Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Szerelem első (utolsó) vérig

2010.08.16. 06:13 - tutuka

Hellyel-közzel volt már poszt arról, kinek melyik volt az első készlete, aztán foglalkoztunk azzal is, milyen készleteitek vannak, de most eszembe jutott valami, ami – főleg harminc éves kor felett – érdekes lehet.

Nagyságrendileg 1980-ban történhetett, mikor már majdnem egyedül (értsd: a bátyámmal) lemehettem az utcára játszani, de még nem volt meg az első készletem. Ezeken a Szabó Mátyás téri csapatásokon néha bementem Juditékhoz (aki talán Varga, de szégyellem, ebben nem vagyok biztos), aki szintén a téren lakott egy kertes házban. Volt egy szép nővére, bordásfal állt a bejárat melletti folyosójukon, a plafonról meg tornászgyűrű lógott, egyszóval igazi csodapalotájuk volt. Nem vagyok benne biztos, de ekkor még a papája is élt, a mamája viszont kétségtelenül kedves asszony volt, nemcsak a múlt szépít a dolgokon. Nos, az egyik ilyen látogatásomkor Judit valami őrülten menő, részemről még soha nem látott, különös dologgal csapatta a földön ülve:

Sokáig nem kellett gondolkodnom, hogy mit kell csinálni a klassz kockákkal, benne voltam a buliban egyből.

Hát így volt, mikor én először legóztam.

Talán a nálam fiatalabbak első találkozása a legóval kevésbé emlékezetes, hiszen a nyolcvanas évek végére, kilencvenes évek elejére már mindenhol, mindekinél volt legó, kikerülni talán már nehezebb lett, mint összefutni vele.

Neked hogy volt az első? Emlékszel rá? Leírod kommentben? Illetve legózó anyák és apák: a gyermek mit kapott először? (Az én kis unokaöcsém egy 4972-es DUPLOval lett a közösség új és egy éves tagja.)

Címkék: közösség lego people hospital homemaker 231 building set with

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr982188590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wannee/mayaa/du/ yaru (törölt) 2010.08.16. 06:28:21

Az első legóimat valamikor '83-84 körül kaphattam, de mintha lett volna közte NDK utánzat is :)
Az első készletek közül ezekre emlékszek:
www.brickset.com/detail/?Set=6650-1
www.brickset.com/detail/?Set=6624-1
www.brickset.com/detail/?Set=6824-1
Legókat kb a '90-es évek elejéig kaptam, így a későbbi készleteket egyáltalán nem ismerem...

bence1998 2010.08.16. 08:24:00

am első "szettet" csomagolva kaptam,az ez volt: www.brickset.com/detail/?Set=2198-1
ezen felül "amikor már megértem a duplóra" örököltem is egy szép nagy csomagot,meg még egy kék ámbár hiányos házat,plusz egy fabulandot.érdekes hogy én nem találom a fabuland figeket....ezen felül még bőven kaptam ilyen "vásárokból"(értsd:babaruhabörze,stb...).de az első dobozos system készletem asszem ez volt: www.brickset.com/detail/?Set=6094-1
de azért közbe még bemozgott a jack stone széria,abból ez volt az első: www.brickset.com/detail/?Set=4608-1

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2010.08.16. 09:38:09

Mi Jugoszláviában nyaraltunk, talán '80-ban. Az már majdnem Nyugat volt, olajat kellett vinni a Trabihoz és lehetett Lego-t is kapni. Így lett egy 626-os mentőhelikopterem, amivel remekül elvoltam az autó hátsó ülésén az út hátra levő része alatt. A szülők pedig rájöttek, a gyerek egészséges fejlődéséhez többre lesz szüksége...

holko 2010.08.16. 09:54:05

@bence1998: érdekes, nekem is ez volt az első(és utolsó)Jack Stone készletem, sőt, a 6094 is az első készleteim közé tartozott.

holko 2010.08.16. 09:56:33

@bence1998: érdekes, nekem is a 4608 és a 6094 voltak az első készleteim...

hGabesz · http://topgearhungary.blogspot.com/ 2010.08.16. 11:03:40

Ha jól emlékszem nekem ez volt az első www.brickset.com/detail/?Set=6506-1 A két kék villogó kivételével még meg is van :)

Nyiz · http://szubjekt.blog.hu 2010.08.16. 13:12:13

Múltkorában gondolkodtam pont, hogy én tulajdonképpen '92 vagy '93 karácsonyán kaptam-e az első két készlet Legomat. Azóta sem sikerült kitalálnom, mert mindkét készlet beleillik akármelyik évbe, de valószínűleg '92 volt, amikor beszippantott a Lego. Ezekről van szó:
peeron.com/inv/sets/315-1
peeron.com/inv/sets/6533-1

Érdekes módon, nekem már a Lego előtt is volt építőjátékom, 2-3 évesen azért ez nem hiszem, hogy túl gyakori volt (bár ki tudja), szóval ilyen tüskejátékom is volt: www.aktivsport.hu/sportszer-p-2277.html Nem ennyire változatos, mint a képen, mert csak mindenféle "kockák", kerekek és egy nyuszi figura volt, ha jól emlékszem.

A rendőrautóból az egyik kék kúp elég hamar "eltűnődött", csak mostanában pótoltam Bricklinkről a hiányt (sok egyébbel együtt), a vegyes kockák közül viszont talán még most is megvan minden, beleértve a kockaelválasztót is, ami sosem hatott meg. A nagy kockákat úgyis szét lehetett szedni, a kicsikre meg használhatatlan volt. Erre találtam ki azt a zseniális megoldást akkoriban - amiért a mai napig átkozom magam - hogy foggal szedem szét a Legokat (ez gondolom nem csak nálam volt "divat"). Ennek eredményeképp szinte nem maradt egy darab 1x2-es, 1x3-as, 1x4-es fehér plate, ami nem lenne szétrágcsálva. Érdekes, hogy csak a fehérekkel történt nagyrészt ilyesmi vagy csak jobban látszanak rajta, a sárgulás miatt. Azóta persze már több sérülésmentes technikát is kitaláltam a problémás elemek szétszedésére, de ez már a régi kockákon nem segít.

További régi készleteim (a két űrhajót németből kaptam), amit nagyon korán kaptam (amit onnan tudok, hogy nem voltak meg a leírások, mert anyu véletlenül kidobta őket):
brickset.com/detail/?Set=6832-1
brickset.com/detail/?Set=6813-1
brickset.com/detail/?Set=6532-1
brickset.com/detail/?Set=1610-2
brickset.com/detail/?Set=6509-1
brickset.com/detail/?Set=6512-1
brickset.com/detail/?Set=6664-1

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.08.16. 13:13:15

arra már senki nem emlékszik, hogy mikor látott először legót?

Scorpicore 2010.08.16. 16:23:21

Lego Systemből nekem ez volt az első:
brickset.com/detail/?Set=6356-1
Egy orvos figurát leszámítva a másik kettő már nincs meg :S Amúgy a készlet elméletileg teljes.

Ezt megelőzően ugyan volt Fabulandom(Ez a figura: brickset.com/minifigs/?m=fab9b - még mindig megvan) meg talán Duplom is, de azok hollétét nem tudom :(

Először legót? Hát, az az igazság, hogy amióta az eszemet tudom Legózom. A pontosság kedvéért szerintem három, vagy négy éves koromban láttam először legót.

crusaderman 2010.08.16. 19:53:40

Nekem ez volt az első:

www.bricklink.com/OL/6698-1.gif

Nagybátyámtól kaptam 1986 nyarán...és ezt meg a szüleimtől 1986 Karácsonyán:

www.bricklink.com/OL/6379-1.gif

bence1998 2010.08.16. 21:14:53

@tutuka: én szerintem legot úgy először másfél,két évesen láttam.

2010.08.16. 23:10:04

A családban ez volt az első, ezt bátyám kapta:

brickset.com/detail/?set=671-1

aztán - ahogy Dornbi is írta - hamar rájöttek a szülők, meg a tehetősebb rokonok, hogy a LEGO a három gyereknek nagyon bejön, így sorra jöttek a kisebb-nagyobb készletek.

Gyermekkorom legboldogabb órái voltak a legózásba való teljes belefeledkezések... És az az érdekes, egy arra fogékony kisgyerek kezébe odaadsz egy maroknyi legót, és rövid időn belül a külvilág teljes kizárásával átszellemülten építeni, játszani kezd. Na nem vagyok az az elérzékenyülős szentimentális típus, de ez azért nagyon fasza dolog...

2010.08.16. 23:18:18

(bocs ha 2x elmegy a komment)

A családban ez volt az első, ezt bátyám kapta:

brickset.com/detail/?set=671-1

aztán - ahogy Dornbi is írta - hamar rájöttek a szülők, meg a tehetősebb rokonok, hogy a LEGO a három gyereknek nagyon bejön, így sorra jöttek a kisebb-nagyobb készletek.

Gyermekkorom legboldogabb órái voltak a legózásba való teljes belefeledkezések... És az az érdekes, egy arra fogékony kisgyerek kezébe odaadsz egy maroknyi legót, és rövid időn belül a külvilág teljes kizárásával átszellemülten építeni, játszani kezd. Na nem vagyok az az elérzékenyülős szentimentális típus, de ez azért nagyon fasza dolog...

BorZol 2010.08.17. 08:23:55

Nekem az első, Szabolcs haveroméknál adatott meg. Olyan "csak" kocka stílusú volt, elefántot lehetett kirakni olyan "creator" stílusban belőle többek között. Náluk aztán volt több kisebb készlet is , számokra nem emlékszem de olyan 82-83-ban volt mindez. Ócodában is volt valakináé minifig arra rácsodálkoztam -de tudtam, hogy LEGO.
A saját készlet : www.peeron.com/inv/sets/720-1 amely "gyári hibával" bírt. A piros 2 magas ajtóból kettő jobbos volt. 25 év után ki is pótoltam. Jobb később mint soha.
A Fiaimnál látom, a kiskorban való LEGO fertőzöttséget :
- Apa már két napja nem is legóztunk együtt, pedig Te vagy a legjobb LEGO-s barátom!

orangyal007 · http://mindennapilego.blogspot.com/ 2010.08.24. 09:30:18

A hétvégén jól kikérdeztem szüleimet az első lego élményemről. Azt tudtam, hogy még az eszemet se tudtam, már legoztam, de a pontos adatokat most szereztem be. Ezek szerint 1,3 évesen édesapám Párizsból hozta az első duplo szettem, ami a 2645 volt. az elso "normál" készletem szintén onnan az 544 volt.
Az első legos barátomat 7 évesen szedtem össze, vele az együtt töltött idő 90+ %-ában végig legoztuk. Soha nem vittük vendégségbe a saját készleteket.

Első lányom még meg se született, mondhatjuk -4 hónapos volt, mikor az első 3 készletét kapta. Ezek lego baby szettek voltak: 5460, 5464, 5461. Tehát ő már születésétől fogva az anyatejjel együtt szívta magába a legózás örömeit. Kapott aztán még több baby legot, mert szerintem ezek elég jól fejlesztik a gyereket és nevelik rá a duplora és onnan pedig nincs megállás. 10 hónaposan 7elem magas tornyot épített. 1-1,5 éves korában áttért a duplora és mostanában "apajáték" keretében ismerkedik a kis kockákkal. Közben a huga 20 hónap lemaradással de kb ugyanezt az ívet követi.

adidigaga 2010.08.29. 12:48:41

Üdv!

De emlékszem! -)

Sőt, tutuka emlékeivel időben és térbeli megközelítésben is analóg a sztori, ugyanis a ház, ahol először játszottam a Legóval, építészetileg bennem is majd' a kockákkal azonos mélységű nyomott hagyott őhozzá hasonlóan :-)

1974-től 1980 nyaráig apai nagyszüleimnél laktunk egy hangulatos kertvárosi részben. Érdekes, hogy az akkor kb. 10 éves családi ház nekem már kicsit avittnak tűnt, főleg a szomszéd utcában lakó Horváth Robikáék házához képest.
Az ugyanis egy lapostetős 4-lakásos pécó volt, középen a bejárat-lépcsőház adta szimmetriatengelyt , ennek kétoldalán az utcaszinten 2-2 garázs, a 2 lakószinten egymás felett össz 2-2 lakás volt.

Belül is voltak akkor modernnek számító dolgok, mozaiklap /fehér romhányi csempe helyett színes (barna:-) mázas burkolatok, színes szaniterek, üveges fa konyhaszekrény és a legtutibb: a bolyhos fürdőszobaszőnyeg! .-)

De közelítsünk a fő témánkhoz: a gyerekszoba padlószőnyeggel és modern (Domus-sítlus:-) gyerekbútorokkal volt berendezve. Másféle játékban sem hinném, hogy szűkölködtek volna, de nekem egyedüliként és kitörölhetetlenül a nagy doboz Lego-készlet képe égett a retinámba abból az 1978-79 körüli látogatásokból.

Konkrét megépíthető"ojjektum" nem rémlik, ellenben rengeteg általános elem, köztük slick-gumis kerekek és "sekeze-selába" minifigek derengenek, illetve a piros szín, mint domináns...
Ezekből a félinfókból összerakva a legvalószínűbb megoldás
a 910-es "Universal Building Set", melynek sokszínűsége a folytatást is megmagyarázná...

www.brickset.com/detail/?Set=910-1

Legnagyobb valószínűséggel ugyanis ezeknek a kis ottléteknek a hatására indítottam el szüleim-nagyszüleim irányába a Lego-történelemben csak "duruzsoló hadművelet" -ként elhíresült offenzívát ,mely során addig áradoztam és fülrágtam felváltva, míg végül 1979 Karácsonyán a 297 (maxifig gyerekszoba) és a 642 (Legoland Shell vontató + sportkocsi) készleteket hozta a Jézuska.

De erről majd - reményeim szerint - részletesen később... ;-)

ganéj 2011.08.24. 20:09:53

Én is ősidők óta legózom (nekem ősidők) Viszont arra emlékszem, amikor az anyukám először engedte meg, hogy "kislegózzak" mert addig csak duplóval játszottam. Előszedtük anyukámnak és a bátyjának a legóit, amiből egy tűzoltóságot, rengeteg tűzoltóautót, meg minden félét lehetett megépíteni. (bocs, de nem tudok számot mondani) Az apám öccs is épített nekem néha autókat, ha nála voltam, mivel ezeket mindig elvittem, ezért egy idő után, már csak egyéb dolgokat tudott nekem készíteni. Ezek után (talán 3-4 évvel) előkerült apukám szüleinek a pincéjéből egy űrállomás! Holdjáróval, rakétával mindennel. Találtunk melette egy lego pisztolyt is amit a nagybátyám készített, és egy ceruzát lehetett kilőni vele. Több legós emlék kiskoromból azért nincs, mert oztán elkezdte playmobilozni, mivel kiderült, hogy bennem playmobilos vér csörgedezik, mikor a nagybátyám megtalálta a playmobil hamísitványait. (régen egy magyar bácsi élt ebből) a playmobil viszont 9-10 éves kor felett írtó ciki, ezért abba hagytam. Elkezdtem megint legózni. Most néha még építgetek néha, de már makettozok.

rszarvas · http://rszarvas.blog.hu 2011.08.24. 21:47:20

Én rögtön az első 3-ra emlékszem.

555: brickset.com/detail/?Set=555-2
Hja, azokban a régi szép időkben még 3-jegyűek voltak a készletek számai. Ezt szinte minden lehetséges módon összeraktam, ez volt az első legó, amit láttam életemben 7 évesen, 1981 karácsonyán

722: brickset.com/detail/?Set=722-1
Unokanővérem is ilyet kapott a következő karácsonyra. A két dobozt (akkor még hungarocell-erősítésű kemény dobozok voltak, hopika) a téliszünet első napján felkutattuk mamáméknál a vendégszoba egyik ágyának ágyneműtartójában, lett is belőle nagy letolás szülői oldalról

744: brickset.com/detail/?Set=744-1
az első (és 31 éves koromig egyetlen) motoros legóm, 83 karácsonyán hozta fel valahogy a 4.-re a Jézuska. Tavaly beszereztem szinte gyári állapotban egy készletet a brit tudósoktól, amiről már írtam is Tutukának privát üzit, és azóta ő is akar ilyet. :-) Ennek a készletnek a szintén hungarocelles doboza kb úgy néz ki, mintha pár hónapja vettem volna újonnan, csakhogy már 31 éves. A gőzkalapács tavaly óta itt figyel mögöttem a polcomon összerakva. Ennek a sztorija is mesés. :-)

kaos2 kapitány 2011.08.24. 23:07:56

Az első készletem egy pici Fabulandos volt, valamikor '88,'89 körül: www.brickset.com/detail/?Set=3719-1
Nagyon imádtam!!! :)
Amúgy már előtte találkoztam Lego-val. Unokatesómnál, és vele is legóztam először. Neki már 3 évesen (én is ennyi idősen találkoztam a kockákkal) jó sok volt, a nagypapája révén (Budapesten lakott). Nála fertőződtem meg teljesen. Ha jól emlékszem, el is kunyeráltam később tőle egy Fabulandos bárányt. :D

Nekem sajnos akkoriban kevés, és kicsi készletek jutottak (mára az a legnagyobb büszkeség, mikor átjön hozzám, megmutatom az új szerzeményem, körbenéz a szobában, és azt mondja: basszus, már több legód van, mint nekem. :D ), viszont sose felejtem el azokat a karácsonyokat, mikor a hatalmas fájuk alatt ki volt borítva az összes, és mi csak túrtuk, túrtuk, és építettük, és tologattuk, és brümmögtünk. :D :D mindjárt elpityeredek. :D
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...