Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Végigjátszás: 7947 Prison Tower Rescue

2010.11.18. 06:14 - Scorpicore

I. Alapadatok

Neve: Prison Tower Rescue (Szöktetés a börtöntoronyból)
Sorozatszám: 7947
Témakör: Castle
Altéma: Kingdoms
Kiadás éve: 2010
Kockaszám: 365
Minifig: 5
Ára: 13 200ft-tól



II. Mi van a dobozban?

Maga a doboz szerintem szépre sikerült, és igazán tetszetős. A Kingdoms sorozat készleteiről szerintem ez általánosságban is elmondható. A doboz sok más készlettől eltérően, most kivételesen nem nevezhető túlméretezettnek. A 4 számozott zacskó, és a 2 építési útmutató kényelmesen elfért benne, (nem hagyva annyi helyet, hogy még egyszer elférne benne a készlet, mint általában). Matrica, és zacskón kívüli elem a készletben nem volt.
A dobozról végül egy észrevételezés: Nem volt benyomható nyitó rés, mint ahogy az lenni szokott. Tudjátok, amit hüvelykujjal be lehet szakítani. Én azt minden dobozon szerettem, de itt sajnos nem találkoztam vele.

III. Játékmenet

Építést úgy kezdtem, hogy kinyitottam az 1-es jelű csomagot, ahol igazándiból komoly építenivaló nem volt. Figurák összerakása, kincsesláda, ló felszerelése, meg a patkány, és ennyi. A 2-es zacskóval kezdődött meg az igazi építés, ez volt az épület jobb oldala, és ahogy haladt előre a folyamat, én úgy haladtam az építéssel balra. Miután az alap kész volt, nagyjából elérkeztem az első építési füzet végére, és kezdődött a második. A felvonható rácsozat „sínjei” pedig be lettek építve, és most, hogy az építés haladt felfelé, már hamarosan bekerült a rács is (erről még később részletesen).

Már a 3-as zacskónál jártam, mikor felbontottam mellé a negyediket is. Talán a keresgélés vágya hajtott.

Felépült a melléktorony, ahol a vérszegény katapult helyet kapott. Azért mondom ezt, mert sikeres lövés esetén sem repül messze. Sikeres lövést pedig azért, mert néha elakad a várfalban a katapult nyelve, amivel tüzelünk. Ilyenkor röppálya nélkül lepotyog a kastély mellé. (Inkább csak elrettentés céljára szolgál hát ez a „katapult”.) Szomorú.



Miután ezen túltettem magam, elértem oda, hogy a kapott 30 centiméter hosszú madzagot rá kellett csomózni a rácsozat tetejére, majd be lehetett helyezni a „sínbe”. Miután a szerkezet bent volt, rá kellett fűzni a madzagot a csörlőre, majd beépíteni azt is. A torony következő szintje a Börtön szintje volt, majd a legfelső szint – a torony csúcsa – ahol helyet kapott egy kondér, amiben valami forró, és lángoló (olaj,szurok, stb., ki mire gondol)  kapott helyet. Ennek van egy billenthető szerkezete, így rá lehet borítani a kiérkező lovasságra.

Börtönhöz két egymással szembe fordított lépcsősor vezet fel, és onnan pedig egy létra, ami korábban pedig a börtön hátsó rácsozata volt. Ez volt az egyetlen olyan dolog, ami nekem nem tetszett a kastélyban. Tök jó felhúzható rácsozat, borítható kondér – ezek tök jók, és akkor erre itt egy létra, ami „munkaidőben” börtön rács, azon kívül pedig létra? Áh, nem tetszik, de sajnos jóformán minden készletnek van egy ilyen bazári megoldása, mely az emberből egy kis nem tetszést hoz elő.

Hasonló volt a bal oldali lépcsősort elzáró létra. Minek? Ha valaki nem akar lépcsőzni, akkor létrázzon, vagy mi? Abszolút feleslegesnek tartom, azóta is felhajtva tartom. De ezeket nem igazán rónám fel negatívumnak, mert meg van bennük a jó szándék, szóval inkább csak az én kötözködésem.

Amit az építés során nem említettem, mert gondoltam itt a végén summázom, az a kastélyban megtalálható panelek. Szám szerint 10 darabot tartalmaz a készlet. Ebben a készletben nincsen velük gond, bár biztos megoldható lett volna más elemekkel is, de MOC szempontjából, ez az abszolút felesleg, ugyan is, aki szépet vagy igényeset akar építeni az nem igazán használ panelt. De ebbe most felesleges belemenni (mert egy teljesen más téma).

Most, hogy a negatívumokat kiveséztem, elmondom, hogy szerintem a kastély nagyon jól néz ki, és emellett nagyon jól játszható készlet. Sok izgalmat ígér, amit be is vált. Nagyon sok hasznos elem található benne (még az előző bekezdéstől eltekintve is). A figurák jók, és megfelelően felszereltek. Már említettem egy kincses ládát az elején, aminek igazándiból nincs szerepe a készletben, de még is nagyon jó plusz. Adnak hozzá 3 gyémántot és egy arany színű "kristályt", meg a tetejére egy patkányt.
Nincs más hátra, mint a készlet értékelése. Íme:

IV. Értékelés

7/10 a minifigre. A figurák a készletben meglehetősen jók, és amit külön kiemelnék az az Oroszlán címeres frakció lovagja. Nagyon eltalálták. Figurák száma a készlet méretéhez képest korrektnek mondható, viszont a figurák közt vannak különlegesebbek, ami emeli az átlagot. Miért is nem kapott 10ből 10-et? Azért, mert bár vannak extrák, közel sem halmoznak el, mint mondjuk egy 7079-be (ami egyedi figurákban és mennyiségben is közel verhetetlen).

8/10 a kockákért. A kockák közt sok féle elem megtalálható, és nagyon sok jól hasznosítható elem található (főleg Castle MOCban). Ami még pozitívum, az a kiegészítők, mint a fegyverek, meg hasonlóak, ugyan is tisztességes mennyiséget kapunk ezekből is, valamint pozitívnak tartottam a felhúzható rácsozatot is, ami nagyon tetszett. Levonást egyedül a sok panel miatt tudok felróni. Mert bár panelből lehet építkezni, de nem azok teszik várbörtönné, hanem az apró részletek.

9/10 a játékélménynek. Az építés során számomra volt néhány új technika, mint a felhúzható rácsozat is, ami bár nem bonyolult, még is szórakozató részlet. A játékélmény kiváló, mind felépítési, mind kalandozás szempontjából is. Meg merem kockáztatni, hogy a Kingdoms sorozatban eddig az egyik legjobb készlet.
Árnyékot egyedül a kissé esetlen mini katapult, és a létra/börtönajtó vet, amik a játék folyamán meglehetősen zavaró részletek lehetnek.

6/10 az áráért. Az ára, mint a Kingdoms készletek, viszonylag még drágábbaknak mondhatóak az átlaghoz képest, de ettől eltekintve, az ára még mindig korrektnek mondható. Én internetes rendelés útján jutottam a készlethez, az I. részben írt árért, viszont sajnos néhol (Tesco) akár 3 000ft-tal drágább is lehet indokolatlanul.

7/10 az összpontszám. A készlet a jobbik fajtából való, és csak ajánlani tudom mindenkinek!

V. lásd Még

- Item list
- Építési útmutató
- Brickset
- Így épül

|A képek (kis része) a lego.com-ról való.|

Címkék: kritika lego castle 2010 végigjátszás 7/10 kingdoms 7947 szöktetés a börtöntoronyból

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr532433470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2010.11.18. 07:51:01

Az idei váras készletek közül ez tetszik a legjobban, talán mert ez a legnagyobb "sárkányos" vár (nekem ez a frakció jobban tetszik. Az oroszlánosok olyan kiscserkészesek :) )
Amit pont emiatt sérelmezek, hogy - a zöld varázslót leszámítva - minden készlethez nem kevesebb oroszlános figura van, mint sárkányos! Még itt is, a sárkányos-főhadiszálláshoz is több piros figurát adtak, zöldből csak kettőt. Amúgy nekem tetszik a létramegoldásokkal is. Ha a fogoly enni szeretne, le kell eresztenie a létrát :)

efroland 2010.11.18. 07:56:18

Nagyon szép készlet, köszönjük a leírást! Már csak ez hiányzika a Castle sorozatból, de meggyőződtem, hogy meg kell venni!

Scorpicore 2010.11.18. 08:35:42

@Yooha: Nekem is pont ugyan ez az észrevételezésem, hogy mindegyik készletben (Még a "sajátjukban" is) a Sárkány lovagok maradnak alul létszámban. Én ennek orvoslására megtoldottam az állományt egy Battle Pack-kel ( brickset.com/detail/?Set=852922-1 ). (Van benne egy nagyon menő mellvért ::) ) Úgyhogy most fölényben vannak a sárkány lovagjaim ::)

mestska · http://cities.blog.hu 2010.11.18. 09:11:37

nekem ez a leírás iszonyú csapongó volt, összevissza ugrált. Lehetne esetleg legközelebb egy hárommondatos összefoglaló az elejére - ahogy a többi leírásnál is szokott lenni - , hogy ez meg ez van benne, így meg így épül fel az épület. Mert így aki nem ismeri a készletet, nem igazán tudja, hog ymiről beszélsz.

egy példa, van több is:

"Miután ezen túltettem magam, elértem oda, hogy a kapott 30 centiméter hosszú madzagot rá kellett csomózni a rácsozat tetejére, majd be lehetett helyezni a „sínbe”. Miután a szerkezet bent volt, rá kellett fűzni a madzagot a csörlőre, majd beépíteni azt is."

Hogy mire szolgál, azt már itt nem írod le. Később ugyan oda van vetve fél szóban, hogy "Tök jó felhúzható rácsozat", meg az ábrákról is rá lehet jönni, de hasznosabb lenne, ha elolvasnád amit írtál, és legközelebb abban a szellemben születne meg az írás, hog ynincs meg mindenkinek a készlet.

Scorpicore 2010.11.18. 09:28:21

@mestska: Legközelebb akkor szájba-rágósabban írok...

Llew 2010.11.18. 09:33:45

Nekem ez a szett nagyon tetszik. Marha jó a színösszeállítása az épületnek, ahogy a sárkányos katonáknak is, és a sötét színű fegyvereik is nagyon jók. Az épület fazonja viszont nagyon nem tetszik. egy hatalmas vár bejáratnak jó lenne, de így hát nélkül olyan értelmetlen az egész. A rács nagyon jó, de szerintem jobb lett volna inkább valami lego.blog.hu/2010/02/26/olvaso_jatszik_6066_camouflaged_outpost jellegű, zárt rejtekhelyet adni a sárkányosoknak. A színek úgy is ilyen erdei környezetre utalnak. Amit meg végre elfelejthetnének az a katapultozás. Főleg ezek az épületeken lévő miniatűr vacakok. A létszám arány tényleg nem jó, reméljük jövőre a sárkányos banda is kap valami nagyobb erősítést. Ami viszont mindkét frakciót érinti, hogy lóhiányosak a készletek. Még az oroszlános "nagy várhoz" is csak egy van, pedig régen egy ilyenhez 2-4 is volt, most meg az egész frakciónak az össze készletben jut három. A sárkányosoknak ehhez a készlethez igazán járt volna egy. Legalább pajzzsal alaposan el vannak látva. :D

Scorpicore 2010.11.18. 09:41:05

@Llew: Pajzs az van rengeteg, de azt várom már, hogy a nagyobb méretű sárkányos pajzsot is kiadják a következő évben.
Ami pedig ritkaságnak számít, az a sötét szürke (pearl) nyílpuska. Még a Battle Packbe is barnát raktak.

Anak 2010.11.18. 09:56:59

A kingdomsos készletekből talán ez sikerült a legjobban. Nekem viszont nem tetszik a dobozok grafikája illetve a készletekben szereplő két oldal színei. Ez a piros kontra sötétzöld nem gyere be, ám ez lehet, hogy az én sajátságos hibám ugyanis színtévesztő vagyok és alapból utálom azt, ha pirosat raknak zöld mellé. Itt persze jól elkülöníthető melyik-melyik.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.11.18. 10:12:16

@Scorpicore:

nem szájbarágósabban kell írni, hanem logikusabban felépített szövegszerkezettel.

Konstans 2010.11.18. 12:01:46

Hello jó végigjátszás. A készlettel kivülről nincs bajom nagyon szép, nagyon ötletes, de ha megnézzük a másik oldalát már nem annyira tetszetős. A létra + börtönrács tényleg nem jó. Talán ha egy fa ajtóval oldották volna meg... De leginkább az zavar, hogy ahol elől az ablakok vannak ott azt hittem, hogy egy tök jó szoba is van. A Lego.com-on végigjátszottam a Kingdoms által csinált játék szösszeneteket és ott egy komplet bútornélküli ugyan, de egy szobába játszódott. Itt meg ott egy rács. @Scorpicore: Az alap egybe van vagy sok kicsi lapból ?(mennyiből?)

Scorpicore 2010.11.18. 12:32:32

4db (6x12es) Sötétzöld lapból áll.
Ráadásul azt, ami a nagy kapu alatt van, azt csak egy 1x8-as tile csík, és egy 1x10-es csík tartja.

pragmaP 2010.11.18. 16:24:10

A készlet nagyon tetszik.

Ha pedig valakinek nem jön be a létra+rács megoldás, az szerintem kizárólag annak róható fel, hogy annó nem volt meg neki a Wolfpack Tower (www.bricklink.com/catalogItemPic.asp?S=6075-1). Egyik kedvenc gyerekkori készletem, és abban is így van megoldva a börtöncella (ami ráadásul a pár napja bemutatott szellemet tárolja). Nosztalgikus érzés fog el ennek a megoldásnak a láttán. :-)

Stiel 2010.11.18. 19:59:04

Egy kicsit kevés a belső tér benne. Meg a bejárat melletti lépcső is fura. Logikusabb lenne, ha belülről lehetne feljutni. Összességében alkatrészforrásnak jó, és ha lesz annyi pénzem, hogy vegyek még egyet, akkor összeépítek egy nagy sárkányos kastélyt is.

tío · http://legozz.tumblr.com/ 2010.11.20. 12:11:14

Karácsony közeledtével azon gondolkodom, lehet megveszem ezt a készletet unokahúgomnak, aki most csak hercegnős, királylányos dolgokkal hajlandó játszani. Elvégre van benne királylány, herceg fehér lovon, várkastély toronyszobával... minden, ami egy lánynak kellhet egy kis Csipkerózsika játékhoz.

Persze szigorúan csak velem építheti majd össze! Vegyél legót és fogd rá a gyerekre :)

Anak 2010.11.20. 13:40:25

@tío: Megkérdezhetem hány éves az unokahúgod?

tío · http://legozz.tumblr.com/ 2010.11.20. 18:54:10

@Anak: 4 és fél :) egy-két City készlettel már egész jól elvan, összerakni persze egyedül még nem tudja.

Anak 2010.11.20. 21:03:22

@tío: Nekem is egy hasonló korú keresztlányom van, de én még nem mertem bevállalni ekkora és ilyen bonyolultságú készletet. Egyelőre csak egy 5899-s kap.

Darth Brick 2011.01.09. 21:36:59

Ah, megvettem!
Kibontottam, mérsékelten tetszett, inkább csak a figurák miatt vettem meg. Kezdtem haladni az amúgy bontásra szánt vár építésével, egyre fokozódó örömködéssel egy-egy sokszor áhított alkatrész felbukkanásával. Ami nem tetszett, az állandóan széthulló alaplapok(elején a két szürke lapos, és studos elem képtelen egybetartani). Sajna nemrég jött meg a Kingdom calendar, ami nem kicsit kényeztetett el pótalkatrész terén. Szóval lelkesen kerestem a hőn óhajtott tartalék zöld bokrétát itthhon lévő lombhullatott katonámra....
AMI NEM VOLT A DOBOZHOZ!!!!
ez a momentum rendkívüli módon elkente a számat, iszonyat többletköltséggel járt volna a gyártónak egy ilyen könnyen törő, elvesző, illetve kis készletekből kispórolt alkatrészre.
Bánatomban elpróbáltam máig nyeregtelen zöld lovagom helyett a vörös lovaggal kivágtázni a várból... nem fért ki!!!??? Miért is nem? nagy gáz lett volna egy sorral magasabbra építeni? Akkor már lötyögve kiférne.
Végezetül: bevallom erre nem figyeltem, és fel sem tűnt, de ehhez a készlethez 4db! sárkányos pajzs van, ami szintén eléggé szűkmarkúan mért alkatrésze pöttöm seregemnek: 4db sárkánylovagomhoz 2db volt, és amit holnap veszek(kicsi katapultos) ahhoz sincs.
(El kell verjem óriási Lottónyereményem: 1480Ft, szerintem sok év múlva is öröm lesz ránéznem.)
-Szóval a pajzsok megmentették a napot, őszintén megvallva jobban tetszik mint vártam, pl három lépcső, az nem semmi, hercegnőm is van már. szóval csak a később megjelenő fogatból hiányzik a király(Crownék ura holnap érkezik, dehát az egy másik birodalom.)

Stiel 2011.01.09. 23:46:45

@Darth Brick: peched van, nekem volt benne tartalék zöld sisakforgó. De elvileg a kicsi katapultosban is van tartalék, szóval ne add fel. :)

A sok extra sötétszürke fegyver és sárkányos pajzs mindenképpen jó dolog, szóval az külön öröm. Ráadásul a kis melléktornyon lévő pajzs viszonylag 'büntetlenül' lenyerhető, nem hiányzik onnan.

Darth Brick 2011.01.10. 00:43:59

@Stiel: 7950-hez? veszek kettőt. de akkor legyen benn, mert beperelem őket :) ekkora pechet.....
Viszont elhoztam a Zeg i Tesco utolsó 5615 lovagját... ez 2008 óta ott kallódott mire végkiárusították 690-re?
Már csak egy üres doboz maradt, valaki ellopta amivel a boltnak jelentéktelen, nekem óriási kárt okozott :( sebaj, a futár hoz még kettőt :) Találtam nyerget is. már csak egy arany lovag hiányzik a felvonóhídból. Pajzs nemérdekes, bricklinkről rendeltem négyet. ne már hiány legyen. Most végeztem első végigjátszás írásommal, holnap fotózok hozzá, és beküldöm.
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...