Olvasónk, minifig88 annyira megunta a LEGO kamionok alig-alig változó formáját, hogy elkészítette a saját verzióját. Erre még akár legyinthetnénk is, a legó leginkább építésre és újraépítésre való, de ő nem állt meg az új dizájnnál: motorizálta és irányíthatóvá tette a gépet, mégpedig úgy, hogy a szokvány CITy-méretnél alig nőtt nagyobbra a gép, ha egyáltlán.
Ha részletek is érdekelnek, ne állj meg az olvasással!
Az egész még régen azzal kezdődött, hogy meguntam a Citys kamionsémát, vagyis, hogy évekig az összes kamion és teherautó eleje majdnem ugyanúgy nézett ki és csak egy minifiget lehetett beleültetni mindegyikbe, pedig volt, amelyikhez többet is adtak. Fogtam magam és építettem egy sajátot, ami a fentieket kiküszöbölte és bennmaradt az általam nagyon is jónak és arányosnak tartott hat bütyökben. Légterelők és visszapillantótükrök nem számítanak. Ezeken felül még egy valódi típusra is emlékeztet, mégpedig a Dafra. Aztán jött a kérdés, hogy hogy lehetne egy várost még jobban feldobni. Naná, távirányítós autókkal! Legóvárosom sajnos nincs, úgyhogy csak magamat dobtam fel vele :)
A kamion teljes hossza 44 stud, a félpóté 34 és két Power Functions M-Motor, egy elemtartó doboz, egy infravörös vevő, egy differenciálmű, egy csomó vezeték, tengely és még több fogaskerék van becsomagolva. A modell körülbelül 580 elemet tartalmaz.
A Daf fülkéje igen megtetszett, ezért átmentettem az új alkotásba. Néhány módosítást ugyan kellett rajta végezni az új alváz miatt, de ezek nem jelentősek.Egy távirányítós járműnek alapesetben két része van, a kormányzás és a hajtás.
Igazi kihívás volt kitalálni, hogy hogyan lehet elhelyezni a kormányszerkezetet a fülke alatti kis helyen. Az egyértelmű volt, hogy a motor nem fér el ott, tehát a pótkocsiba kell tenni. A tengelyt pedig két kardáncsuklóval vezettem le a kerekekhez. Így a kamion ugyanúgy fordulhat, mint a valóságban. A motor forgását pedig eléggé le kellett lassítani ahhoz, hogy precízen lehessen állítani a kereket. Ha túl sokáig tartjuk a kormánykereket kitérítve, katasztrófa következik be.
Ezt a járművet a pótkocsi tolja előre, ezért vigyázni kell, nehogy túlságosan befordítsuk a nyergest. A hajtás érdekessége a differenciálmű is. Az utánfutónak oldalanként egy kereke hajtott, egyik oldalon az első, a másikon a második, ugyanis csak így fért el a szerkezet és így nem lett túl széles a futómű. A kamion sebessége pont megfelelő és elég jól lehet vele manőverezni is, habár a szűk kanyarok gondot okozhatnak.
A távirányító is érdekes. Sosem tudtam megjegyezni, hogy az előre és hátra az a jobbra vagy a balra, ezért átalakítottam forgómozgássá, így a kerék mindig arra fordul, amerre a kormánykereket forgatom.
Miután minden elkészült, az egészet úgy igyekeztem beburkolni, hogy minél kevesebbet lehessen látni a belsejéből. A falaknak és a tetőnek is több helyen tartó és merevítő szerepe van, de azért könnyű hozzáférni a belső részekhez.
Az építési időre nem figyeltem, de jó sok ideig lekötött, hiszen ez az első eset, hogy Power Functions elemeket használhattam. Sokat kellett kísérletezni, kompromisszumokat keresni, ha valami nem működött, azt átépíteni, mégegyszer átépíteni, stb, szóval nagyon jó kihívás volt számomra.
Készítettem egy LDD verziót is. Ez a mocpages oldalról, vagy innen tölthető le, de nem minden elemet találtam meg. Ezen kívül valószínűleg illegális építési technikák miatt a program négy elemet eltávolított, de eddig még nem jöttem rá, hogy melyik négyet.
Köszönöm szépen a figyelmet!