Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Olvasó játszik: 7639 Camper

2010.02.15. 06:58 - tutuka

Kezdjük a hetet valami egészen különlegessel. Egy újabb City végigjátszás lesz terítéken (azért hangsúlyozom a Cityt, mert hamarosan érkezik végre valami más témakörből is), méghozzá egyből két olvasótól. A bal sarokban kisPocok, a jobban pedig Borzol száll ringbe. Szokás szerint, bár ezúttal nem sokszor, én szólok közbe dőlt betűkkel.

I. Alapadatok

neve: Camper (Lakóbusz)
sorozatszám: 7639
témakör: City
altéma: Traffic
kiadás éve: 2009
kockaszám: 165
minifig: 2
ára: 3600-5000 Ft.

II. Mi van a dobozban?

A dobozt kinyitva 2 csomag fogadott, egy leírás és a matricák. 165 elemből áll és kisebb dobozban van, mint a Lószállítós jeep, ami csupán 10 darabbal több. (Viszont áz ára +1000,- Ft). Így mindenképpen jó vételnek tartottam.

 

Leírás, kis zacsi, nagy zacsi. A nagyokban volt persze a kicsi ami nekem új. A doboz rendesen tele van, még a matricás levél esett ki utoljára. (kevés matrica szerencsére)

III. Játékmenet

Nem túl sok az a 165 kocka, gondoltam. Aztán szerencsére tévedtem! Nagyon jól eljátszottam vele, nem lett kevés, élveztem minden percét az építésnek. Újrakezdő legós vagyok, így figyeltem, mik változtak. Régebben is mindig fehér alapszínűek voltak az ilyen "kiránduló" szettek. Ezt most megfűszerezték gyönyörű zöld színnel. Az én időmben nem volt ilyen élénk szín. :) Újdonságként hatott a 6 kocka széles autó, de gondoltam, majd ketten ülnek elől. Sajnos nem! A sofőr (aki természetesen a férfi minifig :) egyedül foglal helyet elől. A barátnője hátul kényszerül kuksolni az utazás alatt. Vagy akár bicajozhat is, mert az is jár a kocsihoz. A piros bringa és a szörfdeszka a tetőre van rögzítve, bár előbbinek jobban örültem volna, ha hátra építenek tartót. Az úgy szokás... Miután ezek a kocsi tetején vannak, így segítségül beszereltek hátulra egy 4 lépcsőfokos létrát. Jó az. A vezetőfülke, tehát 1 embernek túl tágas, örültem volna 2 helynek, de legalább az ajtajai nyithatóak ;) Hátul a lakótérnél kezdődik igazán az egész móka! A hátsó rész ketté nyitható 2 elem segítségével (1., 2.) 

 

 

Egyszerűnek tűnik, de azért tele van speciális elemekkel autó létére. A "nagyfiam" négy és fél éves korát meghazudtoló módon jól építette meg a készletet, hozzá nem nyúlhattam, ő kereste ki a kupacból a szükséges elemeket, a kicsi pedig örült a halnak, amíg összeáll a gép.

Hátul egy nagyon jól felszerelt szintén tágas teret kapunk. Helyet kapott TV, pohár + tartó, tepsi + tartó, 2 szék és egy fekvő ágy a vezetőfülke felett, mint az igazi lakóbuszokban. Plusz amit még nem is láttam, egy halat sütővel!! :) A matrica feldobja a kocsi csúnya nagy elemét, a front tetőt. Tv matricázva van, és a 2 rendszámtábla elől-hátul. A "világítás" viszont ötös. Elől 2 fényszóró, hátul 3 féklámpa, oldalt-hátul 2-2 helyzetjelző/index található. Plusz hátulra egy reflektor, ha éppen este kiülnének főzni :)

 

Lassan kialakult az alvázra az alapfelépítmény, ezt tűzdeltük meg jobbról balról szárnyszerűen. Ötletes benne a tv, a serpenyő, a poharak. minden belefér (vagy rá), amit csak adnak hozzá. Olyan igazi lottó-ötös nyertes túrázóknak tűnnek az utasai akik eljöttek a városnézőbe. A tetőtér is hiába "egybe-idom" pont jó ötletet takar ahogy a minifig befér oda aludni.

IV. Értékelés

9/10 Pont a minifigeknek. Nagyon-nagyon tetszenek, pár készletet beszereztem már azóta, de ez az egyetlen olyan amiben tényleg szimpatikusak az emberkék, mert életrevalóak. Egy fiatal pár képzelek el bennük, akik éppen mennek a tengerpartra/tópartra hétvégére. A fiún szörfös póló van, amihez adtak szörföt is (akkor viszont tópart kizárva), így az nagyon rendben van, a festet hajáért viszont jár az első fél mínusz pont. Fekete haj, barna szemöldök :/ Bár az arc a legkedveltebbek közé tartozik, a kicsit "rossz fiús" száj miatt. A csajszi kapta a másik mínusz fél pontot. Szép a felsője és a nyaklánca, látszik, hogy szerelmesek :) A haja is gyönyörű, de sajnos miatta egy kicsit balra kell fordítani a fejét és ezért osztottam ki rájuk a 2. büntit.

 

9/10 a minifigekért. Jó speciális színe van ami nem baj, csak fura. A mogorva fej macsó hajjal a fickó részéről nem indokolt, hiszen egy ilyen csinos nőcivel kettesben egy világjáró körúton nem hiszem, hogy el kellett volna kenni a szája szélét.... A csajszi haja most az extra, mert ilyenünk nincsen, és igen jó a szívecskés medálos felfestés a testén...aaaah... Egy pontot levonok, mert bár minden tetszik, a fickó lehetne vidámabb... vagy van csinosabb lego-lány ennél és arra gondol?

9/10 a kockákért. Alapvetően ez egy autó. Ami azért nem szokott ilyen sok darabból állni (szerintem), tele van jó kis használati cuccokkal is, így nagy örömöm leltem a csomagban. Az építőkockákban nincs túl fura elem, valamint a tetőt szépen le is kerekítették. Talán utóbbi tény miatt és a - számomra - roppant szép zöld körítésnek köszönhetően adtam meg a 9. pontot.

 

10/10 a kockákért, ötletes megoldások tele játékkal, és nem ragozom: a bicikli. Nincs lego-city-s akinek ne kéne. Ez most betalált. Tudom lehetne szidni a spéci egybe idomokat (alváz/tető) de levett a lábamról a bringa. (a gumija kissé csavarodott a felnin, nem tudom elhinni, hogy a LEGO minőség ezt elengedte). A szörf is jópofa, és hal is van, csak holiday ez a busz. Az üvegek színét én nem "smoke"-ból tettem volna bele, mert az a hatóságé, a police gépeknek ilyen, ez meg túrista hej'. Gávárítye pá-rúszki? Drúzsbá! (Ennyi kritikai megjegyzés mellett hogy lett ez 10/10? Elfogult vagy, ejnye :D)

9/10 az áráért. Szerintem ez egy igenis játszható szett, egy gyermek jó életképet alakíthat ki magának. Fiú-lány, tengerpart-nyaralás. Szóval ezért nem sokallom értem ezt a pénzt (plusz mert azért mert mélyen áron alul jutottam hozzá :D)

 

9/10 az áráért. Talán egy kicsit lehetne olcsóbb, főleg, hogy kissé kevésnek tűnt kiborítva szumma a szőnyegen elsőre. Az én hibám, hogy nem nézem meg sokfelé, de ekkora "dobozméret" volt már 4eFt körül is. Talán az előforulási helyek / akciók lejjebb verik az árát még. A biciklit a nepperek a second-handon ezer körüli áron mérik, így azért megint más. Egy pontot levonok mert a végeredmény elfér a tenyeremben, olyan kicsi.

Összesen 9/10-et adnék a szettre. Nagyon - nagyon tetszik, pillanatra sem bántam meg, szeretem. Ami pedig nagyon fontos: játszható! Szívem szerint utólag visszaolvasva a cikket szigorú voltam néhol, és már-már a 10. pontot is megadnám. De maradjon ez most így, hogy a következő beszámolóm felülmúlhassa talán... :)

 

Összességében 9.8/10. Nagyon aranyos szett csupa ötlettel. Simán mehet mindenféle városkába meg egyéb szett mellé tudom ajánlani. Mindenhova lehet egy sztorit kitalálni, hogy miért!  A vonatosok a javítósok és az építősök mellé bárhova, elvégre túristáknak minősítettem őket, ők meg bármikor beeshetnek az ajtón. A rendőrös szettekben fellelhető börtöntöltelékek pedig végre lophatnak bicajt is... A továbbjátszhatósága is komoly, hiszen a bringa-versenytől a halat evő remetéig, vagy egyszerűen a szörfös macsó a strandon a csini-csajnak figurázik szituáció csak a kezdet amit kiadhat. Itt jegyzem meg a plusz alkatrészeket amit imádok a végén fellelni: egy első-lámpa a háromszög profilból, meg egy kör sárga lámpa, amit sehova nem hoz a tervrajz, így a bicikli lámpája lett. (vagy nem figyeltem a gyerjőc kezeit, de megbízhatóan legozik).

V. Lásd még

- Brickset adatlap, építési útmutatók
- még több kép
Kempingezzünk, úgyis nyár van!
- a 6388 végigjátszása (gyakorlatilag megtalálod a lakóautó elődjét a készletben)

 

Azt kell mondjam, nagy jóság, hogy kettőtöktől is befutott a készlet kritikája, annál is inkább, mert nagyon tetszik a szett. Nem is értem miért nincs meg (talán mert van valami nagyon hasonlóm). 

Küldjetek továbbra is bátran kritikákat és nem feltétlenül csak City/Town témakörben. Legyen az Basic, Technic, Creator, öreg, új, vagy mégújabb, a blogon simán elfér (csak Star Warst ne, azt lökjétek a The Clone Newsra!). A "szabályokat" megtalálod a Közösség falán. Nem éppen bonyolultak, sőt.

Egyet kérek azonban, igaz, csak zárójelben. Legyetek bátran kritikusak a készletekkel szemben! Ha építő, vagy netán romboló észrevételetek van (márpedig általában van), az nyugodtan jelenjen meg a pontszámokban! Nyilván nem küld rátok a LEGO Hungária Kft. verőembereket, ha netán valami 6/10-re értékelődik végül. :D Megértem, ha az összpontszám néha magasabb egy egyszerű matematikai átlagnál, mert úgymond szerethető a készlet (hát még a jelen poszt tárgya), de mégis: legyünk bátran kritikusak. Mert kritikákat azért olvasunk.

Címkék: kritika 2009 city traffic 9/10 7639 borzol olvasó játszik kispocok

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr91758487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fck 2010.02.15. 10:04:42

És a kritikákat is jó volt olvasni, köszönjük!
Ezzel a szettel még nem is találkoztam, és bár technic-esebb vagyok vásárlásnál, de ezt megfontolom... ótó:)

kisPocok 2010.02.15. 10:20:21

Köszönöm a publikálást tutuka, meglepett a dupla poszt, de legalább 2 véleményt is olvashattok! Részemről adnék én 6 pontot egy készletre, de megmondom őszintén ez a kedvenc szettem. Annyira játszható, annyira jó irányú szerintem.

A kempingezős szetted viszont egy nagyon jó példa arra amit írtam: A biciklit, máshogy kellett volna rögzíteni szerintem, ahogy itt is:
lego.blog.hu/2009/08/04/kempingezzunk_ugyis_nyar_van#more1287989

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.02.15. 10:24:52

@kisPocok: azért is írtam, hogy ez a készlet kivétel, mert tényleg baromi jónak tűnik :)

Anak 2010.02.15. 12:36:38

Jelen írás tárgyát van szerencsém birtokolni, ám amit az egyik író kedves zöld színnek hív én csak -bocsánat a kifejezésért- slájm (lime) színnek. Nem igazán tetszik. Egy sima citromsárgával is elérhettek volna kellemes, vidám összhatást.
Egy korábbi jegyzethez már linkeltem a készletből általam kreált alternatív verziót, úgy vélem itt megfelelőbb helye lenne.
indafoto.hu/anak/camper_7639/slideshow

kisPocok 2010.02.15. 18:20:19

@Lehi: Nekem tetszik! Az ára már kevésbé.

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.02.15. 18:21:39

@Lehi: tegnap én is néztem ezt. szerencsére nekem nem tetszik :)

LegoLover 2010.09.22. 13:52:27

sziasztok új vagy az oldalon és azt szeretném megkérdezni hogy ameik éri meg jobban ez a camper vagy a 7638 as vontató?köszönöm a választ

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.09.22. 13:56:32

@LegoLover: a megéri kérdésben nem foglalnék állást, de a camper sztem jobb darab.

LegoLover 2010.09.22. 13:58:04

@tutuka: köszönöm,amugy jó oldal

Papageno68 2010.09.24. 10:19:40

Nemrég vettem meg ezt a készletet (miután hónapokig szemeztem vele). Nekem is nagyon tetszik. Jók és hasznosak voltak a kritikák.

siófoki35 2010.10.09. 12:03:08

Hú ez jó készlet :) Nagy legóautós voltam annó, volt egy csomó: kukás, dömper, versenygép, old-timer, indiana jones-járgány, rendőr, tűzoltó, dzsip...

Darth Brick 2011.05.14. 22:41:28

Mavettem 3590-ért Zeg-en a Müllerben. 3990-re van leárazva, de ma -10% volt mindenre, a -25%-os cuccokra is. Én is sokáig szemeztem vele, a végigjátszás olvasása óta birizgálta a fantáziámat.
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...