Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Olvasó játszik: 7866 Remote Controlled Road Crossing

2010.12.05. 06:55 - tutuka

A mai napot a vasúti átkelőknek szenteljük. Bár témájuk ugyanaz, a most, illetve a délután bemutatandó készletet egy világ választja el egymástól. Korban majd' 30 év, árban fényévek vannak a két szett között. Roland 1983-ba, első gyerekkorába repít minket vissza.

Hosszú, ám rendkívül olvasmányos végigjátszás, a szó szoros értelmében mindent megtudunk a szettről, vagy még annál többet. Csak annyit mondok előzetesen, hogy a játékmenet rész őrült drámával végződik. Ilyen a blogon még biztosan nem volt.

Vasárnap van, jut idő mindenre. Adjátok hát át magatokat képes hétvégi magazinunknak! :)

Indul a bakterház – 7866 Remote Controlled Road Crossing

Van olyan fiúgyermek, aki szereti a Legót, de nem szereti a Legó-vasutat? Gyermekként képes voltam órákig bámulni a katalógusokban bemutatott diorámákon a különböző személy és tehervonatokat, azok kiegészítőit, és különösképpen ezt a csodálatos készletet. Gondolatban többször megépítettem egy óriás várost ilyen vasúti átjáróval. Elképzeltem, ahogy az autók és kamionok áthaladnak a síneken, majd mielőtt jön a vasút, a bakter leereszti a sorompókat és mindenkinek ki kell várni, amíg a vonat elhalad, hogy aztán újra szabaddá téve az utat, folytathassák a közlekedők az utazást...

Emellett persze elképzelni nem tudtam, hogy a fénysorompó mitől világít valójában (internet sem volt, nem hogy Bricklink alkatrészlista és társai, amin megnézhettük volna :), hogy emelkedik fel a sorompó rúdja. Soha nem volt vonatos készletem akkoriban, értelemszerűen tehát ez a készlet sem, immáron felnőttként vártam gyermeki izgalommal az építést.

Ma este arra gondoltam, megírom az első végigjátszást a blogra, kíváncsi leszek, kinek mennyire tetszik. Biztos vagyok benne, hogy többeteknek nagyon jó emlék jut eszébe akár a birtoklás, akár a vágy kapcsán; azok számára pedig, akik még csak nem is hallottak erről a készletről, szeretném egy kicsit felfedni az akkori világot, az akkori megoldásokat Legolandból. A történet címe sokaknak kérdéses lehet, de bízzatok bennem…

Ahogy elkezdtem írni, és kinéztem az ablakon, azt láttam, hogy hatalmas pelyhekben szakad a hó. Ez a hóesés, és a karácsony előtti időszak, egy pohár forralt bor, továbbá ennek a készletnek a megépítése gondolatban visszaröpített az időben, és újból átéltem azokat az érzéseket, amiket akkoriban: Ilyenkor általában gyermekként is több időt töltöttünk a lakásban, ha lehet még többet lapozgattam a katalógusokat abban reménykedve, hátha bekerül a fa alá valamelyik hőn áhított készlet. Ez meg is történt szinte minden évben, de a vonat készletek elérhetetlenül drágák voltak nekünk. Ha az emlékeim nem csalnak, ilyen készleteket élőben csak a Balaton-parti dollárboltokban láthattunk a kirakatokban, játékboltok polcain Legot az orosz fémépítős készletek mellett csak elvétve…

I. Alapadatok

Neve: Remote Controlled Road Crossing
Sorozatszám: 7866
Témakör: Trains
Altéma: 12V
Kiadás éve: 1983
Kockaszám: 189
Minifig:1
Ára: 39.000-106.000,- Ft között (bricklink), de én inkább nem mondom meg, mennyiért jutottam hozzá :)

II. Mi van a dobozban?

Használtan jutottam a készlethez 2010. február elején, egy közepes állapotú dobozzal. Tálca, zacskók már nincsenek meg, így arról nem tudok nyilatkozni.

Hasonló méretű készleteknél nem volt ritka a display-es csomagolás, itt is azzal találkozhatunk. Gyermekként ezt nagyon figyelemfelkeltő megoldásnak tartottam, de felnőtt fejjel is az igényes kivitelezést látom benne, manapság nemigen találkozom ilyennel. A célja gondolom már akkor is az volt, hogy a gyerekeket ne lehessen kirángatni a készlet nélkül a játékboltból. Az eladó örült, a gyerek örült, jó esetben a szülő is örült egészen addig, amíg a pénztárcájába nem nézett vásárlás után. A dobozon több helyen is elég nagy méretű fotókon tűntették fel a készlet funkcionalitását: gombnyomásra felemelkedő-lecsukódó sorompó rudat, a pirosan villogó (!) fénysorompót.

A doboz hátulján feltűntetett alternatív építési lehetőségek inkább viccesnek tűnnek nekem, mintsem komolyan venném őket, de ennél a készletnél ez talán megbocsátható.

A készlet 189 elemet tartalmaz: 1 minifiget, egy kisebb kupac piros/fehér/fekete/szürke színű elemet tudunk a dobozból elővarázsolni. Ezen túlmenően egy standard egyenes út alapot és egy kisebb 8x16 szürke plate-t találunk még az átjáróhoz alkatrészként. Amit fontos megemlíteni, hogy a készlet jellegéből adódóan speciális elemek garmadájával találkozhatunk:

- 4db, a 12V-os készletekhez használatos standard szürke kábel (2 rövidebb a 2 motor/fénysorompó összekötéséhez, és 2 hosszabb a vezérléshez/tápellátáshoz)
- 2 db fénysorompót tartó állvány (lcs12v), mely csak ebben a készletben volt megtalálható
- 1 db sorompó kapcsoló szerkezet
- 1 db flash light unit, mely szintén csak ebben a készletben volt megtalálható
- 2 db festett sorompó + súly elem, a mai készletekben szerintem már jóval primitívebb megoldásokat láthatunk
- 2 db fénysorompó lámpa (08010bc02), szintén csak itt, csak most

A készlet korához képest kiváló állapotú építési útmutatóval is rendelkezem, mely nem gyűrött, nem szakadt, nem lyukasztott; tényleg kifogástalannak mondhatom.

Az A4 méretű leírás első részében a készletek szokásos építési instrukcióit találjuk, majd azt követően több oldalon keresztül nyújt segítséget a felhasználóknak az elektromos megoldások tipikus hibáinak orvoslásához, ami nagy piros pont, és nem utolsó sorban hatalmas segítség azok számára, akik nem járatosak még ilyen szinten sem az elektromos eszközök összeszerelésében. Alternatív modell építési útmutatója nem található a leírásban. Gondolom volt hozzá Lego katalógus is annak idején, ez mára már elkallódott.

Sticker sheet nincs a készletben, a kevés szükséges jelölést festett elemekkel oldotta meg a Lego (sorompó, fénysorompó, „számítógép” slope elemek). Én ezt nem annyira bánom, mindig utáltam matricázni, csak a gond van vele.

III. Játékmenet

Mivel használtan vettem a készletet, ezért leltározási célból rendszereztük az elemeket, amiben a kedvesem nagyszerű partner: örömmel rendezi színek/típusok szerint katonás sorba az alkatrészeket, ami a leltározást nagyban megkönnyíti. Hiányzott néhány apróbb alkatrész, ezeket könnyen pótoltam.

A játék a bakter összeállításával kezdődik: szokásos mosolygós arc, egyszerű kék egyenruha, piros sapka. Legoland vasúttársaságának akkori rendszeresített egyenruhája volt ez.

Az átjáró és a vezérlőfülke megépítése következik, mely alapvetően nem bonyolult mindösszesen talán 30 perc. A vasúti átjáró és a sorompó berendezései/alkatrészei párhuzamosan épülnek az irányítófülke lépcsőjével.

A tervezők figyeltek rá, hogy az elektromos kábelek elvezetése esztétikailag kulturált legyen, és még csak véletlenül se zavarja a későbbi játékmenetet: vonatok elhaladását a pályán, illetve a járművek mozgását az átjáróban. Ez viszont azzal jár, hogy az elektromos kábelek elrendezése a sínek alatt igényel némi gyakorlatot/kézügyességet.

Szintén nagyszerű megoldás, hogy az átjáró 2 párhuzamos vágányon történő áthaladást biztosítja, de igénytől függően lehetőség van csupán 1 sínpár beépítésére is, ekkor természetesen felszabadul 8 stud széles hely az alaplapon, így 2 db sínpár talpfával együtt felhasználható máshol.

A másik, ami szintén igényel némi kézügyességet a hagyományos készletek összeépítéséhez képest, az a sorompó beállítása: az elektromos motor mindösszesen 90 fokban fordítja el a tengelyt, ami a sorompót 2 fogaskeréken keresztül (1:1 áttéttel) mozgatja: itt fontos, hogy úgy állítsuk be a sorompó rúdját, hogy a motor megfelelően tudja mozgatni. A kivitelezés technic barátoknak vélhetően rettenetesen egyszerű… Az egészet leírni bonyolultabb, mint megvalósítani, de kétségtelenül figyelni kell rá, viszont a leírásban is van ehhez némi segítség.

Miután elkészült az átjáró, és a sorompó mechanikája az elektromos kábelezéssel együtt, következik a bakter irányító fülkéjének megépítése. A vezérlőfülkét a 8x16-os baseplate fölött 4 oszlop (4476) segítségével helyezzük el, a feljutást az átjáróval egy időben épített lépcső biztosítja. A tervezők még arra is figyeltek, hogy a bakter a lépcső tetejére érve meg tudjon állni, és kinyitni az ajtót, és mindezt ne egy lépcsőfokkal lejjebb tegye.

Valahogy mégsem az igazi, mert a bakter a belépőre állva az ajtót saját magára nyitja rá. A vezérlőfülkén belül egy „forgóra” (3680c01) helyezett székre ülhet a bakter, hogy kipihenje az egész napos munka fáradalmait. A munkát számítógép segíti, ami egyrészt az átjáró működését biztosítja, másrészt kommunikációt tesz lehetővé a központtal. Volt akkoriban már telefonkészülék elem, egyet igazán betehettek volna. Így 2010. táján már valószínűleg upgradelték a rendszert, és internet elérése is van a bakternek, de 1983-ban ez még biztosan nem így volt.

Az épület egyébként teljesen rendben van, a tetőablak itt megfordítva lett beépítve, és így biztosítja, hogy a bakter az épületből szabad rálátással rendelkezzen a vasúti átjáróra, ami egyszerű, nagyszerű és ötletes megoldás. Az oldalsó ablakok pedig fehér train window elemekből állnak, de ez egyáltalán nem válik hátrányára az épületnek. Ügyes! A tető kialakítása nem szokványos, de teljesen elfogadható.

Azt bevallom, sosem értettem, hogy miért van a vezérlőfülke az oszlopokra emelve a magasban? Élőben én sosem láttam ilyet még, de nem nagyon jártam német-holland-dán földön, szóval simán lehet, hogy ott ilyenek a vasúti átjárók. Ezen gondolkozott már valaki rajtam kívül? (Nem azért, hogy messzebbre lásson? Már 1-2 méter magasságkülönbség is jócskán tágítja a belátható teret.)

Az egyetlen számomra zavaró megoldás, hogy a bakter kénytelen közvetlenül az úttestre érkezni a fülkéből kivezető lépcsőről, ami eléggé balesetveszélyes, főként, hogy a vasúti sínről távozni készülő autó elé lép: képzeljük csak el, mi történik, ha a bakter enyhe alkoholos befolyásoltság alá kerülve (lásd: „Indul a bakterház” :D) kijön a fülkéből, leesik a lépcsőn egyenesen egy autó elé. Jó esetben nem üti el a sofőr, de kénytelen megállni, az autója pedig még félig a sínen, és érkezik a vonat. Kész is a katasztrófa. Csodálom, hogy a Lego mérnökei erre nem gondoltak. Bennem már felmerült, hogy a 8X16-os baseplate-en odébb rakom a vezérlőfülkét a lépcsővel együtt, sőt, az úttest elé egy korlátot teszek.

Ha elkészültünk a készlettel, akkor már csak a vasúti pályába illesztés és 12V trafóhoz csatlakoztatás van hátra, és kezdődhet a játék: a kapcsoló segítségével emelhetjük-engedhetjük a sorompót, a fénysorompó automatikusan bekapcsol és pirosan villog leeresztett sorompó mellett. Egyszerűen fantasztikus látvány Legoland lakóinak, arról nem beszélve, hogy egy sorompóval és fénysorompóval biztosított vasúti átjáró gondoskodik a vasúton utazók és az átjárót használó autósok biztonságáról. A bakter pedig az épületből az ellenőrzése alatt tarthat mindent, ha pedig úgy tartja kedve, le is sétálhat az átjáróhoz. A plate amúgy elég jól be van építve, 2 pár vágány felhasználása esetén gyakorlatilag minimális szabad hely maradt, mégis sikerült úgy elrendezni mindent, hogy ne tűnjön zsúfoltnak az átjáró.

És akkor egy hosszúra nyúlt epilógus a végére. A végigjátszást követő délelőtt szerettem volna néhány exkluzív képet készíteni, kizárólag  a blog olvasói számára: a kompozíciót próbáltam a gyárihoz hasonlóra venni, háttérben ipari környezettel, plusz extra feature, hogy éjjel esett a hó, így az a pompás ötletem támadt, hogy a terasz korlátján a hóba elhelyezve a készletet fantasztikus, némileg karácsonyi hangulatú felvételeket készíthetek, talán soha többet nem lesz ilyen alkalom.

Nem is volt semmi gond EGY DARABIG; lőttem jó pár képet többféle szögből, több helyre fókuszálva, amikor váratlanul feltámadt a szél a teraszon. Egy tizedmásodperc alatt realizálódott bennem, hogy gáz lehet ebből, a gépet leraktam gyorsan, de sajnos elkéstem. A szél az átjáró alá kapott, és lesodorta a terasz korlátjáról a készletet. Azt gondolhatjátok, sebaj, bírja a Lego az esést, ami alapvetően igaz is, csakhogy…

…én a negyedik emeleten lakom…

Atyaég, gondoltam magamban, most tuti ripityára törik a hőn áhított, méregdrága, közel 30 éves készlet, az összes különleges alkatrésszel együtt. Rémülten kaptam az átjáró után, persze esélytelen voltam a gravitációval szemben. A baseplate „szárnyként” funkcionálva lassította ugyan az esést, így az átjáróm - rajta a bakterrel – már-már elegánsnak mondható ringatózással hullott alá a mélybe, mint egy megsárgult falevél egy őszi délutánon…

Tapasztaltátok már, ahogy durva stresszhelyzetben lelassul az idő kereke? Az a 2-3 másodperc egy örökkévalóságnak tűnt, láttam, ahogy közeledik-közeledik a talajhoz, és egyszer csak hatalmas csattanással becsapódott… szerencsére az aszfalt helyett a hóval borított földes talajba. Úgy rohantam le, mintha egy valódi baleset helyszínére érkeztem volna, ahol döbbenetes látvány fogadott, alkatrészek mindenfelé, kb. 2 méter sugarú körben. Nem taglalom a részleteket tovább, összeszedtem, amit tudtam, és rohantam fel leltározni, lássuk, hogy is állunk. 4 db sín talpfa eltört, 1 db 1x2-es szürke plate eltűnt, a 2 számítógépből az egyik nincs meg, a baseplate megrepedt egy helyen… de ennyi… fénysorompó, sorompórúd, sínek, áramvezető, motorok (amúgy is szét volt szedve az egyik motor, ez gyakorlatilag újból kinyílt, de kár nem esett benne), minden megvan, minden ép. Huuuuh. Az elemekre amúgy is ráfért egy mosás, most az esést követően kissé sárosak is lettek, így nem kerülhetik el a sorsukat, irány a mosógép.

Viszont, számomra döbbenetes, hogy kibírta a 4 emeletnyi esést, gyakorlatilag komolyabb sérülés nélkül. Na, erre varrjatok gombot! Abban biztos vagyok, hogy ezt a sztorit egy életre megemlegetem! :) Hiába, így jár, aki agyatlanul próbál jót tenni… Nekem ez most néhány alkatrészbe fáj, de ez legyen a legnagyobb problémám, ha egyébként a Legoblog olvasóinak örömet szerzek a képekkel, akkor már megérte. Ha esetleg valakinek az olvasók közül lenne a baleset során eltűnt alkatrészekből fölösleges, reális áron érdekelne, mert szeretném pótolni.

IV. Értékelés

Minfigek: 7/10. Ekkora készlethez kevés az 1 fig, de azt én is belátom, hogy funkcionalitásban nem kíván többet a készlet még akkor sem, ha a játszhatóságot így eléggé bekorlátozza. A többi vasúti átjárós készlet is (ebben a korszakban) hasonlóképp 1 fig-et tartalmazott, ma ezen már változtatott a Lego. Az egyenruha szerintem rendben van, bár biztos sokak szerint uncsi, és túl sablonos volt (több készletben is volt hasonló ruházat)

Kockák: 8/10 Sok kivetnivalót nem találok benne. Az épület alkatrészei jól használhatók másra is igény szerint, a sorompóból leginkább sorompó építhető, de ez talán nem baj. Az elektronikus megoldások példa nélküliek azóta is: mind a sorompórúd emelését, mind a fénysorompót illetően. Nagy kár, hogy más átjárós készletekben található kresz táblából ide már nem jutott. A sorompót mozgató motor kissé terebélyes helyet foglal el, de akkoriban nem volt jobb megoldás, szerintem nincs ember, aki emiatt reklamált volna :). A szett nagyjából 28 éves, értelemszerűen látszódnak rajta a használat nyomai, de a fehér elemek speciel nem sárgultak meg (ablakok, ajtó, sorompó rúdja). Az alaplapokon látszik talán legjobban az idő múlása, némi repedés és sárgulás észrevehető.

Játékélmény: 9/10 az említett lépcsős incidenst leszámítva nagyon jó a játékélmény. Egy vonatos környezetbe illesztve pedig páratlan lehetőséget nyújt. Gyerekként imádtam volna, az tuti, és ezzel szerintem a mai gyerekek is ugyanígy lennének. 1 pont mínusz a lépcsős megoldás miatt.

Ár: 4/10 nem a kamionról leesve vettem, de elég kedvező áron jutottam hozzá. Viszont ha a bricklink árakat nézem, az horror, de az ilyen kuriózum készleteknél ezen nem csodálkozom. Egy 4539 9V készlettel összehasonlítva, még dobozzal, leírással is csak maximum 13-15.000 HUF körül meg lehet venni, igaz, abban nincs távvezérelt fénysorompó és automatikusan mozgó sorompó, illetve nem 2 pár sín átjárójaként funkcionál gyárilag. Én akkor is azt gondolom, hogy nagyon drága készlet.

Összesen: 7/10 Hatalmas élmény, kétségtelen, hogy önmagában (vonat nélkül) korlátozottan élvezetes, de egy igazi kuriózum. Megéri-e az árát? Nyilván nem. De én néhány hete vettem egy ugyanilyen készletet, mert olyan kedvező áron kínálták, hogy nem bírtam otthagyni. Azzal nyugtatom magam, hogy csökkenni biztos nem fog az értéke. Aki akarja, kicserélheti 9V vagy akár RC sínekre is a gyári 12V síneket, és viheti tovább a készletet a 9V/RC vonatok mellé is, mert biztos lábakon állja meg a helyét bármelyik mai készlet mellett (figet leszámítva). Ebben az esetben a működtetéséhez nyilván szükséges egy 12V trafó.

V. lásd még

- alkatrészlista
- építési útmutató 
- ő is átjáró, csak nem automatizált (nézd a fát!)
- bájos kis vidéki átjáró
- a flash light unit szétszedve
- a már említett 9V-os átjáró
- és egy másik, szintén 9V
- ez lenne a szellemi utód? 

| Képeket a bricks.argz.com-ról, illetve a Bricksetről vettünk át a sajátokon felül. |

Címkék: kritika 1983 lego trains 12v olvasó játszik 7866 remote controlled road crossing

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr832479941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rudymester · http://retrofaktor.blog.hu 2010.12.05. 08:53:57

Nagyon jó az írás és a készlet is! Az ár tényleg horror, én megelégednék az elektronika nélküli verzióval is. Nekem is egy titkos álmom 2 város felépítése, köztük vasút közlekedne. Az egyik egy modern nagyváros, a másik meg egy retró jellegű lesz. 10 év alatt össze jön szerintem. :)

Az ilyen végigjátszásokat szeretem, részletes, mindenre kiterjed, öröm volt olvasni!

tío · http://legozz.tumblr.com/ 2010.12.05. 09:12:09

Nagyon jó végigjátszás! Ennél alaposabban nem is lehet egy készletet körüljárni :) Köszi!
Részvétem az esés miatt! Nem hiszem, hogy kárpótol, de a szabadban készült képek a felhőkkel, elmosódott háttérrel nagyon szuperül sikerültek.

Gondolom sokan álmodozunk még most is egy ilyen terepasztalról: legozz.tumblr.com/post/977948798/lego-trains-from-1981-10-evesen-ezert-biztos Két átjáróval te már biztos beljebb vagy :)

mestska · http://cities.blog.hu 2010.12.05. 09:50:02

ej de jó kis végigjátszás, még ilyet!

A kinti képek egyébként nagyon klasszak lettek, sajnálom, hogy ilyen véget ért a fotózás :(

ainex 2010.12.05. 10:29:06

Az írás hangulata és tartalma egyaránt 10/10! Gratula!

"Van olyan fiúgyermek, aki szereti a Legót, de nem szereti a Legó-vasutat?" Bevallom, van. De ennek oka, hogy külön szeretem a Legót, külön a modellvasutat, és mindig is úgy tartottam, hogy a modellvasút sokkal kisebb léptékben is sokkal autentikusabb és részletgazdagabb tud lenni.

A "bakterház" magasra emelése valóban a pálya jobb belátását szolgálja, és nemcsak nyugaton, mifelénk is szokványos, csak nem úgy, hogy állványon van a bódé, hanem úgy, hogy egy-egy szabványépület emeleti szintjére kerül a jelzőkabin. Albertfalva megállóhely mellett laktam sokáig, az ottani szolgálattevő is magasról nézi a forgalmat, pedig ott még útátjáró sincs!

Minifig: Szerintem is kevés az 1, különösen hiszen ha már útátjáró, akkor legalább egy motorost és/vagy egy biciklist, valamint egy gyalogost adhattak volna hozzá :)

A szabadesés pedig... Hát ilyen még tényleg nem volt! De tökéletesen át tudom érezni: egyszer egy háromszáz eurós modellmozdonyom esett mindössze két métert a polcról a parkettára - ott is megállt az idő, még arra is futotta, hogy lábbal megpróbáljam felfogni az esést, de nem sikerült. Na az a mozdony soha többé nem állt talpra. Lehet hogy mégis inkább Lego vonatra kéne váltanom?

Anak 2010.12.05. 10:37:06

Bevallom nektek én nem rajongok az ilyen spéci dolgokért legóban, mint az elektromos vasúti átjárók. Az ok roppant prózai: az elektromos alkatrészek. Ugyanis tartom magam ahhoz a állásponthoz, ami elromolhat az el is romlik, ráadásul az én tehetségem az elektromos rendszerek javítása terén nagyjából kimerül az lámpatestek izzóinak kicserélésében. Szóval nem kéne, mert állandóan az járna az agyamban mi lesz ha tönkremegy? Az elektromos alkatrészek meg rendesen megdobják a készlet árát és valóban nem sok alkatrészt tartalmaz.
A zuhanás valóban egy dráma...ismerve magamat napokig nem bírnám túl tenni magam egy ilyen eset után. A törést még csak-csak elviselném, de az elemek elvesztése búskomorságba döntene. Remélem Roland te jobban átvészeled majd.

2010.12.05. 11:12:08

hát üssetek agyon, de a készlet nem tetszik (a végigjátszás élvezetes). nagyon fából vaskarika érzésem van.

lehet, hogy nem akarták, az elektromos dolgok miatt drága készletet tovább drágítani azzal ,hogy még kockákból is tegyenek bele annyit, hogy az egész ne úgy nézzen ki, mintha a tervező félbehagyta volna a készletet, elment nyaralni 3 hétre és mire visszajött kiderült, hogy sorozatgyártásba került a félkész műve...

szeme közé, laposan! 2010.12.05. 12:25:56

Lego gondatlan veszélyeztetése!!! Vajon mennyi járhat érte? :):)

Konstans 2010.12.05. 12:45:28

Nem mindennapi élmény/tragédia lehet egy meteorként/ levélként, zuhanó/szálló, törésteszt a negyedikről. :) Sajnálom :( Igen egy fig nem elég, legalább lehetne valami ami miatt lekel zárni a sorompókat. ( kis vonat, autó, motor, kerékpáros) Szép végigjátszás a képel élnek és tetszenek. Egyszer gyerekként csináltunk egy törvény könyvet amelybe meghatároztunk minden olyat amellyel egy legot sérülés érheti (gondatlanság, eltörés esetén) igen komoly büntetést róttunk egymásnak, de nem hiszem hogy megvan még az a törvény lap amire feljegyeztük ezeket. :)

Konstans 2010.12.05. 12:59:14

Amit a videóba láthatunk sorompó nyitásánál-záródásánál, tényleg ilyen gyorsan megy végbe a folyamat?

Almaspite 2010.12.05. 13:39:08

@Konstans: A nagyobbik szürke doboz működtette a 12 voltos készletekben a váltót. Ezt lényegében a dobozka ALJÁN lévő mechanika végzi. A tetején volt egy jelző, aminek a 90 fokban történő elfordulása mutatta, hogy épp melyik irányba van nyitva a váltó. Ezt használják ki jelen esetben a sorompó 90 fokban történő felnyitására is. De mivel egy váltó átcsapása is csak néhány tized másodperc volt, ebből fakad, hogy a sorompó is tényleg ilyen gyorsan felnyílik - lévén ugyanazt a szerkezetet használja.

siófoki35 2010.12.06. 00:19:05

@ainex: Íme az albertfalvi bakterház. Egyébként van meleltte egy sorompó, csak már nem használják. Az állomás másik végén is van iylen, na amellett nincs sorompó :)
kepfeltoltes.hu/101206/SDC10917_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

siófoki35 2010.12.06. 00:22:44

@siófoki35: Viszont ha jól rémlik, az állomás másik végén magasabb épület van. Egyébként a váltókat állítják innen.

Viszont ez egészen hasonlít a cikkben lévő épületre: www.vasutallomasok.hu/kepek/p0011/p0011533.jpg

leopold getz 2010.12.06. 16:21:58

Gyerekkoromban mennyit nézegettem ezt a készletet a "legós könyvekben"... Szép! :)

Brickfan 2010.12.14. 20:42:52

Sziasztok,

az elmúlt hetekben kicsit elhavazódtam, és most látom csak, hogy Tutuka publikálta a végigjátszásomat, amit utólag is nagyon köszönök!

Örülök, ha a kedves olvasóknak tetszett, ha van rá igény, akkor más szetteknél is megpróbálok hasonlót, vna még jópár, csak elég időigényes dolog :)

a 4 emeletes esésen túltettem magam, ez van, megváltoztatni már úgysem tudom, néhány talpfa a veszteség, majd pótlom. Be positive! :)

Brickfan 2010.12.14. 20:44:31

@tío: rajta vagyok, hogy jó nagy városom legyen, de elég komoly befektetés, mármint anyagilag... :)

Brickfan 2010.12.14. 20:46:57

@Rudymester: nekem is van egy hasonló álmom, ahogy számoltam, én is 8-10 évet láttam reálisnak. A legnagyobb gondom mindig, hogy jó nagy készletekbe ruházzak be először, de az irdatlan pénz, viszont túlvagyok a "nagy" készleteken, vagy vegyek kisebbeket, amik relatíve még drágábbak... nehéz az egyensúlyt megtartani, retentő nehéz :)

Brickfan 2010.12.14. 21:00:14

@ainex: uhh, az a modellmozdony leejtés is nagy para lehetett :-/

Brickfan 2010.12.14. 21:01:48

@Gibbons: azt gondolom, ez is egy vélemény, amit tiszteletben kell tartani... nekem nincs hiányérzetem, bár néhány aprósággal kétségtelenül fel lehetett volna dobni (bicikli, fa, virág, bármi...)

Brickfan 2010.12.14. 21:03:03

@Konstans: no ez a törvénykönyv dolog érdekes, gyerekként mi is állandóan legóztunk, de ilyenünk nem volt, fel sem merült soha :D

Brickfan 2010.12.14. 21:04:10

@mestska: örülök, ha tetszenek a képek, elég "drága" felvételek lettek..

Brickfan 2010.12.14. 21:05:45

@siófoki35: wow... de a fent leírtak alapján mostmár tiszta, miért az épület megemelése. Köszönöm!

Brickfan 2010.12.14. 21:06:47

@leopold getz: én is, én is :)

most pl egy 7715-öt hirdetnek a Vaterán, de hát irdatlan ára van... :-(
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...