Volt elég nagy lelkendezés, meg nekem jogosnak tűnő kritika is a 8404 City Public Transportban megjelenő, első "hivatalos" villamos kapcsán.
Ma megnézzük, hogy csinálják ezt az amatőr profik, hogy ezzel a képtelen fordulattal jelöljem a különbséget a gyári- és nemgyári tervezők között.
(Bár gyerekkorom óta hatalmas villamos rajongó vagyok, ez a rajongásom kimerül abban, hogy szép és nem szép kategóriákba sorolom a városi vonatokat, meg ababn, hogy bárhova megyek, bármennyi időre, _a_villamosra_fel_kell_szállnom_. Egyszer régen, még az internet kezdetén egy villamosokkal foglalkozó fansitera – hol voltak akkor még a blogok! – konkrétan küldtem be egy szép hosszú írást a krakkói villamosokról úgy, hogy fogalmam nem volt az igazi rajongókat érdeklő tényekről, csak arról, hogy mennyire menő abban a hideg városban villamosozni. Ha van köztetek olyan, akinek tudása és kedve is rendelkezésére áll, az ne habozzon megírni, milyen villamosok ezek igaziból, esetleg linkeljen is képet róla!)
Amszterdam. Nem mai darab, mind legóból, mind igaziból tetszik.
Berlin. Nagyon tetszik az orra.
Lisszabon. A kicsi szebb. Ellenben mindkettő a régi pestiekre emlékeztet.
Ezek szerintem olasz gépek lesznek, legalábbis egy torinói villamos fesztiválon álltak egy villamos belsejében. Tehetnék felkiáltójelet is.
Egy jó kis Tatra. Bár nekem a cseh/csehszlovák formatervezés soha nem tetszett, skodástul, etastul, favoritostul, azért ez a legó-modell nagyon ott van.
Bolton, a háború előtt. A modell nem egyszerű meló lehetett.
| A szép gyűjteményt tartalmazó linket Z. Zoltántól kaptam, köszönet érte! |