Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Diablock, a japán legó

2010.08.09. 06:21 - tutuka

Még egy poszt, és András / 安德拉希, a legoblog japánba kiküldött tudosítójává válik. 2 hete, hogy érdekességként posztoltuk a nagojai állomáson lőtt fényképét. Akkor jött az ötlet, hogy írhatna pár sort a legnépszerűbb, és állítólag jó minőségű japán klónról, a Diablockról. Megtette. (Szomorú japán aktualitása is van a napnak. Micsoda véletlenek!)

A cég 1952-ben jött létre, 1962 óta készítenek “építőkockákat” (diablock/daijaburokku). Az ötletet állítólag az eladatlan ceruza-kupakokból merítették.

A minifigek 1971-ben jelentek meg a “vidám család” (tanosí oucsi たのしい おうち) nevű sorozat részeként. Ezek a figurák még különböztek a későbbiektől. A mai minifigek 1984-ben születtek meg, ezek 4 cm magasak, a lábuk térdben is hajlik.

A következő évben kezdték el gyártani a “mindannyiunk városa” (minna no macsi みんなのまち) sorozatot, amiben templom, cukrászda, benzinkút, Tv-stúdió, stb. is helyet kapott. A cég honlapja szerint több mint 80 készletet készítettek.

Sajnos a “mindannyiunk városa” a webáruházak illetve a gyártó honlapját elnézve az utóbbi években elég szegényes lett, csak rendőrséget, benzinkutat és néhány üzletet tudtam felfedezni… Ez a ’80-as ‘90-es évekhez képest visszafejlődés…

A diablock hasonlít is a legóra, meg nem is. Bár az elemek mérete eltérő, és ezért nem kompatibilis a legóval, úgy tűnik, figyelemmel kísérik a dánok tevékenységét :)

A duplonak a junior, a city / town vonalnak a minna no macsi feleltethető meg, bár vannak japános készletek is:

Sinkanszen:

Tokió torony:

Kaminarimon:

Kominato vasút:

Az elmúlt 2 hétben két készletet vettem, az első a Hato busztársaság autóbusza, ezt a busztársaság szuvenírként árulja, ezért nem is kapható játékboltokban.

A busz kb 15 cm hosszú, 4 pöcök széles. 53 elemből áll. A legótól eltérően paneleket nem látni, de sajnos a – a szuvenír jellege miatt?- az utasteret egyáltalán nem dolgozták ki, de ez egy alapkészlet segítségével könnyen átépíthető.

A második egy rendőrautó, ami szintén négy pöcök széles, 39 darabból áll, az ajtó nyitható.

Az alkatrészek mindkét jármű esetében kis zacskókban voltak, sajnos matricázni is kellett. Az összeállítás csak pár percet vett igénybe, szóval nem volt túl bonyolult.

Összességében nem bántam meg, hogy diablockot vettem, bár a lego után
kicsit furcsa volt. Azt még nem tudom, hogy a jövőben fogok-e még venni, de
ha ismét nagyobb lenne a választék, talán igen.

Címkék: japán andrás 安德拉希 diablock

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr612188471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BorZol 2010.08.09. 06:49:25

Látszik a jó minőség, de remélem a kiskrambók LEGO-znak is arrafelé.

András@ nyiss egy LEGO- second handot nekik hadd tudják meg mi a frankó :)

Annak örülök, hogy nem kompatibilis. Viszont rémlik, hogy volt ilyen stud/kocka a kezemben, lehet, hogy még ezt is klónozzák a Kínaiak?

wannee/mayaa/du/ yaru (törölt) 2010.08.09. 07:09:41

@BorZol:

:)

Igen, a legó is népszerű, bár a diablockhoz képest mintha többe kerülne, de a természetesen a választék is nagyobb, és sokkal több helyen árulják, mint a diablockot.
Megnéztem néhány japán fórumot, ami alapján az jött le, hogy a legó a gazdag gyerekeké, a diablock meg a csóróbbaké :)

Egyébként a szuvenírbusz 1000 jenbe, a rendőrautó meg leértékelve 620 jenbe került.
Ugyanabban az áruházban hasonló árfekvésben csak ezt a két legót találtam:
3177 : 510 jen (30 százalék engedménnyel)
7236: 585 jen , szintén leértékelve.

A kínaiak szerintem már minden létező dolgot lekoppintottak, így nem kizárt, hogy ezt is :)

Még annyit, hogy a posztban szereplő "tanosí oucsi" szót angolra happy housenak fordították, de mivel az ucsi szó jelenthet családot is, így inkább azt választottam.
Ilyen egy ház:
www.diablock.co.jp/catalog/diablock/town/happyhouse.html

Nyiz · http://szubjekt.blog.hu 2010.08.09. 12:06:34

@BorZol: Bizony-bizony, nekem is voltak ilyen kockáim kiskoromban, és egészen biztos, hogy nem japán volt a cucc, hanem kínai. Múltkorában találkoztam egy leírással a vaterán, azt hiszem Alco vagy Atco, vagy valami ilyesmi neve van a játéknak, de semmi honlap nem volt róla.

wannee/mayaa/du/ yaru (törölt) 2010.08.09. 12:51:09

@Nyiz:

A neten rákerestem, éls kidobott egy képet valami ATC -ről. Ez lenne az?
yakkoman41.hp.infoseek.co.jp/atc.htm

Közben azt is megtudtam, hogy a Nintendonak is voltak építőkészletei a '60-as évektől, de végül a '70-es években leálltak vele. www.inside-games.jp/imgs/zoom/300.jpg
www.inside-games.jp/imgs/zoom/302.jpg

Úgy néz ki, hogy kompatibilis a legoval:
www.inside-games.jp/imgs/zoom/304.jpg

wannee/mayaa/du/ yaru (törölt) 2010.08.09. 13:49:41

@Nyiz:

A neten rákerestem, éls kidobott egy képet valami ATC -ről. Ez lenne az?
yakkoman41.hp.infoseek.co.jp/atc.htm

Közben azt is megtudtam, hogy a Nintendonak is voltak építőkészletei a '60-as évektől, de végül a '70-es években leálltak vele. www.inside-games.jp/imgs/zoom/300.jpg
www.inside-games.jp/imgs/zoom/302.jpg

Úgy néz ki, hogy kompatibilis a legoval:
www.inside-games.jp/imgs/zoom/304.jpg

pragmaP 2010.08.09. 14:13:10

@András /安德拉希: wow, ilyen nintendos lego-szerűség nekem kell... be lehet még ilyet valahol szerezni?

wannee/mayaa/du/ yaru (törölt) 2010.08.09. 14:20:33

Max. csak használtan.....talán árul valaki ilyet a neten.
A termék neve: N&B BLOCK volt.
neverthesamecolor.net/wp-content/uploads/2009/03/block1.jpg

Anak 2010.08.09. 14:46:59

András egy picinyt irigykedhetünk reád? No nem minna no macsi-k miatt (nekem nem tetszenek), hanem ahol élsz/dolgozol. Érdekes világ lehet ez a Japán.
Off: Te kint élsz, vagy csak munkádból kifolyólag tartózkodsz a Felkelő Nap országában? A japán nyelvvel hogy boldogulsz? Köszi

Nyiz · http://szubjekt.blog.hu 2010.08.09. 14:56:31

@András /安德拉希: Nem, nem ez az ATC, az biztos, mert ez inkább Lego szerű, amiről én beszélek, az teljesen ilyen, mint a diablock, csak épp nem az :D Egy kicsit komolyabb guglizással találtam is egy képet, úgy tűnik, nem beszéltem félre, mert tényleg Atco a neve: cdn2.ioffer.com/img/item/142/689/759/pFwo.jpg

wannee/mayaa/du/ yaru (törölt) 2010.08.09. 15:08:41

@Anak:

Igen, itt élek, jelenleg az egyik itteni egyetemen vagyok mesterképzésben. Ezt bárki megpályázhatja, feltétele egy egyetemi diploma és angol vagy japán nyelvtudás.
www.hu.emb-japan.go.jp/hun/culture/scholarship.htm#1

A nyelvvel különösebb problémám nincs, kb 12 éve kezdtem el tanulni a nyelvet, és úgy érzem, sikerült egész jól elsajátítanom. Ráadásul a feleségem is japán :)

wannee/mayaa/du/ yaru (törölt) 2010.08.09. 15:24:24

@Nyiz:

Hú, na ez érdekel!
Sokkal többet én sem tudtam meg, de itt írnak róla pár sort hollandul-a Kína szót sikerült megértenem :)
www.miniland.nl/neplego/echt%20of%20nep%20home.htm

Valószínűleg ,ha sikerülne megtudni a játék kínai nevét, a neten is több infót lehetne róla találni.

2010.08.09. 18:01:33

én nem értek a műanyagokhoz, de a képek alapján, a diablock kockák merevebbnek, kevésbé rugalmasnak tűnnek (talán a fényes felületük miatt), hogy azt kérdezném, hogy mennyire stabilan illeszkednek egymáshoz, akár többszöri szétszedést követően is jól rögzíthetőek?

egy Japánban tanult ismerősöm azt mondta nekem, Japánban jó külföldiként élni, de japánként kevésbé (a viszonylag szigorú társadalmi/családi rend miatt), kíváncsi lennék, hogy te ezt hogy látod, főleg, hogy az asszony is japán?

egyébként meg azért (is) király hely az, mert japán gyárak, különféle jogi és egyéb okok miatt rengeteg "domestic only" termékeket gyártanak, és most nem is az autókra gondolok elsősorban, hanem a hangszerekre. kiváló gitárokat készítenek példul, de ezek egy része sosem kerül nemzetközi piacra (csak "szürke import"-ban)...

BorZol 2010.08.09. 22:42:03

Gibbons@ :D Ez a -domestic only - valós dolog.
A belpiacos gyártás a távpl keleten szerintem divat/ tradíció.
A Yamaha SRX-400 is csak náluk volt. Nekem meg ez jutott:
www.peeron.com/inv/parts/x81

Biztosan "csak külföldiként ász" ott.
Állítólag az európai ott a menő! (nyilván nem a jaőán sem a kínai/ koreai, amerikai)
Autó, lakberendezés, cuccok, ruhák.....ahogy elnézem a pasi is :)

BorZol 2010.08.09. 22:49:02

Gibbons@ a belpiacos gyártás ott tradíció szerintem....
A yamaha srx 400 is csak ott volt. és szürke importból ismerem... nekem csak ez jutott belőle:
www.peeron.com/inv/parts/x81
Állítólag ott meg az európai a menő!
Nyilván nem kamázzák a kínai,koreai, amerikai cuccokat.
Autó, lakberendezés , ruhák, meg ahogy látom a pasi is :D
Európai a menő, a LEGO is az :)
András ott nem nyerő a second hand? Úgy lehet a csóróbbaknak is igazi LEGO.

wannee/mayaa/du/ yaru (törölt) 2010.08.10. 01:17:22

Igen, kissé merevebbek, főleg a busz esetében.
Amióta összeraktam, még nem szedtem szét, de remélem, hogy később se lazulnak meg az elemek.

"egy Japánban tanult ismerősöm azt mondta nekem, Japánban jó külföldiként élni, de japánként kevésbé "

Az egyetem miatt egyelőre "burokban" élek, de mivel itt akarok majd munkába állni, lehet, hogy lesznek gondjaim az eltérő kulturális háttér miatt.-de azért bizakodó vagyok.
Magyarországon tolmácsként dolgoztam már japán cégnél, de igazából a japán kollegákkal nem volt gond, sokat lógtunk együtt még hétvégén is.
Itt kezdetben koliban laktam, de amikor elkezdtem lakást keresni, az ingatlanos figyelmeztetett, hogy itt a főbérlők nem rajonganak az idegenekért: mert nem fizetik rendesen a lakbért, a nyelvet nem tanulják meg, házibulikat tartanak (itt ez nem szokás), az itteni szokásokat, illemszabályokat meg nem igyekeznek követni stb. Szóval eléggé paráztam, de végül is minden jól ment.

"Nyilván nem kamázzák a kínai,koreai, amerikai cuccokat."

Hehe, rengeteg kínai cuccot lehet kapni :) De azt tudom, hogy a kínai vagy amerikai élelmiszereket annyira nem szeretik, mert korábban is voltak vele gondok (kergemarhakóros hús, vegyszerrel telenyomott zöldség stb).

Korea meg most menő lett az utóbbi pár évben, a TV-ben nyomják a koreai szappanoperákat, ez kb olyan, mint a dél-amerikai társaik :) Borzalmas :)

"Autó, lakberendezés "

Autóból nem nagyon látni külföldit, de a gazdagok mercivel járnak :) Ikea meg itt is van, igaz, a legközelebbi üzletük néhány várossal odébb van:)

"András ott nem nyerő a second hand? Úgy lehet a csóróbbaknak is igazi LEGO. "

De, vannak ilyen üzletek. Annyira nem néztem meg a kínálatot, de talán vannak játékok is.

Dregnarr1 2010.08.15. 19:45:41

Én Keszthelyen láttam egy turkálóban Bricks (kínai, vagy taiwan, passz) nevű szetteket. 300 darabos kalóz szett 2300 forint, és viszonylag sok fajta van. Érdemes lenne utánajárni, mert ránézésre teljesen kompatibilisnek tűnt minden.

Clone Commander Gree97 2010.10.08. 21:56:10

A fent látható hegyes kockára rálépni még cikibb helyzet XDXD

CaptainSix 2010.10.08. 22:55:45

@Dregnarr1: igen olyanokat én is láttam...anno vettem is egy katonai aknakeresőt vagy mit...kompatibilis a LEGO-val talán csak kicsit szorul
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...