Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Olvasó játszik: 7744 Police Headquarters

2010.01.13. 21:00 - tutuka

Ma Tomcsi játszik végig nekünk, méghozzá a 7744-es rendőrséggel, azzal a készlettel, amivel újrakezdetem a legózást 2008. szeptember 14-én. Tomcsi is újrakezdő, úgy látszik vagyunk ezzel páran így. Hosszú, ám élvezetes beszámoló. A kritikai észrevételeivel szinte száz százalékosan egyetértek. Dőlt betűkkel én szólok közbe, készüljetek.

Helló Kedves Olvasók! Köszönöm szépen tutukának a lehetőséget, hogy most itt nyomogathatom a billentyűzetet. Lassan 1 éve követem a blogot, miután tavaly előtt augusztusban én is ismét legózni kezdtem. 

 
Az én történetem egy 7667-es Imperial dropshippel folytatódott, ha már szeretek legózni, és szeretem a Csillagok háborúját, akkor egy ilyennel feltétlenül rendelkeznem kell. Kb onnantól, hogy anyukám biztos lehetett benne, hogy nem nyelem le az alkatrészeket az első szűk 20 évemet javarészt legózással töltöttem. A korábbi készleteimet a család apróbb tagjainak adtam. 
 
A következő lökést egy fényképezőgép adta, amivel rövid animációkban életre keltek a rohamosztagosok, akik unatkozni kezdtek, és jó lett volna hozzá valami. Aztán mivel kis piros kockából sosem elég  - bár nem tudom, hogy melyik az az alkatrész, amelyikből szerintem valaha megfelelő mennyiségű készlettel rendelkeztem -, ismét növekedésnek indult egy város. Az elején ki akartam tartani egy vonal (SW) mellett, de akkor a cityben megjelenő mókásabbnál mókásabb készleteknek kellett volna ellenállnom.
 
Bár az új vonalban nem igazán értek egyet én sem a 6 bütyök széles autókkal (meg azzal, hogy a járművek nem felhajtható tetővel és ajtóval készülnek, satöbbi), de remélem ezek titeket sem akadályoznak meg igazán a remek szórakozásban. (ha valaki demonstrációt szervezne a régi 4 széles járművekért, rám számíthat).
 
Az új cityben, akárcsak amikor 6 éves voltam, ismét a rendőrségért kezdtem rajongani. A bevásárlások során szerencsés és kihagyhatatlan akciókkal találkoztam, és ilyenkor hopp beugrott a kosárba egy rendőrautó, egy rabszállító, motor vagy helikopter. A 7744-es készlettel kapcsolatban nagyjából csak az időpont volt kérdéses. A családom és a barátaim az ünnepekre juttattak hozzá a kapitánysághoz. Bár lesz néhány kritikus megjegyzésem, annyit elárulhatok előre, hogy nagyon tetszik.
 
I. Alapadatok
 
Neve: Police Headquarters (Rendőrkapitányság)
Sorozatszám: 7744
Témakör: City
Altéma: Rendőrség - Police
Kiadás éve: 2008
Kockaszám: 953
Minifig: 7 (és egy kutya)
Ára: 20.000,- - 32.000 Ft
 
II. Mi van a dobozban?
 
Hát egy rendőrkapitányság! Na komolyan: először is egy újratervezett csomagolású készletet kaptam. Ennek van jó oldala is, valamivel kisebb a doboz (kevesebb fa sírt miattam), teljesen papírból készült, tehát ha kidobtam volna, akkor teljes egészében újrahasznosítható a csomagolóanyag, beleértve a kis műanyag zacskókat. Viszont ezzel vesztett valamit abból a varázsból, amikor a nagy készletekbe bele lehet kukucskálni. Na de úgysem a dobozzal játszik az ember, így spongya erre. A dobozban 9, beszámozott műanyag zacskóban, a főbb építési egységeknek megfelelően vannak csomagolva az alkatrészek (ezekben a zacskókban külön kerültek csomagolásra az apróbb és kulcsfontosságú alkatrészek), 2 építőlap, 2 nagy építési füzet (fogda rész és rendőrségi épület külőn), egy kis útmutató a járművekhez (1 motor, 1 parancsnoki autó és 1 kutyaszállító), valamint jár még a matricalap rengeteg ragasztgatnivalóval (angol és német). 
 
 
 
(Ami komoly hibája a nagyobb készleteknek, mint ennek is, hogy minden csilli-villin be van csomagolva, viszont az átlátszó alkatrészek, amiknek a legkevésbé sem tesz jót a karcolódás ömlesztve vannak a többi alkatrésszel.)
 
III. Játékmenet
 
Ugyan nagy önmegtartóztatásról tettem tanúbizonyságot, amikor inkább a családdal töltöttem az estét és csak másnap kezdtem bele, de egyben szerencse is volt. Ha nem tudunk bevonni hozzáértő segítséget, akkor hosszadalmas építkezésnek nézünk elébe. 
 
Az emberekkel és járművekkel, a parancsnoki autóval, járőrmotorral és a kutyaszállítóval kezdtem. (Noha ez utóbbi mindenütt rabszállítóként van megemlítve, szerintem az egyértelműen a 7245.)
 
Az építkezés a fogdarésszel kezdődik. A készlet több nagyobb elemet használ, (tömbös 2 x 1 x 8-as) ami nagyban segít, ha az ember nem szeret apró alkatrészekkel szötyörögni, de szerintem azok meg nem is szeretnek legózni. Simán kiegyeztem volna 8 darab 2 x 1-es elemmel per ilyen oszlopok, és majd egymásra rakosgatom. 
 
Az épület alagsorában maradt egy kihasználatlan rész. (talán konditermet rendezek be ide a legénységnek). Az emelet is külön készül és a megfigyelő (vagy őr-) torony is. Alapvetően jellemző, hogy a szinteket pikk-pakk szét lehet kapni bontáshoz vagy áthelyezéshez, mert csak néhány helyen van összefogatva, annyira, hogy stabilan tartsanak. Ugyanakkor ügyelni kell arra, hogy minden szépen patentosan össze legyen illesztve, különben ferdén áll majd valami. Az építéshez nagyon jó kis alkatrészeket találunk, amik nagyon jól jönnek majd, ha egyszer arra adom a fejem, hogy valami nagyon mást építsek majd.
 
A börtön rész az nagyon aprólékos, ezért kicsit zsúfoltra sikeredett: 2 cella, mindegyikhez 1 ágy, de csak 2 x 4-es, 1 bögre, 1 db wc. Hát ez nagyon összkomfortos, de igazságtalan, mert ha nem rendelkezünk sok épülettel (vagy kockával amiből lakótelepeket építünk), akkor valljuk be, minifiguráink javarészt fedél nélkül tengődnek.
A fogdához tartozik egy szerkezet, amivel ki lehet ütni a cellák hátsó falának egy részét a szökéshez, vagy a bent lévő eseményekhez. Ötletnek ragyogó, de egy kicsit még finomítani kellett volna rajta, mert nehézkes, miközben a többi épületrész a szokásos hátul nyitott. A börtönt kapitányság épületéhez néhány elemmel csatlakozik, ami lehetővé teszi, hogy ha nincs kedvünk átépítésen agyalogni, akkor is több lehetőségünk legyen a városunkba illeszteni.
 
 
A kapitányság alapja a garázs. A megszokott szekcionált garázskapu. A garázshoz a legtöbb alapszerszám megtalálható, (partvis, lapát, csavarkulcs, kalapács). Hát igen, a 6 széles járművek nem férnek be valami kecsesen, az igazi rabszállító pedig csak akkor, ha levesszük a keresőreflektort a tetejéről. Ezen igazán segíthettek volna, ha azt alacsonyabbra tervezik, vagy plusz egy kockasort tesznek a garázsmagasságra (szerintem így is túl magas). Az emeleten jönnek az izgalmas részek, ahol négy kis szoba teszi igazi főhadiszállássá az épületet: vizesballon, számítógép, szekrény, kávégép, ahogy egy jó rendőrös-krimis- tévés filmben vagy sorozatban látjuk és elképzeljük. Van külön vallatószoba nyomozólámpával, amivel jól belevilágítanak a rosszfiúk arcába. De hol vannak ilyenkor a legóemberi-jogok? :P
 
 
Talán ha még egy-két kockasorral szélesebbek a szintek, az épület azzal sokkal játszhatóbb lehetne, de erre így sincs panasz. 
 
Találuk az épületen még mozgatható tetőablakot, keresőreflektort, megfigyelőkamerát, antennát és radart, ami nagyot dob hangulaton (szerintem nélkülük unalmas lenne az épület), mert most már mobiltelefonálunk, lehallgatunk, műholdas tv és összeköttetés van. Jó esetben kellene egy helikopter is, aminek ebben a készletben nem jutott hely, és nincs gyárilag kialakított leszállópálya sem. Egy szellőzőkürtő is jutott a tetőre, amivel még jobban össze lehet fogatni az épületeket.
  
Az épületek elé kiegészítésként tűzcsap, postaláda, kerítés, sorompók, lámpa, 2 virág és egy bokor került. E két utóbbi kiegészítő az, amit nagyon hiányolok manapság, új készletben nem igazán fordulnak elő, sem külön kiszerelésben.
 
 
 
Felhívnám a figyelmet, hogy a matricázásra érdemes odafigyelni: célszerű áttanulmányozni és nagyjából az építéssel azonos sorrendben felragasztani, különben ha rendesen akarjuk elhelyezni a levonókat, akkor nagyon sok dolgot vissza kell majd bontanunk.
 
IV. Értékelés
 
A végső értékelés szubjektív dolog, mert az említett gyengébben kidolgozott részletek mellett is imádnivaló a készlet. A színdinamikája kellemes, jellemzően klasszikus fehér-fekete. Az üvegek kékes színűek. 1-2 piros és sárga elem visz egy kis pluszt bele. (én itt kritikusabb vagyok: megmenti az unalomtól) Simán megadnék 10/10-et, de ha nagyon szőrös szívű akarok lenni, akkor mondjuk 990/1000 kicsikarhattok belőlem. Szerintem minden legózni szerető hatéves körüli kisfiú álma egy ilyen rendőrkapitányság. Persze, elég keveseknek adatik meg, hogy akkor meg is kapják. Nekem ez egy álom, és még emlékszem ezt hányszor lapoztam elnyűtt katalógusban akkoriban. Na, azóta eltelt huszonegynéhány év, és valóra vált. Ami azt illeti, úgy érzem, pár percre visszafiatalodtam ugyanennyit, csakúgy, mint mindenki, aki velem volt. (Az egyik első "nagy" készlet volt a 381-es, amit élőben láttam. Még akkor is azután sóvárogtam, hogy a 6384-es magaménak tudhattam. Van egy olyan érzésem, hogy lesz még nekem olyanom.)
 
A készlet önmagában is elég játszható elemet tartalmaz. Szerintem ez eddig minden idők legjobb rendőrkapitánysága, persze ha mai szemmel nézzük, és nem sóvárgunk a régi készletek után. Azóta eltelt pár évtized, és ha megnézzük, akkor közben alaposan meghíztak a rendőrségek. (minden szó külön linket rejt és atyaég, mi ez az utolsó? :D)
 
Talán hiányolható, hogy nem jutott helikopter, de cserébe a tető tele van antennákkal és reflektorokkal. A börtön relatíve diszkréten van elhelyezve, és nem köré épül az egész, mint valami börtönpalota. (Szerintem nyugodtan adhattak volna egy ekkora készlethez két nagy alaplapot, esetleg egy plusz utat. Akkor a helikopter-leszálló is elfért volna. Én ezt hiányolom.)
 
A Lego egy nagy lépést tett, hogy eljusson a tökéletes rendőrkapitánysághoz. 
 
Amíg nem volt meg, mindig nézegettem, hogy kicsi nagy, elfér, nem fér stb., tele voltam kétellyel. Most, hogy megvan, a mérete okés, bár kétségtelen, hogy a korábbi épületekhez és járművekhez képest nagy. Érezhető felemásnak, hogy bizonyos részletek a legapróbb összetevőkig ki vannak dolgozva, néhány dolog meg nem.
 
Végül az ár: akárcsak a többi készlet esetében, itt is elég nagy a szórás, ráadásul nagy készletről van szó. Gondosan kell utánajárni, nézegetni, és persze egy jó adag szerencse is kell hozzá, hogy kifoghassunk egy remek árengedményt. Elég nagy szívdobogást okozott, amikor kifizettem, és amikor felbontottam. Ha hozzám hasonlóan rászánjátok a pénzt és valóban akarjátok, akkor nagy örömben lesz részetek. 
 
V. lásd még
 
 
 
Amint fent már jeleztem, ez a készlet nekem is megvan és a rendőrség témával is jó a kapcsolatom, a 6384-es az egyik kedvenc szettem volt. Azt is említettem, ezzel a készletttel indultam újra legózásilag, szóval akár hálás is lehetnék.

Mégis ez az egyetlen készletem, amit nem, vagy csak nagyon ritkán fogok újraépíteni, kivéve talán a börtönt, mert az valamilyen formában kell a városomba. Ezen a készleten szembesültem először a LEGO megváltozott léptékeivel és hát megvallom, nagyon nehezen szoktam és tanultam meg, talán még most sem megy igazán. Korábban még azzal kapcsolatban is szkeptikus voltam, hogy elemeiben tudom-e használni valamire ezt a készletet, de azóta már tudom: igen. (Próbálkozásaimat az átépítésre itt és itt mutattam meg.) 

Ma már egy kicsit pozitívabban nézek a szettre, és nem az udvariasság mondatja velem, hogy ez egy olyan alapkészlet, amit minden kisfiúnak meg kellene kapnia. Egészen biztosan jól játszható, mind katalógusból építve, mind átépítve, mind építés után sztoriban játszva. Azt is világosan látom már, hogy a fenntartásaim java része a készlet irgalmatlan méreteiből fakadtak, de most, hogy jópár új készlet illeszkedett sikerrel a városomba, azt mondom, ez sem akkora probléma.
 
Mivel Tomcsi csak egészében értékelte pontokkal a készletet, a részletekbe belemegyek én, nyilván nem Tomcsi helyett, hanem a magam pontjaival:

5/10 a minifigekért. Mániám, hogy egy minfig legyen kedves, vicces, vagy semmilyen, a rosszarcúakat nem bírom, még akkor sem, ha bűnöző az illető. Lombroso elméleteit már vagy száz éve túlhaladtuk :)

5/10 a kockákért. Bár rengeteg az elem, a nagy darabszám annak köszönhető, hogy számtalan apró részlet nagyon kidolgozott. Számomra továbbra is megmészthetetlen a panelekből építkezés, rengeteget ront a pontszámon. Az ablakok magassága számomra új, nem tetszik. (Ez az ósdiságom miatt van, de pontozni csak szubjektíven, szépen.)

7/10 az áráért. Bár drága, hosszú játékot és sok lehetőséget ad. Alapkészlet.

Összeségében 7/10, méghozzá azért, mert tudom és értem, ez a készlet nem nekem készült. Innen nézve pedig simán elég jó. 
 
Ésésés. Továbbra is bíztatok mindenkit, írjon bátran kritikát! A roppant egyszerű "szabályokat" megtalálhatod a közösség üzenőfalán. Ha van kedved, azt is írd meg, hogy kezdtél újra legózni, vagy hogy maradtál rajta felnőtt létedre is! (Több olvasói kritika posztolásra vár egyébként, csak nem szeretném egyben a blogra zúdítani.)
 
(a képeket a lego.com-ról loptam)

Címkék: kritika lego police 2008 7/10 7744 6384 381 olvasó játszik police headquarters 7667 6386 6398 7245 7035 6598 588 tomcsi

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr91670450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2010.01.14. 06:22:25

Komplex, de úgy néz ki mint egy panelház a Havannán.

kisPocok 2010.01.14. 10:34:45

Jelentem, büszke 6386 tulajdonos vagyok. Akkoriban talán ez volt a legnagyobb készletem, amit egy ismerősünktől kaptam, mert ők már megunták. Hú de tudtam neki örülni :) Viszont a helikopter nem rémlik, lehet az nem volt benne...

Nagyon jó a cikk, öröm volt végigolvasni.

bate · http://bateman.hu 2010.01.14. 22:13:05

Remek írás, ez után még jobban várom, hogy a kezeim közé kaparinthassak egy ekkora készletet.

Éhes legós Farmmal álmodik. :)

BorZol 2010.01.17. 21:02:35

Üdv!

Nekünk úgy hozta a sors , hogy a 6398 van meg , és bár nem penelokból áll ,meg sok elemből van....+helicopter+autók
olyan szellős hátulről nyitott tipikus városba illő...
Szóval az olyan városi rendőrség ez a 7744 meg egy megyei RFK. (egy fővárosit meg kiad a LEGO 3 év múlva :) ?
A maga idején mindegyik lázba hozta a gyerekeket és ez van most is.
Midíg elhitetem magammal ,hogy nem lehet ezt fokozni, de aztán mégis....

bate · http://bateman.hu 2010.01.29. 19:19:11

Én a héten kaparintottam meg a 381-et. Húsz éves álom vált ma valóra, és egészen le voltam nyűgözve miközben összeraktam. Ahhoz képest, hogy egy közel harminc éves szettet raktam össze, nagyon kevés darab hiányzik belőle.

Este valószínűleg lesz egy poszt róla a pribát blogomban. (És közben összeraktam egy 6364-et is, hihetetlen jó látni, hogy mennyire passzolnak egymáshoz ezek a szettek.

Viszont rossz látni, hogy a régi és az új szettek mennyire nehezen illeszthetőek egybe. Például a 7991 akkora, mint a 6364... (Ezzel kapcsolatban is lesz pár gondolatom az esti bejegyzésben.)

wesdavid 2010.10.23. 16:30:48

Ha valakinek lenne 7744-es lego-hoz doboza, megvenném

wesdavid@freemail.hu

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.10.23. 16:32:33

@wesdavid: 8 napja dobtam ki. megkaptad volna ingyen is :(

wesdavid 2010.10.23. 18:06:08

@tutuka: de kár :(
na mindegy ha valakinek van, ne feledkezzen meg rólam!

egyébként hova érdemes írni az ilyen kéréseket?

wesdavid 2011.10.22. 09:37:12

Sziasztok! Egy év után ismét előkerültem. Még midig kellene egy 7744 rendőrség doboza.
Megveszem vagy cserélhetünk van egy pár üres dobozom....:)

Köszi mindenkinek
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...