Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Daru ipari léptékben

2012.03.07. 08:02 - tutuka

Visszatérő nyafogásom, hogy az évek múlásával minden egyre nagyobb lesz, ami legó. A dobozok, a házak, az árak, de még a kockák is. (Na jó, ez utóbbiak nem.) Van azonban olyan, mikor a gigantomán építkezés kicsit sem baj! Mészáros Gábor (butcher) küldte nekünk ezt a darut:

Amikor ilyen cuccot látunk nem elégedhetünk meg pusztán a látvánnyal. Feltettünk pár kérdést az alkotónak:

K: Mit bír felemelni a gép?
HG: 6kiló volt a maximum törés nélkül többel nem próbáltam de már erősen recsegett. Még majd a 4kilós kutyánkat majd fel akarom emelni vele ( ha engedi) az biztos látványos lesz :)

K: Mennyi ideig építetted?

HG: Munka, meg sok egyéb hobbi mellet épült 1 évig, hétvégén néha 1-2 órát foglalkoztam vele. Nettó időben 2 hetet tippelnék.

K: Hány kockát nyelt el?
HG: Na ezt nem nagyon vezettem szóval csak tippelni tudok, 7-9000 körül lehet.

K: Megtervezted-e előtte digitálisan?
HG: Nem, mert minden részt alaposan ki kellet próbálnom hogy milyen terhelést bír ezért célszerűbb volt egyből élőben próbálkozni.

K: Hány motor épült bele?
HG: 4 db. XL-es motor, mindegyik funkciónak egy (forgatás, főgém, másodgém és a horog).

K: Miért pont darut építettél?
HG: úgy indult hogy akarok az asztalomra egy játszós darut amivel munka közben néha lazíthatok (programozó vagyok) aztán egyszer csak ilyen nagy lett.. Ebben a formájában nem is nagyon tetszik mert nem tudok vele mit kezdeni a lakásban is csak lehajtott másodgémmel fér... :)

K: Miből van a kötélzet?
HG: Sima barkácsboltban vásárolt 1mm-es zsinór kb. 3k 100méter belőle. Kb. 30méter van beépítve (a teljes magasság és 8x átfűzve)

18

K: Meglevő elemekből építkeztél, vagy kellett vásárolnod?
HG: Igen kellet vásárolnom, de darunál szerencsés a helyzet mert gerendából kell sok és ezek olcsók főleg használtan. Bricklinkről rendelgettem folyamatosan ahogy épült és abszolút pozitív a tapasztalat mindegyik bolt korrekt volt és a használt alkatrészek is 90%-ban tökéletes állapotúak, szinte újak voltak.

K: Az ellensúlyokat látom, de mik azok?
HG: Ez 6 darab vas kocka, úgy csináltattam itt egy műhelyben, 4 stud vastag 8 stud széles és 10cm magasak. A befoglaló dobozzal együtt hajszál pontosan 10kiló az egész. Még tavaly készültek mikor tervezgettem a dolgot azért ilyen rozsdásak :)

K: Van-e valami, amit még elmondanál az építményről, de egy magamfajta laikus csak úgy nem szúrja ki?
HG: A képeken a kötéldoboknál látható sárga 3 studos connectorokkal a váltót lehet kapcsolni, tehát a 2 gémnek és horognak van lassú és gyorsjárata. A lassú csigával van lassítva, a gyors egy kúpfogaskerék páron a motorról jön. Érdekes még az alsó forgózsámoly megoldás. A sín az Alien Mothership készletből van, de természetesen itt is csak sínt rendeltem bricklinkről. Ami érdekes benne hogy a sín belső fele egy picivel több mint 4 stud széles, így a 4 stud-os fogaslécek tökéletesen passzolnak a belső felére így a forgatás nagyon szépen meg tudtam oldani. Ezen a képen jól látszik mire is gondolok. 

Ha kérdésetek van még, szerintem bátran használjátok a komment mezőt, Gábor előbb-utóbb válaszolni fog!

Még több képért ide kattintsatok!

Címkék: magyar lego daru moc crane butcher mészáros gábor

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr914282841

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ss26 2012.03.07. 09:18:11

Mehet a Cuusoo-ra! :)

butcher__ 2012.03.07. 09:20:38

@Sam. Joe: Köszi
@ss26: Hahaha igen igen jól mondod, bizony hogy kiraktam a poén kedvéért: lego.cuusoo.com/ideas/view/8709 :D

Longeye 2012.03.07. 09:48:07

Talán gépész múltam miatt, de távoli csodálója vagyok a daruknak. Olyan törékenynek és kecsesnek tűnnek mégis iszonyat súlyokat tudnak megmozgatni.

Gratulálok az építőnek, szép munka!

rixman 2012.03.07. 09:56:01

Idegenkedem mindig a „lyukas” technic-től de lenyűgöznek, milyen hatalmas alkotások készülhetnek belőlük!
Nem kopnak ezek a csigák, fogaskerekek?
Nekem a vontató jobban tetszik, ezt nevezném be,(lehetne földgyalu is belőle)!

butcher__ 2012.03.07. 10:00:24

@rixman: A csigáknak az oldala szokott kopni ahol felfekszik de jó sok szilikonzsír azért segít :)

retrolego 2012.03.07. 10:16:10

@butcher__: Ha kiadják ez lesz az elő készlet amit raklappal árulnak majd. XD

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.03.07. 11:18:38

"this is one of the coolest examples of Lego engineering I've seen" komment a cuusoo-n.

Azért ez jól hangzik! :-)

Gratulálok a szerkezethez!

butcher__ 2012.03.07. 11:22:31

@klarky: Ja ja de az életben a rekordert még űberelnem kell: www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=5099437
Vagy írhatnám hogy challenge accepted :D

Rocko- 2012.03.07. 11:46:19

@butcher__: Big Blue mikor lesz kész? :)

retrolego 2012.03.07. 12:23:41

A nagy tesónak mekkora a teherbírása?

butcher__ 2012.03.07. 13:04:34

@retrolego: "Fast winches lift loads up to 3,200 t (3527 US ton) to 120 m (394 ft) from 12 minutes"

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.03.07. 13:09:13

@retrolego: @butcher__: akkor gyorsan számoljátok ki, hogy arányosítva ki az erősebb!

butcher__ 2012.03.07. 13:24:37

@tutuka: Már kiszámoltam de nem vagyok biztos benne hogy ez így "valós"-e:
120m magas tehát: 12 000 cm / 260 cm = 46
3200T / 46 = 62 Tonna. Szóval gyanúsan nagy szám jön ki 2,6 méteres modellhez még ha fémből is van a 62 tonna az iszonyat nagy szám szerintem. :D

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.03.07. 13:46:37

@butcher__: én úgy akartam kérdezni, hogy a magasságukhoz képest ki az ersőebb, de rosszul fogalmaztam :D

úgy a nagy daru az erősebb, ráadásul sokkal. :D szóval ne építsünk legóból 120 méteres darut, mert csak 277 kilót fog elbírni :) (nyilván nem, ez csak játék a számokkal)

szszg 2012.03.07. 13:47:08

Szerintem nem négyzetesen arányul egymáshoz a két méret, tehát tuti nem 62 tonna. Pláne, hogy nem az eredeti szerkezet lett modellezve, a LEGO illesztések messze nem olyan erősek, maga a műanyag sem hasonlítható a fémhez.
Ha vesszük a 3200 tonna köbgyökét (mert a súly a térfogattól függ), azt osztva 46-tal majd a harmadikon, olyan 33 kiló körül jön ki.

butcher__ 2012.03.07. 13:50:18

@szszg: Jaja jólmondod! Ez sokkal reálisabban hangzik. Ezt amúgy akár el is lehetne érni. Most így a tapasztalatok alapján sokkal erősebbre is meg tudnám csinálni nem tartom lehetetlennek a 33 kilót, ha most elvileg 10-et bírná akkor az csak a 3szorosa vastagabb gémmel lehetséges. Hhmhm ^.^

Longeye 2012.03.07. 19:26:46

@butcher__: Lehet, hogy a daruddal Guiness rekordot döntöttél!? :D
A tésztahíd építőversenyen most magyar siker született. Vagy hatszor akkora terhelést bírt a magyar híd, mint a második helyezett, ha jól emlékszem ;o)

butcher__ 2012.03.07. 20:13:49

@Longeye: Á sajnos nem, fentebbi kommentben linkeltem ami tudtommal a legnagyobb, "sajnos" kétszer akkora mint az enyém :D De ami késik nem múlik >D

Péntech 2012.03.07. 20:42:48

Akkor hajrá-hajrá! :)

retrolego 2012.03.07. 22:46:32

@butcher__: LOL Én igazából a "Lego nagy testvér" teherbírását szerettem volna megtudni, úgymond a versenytársét. A valós adatok persze elképesztőek, kb el sem tudom képzelni sem méretben és sem erőben.

butcher__ 2012.03.07. 22:50:25

@retrolego: Jahogy! Nem tudom, lehet hogy csak az irigység beszél belőlem, de nem látok egyetlen fotót se amin emelne valamit, szóval van egy tippem hogy csak saját magát bírja el.
Igazából ha így nézem az enyém is felmehetett volna 4 méterig. De misem egyszerűbb mindjárt kinyomozok valami kontaktot az emberhez azt megkérdem :3

gerberus 2012.03.08. 07:24:13

Nagyon szép ez a daru, gratula és minden egyéb dicséret, viszont látom, hogy lényegében a szerkezet valósult meg, más "egyéb" nem. Jómagam is nagy kedvelője vagyok a daruknak, ezért vettem észre, hogy érdemben nincs igazi kezelőfülke, illetve a hordozásához való fülkésalváz, vagy önjáró lánctalpas alváz. Persze látom az okot: a forgatómű legalább háromszor-négyszer akkora átmérőjű, mint egy méretarányos forgózsámoly, ráadásul ez szolgál a mérete miatt kitámasztóként is. Most, hogy a munka dandárja elkészült esetlegesen készülhetne hozzá egy pofás kis alváz, tengelyekkel, fülkével, vagy egy lánctalpas önjáró is akár, nyilván amennyiben ez lehetséges egyéltalán. Persze ezeket csak az én munkagéprajongó szívem mondatja velem, ami odavan a Liebherr vagy a Gottwald daruiért.:)

butcher__ 2012.03.08. 08:21:18

@gerberus: Ő minden megvalósult a fülkét kivéve, az eredeti gép a mammoet ptc daruja:
ptc.mammoet.com/Default.aspx?tabid=2473&language=en-US

Ez ugye gyűrűs daru, tehát nem önjáró nincs lánctalpa és semmi egyéb dolga, ez ugye jóval nagyobb szerkezet mint az önjáró daruk. Ezért is a sínszerű forgózsámoly. Elvileg ez a legnagyobb szárazföldi ami jelenleg létezik.

gerberus 2012.03.12. 05:37:14

@butcher__: Így már világos, eddig nem ismertem ilyen darutípust. Akkor ezt diribdarbokban kell a helyszínre vinni.

butcher__ 2012.03.12. 08:33:23

@gerberus: Igen és tök vicces mert azt mondják a videóban hogy "quick deploy: 3-4 week" :DDD
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...