Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Olvasó játszik: 6649 Street Sweeper

2010.08.18. 06:22 - tutuka

Mivel is telhetne szebben egy szép szerdai nap, mint utcasepréssel. Kétszer is nekifutunk a témának, Nyiz kezd, délután pedig jön a folytatás.

I. Alapadatok

neve: Street Sweeper (Utcaseprő)
sorozatszám: 6649
témakör: Town
kiadás éve: 1995
kockaszám: 63
minifig: 1
ára: 1000-10.000 HUF (Bricklink)

II. Mi van a dobozban?

Emlékeim szerint, és nem nagy meglepetésre, az akkori szokásoknak megfelelően egyetlen lyukacsos zacsiban volt az összes építőelem, esetleg 1-2 nagyobb darabka, pl. a tető lehetett külön. Ezen kívül egy "lapozgatós" összerakási útmutató, ami az évek során eléggé elhasználódott, ma már csak fémimplantátummal (tűzőkapocs) képes egyben maradni.

Ami viszont egészen biztos nem volt a dobozban, az egy pótlapát. Ez a számomra nem éppen elhanyagolható tény akkor vált igen kellemetlenné, amikor kb. a 3. napon szőrén-szálán el is tűnt az az egy, ami a készlethez volt. Azóta sincs fekete lapátom…

III. Játékmenet

A 63 elem nem túl sok, viszont annál változatosabb. Elsősorban a kocsi elején helyet foglaló kék kefe rész érdemel említést. A pamacsok tartója az egyik legritkább elemek egyike, csak ehhez a készletben, és a 2005-ös reinkarnációjában elérhető elemről van szó. A '91-es előd is rendelkezik ilyen funkciójú elemmel, de annak a vége nem gömbös illeszkedésű volt. A pamacsok forognak, sőt, akár 1-2 szöszt is képesek összeszedni, ha olyan helyen gurítjuk végig a kocsit, így mondhatni valódi munkát is végez. A szélvédő sem éppen egy szokványos darab, de sokkal gyakoribb, főleg a későbbiek során terjedt el a használata, mindenestre a tisztítógépezet karakteréhez nagyon illik szerintem.

Az építésről nem lehet olyat elmondani, amit ne lehetne akármelyik másik készletnél is; szokványos alulról építkezős szisztéma, az útmutató 14 lépésből megoldja az összerakását, ez legfeljebb 10 perc alatt abszolválható is minden nehézség nélkül. Amivel igazán érdemes foglalkozni, az készlet részletgazdagsága. Seprű, lapát, a kocsi hátulján 4 locsolócső, az oldalán pedig egy valami csatornatisztítószerűség, amit be kell valljak, fogalmam sincs mire használhat a kék ruhás kolléga az autóban, legfeljebb csak tippjeim vannak a használatát illetően, úgyhogy ezt mindenkinek a fantáziájára bízom. Ezen kívül a tetőn helyet kap egy fényszóró és egy villogó is, sőt, még panorámatető is van az utcaseprőn, ez sem mindennapos egy köztisztasági gépezeten. Sajnos azonban a részletgazdagságnak hátulütője is van: a jármű nagyon hamar darabokra képes hullani. A hátsó L alakú elemek gyakorlatilag érintésérzékelőknek is elmehetnének: hozzá érsz, leesik. Legalábbis így 15 év után már ilyen állapotok uralkodnak arrafele. Az oldalán lévő kék korong is egy óvatlan mozdulattal egyből lefabrikálható az autóról, ahogy akár még a villogó a tetejéről is. Ha akár csak 20 centiről leesik, garantáltan minimum 10 darabra esik szét az egész.

IV. Értékelés

7/10 a minifigért. Kék overálban, és piros baseball sapkában lévő jómunkásember napszemüvegben mosolyog. Ez így alapvetően semmi extra, de az overálos torzó ebben az évben jött ki, és eléggé hiánypótló volt akkoriban egy igényes, nem kantáros melós ruha.

10/10 a kockákért. Változatos, részben igen ritka elemek. A kefék felhasználhatósága mondjuk elég limitált, utcaseprés, kocsimosás, morbidabb, sötétebb fantáziával megáldott egyéneknél esetleg valami vágóhidas jelenet is előjöhet, de nagyjából ennyi. Viszont legalább van, és egy város sem marad így utcaseprő nélkül.

?/10 az árért. Mivel fogalmam sincs, hogy anno ez a készlet milyen árban mozgott (és az átszámítva mennyi lehet manapság), ezért korrektebb, ha ezt most nem értékelem. Manapság Bricklinken egy ezrestől a tízeres kategóriáig van a skála, utóbbiért a bontatlan készletet vesztegetik. (Szerkesztőként 9-est adnék, kicsit tekintettel a többi pontszámra is. Ha küldtök végigjátszást, kérlek értékeljétek ezt a tulajdonságot is. Szubjektív kategória, nem olyan nehéz az.)

9/10 az élményért. Annyira egyben van ez a készlet (már, ha nem nyúl hozzá rossz helyen az ember, illetve átvitt értelemben), hogy szívesen adnék neki 10-es osztályzatot is, de a széthullás miatt kénytelen vagyok levonni egy pontot. Így is a kicsi készletek egyik legjobbika, a design, az elemek, az egész megvett kilóra már 6 évesen is, és azóta sem változott az álláspontom

9/10 összességében. Ahogy ezt a pontok átlaga is adja. Ez így szerintem bőven rendben is van, se több, se kevesebb, mondjuk én adnék rá összességben is egy 10-est, mert az egyik kedvencem, de ez már erősen szubjektív nézőpont, a 9/10-et viszont minden további nélkül meg merem adni.

V. lásd még

- elemlista
- Brickset (a képek egy része is innen való)
- az előd
- az utód

Mikor immáron nagyon felnőttként újra legózni kezdtem, az egyik legfontosabb célom az volt, hogy gyerekkorom vágyott, ám soha meg nem kapott készleteit mind megvegyem. Bár ennek megjelenésekor már nem voltam gyerek, katalógusból/kirakatból ismertem a készletet és az elsők között vettem meg használtam. Nagyon kedvelem, szerintem mind az elődjénél, mind az utódjánál jobban sikerült darab, sőt a 8404 City Public Transport részét képező nagyobb léptékű géppel is simán felveszi a versenyt. Ha csak azt nézzük, mennyire tetszik, ez a szett nálam is 10/10.

Címkék: kritika lego 1995 9/10 town olvasó játszik nyiz 6649 street sweeper

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr832115218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HUNdani 2010.08.18. 09:00:57

Szép nekem is megvan 3x öröklődésből 10/10.

wannee/mayaa/du/ yaru (törölt) 2010.08.18. 10:15:42

Az utód nekem se jön be, de azért az előd sem rossz :)

Stefidzsi · http://bringalap.atw.hu 2010.08.18. 10:35:02

Szuper kis készlet. Mindig gondolkodóba ejt, ha látok egy eladó példányt.

Kit_fisto · http://klikk.blog.hu 2010.08.18. 11:13:47

Azért szeretnének e kicsik kukásk, utcaseprők, építőmunkások lenni, mert klassz, hatalmas, vagy éppen pici, aranyos gépeket vezetnek. Emlékszem én is odáig voltam, mikor megláttam azt a kukásautót, aminek olyan az ajtaja mint a buszokon lévőajtó. :D

Kit_fisto · http://klikk.blog.hu 2010.08.18. 11:14:36

Ja meg lógnia kukásautó hátulján... irányítani az utcaseprő kocsit, vagy markolók ezetni...

sDavid · http://imusic.blog.hu 2010.08.18. 11:57:15

Jelentem az előddel rendelkezem! :) 6645. a 2 emberkéről vettem észre, hogy hiszen ez megvan!

OFF, de megjegyzés: ne peeronról linkeljetek, mert nagyon lassú, brickset a király!

üdv,
kisPocok

Anak 2010.08.18. 13:08:05

Nekem nagyon tetszik, hogy a '90-s évekre kitalált utcaseprő forma 15 év alatt alatt lényegét tekintve alig változott. Ez ám az igazi sikertörténet. Nekem mindhárom tetszik, de kétség kívül ez a közbülső a legsikerültebb.

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2010.08.18. 14:26:43

Gyerekként mindig vágytam egy ilyenre, persze nélküle nőttem fel. Mikor pár éve a boltok polcain megláttam a legújabb kivitelt, habozás nélkül megvettem. Valahogy nem volt az igazi, így gyorsan beszereztem mindkét korábbi változatát. Nekem nagyon tetszenek.

Nyiz · http://szubjekt.blog.hu 2010.08.18. 14:52:44

@sDavid: Azért peeronos linket adtam, mert itt egyből van elemlista is, ha valakit ez is érdekelne. Persze azóta rájöttem, hogy a Bricklink erre is alkalmasabb lett volna. A többi tutunál lévő kritikámnál is a peeronra mutatok elemlistáért, sorry.

hGabesz · http://topgearhungary.blogspot.com/ 2010.08.18. 20:41:58

Jó írás :) Nekem is megvan ez, az egyik utolsó Lego-m volt amit kaptam megboldogult gyerekkoromban :) Tetszett ez a kefe cucc, mindig azt néztem, hogy autómosóhoz már csak kb. 4x ennyit kéne beszereznem és mehetne a mosás :)

2010.08.18. 20:51:32

nem tudom, ki hogy van vele - lehetne erről akár poszt is - de nálam általában nincsenek összerakva a gyári készletek, és a MOC-ok sem maradnak egyben pár hétnél tovább - hacsak nincs valami speciális "szerepem" a számukra.

ez mindig is így volt, de mostanában, valahogy rámjött, hogy ami készlet megvan, azt rakjam össze, és ne is szedjem szét többet, nem tudom meddig tart ez. ez az utcaseprő masina is megvan, és ahogy nézegetem, kedvem lenne összerakni, mert egyébként szeretem. az érdekesebb alkatrészek miatt ugyanakkor kockaforrásnak sem rossz (példul a nagy fordított dőlésszögű üveg...)

Nyiz · http://szubjekt.blog.hu 2010.08.18. 22:28:02

@Gibbons: "ez mindig is így volt, de mostanában, valahogy rámjött, hogy ami készlet megvan, azt rakjam össze, és ne is szedjem szét többet, nem tudom meddig tart ez." Most ezzel telibetaláltad a nyaramat :D Vagy 30 Town készletet raktam össze a szekrény tetején lévő láda ömlesztett Legomból. Az összeset összeraktam, ami volt (minusz Town Jr.), és most szépen állnak a szekrényben egymás mellett, és legfeljebb csodálom őket. Egyre inkább az az érzésem, hogy a fiatalkori kreativitásom kiveszett belőlem, már nincs annyi fantáziám az építgetéshez (egy egyedi építéssel azért erre rácáfolok majd, csak jönnének meg a kockák már...), mint egykor volt, úgyhogy mostanában már csak, mint gyűjtemény állnak a Legok, meg a nosztalgikus érzés fog el tőlük, amiből aztán jönnek a végigjátszások is :)

BorZol 2010.08.19. 22:46:56

Nyiz@ Gibbons@ ,Nálunk is megvan ez a "hátul locsolós" és az újabb verzió is, meg ugyanez az érzés...
A gyári készleteket raktam össze, és amíg felfedezni vélem a régi szép időket míg csak álmodtunk róluk, a gyerekek lebontják. Amikor darabokban van a sok LEGO magam sem érzem azt a régi kreativitást feltörni ami régen "bennünk" volt.
Viszont rájöttem, hogy miért nem!
Keményen építeni kell ,meg LEGO-zni sokat "mint régen" és akkor mikor mindennapos a sok spec elem és fondorlatos kapcsolatok/ megoldások a fejedben, akkor ugyanúgy össsejön egy- egy sikeresebb darab....pont mint régen!

Viszont aktívan nem gyúrod a kockákat két hétig, és kezdődik előlről ...majdne az egész.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.01.21. 13:56:57

Én tegnap vadásztam le a 6645-öt. Szerintem az a legjobb a jelenleg elérhető 3 és fél (fél a kis kézi masina 4933)

Indoklás:

- A 6645 eleve 2 minifiggel érkezik, egyik vezeti a kisautót, a másik egy seprűvel serénykedik utána.
- Van ajtaja, ami szokatlan módon hátrafelé nyílik (suicide door)
- A dobozképen nem látszik ugyan, de a seprőautó hátán lenyitható szeméttároló (?) van, amit felhajtva egyrészt záródik a kocsi háta, másrészt magába önti a szemetet, mint egy kukásautó.
- Van porszívócsöve, ami ráadásul egy ügyes szerkezet segítségével fixen fel-le mozgatható.

A többi feature (tetőablak, nagy szélvédő, seprű) megegyezik ezzel.

Ja, az oldalsó tányér szerintem a járdaszegély melletti por összeseprésére hivatott.

A posztban szereplő modell sem rossz, de az elődhöz képest határozott a visszafejlődés, a 7242-t meg már meg sem említem.
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...