Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Olvasó játszik: 7990 Cement Mixer

2010.01.07. 11:33 - tutuka

Hát akkor ideje belecsapni érdemben is az évbe. Elég jó arcok vagytok, ezért csak úgy zúdulnak rám a kritikák, ami őrült jó. Persze finoman fogom adagolni, hogy meg ne unjátok, mert biztos olyanok vagytok. 

Mai kritikusunk Bateman, aki twitteren jelezte, újra a legótól megfertőzve él. Aki pedig felnőttként ajándékba legót kap, az jobb ha tudja, nincs megállás. Jelezte is twitteren, hogy bizony ő elveszett és játszik tovább. Elolvastam az írást, elmorzsoltam pár könnycseppet, aztán küldtem neki egy szép üzenetet, ugyan írja már meg ugyanezt erre a blogra is. Íme az eredmény:

 

I. Alapadatok:

neve: Concrete Mixer (Betonkeverő)
sorozatszám: 7990
témakör: City
altéma: Transport
kiadás éve: 2007
kockaszám: 213
minifig: 1
ára: kb. 3500 Ft. - 5000 Ft.

 

II. Mi van a dobozban?

Két számozott nagy zacskó, azon belül két kisebb zacskó az apróbb elemeknek. Egy matricaszett és egy közepes méretű leírás.

tutu: 4

tutu: alap 0

 III. Játékmenet:

A 213 elem már előrevetíti, hogy nem egy gyorsan összerakható szettel van dolgunk. A dobozkép alapján egyébként nem sejthető, hogy ilyen sok elem van benne, sőt, a masszív sofőrfülke és a betonkeverő rész kicsit csalóka, hiszen ezeket látva jóval kevesebb legóra számítunk. Az összerakás természetesen a gépkocsivázzal kezdődik, ami igen masszív, és rengeteg apró elemből áll össze. Erre kerül rá a sofőrfülke, majd jön a legérdekesebb rész, a betonkeverő "mechanikája", apró fogaskerekekkel (a beton ugyanis kézzel tényleg keverhető) – kis túlzással az mondható, hogy itt már olyan a szett, mintha egy egyszerűbb Technics-el játszanánk. Sajnos a betonkeverő legnagyobb része csupán két elemből áll, de ezért az "egyszerűségért" kárpótol minket a jármű többi részének aprólékossága. Az összerakás amúgy nem rutinszerű, a kocsiknak vannak kifejezetten egyedi elemei (lásd a már említett mechanikus részt, és a beronöntő csövet), így gyerekek számára abszolút jó szórakozás, de felnőtt gyűjtőknek is kiváló darab.

tutu: alap

IV. Értékelés:

6/10 a minifignek. Az érték azért ilyen alacsony, mert a kisfickó igen morcos arcot vág, sehol egy kedves mosoly, habár borostája nincs, az álla igen kemény, és én sokkal jobban bírom a vidám minifigurákat. Hozzátenném azt is, hogy a felsője sem jön be, oké, hogy passzol a kék-fehér járgányhoz, de nekem mégse nyerte el a tetszésemet. Viszont előrebocsátom, hogy ez az egyetlen "negatív" dolog az egész készletben.

9/10 a kockákért és az összerakásért. Ebben a tekintetben szinte tökéletes a szett, összesen 213 elem található benne (plusz a bónusz, ami esetemben egy tucatnál is több apró elem volt), és nem is olyan könnyű összerakni. Mármint 28 évesen persze könnyű, de nem lehet öt perc alatt összepattintani, maga a felépítés igen masszív, és vannak kifejezetten érdekes részei a szettnek. Részemről egy pont levonás jár a betonkeverő testért, ami két hatalmas darabból áll, én nem szeretem a nagy egybe részeket, ahogy a levonókat sem, amiből ezúttal is akadt majd fél tucat.

10/10 az áráért. Azt kell mondjam, hogy abszolút megéri az árát, hiszen tényleg sok elemből építhető ki a szett, el lehet szöszölni vele, tényleg érdekes összerakni (pláne egy gyereknek). Helytől függően 3500-5000 Ft-ot kérnek el érte, és ha sikerül kifognunk a legolcsóbb helyet, akkor a gyűjteményünk egyik legjobb darabja lehet a betonkeverő.

Összességében 9.5/10. Egy szóval: kiváló darab, és ha egy gyereknek kellene Legót vennem, akkor biztos, hogy ezt a készletet választanám neki, hiszen az ár-érték-szórakozás arány szinte tökéletes.

V. lásd még 

- még több kép
- az előd 1985-ből
- DUPLO kistestvér
- még több Transport
- elemlista
- Cement Mixer a Brickseten
- zene az olvasáshoz (alap, kötelező, ki ne hagyd)


Pár személyes megjegyzés a bloggazdától, röviden. (bloggazda: micsoda hülye szó ez, jesszus.) Azt hiszem a készletre szükségem van, a Construction Site-hoz kiválóan illeszkedik, de az 1985-ös megszerzésére is hajtok. Amikor először találkoztam ezekkel az új, 6 stubos teherautókkal, engem is meglepett, mennyivel elemgazdagabbak, mint az elsőre látszik. A Construction Site összerakása óta - engem is meglepve - még tetszeni is elkezdtek ezek a monstrumok. Még szerencse, hogy változik az ember. Az összesített pontszám a minifig gyengesége után meglepett, de Bateman "új" még, mindent elnézünk neki. Ha megveszem én is, lepontozom majd én is. (Nyilván pontozni szubjektív, pont az a jó benne.)

Címkék: kritika lego city 1985 betonkeverő 9/10 bateman olvasó játszik 7990 concrete mixer 6682

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr621653727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kisPocok 2010.01.07. 11:59:34

@tutuka: Jó lett volna, ha a zenét nem a végére teszed :P
Valamint a minifigről szúrj be egy képet, mert kíváncsi vagyok rá, miért kapott 6-ost. Valamint ha 6-ot adtam volna a minifignek akkor az érétkelésben 9-lett volna a max.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.01.07. 12:10:38

nagyon jó készlet, fiam egyik kedvence (a kukás mellett)

2010.01.07. 13:10:34

nagyon faja, és tényleg megdöbbentő, hogy "nincs kihazudva belőle egy centi se" ez elsőre tényleg nem látszik.

minifig: érdekes, hogy valamiért dán barátaink elég kiábrándult fejeket adnak a fizikai dolgozóknak, nem tudom ez mitől van (pl: legoaruhaz.hu/index.php?content2=termek_kiir&termek_id=1104628292&page=0&szint1=LEGO&szint2=LEGO+Minifigura&szint3=&szint4=&termek_neve=LEGO%20Minifigura%20-%20%E9p%EDt%F5munk%E1s%20-%20cty010&list=kep_kiir )

(bocs az óriáslinkért, de ez ilyen)

a "bloggazdát" meg én is aktívan használom, mert nem tudom mit lehetne helyette ;)

block50 2010.01.07. 13:16:35

Egy dolog nem tetszett ebben a készletben (keresztfiaimmal raktam össze a múlt év közepén).
A betönöntő csővel nem voltam kibékülve, ami mindig leszakadt...

@Gibbons: "érdekes, hogy valamiért dán barátaink elég kiábrándult fejeket adnak a fizikai dolgozóknak..."

Biztos jártak nálunk tanulmányúton...! :-))

bate · http://bateman.hu 2010.01.07. 13:39:29

A betonöntő cső egyébként tényleg túl merev, én például az istennek sem tudtam úgy beletenni a minifig kezébe, mint a dobozképen. Állandóan a figura lógott a csövön és nem fordítva...

De ez csak a teszt készülte után derült ki.

Llew 2010.01.07. 14:08:57

@Gibbons: "dán barátaink elég kiábrándult fejeket adnak a fizikai dolgozóknak, nem tudom ez mitől van"
Nyilván tudják, hogy építkezésen dolgozni nem egy leányálom. Na meg a reggeli felesek egy idő után megjelennek az arcon is.:)
De a minifig vicc nélkül is teljesen rendben van. Felesleges mindet túl pofásítani. A kantáros gatya csíkok nélkül jobb lenne, nekem tetszik, hogy megy a kocsihoz, és passzol a ma már megszokott egyen céges arculathoz. Talán a kobak is lehetne kék.

Anak 2010.01.07. 16:08:21

Én csak azt nem értem, ez miért a Transportation témához tartozik és nem a Constructionhez? Valamint ebből kifolyólag a színe, kék és nem narancs. Nem értem az elvet.

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.01.07. 16:12:49

@Anak: passz. már akkor is volt construction. a Brickset a constructionhöz meg odatol egy utcaseprőt is. azt vajon miért?

bate · http://bateman.hu 2010.01.07. 16:50:23

Mindenki figyelmébe! Voltam ma az Új Buda Centerben található Tescoban, ahol elégi baráti áron találtam Legót.

Minden minifig 592-, 7732 postarepülő 2162-, ugyanennyi a traktor, és volt 3 in 1 csomag (egy tűzoltóautó, egy rendőrautó, egy rendőrhelikopter) 6000 alatt.

Anak 2010.01.07. 17:02:10

Ez nagyjából most minden kék csíkos áruházra igaz. Én a tököliben jártam, s láttam hasonló árakat. A korábban tutu által szintén említett farmot, építkezést is azokon a baráti árakon.

BorZol 2010.01.07. 19:27:52

bate@ nálunk is szétesős volt ennek a letöltő csöve. Végül azt félre is tettem egy időre róla!

tutu@ imádom a 6 pöttyös "teher" gépeket! megvan a kukás is meg a 7998-as , és a tűzoltó szerkocsis is , egyszerűen gazdagabbak a 4 pöttyösek mellett. Képzeld el a régi 6361-es darunkat a többi 6-os széles között. Nem csak az évjárat a különbség.....ezek tényleg olyan teherautósak. Bár a forgalomban igazából is nyúzzák a 30 éves TATRA darukat , nálunk ezért minden be van fogadva színes kis városkánkba!
Mentségére legyen írva a LEGO-nak az első BASIC készletemben VAN 6-os daru! "BASIC 720" és passzol is az újak mellé.

Anak@ a 7998 -nak szintén nincsen meg az összeállítási :( ebben (is) tudsz segíteni?
Különben persze , hogy transport póbáld ki: rendelj egy néhány köb betont és figyeld csak mi hozza majd ki?
Csak szállítja de nem vesz részt az építkezésben.(szerintem)

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.01.07. 19:31:02

@BorZol: ez a 720-as BASIC nagyon odaver. szerettem/szeretem ezt a vonalat.

Anak 2010.01.07. 20:00:14

@BorZol: Parancsolj:
cache.lego.com/bigdownloads/buildinginstructions/4511984.pdf
Az érdem amúgy nem az enyém, csak kimásoltam neked a direktlinket. Remélem nem zavarja a bloggazdát, hogy megemlítem, az újabb készletek építési útmutatói pdf formátumban letölthetőek a www.brickset.com oldaláról. A régebbi készletek (nem mindegyik található meg) scannelt formában brickfactory.xs4all.nl/ találhatóak meg. Ez utóbbi mostanában elég lassú.

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.01.07. 20:03:30

@Anak: igen-igen, én is ez utóbbiról szoktam nyomtatni a használt készleteim leírásait.

h492019 2010.01.08. 00:25:47

@bate: a 3 in 1-el én is szemezek, szerintem vétel lesz belőle. ha már a zasszony letiltott a construction set-ről... :)

bate · http://bateman.hu 2010.01.08. 21:57:41

@h492019: Erről jutott eszembe, hogy ki mennyire képes visszatartani a legóvásárlási vágyát? Nekem nincs asszony, aki visszafogna, és néha elég könnyen elcsábulok...

BorZol 2010.01.08. 23:25:13

@bate: Elcsábulni? Jobb mint a drog ezek a cuccok :)

Gondoltam már egy poszt címének is elmenne : Mért éppen LEGO?
- már rosszul is lennék, ha hetente nem kerülne valamilyen formában LEGO vagy legalább néhány kocka ami rég hiányzik innen-onnan.
- e heti várományos a 6119-es mert elfogyott a kis creativity házikóknak a tető anyagunk. (nem baj városban így is építkezés van...)
- szülők kérdezik : névnap szülinap mikulás vendégvárás vásárfia karácsony motivációs tényező a gyerekeknek MI legyen?
válaszom: -LEGO.
-Húú de annyi van már nekik minek annyi!?
-mert: még a pénzt is sajnálom a sok chínai bóówli ganajra amit sokszor kapnak a gyerkőcök mert eddig egy kivételével mind eltörött itt-ott és egyben vagy apránként kibelezve vagy sem a kukában végzik. Ez a pénzkidobás. De az első második ...szülinapra kapott LEGO készletek már lassan a harmadik fiamat is kiszolgálják (újszeűen) csakúgy mint a valutaboltból az én 1987-es karácsonyi ajándékom szüleimtől (6932) a könyveket széttépik, a társasjátékot szétszórják ÉS
az egyéb összerakós vagy akármilyen játékot összekeverik és az NEM kompatibilis. DE a LEGO az az.
Mindegy milyen kerül haza új/használt egyszerűen bővíti a készletet.
szülő: de hát nem tudni mi van meg és mi nincsen...
Számít? ha kettő vagy több egyforma van? van így is 7 régi és 3 új rendőrmotor például....a városkánkban elfér...és tényleg kint az utcán hány egyforma szerkentyű karcol naponta?

úgyhogy mindíg mindenkorra mindegy csak LEGO legyen az elcsábulás...
Bocs a hosszúsági körökért!

bate · http://bateman.hu 2010.01.09. 00:23:44

Én szeretem olvasni az ilyen hosszúságú köröket. Gyerekként nekem is a dollár boltból gyűlt a lego, s habát utoljára talán 16 évesen vettem elő, biztos nem volt olyan, hogy ne álltam volna meg egy-egy játékbolt előtt, hogy csodáljam a készleteket.

Aztán elmentem a fiatal anyuka nővéremmel egy játékboltba és ott percekig nézegettem a dobozokat, és ebből lett az, hogy váratlanul legót kaptam karácsonyra. És ezzel be is lett téve a kapu... Egyrészt imádok gyűjteni (képregényt, videójátékot, könyvet, DVd-t), másrészt a legó 5 éves korom óta a szívem csücske, és most meg is engedhetem magamnak...

Csak nem akarom, hogy elhatalmasodjon, mert néha képes lennék a világ összes legóját felvásárolni.

BorZol 2010.01.14. 22:39:11

@bate : a bitang nagy dózert told már végig itt a blog-on....
végigjátszás .....

bate · http://bateman.hu 2010.01.14. 22:59:06

@BorZol: Én is gondoltam rá, ha túljutok az aktuális melómetóduson, akkor szétkapom, és újrajátszom, majd megírom. :)
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...