Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Végigjátszás: 10216 Winter Village Bakery

2010.11.14. 05:43 - SevenBB

A tavalyi Winter Toy Shop megjelenése és az, hogy egy boltba besétálva ott találtam a polcon, egészen meglepett, kitűnő készlet, szeretem is nagyon. Idén már résen voltam és július óta figyelemmel kísértem az idénre tervezett karácsonyi kiadás útját, hogy aztán még októberben megvegyem, és ha LEGO-ról van szó, akkor mindenféle türelmet félredobjak, és nem várva decemberig sem, november elején összerakjam a készletet.

I. Alapadatok

neve: Winter Village Bakery
sorozatszám: 10216
témakör: Town
altéma: Seasonal
kiadás éve: 2010
kockaszám: 687
minifig: 7
ára: 16.000.- shop.lego.com

II. Mi van a dobozban?

A doboz kisebb, mint a tavalyi, legalábbis nem olyan magas. A borító szép, nekem tetszik, hozza a tavalyi dizájnt, egymás melett szépen mutatnak, bár ez kevésbé szokott számítani, hacsak nem egy boltban bambulja az ember.
Valahová nagyon elkevertem a cetlimet, amire felkarcoltam a tasakok számát, úgyhogy ezzel most nem számolnék el, hogy mennyi is volt a dobozban, nem is nagyon emlékszem rá. Az ismeretlen számú tasak mellett volt még építési útmutató és egy körömnyi matrica.

III. Játékmenet

Idén szintén hét figet kapunk a készlethez, a tavalyi hárommal szemben itt a gyerekszám kettőre csökken, ismét vannak állatfigurák, egy bagoly és egy ló. Meg kell említenem, hogy egy fél fig is jár a készlethez, egy lábrész, ami egy kicsit lapos, de végül is egészen jól mutató, vagy inkább aranyos életkép része lesz.

A tavalyi készletben rengeteg apróbb dolgot tudtunk összerakni, idén ez elmarad, legnagyobb sajnálatomra, kapunk viszont egy klassz jégpályát, egy unalomig ismert piaci standot és egy lovas szekeret.

A jégpálya

A két épülettel közel azonos alapterületen terül el a pár tíz kockából összerakható jégpálya. Gyakorlatilag semmi extra nincs benne. Jár hozzá egy pad, két oszlop, amiket lampionok kötnek össze, és egy gyanúsan fehér bagoly, amit én azonnal egy feketére cseréltem, mert nagyon csípte a szemem.
A korcsolyázás közben arccal a hókupacba fúródó figet talán kedves viccnek szánták a LEGOnál, nálam csak a kedves jött le, igaz elgondolkoztam rajta, hogy leszedem, de végül is annyira mégsem zavar.

A stand és a lovas szekér

A stand, mint említettem unalomig ismert, nekem nem nagyon tetszik, főleg a teteje, amit talán megoldhattak volna íves slope elemekből. A szekér sem éppen a kedvencem, kissé elnagyoltnak és furcsának érzem. Valahogy olyan nagyon nagynak tűnik.

A pékség

 

Mindkét készlet legfontosabb részlete, szerintem, a két épület. A tavalyi, a szépen összeválogatott színeivel és gyönyörű részleteivel nagyon magasra tette a lécet és idén, legalábbis úgy érzem, ezt nemhogy átugrani nem sikerült, inkább csak alatta bukfencezik át a pékség.

Minden, ami tetszett a tavalyi épületben, azt valahogy idén nagyon hiányoltam. Ugyan nem rossz darab, de nem vagyok vele teljesen megelégedve.
A pékség földszinti része ugyan zsúfolt, de kifejezetten pofás. Tetszik, hogy a gigaelmeket idén is hatalmas panorámaablakokkal helyettesítették, tetszik a pékség kandallója is, és tetszik, hogy az ajtó elem kellemes vidéki hangulatot kölcsönöz az összképnek. Az hogy semmilyen szimmetria nincs az épületben az kifejezetten nagyot dob az épületen.

A pékség alsó része tetszik. A tetőtér viszont nem. A két kiugró ablakrész borzasztóan néz ki. Egész egyszerűen nem illik oda úgy, ahogy azt a mérnökök eltervezték. A tető nagy része, mint tavaly, plate elemekből áll, viszont a két kiugrónál már slope elemek alkotják a cserepeket, ami engem borzasztóan zavar. Tetőtérről komolyabban nem is beszélhetünk, funkciómentes, tavaly legalább egy kis műhelyt összehoztak, ami még be is volt rendezve.

Tavaly némi problémát jelentett, hogy a világítós elem folyamatosan működjön, idén már erre sem fordítottak különösebb gondot. Ha világítást akarok, megnyomom a gombot, ha meguntam elengedem. Kicsit fura ez a fajta hozzáállás, de némi egyéni farigcsálással megoldható.

Senkit nem szeretnék lebeszélni erről a készletről, nem is lenne miért. Ugyan nem üti meg az előd színvonalát, de minden hiba, ami nekem nem tetszik, az másnak, valószínűleg nem jelent ekkora problémát.

IV. Értékelés

Minifigeknek: 9/10. Hét darab és fél darab fig, egy bagoly, ami nekem nem tetszik a színe miatt, és egy ló.

Kockák: 8/10. Matrica ugyan volt a készletben de valamikor egy kommentelő rendesen rámszólt, hogy nem is kell őket használni, azóta nem is használom őket. A kockák színvilága nagyrészt rendben van, bár a világos barna nem éppen a kedvencem.

Ára: 8/10. Ugyan olcsóbb a tavalyinál, de majd 150 elemmel kevesebb elemmel kevesebb van a dobozban.

Játékélmény: 8/10. Szintén hangulat kellett az összerakáshoz, ami meg is lett volna, de a végeredmény most kevésbé győzött meg, mint tavaly.

Összpontszám: 8. Mivel vége a bejegyzésnek, többet nem kell leírnom, hogy a tavalyi jobban tetszett.

V. lásd még

- építési útmutató
- elemlista

Címkék: kritika karácsony lego 8 2010 town 10216 seasonal végijátszás winter village bakery

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr242435774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Greg36 2010.11.14. 07:27:06

Köszi az értékelést, én Karácsonyig nem bontom, legalább addig is gondolkodhatom a tetőtér tuningolásán.
A kemence a péklapátnak használt evezővel remek ötlet, és szép megoldás.
Már miért ne lehetne matricázni, ha meg tudod oldani? Hogy nézne már ki a két cégér csupaszon, vagy a díszdoboz teteje!? Ha valami pontot vinne le nálam az az, hogy üresek. A matrica itt is dob rajta, és nem akkora mennyiség, hogy ne lehessen feltenni. Sose a kommentelőkre hallgass (rám se), hanem a saját ízlésedre és szépérzékedre. Ha neked nem tetszik, ne használd, de ne a hozzászólók miatt :)

misran 2010.11.14. 07:41:13

Hasznos és érdekes volt az értékelés. Egy kicsit el is bizonytalanított, mert rávilágított pár olyan dologra, amit a doboz arany ragyogása és a félőrült, lázas tekintetem - ahogy nyúlok a dobozért - biztos elfed. :)

Még valamiben picit bizonytalan vagyok: a tavalyi készlet alatt a Winter Toy Shop-ot érted? Vagy létezik egy korábbi Bakery is?

Szerintem ezek jól kiegészítik egymást. Lehetne is összedobni egy nagy diorámát, korcsolyázókkal, boltokkal, havas tájjal, domb mögül leselkedő Snow Trooperekkel :).

bala08 · http://percprint.hu/ 2010.11.14. 08:52:40

Hasznos készletkritika!
Kérlek áruljátok el, hogy hol lehet értelmes áron beszerezni Magyarországon. Előre is nagyon köszönöm!
Nálunk idén lesz újdonság a Winter Toy Shop (karácsonykor bontjuk ki) és gyanús, hogy a fenti készlet is előbb utóbb be fog kerülni a vitrinbe...

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2010.11.14. 10:38:35

Szerintem sem kell nagyon tartani a matricázástól. Mondjuk valóban nehéz, ha az ember az ujjaival fogja. Én mindig egy tűre teszem a matricát és úgy illesztem a helyére. Így pontosabban lehet illeszteni, látható az egész matrica felület és az elem is. Ha nagyobb felületre kell illeszteni kisebb matricát, akkor pedig rögtönzök egy kis sablont - Lego elemekből persze - a matrica két oldalának. A 3180-as tartályára is így ragasztottam fel őket, így a szimmetria is adott .

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2010.11.14. 11:43:31

Jajj, nekem nagyon tetszik mindkettő (de lehet hogy csak karácsony tájékán). Ha otthon leszek, felteszek egy háttérképet, amit a 2 készletből faragtam.
Matricához: Miért így oldotta meg a lego, miért nem nyomja rá a mintát (mint minden másra)? Mert akkor nem lehet másra használni MOC-nál? És? Így most bárki is le fogja szedni a matricát? Vagy tegyenek a készletbe mintás, meg sima elemet is ha csak 1-2-ről van szó. Engem sose zavart gyerekként hogy a kalózhajó oldalán van egy szem pl.

Anak 2010.11.14. 12:05:17

Talán én voltam aki anno felemelte hangját a kötelező matricázás ellen. Seven úgy vélte, ha vannak matricák akkor azt fel kell rakni, pedig nem szereti a matricákat. Mintha kötelezné szegényt valaki erre. Na erre mondtam azt, hogy egyáltalán nem muszáj felrakni. Pont.

Konstans 2010.11.14. 17:27:26

Jó végigjátszás, köszi! Én az elmúlt években már egyátalán nem matricáztam, tudom kicsit üres is és komorabbak a készleteim, de nem vesződtem velük. Én nem vagyok se matrica párti-se matrica ellenes, igazán szerintem a szituációtól függ, hogy felteszem-e. A matricázott készletek jó tulajdonsága: legalább azt látod vissza ami a dobozon van (bár ezt festett készleteknél is így van).
vagy a matrica ellenesek tábora:Ha megmosod lejön. Jó kézügyesség kell hozzá? Ezekhez még tudnátok írni véleményeket/tapasztalatokat/érveket?

Greg36 2010.11.14. 19:11:19

@Yooha: @Konstans:
Én gyakorlatilag azzal (is) töltöttem a gyerekkoromat, hogy LEGO készleteket matricáztam. Akkoriban '80-90-es évek még nem volt ennyi speciális elem és tamponnyomás. Sok helyre nem is lehetett volna festett feliratot tenni, akár azért, mert átlátszó felületre kellett feliratot aplikálni, akár azért, mert a felület 3-4-5 elemből épült össze. Nagyon jól megfértek a matricás és nyomott elemek is egy készletben, mint az Emergency centre-ben, a régi Shell-töltőállomásoknál, a piros-kéktetős postahivatalnál (ahol kapnál egy 3 elem magas, 4 bütyök széles sárga üres feliratot a homlokzat közepén, szem előtt, ha nem teszed fel a matricát, ami nekem ronda volt magában). Attól is függ, mennyire tartod nehéznek, hogy mikor ismerkedtél meg a LEGOk matricázásával. Szinte minden nagyobb és közepes town készletben matricáznom kellett, aztán, amikor nagyobb lettem, már könyebben ment a balkán-kereszt és a fehér szövetségi csillag makettekre helyezése vizes matricával, de az már másik történet :)

Greg36 2010.11.14. 19:58:02

@Yooha:
Tényleg az :) Szép munka, köszönjük :)

Longeye 2010.11.14. 20:18:50

Azért jók ezek a végigjátszások, mert mindig van valami, ami az én figyelmemet elkerüli. Itt pl. a kocsi valóban jobban megnézve kicsit aránytalannak tűnik és a világosbarna kockák nekem sem jönnek be.
De a készlet összességében azért nagyon tetszik.

Matricázás: Hát most mit csináljunk, ha nincs más. Szerintem a LEGO csupán gazdasági okokból csinálja. Ha legyártatnak egy csomó ugyanolyan elemet, amit különböző készletekben fel lehet használni, egyszerűbb hozzá nyomatni matricákat, mint válogatni a különböző mintázatú elemeket. Ezt szerintem az is alátámasztja, hogy a licenszelt témákban gyakoribbak a festett elemek, mint a matricázottak. Ha már amúgy is drágák, legalább igényes kivitelűek legyenek. Meg persze lehet, hogy ehhez ragaszkodnak is a jogtulajdonosok.

B Tomi 2010.11.15. 09:09:59

Nagyon jól lett törve a poszt. :-)
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...