Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Olvasó játszik: 4939 Cool Cars

2011.03.15. 15:19 - tutuka

Kihasználva a munka nélkül tölthető keddet (és hogy talán már a helyi kedves vezetők forradalmi kontextusba helyezett aktuálpolitikai ömlengései sem zavarják a tavaszi fáradtságotok okán ágyban töltött délutánt :D) egy hosszabb anyagot teszünk elétek. Az ng272 által végigjátszott készlet talán nem annyira kifinomult, mint a mai utódai, de az irány és a szándék jól látszik. Készítsétek elő a 3D szemüvegetek!

I. Alapadatok

Neve: Cool Cars (Menő autók)
Sorozatszám: 4939
Témakör: Creator
Altéma: -
Kiadás éve: 2007
Kockaszám: 206 (peeron szerint)
Minifig: -
Ára: 2600-3000Ft (anno: 2008), 3000-5000Ft (használtan)


| Kép: Brickset |

Előzetesen figyelmeztetek mindenkit, hogy nem tudok elfogulatlan kritikát írni a készletről! Ennek több oka is van:

  1. Miután egyik barátom megkapta ezt a készletet és önfeledten összeraktam vele, barátnőm – azóta menyasszonyom – meglepett a szettel és ezzel végérvényesen visszarángatott 15 év szünet után a legózásba…
  2. Kedvenc készletem, miután megvan a Creatorból még a szintén jól sikerült 5866 mentőhelikopter, 4953 gyors repülők, 5891 almafaház szett is, ez a kijelentés szerintem sokat elárul…
    Ezt mi sem támasztja alá jobban, minthogy doktoranduszként az egyetemen a nagy, hivatalos tézisvázlat-vita előadáson kétszer is szerepelt a készlet, mint szemléltető eszköz:


| Felhasznált kép: lego.com |

Persze baromira megindokoltam, hogy a lego miért jó analógia. :)
Szerencsétlen konzulensem nevét azért most levakartam a diáról, hogy még holnap is be tudjon menni dolgozni…

És persze mi más volna az első szett, amin gyakoroltam a 3D-s tárgyfotózást.


Kék-piros szemüveggel 3D-ben nézhető a kép.

II. Mi van a dobozban?

A papír doboz a mai trendeknek megfelelően indokolatlanul nagy, fele ekkorában is elfért volna. A dobozban már nem emlékszem, hogy hány zacskóban volt a lego – szerintem nem is lényeges. A lego mellett két füzet lapult. Az első füzet a fő attrakció, a sportkocsi, valamint egy forma-1-es autó összeszerelési útmutatóját tartalmazza, továbbá a szett elemkészletének listáját. A második füzet a kamion összeszerelési útmutatóját és az adott év creator szettjeinek rövid ismertetését rejti, ez utóbbival diszkréten új vásárlási ötleteket adva.


A kissé fakó színű (vagy azóta kifakult?) színű doboz eleje a versenyautót, oldala az elemkészletet, hátulja pedig a szettből összerakható háromfajta gépjárművet mutatja.

III. Játékmenet

A füzetet elővéve, az összes elemet összeöntve kb. 15 perc szerelés után kirakható mindhárom modell, az összerakás izgalmas, jópofa megoldásokkal teli mindhárom modell esetében.

A kis sportautót élmény volt összeszerelni! Nagyon kompakt, stabil, fogdosásra nem esik szét. A kis lapos méret biztosítja, hogy összeszerelve is könnyen elrakhassuk. Az autónak felfelé nyitható a két ajtaja, ahol bepillantást enged a belsőbe: itt két bordó ülés, középkonzol, kormány, anyósülési polcocska és sebességváltó is van! Nyitható hátul az autó csomagtere is. A viszonylagos kis méret ellenére nagyon élethű a járgány: a kilincsek, a lökhárító, a kipufogók, a hátsó lámpák és a piciny légterelő szárny kiképzése, a ferde elemekkel történő hátulsó lekerekítés, valamint a sárhányók megoldása nekem nagyon bejött.

 A szettből összeszerelhető kamion szintén nagyon jópofa – egyrészt azért, mert teljesen máshogyan néz ki és más stílusú, mint a sportkocsi, másrészt az elemeket máshogyan használja fel – ez az utód 6743-as készletről például nem mondható el. Ötletes a szélvédő és homlokfal függőleges szerelése, a kerekek más hatású, fordítva történő alkalmazása (bár a fotón lévő képen ezeket rosszul tettem föl), valamint az, hogy ami a sportkocsiban a kormány volt, itt a kamionnál a pótkocsi csatlakozója. Szintén jó ötlet a felül két oldalt és középen elhelyezett visszapillantók kiképzése, valamint a nyitható ajtók elrendezése, igaz ez utóbbival illik óvatosabban bánni, hogy ne jöjjenek le a vázról.

 A forma 1-es versenyautó már gyengébb eresztés, mint a másik két autó mind kinézetben, mind abban, hogy jóval törékenyebb, könnyen lehullhatnak róla az elemek – ez utóbbiban hasonlít való életbeli társára. Nagy ötlet viszont a hátulján elhelyezett kis piros féklámpa. Mindhárom modell összeszerelése és a kész modellek nézegetése nagy élmény volt, de mivel a lego a kreativitásról (is) szól, így megnéztem, hogy kihozhatok-e még az adott elemekből valamit. Egy kb. órás próbálkozás, gondolkodás után az eredmény az alábbi terepjáró lett, aminek összeszerelési útmutatóját mellékeltem is.

Jó, igen, nem az év járgánya, de csak a készlet elemeit felhasználva megépíthető. Persze a már korábban megénekelt, kifogásolt, ültetett keréktartó elem miatt a terepjáró annyira nem autentikus – nem veszi szépen a fekvőrendőrös akadályokat :(

Már pár hónapja megírtam a kritikát, amikor Dornbi egy posztjában rábukkantam Nathanaël Kuipers oldtimer alkotására és eldöntöttem, hogy rögtön meg kell építenem, valamint építési útmutatót kell készítenem. Az építés jó két órát tartott. Mivel csak külső fotók voltak a járgányról, ezért a belsejét nehéz volt kitalálni, ráadásul sokszor szétesett és teljesen szét kellett bontani, ha rájöttem, hogy a belsejében valami máshogyan van, mint képzeltem. Végül a sok próbálkozás siker koronázta :)

IV. Értékelés

Kockák: 9/10. Szerintem pont jó a kockamennyiség: se túl sok, se túl kevés. Az elemek is pont olyanok, mint amilyenek kellenek, hogy legyenek: nem túl speciálisak, ugyanakkor nem csak sima kockák, ami teret nyit a design és kreativitás előtt; a dobozból még más is kirakható, mint ami a mellékelt útmutatókban van. A sárga szín is eltalált az itt-ott használt más színű (fekete, szürke, piros) elemekkel együtt. Ha feltétlenül bele akarnék kötni valamibe, akkor az az, hogy régen a kerékfelfüggesztés egy ekkora szettnél egy lyukas 2 bütyök hosszú technic elemből és egy külön csapból állt és nem egyben volt megoldva, mint most – ezért most gonosz módon levonok egy pontot, bár most ez az elem a „trend”. A szett – színei és elemei folytán – remekül kombinálható a 2010-ben kiadott 5866-as mentőhelikopter készlettel. Itt megemlíteném még, hogy az egyik ferde sárga elemecske nekem repedt volt; szerencsére ezekből a lego jó szokásához híven színenként mindig pihen egy pótalkatrész a dobozban.
Halkan megjegyezném, hogy az újabb lego elemek szerintem puhábbak, könnyebben szétjönnek, mint azok a hetvenes, nyolcvanas, kilencvenes évekbeli szettekben lévők, amikkel gyerekkoromban játszottam – ez a megállapítás azonban minden új szettre igaz.

Játékélmény: 9/10. Na ez az, amiben a legjobb a szett! Erről a játékmenetben már beszéltem, most nem ismétlem meg. A pontlevonást a forma-1-es autó alkatrészeinek könnyű leválása miatt kapja.

Ár: Amikor kaptam: 10/10. Most: 7/10. Hivatalosan a szett árát persze nem tudom, mert ajándékba kaptam. Maradjunk annyiban viszont, hogy láttam akkor több helyen 2600-3000Ft közötti áron, amit szerintem bőven megér. Mivel a szett 2007-es, ezért azóta kivonták a piacról és a neten felment az ára. Használtan 3000Ft-ért még szerintem nagyon jó vétel, 5000Ft-ot azonban már kicsit túlzásnak tartom.

Összesen: megjelenéskor véve 9/10, most véve 8/10 jön ki átlagnak, ami szerintem tükrözi a valóságot. A készletet mindenkinek csak ajánlani tudom; nekem a kedvencem.

V. lásd még:

Elemlista
Építési útmutatók
A sportkocsi összeszerelése lépésről lépésre
Valaki transformerst rakott össze a készlet elemeiből

Címkék: kritika lego 2007 8/10 creator olvasó játszik ng272 cool cars menő autók 4939

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr972333085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mityu Addideapénzt kft LE 2011.03.15. 15:35:34

Milyen jó, hogy az ember fia járatja a fotómagazint, s a (réges-rég) hozzá kapott kék-piros szemüveget sem hányta el... :)))

szakacsa 2011.03.15. 17:35:20

Remek készlet én is nagyon szeretem (meg a Creatort általában). Én spec. a kamiont nagyon kedvelem belőle, de ezzel a kifordított kerékkel elég furán mutat.. .:)
Egy kis önreklám. A készletből készített egyik MOC-om, www.mocpages.com/moc.php/186308 amit Nathanael Kuipers is "megköpködött". ;)

hatvannyolckilencvennégyeske · http://www.flickr.com/photos/granada_turnier/ 2011.03.15. 20:17:27

hehh, végre egy tisztességes végigjátszás, már kicsit sok volt a majomkodásból :)
Maga a készlet nem bűvölt el, de a kamion pofás.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.03.15. 21:53:16

Ez nekem is megvan, kicsit ugyan átalakítottam, de marhára tetszett mindig. És jó az az útmutató, én is gondoltam, hogy megépítem, de győzött a lustaság.

uniqm 2011.03.16. 06:19:20

A kamion miatt majdnem megvettem. Aztán mégsem.
Most megint tetszik :)

Ahogy elnézem, a dobozon lévő kép ezen is "átvágás", mint a 6743-ason. Mivel ennek sem kanyarodnak a kerekei.

Longeye 2011.03.16. 12:33:16

Nekem is megvan (anno 2600 Ft), a kép alapján nekem is a kamion tetszett legjobban, de mindhárom modell nagyon jó. Ez egy szuper készlet szerintem.
Összerakva viszont nekem a kamion már nem tetszett annyira...de nem tudnám megmondani miért.

Papageno68 2011.03.16. 19:31:12

Ismét egy Creator végigjátszás, végre, végre.
Kevés szabadidős, felnőtt legozó kedvence...
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...