Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Licensz = erőszak?

2010.06.11. 13:38 - tutuka

licenszelt termékvonalakról szóló poszthoz Anaktól érkezett egy hosszú és meglehetősen komoly komment, amiben azt boncolgatja, hogy a licenszelt készletek gyakorlatilag egyetlen kifutása az erőszak:

Az összes licenszelt termékvonal (beleértve még a Toy Story-t is) mind az akcióra vagy rosszabb esetben egyfajta tompított erőszakra fókuszál. Még egyes saját márkás vonalak, úgymint a kalózok és a lovagok is csak ezt tudják lényegében felmutatni. Én egy ilyen világszinten ismert és elismert játékgyártótól elvárnám, hogy ne csak ez legyen az egyetlen szempont egy készlet vagy termékvonal megalkotásánál, hanem bizonyos oktató/tanító jelleggel is rendelkezzen és mellőzze az erőszakot. Hisz alapvetően gyerekek számára készítik a LEGO-t, akik fejlődésük korai szakaszában még igen fogékonyak és nyitottak a világra.

Azért a mai készletekben is felfedezhetünk néhány tanító jellegű törekvést. Egyfelől a kockák hordozzák azt magukban, gondolok itt az építésre, színek formák megismerésére és az alkotás örömére.

Másfelől a városi készletekben már találkozhatunk a különböző foglalkozások megismertetésére és a munka elfogadására irányuló ösztönzéssel. Ám míg az egyik oldalon az energiatakarékosságot hirdetik szélerőműveket, és napelemeket tartalmazó készletekkel, úgy a másik oldalon csupa benzinnel működő járműveket alkotnak. Fura egy kettős ez.

A lényeg, amit tulajdonképpen ki akartam hozni ebből az egészből, hogy hiányoznak azok a készletek, amik több szinten nyújtanak új ismereteket a gyerekek számára játékos, szórakoztató formában. Például miért nincsenek vallási témájú készletek? Én magam nem vagyok egyáltalán elkötelezett gyakorlója egyik gyülekezetnek sem, de fontosnak tartanám megismerteti a különböző nézeteket, mint kulturális jelenséget, hisz ez is része a világunknak. Egy templom, egy mecset vagy zsinagóga, stb. összeépítése még nem jelenti a világ végét. (Lásd a 10189 Taj Mahal-t, ami végtére is egy sírbolt.) Amilyen zavaros világban élünk manapság, talán segítené a különböző nézeteket vallókat egymás megismerésére és a toleranciára. Hamár említésre került a vallás, az magában hordozza a történelem egyik formáját, szívesen látnék történelmi készleteket, amik az emberiség fejlődésének néhány jelentősebb momentumát ragadnák meg, avagy csak pusztán bemutatnák, hogy elődeink hogyan éltek hajdanán. Számos lehetőséget látnék benne, akár egy témán belül mind különböző korokat idéző szettekkel: barlanglakó ősemberek, az egyiptomi piramisok, az új világ felfedezésének kora, ipari forradalom, viktoriánus Anglia.

Ezen elgondolások vajon megfogalmazódtak a LEGO vezetőinek és hivatalos tervezőinek a fejében is, csak túl ingoványosnak találták ilyen talajra merészkedni? Bizonyára a szimpla szórakoztatás jövedelmezőbb és a kereslet diktál. Én azért bepróbálkoznék valami hasonlóval.

Amiért poszt lett a kommentből, az a téma érdekessége, illetve az, hogy mi itt a szerkesztőségben (hahaha!) nem feltétlenül értünk egyet Anak gondolataival.

Véleményem szerint az, hogy a licenszelt készletek csak az erőszakról szólnak-e is vitatható (Mi nem az erőszakról szól? A rendőrséges, de még a mentős legó vajon mi?), ellenben a vallásos témák akár ökumenikus megjelenítésével nem értek egyet, hiszen én pont azt nagyon szeretem a legóban, hogy egy végletekig szekularizált világ.

A direktben történelmi témákat pedig feleslegesnek (nem károsnak, haszontalannak!) gondolom, mindenki azt épít a kockákból, amit csak akar (így akár templomot, mecsetet is!). Gyerekkoromban kiváló görög, római, középkori, vagy akár világháborús szcénákat építettem képek, dokumentumfilmek, múzeumi élmények alapján. Kicsit sem vagyok szakértő, de az a sejtésem, hogy az ilyen másolásokkal hasznosabb tudást szedtem össze, mintha kész készleteket kaptam volna egy adott korból. (Hiszen a másolás mozzanatát meg kell, hogy előzze a figyelemé!) A Playmobil egyébként gyárt egyértelműen történelmi készleteket. Szépek, nagyok, drágák és még el is fogadnám őket. A legótól viszont mást és másként várok. Talán a kockákkal kapcsolatos konzervatív attitűdöm mondatja ezt velem, innen az idegenkedés.

SevenBB nálam kicsit talán sarkosabban vélekedik Anak felvetéseiről:

Szerintem rendben van a LEGO majd minden vonala. Nem érzem azt, hogy mindegyikből csak az akció és az erőszak ömlene. Sőt, inkább úgy érzem, hogy a LEGO egy igen konszolidált játékcsalád, amiről nekem mindig a kedvesség és nem az erőszak jut eszembe.
Ellenben, amit Anak szeretne, az több szinten is nagyon átgondolandó, szerintem.

Először is a vallási tárgyú témák megoldhatatlanok. Még akkor is, ha súlyozva, mind az öt világvallást a kezünkbe vehetnénk egy-egy doboz formájában.
Mennyi idő alatt lehetne megsérteni a különböző vallások gyakorlóit, ha elkezdenének áradni a vallásokkal szemben fennálló sztereotípiák?
Máshogy kérdem: egy nyolc-tizenkét éves, a külvilágra igen fogékony gyerek mennyi idő alatt ugrasztaná össze a katolikusokat a muszlinokkal, vagy a zsidókat a muszlinokkal? És ide fel lehetne sorolni számtalan példát, elég ha az ember kinyit egy újságot.
Vagy területfüggő lenne? De az sem jó, hiszen a kultúrák keveredésével együtt járt az is, hogy egy területen több vallás is megférjen egymás mellett, jobb esetben, békében.

Másodszor pedig, ha történelmet gyártanának LEGOban azt milyen tartalommal tennék? A mi, az emberiség, történelme a folyamatos háborúskodásról az egymás ellen elkövetetett embertelen erőszakról, szól.
Az egyiptomi piramisokat, hogyan adnád ki? Lennének benne rabszolgák, akiknek ostorcsapásoktól véres a hátuk?
És az új világ? Cortez éppen partraszáll, hogy aztán végleg eltöröljön egy kultúrát, illetve egy másikat honosítson meg?

Ahogy Anak írja, ez nagyon ingoványos talaj.

Legyen több kedves, szakmát bemutató készlet. Legyenek asztalosok, orvosok, tanárok, esztergályosok és legyenek még szülők és gyerekek is.

A gyerek meg majd eldönti, hogy akar-e akciózni vagy sem.

Semmiképpen nem állíthatom, hogy bármelyikőnknek igaza lenne, de az egyértelmű álláspontom az, hogy kifejezetten történelmi készletekre nincs szükség (aztán majd lehet, hogy rámcáfol a gyár és a világ)

Ha van esetleg véleményed, hozzáfűznivalód a dologról, a kommentmező arra való.

Címkék: vita lego licensed

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr762056109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Clone Commander Bly 2010.06.11. 14:24:15

Ez egy igen érdekes téma. Ha az ember végig gondolja, mindennek a háterében az erőszak áll.
- A vallásnál, ott vannak a vallási háborúk
- A történelem miből áll? Senki nem bírta elfogadni, hogy valami nem úgy van ahogy azt Ő akarja és ez ellen háborút indított.
- Monumentális, történelmi épületek nagy része azért épült, hogy megmutassa az illető a világnak, hogy Ő mennyire gazdag, célja eléréséhez rabszolgákat használ, más népeket igázott le a nyersanyagért és a rabszolgákért.
Ez a három általam felsorolt " téma" ha jobban megnézzük összefügg. Ha valamit rosszul látok, gondolok szóljatok' Elvégre koromat tekintve én is gyerek vagyok.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2010.06.11. 14:39:19

Én gyerekkoromban általában valami epikus történetet játszottam el (általam kitaláltakat, egyik szereplőt elrabolják, kiszabadítják, megbetegszik, a gyógymódot nehéz megszerezni, stb...). Az epika alapja a konfliktus. A konfliktus egyik megjelenési formája az erőszak. Mégis mi legyen, a minfigek vitatkozzanak, érveljenek?
Viszont soha nem halt meg senki a játékok során!!
Nekem a "farmer elmegy fejni" unalmasnak hat, 1 alkalom után mit lehet azzal játazani?

Clone Commander Bly 2010.06.11. 14:44:11

A "farmer elmegy fejni" játéknak a vége az lesz, hogy:
- ellopnak egy tyúkot a rablók.
- a kecske az éjszaka folyamán elszökik és megkell találni mert különben megeszi a farkas.

Llew 2010.06.11. 15:35:52

Szerintem Anak nagyon mellé lőtt. Már az első mondatával is vitatkoznék. A Spongya Bob, meg a Toy story milyen akcióról meg erőszakról szól? Előbbit ugyan nem szeretem és ezért nem is nagyon láttam, de nekem marhára nem rémlik erőszakosnak. A Toy Story sem, max az első részben a szomszéd petárdázós gyerek, de lehet keverem valamivel a sztorit, mert rég láttam.
Ha a kalózos meg a középkori témát is erőszakosnak ítéli megkérdezném, hogy Anak mivel játszott gyerek korában? Nem csak legóra gondolok. Kizártnak tartom, hogy soha ne játszott volna semmi katonai jellegű játékkal, de még az sem kell hozzá, mert ha egy gyerek pl. kisautóval játszik, akkor is előbb utóbb karambol, vagy direkt ütközés lesz belőle.
Ha már az oktató jelleget igényeljük a LEGO-tól, akkor szerintem pont, hogy ezek a marha erőszakos készletek is tanítanak. Mert mit játszik a gyerek alapvetően? A jók legyőzik a rosszakat, hisz számukra ilyen egyszerű a világ. Ez rendben is van, elég, ha későb megtanulják, hogy nem ilyen egyszerű a helyzet. Márpedig erre mind a saját, mind a licensz készletek nagyon jók, hisz mindegyik könnyedén felismerhető oldalakra oszlik (Katonák-kalózok, lázadók-birodalmiak, Harryék-Voldemorték). Egyedül talán a régebbi középkori készleteknél lehet nehezebben szétválasztani, de felteszem ott sem véletlenül dominálnak egyik másik altémánál az élénkebb, míg másikaknál a sötétebb tónusú színek.

A vallási témájú készletek behozatalát sem tartanám jó ötletnek, pont azért mert a gyerek akaratlanul is erre a jó meg rossz felállásra bontaná őket, ami nem volna szerencsés. És mi alapján döntenék el, hogy mely vallásokat mintázzák meg? Még ki sem jönnének a készletek, de már tiltakozna valaki, hogy ők miért maradtak ki, vagy, hogy adott országban a másik vallás féle készlet miért, vagy miért nem kapható, stb. Mellesleg eredetileg nem véletlenül vannak csak sárga minifigek. A vallások behozatalával ez is értelmét vesztené.

Az erőszakos alapokon nyugvó középkori és kalózos készletek sem véletlenül ilyen kitalált frakciókra vannak osztva. Szóval a történelmi készletek felvetésre osztom tutuka véleményét. Felesleges lenne túlkonkretizálni őket. Így is számtalan lehetőség van történelmi témák megépítésére, események lejátszására a már kiadott készletekkel. Van középkor a lovagokkal, újkor a kalózokkal, az Indy készletekben, meg pl. 10184 - Town Plan-ben remek régi autók vannak a múlt század elejének, közepének megalkotására, a jövő ott van a számtalan űrhajós készletben és akkor még önállóan nem is kellett szinte semmit építeni. Ha valaki a történelem egy adott szegletét akarja megvalósítani előtte a lehetőség anélkül, hogy a LEGO túlságosan konkrétan irányt mutatna, vagy behatárolná a nézőpontját, amivel ráadásául elkerülik a felesleges konfliktusokat országokkal, népekkel, vallási csoportokkal.

Clone Commander Bly 2010.06.11. 16:00:37

Azt sem lehet kihagyni, hogy elég nehéz egy gyereknek olyan tisztán látni a dolgot, hogy például 3 fél közül kinek vannak jobb elgondolásai. Ezt a bonyolult dolgot kerülték ki azzal, hogy jó-rossz alapra helyezték a sztorikat,

Clone Commander Bly 2010.06.11. 17:49:51

Pár perce vetette fel egyik barátom, hogy a vallásos témával nem lehetne játszani, szórakozni. Pl.: Pistike keresztre feszítést JÁTSZIK(!?!?) vasárnap?

2010.06.11. 18:00:40

azt nem tudom, hogy a LEGO milyen stratégiával dolgozik, de szerintem az téves elképzelés, hogy pl.: egy vallás megismeréséhez, vagy a vallási/kulturális tolerancia kialakulásához hozzájárulhat ha van otthon egy mecset, egy zsinagóga és egy templom készletem.

amúgy egy gyereket annyira érdeklik vallási dolgok, amennyire a szüleit. de ha a szüleit foglalkoztatja a dolog, akkor úgyis beszélnek róla otthon, és amit otthon lát a szüleitől az úgyis meghatározó, tehát a lego készletei nem gondolnám, hogy befolyásolják.

a történelmi események meg veszélyes téma, mert ami az egyik nép számára hős, az lehet, hogy a másik számára elnyomó... szóval nem egyszerű ez.

the little stormtrooper 2010.06.11. 19:00:05

ehhez most én is hozzászólnék, minthogy a múltkori (fegyvert-vagy ne) témánál nem koptattam a billenytűt. Inkább a saját élményeim között csapongok, tehát csak 1 vélemény a sok közül.
Emlékszem arra, hogy '94-98 körül megjelentek készletek 6-99-ig (korosztálynak ajánlott) cimkével. Amúgy jellemzően 6-12 évesek játszanak vele attól függetlenül, hogy későbbi korosztályoknak sem lesz semmi bajuk. (Sőt, ha most Gibbons bloggazda itt lenne, nyilván tudna ő is mesélni hasonló sztorit, hogy pl egy tanácsadó a múltkor csapatépítő feladatként legózást javasolt.) Viszont, jellemzően a 6-12 éves generáció játszik vele.
Én pl 6-12 éves "nagylegós" koromban nem tudtam mit kezdeni a vallással játék közben, aminek egy nagyon egyszerű magyarázata van: sokkal könnyebb materiális javakat megjeleníteni, játszani velük, és elrabolni (pl bon-bon, cukorka) így a lovagos téma sosem tudott átcsapni keresztes háborúba néhány erőteljes próbálkozásom ellenére sem és így ez a téma is jók-a-rosszak-ellenre redukálódott.
A Normandiai partraszállás a D-day, az egyik kedvencem volt. A leghosszabb nap után rendes ejtőernyős osztag (5 fő) igazi (= anyukám varrta) ejtőernyőkkel és repülővel. Jöttek az amerikaiak. megkerestem őket a térképen, meg a németeket is, aztán nem értettem, hogy mit keresnek franciaországban. Amikor megtudtam, a derék amerikaiak nevében mindenki legyőztem. Egyszer valaki megkérdezte, miért az ameriak a jók és biztos, hogy jók-e? Nem volt rá válaszom. Akkor ugye még szocializmus is volt, tehát pont a másik oldalon álltunk. Amikor erre rájöttem, hát nem igazán szerettem volna, ha engem is, a világmindenség mindenkori legjobb amerikai tábornokát lebombáznának. innentől kezdve egyszerűsödött a téma, a játékban voltak jók-és-rosszak, a valóságban meg kérdések. sok-sok kérdések.
A háborús, meg kaland filmekből tudtam, hogy jó-rossz, és általában a jók győznek. naná, hogy a jókkal voltam. Amikor elhatároztam, hogy szabályosan játszok, és a kedvenc emberem bizony holtan esett össze a csatatér közepén egyszercsak elgondolkoztatott, hogy igaziba drága dolog az emberélet. Persze ettől még ugyanúgy játszottam háborús témákat, ám megjelent, hogy megmentsék a sebesülteket, találjanak ki valami hadicselt stb.
Ekkor nagyon mérges voltam, hogy egy csomó kocka elmegy fegyverek és járművek építésére.

Amúgy ha azt nézzük, valahol igaza van a legonak, hogy behozza ezeket a licenceket:
- ha nem tenné, akkor ma nem lennes SW vonal sőt, valószínű legó sem.
- ha egy játék nem hasonlít az életre, ami nagyon érdekli a fiatal emberpalántákat (pl. apu vezet, épít, barkácsol, rendőr, orvos, buszsofőr stb) akkor az parkolópályás. Mennyi erőszak vesz körül egy nap? leütsz egy szúnyogot, megeszel egy tojást, a sorban bevágsz a másik sávba, nyomulsz a buszon, enyém az ülőhely, most pl nem adunk igaza Anaknak stb. Vér folyt? nem. Erőszak van? hűha, mennyi!
- még mindig jobb így kiélni az erőszakot: először építeni kell, aztán meg ugye rombolni. (Te pl mit érzel, ha 3-4 óra építkezés után szét kell szedned, amit építettél?)
Plusz a fáradozás , hogy találj ki egy sztorit a játékhoz. És ahogy a film nem lehet unalmas a játék sem. Választani. dönteni.
Ahogy tutuka is mondta alapvetően a legtöbb tanulás az utánzásból ered, de van egy kritikus pont, ami után túllépi azt. Oké, ezt a sztorit 50szer eljátszottam, én ezt tettem volna, így folytatnám, ez már unalmas stb

Nézzünk egy sima oktató jellegű esetet: van a közkedvelt (nekem is megvolt) paramedic unit / kórház: ahhoz, hogy derék doktornőnk segíteni tudjon (szép dolog) valakinek, és meg tudja gyógyítani, valakinek bajba kell kerülnie: baleset, betegség, erőszak. Félelem, fájdalom, (halál).

nekem amúgy a következő alap szkenárióim voltak:
- háború
- a városi építkezés, közlekedés
- autóverseny, depóval, kerékcserével stb
- katasztrófa (tűzvész, árvíz, baleset)
- felfedezés: űrállomás vagy hajózás
- kincskeresés
mindben benne volt, hogy legyen benne erőszak, és a döntés, hogy mennyi legyen belőle. A játékba meg midenki annyit tud beletenni, amennyit a szüleitől és a környezetétől kapott.

A valláshoz annyit, hogy ugyanúgy a játékoson a döntés, hogy mit játszik. Megalázza a másik vallást, vagy elfogadja. Persze lehet, hogy egyszercsak segítene a világbékében, de az idő még nem érett meg rá.

A döntés meg a kocka mindig a ti kezetekben van, hogy milyen sztorit hoztok ki belőle.

Anak 2010.06.11. 19:11:24

Meglehet tényleg mellélőttem ezen gondolatfuttatásommal, de én eredetileg arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy kimondottan oktató jellegű készletek is napvilágot láthatnának nem csak 5 éves kor alatt (DUPLO).
Amiért elsikkadt a lényegi mondanivalóm, az szerény fogalmazói képességeimnek köszönhető.
Az hogy a vallást és a történelmet hoztam fel, inkább csak ötletforrásként szerettem volna megemlíteni. Így viszont az is kiderült, hogy ez egy olyan halálra ítélt ötlet ami mellett felesleges a további kardoskodás.

@Llew: volt nekem is játékpuskám, tankom, kisautóm...de sosem kötöttek le hosszabb ideig, helyette a húgommal rengeteget játszottunk plüssállatokkal és Legoval, ezek amik a mai napig meg vannak őrizve, a korábban említettek pedig feledésbe vesztek az idők során.
A normál (sárga, két pont egy görbe vonal) minifigek pedig igencsak a perifériára szorultak/kihaltak, amióta a licenszelt termékvonalak bevezették a rasszokra bontást az autentikusabb hatás érdekében. Ha ott lehet, nem értem az okát, hogy máshol miért nem?
A Toy Story meg egy roppant szórakoztató adrenalin bomba.

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.06.11. 19:13:43

@Anak: tökre nem kell szabadkoznod, épp azért került posztba a téma, mert több nézőpont lehetséges, amelyek közül nyilván egyiket sem kiáltjuk ki helyesnek, hanem mindegyiket meghallgatjuk. ez csak egy blog, nem a legfelsőbb bíróság :D

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.06.11. 19:18:23

ja, és azt kell mondjam, nagyok vagytok, mert itt még érdemes kommentet is írni :)

index.hu/velemeny/menonemmeno/2010/06/11/olvasoi_level_meno/

(nyilván ez nem egy újság, mi pedig nem újságírók vagyunk, de én már blogon csak akkor olvasok kommenteket, ha szól SevenBB, hogy az övén van érdekes.)

BorZol 2010.06.11. 20:18:31

Szerintem az erőszak nyíltan vagy bújtatva LEGO-ban vagy sem mindíg van. A természet is erőszak és burjánzó szexualitás. Kimész a kertbe : -az élővilágban a ragadozóknál is csak erőszak létezik......a többit hadd ne ragozzam.
A készletek is tartalmazzák csak nyugodtan az erőszakot. Nem élni kell nélküle hanem kezelni. (kicsi kortól fogékony koron át egy életre)
Az SW-készletek a legerőszakosabbak a 200lövés/sec cselekvőképességeikkel. Ehhez képest City/space gyűjtőként azt gondolom, hogy lehet kreatívan építeni olyat, amiből tanul a gyerek. Templomot, bankrablást....rendőri elfogással, szakmákat bemutató ötletekkel:
www.peeron.com/scans/10027-1/11
mert bár nincs kocka megépíteni az egész fenti készletet, de az esztergagép megfogott......és azt össze kellett tenni a fúrógéppel együtt. Van egy városban KRESZ meg mindennapok, tűz- / baleset minden.

A vallási témában osztozom, hogy viszályokat szítana, mert lenne aki arra is használná. Arra ott a MOC, és aki olyan érzésű az majd olyat épít...békésen magának otthon.

Clone Commander Bly 2010.06.11. 22:01:51

Jah és ezért van erőszak a liszenszes legókban, mer tértelmetlen lenne egy olyan filmből legot csinálni ami egy gyerek számára bonyolult.

Clone Commander Bly 2010.06.11. 22:07:57

@BorZol: Lehet elfogult vagyok, de azt szeretném tisztázni, hogy az SW nem egy elmebeteg, lövöldözős, agysejtpusztító! Én si épp egy SW, City ötvözeten gondolkodom és próbálom megépíteni!

BorZol 2010.06.11. 22:28:41

Clone Commander Bly@ akkor most letámadják a várost? :)
Azt mondtam, erőszakos nem pedig a többi jelzőt. A városban is meg a western + indian+ pirates+castle készletekben is dúl a balhé.
Egy paradise vagy belville készlet azért ki van lúgozva az erőszaktól.....kis jóindulattal bele lehetne vinni....ööö :)
A 80-as évek városai+ basic pedig lehet azért vannak "bájos" jelzővel illetve mert azt nem fűti az erőszak.
A Mars mission készletek is inkább bányásznak nincsenek túlaggatva "lövőkkel".
A mai készletek nagyon. A környezetbarát 7747 és constuction 7905,7633,7746,7685...stb készletek pedig olyan valóságból egy -egy szeletek.
Lehet LEGO-val nevelni és nevelődni is.
Neked mid van?

2010.06.11. 22:32:10

@BorZol: nekem ilyen zöldes elszíneződésem, de azt mondta az orvos nyugodjak meg, magától le fog esni ;D

Clone Commander Bly 2010.06.11. 22:51:53

@BorZol: Hogy-hogy mim van? A keveréket úgy értem, hogy egy SW város pl.: Teth, Courosant.

the little stormtrooper 2010.06.12. 07:18:57

Alapvetően Anaknak van igaza, hogy bedobta a témát: LEGO educational toys.
meg BorZol-nak: "Nem élni kell nélküle (erőszak) hanem kezelni"

@BorZol: ha egy mars missionra gondolunk, akkor van a bányászós csapat meg az idegenek, akik nem szeretnék, hogy a (lego)emberek bányásszanak a (lego)marson... igaz, nem annyira látványosan erőszakos, minta sw vagy pirates, mert nincs hozzá kézifegyver

a környezetbarátsággal egyet tudok érteni, hogy tereljék a kölköket egy jónak tűnő irányba, de a szélerőmű valahogy nem kínál fel túl sok dramaturgiát a játékhoz.

visszatérve a játékhoz, azért az mozgatja meg igazán a fantáziát, ha a sztoriban van egy bonyodalom (verseny, eltűnt, ellopták, meg kell találni, konfliktus, vereség stb) valami feltutás (felkészülés összecsapásra, a cél elérésére, utazás, baráti-szerelmi szál stb) maga a főjelenet amiért megy a történet és valami befejezés, katarzis élmény (megvan, a bűnöst elkapták, holnaptól megjavul, megynertem, győztünk stb). szóval ez egy tyúk-tojás problémának tűnik, azaz mint emberek így vagyunk összerakva. Oké, azért vannak szintek, hogy a játékba ki mennyi erőszakot pakol bele.

Az SW-vel lehet vitázni, szerintem az IV-V-VI részekben az erőszak inkább a háttértörténet része volt. Ellenben az I-II-III és CW vonallal.
@Clone Commander Bly:
Tényleg, az SW megérdemelne egy SW-city vonalat, ismét felhőváros és mos eisley kocsmával, űrkikötő stb részlettel, közepes méretű készletekkel. Ezért örültem kezdetben a space police-nak de annak a színvilága és a stílusa egyre eklektikusabb...

a klasszikus town és basic pedig azért nem erőszakos, mert akkor csak alapkockák voltak (ajtó ablak autó kormány stb is annak számít nekem: basic --> ez kell egy járműhöz, hogy úgy nézzen ki mint egy igazi autó), a kézi szerszámok közül volt lapát, seprű, megafon, rádió, ritkábban csákány és tűzoltóbalta.
A figek (én is jobban szerettem) sima pont-pont-vonal fejjel én dönthettem szabadon, hogy aznap ki milyen karakter.
Abban a kreszes témát (jelzőtáblák nagyon hiányoznak) imádtam. Amikor még csak álmodoztunk, hogy lesz saját (= enyém és én vezetem) autónk, akkor az lekötött a barátaimmal hogy szabályosan "közlekedünk". Az tanulós rész volt. Szerintem az a legtöbb gyereket leköti, hiszen megjelenítve el és újra tudja játszani a szituációkat.
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...