Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Egykorvolt mesevilág: Fabuland

2009.11.02. 07:36 - tutuka

Hát perszehogy azt hiszitek, hogy irgalmatlan CITY fan vagyok, mást nem is adok, azzal kelek, hát még fekszem. Csak azt szeretem.

Pedig. Dehogy!

Akkor most mondom el, hogy szerintem minden idők legjobb, legkedvesebb, leglegebb LEGO-szériája a Fabuland. Mindezt úgy, hogy nincs egyetlen igazi (nagy) készletem sem, csak Ricky Racoon, és őt is csak mackó bácsiként ismerem:

mackó bácsi és boci kislány
Most komolyan, közömbös tudsz maradni ezekkel a figurákkal szemben?

A szerelmünk 1980-ban kezdődött. Az első LEGO készletem - és a Fabulandok közül egyben utolsó is - ugyanis a fenti uraság volt. Azonban hiába nem lett több belőle, az évi rendes katalógusokban akkor is a Fabuland rész maradt a kedvencem, amikor abból már korban jócskán kinőttem.


(katalóguslap 1983-ból)

Fabuland készletek 1979 óta kaphatók (Ein neues Wunderland für Kinder!). A gyár hol 3-7, hol 4-8 éves kor között ajánlotta, azon belül is sejtésem szerint leginkább kislányoknak, bár nem hinném, hogy halálosan ciki lehetett egy fiúnak a dobozból előhúzni egy ilyent, mikor megjelentek nála a haverok a nagycsoportos bandából.


(katalóguslap 1989-ből)

A készletek titka talán három dologban rejlik. Egyrészt a kivitelben: sok a könnyen (össze)építhető, nagy alkatrész, ugyanakkor vannak egészen apró részletek és máshol is - így akár egy városoban is - használható elemek. Másodrészt ezek a készletek nagyon okosan nem lépnek át egy határt: legyenek azok őrült romantikusak, vagy éppen egyszerű gyerekálmok, nem válnak rózsaszín cukorkától ragacsos izévé. Azonban a harmadik a legfontosabb a lehetséges magyarázatok közül: a karakterek


(Katt a képre, mert ez csak 20 a 142-ből!)

Majmok, varjak, egerek, pandák, cicák, kutyák, elefántok, rókák, mind-mind gyerekként halálosan szerethető ember szerepekben: postás, kukás, rendőr, tűzoltó, fotográfus, buszsofőr. Valami egész elképesztően el- és kitalált figurák ők. (Most komolyan: görgess a poszt elejére és nézz mackó úr és tehén asszony szemeibe. Döbbenet.)

A Fabuland dobozok 10 évig voltak gyártásban, 1989-ben jelentek meg az utolsó készletek. Addig összesen 105 szett került a polcokra.

Nehezen tudom eldönteni, hogy illik-e a mindössze jelző a tíz év elé, mert fogalamam sincs róla, üzletileg sikeres volt-e vonal. Így marad az emóció: szerintem nagy veszteség, hogy nincsen tovább, nehezen tudom elképzelni, hogy erre ma ne lenne igény.

Bár, mint azt említettem volt, a motorosomon kívül nem jutottam több Fabuland készlethez, mégis mindig óriási vágyam volt, hogy építsek egy ilyet, vagy valami nagyon hasonlót. A napokban aztán rendeltem egy könyvet, amit lapozgatva a Fabuland résznél a csajom kibökte, hogy neki bizony vannak ilyenjei. Úristen! Majd' 30 év kitartó várakozás után végre itt csapatja Fabuland polgármester asszonya a majom sofőrjével a gépem szélén:

Most már nyugodtan halok meg, még ha nem is akarok. (Sokkal több képet pedig az ideiglenes nálam állomásozó Fabuland-lakókról ebben az albumban találsz!)

Ajánlott irodalom:

The Unofficial Fabuland Homepage 
Fabuland Houswives
- Fabuland Builders Guild

Címkék: fabuland 324 3644

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr131487726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.11.02. 08:43:56

nekem egy főző malacom van fekete kondéral, sárga merőkanállal, meg egy takarító egerem porszívóval, szőnyegporolóval. de a fabulandot én is szerettem nézegetni a katalógusban. kár, hogy kihalt

Guild 2009.11.02. 09:36:05

A húgaimnak voltak Fabuland készletei. Nagyon sajnálom, hogy a saját lányaimnak nem tudok venni. Biztos nagyon élveznék.

_laze_ 2009.11.02. 11:41:50

Fiú vagyok és sok ilyenem volt, nagyon, nagyon szerettem ezeket, döbbenetesen jókat lehetett velük játszani. (Több épület is volt, meg autó is 4-5...)
Amúgy érdemes megemlíteni, hogy Fabulandból volt a tévében rajzfilm is, hivatalosan a LEGO közreműködésével, és az epizódokat lehetett kapni kis könyvecskékben is, abból talán az összes meg is volt. (...van valahol.)

Szalay Művészeti Szalon · http://www.szalayszalon.hu 2009.11.02. 11:43:27

_laze_ megelőztél, pont írni akartam, hogy egész jó kis meséket forgattak le velük, amit a magyar tv is átvett és sugárzott egy darabig. Edward és barátai címmel ment, itt megtaláltam egy részt belőle: www.youtube.com/watch?v=dGFFmcu6mTc

mestska · http://cities.blog.hu 2009.11.02. 17:50:47

Nekem nem volt Fabulandom (bár az megmaradt, hogy mennyi figurát árultak a balatonfüredi sétányon), de öcsémnek megvolt a 3681, ami egy elég nag ykészlet volt.

www.peeron.com/catalogs/1985/medium/17/?id=49

milyen könyvet rendeltél?

tutuka · http://kockagyar.hu 2009.11.02. 19:11:24

@bio31 @_laze_: juj, ezt én miért nem ismertem?

_laze_ 2009.11.03. 08:19:28

@tutuka: hát az jó kérdés! :D pedig ez gyerekkorom nagy részét tette ki...

(Ráadásul ezek a fabuland panelek alkalomadtán a cityhez is jól jöttek, például templom, vagy szálloda építésekor, ugye, ahol nagyobb ablak, nagyobb belmagasság szükséges.)

kaos2 kapitány 2009.11.03. 22:04:30

Az első készletem nekem is egy Fabuland volt. peeron.com/inv/sets/3719-1
És tudtam. Tudtam, hogy volt egy mese! Köszönöm a linket.

gyumami 2009.12.04. 10:39:23

Jónapot! Kérdésem lenne a Profi legósokhoz.. Most vettem a gyermekeimnek egy kicsi, használt Fabuland szettet, de nincs doboza. Csinálok én sk., de vajon le tudok valahonnan tölteni összeszerelési képet, meg ilyesmiket hozzá, hogy olya igazi legyen? A számát sem tudom.. Jó a kérdés?

tutuka · http://kockagyar.hu 2009.12.04. 10:41:17

@gyumami: küld egy linket a képről, az alapján könny lesz megtalálni a készletet. onnan lesz nehéz a cucc, mert tudtommal doboz-adatbázis nincs, ezért a neten a készletről készült képek alapján kell kreatívnak lenned.

SCH 2009.12.12. 07:28:04

Sziasztok Legó-szakik!

Azon gondolkodunk itt a testvéremmel, hogy hogyan is hívták (magyarul) a Legoland figurákat. Eddig jutottunk:

- Macska Malvin
- Elefánt Eduárd
- Oroszlán Oszkár (ergo nem lehet polgármester ASSZONY :) )
- Egér Elemér
- Krokodil Kornél
- Bárány Bori
- Víziló Vilma
- Varjú Viktor
- Rozmár Rezső
- Róka Rudi (?)

De a nyuszira pl. nem tudunk rájönni. Talán Teri?

Segítsetek!

Szép napot!

Gwynvyd 2009.12.31. 00:57:14

Sziasztok!
A nyuszit tényleg Terinek hívták, ezenkívül pedig volt még Majom Miki, amire emlékszem.
Nekem van pár Fabuland mesém magyarul, még egy ezeréves kazettáról vettük át DVD-re.Kiskoromban milliószor megnéztük, de már akkor sem nagyon ismerték( 89-ben születtem) Szívesen megosztanám másokkal is, csak nem nagyon értek az ilyenekhez. Aki tudna segíteni, az kérem szóljon!
köszönöm :)

Rent25 2010.02.25. 18:21:01

Sziasztok!
Valóban csodálatos élményt nyújtott nekem is a Fabuland, imádtam! Nagyon sajnálom, hogy már teljesen eltűnt a piacról és ilyen rövid életű volt! Én az első és egyetlen Fabuland szettemet 1989-1990 Karácsonyára kaptam, annyira örültem neki, hogy a doboza még a mai napig megvan. És érdekes módon az egyik aukciós oldalon rátaláltam a mesefilm digitalizált változatára, amit hozzáteszek már nagyon régóta kerestem, mindhiába.
Nos, ciki, vagy nem ciki de én 28 évesen bizony megvettem és újra felelevenítettem a gyerekkoromat! Ezen a dvd-n az összes rész megtalálható magyarul.
A nevekhez egy kis segítség: a rókát nem Rudinak, hanem Robinak hívták és még volt olyan, hogy Medve Máté a nyuszi pedig valóban Tapsi Teri volt. Ezzel teljes is a szereplőgárda. :)

sebbarbi 2010.11.13. 21:56:43

Sziasztok!!nincs valakinek elado fabuland játékai,esetleg dvd,mert a kisfiamnak szeretném ugyanis van egy video kazettánk amit látott és azóta nem hagy békén!!!köszönöm szépen.ide irjatok!!!!sebbar@citromail.hu

enjy 2010.11.16. 07:51:56

Haj de jó volt akkor!!! Én 1981-ben születtem és óvodás koromban már volt Fabulandom, igaz nem olyan sok, de nagyon szerettem. Nekem a Nyuszi Teri van meg egy kis székkel és egy napernyővel és egy körhintás szett.
Most fogom előkotorni a fiamnak, hátha össze lehet kombinálni a mostani duplo-val.
Olyan jó nosztalgiázni!!!
További szép napot mindenkinek!!!

enjy 2010.11.16. 07:53:24

@sebbarbi: Szerintem próbáld meg a youtube-on, vagy valamelyik videómegosztón, hátha sikerrel jársz :)

cowr 2010.11.17. 01:18:34

@Rent25: Szia! Olvastam, hogy neked megvan az összes rész magyarul, ha megoldható akkor szeretnék tőled 1 másolatot kérni. A részletekért írj ide: sys73@freemail.hu.
Köszi!

Rent25 2010.11.20. 16:14:37

Sziasztok!
Nagyon örülök, hogy ilyen sok embernek tetszett ez a mese és mennyi kedves emlék fűződik hozzá!
Nos örömmel értesítek mindenkit, hogy nekem meg van DVD-n az összes Magyarországon megjelent epizód ( szám szerint 26 rész) és, ha valaki szeretné magának, esetleg gyermekének is megmutatni az egykori kedvenceit, írjon az e-mail címemre és szívesen segítek! Ez a DVD sajnos, sehol mmáshol nem kapható! A címem: rent25@freemail.hu

Lord Ickenham 2010.11.23. 12:25:08

Nekem - fiú létemre (bár szerintem nem lányos játék) - sok Fabuland figurám volt/van. Érdekes módon épületem egy sincs, de kis készletekből (autó, repülő, csónak, motor) elég sok. Ahogy nézem, csak néhány állat hiányzik (ló, bárány, foxi), de nyusziból két színben is van. Nagy kár, hogy már nem lehet kapni, de az unokahúgomnak szerencséje van, megkapta az enyémeket.

Rent25 2010.11.23. 20:15:55

Sziasztok!

Köszönöm a sok érdeklődőt a Fabuland DVD iránt! Nem gondoltam volna, hogy ilyen sok embert érdekelni fog!
Figyelem! Még mindig van eladó másolatom a DVD-ből, akit érdekel, írjon!
A címem: rent25@freemail.hu

AFF-672 2011.01.05. 18:54:45

Nekem bár nincs egy Fabuland-készletem sem, de mégis sok Fabuland figurám van. A kutyát szeretném nagyon beszerezni. Nagyon jó téma volt a Fabuland, kár hogy nincs már, mert most is megállná a helyét. Annak ellenére, hogy fiú vagyok és 18 éves mégis teljesen elvarázsol a Fabuland!

_borsi 2011.01.19. 15:13:15

nekünk megvolt majdnem az összes állatka, csak a ló nem. :-/

leopold getz 2011.01.19. 16:32:07

De klassz poszt! :) Én arra emlékszem, hogy a mese címe Eduárd és barátai volt és akkor kezdték az új-szemű figurákat nyomni, amikor az ment. (új szem: nem két pötty volt benne, hanem "rendes" korong alakú izé) A játékboltokban lehetett külön, egyenként kapni az új, mesebeli karaktereket. És asszem, nem rajzfilm volt, hanem valami gyurma-szerű animációs film. Nekem is sok Fabulandom volt. Az első Eduárd (Edward, a klasszikus, régi) volt egy seprűvel, meg a "híres" Fabuland-ásóval.
kockagyar.blog.hu/2010/12/22/welcome_to_fabuland_1

zsüber 2013.09.08. 11:53:04

Nekem sajnos nem volt fabuland játékom, de kövér raccsolós kisfiúként mégis én voltam a legvagányabb a fabulandos tankönyvcsomagoló papírommal...
Arra emlékszik valaki?
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...