Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Csendes őrültek?!

2010.12.19. 06:30 - tutuka

Tegnap reggel kicsit értetlenkedő levelet küldött nekem Rékocs egy vezess.hu posztra mutatva, melynek a címe ugyanaz, mint ennek a posztnak, csak ott nem áll sem felkiáltójel, kérdőjel meg aztán mégúgyse.

Épp a minap emlegettem fel, hogy bizony én is simán azt mondom az igazi megszállott játékosokra, jópofa űrlények. Szerintem nincs ezzel semmi baj, hisz ki ne szeretné E.T.-t? Naugye. (És vegyük észre: a vezess.hu posztjában is akkora riszpekt van a játékosok felé, mint a ház.)

Talán túl könnyen szórom ki a semmiképpen sem rosszindulatú mosolyom, de az van, hogy én gyakorlatilag szinte kívülről nézek a játékos-szcénára: engem a LEGO maga már sokkal jobban érdekel, mint játszani vele. (Ezért írok blogot például róla, ahelyett, hogy építkeznék – aki nem tudja, tanítja, hahaha.)

Vajon az igazi felnőtt legózók (AFOLok) hogy gondolnak magukra? És egyáltalán mi/ti hogy gondolunk egymásra, társainkra a legóban? Valóban furcsának tűnik egy felnőtt létére legózó ember, vagy ez csak rosszindulat, ad absurdum irigység? Vajon aki gyűjt, vagy csak aktívan érdeklődik, figyel – mint oly sokan az olvasók közül – ugyanolyan furcsa a "külvilág" számára, mint egy megszállott játékos? Érdemes-e egyáltalán erről beszélni? Nem lehet, hogy csak azzal van a baj, hogy az emberek többsége semmit, értsd konkrétan semmit nem kezd magával a szabadidejében, így aztán furcsa az, aki mégis túlmegy azon, hogy tévét néz, vagy a tumbeleren trollkodik?

Valóban csendes őrültek lennénk?

Szavazzatok, kommenteljetek!

Címkék: vita szavazás lego vezess.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr22523919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DANNYhun 2010.12.19. 08:57:16

Egy kicsit talán őrültek (velem együtt), de a pozitív értelemben. Ahogy a cikkben is írtad, sokkal jobb elfoglaltság, mintha az ember a valóvilágot nézné, meg még lehetne sorolni. Gyűjtőszenvedélynek meg ez is olyan, mint bármi más témában. De ha majd lesz gyerekem - és lesz elég nagy, hogy a kezébe merjem adni a legoimat -, a legnagyobb élmény lesz a kis poronttyal együtt építgetni, a játék további részét meg már rábízom majd ;)

Count Adyn 2010.12.19. 09:13:51

Az az érzés mikor az ember leül egy kockahalom elé és elkezd pörögni az agyában a sok lehetőség az felülmúlhatatlan:) Tőlem idén karácsonykor mindenki legót kap, de ahogy nézem a dobozokat már kicsit sajnálom odaadni akiknek szántam, mert elképzelem milyen jókat lehetne szórakozni az adott készlettel:DD

Brickfan 2010.12.19. 09:18:52

Itt ezen a blogon én még nagyon új vagyok, de azt gondolom, hogy kicsit mindenképpen őrültek vagyunk (velem együtt). Viszont általánosságban elmondható, hogy egy hobby szeretetéhez nem kell, és nem is lehet feltétlenül racionális érveket keresni/találni. A hobby nem a racionalitásról szól. Vannak dúsgazdag arab üzletemberek, többszáz (!!) valódi, méregdrága luxusautót tartva a garázsukban, darabonként minimum 30-40millió Ft értékben. Ők jobbak egy lego gyűjtőnél? Pszichológiai értelemben semmiképp, az árcédula az, ami különbözik. Van, aki könyvet gyújt, van, aki filmeket, van, aki fotózik szabadidejében, és ez így van rendjén. Különbözőek vagyunk... De a hobby mellé ne akarjunk racionális érveket, magyarázatokat találni. Ezt szeretjük, és kész. idézet a Mátrixból: "azért, mert így döntöttem..." Ez ennyi, és nem több.

Részemről pl felnőttként fokozatosan kezdtem újra a legózást. Először csak megvettem a collector's guidet, és bújtam esténként, mint más a bibliát. Aztán elkezdtem szemezgetni a készletekkel, nézegettem hónapokon át. Tavaly rászántam magam, és elkzdtem a vágyott készleteket megvenni, idén pedig már azt várom, hogy a kedvesem mikor vár otthon az összepakolt bőronddel, hogy vagy ő, vagy a lego... azért az őrületemben látható némi progresszió, nem? :)

Izzycsek 2010.12.19. 11:20:27

Szerintem nem vagyunk őrültebbek másoknál, pl. a vasútmodellezőknél/gyűjtőknél. Azaz én igen, mert azzal is foglalkozom. :) De ez mellékes. Szóval sokak, hiába volt Legójuk, nem játszottak annyit vele, sőt csak alig. Gyakran csak hánykolódott a Matchboxok, GI Joe-k, egyebek között. Ők sokkal kevésbé értik meg, hogy én miért veszek Legót 30 évesen. Abszolút egyszerű (gyerekes) játéknak tekintik. Azok is, akiknek soha nem volt legójuk.
De én pontosan tudom, miért olyan jó és miért több mint gyerekjáték: mert tisztában vagyok a geometriájával, a nagyszerűségével, és folyamatosan közelebb kerülök a végtelen sok lehetőség megismeréséhez. És ez utóbbi érvek komoly játékká (mert persze az) teszik a Legót.
Akik meg nem akarnak legózni, sőt, semmilyen hobbijuk nincs, azok töltsék csak az idejüket sorozatnézéssel, fészbukozással, meg amivel akarják. Sokszor ők a leghangosabbak. Én szeretek alkotni.

nasteey 2010.12.19. 11:31:58

Amikor belegondolok, mi éri meg jobban? 3000ért lerészegedni egy diszkóban, vagy venni belőle 400 kockát? :D

hatvannyolckilencvennégyeske · http://www.flickr.com/photos/granada_turnier/ 2010.12.19. 12:28:55

részegen legózni nem jó
de mivel rühellem a diszkókat, inkább 400 kocka

Keahi 2010.12.19. 12:28:57

hiányolom a válaszok között az olyan lehetőséget, hogy:
wááááááááááábllálálállálgkásfjgfásláá!!!...de pssszt!!
XD vagy csak én vagyok őrült? :D

zsok 2010.12.19. 13:03:42

Nem, csak a társadalom megfásult része ítél el minket! :-) Vidéki város bolhapiacán van egy ember, akinél legót lehet válogatni. (nagy ládák, tele minden jóval) Több mint 1 órát túrtam a ládákat, darabról darabról, kezem majdnem lefagyott. Anyám volt a sofőröm, összefutott valami ismerősével.
Jé, te is legóért jöttél?
Persze, 6 éves fiam imádja, és te?
Hát, a 23 éves lányom ott válogat...
Van benne egy kis megszállottság, ahogy minden darabban meglátod, hogy mi lesz belőle. Jé, egy szánkódarab; lökhárító; karácsonyfadarab; helikopter-propellertartó, stb.

nasteey 2010.12.19. 13:10:56

@tutuka: Egyértelműen a 400 kocka, különben nem itt kommentelnék :D

2010.12.19. 13:15:05

hobbi, a szabadidő kreatív eltöltése, nincs ezzel semmi gond.

ráadásul az olcsóbb szabadidős tevékenységek közé tartoik. én azt szoktam mondan egy rendes hobbi olyan 500e Ft-tól kezdődik, nekem pl kb 1 millám áll itt mellettem hangszerekben, de ha a legózásra gondolok, ennek töredékéből fantasztikus dolgokat lehet venni és építeni.

egyébként szerintem ahány legós annyi féle. biztos vannak őrültek is (a többiek azok ;) ), én egy dolog miatt legózom: amikor a kezembe veszek egy minifiget, vagy egy marék kockát, akkor olyan különleges izgalom, bizsergés kap el, ami semmi máshoz nem hasonlítható. ennyi :)

Stiel 2010.12.19. 14:16:59

Valamiféle hobbi/szabadidőtöltés mindenkinképpen jó; éppen a Lego sem rosszabb, mint bármi más. Sőt, talán még inkább az ártalmatlanabbak közül való.

ének 2010.12.19. 15:15:26

hajrá lego hajrá lego szerintem csak kicsit

DANNYhun 2010.12.19. 16:02:51

Talán még jobb is a Lego, mint néhány másik hobbi, mert "újrahasznosítható". Tizenéves koromban elkezdtem makettezni, jó elfoglaltság volt az is, de természetesen igen költséges az is. A szebb makettek a mai napig otthon állnak a szobámban egy polcon, de másra nem képesek. Viszont a gyerekkoromban kapott Legot bármikor elő lehet venni, és - lehetőségekhez mérten - bármi újat alkotni belőle... Ez sajnos a temérdek repülő-, hajó- stb makettemről már nem mondható el.

Konstans 2010.12.19. 21:31:47

Szerintem a felsorolt pontok közül mind igaz ,,reánk,, csak az nem mindegy ,hogy milyen szemszögből nézzük a dolgot. Igazából mindegyik nézőpont alól ,,ki tudnánk,, magunkat ,,magyarázni,,.
általába itt falun a felnőttek többségegét (férfiak) a foci,(vagy egyéb sport box, forma-1, dakar rally, stb.) a kocsma, a horgászás. Ezekkel nincs is semmi baj. Csak számomra elég szűk látókörrel és unalmas élettel rendelkeznek. Az egyik haverom apja terepasztal építő, de a legot sem veti meg. Az ő családjában mindenkinek van hobbyja és soha nincs veszekedés, hogy pl:: ,,Ha már munka nélkül itthon vagy, legalább kezdj valamit az életeddel!,,

Longeye 2010.12.19. 23:41:46

Hááá...nem tudom, nekem a Napoleon tegnap aszonta, hogy szépen fejlődök, a Nelson admirális meg asztat is monta, hogy nemsoká mááá mehetek emberek közé is és a Tuskó hopkins meg aztat is mondta, hogy mindeztet a Lego-nak köszönhetem....

Sajna én nem vagyok aktív lego-zó, csak ritkán jutok el addig, hogy építsek is és akkor is inkább a kislányommal együtt játszom. Viszont áhitattal és nagyrabecsüléssel nézegetem mások moc-jait és abban reménykedem, hogy egyszer majd lesz nekem is elég időm, energiám, no meg megfelelő mennyiségű legóm, hogy én is tudjak saját moc-okat építeni.
Szerintem a lego sem rosszabb vagy jobb más hobbiknál. Ez inkább a kreatív emberek hobbija. És ha valakinek ez nem tetszik, az nem irigység, csak nem látja a játékban rejlő lehetőségeket. De nincs ezzel semmi gond, hisz mindannyian mások vagyunk és így kerek a világ.
Egyébként meg van aki italra, cigire vagy éppen szerencsejátékra többet költ egy évben, mint a megjelenő új készletek értéke együttvéve.
Egy hobbi csak akkor válik veszélyessé, ha a mindennapi normális élet, az emberi kapcsolatok rovására megy.
Minden estre kiváncsi leszek a szavazás végeredményére, bár én magam "nem is értem a kérdést" ;-)

Laca@blog 2010.12.20. 10:39:43

nem mi vagyunk őrültek. a többiek azok.

a hangok is megmondták :)

tío · http://legozz.tumblr.com/ 2010.12.20. 12:17:57

Természetesen mint minden hobbihoz, szerintem a felnőtt legózáshoz is kell némi megszállottság, elvakultság. Persze csak mértékkel és megfelelő arányokkal.... mondjuk egy 7 méteres hajó fél évig történő építése csillió pénzért nekem már túl megy ezen a határon, mégha az eredmény fantasztikus is. Jó nézegetni az ilyen hatalmas építményeket, terepasztalokat, de én semmiképp sem szánnék rá annyi energiát, időt, pénzt stb., mint teszi azt néhány AFOL. Marad nekem a koca legózás és a "nagy őrültek" kreálmányainak csodálata.

ph34rb0t 2010.12.21. 09:10:07

legoztatok mar kocsmaban? (kocsmazas kozben)
nem?
akkor meg van hova fejlodnotok :)

legoztattatok mar meg amugy vagy 15 eve nem legozo embert kocsmaban, kocsmazas kozben? (a fentitol fuggetlen, idoben diszkret esemeny)
nem?
ld fenn ;)

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.12.21. 10:18:42

@ph34rb0t: én egyszer a szigeten, a nagyszínpaddal szembeni egyik pultnál legóztam! hopp!

ph34rb0t 2010.12.21. 11:03:05

@tutuka: igy kell ezt!

de most nem tudom, hogy megemeljem-e a kalapom (van!), mert legot vittel a szigetre, vagy (csendes?) orultnek nezzelek, mert legot vittel a szigetre, es ugye ott konnyen el is hagyhattad volna a darabjait :D

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.12.21. 11:08:58

@ph34rb0t: az úgy volt, hogy az egyik legjobb barátnőm mesélte, hogy régen egy tűzoltóság felett laktak a szülei, amiből én arra következtettem, hogy nyilván ő is ott készült, és ez a tűzoltózás visszatérő téma lett közöttünk. ezért vettem neki egy kis tűzoltóautót, amit ott raktunk ki. arra már nem is emlékszem miért pont a szigeten.

ph34rb0t 2010.12.21. 11:23:56

@tutuka: errol jut eszembe, epiteni kene tuzoltogarazst, felette lakassal. kepzeletemben mar meg is jelent nagy vonalakban.

dori kerdez 2010.12.21. 11:29:57

azert hozta/hoztad, mert elotte harom hettel ismertel meg, es ott talalkoztunk legkozelebb, es a homokban tologattuk a tuzolto autot amirol video is van, de azt elo kell turnom valahonnan, keppel azonban most is tudom bizonyitani :D

farm6.static.flickr.com/5003/5280055156_5c1889c104.jpg

a szuleim pedig a tuzoltosag _mellett_ laktak a XIX. keruletben, pedig izgalmasabb lett volna folotte, de ez mellekes

dori kerdez 2010.12.21. 11:30:31

hja, es 2007-es kep, azota nem ilyen borzalmas a hajam :P

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.12.21. 11:32:51

@dori kerdez: jóvanhát, a _mellett_ az új felett.
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...