Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

A legózás kísérő tünetei

2010.03.08. 06:18 - tutuka

Rá kellett ébredjek, a legózáshoz kapcsolódó rítusokat (válogatás, rendezgetés, szervezés) legalább annyira kedvelem, mint a játékot magát. A napokban teljesen újraszerveztem a kockáim tárolását. Első lépésben elmentem egy barkácsáruházba, és vettem egy Allit csavartárolót, mert láttam az enyémnél sokkal híresebb legó-szájtokon, hogy az igazi menők is hasonlóban tartják a cuccost. Persze jó szokásomhoz híven nem gondoltam teljesen végig, mennyi tárolóegységre van szükségem, ezért gyorsan kiderült, szükségem lesz még egy egységre. Azt is beszereztem, de másodiknak nem műanyag, hanem fémvázast szekrényt vettem, mert rá kellett jöjjek, a műanyag túl könnyű, nagy a veszélye, hogy csak úgy feldől, aztán kezdhetem előről a szortírozást (már 5 évesen is így mondtam a válogatást - a papám szájából loptam a kifejezést). Mivel ugyanazon gyártótól vettem mindkét szekrénykét, kompatibilitási problémák nincsenek, jól működnök együtt: a műanyagban a ritkábban, a fémben a gyakran használt kis/speciális elemeket tartom (jellemzően: plate elemek). A tárolók alján található nagyobb rekeszekben értelemszerűen nagyobb dolgok is lapulnak (közepes plate-ek, motorok, biciklik, fák).


Ami konkrétan nekem van, sajnos egyik sincs a képen
 

A nagyobb kockák, illetve azok, amelyek nagy tömegében állnak rendelkezésemre vagy kis ikeás dobozokban sorakoznak fajta és - részben - szín szerint (fehérek, sárgák, egyéb színek), de van egy tárolásra szolgáló nagy, rekeszelt fadobozom is, amit 1985 tájékán a papám készítetett nekem egy hatalmas egészségügyi ládából. (A 6374 Holiday Home dobozképei vannak ráragasztva - imádom.)


A képről nem látszik nagyon, de a doboz elég legó alakú.

Sok készletet tartok azonban összerakva is. Ezeket egy ideig polcokon és a lakás mindenféle pontján tároltam, de aztán rájöttem, hogy így túl gyorsan porosodnak, ráadásul az általuk elfoglalt helyet másra is használhatnám, ezért hát vettem nekik 4 nagy műanyag ládát, most azokban pihennek. (Illetve pár légieszköz még mindig "kiállítva" álldogál a nappalimban.)

A rendszerezésben, bár használhattam volna szakirodalmat és nyilván vannak szofisztikáltabb módszerek is, én csak egyetlen szempontot tartok szem előtt: a megszokásaim. Hogy keresek, miért keresem, mennyit használom. Amit még nem oldottam meg, de lehet, hogy nem is fogok, az a dobozok/rekeszek feliratozása. Egyelőre még tudom követni, mi hol van, de lehet, hogy eljön majd a perc, amikor fogom magam és matricázni fogok.

(Három klassz link a témában: 1., 2., 3.)

És te hogy tárolsz? 

Címkék: lego tárolás

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr921815974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.03.08. 09:31:58

én nem szeretek szortírozni, ellenben szeretem azt a hangot, ami a legók közötti turkálásból ered. ugyanakkor egy bizonyos mennyiség felett nyilván nem lehet megúszni a szortírozást, mert az életben nem találod meg azt az alkatrészt, amire szükséged van.

szóval én középutas lettem: gyorsan meg tudjam építeni az ötletemet, de amikor szét kell bontani őket, akkor ne tartson órákon át a rendezgetés...

bizonyos elvek mentén szét vannak válogatva a kockák 15-20 db 2 literes lapos műanyag dobozba, illetve van négy nagy lapos doboz is pl a figuráknak. én ezeket állva tárolom (szegények, sosem pihennek), mert az a félelem, ha ömlesztve lennének gyorsabban lekopna a festésük (különös tekintettel a minifig fejekre)

bár azt hiszem én nem tartozom a "klasszikus" legósok egyik táborába sem: készleteket nem gyűjtök, mert egy készletre nézve az abban lévő kockákat kezdem egy idő után vizsgálni, de nem vagyok igazi MOC-os csávó sem, mert annyi időt meg nem fektetek a témába, csak aljas módon kihasználom és megalázó helyzetekbe hozom szegény minifigeket ;)

kisPocok 2010.03.08. 09:54:03

Azért indított meg ez a cikk, mert 2 hete kezdtem el én is ugyanilyen módon rendezni a legókat. Szín szerint a nagyobb elemeket, a kisebbeket pedig fajta szerint ilyen dobozokban.

Kezdésből végignéztem a nagyobb barkácsáruházakat (Obi, baumax, praktiker), de számomra horror árban voltak a csavartartók, de végül is beneveztem próbaképpen egy kisebbre (20 fakk, 3500ft). Másnapra szüleim szóltak, hogy eszméletlen jó csavartartót találtak a Lidl-ben (bocs nem tudom, hogyan írják, sosem jártam még ott ezelőtt). 36 fakkos, 2500 ft ért. Megvettem belőle az elsőt, feltöltöttem és éreztem, hogy e héten második doboz is megvásárlásra kerül... 36 fakk, de vannak hozzá kis lapocskák, amivel tovább oszthatóak lesznek a fakkok (max 3 felé).

Ajánlom Tutukának és mindenkinek, aki ezen az úton jár.

kisPocok 2010.03.08. 10:12:08

Jaj és vettünk pluszba pár nagyobb dobozt Ikeában, kicsit nagyobbat mint ami a bejegyzésben található. pontosan 12 darabot.

elekmekk 2010.03.08. 17:59:52

Nem is értem, hogy az eredetileg legótárolásra tervezett pofás kis műanyag dobozkákat miért használják az emberek olyan barbár célokra, mint pl. ételszállítás - melegítés, stb...)))

Anak 2010.03.08. 20:51:14

Ne ez az a dolog amit soha nem tennék a készleteimmel, hogy kockánként tároljam őket. Nem nagyon alkotok már magamtól, ha igen, akkor is max egy-két készletet kapok szét csak hozzá és abból építkezek.
Szerencsés vagyok abban a tekintetben, hogy elég nagy üvegvitrines szekrénnyel rendelkezek, így szépen összeállítva, összesűrítve ott sorakoznak benne a legók, portól védve.
Így aki betér lakásomba hamarost szembesül azzal a ténnyel, hogy én piák helyett bizony egészen mást teszek közszemlére.

Kit_fisto · http://klikk.blog.hu 2010.03.08. 20:55:40

@Gibbons: @kisPocok: @elekmekk: én immáron 2 hónapja szortírozok, sajna csatákat kell vívnom a húgommal, mert mindíg áthívja sz osztálytársait, és mindíg előlről kezdhetem azt amit szétborítanak. és 1 lidl-s szortimenterben tartom az 1xakárhányas standard elemeket szín, és méret szerint külön, a plateket fura módon füstölt heringes dobozokban, NEM KONZERVBEN, ez olyan puccos kiadás volt, hogy kartondobozban volt a fémfóliás-zacsis halacsak, hogy mit ne mondjak igen merev tekintete volt szegény halaknak. :):). szóval a halak dobozában a platek színpárosával, méretés forma nem számít.

kaptam ikeás karton fiókokat, amik mélyek, és negyzet alaplappal rendelkeznek, ezek egyikébe a sloopok, vannak a többi még üres. eddig ennyi van meg, plussz a 2x4 es legokockák kettesével egymás mellé téve, egymás tetejére merőlegesen téve toronyban vannak. a 2x3 és a 2x2 kockák a nyomózáras zacsikban vannak.

persze az SW külön polcon

Sputtid 2010.03.09. 21:35:03

A szortírozás engem is perverz örömmel tölt el. :)
Én típus szerint változtatható rekeszméretű csavartartókba pakolom az elemeket. Rekeszenként pedig a különböző színüek különböző simítózáras tasakokba kerülnek.
Egyébként akik nem akarnak vagyonokat szortírozásra költeni, azoknak nagyon ajánlom a simítózára tasakokat: átlátszó, tehát nagyon könnyű megtalálni, amit keresel, rengeteg különböző méretben kapható, általában légmentes (a cigifüst nem teheti tönkre a LEGO-t) és persze olcsó.

Kit_fisto · http://klikk.blog.hu 2010.03.10. 14:50:32

jaja. én is sokat használok, de ami van doboz vagy egyéb mért ne venném őket hesználatba?

Clone Commander Bly 2010.03.17. 15:48:32

Nekem eddig két hatalmas ikeás dobozban voltak (kb.: 60cm hosszú, 15cm magas, 40 cm széles) mind a ketőő teli volt. Az össze rakott készleteket (sw) a földön vayg a polcon tárolom, de mivel sokat építek macerásnak találom a kersgetést főleg ha vmi olyan elemről van szó amiből kevés van és kicsi. Igazábol nem szeretném ilyen dobozokban tárolni mert nekem EZ már kicsit tulzás. Arra lennék kíváncsi hoyg mi legyen a rendezés elve.

Clone Commander Bly 2010.03.18. 17:44:22

Végülis arra jutottam, hogy az alap építő elemeket (szak szavakat nem használnék) 1sze1-estől a 2szer8asig mindent egybe (mert szeretk turkálni) és aztán kisebb dobozokba az üvegek, tárgyak, fegyverek,... Mi a véleményetek?

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.03.25. 06:16:23

nekem egy plédbe vannak a legók ömlesztve. ha játszani akarok széthajtom és kezdődhet a turkálás, ami az egyik legjobb része a játéknak. régen fejből tudtam a kb 5 kiló alkatrészből, hogy miből mennyi van, és még most is emlékszem a nagyrészére... vszínüleg ez az információmennyiség szorított ki sok más emléket a gyerekkoromról.

Dödi · http://hunmocgaleria.blog.hu/ 2010.06.24. 19:01:38

Nekem egy ágyneműtartóm van feltöltve legóval de sajnos nagyon sok régi játékom is közte van így nehezebb a szelektálás de kevés otthon a hely így nem tudom hol tárolni őket de gondolkozom én is egy rekeszen de nincsen túl sok speciális elemem pl. lyukacsos hosszú ( Amiből manapság egyre ritkábban találni a készletekben sajna ) hol lehet alkatrészeket venni a hivatalos oldalon kívül ?

mbenedek 2010.06.26. 23:57:50

A jól bevált dobozos rendszeremet most tettem tönkre azzal, hogy vettem Günzburgban 1,915kg vegyes kockát :)

Thondee 2011.01.22. 16:35:01

Mennyibe kerül kb egy ilyen tároló?
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...