Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Olvasó játszik: 3666 Service Station

2010.03.10. 06:49 - tutuka

Mikor a hétvégén megérkezett a levél a mai kritikával, írtam egy levelet a csajomnak, képzeld, az imént beküldtek egy Fabuland végigjátszást a blogra. sírok. Mire elolvastam a posztot, már biztos voltam abban, amit korábban csak sejtettem, a Fabuland hiánya terelte rossz irányba az életem, gyerekkoromban semmilyen pozitív hatás nem ért (de). Most értesültem pédául csak arról, hogy még az építési útmutató is übercuki volt, nemcsak a műanyag tartalom.

Remélem tió posztja mindenkit, legyen az city, pirates, castle, Harry Potter, vagy tán Basic rajongó, arra sarkall, hogy beküldjön a blogra egy jó kis végigjátszást. Mennyire szép is lenne, ha a távoli jövőben a blog egy nagy-nagy és magyarul beszélő kritika-adatbázissal állna a legó-rajongó tömegek rendelkezésére. (És figyeldoda: tervezem, hogy hamarosan egy klasszikus Basic készeltről írok kritikát.)
 
Kivételesen egyáltalán nem szólok közbe, annyira jó kis poszt ez, csak elrontanám. A végén persze nem bírom ki, rávilágítok a gonosz, a szamurájkardok és a legó kapcsolatára.
 
„Billy medve nagyon szorgalmas. A benzinkútnál dolgozik a hét minden napján. Franciakulcsa segítségével Billy meg tudja javítani az autódat. Nagyon ügyes szerelő.
 
Mortimer egér segédként dolgozik a benzinkútnál. Valójában azonban nem jelent nagy segítséget. Morty feladata, hogy söprögessen, pumpálja a benzint és vezesse a vontató autót. Ez viszont túl sok munka egy lusta egér számára.”
 
Ezzel a rövid jellemrajzzal kezdődik az 1982-es kiadású Fabuland benzinkút összerakási útmutatója, azaz inkább így indul a 3666-as készlet meséje, hiszen már az útmutató is egy kis történet bájos képregényben elmesélve.
 
I. Alapadatok
 
Neve: Service Station
Sorozatszám: 3666
Témakör: Fabuland
Kiadás éve: 1982
Kockaszám: 28
Minifig: 2
 

| forrás: Brickset.com |
 
II. Mi van a dobozban?
 
A készletet gyermekkorom ködbe vesző karácsonyainak egyikére kaptam. Hogy mi volt pontosan a dobozban, arra már nem emlékszem. Biztos benne volt a már idézett összerakási útmutató, amiben Billy maci (spanyol gyerekeknek Pepe) párszor csúnyán rásuhint a lusta Mortimerre (Rodriguez). Nyilván nevelési szándékkal.
 
 

| forrás: peeron.com |
 
Egy külön lapon benne lehettek a matricák (házszám, pumpa, benzinkút) is.  Már gyerekfejjel se értetem azt az ellentmondást, hogy maga az útmutató kínál alternatív összerakásokat, de ha mindent felmatricázunk, akkor nehéz utólag mást építeni. Jelen esetben a legjobb példa a benzinkút kútjai. Ha a 4-4 sárga kockára ráragasztjuk a matricát, azt később nem nagyon szedhetjük szét rombolás nélkül.
 
III. Játékmenet
 
A készlet egy kék szerviz épületet piros cserepes tetővel, egy vontatóhoroggal ellátott háromkerekű piros járművet, egy zöld alaplapot, néhány sárga kockát és két főhősünket tartalmazza szerszámaikkal.
 
 

| nagy méretben | fotó: tió |
 
Fabuland téren közepes méretűnek nevezhető a szett. A 28 elemet akár szülői segítség nélkül is összerakhatják a kisebb gyerekek is. Nyilván 4 évesen ez az elemszám bőven elég a boldogsághoz és ahhoz, hogy megteremtse a későbbi city, castle stb. készletek és úgy általában a Lego iránti erős vonzódás alapjait. 
 
Emlékszem a készlet fontos része volt Fabuland városunknak, gyakran kellett bevontatni nyuszi lerobbant virágszállító járművét, és a postás is sokszor tankolt itt. A szett jó példa arra, hogy nem csak lányoknak szólt a 20 éve megszűnt Fabuland téma: ez egy igazi fiús készlet nagycsoportosoknak.
 
IV. Értékelés
 
10/10 a figurákért. Igazán szeretni valók a szerszámaikkal együtt. Anno különösen az egeret csíptem, még ha kicsit lusta is szegény.
 
8/10 a kockákért. A két pont levonás a már említett matricázás miatt. Ezt leszámítva semmi rosszat nem tudok elmondani. Kimondottan tetszik az élénk színek alkalmazása, igazán meseszerűvé - képregényessé teszik a szettet.
 
-/10 az áráért. A készlet ára nem tudom mennyi lehetett, nyilván már akkor sem osztogatták ingyen a Lego-kat. Beszerezni se lehetett egyszerű, szüleim csak a hosszú sorban állásokra, és a külföldi méregdrága árakra emlékeznek. Bricklinken egy bontatlan dobozt jelenleg 200 dollárért vesztegetnek, használtan biztos ki lehet fogni ennél jóval olcsóbban.
 
Összesen 9/10-re értékelném a készletet. Értékeléskor nyilván közrejátszik egy adag nosztalgia is, de szerintem az is sokat elárul, hogy most 3 éves unokahúgom ugyanolyan kedvvel és boldogsággal játszik ezekkel a 20-30 éves készletekkel, mint ahogy tettem azt én az ő korában. Ez az időtállóság a Legok igazi titka szerintem. 
 
(Egy pár hónapja vettem elő újból a régi Fabuland készleteket, összeraktam mindet, áthoztam unokahúgomat és „rászabadítottam" a kis városra. Amikor meglátta, percekig nem tudott betelni a látvánnyal. Igazi gyermeki ámulat és boldogság ült ki az arcára. Boldogan játszott órákat és semmi pénzért nem akart hazamenni. Pedig előtte hírből se ismerte a Fabuland lego-t, nem dolgozták meg előre TV reklámokkal stb.)
 

| nagy méretben | fotó: tió |
 
V. lásd még
 
- Egy korábbi készlet, itt még mások vitték a bizniszt, illetve egy későbbi, ahol az egeret már kirúgták
- Mortimer egérért azért ne izguljunk, a reptéren talált egy jól fizető szerelői állást: 3671
- Nagytestvérek sora: 377, 6371, 7993
- Egy korabeli francia Fabuland reklám
- Még egy pár kép

 

Milyen bájos ez a kis mese a szereplőkről! Amit tió a matricákról írt, az valóban borzalmasan idegesítő ellentmondás, főleg manapság, amikor is biztos vagyok abban, hogy létezik már olyan fólia, amit akárhányszor, kényelmesen és állagromlás nélkül húzkodhatnák fel- és le a kockákról. Ellenben nézzétek csak meg a képeken a kútfejeket: valódi fejek, arcuk van. Őrület! (Az unokahúgos mellékszál pedig olyan szép, hogy arról csak zárójelben merek írni.)

Na, és kinek a fejében ütött szöget még ez a lusta Mortimer? Remélem mindenki emlékszik még, kicsoda a leghíresebb magyar mortimer, már ha lehet egy gonosz idiótát híresnek hívni. Na, neki egészen kicsi mortimerként biztos nem volt fabulandos Mortimerje, csak gyerekméretű belezőkése. Mindenesetre nekem gyanús, hogy a készlet száma 3666. Értitek, ugye.

Csúnya dolog ez a valódi világ. Jobb lenne mindig csak a mesék közt. Mindenkinek.

Címkék: kritika lego 9/10 fabuland olvasó játszik 3666 tió

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr71817273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.03.10. 08:23:49

hú, tesómnak megvolt anno a Fabuland nagy vidámpark, az egy jó nagy készlet volt akkoriban, de nem rémlik, hog ymilyen képregény volt benne.

bate · http://bateman.hu 2010.03.10. 10:28:43

Az én Fabuland készletemben is kis képregény volt az útmutató, ott a medvének elromlott az autója, és meg kellett javítani (ha jól emlékszem, így cirka 24 év távlatából...).

Anak 2010.03.10. 10:41:33

Ezek az állatfigurák...csodálatosak.
Nagyon hiányzik a Fabuland téma a mai LEGO kínálati palettából. Tió írásából pedig kiderül, hogy kereslet is lenne rá. A Duplo egy ideje csak önmagát tudja ismételni, jöhetne egy Fabuland reboot.

2010.03.10. 13:10:17

gyerekként nagyon megvetettem ezeket a készleteket, most meg sajnálom, hogy nincs ilyenem :(((

amúgy Az ördög jobb és balkezében az egyik rosszfiú is Mortimer.

Amúgy - bár szégyellem - de én is egészen meghatódtam az unokahúgos részen. Az egyik építményem (ház) odaadtam egy 3-éves kiskölöknek játszani, kb 2 órán keresztül a külvilág teljes kizárásával maximálisan belefeledkezve játszott a házzal és néhány műanyag állatkával.

Na ez a LEGO powa...

2010.03.10. 13:10:49

(amúgy nem írom le többször, hogy amúgy)

Stefidzsi · http://bringalap.atw.hu 2010.03.10. 16:41:55

A nyuszis virágszállító megvolt nekem is! :)
www.brickset.com/detail/?Set=3627-1

Meg asszem a deszkás kroki volt még, amit megkaptam.
peeron.com/inv/sets/3721-1

the little stormtrooper 2010.03.10. 19:12:08

tyűha!
a nyuszi virágszállító autója nagy kedvenc
mókás a poszt :)

BorZol 2010.03.10. 21:29:47

tutuka@ Ez az! egy adatbázis a rengeteg véigjátszással, akár duálban egy egy készleten! + a rengeteg hozzászólás!
Kiváló ötlet, meg is írnám ami csak van itthon.
Hozza a google is, így találtam én is ide......
Gondolj bele jóban jobban egy kicsit. :)

A Fabuland a párom kedvence, mint a kincset őrizzük itthon, főleg a figurákat és a jellegzetes járműveiket..
Volt ilyen karakterű mici-mackós és mickey -egeres is LEGO-éktól. asszem a 2000-es katalógusból dereng vmi..

2010.03.10. 23:10:53

@BorZol: @tutuka:

majd ha a projekt megvalósulási szakaszba lép, és szükség lesz egy idiótára, aki éjszakákat áldozna arra, hogy egy ilyen portált összerakjon és működésbe hozzon, akkor szóljatok ;)

mestska · http://cities.blog.hu 2010.03.10. 23:29:51

és itt látható a legtöbb figura egy lapon :)

peeron.com/scans/3683-1/18

elekmekk 2010.03.11. 00:23:18

"És figyeldoda: tervezem, hogy hamarosan egy klasszikus Basic készletről írok kritikát.)" - Nagyon kíváncsi vagyok az 555-ös kritikára, ilyen készletem nekem is van. Egy Basic 40 pedig éppen készülődik valahol,hogy útra kelve meglelje új gazdáját személyemben.... (www.brickset.com/detail/?Set=40-1)

elekmekk 2010.03.11. 00:25:52

Úgy látom ez a Brickset-linkelés nem igazán sikerült, ha valaki ügyesebb, szúrja be...

kaos2 kapitány 2010.03.11. 18:08:09

@tutuka: jujj micsoda varrógép!!! :D:D nagyon tetszik!!

kaos2 kapitány 2010.03.11. 18:13:33

@mestska: nekem nagy érvágás volt, mikor megtudtam, hogy a pulikutya figura (Paulette) valójában lány, ugyanis ő volt mindig a minifigjeim "apukája". :S bár gondolhattam volna, mivel ebben a szettben volt: peeron.com/inv/sets/3623-1
mondjuk azt sem értem miért ilyen "lányos" készletet kaptam szüleimtől. Mert valjuk be ez az, a sok uniszex Fabuland készlet között. :)

kaos2 kapitány 2010.03.11. 18:16:39

Jah arról meg nem is írok, hogy a végigjátszás mennyire klasszra sikerült! :) Bocs tió.

ének 2010.10.14. 20:13:04

énnekem megvan pár fabuland fig (nyúl,pulikutya vagy birka ezt sosem tudom eldönteni,meg 2 disznó ők általában a kocsmában zenélnek persze a kocsma nem fabuland aztán egy másik helyen van egy oroszlán asszem polgármester majom az a postás

ének 2010.10.15. 19:18:26

de van! pandamaci ül egy lavórban, a nyúl harmonikázik - ezek ősi figurák lehetnek, nem szettben voltak, csak úgy magukban.

Rent25 2010.11.23. 19:50:36

Sziasztok!
Nagyon örülök, hogy ilyen sok embernek tetszett ez a mese és mennyi kedves emlék fűződik hozzá!
Nos örömmel értesítek mindenkit, hogy nekem meg van DVD-n az összes Magyarországon megjelent epizód ( szám szerint 26 rész) és szívesen eladok belőle másolatot, ha valaki szeretné magának, esetleg gyermekének is megmutatni az egykori kedvenceit, írjon az e-mail címemre! Ez a DVD sajnos, sehol mmáshol nem kapható! A címem: rent25@freemail.hu

Haynau (Sons of Monarchy) 2011.01.03. 11:12:54

A régi jó Fabuland! Nekem egy nagyobb szettem volt meg, ez a 344-es - szintén "Service station" - volt:
www.brickset.com/detail/?Set=344-2
Talán 3-4 éves lehettem amikor megkaptam, a számomra legendássá vált 333-as Basic Set után életem második készlete volt. Imádtam.

A felmatricázott brickek szétszedésének problémája nekem is okozott fejtörést, édesapám azonban ezt egy borotvapenge segítségével egyszerű-nagyszerűen megoldotta - csak arra kellett figyelni, hogy a helyes brickeket rakjam egymásra, mert a két matricát persze nem lehetett teljesen pontosan ugyanolyan pozicióra felragasztani.

AFF-672 2011.01.05. 19:06:05

Ez a készlet nagyon jó!
A figurák nagyon klasszak, és eldöntöttem, hogy nekem is kell egy Mortimer egér, olyan jópofa:)
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...