Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Loptál már legót?

2010.07.14. 06:04 - tutuka

Múlt héten merült fel a kommentek között, hogy bizony vannak közöttünk olyanok, akik csont nélkül összekeverték gyerekkorukban a legóikat a másokéval, hogy kockáikban egyesülve hatalmasakat építsenek. Ráadásul mindezt úgy, hogy utána ki-ki megtalálta a saját cuccát, soha nem tűnt el semmi ("csóreszolás sem volt").

Hát ebből nekem a lopós vonal nagyon megragadt. Már majdnem leírtam, hogy életemben soha nem loptam, de rájöttem, hogy igazából kétszer igen. Egyszer elhoztam egy ócska magnókazettát egy balatongyöröki házibuliból – szégyellem is. Nem is tudom miért tettem (fiatal voltam és ittas), másodszor pedig akkor, mikor a Váci úti obiból véletlenül fizetés nélkül hoztam el egy felmosóvödröt. A lényeg azonban nem ez, hanem az, hogy volt gyerekszobám, megtanultam és meg is jegyzetem egy életre már korán, hogy lopni nem jó, sőt, rossz.

Ehhez képest kell bevallanom (figyelem, ez már a második mai vallomásom!), hogy 6-10 éves korom közt sokszor megfordult a fejemben, hogy lopjak. Perszehogy legót. Például a Horváth Öcsitől bármit, mert neki őrült jó Space készletei voltak. Olyanok, amelyek nekem sosem voltak és nem is lesznek meg. Pedig látszólag mennyire egyszerű lett volna egy eltenni egy bukósisakot, vagy egy légtartályt! Simán azt hihette volna, csak elveszett. A Bruttyó Zoli fái sem tűntek meglovasíthatatlannak, vagy csak a csorgó nyálam vette el az eszem, de Vámosi Balázs óvodás kispajtásom postájából úgy eltettem volna egy levelet, ha mást nem is. 

Persze soha nem tettem meg. Azon viszont érdemes elgondolkodni, majd elmosolyodni, hogy a legó kihozta belőlem az állatot. Ösztönlénnyé váltam, annyira kívántam a műanyag javak magamhoz vételét. (Hogy aztán végül az értékek viszályában felülkerekedjen a helyes szocializációm.)

Hogy a másik oldalról is nézzük a témát: tőlem sosem tűnt el semmi, szerintem soha nem loptak meg, vagy legalábbis nem vettem észre. Leginkább azért nem, mert az apukámon kívül gyakorlatilag senkivel nem legóztam együtt, csak a Varga Judittal, de belé kicsit szerelmes voltam 28 évvel ezelőtt. Az imént emlegetett srácokkal sem raktuk együtt, csak néha láttam náluk, nekik milyen cuccaik vannak. Jobban végiggondolva Öcsi barátom Space legóit megérinteni is alig érintettem, túl nagy érték volt az nekem (ellenben a szintén űrhajós eneszkás playmobiljaival rengeteget játszottunk együtt).

Drága olvasók, itt az idő: valljatok színt! Ti loptatok/csentetek valaha kockákat? Ha mardos a lelkiismeret, ad ki magadból a bűneidet! (Nyilván teret adunk a mindenkori magyar házmestereknek is: nyugodtan jelentsd fel a szomszéd Pistikét, ha ő meglopott téged a múltban – megszervezzük az erőszakos kockavisszavételt.) Persze az is érdekelne, hogy hasonló bűnös gondolatokat nem hozott/hoz-e elő belőletek a kedvenc játékunk. Vagy csak én leszek őrült legóközelben?

(Lásd még: vannak, akik nagyban játsznak lopósdit.)

Címkék: személyes lego

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr722142229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tusko hopkins 2010.07.14. 07:19:50

fajon hianyzik a bejegyzesbol a Honek-ker Szalonzenekar "A Lego-tolvaj balladaja" cimu orokzoldjenek embed-je, ami megtortent esetet dolgoz fel (a dal). :)
www.terve.hu/buli/honek-ker/mp3/03%20-%20Track%20%203.mp3

Scorpicore 2010.07.14. 08:04:40

Gyerekkoromban sokat jártunk össze a környékbeli srácokkal, de az összeöntős módszert sosem alkalmaztuk. Vagy annak a legóival játszottunk, akinél voltunk, vagy előre épített dolgokkal mentünk át (Vagy jöttek át).
Elvétve megfordult a fejemben, hogy egy-egy figura kiegészítőt ellopjak (sisak, palack), de aztán nem tettem meg. Főleg azért, mert akkor is tudtam, hogy bár én hasznát venném, lehet másnak (akitől elvettem volna) hiányzott volna. És itt egy kis sztori:
- Anno unokatesóm kapott egy k*rvamenő szettet ( brickset.com/detail/?Set=6278-1 ) amiből nekem adott egy ilyen ( brickset.com/minifigs/?m=pi070 ) figurát. Na most ezt a figurát, amit tőle kaptam, rá egy évre el is lopta tőlem valamelyik környékbeli. Azóta is sajnálom azt a figurát. Persze, nem csak ez tűnt el (de nem olyan sok minden), de az apróságokhoz képest, ezt sajnálom a leginkább.

kaos2 kapitány 2010.07.14. 08:07:25

Hát akkor vallok, viszont védeném is magam. Van a Gyuri barátom, anno ő volt kb. 6-7 éves, én meg 8-9. Átjött hozzám, és az amúgy is szerény készleteimből összerakot egy jó nagy kamion szerűséget. Aztán jött érte az anyukája, ő pedig elkezdett hisztizni, had vigye haza. Az anyukám adta alá a lovat, nekem pedig meg kellett hajolnom az elnyomás alatt. Talán még sírtam is. :)
Aztán szépen apránként, mikor náluk legoztunk (neki sokkal több legoja volt, ezért éreztem teljesen átverve magam), keresgéltem az én kockáim. Szerintem nem lett meg mind, de nem is hoztam el mást. A további években aztán többször cserélgettünk egymással teljesen hivatalos módon (CSere-bere fogadom, többet vissza nem adom, ha vissza kéred 100 forintot kérek...). :D:D
Viszont most belegondolva, valaki még csappantott a LEgoimon, mert a régi Fbuland figuráim közül hiányzik legalább 3. (köztük az elsö LEgomhoz való egér brickset.com/detail/?Set=3719-1

Almaspite 2010.07.14. 08:55:16

Hááát, ha a mi gyerekkorunkban is lett volna BrickLink ÉS EZT A SZÜLEINK TUDTÁK VOLNA ÉS HASZNÁLTÁK VOLNA és ezt belénk nevelték volna, akkor én sem loptam volna az unokatesómtól a tönkrement fekete szirénám helyett egy másikat, csak mert neki három is volt, de nem használta azokat, nem voltak összerakva ezek a készletei, sőt, nemhogy a doboz, hanem még az összerakási útmutatója se volt meg hozzá... (Lehet, hogy nem is tudta, hogy mire való.)

Aamúgy az én gyerekkoromban, 1980-ban még nem tudtuk előre azt, hogy egyszer majd leomlik a vasfüggöny és fogyasztói társadalom bősége köszönt ránk. Akkor még vérrel fizettünk minden LEGO kockáért, amit nagy sírás-rívás után nagy nehezen megvettek nekünk a szüleink. Ezért amit kaptunk, arra mi még jobban vigyáztunk és megbecsültük. Más volt az értékrend, na!

Almaspite 2010.07.14. 09:01:16

Eszembe jutott még valami:

Ha valamelyik spéci kockát elhagytad, vagy elveszett, akkor 1980-ban gyakorlatilag nem volt reális esély arra, hogy azt valaha újra be tudd szerezni, vagy legális úton pótold. Erre vezetném vissza azt, hogy néha-néha valakinek a zsebében maradt egy-egy darab, amikor a haverjánál, osztálytársánál volt!

Ennek szoros folyományaként említeném meg a LEGO Service szolgáltatást! Hát micsoda megkönnyebülés volt, amikor bevezették ezt és pótalkatrészeket lehetett venni! Megváltás, ami után a fenti okból kifolyólag történő lopás gyakorlatilag szükségtelenné vált. (A mostani Pick a Brick szolgáltatásról, illetve a 2000-ben megindult BrickLinkről nem is beszélve!)

mestska · http://cities.blog.hu 2010.07.14. 09:11:10

"Erre vezetném vissza azt, hogy néha-néha valakinek a zsebében maradt egy-egy darab, amikor a haverjánál, osztálytársánál volt!"

Azért ezzel nagyon nem értek egyet. Egyrészt például ott volt az egyik haverom, akinek olyan szintű készlete volt a nyolcvanas évek eleji városból, mint ami a pár poszttal ezelőtt linkelt csecsemős-town reklámban látható. Mégsem jutott eszembe soha, hogy bármit is elhozzak onnan. Egyszerűen nem úgy szocializáltak, hogy a barátomtól lopjak.
Más ezzel szemben úgy gondolta, hogy ha már bevittem a suliba a 6392 Airport repülőjét, akkor simán lenyúljhatja két turbinámat, ami akkor nagy kincs volt, és tényleg pótolhatatlan. (bár hozzám már korábban, a nyolcvanas évek végén eljutott olyan rendelőlap, amivel Németországon keresztül alkatrészeket lehetett volna rendelni).

Hipp 2010.07.14. 09:47:41

Mivel már elévült az eset, én is vallok. Tisztán emlékszem, hogy az óvodából egyszer elcsentem egy kék színű LEGO bögrét. Nagyon kemény, de ez még 27 év múlva is tisztán bennem él. :-)

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2010.07.14. 09:48:27

@Almaspite: "Akkor még vérrel fizettünk minden LEGO kockáért"
Azért nem kell túldramatizálni :)

Hosszában perforált WC papír 2010.07.14. 11:26:03

Hát igazából én egyszer loptam legót.
De akkor vagy egy marokkal. Lego kiállítás volt és ott volt sok lego gyűjtő akik a felesleges lego darabokat beadták és egy ilyen kis építő asztalnál lehetett velük játszani.
Rengeteg gyerek volt és mindenki sorban rakosgatta el őket mintha ingyenes minta lenne. Előszőr nem értettem hogy merik megcsinálni de végül megfertőztek. Akkoriban lett nagy divatja a lego star wars nak és láss csodát valamelyik gyűjtő egy egész készletet tett bele bizonyára mert neki az többször is megvolt neki. Vagy 5-6 minifiget szedtem össze közte 3 rohamosztagost 2 felderítőt és egy jedit. Aztán nem bírtam leállni és sok star wars-os bricket kerestem ki.
Elmondtam otthon és azt mondták a szüleim hogy vigyem vissza amit elhoztam. Nagyon szégyeltem magam. Megkönnyebülésemre a szervező azt mondta hogy nem számít, hogy elvittem hisz számítottak erre és mellesleg ezen legok egy része még gyárhibás is volt vagy sérült. Így a hibás részeket otthon kicserélgettem és voálá máris volt star wars-os legom.

Nyiz · http://szubjekt.blog.hu 2010.07.14. 11:47:04

Én sem loptam sosem legot, viszont van olyan ismerősöm, akiről tudtam, hogy zsebre vág 1-2 darabot gond nélkül. Szerencsére tőlem nem rántott be semmit (vagy csak nem vettem észre, mindenesetre spéci alkatrészek nem hiányoznak), meg azóta szerencsére, ahogy felnőtt, leszokott az ilyesmiről.

Nálunk inkább a csere ment. Egész készletek, minifigek, miegymás. Volt, hogy konkrétan egymástól vettünk Legot,vagy valami teljesen másra cseréltünk, pl. a videojáték kazetta is népszerű fizetőeszköz volt.

Na meg olyan is volt, hogy az utcán találtam kockákat. Sosem értettem, hogy kerülnek oda, de persze nem hagyhattam ott :D

bence1998 2010.07.14. 13:25:20

lego-t még én sem loptam(nem is akarok).viszont áldozat már lettem(többször is,de valamikor csak majdnem).

pl. a majdnemes esett.az egyik "barátom" a saját szemem láttára akarta eltulajdonítani az egyik darth vader-emet.de ami súlyosabb,azok a lopások,amik szintén sw téma alatt estek meg(nem ugyanaz a személy aki csak akart lopni).
van egy olyan érzésem hogy ezeket egyszerre lopta el,de aztán elkövetett egy orbitális nagy pofátlanságot(erről később).de mindegy,szóval a lopottak:egy battle droid,egy teljes ep II-es klón,és egy ep II-es klón sisak(aki annyira nem mozog sw színtéren annak írnám hogy ezek az ep II-es klónok eléggé ritkák).nah,és szóval a pofátlanság,aztán idén cseréltem vele egy törpét rohamosztagosokra.adott 2 rohamosztagost,és az egyiknek ep II-es klón teste volt!!!!......ezazé elég izé dolog nem?

@Nyiz: az utolsó mondatod kapcsán szólnék még valamit.én egyszer egy horgásztó partján találtam lego-t,de otthagytam.valahogy jobb érzés volt hogy nem hoztam magammal.talán belegondoltam,mennyire "fájna" nekem is ha elvesztenék valami lego-t.

Dödi · http://hunmocgaleria.blog.hu/ 2010.07.14. 13:49:57

Én egyszer már megtettem ez a féle gaztettet egy fekete tamponált fél négyzet amit az egyik volt osztálytársamtól csentem el . ( a galériában a micro batle machine nevet kapta )
http://club.lego.com/en-us/gallery/More.aspx?parameters=2||4150b2a3-cd7f-4cea-9f12-1b23db1e0fc7

Lehi · www.szinfoltcafe.hu 2010.07.14. 13:54:28

Komolyan konny szokik a szemembe a post olvasasa kapcsan, mivel feltepte az eredeti LEGO gyujtemenyem elvesztesenek sebeit.
Igaz hogy nem lopasrol volt szo, de a mai napig ugy erzem hogy megloptak... :( Tulajdonkeppen a hugom elajandekozta szepen aprankent az osszes legomat, amire persze en nem emlekszem, es a mai napig hiteget hogy en is beleegyeztem.

Dödi · http://hunmocgaleria.blog.hu/ 2010.07.14. 14:02:50

Nem lehetne egy olyan post ahol néhány magyar MOC-ot mutatunk be ? Speciel magam részéről egy mech-et tudnék bemutatni ami 100%-ig saját (Nem fából meg vasszögekből van azt elismerem de magam csináltam az elmúlt időben )

2010.07.14. 14:27:04

általában nem loptam, és tőlem sem nagyon loptak, pedig nekem volt a legtöbb legóm a haveri körben, tehát általában nálunk voltak a nagy legózások.

(azért gondolom, hogy nem nagyon loptak, mert akkoriban a relatív nagy mennyiség ellenére fejből tudtam miből hány darab van (ezt már másoktól is hallottam, hogy így volt vele))

volt azonban egy eset, amelyet a mai napig titkoltam, de tutuka (és a többiek) coming out-ja után elmesélem, még ha ezzel a tömegek megvetését is váltom ki.

egy háromemeletes 11 lakásos minipanelben nőttem fel, a 3.-on lakott Gabika, nálam olyan 3-4 évvel fiatalabb beilleszkedési problémákkal küzdő kissrác (agresszív, ugyanakkor túlérzékeny, nem teljesen 100-as gyerek). a szülei elég jómódúaknak számítottak a mi világunkban, meg ndk-s rokonaik voltak, akik időnként jöttek hozzájuk, és hoztak mindenféle számunkra elérhetetlen játékokat.

olyan 10 éves lehettem, amikor a haverjaimmal az utcán játszottunk, és Gabika megjelent az erkélyen, és el kezdett nekünk kiabálni mindenféléket (le akart jönni vagy ilyesmi). erre egyik hülye barátom felkiabált neki, hogy akkor játszhat velünk, ha ledobálj nekünk a a játékait. erre Gabika a 3-ról elkezdett nekünk legókat ledobálni, mi meg szépen összeszedtük őket, mindenkinek lett vagy egy marékkal. úgy éreztük itt a kánaán...

aztán lejött az anyja és mindent vissza kellett adnunk, de én egy két olyan kockát (kamera, propeller) megtartottam, ilyenek nekem nem voltak.

szóval egy kvázi fogyatékos gyerektől loptam... rohadt szemét vagyok, méltó a tömegek megvetésére, olyan ez, mint amikor a Dumb és Dumberben a vak kisfiúnak eladnak egy döglött papagájt aminek szigetelőszalaggal van a feje a testéhez rögzítve

adidigaga 2010.07.14. 15:43:03

Sziasztok!

Közhely, de igaz: az ilyenekért érdemes ide járni...
nagyon kemény téma...
Előre lelőném a poént: emlékeim szerint nem loptam, csak egyszer majdnem, illetve sok rokon szitu volt, úgyhogy ha nem bánnátok...

Alapvetésként: bár lehurrogtátok, igazat adok "almáspité"-nek, a magamfajta középosztálybeli legozónak kemény világ volt az akkori, mert sem a Lego-birtoklásra esélytelenek közé,sem a "mindent megkapók" -közé nem tartoztunk.

Utcán talált Lego nekem is jutott, egy több sor magas fehér falpanel (valszeg 231 - Maxifig kórház) volt a találmány, tesóm szerencsésebb volt, neki "Police" feliratú 1x6 elem találódott, mintha a 6364 - Rendőrség tartalmazta volna...

A majdnem-lopás: ha sikerült volna, sem magam gyarapodására szolgált volna, ugyanis egy kölcsönkapott "83-as mintájú" motorról elvesztettem a fényszórót (1x1 körlap sárga áttetsző) , nekem nem volt és vészesen közeledett a visszaszolgáltatás dátuma :-s
Innentől ködös a történet - tudom, jó duma :-) - az rémlik, hogy mivel mástól sem sikerült bórelnom az elemből, megpróbáltam így visszaadni, feltűnés és mutogatás nélkül visszatenni a csaj városába, de az is lehet , hogy az utolsó pillanatban még megpróbáltam egy másik készletéről észrevétlenül áttenni egy lámpát, de asszem észrevette végül a hiányt...

Szerencsére szenvedő alany sem voltam ilyen relációban, bár a szomszéd, alig fiatalabb srác egyik szokása talán még az eltulajdonítástól is rosszabbul érintett: rendszeresen előfordult, hogy a nagy csörgés-keresésen át valami süvítésre lettem figyelmes: mivel minden szart a szájába vett ,
akkor is épp egy 1x1 hengeren át vette a levegőt :-)

Még valami rokonértelmű: a múltkor eszembe jutott és meg is akartam kérdezni tőletek, hogy melyikőtökkel esett meg hasonló...
Ti nem éreztetek olthatatlan vágyat aziránt, hogy a prospektusokban önelégülten vigyorgó (akkor valamiért azt hittem, hogy a saját készleteikkel kérkednek a fotókon:-) kiscsávóknak és kiscsajoknak irigységből jól beverjetek egyet?
Tőlem rendszeresen kapták a monoklikat, persze csak "papíralapon" :-)

Scorpicore 2010.07.14. 16:06:47

@adidigaga: Apropó katalógus: OFF: ma néztem át, és a legrégebbi, hibátlan állapotú katalógusom 1992-esem, meg egy hibátlan 1995-ös, mindig vigyáztam rájuk. Jó volt őket átlapozgatni, mert klasszak voltak a képek.

Scorpicore 2010.07.14. 16:10:52

ON: Nem, én mondjuk nem éreztem ilyen késztetést ::D Mindig lenyűgözve néztem a képeket, és nem irigykedve ::)

Sárkányapu · http://www.brickset.com/search/?OwnedBy=beebopp 2010.07.14. 16:34:00

Sziasztok! Nálunk lopásról szó sem lehetett. Mi rendesen megkaptuk a szentbeszédet, mielőtt játszani mentünk LEGO birtokosokhoz. Tőlünk szintén lehetetlen volt eltulajdonítani, mert ami kevés volt (három fiútestvér osztozott azon is), annak mindnek tudtam a alkatrész listáját.

Az együttépítésről eszembe jutott egy kérdés, amiről szeretnék véleményeket hallani. Szerintetek mennyire lenne királyság, ha a LEGO olyan építési útmutatókat ötölne és adna ki, amelyek két, vagy több adott készlet felhasználásával lehetne megvalósítani, mégis LEGO modellek lennének. Így pl. ha a rokon gyereknek veszel valamit, tudod, hogy mit vegyél, hogy a te gyerkőcöddel együtt tudjanak majd valami pöpecet is összerakni. Persze bármit ki lehet rakni együtt, de egy útmutatóból azért mégis nagyfiúsabb az egész.

bence1998 2010.07.14. 16:50:08

@Dödi: OFF:ez egész jó ötlet,nekem is van pár moc-om.

Scorpicore 2010.07.14. 17:06:36

@Sárkányapu: Szerintem jó ötlet lenne, bár lehet h hamar marakodásba torkollna szétszedéskor ::D
De olyan szisztémában is lehetne, mint anno a Slizereknél ( brickset.com/search/?query=slizer ), hogy ha megvan a 'Bizonyos' 4, akkor abból egy nagyot össze lehet építeni. Persze a Nagy valami megépítésének útmutatója is 4 részre volt osztva(Külön az alap összeszerelési útmutató hátuljában), így nem kellett külön útmutató.

Lehi · www.szinfoltcafe.hu 2010.07.14. 18:37:11

@Scorpicore: Ilyenre mar en is lattam egy csomo peldat pl EXO-force settekkel!

gonoszkiralylany 2010.07.14. 19:39:56

ezért hasznos a sok tesó, annyi legót kaptunk szülinapra, névnapra, karácsonyra, hogy máshonnan eszünkbe nem jutott lopkodni :)
egymástól meg nem nagyon volt értelme mert úgyis összekeveredett minden mikor játszottunk

gonoszkiralylany 2010.07.14. 19:45:58

ja, egyébként mi is mindenről tudtuk hogy hány darab van. de nem is volt jellemző h a vendégeinkkel játszottunk volna, tehát tőlünk meg alkalom híján nem tudtak lopni mások...

fragmented_erugif 2010.07.14. 20:16:54

nekem a ninjámat lopták el. meg a jedimet. meg ki tudja még. sajnálom őket, remélem boldogok ahol most vannak. hiányoznak.

bate · http://bateman.hu 2010.07.14. 20:27:43

Eljött a színvallás ideje: én bizony 6 évesen nem tudtam ellenállni és az óvodából elloptam egy piros ruhás űrhajóst, mert egész egyszerűen megőrültem érte...

a bende (törölt) 2010.07.14. 20:50:38

Én kb. 5-6 évesen SEGÍTETTEM egy barátomnak egy kisebb mecsboxot és egy lego fát lopni. Ez annyit jelentett hogy mivel kint ahová a kabátokat rakták a lurkók, mindenkinek volt egy, a jelével ellátott zsebecske. Mi kisurrantunk mondván budira megyünk. Majd a piros kis autót elcsórtuk a mindig bepisilő kinder pujától. Majd mikor kiderült én a bűntársamra kentem. Bár végül is csak ő akart lopni. A második esetet megúszta:D

Pepper0016 2010.07.14. 20:56:43

én ovadában loptam egy fekete 2x2-es plate round-ott loptam
( hasznaltlego.hu/product_info.php?cPath=175_180&products_id=2021 ) de már van több olyanom és tőllem még nem loptak vagy nem tudok róla de nem sokszor tudnának lopni márt nem sokszor jönnek hozzám osztálytársak

Kiss Karcsi · http://www.klikk.info.hu/ 2010.07.14. 22:44:58

Óvodában csak gagyi LEGOk voltak, ezért nem vettem el belőlük. És máshonnét sem, pedig a szomszéd gyerek állományából jónéhányra fájf a fogam. Mi akkor olyan szegények voltunk, hogy csak az apróbb készleteket kaphattam meg.
Egyszer azonban engedtem a kísértésnek. Egy vásrosi ünnepségre mobil játszóház érkezett, mely egy kamionból és az elé kitett játékokból állt. Ott volt egy hatalmas LEGO kupac letéve. Teljesen el voltam alélva, és igen, röstellem, de ekkor eltettem egy figurát, egy láncot és egy dínót. Ez volt az első és az utolsó.
Engem azonban ért már kár: három kislány unokatesóm rendszeresen "eltűntette" a LEGOimat.

Kiss Karcsi · http://www.klikk.info.hu/ 2010.07.14. 22:53:39

A LEGO lopáshoz azonban nem csak ezek a a gyerekcsínyek tartoznak. Gondolom mindenkivel előfordult már, hogy a nagyobb áruházak játékrészlegén felszaggatott LEGOs dobozokkal találkozott. Ezekből rosszabb esetben már a tartalom (egy része) is eltűnt. Az interneten fellelhető LEGOk eredetéről mindig érdemes tájékozódni!
Nagyban is lopnak ám kockákat. "Lepotyog a kamionról". És ez komoly. Ha jól tudom, az utóbbi öt évben nem is egy LEGOs kamion rablás volt Európában.
Megemlítendő, hogy jutottak el hozzám olyan hírek is (vagy inkább pletykák - remélem), hogy a magyarországi LEGO gyárban is lopnak.
Nekem már többször ajánlottak fel lopott LEGOt eladásra, valahányszor elutasítottam a lehetőséget. Még magamnak sem vettem belőle. Hogy őszinte legyek, nehéz döntés volt, mikor előttem volt egy kikötő és azt mondták rá, hogy 8 ezer... Ezenkívül Star Wars figurákat ajánlottak, de egy egész gyűjteményt.
LEGOhoz kötődik: kértek már arra, hogy ha Dániából hozok LEGOt, akkor keverjek már közé egy-két doboznyi kendermagot a holland virágpiacról.

ndavid42 · http://flickr.com/ndavid42 2010.07.15. 11:46:26

Az óvodából egyszer elhoztam egy 1x1-es kék kockát (de lehet, h 1x2-es volt), hogy a piros és fehér kockáimmal együtt tudjak piros-kék-fehér "villogót" csinálni, ami a rendőrautók tetején van például :D
(hú, tisztára megkönnyebbültem :D)

BorZol 2010.07.15. 17:58:43

Ez a Hard Core!

Az oviban eltettem két minifiget 1982-ben de még ott akkor kiderül kié és vissza kellett adni...:)

Én olyat simán megveszek/ megvennék mint amit Kiss Karcsi elutasít.

Hoztak is nem keveset. Sőt van egy sukár kis tezsvír, akinek ha van anyag, átveszem tőle. Mindegy honnan van! Folyamatos beszállítóm mindíg ígér valamit de nem mindíg valósul meg.
Utoljára 4999 Vestas-t "tud" valahonnan....nem is fogok nemet mondani! Inkább utáljatok ki!

Mostanra sokkal gátlástalanabb vagyok mint gyerekkoromban de a piszkos munkát másra hagyom stílusban :D

Almaspite 2010.07.16. 08:34:25

@BorZol: Ha emberi áron hozza, akkor a 4999-ből kettőt kérjél, az egyiket átveszem!

:-)

sDavid · http://imusic.blog.hu 2010.07.16. 13:56:13

Fiatal koromban egy kis nyitott lego dobozra lettem figyelmes az egyik áruházban. Nagy volt a kísértés, hogy otthagyjam, végül nem tettem úgy. Ez azóta már elévült, és kiskorú voltam!

Jaj még egy, ami ugyanígy kezdődik, mint az előző: Fiatal koromban, szerelmes volt belém egy leányzó (régi szép idők), akinek szintén nagy adag legója volt, és mondta, hogy kedvemre vigyek belőle! Pár apró, számomra teljesen ismeretlen/ritka elemet kértem csak tőle. Talán még most is megismerném azokat.

Azóta már jártam iskolába is, ahol megtanították: "Ha csinálsz valamit, csináld jól! Ha lopni akarsz, lopj úgy, hogy többet ne keljen, kezd a Nemzeti Bankkal!" (megtörtént).
Azonban 2 NCIS/CSI rész után éreztem, ez nekem nem fog menni, így ezért leálltam vele. Kaphatok feloldozást?

@Gibbons: Fejből tudom én is az elemlistákat és a kb db számot. Ha építkezni kezdtem, és találtam egy tök jó elemet, volt úgy, hogy visszadobtam, mert tudtam, hogy csak 3 van belőle és 4 kéne!

tusko hopkins 2010.07.16. 17:50:37

@BorZol: na, egy 4999 Vestasra en is befizetek ha a beszallitodnak tobb lenne ;)
de egy 10184 is johet

Kiss Karcsi · http://www.klikk.info.hu/ 2010.07.18. 12:06:12

Ja, még valami eszembe jutott. Néhány kiállításon szoktak lenni ezek a játékasztalok, ahol lehet LEGOzni. Na azt is lopják rendesen, és nem csak a látogatók!
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...