Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Hiperrealista?

2010.05.12. 06:50 - tutuka

Múlt szerdán kiderült, vagyunk már annyian (mind számszerűen, mind véleménnyel), hogy egy-egy téma értelmes beszélgetést szülhet közöttünk. Folytassuk hát!

A blogban így, vagy úgy többször érzékeltettem már, nem vagyok feltétlenül elájulva a városi tematikájú MOCok egy jelentős részétől. (Akik esetleg csak most csatlakoztak: MOC = My Own Creation, saját építés). Leginkább a Modular Houses-vonallal közeli rokonságban álló építményektől idegenkedem, illetve a körülöttük levő hype előtt is jócskán értetlenül állok. 

Ebben a posztban egyfajta vitaindítóként megpróbálom összefoglalni ezen nemtetszésem miértjeit, hogy aztán ízekre szedhessetek engem a kommentek között.

Felhívnám azonban a figyelmet arra, hogy a véleményem gyakran és szándékosan sarkítom majd, sőt, túlozni és általánosítani is fogok: az ilyen írások természete már csak ilyen. Egy pillanatig se feledjtétek azonban, hogy egyetlen MOCot, így a most némiképp pellengérre állítottakat sem tartom feleslegesnek, rossznak, vagy éppen értelmetlennek, csupán arról van szó, valamiért ezek az alkotások nem tetszenek nekem (Tudjátok, a palacsintát sem szeretik sokan, pedig annál nagyobb jóság nincsen e világon). Ráadásul: nem egyszer eszembe jut ám, hogy némileg több pénz, így némileg több kocka, valamint ezerszer több kreativitás birtokában én is építenék hasonló épületeket. (Vagy nem, hehe.) Kezdjünk hát bele!

Tartózkodásom ezektől a hatalmas és díszes házaktól egyrészt elvi: a legóra következetesen mint játékra tekintek, ezért azt is keresem benne. Ha elveszik az absztrakció, azaz amikor az építmény a valóság puszta-, ám minél pontosabb leírására vállalkozik, nekem egész egyszerűen megszűnik a varázslat és a szellem, a kockák egyszerű tárggyá, a házak meg sima modellé válnak, megszűnnek legónak lenni.

Mondhatnátok persze rögtön, ezek a házak sokszor nem egy valóban létező épület másolatai, de az a vita rossz iránya lenne, hiszen mindannyian sejtjük, vagy éppen tudjuk is, hogy a világ mely részén állnak hasonló házak, hasonló utcák. Tehát az első pont amivel vitatkozni lehetne: vajon megszűnik-e a túl pontos, túl életszerű építéstől a legó játékos játéknak lenni?


Ez például Amszterdam

Ne feledjük persze azt sem, a LEGO őrült sikere talán abban is rejlik, hogy a felnőttek is tudják – ráadásul felnőttmód – játszani a kockákat. Lehet, hogy az én megközelítésem rossz, vagy tán nem nőttem fel eléggé, hogy mást értek játékosság alatt? (Nem pedig a komolykodást). 


Igazából szép, de valahogy mégsem

A kételyeim másik iránya nem ennyire elvont. Nem lehet, hogy a házakban alkalmazott visszatérő és folyamatosan fejlődő építési technikák öncélúak, egyetlen céljuk a szimpla menőzés? Különben miért van minden egyes MOC házon legalább 1 különleges erkély, miért látunk folyvást csipkézett, de minimum téglázott falakat, a házanként 1 ferde felület (lehetőleg sarok-megoldásként) mitől vált belépési küszöbbé? De említhetném az az elmúlt évben már szinte kötelező elemmé váló a legalább 1 ívelt csodát is. Vagy ezekhez a dolgokhoz is úgy kell viszonyulni, mint C. Ronaldo cseleihez, melyek egyik fele totál felesleges, ellenben a másik felétől jobb lesz a világ, de legalábbis nyer a Real?


Minden benne van

Biztosan rajongani kell a 127. csodálatosan összerakott sarok-kávézóért, vagy a 162., ám 47 centiméter magas giccsesre díszített modular-jellegű házért? Nem unalmas a képeken a minifigekkel újra és újra, aztán ezredszer is elkövetett béna és erőltetett poénokra vadászni? (A Fabuland figek, vagy az SW rohamosztagosok például a humor kiapadhatatlan forrásai, a legó gálvölgyi jánosaiként szerepelnek szinte minden képen.)

Összegezve, hogy az én úgynevezett markáns véleményem egy mondatban is elférjen, szerintem ezek a túljátszott alkotások képesek elveszíteni a legóban rejlő játékosságot, gyakran öncélúak, bennfenteskedők, nóvumot nélkülözők


Ez vajon mi? Demoscene?

De kérdeznék általánosabban is:

Ugyan a tetszik, nem tetszik egyébként a világ egyik legfeleslegesebb kérdése, a rá adott válasz mégis felettébb érdekes. Kérlek írjátok meg jól, ti hogy viszonyultok ezekhez a végletekig kidolgozott építményekhez. Klasszak-e, vagy csak hümmögve továbblapozol, mikor egy ilyen hiperrealista alkotást jön szembe a readerben? Izgatottan megmutatod a csajodnak is, nézd drágám, de csodás, vagy abszolút hidegen hagy a látványuk, hisz tizenkettő egy tucat, de legalábbis valami hasonlóan találó közmondás. (Attól még simán szeretni fogjuk egymást, ha nem értünk egyet, szóval tessék bátran nyilatkozni!)

Ami a tetsziknél is jobban érdekel, az a miért. Kíváncsi lennék, ha úgy vagy vele, hogy szereted, miért jó legóból látni a világ (túl)tökéletes(ített) mását? Miért jó elámulni olyan – egyébként végtelen kreativitást mutató technikákon –, melyeknek egyetlen célja van: a már létező és megteremtett valóságot hűen másolni? Talán épp a hivatkozott (és általam is elismert) technikák miatt? Talán éppen a  valóságért? Vagy valami másért? De mi az a más?


Jé, egy kávéház! Igaz, nem sarkon áll.

Felvezetésként lássuk mit gondolnak a témáról a szerkesztőtársak, valamit mit nézzük meg újra Gibbons múlt szerdán, a fegyveres poszthoz írt kommentjét: 

Dornbi: tutuka mai posztja alapvető kérdéseket feszeget: Egy műalkotás elvont legyen, vagy olyan, mint az életben? Egy rajzfilm valósághű, vagy inkább karikatúra? Továbbmegyek: mi a jó a legózásban? Az építés folyamata, vagy az, hogy utána játszani lehet vele? Ilyen kérdésekről hajnalig lehet vitatkozni, és nem lesz "jó" vagy "rossz" válasz.

Én inkább az építőkhöz tartozom, azzal töltök több időt. Igazán kétféle alkotás tud lázba hozni: 1. élethű, de a lehető legkisebb méretben, elemek szokatlan és ötletes elhelyezésével lep meg, mint például Mad Physicist autói. 2. forog, mozog, hajlik, fel-le megy, szóval működik, mint az igazi.

Az Épületek közül a kedvenceim a Lego Architecture sorozat darabjai, például az Empire State Building

Összegezve: legyen élethű, de kicsi, vagy működjön!

SevenBB: Vitatkozni a végtelenségig lehetne. Úgy gondolom, hogy mindenki legalább tíz érvet fel tudna sorolni, a tetszik/nem tetszik és a kell-e ez, vagy sem vitában.

Szerintem vannak, akik még játszanak a LEGOval és vannak akik már építenek.

Aki még játszik, mondjuk egy gyerek, annak egy Modular Building semmit nem ér, játszhatatlan és bonyolult. 

Aki már nem játszik, hanem épít annak egy ilyen készlet hatalmas lökést adhat. Mint ahogyan sokaknak adott is, hiszen a Brickshelf és a MocPages évek óta tele van Café Cornerre hajazó épületekkel, ami bár unalmas is lehetne, mégsem az, legalábbis nekem nem az.

Én szeretem ezeket az épületeket. 

Gibbons: a "hiperrealizmust" szerintem nem a "nagy MOC" építők találták ki, hanem egy folyamat szükségszerű következménye: a 70-es években még rendes kezük/lábuk sem volt a minifigeknek, ma meg már ott tartunk, hogy kidolgozott "ruhájuk", arcuk van, sokféle bőrszín, stb.

Ti jöttök, lehet lökni, hajrá!

| valamennyi kép a MOCpages oldaláról másolódott a posztba | 

Címkék: vita lego moc

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr381977265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagyo78 2010.05.12. 09:28:46

Nekem tetszenek ezek a házak, pontosan a bennük rejlő kreativitás és a technikák miatt, amiket írtál.
Egész más a célközönségük a CC sorozat házainak, mint az általában kisgyereknek, játszani vett LEGOknak. Ezek vagy díszek, vagy AFOLok játékai. Ugyanúgy nem lehet őket gyermeki szemszögből értékelni, mint ahogyan nem lehet összehasonlítani sem őket a City vagy a Creator házaival (bár ez utóbbiak is nagy kedvenceim). Azok gyerekeknek valók, ezek nem. De szerintem ezek a nagy és gyönyörűen kidolgozott épületek nagyon szépek. Nem úgy játékosak, mint a Pizza To Go, hanem a felnőttek gyönyörködnek bennük.
Ja, és igen, én is meg szoktam mutatni a legjobbakat a páromnak. :) Kedvence egy szép virágüzlet, amit most nem találok...
Nekem mint AFOLnak a valóság minél élethűbb lemásolása ezekkel a (valósághoz képest) végtelenül kis számú és primitív elemekkel, amik LEGOból elérhetőek óriási kihívás, aminek csak a legkreatívabbak szoktak maradéktalanul megfelelni, és én ezen újra és újra el tudok ámulni. Nem gondolom, hogy kivagyiságot sugallnának, vagy öncélúak lennének. Még a Yamamoto készítőjéről sem gondolom, hogy felvágni akart a hajóval. Egyszerűen készíteni akart valamit, amit előtte senki. Ez is benne van ebben a modern korban, amikor százezrek látják egymás munkáit. Természetes a versengés, a bizonyítási vágy. De ettől csak szebb és színvonalasabb alkotások készülnek, amiket látva egyiknél-másiknál még most is akaratlanul elszólom magam: "ez már művészet".

bate · http://bateman.hu 2010.05.12. 09:36:08

Bevallom, én is szeretem ezeket a házakat. Gyerekként legalább évente egyszer megpróbáltam legóból összehozni a kertes házunk pontos mását -- ahogy haladtak az évek, úgy lett mindig egyre részletesebb a dolog, habár olyan csodás építményeket sosem tudtam összehozni, mint a "nagyok".

Én onnan közelítem meg a dolgot, hogy bennem mindig is megvolt a késztetés, hogy a legóval leutánozzam a valóságot, főleg azért mert kíváncsi voltam, hogy az egyébként alapvetően egyszerű elemekből képes leszek-e megvalósítani dolgokat.

Szerintem legóból bármit (de tényleg bármit) meg lehet építeni, csupán kreativitás kérdése a dolog, és én azért is szeretem ezeket az építményeket, mert még mindig ott buzog bennem az érzés, hogy szeretnék egyszer annyi elemet, hogy nekiálhassak egy ilyennek és kompromisszumok nélkül megvalósíthassak valami hasonlót. És nem azért, hogy mutogassam, hogy látjátok mennyire fasza vagyok, hanem, hogy leteszteljem, hogy bennem van-e annyi képzelőerő, ügyesség, hogy összehozzak akár egy két szintes házat, a valóság mását...

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.05.12. 09:42:42

@bate: a saját ház megéptéséről jut eszembe: nem találkozott már valaki egy igazi körúti házzal legóból? vagy csak valamivel mondjuk a Szív utcából, vagy bárhonnan a belvárosból? Esetleg láttatok már szépen elkésztett magyar és vidéki házat? Valamilyen klasszikus parasztházat. De tökre megnéznék pl. egy mo-i sváb falurészletet is MOCként. (itt jelzem újra, nekem leginkább ez a németalföldi vonal unalmas, érdekes témákat néznék én napestig)

Lehi · www.szinfoltcafe.hu 2010.05.12. 11:02:12

Szerintem nagyon fontos azt megérteni, hogy ezeket a házakat javarészt gondolom felnőttek építik. A szemponton közül pedig kimarad az, hogy majd orákon át rakosgassam benne minifig Jenőt, akinek az egész napját végigkisérem.
Jómagam egy gyári űrhajó összerakása után általában teszek egy pár tiszteletkört a lakásban, kezemben reptetve a járművet, és közben a Star-Wars zenéjét dúdolom fennhangon, amugy aláfestésnek. Abban a pár másodpercben újra gyereknek érzem magamat, de utána landol a jármű a polcon. Klasszikusan "játszani" már viszont nem ülök le velük, inkább csak gyönyörködöm bennük.
Amit ki akartam hozni ebből, hogy a "játék" nem annyira szempont, mintsem hogy a szemet gyönyörködtesse, és talán ez az ami sok MOC-ot elvisz a hyperrealista irányba.

2010.05.12. 11:32:32

Azt hiszem a véleményem tutu-éhoz áll közelebb: nekem a lego játék. Nem tudom komolyan venni, és nem szeretnék komolykodón hozzányúlni.

Ez nem azt jelenti, hogy úgy el tudok velük játszani, mint gyerekként (azaz órákon át különböző kalandokat élek át velük a nappali bútorai között), de a mai napig egy megmagyarázhatatlan izgalom lesz rajtam úrrá, amint előveszem őket - csakúgy mint gyerekként. Lehet, hogy ezért az érzésért legózom, ezért érthetetlenek számomra a hiperrealista megalomán alkotások.

De ez szubjektív dolog, nézzük objektíven: tiszteletre méltó komoly teljesítmény van egy ilyen épület mögött (még ha a motiváció a magamutogatás is, vagy az, hogy ha ilyet építek felvesznek az "elit klubba", és végre tartozhatom valahova), DE nem tartom értékesebbnek őket, mint amikor valaki 4 stud széles 8 stud hosszú autót csinál, ami tényleg jó. Vagy épp valami szellemes megoldással összerak egy apró űrhajót, aminek a fotóját órákon át nézed, és még mindig nem érted, hogy "mitől megy" - hogy van megépítve.

Úgy is mondhatnám Robert Johnson a múlt század harmincas éveiben besétált egy stúdióba felvett 30 számot egy gitárral, ezekben a mai napig nagyobb töltet van, mint a legmodernebb elitista érthetetlen jazz zenékben.

Most már befejezem, de még annyit, hogy szerintem létezik a lego hagyomány, a lego spirit, ami a 70-80-as években, "a hőskorban" alakult ki, akkor amikor a lego a világmeghódításban a csúcsot érte el. A "kanonikus" alkotások ehhez nyúlnak vissza, ebből merítenek, a jó gyári szettek is ezekből levezethetőek, és akkor megint zenei példákkal kellene jönnöm,de nem untatlak benneteket ;)

@Lehi: vettem egy 6212 x-winget, "gyerekkori álom", naponta egyszer körberepülöm vele a lakást SW dallamokat dúdolva ;)

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2010.05.12. 12:12:26

@tutuka: sajnos eddig kevés hungarikumot láttam, konkrétan Sárkányapu parlamentjén (www.youtube.com/watch?v=BLpEJlY-08Y) kívül egyet sem. A német Legoland-ban van egy falu, ami kísértetiesen hasonlít egy magyar sváb falura, de azon kívül mással még nem találkoztam. Lehetne a következő poszt témája :)

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.05.12. 12:14:29

@Dornbi: pedig tényleg nem rossz kérdés/felvetés: magyar földre magyar MOCot! :D

fck 2010.05.12. 13:21:56

Rájöttem miért szeretem őket. Még valamikor 4-5 évesen a nyolcvanas évek végén felfedeztem otthon egy tematikus könyvet amiben egy jópár oldalas leírás volt a legó történetéről. És fotók a dán Legolandről. Én meg csak néztem, hogy bázz, ennyi kocka és pont megfelelő színű nincs is a világon és még a házak(!) is Legoból vannak. Valahogy tudatalatt ezek mindig erre az élményre emlékeztetnek és csodálattal nézem őket.

Az pedig, hogy hiperrealista... A 4 (stud a francokat stud:D) pogácsás autók is akkor szépek, ha minél részletgazdagabbak, nem?

CaptainSix 2010.05.12. 13:29:42

hát....nekem ezekről az a véleményem, hogy gratulálok annak akinek volt türelmem egépíteni, de ez számomra(is) játszhatatlan. Az egyetlen talán amit játszani lehetne ezzel az az, hogy szépen építünk egy Godzillát vagy King Kongot és megsemmisítünk vele mindent. TEhát enek nem lenne sok értelme. A kinézetük nekem tetszik...és a kidolgozottságuk is. LEgalább elfoglalják magukat valamivel akik ezekt építik :P A véleményem naggyából egyezik tutukáéval. Én azt szertem a legoban,hogy többféle történetet el tudok velük játszani. Ezekkel nem nagyon lehet...csak állnak a polcon és porosodnak. :D

Nofrit 2010.05.12. 15:25:19

Amikor a házunkat építtettük, akkor anyum legóból rakta ki a tervezőknek, hogy milyen legyen.
Viszont ezekkel a házakkal bajban vagyok: csodaszépek, de számomra is inkább csak egy-egy makett. Elveszítik a játékosságukat. Egy ilyenben nem lehet történeteket eljátszani, csak montázsképeket kialakítani. :$

Zölderdő Béla 2010.05.12. 16:53:04

Ezt azért nehéz eldönteni.
Mi az, hogy játszani a LEGO-val? Az építés önmagában is játék. Amíg felépítettük a várost anno (lakótelepi lakásban ritkán lehetett összerakni az összes készletet egyszerre, úgy, hogy ne kelljen még aznap szétszedni, legfeljebb karácsonykor), már az is hatalmas volt.
Nade azonban. A "játék" a minifigekkel, hmm, abban a legjobb tényleg, amit tutuka ír: a varázslat, amit a LEGOváros, mint absztrakció jelent: ki nem sz@rja le, hogy a minifigeknek nem hajlik a térde, hogy az autó csak négy pont (tudomtudom, stud) széles és csak egy minifig fér el benne? Hogy a hamburgeres kioszknak nincs hátoldala? Épp ez a jó a LEGOban. Nem kell tökéletesnek lennie, sőt.
Ezzel együtt, mindig nagy tisztelettel (és irigykedve a soksok kockára, kreativitásra, időre stb.) szemléltem ezeket az alkotásokat. A kitalálás-tervezés-építés folyamata miért ne lehetne olyan izgalmas, mint gyerekkorunkban volt, amikor "saját tervezésű" autót, házat, fényképezőgépet, géppisztolyt stb. építettünk? Persze, felnőtt léptékkel, építészmérnöki végzettséggel stb. Hogy ezeket miért hozzák létre? Van-e benne magamutogatás? És ha igen? Milyen alkotásban nincs ilyen szándék?
Szóval használja csak mindenki arra a LEGO-t, amiért szereti. Persze azért jobb lenne hazai épületeket látni (csak ne a körszállót :)), és a gyerekeimnek én is Lego City-t fogok venni főleg :)

BorZol 2010.05.12. 22:05:50

Csodálom ezeket a "belvárosi" és "körúti" házakat, mert 10 éve eljöttem BP-ről és ezek engem mind arra emlékeztetnek.
A LEGO City- veszem a gyerekeknek 1980- '90 -00-as és mait- keveredve gyúrjuk egy egy részletbe.
Nem tudnék olyan "részletgazdag" spec színű elemekből olyan C-C alkotásokat csinálni, le a kalappal előttük. Nekem az a játék, hogy a totál terv szerinti készleteket hogyan hozzam össze egyetlen városba és egymással kapcsolatba. Így Tutunak adok igazat: a LEGO játék és nem pedig nem játék.
Ha valaha összjönne "olyan" komoly készletem is vagy MOC-ból adnám rá a fejem akkor az lenne a feladat hogy hol és hogyan foglalna helyet.. afféle városrendezés elvén. Í megint játék és valóság egyben. Így akarom a KRESZ.t is a gyerekeknek itthon tanítani pl.
Viszont ebben rejlik számomra a lehetőség hogy mi minden belefér kissé valóságos kissé játékos is azért valahol pazar valahol csóróbb. Talán mint az élet maga ami jön.....

bloodymoon · http://legozombie.blog.hu 2010.05.14. 01:02:17

igazából szépek, de a klasszikus legózáshoz semmi közük... ha tudnék ilyet csinálni biztos megtenném, aztán persze lerombolnám, mert az elemeiből kijönne 4-5 másik normál épület, amikre nagyobb szükség van (mint tudjuk szegény minifigek nincsenek ellátva házakkal újabban)
amúgy a digital designerben lehet próbálkozni - korlátlan elem és a helyet se foglalja

bloodymoon · http://legozombie.blog.hu 2010.05.14. 01:08:34

mondjuk a creator házak - ami persze messze nem hiperrealisták (de azért a klasszikuson legoknál kidolgozottabbak) - nagyon jók szerintem (a 4996-os Beach House-t imádom, főleg mert az egyik régi kedvencemre emlékeztet)

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.05.14. 01:11:15

@bloodymoon: jaja, jól beszélsz, a creator dolgok nekem is abszolút beleférnek.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.03.03. 10:06:03

Respektálom azokat, akik ilyeneket építenek, de csak mérsékelten tudok értük rajongani. Nekem nincs bajom a játszhatósággal, vagy a hiperrealitással (hehe: car-pencil-etc.blogspot.com/), ellenben a túldíszítettséget az igazi házakon sem kedvelem. Amikor a falfelület jelentős hányada SNOT, és sajtokkal, meg tile-okkal van telepakolva, az nekem sok. Persze mint kreatív építési még megoldás tetszik is, de mondjuk egy egypöttyös elemekből kirakott tető az taszít. Nem, nem azt mondom, hogy egy kocka panelház jobban nézne ki legóból, csak ami mondjuk egy igazi, körúti házon természetes és odaillő díszítés, az így kicsiben - nyilván nem pont olyan arányokkal már a (ki ne mondd, ki ne mondd!) giccsbe (kimondta!) hajlik.

melee sc 2011.03.30. 10:25:57

Nem értek egyet a cikkel. Gyerekként már utáltam azt, hogy pirosból kellet legóház falat felhúzni, még jobban amikor elfogyott a piros és vegyes színű házfalat kellett felhúznom. (Ha jól emlékszem ezt az érvet Tutuka is felhozta, hogy miért jó 40 évesen Legózni, mert nem kell szines falat csinálni) Már akkor próbáltam a valósághoz hűbb épületeket felhúzni. Ezek a házak - nem akarok általánosítani, de sarkítok -, minden gyerek álma. De mivel legjobban a gyerektől fogom megtudni melyik tetszik neki, leszedek a webről 2 képet, s megkérdem melyik tetszik neki jobban melyikkel játszana szívesebben.

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.03.30. 10:31:34

@melee sc: de ne felejtsd meg majd megírni mi a válasz! (bár sztem dolgozni fog a babaház effektus, a nagy csicsás fog tetszeni.)

Egyébiránt a poszt nem arról akart szólni, hogy mi tetszik a gyerekeknek. Ellenkezőleg: arról, hogy mi tetszik a felnőtteknek. Ahogy írom, nekem ezek a túljátszott cuccok – többek között – azért nem jönnek be, mert nem maradt bennük játékosság.
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...