Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

A kulisszák mögött

2010.12.01. 06:47 - Dornbi

A TechnicBRICKS jóvoltából nyilvánosságra került egy 2008-as belső kiadvány (PDF, 612k) a LEGO cégtől a Technic részleg működéséről (a LEGO csoport engedélyével). Ugyan az évszám már elmúlt, mégis rengeteg érdekességet lehet belőle megtudni.

Per Hjuler, a Technic vonalért felelős alelnök szerint a részleg 2008-ban 500 millió dán koronás bevételt termelt (ez mai árfolyamon kb. 18 milliárd forint), amivel sikerült jócskán megnövelniük az eladásokat az előző évekhez képest. A legnagyobb piac Észak-Európa, ezen belül is Németország. Csak tippelem, hogy a skandináv országok sem állhatnak rosszul a népesség arányában. A legnagyobb növekedést Kelet-Európa, Nagy-Britannia és Franciaország hozta (így, ebben a sorrendben). Az USA viszont azóta is szinte bevehetetlen piac a Technic számára, minimális forgalommal.

A növekedést egy három betűvel leírható stratégiával érték el. A, mint Authenticity (azaz hitelesség): egy gyerek vagy egy felnőtt is azonnal felismerje, hogy az adott készlet micsoda. F, mint Functionality (ezt talán érthető): minden modellnek sok működő részletet kell tartalmaznia. Végül C, mint Challenging (kihívás): a modell építése legyen érdekes, tartalmazzon viszonylag bonyolult részeket.


| Egy tipikus AFC modell, a 8297-es 2008-ból |

A Technic több szempontból különbözik a többi LEGO vonaltól. A felhasznált kockákban és a célcsoportban sincs nagy átfedés, próbálják a célközönség életkorát minél jobban kitolni - azt hiszem, az AFOL közösség népes gyarapodása mindenképpen igazolja az erőfeszítéseket. A készletek életciklusa hosszabb, mint a többi LEGO vonal esetében: egy tipikus Technic doboz még négy évvel a bemutatása után is szépen fogy a polcokról. Az pedig kifejezetten a Kelet-Európai növekedés hatása, hogy az utóbbi években próbálják a kisebb, egyszerűbb modellek választékát növelni, mivel egy 100 Euró körüli készlet ezen a piacon már sokak számára nem megfizethető. A Technic tervezők lényegében közvetlen konkurrencia nélkül, szabadabban alkothatnak, mint a LEGO cég más tervezői, hiszen a Mega Bloks és társai közül egyik sem árul hasonló termékeket.


| A háttérben a falon az összes eddig megjelent Technic modell |

A kiadványból betekintést nyerünk a Technic tervezési folyamatába is. A designerek hetente egyszer találkoznak zárt ajtók mögött, ahol megvitatják a legújabb ötleteiket. Ilyenkor  kommentálják egymás modelljeit, kipróbálják, rendben forognak-e a kerekek, vagy nem lenne-e jobb más színnel próbálkozni.

A főnök, Ricco Krog persze kemény kézzel fogja a társaságot: nézi, mikor voltak hasonló termékek a múltban, és próbálja a költségeket kézben tartani. Az elsődleges kontroll a modell tömege: aki 20-30 grammal a cél felett van, kénytelen faragni belőle. Amikor az ötlet már kiforrottabb, akkor persze szétszedik, és egyenként átnézik az alkatrészeket.


| Markus Kossmann és Uwe Wabra, két sztár-tervező a bal oldalon|

Fontos szempont az is, hogy a modellek biztonságosak legyenek: ha három tervezőnek sem sikerül fájdalmasan beszorítania az ujját a fogaskerekek közé, akkor már jó eséllyel megfelel a biztonsági követelményeknek.

A végeredménnyel aztán mindannyian találkozhatunk a boltok polcain, legközelebb 2011-ben. Engem nagyon érdekelnének azok a modellek is, amelyek végül nem jutnak el a polcokra, de azt hiszem, a szigorú titoktartás mellett ezek megismerésére nem sok reményünk van.

Lásd még:
- Technic designers blog
- Ricco Krog bio
- Markus Kossmann bio (például 8275)
- Uwe Wabra bio (például 8285)

 

| Ne feledjétek, hogy pénteken már kockagyár leszünk! – kockagyar.blog.hu |

Címkék: marketing lego stratégia technic tervezők

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr612462217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2010.12.01. 07:19:44

Gonosz megjegyzések rovatunk következik:
Miért ADC modell, ha a középső betű F? Vagy dánul D?
Németország mióta Észak-Európa? Az inkább Skandinávia lenne.
A technic (értsd, gondolkodást igénylő) népszerűtlensége az USA-ban nem meglepő...
Gonosz megjegyzések rovatunkat olvashatták.

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2010.12.01. 08:54:47

@Yooha: Hát nyilván azért ADC, mert már rég jártam iskolába, ahol a betűket tanították. :) Javítottam.

Anak 2010.12.01. 19:01:13

Az az érzésem, hogy a Technic nem csak az egybesült államokban, de itt a kockagyár oldalán sem igazán tudja megkedveltetni magát az olvasóközönséggel.
Dornbi kolléga ugyan kitartó és mindig összeszedett, érdekes cikkekkel indul harcba, ám mintha szélmalomharcot vívna.

A második kép aláírása meg üt. Az ember azt várná, hogy egy fotó az egyik tervezőről és a neve fog alatta szerepelni, erre a háttérben látható elmosódott dobozképekre hívod fel a figyelmet. :)

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.12.01. 19:20:39

@Anak: szerintem csak más habitusú rajongókról van szó. szerintem több levelet kapok technic-témakörben, mint a sokáig követelt castle vonalon, ráadásul a számok is azt mutatják, hogy az átlagoson felül hoznak PI-t ezek az írások. (az ilyet nem szokták kikotyogni, ugye? :D)

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2010.12.01. 19:53:23

@tutuka: Most már a pí az 3,24 lett, vagy mi az, hogy átlag feletti? Csak hogy tanuljak.

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.12.01. 19:57:02

@Yooha: sokmindenről beszélhetünk, de erről nem :P messélhetek például arról, hányas cipőt hordok, milyen erős a szemüvegem. :)

Anak 2010.12.01. 20:10:10

@tutuka: mesélhetnél pl arról, hogy tettél szert erre a karakteres szemüvegkeretre :)

@Dornbi: Techniknél volna értelme bevezetni licenszelt termékeket? Változtatna az eladásokon? Vagy ezek már rég megtörténtek a Lamborghini, Ferrari autókkal?

Drakolder 2010.12.01. 21:41:58

@Anak:

November 19-i post ez a TBs-en akit érdekelt már elolvasta akkor :) és egyébként se valami érdekes...

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.12.01. 21:57:15

@Drakolder: és ha tudnád milyen kicsi a közös halmaz :D (arról, hogy nem akkor jött nálunk is én tehetek, a poszt nagyságrendileg 1,5 hete vár az élesedésre :(

Drakolder 2010.12.01. 22:05:01

@tutuka:

Valóban kicsi lehet :D Bár ti is keveset foglalkoztok a témával szóval érthető, hogy nincs nagy közönsége a témának (kedvcsinálónak élesítsd a végigjátszásaim :P).

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2010.12.02. 10:49:15

Világos, hogy a Technic célközönsége eléggé elüt a többi Lego-termékétől, és ez itt a blogon is tettenérhető. Próbálunk mindenféle területről érdekes infókat szállítani. Sajnos kevés jó Technic blog van, úgyhogy híreink egy jó része a TechnicBRICKs-ről származik, remélem, legalább az angolul nem tudó olvasók számára megéri.

@Anak: Licenszelt termékek - szerintem a Ferrari-vonal meg előtte a Williams versenyautó nagyjából erről szólt. A legtöbb hardcore Technic rajongónak szerintem nem a szíve csücske, mert a műszaki tartalom nem olyan érdekes. De lehet, hogy segítene olyan vásárlókat is megfogni, akiket egyébként nem érdekelne. A jövő év kapcsán pl. tartotta magát a pletyka egy Lamborghini autóról, de egyelőre nem bizonyult valósnak.

BorZol 2010.12.04. 00:42:06

Udv. Kicsit többet LEEGO-zok mostanában mint a gép előtt lennék.
City rajongóként raktam össze jó pár Technic készletet és valóban lehet szeretni.
Mivel főleg a funkció / működés számít jobban is viselik a "ne törődj a színekkel" stílust :D
Szóval építettem picit meg közepeset, de kifejezett giga - nagyot még soha. Eredmény: a minifig kompatibilis mániámat nem tántorította el. A Technic figura jópofa de valahogy nem jön be.
A 7685- tökös nagy dózert mikor összeraktam valami megihletett TECNIC vonalból és motorizálni kell " érzésem" támadt.

Úristen csak hasonlítson a Caterpillar -ra :)
T130-as dózerban ültem már/ vezettem, ezt nem hagyhatom ki
, hogy 9V-tól túrja az ömlesztettet a szőnyegen.

Volt már Technic amit 2x és 3x-re is elrontottam de megis kihívás maradt. 8040 :X
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...