Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Végigjátszás: 3180 Tank Truck

2010.12.18. 15:31 - ainex

Szerzői coming out a végigjátszás margójára: mielőtt még rám fogná valaki, hogy kamionbuzi vagyok, inkább saját magam bevallom: az bizony! Eleinte szüleim kicsit nehezen fogadták, de miután D jogsi helyett firkász diplomát szereztem, végül beletörődtek, és elfogadtak olyannak, amilyen vagyok. Papíron firkász, szívben-lélekben kamionos. Igaz, ma ismét rosszallással nézik a dolgot, mert állítólag a ferde hajlam ragájos, és kétéves kislányom már most egészségtelen vonzódást tanusít a dízelnagyvasak iránt. Olyannyira, hogy speciell ezen a készleten jól össze is vesztünk (de okos enged, szamár szenved alapon én nyertem, enyém a vár, övé a lekvár, elvégre a Lego nem játék).

I. Alapadatok

Neve: Tank Truck (Lego City tartálykocsi)
Sorozatszám: 3180
Témakör: City
Altéma: Transportation
Kiadás éve: 2010
Kockaszám: 222
Minifig: 1
Ára: 4800-5700 Ft

II. Mi van a dobozban?

Sok nyugi: füzet, két számozott zacskó, bennük kisebb zacskók. Meg egy kis ideg: egy lapka matrica. Ehhez képest a doboz némi obligát túlméretezésben szenved, viszont az is igaz, hogy ekkora járművet kisebb dobozra nyomtatni izléstelenség lenne. Még akkor is, ha bőven beleférne fele ekkora dobozba is.


A doboz

Az alábbi kép alapján nem hinném, de állítólag 222 kocka van benne. Szerencsére igazán különlegeset csak hetet találtam: a homlokfal hátlapját, illetve a tartályt alkotó három alsó zöld, és három felső fehér teknőt. Szinte minden más nagyon generál, simán újrahasznosítható.


Háromszor ennyi, az már 666.

III. Játék

Tipikusan az a fajta készlet, amire az ember hosszasan csorgatja a nyálát, aztán mikor végre megszerzi, akkor saját rutinjának áldozatául esve matricázással együtt is 17 perc alatt úgy összerakja, hogy... még csukott szemmel is, na! Mondjuk úgy: én még lapoztam volna szívesen, de elfogyott a füzet.

Pedig itt is akad némi élvezetfokozó tagolás: előbb a sofőr, aztán a kút, aztán a vontató, s végül a vontatmány áll össze. Az a kis kút így önmagában elég furának tűnhet, de legalább tudja az ember, hogy hova is megy a kocsi. No meg ilyesfajta kutak ácsorognak magukban minden tisztességes busz- vagy terhergépkocsi-telephelyen, úgyhogy csak legyen! Az összerakás gyorsaságáért pedig a látvány kárpótolt. A képek önmagukért beszélnek:


Ezt tessék feltölteni, aztán lehet belőle tankolni!

A tartály teteje egyszerű de nagyszerű. Rácsos kockákból jobban festett volna a járda, viszont a szerkezeti merevség inkább tényleg ezeket a nyolcas lapokat kívánja meg.


Leakadtunk.

Itt látható egyébként a füzetben vétett egyetlen hiba: A tartályon a létra eltakarja a rendszámot! Pedig sokszorosan leellenőriztem, és az utasítások szerint ott a helye, ahova ragasztottam. A dobozon szereplő fényképek tanúbizonysága szerint viszont az alkotók is inkább a sötétszürke lökhárítóra tették. Mindegy, a matrica elég stresszes dolog amúgy is, úgyhogy ezt már nem vakargatom.


A nyereg kialakítása. Egyszerű, rugalmas, de üzembiztos.


Akad néhány szellemes megoldás.

Például mit csinálsz, Sanyi? Előveszem az ékeket a ládából, és kitámasztom a 25 ezer litér osszigént, teccik ééteni?


Így áll a lábán.

Ha felhajtod, akkor előre világító helyzetfényekké lesz. Jó ötlet, mi?

Az elmúlt években a Lego City kamionok jellemzően egy kaptafára készültek. Még szerencse, hogy az alapjdízájn jól el van találva! De higgyétek el: nincs ez másképp a való világban sem, meg aztán a hasonló vonások mögött itt is gyakran más és más megoldások rejlenek. A példa okáért bevontam a fényképezkedésbe a 7642-es készlet nyergesvontatóját is. Íme:


Rokonok, az tuti.

De a homlokfal csak plasztika és kozmetika kérdése. Az alábbi szögből már látszik, hogy közel sem egypetéjű ikrekről van szó. A kistesónak van ajtaja (végre!), a nagynak nincs. A fellépőik is másak. Fülke mögötti légterelője is csak a nagynak van. De mennyivel elegánsabb a kicsinek a hátsó keresztgerendája! Na és milyen kár, hogy a nagynak a nyerge ilyen otrombán van odapottyantva! Nem is lehet rendesen ráakasztani a tartályt, pedig milyen életszagú lenne már a két össze nem illő darab együtt!

Na de itt legalább előnye is van az ismét tettenérhető rokonságnak. Látod ott a rést a lökhárító mögött?

Anélkül a rés nélkül ez a jelenet nem jöhetett volna létre!


Köszönjük a résnek!

IV. Értékelés

Minifig: 6. Szimpatikus, de Octan egyenruha, Lego egyenmosoly, nem több. A sapka miatt meg nem fér be rendesen a kamionba!!!! (Arról nem beszélve, hogy civilben azt vallom: aki sapkában vezet, azzal vigyázni kell, mert más aljasságra is képes.)


Kép: Brickset

Kockák: 9. A néhány speciális darab miatt vonok le egy pontot, de azért csak egyet, mert a tartály alkotóelemei voltaképpen létjogosultak, és jól is néznek ki.

Játékélmény: 8. Aki kockát rakosgatni szeret, annak max 7 lenne, aki kamionozni szeret, annak 9, aki meg képes egy kamionban gyönyörködni, annak 10. Összeadod, kivonod belőle a magamfajta elfogult őrültet, elosztod az átlagemberrel, marad 8.

Ár: 7. Őszinte meggyőződésem, hogy az ára kétharmadáért mindenkinek tuti jó bolt lenne, a kamiongyűjtőknek viszont valószínűleg ennél még többet is megérne.

Összesen: 7/10.

V. Lásd még

- a hivatalos lap vonatkozó oldala
- a brickipedia bejegyzése
- az összeszerelési útmutató
- a 7642-es készletről bővebben

Címkék: kritika lego kamion city 2010 végigjátszás 7/10 transportation tartálykocsi ainex 3180 tank truck

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr592375838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anak 2010.12.18. 16:38:48

Tyűűűű...mi lesz véled Ainex ha jövőre elfogynak a beszerzendő kaminyonok? Beszerzed a rendőröset...
Lehet majd egy ilyen összehasonlító fotót kérni, ahol az általad birtokolt összes monstrum egymás mellett szerepel (akár vontatmánnyal is)?
És hogy az asszonypajtásnak is szerezzünk örömet, ajánlanám ehhez a készlethez a 7993-t.

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2010.12.18. 17:53:18

Gyerekkoromban mindig vágytam egy kamionra, a kockáimból valahogy elég sokszor egy kamion rakódott össze. Ez volt az első, ami gyári Lego kamion és az én birtokomba került. Nekem is nagyon tetszik, Nekem egyedül csak a hátsó létra nem tetszik benne, illetve a tömlő végének jó lenne valami fix rögzítő elem. Sajnos kocalegósként is viszonylag gyorsan összeraktam. Másnap jött az ötlet, hogy mi lenne, ha egy háromtengelyes teherautóvá fabrikálnám össze, két tartályelemmel, csak a saját elemeiből. Egyszerűnek tűnt, aztán rájöttem, hogy nem nagyon az, hogy szép is legyen, de végül sikerült, az ette az időt rendesen...

IИDOMITUS · http://www.mocpages.com/mocs.php?id=68817 2010.12.18. 17:57:09

Ez volt az első szett az újrakezdésemben. Ennek a fülkéjéből lesz nemsokára Renault Magnum, ha végre jön a csomagom a Bricklink-ről.

hatvannyolckilencvennégyeske · http://www.flickr.com/photos/granada_turnier/ 2010.12.18. 18:13:57

Azt a sapkát le kell kapni, egyértelmű, ha csak nem egy civilben (egykor skodás) suzukisról van szó. :)
Amúgy: ragáLY, tanÚsít, specieL, pár vesszőhiba, ha már firkász...vagy mégis valóban kamionos?:)

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.12.18. 18:14:41

@hatvannyolckilencvennégyeske: pszt. értetted a szavak jelentését, nemdebár :)

Kiss Karcsi · http://www.klikk.info.hu/ 2010.12.18. 18:28:13

Régóta fáj ezért a készletért a szívem. Na majd karácsony után!

ainex 2010.12.18. 18:56:46

@LEGO László: Ha majd meglesz minden kamion, akkor beszerzem az összes traktort, autót és egyéb guruló járművet, aztán abból már előbb vagy utóbb születik egy ürügy a repülőgépekre és hajókra is... Valamikor meg majd lövök egy képet a gyűjteményről, csak még keresem hozzá a mondanivalót.

@IИDOMITUS: Igazából én is ezzel kezdtem újra. Rögtön utána meg a City Truck következett.

@hatvannyolckilencvennégyeske: Ott a pont, "tanusítom" hogy"," a rossz helyesírás "ragájos", mentségemre legyen viszont mondva, hogy "speciell" a firkászdiplomám nem magyar ;)

@Kiss Karcsi: Nem értelek. Karácsony után???? Miért nem a fa alatt?

IИDOMITUS · http://www.mocpages.com/mocs.php?id=68817 2010.12.18. 19:16:56

@ainex: Nekem is az jött utána. Megláttam a katalógus hátulján, es egyből beugrott ez a szett: www.brickset.com/detail/?Set=6692-1

Ezt még nagymamámtól kaptam anno, és talán a nosztalgia miatt, nemtudom, de egyből meg akartam venni. Csak az volt a gond, hogy még nem lehetett kapni, de akkor már annyira belelovaltam magam, hogy mindenképpen vennem kellett vennem egy kamiont.

Longeye 2010.12.18. 20:03:14

Nagyon jó végigjátszás és jó a készlet is, bár ennyit nem adnék érte.
Ha kamionrajongó vagy, akkor neked kötelező darab a 4955 Big Rig. Igaz nem minifig léptékű, de hatalmas. A szónak minden értelmében :o)

hatvannyolckilencvennégyeske · http://www.flickr.com/photos/granada_turnier/ 2010.12.18. 20:11:28

@tutuka: Ne viccelj. Az ember ne csak abban legyen igényes, hogy nem használ fel klónokat, mert az magában akkor csak ostoba sznobizmus.
@ainex. akkor a lektornak szólt :) Amúgy jó a szöveg, meg jöhetnek a kamionok ezerrel. De főleg a csőrösök (EU meg mondjon le a hülye szabályaival,amikkel ellehetetlenítik ezeket!)

Konstans 2010.12.18. 21:05:32

Ma amint keresgéltem (az elveszett készleteimet) rábukkantam 1-2 régi alkatrészre melynek többségére nem igazán emlékeztem. Egy marékba összefogtam és a neten keresgéltem, hogy melyik elem mibe/mikbe való. és sok elemből ugyan azok jöttek ki. majd jobban megnézegetve a6695-1 Tanker Truck-ot 1984-ből (mivel ezt dobta ki legtöbbször a net) rájüttem, hogy ehhez a szetthez, ránézésre 10- max 13 elem kellene még és feltudnám építeni. nagyjából a vontatóautót feltudtam építeni és még a tartályból is egy kevéskét. Én ekkor még a ,,kanyarba,, se voltam, de bátyám már játszhatott vele. kár, hogy nincs meg az egész készlet :( Lenne egy kérdésem: Szerintetek a mostani böhöm nagy gépezetek kontra a régi kicsi egyszerűbb formájú kamionok a voltak jobbak szerintetek? Ezt most nem a mostani szállítóautó kárára vagy előnyére kérdezem, hanem így képről azért eléggé nagy méretbeli különbségek vannak.

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2010.12.18. 21:37:57

@Konstans: Érdekes kérdés amit feltettél, ezen már én is filóztam, mikor meg lett a régi kukásverda is az új mellé. Nekem mindkettő méret tetszik, de a régebbi, kisebbek felé jobban húz a szívem, talán mert azokkal játszottam gyerekkoromban.

kep.psharing.com/474680.jpg

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.12.19. 02:14:26

@hatvannyolckilencvennégyeske: én csak annyit akartam jelezni, hogy amíg értjük miről is beszélünk, addig nincs nagy baj. istenem, hát indenki hibázhat :)

Haynau (Sons of Monarchy) 2010.12.28. 14:27:18

A fene egye meg, tudtam, hogy ez lesz a vége. Már hónapok óta lesem a blogot, mégis úgy gondoltam: a LEGO-korszakom llegkésőbb 16-18 éves lezárult.

Hát egy frászt: ezt a posztot elolvasva úgy döntöttem: egy kamiont bevállalok. Amolyan vitrinmodellt. Eredetileg a 3221-esre buktam volna, de azt csak nem lehetett kapni sehol. Hát jó, akkor a 3180-as tartálykocsi.

Az első reakció: döbbenet. Jé, még mindig megvan a régi reflex, az enyhe izgatottság, amikor az ember a dobozt bontogatja? Aztán az összerakás öröme. És végül a kész modellt csodálása. Plusz egy gondolat: mennyire több a "spéci" brick, mint a 90-es évek elején... És több színben is pompáznak.

A tartálykocsi egy nagyon jól eltalált modell, a méretek LEGO-színvonalhoz képest is agybontóan jók. Néhány megjegyzés a poszthoz:
1. Ainex, kösz a tippet, nem a javasolt helyre ragasztottam a hátsó rendszámtáblát, hanem a szürke porfogóra, így már látszik is.
2. Igenis belefér sapkával a fószer a kabinba. Picit "pásszentos", de befér. És mert kamionos, szerintem nyugodtan hordhatja a sapkát bent is - elvégre angolul "trucker cap"-nek hívják a "bézból" sapkák egy formáját.
3. Kamionsofőr hordhat sapkát, személyautós inkább ne: az vagy fülbevalós, pattanásos proli egy agyontuningolt bömös volánja mögött, vagy kalapos öregúr a harminccal a belső sávban vánszorgó Wartburgban vagy ősrégi Skodában. Netán suzukis, de azok amúgy is külön fejezet...

Ui: Kollegák kaptak egy fülest, hogy kiújult rajtam a LEGO-mánia. Hát nem megdobtak karácsonyra egy 3177-es Smart-tal? ;)

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.12.28. 14:33:33

@Haynau: ezen a blogon kevés dolgot szeretünk jobban, mint az ilyen újrakezdős komenteket. :)

Haynau (Sons of Monarchy) 2010.12.28. 14:46:50

@tutuka: csak a pénztárcám néz rám szemrehányóan... ;) És: te jó ég, csak ne néztem volna meg neten egy-két portált, Tower Bridge-dzsel, szállodával, áruházzal együtt. Mit lesz még ebből... harmincegynéhány évesen, gyerek max. a baráti körben van...

A sárga 3221-est pedig - ha már boltban nem lehet kapni - neten megrendelem. Elvégre elég klassz kamionnak néz ki.

Shreds 2011.11.21. 11:58:15

lego.wikia.com/wiki/6594_Gas_Transit
itt a 92'-es előd, már oktánpista de cserébe nem paneles és 4 studos. Szerettem, mert nagyon frankón egymásra épültek a színek a tartálynál. Mondjuk a matricákat már akkor sem raktam fel, mert azt is utálom amikor egy elemet "lekötök vele" (értsd az octan feliratos kockát csak octan témájú cumóba lehet berakni, űrhajóba nem) itt meg minden egyes matricával elkövették, hogy 2-3 elemet is összefog. De attól még menő, de eszmei értékét növeli, hogy sokhónapos nyálcsorgatás után kaptam meg.
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...