Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Gyárlátogattunk

2010.03.20. 01:09 - tutuka

Mivel hamarosan a nagy-nagy gyárlátogatásunkról index-anyánkon és a nyugat.hu-n "profi" beszámolókat olvashattok majd, én most csak egy kisebb beszámolót posztolnék. (Aztán majd a ezen cikkek és a kommentjeitek alapján összefoglalnám az eseményeket).

Mindenféle túlzás nélkül mondhatom, hogy a látogatásunk életre szóló élmény volt, hát még nekem, aki nemhogy legógyárban, de semmilyen gyárban nem járt még soha. A látogatás első felét képező prezentáció is korrekt, kicsit sem unalmas volt, ami meg utána következett, azt leginkább lenyűgözőnek mondanám. Szájtátva csodálkozós, olyan fajta.

Mivel semmiképpen nem szeretném az általános iskolai fogalmazások legjobb hagyományait követve leírni mi minden, és milyen időrendben történt meg velünk, ideömlesztem inkább a bennem legjobban megragadt dolgokat:

- Nem álmodtam azt a focis videót, amit oly régóta keresek. A prezentáció során látott, Tarantino-filmzenékkel támgatott, helyenként (ön)irónikus legóról szóló filmben feltűnt belőle pár kocka. Azt hiszem, így már ki fogom tudni nyomozni, mi is ez a film (és nyilván meg is szerzem!)
- Nyíregyházán gyártják az összes Duplo elemet, ami ma forgalomba kerül a világon.
- Két épületek szintjén is szeparált gyártósoruk van, az egyiken megy a Duplo, a másikban Lego System elemek készülnek.
- Napi 2 millió Duplo, 3.5 millió System elem, illetve 60 ezer polckész doboz kerül ki a gyárból.
- Végre választ kaptam az őrjítő kérdésre, hogy kerül pontosan annyi elem a zacskóba, ahánynak kell: darabszámra osztályoz és adagol egy közepesen bonyolultnak tűnő gép, majd az elemek súlya alapján ellenőrzik a mennyiséget.
- A kész dobozok utolsó ellenőrzésekor a hibahatár nagyon durva: ha a dobozban lévő legkönnyebb elem súlyának 1/3-át meghaladó eltérés van a standardtól, a doboz nem kerül szállításra hiánytalansága ellenőrzése nélkül. (értitek: pl. egy 1 x 1 plate elem súlyának egyharmada!) Annak érdekében, hogy a mérlegek munkáját semmi ne zavarja meg, szigorúan szinten tartott a csomagoló-területek páratartalma és ellenőrzött a dobozok nedvességtartalma is. Durva.
- A leglátványosabb cucc és egyben a legklasszabb gép, amit valaha láttam, az egy Duplo-figura összeillesztő masina volt. Tátott szájjal bámuós történet volt. (fényképezni sajnos nem lehetett.)
- Minden gépnek van neve (nyilván a könnyebb azonosíthatóság miatt). A fröccsöntő-soron például városnevek, melyeket a munkások javaslatai alapján, sorsolással választottak (pl.: Moszkva, Jakarta, Budapest – a Budapest érdekes mód system elemeket termelt a Duplo csarnokban). A festő (tamponáló) üzemben pedig autómárkákat viseltek a gépek (pl. Volkswagen, Mercedes).
- A dolgozói boltban konkrétan féláron kapható minden, de érthető- és nagyon helyes módon csak a dolgozók vásárolhatnak.
- Láttam pár, boltokban még nem kapható készletet. Az egyik teremben, ahol feltűntek, tévesen fotózni is engedtek minket, de mikor a kedves kísérőnk kiszúrta, hogy én kiszúrtam a nóvumokat, megkért, hogy ne csináljak róluk képet. (Nem is csináltam, de szerintem nem posztoltam volna, merthogy bizalom, meg ilyenek.)
- A munkások 3 műszakban tolják. Nézve őket dolgozni, rá kellett jöjjek, hogy valószínűleg képtelen lennék ilyesfajta munkára.
- A gyárban ha nem is kreatív tervezés, de bizonyos termékfejlesztés is folyik. Elég menő, hogy azt a helyet nem nézhettük meg :)

Részemről első blikkre ennyi, de bíztatok mindenkit, ha valami érdekeset ki szeretne még emelni, az tegye meg épülésünkre egy kommentben. Ha pedig csináltál fotókat, és még fel is töltötted őket valahova, azt is megoszthatnád velünk!

És még valami: köszönjük Tomcsi!


A bejárathoz vezető út ilyen óriáskockákkal övezett


Prezentációra menet. A feliratok legóból vannak. Jóhogy.


Ezek
p-box hegyek.


A végén még ajándékot is kaptunk. 

Címkék: lego nyíregyháza gyár system gyárlátogatás duplo

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr521853717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anak 2010.03.20. 18:24:46

Erről az óriás sárga LEGO elemről eszembe jutott a Drágám, a kölykök összementek című film. Abban volt, hogy a 4 összezsugorított gyerek egy kék színű 3*2-es kockában aludt egy éjszaka.

Stefidzsi · http://bringalap.atw.hu 2010.03.20. 18:42:43

Először is köszönöm a szervezést és a lehetőséget!

Sok gyárban jártam már, ez is remek tapasztalat volt. Kár, hogy nem a Systemet mutatták. Biztos valami szupertitkos készleteket gyártanak. :)

Szerencsére a második csoportnak nem fájdították a szívét a dolgozói bolttal. Mindenesetre biztos mindnyájan költenénk egy-két forintot. Ezt nem tudjuk valahogy lezsírozni? ;)

Ja, ha valaki járatos a fröccsöntő szerszám tervezésben/gyártásban/szerelésben, akkor készítheti az önéletrajzát, mert mostanában fognak felhúzni egy ilyen egységet Nyíregyházán.

láz 2010.03.20. 21:22:03

Köszönjük szépen mi is a lehetőséget, felülmúlhatatlan élmény volt. :-)

bate · http://bateman.hu 2010.03.21. 09:57:14

Csatlakozom, nagyon jó, hogy ott lehettünk -- tényleg élmény volt, és szemfülesen kiszúrhattunk néhány gépet is, ahol system elem készült, már nem is emlékszem melyiken, talán Jakartában... :)

Llew 2010.03.21. 11:43:04

Remek volt, de egy kicsit csalódtam. Részben, mert ez a Duplo dolog nekem meglepő volt (ha volt róla szó korábban, akkor lekerülte a figyelmem), leginkább azonban azért, mert - valószínűleg teljesen alaptalanul - egy meseországot (amolyan filmekben megjelenő télapó játékgyára jelleggel:)) vártam, ehelyett "csak" egy nagyon korrekt gyárlátogatást kaptam.

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.03.21. 12:24:02

@bate: a Budapest tolt sárga systemeket.

mbenedek 2010.03.21. 18:58:04

A látogatás remek volt. Engem meglepett, milyen sok az élőmunka még mindig, nyilván gazdasági számítások alapján pl a baba-összeszerelés gépi (pedig ott pl. jó irányba kell fordítani az arcot, "mindenkiről" készül is digitális fénykép, hogy sikerült-e, mondjuk a fröccsöntéshez képest a robotoknál nem láttunk selejtet), addig a babafejek megfestéséhez még mindig kézzel teszik be a festetlen darabokat és kézzel veszik ki a festetteket...
Kértétek keveset fotózzunk, majd a profik: esetleg egy publikus könyvtárba tényleg feltehetnék a fotósaink a képeket!

Kit_fisto · http://klikk.blog.hu 2010.03.21. 20:30:37

szerintem alapvető az emberi munka egy ilyen gyárban, hiszen a gépek nem csinálhatnak meg mindent, másrészt szegény kockák ne csak század-, ezredmagukkal üljenek egy "P"-boxban...

milyen unalmas lenne így a dobozba kerülés előtti létük.

Kit_fisto · http://klikk.blog.hu 2010.03.21. 20:36:07

@tutuka: nyitsz egy olyan topicot hogy hibás alkatrészek, katalógusok????

(szerintme elégjó ötlet)

láz 2010.03.21. 23:55:25

gizmodo.com/5497481/my-childhood-memories-live-in-legos-underground-secure-vault

Itt őrzik az összes kiadott lego készletből 1 darabot!!! Na az a nem semmi

Llew 2010.03.22. 08:38:47

@láz: LEGO frigyláda raktár?:)

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.03.22. 13:25:28

@Llew: szerintem a system üzem lehet unalmasabb lett volna, mert ott túlnyomórészt csak a p-boxok töltése zajlik.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.03.22. 13:28:48

köszönjük a lehetőséget, nagyon jó volt a gyárlátogatás!

Sárkányapu · http://www.brickset.com/search/?OwnedBy=beebopp 2010.03.22. 16:22:15

Kit_fisto alábbi ötlete nekem nagyon tetszik, és főképp, ha DUPLO is lenne közte néha. Persze nem egy anti-LEGO stílusban, szidalmazós hozzászólásokkal,csak mint érdekességek, vagy furcsaságok.

Kit_fisto 2010.03.21. 20:36:07
@tutuka: nyitsz egy olyan topicot hogy hibás alkatrészek, katalógusok????

(szerintme elégjó ötlet)

Llew 2010.03.22. 18:30:33

@tutuka: igen, de az csak ott derült ki, hogy ez alapvetően egy Duplo gyár. Mindegy, nem azt mondom, hogy rossz volt.

mbenedek 2010.03.22. 22:13:04

@tutuka: ez nekem kimaradt. Mekkora elemet gyártott? Duplóban van 2x2-nél kisebb elem - mert System 2x4 is kisebb annál... akkor mi lesz így a biztonsággal?

mbenedek 2010.03.22. 22:18:49

@tutuka: Ezek szerint a délutáni csoportban is volt gyerekes? Már megijedtünk, hogy csak mi vagyunk ilyen őrültek, gyereket vinni Lego-gyárba :)
Bejött, ma mesélték az iskolában is, tanítónénik is visszamondták a leckét este! Jó volt, júniusban irány legoland.de, esetleg Bilund

mbenedek 2010.03.22. 22:25:49

@Llew: Duplo-System dolog. Mi sem tudtuk, hogy Duplo gyárat nézünk majd - minden esetre szerintem az jóval fontosabb volt, hogy láttuk a fröccsöntéstől a dekoráción keresztül az összeszerelésen át a csomagolásig mindent, és erre Magyarországon a Duploval volt lehetőségünk, Systemmel nem.
Egyébként meg jó volt látni, hogy az ajándék Duplo dobozoknak hogy örültek a felnőttek is - meg kell jegyeznem, lehet, még ennél is nagyobb szám, hogy két nagylányom is visszaesett a Duplózásba...

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.03.23. 12:02:18

duplo vs. system: én nem bántam, hogy inkább a teljes folyamatot láttuk az öntéstől a dobozolásig duplóval, mintha csak a system elemek öntését néztük volna meg.
nekem a gyár, a gyártás volt az érdekes, nem a konkrét lego kockák, kockáink vannak otthon is, gyárunk nincs :)

Stefidzsi · http://bringalap.atw.hu 2010.03.23. 19:04:48

És hol vannak már a képek? Tűkön ülök péntek óta. Azt hittem mire hazaérek teli lesz vele a blog. És azóta semmi.

Ja és ezek alapján számítani lehetett a duplo-ra:
lego.blog.hu/2010/03/08/gyarlatogatas_reszletek_hamarosan

Llew 2010.03.23. 20:55:16

@Stefidzsi: a képek tényleg jók lennének.

Lehetett volna, de videót azóta sem néztem meg valamiért. Mondjuk írtam, hogy valószínűleg az én figyelmem kerülte el a dolog.

2010.03.23. 21:15:36

ezen kevés kép alapján igazi tutu heaven-nek tűnik a dolog, egy lego bloggerre 1 gigantikus kocka és 2 lány jut...

mbenedek 2010.03.23. 23:07:22

@Gibbons: rám 4 jutott, igaz, mindegyik "saját"...
Tutu: Képekért könyörög a nép :)

Anak 2010.03.24. 21:48:37

Tutuka leközlöd majd, ha a fent említett két hírfolyamon megjelenik a látogatásról tett cikk?

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.03.24. 21:50:03

@Anak: perszehogy. a nyugat.hu már kész, de még nem éles. az indexről nem tudok semmit, igaz nem is ígérte a valuska, hogy gyors lesz.

timotin 2010.05.25. 08:23:28

Szia!
Lenne egy kérésem, olyan szívesség-féle. Bár mi nem ismerjük egymást még.... Gyárlátogatásra szeretném elvinni a barátomat a nyiregyi Lego gyárba, mivel nemsokára születésnapja lesz, de eddig hiába kutattam a neten, nem találtam még egy db telefonszámot sem, ahol kapcsolatba tudnék lépni vkivel, hogy legalább információt adjon. Tudnál segíteni? A párom nagy legó fan, szóval egy életre szóló meglepetést szereznék ezzel neki. Légyszi, ha tudsz, segíts Nekem! Egy e-mail cím is elég lenne, vagy egy telefonszám! Köszönöm: Timi
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...