Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

A legózás vége

2011.10.14. 14:00 - tutuka

Nem kell különösebben szofisztikáltan olvasni a blog sorai közt, hogy kiderüljön, vannak averzióim a legós építési trendeket szép lassan szinte kizárólagosan alakító The Brothers Brick-kel szemben. Ahogy a cizellált szűrőiken átjutó alkotások mind kifinomultabbak, sterilebbek, nagyobbak lesznek, én úgy tartom az egész felnőttlegósdit (az AFOL-szcénát) egyre unalmasabbnak, kiszámíthatóbbnak és hidegebbnek. (Pedig nyilván tévedek: a blog már-már globális hatásai az ő biztos kezüket igazolják. Szerencsére terápiás jelleggel van egy legós blogom, ahol pusztába kiálthatom a saját nyomorult ízlésemet.:D) 

Hogy a nyilvánvaló irigységem és önnön kisszerűségem felöklendezésén kívül mire volt jó az előző bekezdés? Hát, arra, hogy a kivétel erősíti a szabályt jelleggel mutassak valamit, ami még a baljós TBB-s árnyakon is túlmutat, annyira könyörtelenül ronda: 

Miért? Hogyan? Ki volt az, aki nem kímélt kockát, krómozást, tudást, hogy ezt összerakja? Mi végre az egész?

Ezután már tényleg nincs tovább: be kell tiltani a legózást. Örökre. Vagy legalább azt felejthetnék el az ún. kreatívok, hogy legóból minden annyira cuki és jópofa.

Hova készült ez vajon? Egy dubai szálloda lobbijába? (Nem, egy montanai aukcióra készült.) Egyébként a Figjam Creative alkotása.

Egyet nem érteni ér.

| Ráadásként szintén mai termés ez a hasonlóan gusztustalan darab. |

Címkék: lego ékszer ronda hajó króm tanker tankhajó figjam creative

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr753301597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Llew 2011.10.14. 14:19:44

Neked is lehetne valami szűrőd, hogy ha már te véletlenül (?) belebotlottál, akkor legalább minket megkímélj az ilyen borzadályoktól.:D

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.10.14. 14:25:51

@Llew: a Rékocs találta, én csak elvittema balhét :D

Llew 2011.10.14. 14:57:24

@tutuka: nagyon lovagias, hogy bevállaltad a golyófogó szerepét, de ilyen rondaság posztolására nincs mentség :D

Leadfoot 2011.10.14. 15:00:43

Üssetek, de szerintem a legózásnak akkor van értelme, ameddig csak gyári elemeket használ az ember, mégpedig úgy, ahogy a gyárból kijöttek. Nem festve, nem összeragasztva, nem szétolvasztva...

ainex 2011.10.14. 15:59:55

Azért még ne tiltsuk be rögtön a legózást! Van még, aki viccesen űzi:

mocpages.com/moc.php/289476

rozsamarci 2011.10.14. 17:14:19

Ácsi! Azért a Blaha környékén ezt a nyakukban hordanák páran!

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.10.14. 17:25:43

@rozsamarci: legalább annyian, mint a II. - XII. kerületben. bár mégis inkább azt gondolom, hogy a blaha környéki embereknek kifinomultabb ízlésük van mint a hegyvidéki upstartereknek.

Llew 2011.10.14. 17:30:51

@rozsamarci: ez most egy érv a szépsége mellett?:D

ének 2011.10.14. 17:42:47

hamár a borzalmaknál tartunk nem tudom mennyire fontos de kihalóban a fiatal legózás!!!!!!26 gyerekből 1 legózik naponta 2-3 ritkábban 3-4-nek van de nem érdekli a többi pedig piszkálja(értsd nem hagyja nyugotan élni) a legózókat.

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.10.14. 17:57:17

@ének: forrást! vagy az te vagy? :) (csak azért kérdem, mert a LEGO évről évre döbbeneteset növő számai valami mást sugallnak)

Tier 2011.10.14. 19:37:59

@tutuka: Az a növekedés a 25+ éves userek miatt van :D

Mnarko 2011.10.14. 19:55:36

OFF:
Csak szeretném veletek megosztani, hogy rátaláltam ennek a szekérnek az útmutatójára, mert nagyon megörültem neki. :D Máig nagy kedvencem.
peeron.com/scans/250-1/43
ON:
Szerintem is a TBB szerű modellező legózók, meg a licencelt témák fanjai miatt nő az eladás.

Ha ének egy konkrét ovis csoportról beszél, akiknek a LEGO még játék, ez kb. azt jelenti, hogy a gyerekek negyedének van LEGO-ja, ami azért eladás szempontjából nem rossz arány sztem, ha belegondolunk, hogy épp csak belenőttek a LEGO korhatárba.

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.10.14. 20:09:17

@Tier: @Mnarko: biztosan nem a 25+, bár valamennyire talán növekszik ez a szegmens (technic, modular, ilyesmi), de elenyésző a cég számaiban. (majd talán hamarosan lesznek friss adatok is.) (és ne tévesszen meg minket a mi kis szűkebb közegünk: magyarország speciális piac, a blog környékén meg aránytalanul sok újrakezdő van.)

Tier 2011.10.14. 20:51:42

@tutuka: Vicceltem csak, azért a volt a :D

De azt simán el tudom képzelni tanár ismerősök tapasztalatai alapján, hogy kevesebb gyerek legózik most, mint amikor mi voltunk kicsik.

Most kb fészbúk, wow, valóvilág és társai a menő cuccok.

safiati 2011.10.14. 21:33:12

Jézusom! Amikor megláttam azt hittem, hogy ennél már nincsen lejjebb. Aztán megnéztem a learanyozott/krómozott várost: www.figjamcreative.com/figjamcreative_v4/webvd_ht.html

@rozsamarci: Na aki ezt a nyakába venné az meg is érdemli :-))))

@ének: megelőzendő a dolgot a 6,5 hónapos kisfiam kezébe már most LEGO-t adtam :-): www.bricklink.com/SL/2001-1.jpg?0

Blake 2011.10.14. 22:34:11

Pár eretnek gondolat az x gyerekből y legózik témához:

1. Biztos, hogy nem csapjuk be magunkat, legalább egy picit? Első blikre én is azt mondanám, hogy mikor én még kölyök voltam, mindenki legózott, de ha jobban belegondolok, inkább az igaz, hogy eleve azokkal barátkoztam, akik szintén legóztak, akikkel lehetett erről dumálni, együtt játszani, cserélni. Ha adatokat kellene mondani, hogy hányan játszottak napi/heti rendszerességel, nem tudnék sokkal kedvezőbb statisztikát felállítani, bár az 1/26 tényleg elég durván hangzik.

2. Bármennyire is szívügyem a lego, szerintem nem feltétlenül baj, ha egy gyerek elvan nélküle (fura, kölökként kevésbé értettem meg), van még millió jó és haszos elfoglaltság. Persze szép dolog a lego-t szembeállítani a fészbúkkal meg a víível, de egy sokat legózó gyerek is bekockulhat (csak ugye más értelemben), valamint egy nem legózó is felnőhet normálisan... az, hogy a játszótereken, parkokban, focipályákon kevesebb a gyerek (már ha tényleg így van, nekem legalábbis így tűnik), na az már gáz, és ilyen szempontból számomra nem nagy felmentés, hogy naphosszat legózik s nem víízik (dacára, hogy az elsővel jobban tudok azonosulni).

Longeye 2011.10.14. 22:47:08

Ez egyszerűen randa! Én annak akasztanám a nyakába, aki csinálta....

@safiati: Nekünk meg ilyenümk van 5 sé fél hónaposan:

www.bricklink.com/catalogItemPic.asp?O=5454-1

Apám, hogy lehet ezzel MOC-olni ;o) zsiráf, gomba, ufo, kínai zsiráf... Csak hogy a legjobbakat említsem ;o)

OFF:
Valaki nem tudna segíteni? Nem olyan régen belinkeltem az egyik poszthoz a hozzászólásomba egy skótdudás minifiget, de nem találom. Vagy a brickshelf-ről vagy a flickr-ről. Még valakivel találgattuk is, hogyan lehet megoldva. A duda bugyra (vagy nemtom hogyan hívják) turbánból volt és az egyik szár ilyen tűzoltó tömlőszerűség. No ez utóbbi nem volt itthon nekem és tegnap érkezett pár darab. Elkezdtem próbálgatni összerakni és sikerült valamit kihozni, de nem emlékszem az eredetire. Akkor annyira biztos voltam benne, hogy meg tudom csinálni és a képek annyira rossz minőségűek voltak, hogy nem mentettem el őket, sem a címüket.
A blogon meg nem tudom hogy kell keresni, mert a turbán szó biztosan szerepelt a hozzászólásban, de ha keresőbe beírom, nem dob fel semmit :(
ON

Longeye 2011.10.14. 22:51:43

@Blake: De szépen megfogalmaztad! Egyetértek, csak egy dologgal egészíteném ki. Hogy a gyerek mivel foglalkozik (mivel szeret foglalkozni), az rajtunk (szülőkön) is múlik.

Longeye 2011.10.14. 23:37:35

@minifig88: Basszus, délután átnéztem az összes idei szerdai szelektívet, meg a pénteki válogatásokat.
Most este visszanéztem 204 oldalnyi Brickshelf galériát mire megtaláltam, de a google nem jutott eszembe.
Hálás köszönetem! Már kezdtem azt hinni, hogy megint rosszul emlékszem...

Sajnos az enyém nem teljesen így néz ki, még dolgozom rajta, úgyis ráérek... holnap névnapja lesz a feleségemnek és most sütöm a kedvenc sütijeit, hogy reggel ezzel ébreszthessem ;o)

Darth Brick 2011.10.15. 00:18:42

@Longeye: Hehe, én voltam akivel "beszéltük" a dudást nem tudom hol voltak a képek, de lementve megvan mind a kettő.

Llew 2011.10.15. 02:26:52

@Longeye: még egy kis türelem és lesz gyári skót duda:
www.flickr.com/photos/fbtbnet/6244633795/in/photostream
7. gyűjthető széria

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.10.15. 07:17:21

@tutuka: én még sosem néztem a The bortehrs brick oldlaát, az én trendemet ugyan nem alakítják! azt TI teszitek, jóvan?! :)

hallari 2011.10.15. 08:23:06

Most járok először a blogon, a blog.huról, kíváncsiságból meg gyerekkori élmények miatt (rég volt... :). Ez az alkotás kicsit erős az én ízlésemnek, de nem mondanám rossznak, inkább csak szokatlannak. A kommentekben meg volt egy kis polémia a legózók számarányáról, koráról stb. Én nagyjából a '80-as évek végén hagytam abba, akkortájt mindenkinek volt a környezetemben, szinte sportot űztünk belőle (bár drága volt, sose felejtem el '86-ban egy komplett vár valahol a Mátraalján 2.000,- Ft volt - összehasonlítva az átlagfizetés olyan 5-6.000,- Ft volt). Érdekes mód azóta mintha eltűnt volna, a környezetemben legalábbis senkinél nem látom, hogy bárki is foglalkozna vele, beszélne róla, vagy ha valakinél vagyok, akkor előtérben lenne egy-két pofásabb darab. Vagy csak nem reprezentatív a mintavételem... :)

Darth Brick 2011.10.15. 08:45:00

@Llew: Whoa! Piroska, menyasszony, dudás... mspace warrior Erik a viking(kilóg a haj a sisak alól, ez tetszik.)
Várós nagyon. S6 mikor jön?

Llew 2011.10.15. 09:09:17

@Yooha: Hát, nem én hackeltem meg a netet az biztos. Az fbtb nem szokott kamu képeket kitolni, ez meg egész hivatalosnak tűnik.
@Darth Brick: szerintem az nem Erick, hanem egy viking nő, de hát kinek a pap... :)
S6 talán jövő éve eleje.

Neuromancer 2011.10.15. 10:00:53

@Darth Brick: ViKinga lesz az, vagy Wagner-opera Brunhilda :)

legjobb szamomra a glam rocker (a stilus ismereteben mindenki dontse el maganak, milyen nemunek gondolja :D), ha tusi haja lenne akkor David Bowie-fig lenne (az arcan a villam-minta kifejezetten Ziggy Stardustot idezi)
a batikolt polos-viragos hippit meg biztos a VW T1-es hippiromantikazo tervezoi csempesztek be a csomagba :) ha mar sztereotipizalunk, egy hasispipa a masik kezeben jol mutatna :) Mokas, hogy ket aggressziv kulseju fegyveres koze raktak be a kepen.
ahogy nezem az amerikai vasarlok kapnak egy Evel Knievel-hasonmast is.

ujabb jele, hogy elsosorban felnotteknek keszulnek ezek: hany gyerek ismeri (fel) az MS-DOS promptot? Sok programozot ismerek, de egyik sem igy nez ki, es inkabb pingvin van a bogren, de ez csak divat :))

misran 2011.10.15. 13:29:49

@Blake: Ezzel egyet értek, szerintem sem teljes körű a mintánk. Az én haverjaimnak is volt Lego-ja, meg Matchboxaik, és engem is ez érdekelt. Volt egy halom osztálytársam, akinél soha nem jártam, lehet, hogy nekik nem volt annyi/akármennyi Lego otthon. Vagy csak 2 szett, összerakva, vitrinben. Az otthoni haverok közül meg a legtöbbnek nem volt Legoja. Csak Matchboxok, az azért mindenkinek volt. Na velük itthon Legoztunk, vagy velük bringáztam és fociztam.

Egy baráti családban a kis arcoknak csak pár kis Legoja van, abból is pár tőlem. Ennek ott részben anyagi, részben szemléletbeli okai vannak. Én azt tanultam, hogy vigyázzak a játékaimra, és ezt várom el a gyerekeimtől is. Ott meg a játék azért van, hogy legyen mit dobálni, rágni, szétszórni. Nos, oda kár is lenne MMV-ket meg UCS készleteket vinni, ill. úgy alapból sokat áldozni Legora.
(Pl. ha jönnek hozzánk, akkor én a kisLegokat, szebb MAtchboxokat egyszerűen elpakoltam. Gonosz-e vagyok? :) Most már nagyobbak a gyerekek és hallgatnak rám, de azért a szétszórás még megvan. )

A sok elektronikus kütyü mellett a Lego sokkal jobbnak tűnik. A foci és roller mellett a Lego talán kevésbé jó, de módjával mindenképp jó: térlátás, kreativitás, stb.. Szerintem ha valakinek nincs Legoja (vagy valami építőjátéka, de ilyen jó nincs más), az bizony veszít valamit.

Kevesebb a gyerek a focipályákon? Az én válaszaim:
a., kevesebb a focipálya +
b., kevesebb a gyerek. (Bár a pár éves kategóriában megint kezd jó lenni a kép, legalábbis ahogy én körülnézek).

Ezek ugrottak be, remélem gondolatébresztő volt.

Gábor H · http://www.flickr.com/photos/gabor_horvath/ 2011.10.15. 16:39:36

A Brickseten fönt vannak a 2012-es Technic készletek jó képekkel!

Longeye 2011.10.15. 21:21:28

@Darth Brick: @Llew: Nahát! Tegnap éjjel (ma hajnalban) egy óráig próbálkoztam vele, de hajlok rá, hogy nem véletlenül életlenek azok a képek. Lehet az alkatrészek egy része csak oda van rakva és nem fogja igazából semmi. Legalább is a két V alakban keresztbe álló bot-részt. A turbánba egyébként egy 1x1-es rounded brick-et, aztán egy kúpot és egy technik stud végű csatlakozót is próbáltam beilleszteni, de az előbb említett részből max az egyik botot sikerült stabilan megoldanom, de ekkor már túl távol került a minifigtől a turbán. Már nem próbálkozom tovább, de azért kíváncsi volnék a megoldásra...

Nem tudom Ti hogy vagytok vele, de én kezdem unni ezeket a gyűjthető minifigeket. A múltkor már számolgattam kicsit és bizony két sorozat árából már egész komoly készletek is kijönnek...

Llew 2011.10.15. 21:50:34

@Longeye: Én még nem.:) Ugyan van egy csomó, témától független figurám, bár csak nem egészen a felüket vettem meg (1-2-t több példányban is). Az igaz, hogy az össz árukból már egy nagyobb készlet is kijönne, de némelyik annyira jó, meg jópofai kiegészítőik vannak, hogy 1-2 kivételével nem bánom. Na meg, végül is ezek hoztak vissza a LEGO-hoz. A 6., 7. széria pedig szerintem nagyon erős lett. Nincsenek olyan nagy számban majdnem átlagos, töltelék figurák, mint az elején.

kissgergost 2011.10.16. 11:31:09

@tutuka: "a blog környékén meg aránytalanul sok újrakezdő van". Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy az itt kommentelők közül legalább két emberre ismertem rá, hogy az élet teljesen más területén is összesodort már a sors korábban, de persze akkor nem derült ki, hogy akár a lego is lehetne a közös nevező.

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.10.16. 13:52:58

@kissgergost: én is találkoztam már munkával kapcsolatban olvasóval, kétszer is. elég komoly meglepetést okozott neki, mikor felfedtem a szörnyű valóságot. :D

Darth Brick 2011.10.16. 19:36:48

@Longeye: az én ötletem, de ez nem jó, ám fent a két rúd stabil. Esetleg lehet benne T alakú air elosztó, (vagy mi a neve) is.
Gyűjthetővel az a baj, hogy megfogadtam nem kell több, erre Mariachi, Evil dwarf stb, aztán légiós szabadságszobor, Barbinauta, autószerelő...
Azután Viking(lehet csaj, fejet nem néztem, a haj+sisakba beleszerettem)
Piroska, űrgárdista, Hippi(annak milyen virág van a kezében?) Szerintem úgyis pszichológusok válasszák ki mi legyen, nekem több mint fele kellős a 16-oknak, ráadásul van amiből több kell :(
Valóban vagyonba kerül, elég gorombán fogok nézni, mikor elkerülöm a halálcsillag árát.
www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=486441

Darth Brick 2011.10.16. 19:38:48

mi az, hogy nem publikus amit linkeltem? Végre rájöttem, hogy kell képet felrakni, erre csak én látom?!

Ashi Valkoinen 2011.10.17. 22:09:11

@safiati: Azért a krómvárosban a krómozott sínszál kifejezetten jól néz ki. Persze minden más bűnranda.
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...