Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Ákosnak komoly városa volt

2010.03.03. 06:57 - tutuka

Sajnos vannak minőségi problémák a képekkel, de ugye nem egy fotóblog ez, hogy ilyenekkel foglalkozzunk, mert a lényeg nem a részletekben rejlik, hanme a legóban:

Mi az a sárga kapu az utolsó képen? MOC?

Azért nem semmi város ez: Ákosnak lenni meglehetősen jó lehetett azokban az időkben. (Remélem most is az :)

Címkék: retro lego olvasó emlékezik olvasó retro

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr111801321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

adidigaga 2010.03.03. 09:04:27

Szia!

Nagyon egységes és kiterjedt kis városod volt, jó hogy ledokumantáltad, öröm látni! ;-)

Épp ezért van egy olyan érzésem, hogy ha ismertelek volna akkoriban, nem kicsit utáltalak volna! :-))))))
Ezt természetesen dícséretnek szántam, ugyanakkor elismerésem az állagmegóvást illetően!

Én 1985-ben majd' 1 hónapot hiányoztam isiből egy tüdőgyuszi miatt, a második felében már csak erősödnöm kellett, anyámék viszont nem akartak munkahelyet elveszíteni, meg már nagy is voltam, így effektíve egyedül voltam otthon végig, nem is kíméltem a kockákat,
Na, azok voltak ám a " Legendás Legózások™ " ! -)
A végén már én is 6 év gyári készleteit raktam össze - hát mit mondjak, elég siralmas volt, szinte minden szettben helyettesíteni kellett valamit :-p

2 apróság:
-Látom a reptér alaplapjait (én is közútnak használtam, mivel csak 2 utam volt mellettük...), de magát az épületet nem!
-Jó látom, hogy a MOC buszod fő méreteiben és stílusában a 379 buszának felel meg, de a színek és a részletek (pl. kisablak hátul) a '76 körüli buszt (ehhez csak egy kisebb fedett esőbeálló volt) idéznek?

p44 2010.03.03. 09:23:06

szia,

talán ismersz is, az autóskártya-fórumból. :)

játszani senki nem jöhetett anno, meg én se vihettem sehová (oviba, suliba, vendégségbe) talán azért is maradt meg így. néhány kocka ugyan kissé meg van rágva, de attól csak autentikusabb. :)

a reptér az egyik utolsó beszerzésünk volt, egyben az első használtlego-vásárlásunk is, és az épülethez nem volt összerakási útmutató, [akkoriban meg még nem volt netünk hogy letöltsük (azóta már kinyomtatva megvan)] így csak a lapokat használtam fel belőle az épületeket és a repülőket nem, azok dobozban voltak ömlesztve. a képen látható gépek gépek külön készletek, korábbi beszerzésből.

mi az a MOC? (nem fanatikus vagyok csak sima felhasználó :) a korai nem mozgatható végtagú figurák évjáratai?

ha tényleg fontos hogy mi a busz száma, akkor előtúrhatom hozzá az útmutatót, azon rajta kell legyen a készlet száma is. az volt a legelső legója bátyámnak, tehát reális a '76 körüli évszám. esőbeállóra nem emlékszem, de nem kizárt hogy volt mellé, pár arc- és kéznélküli figurával (amilyenek a buszon is ülnek), de nem biztos hogy volt. csak maga a busz. a hátsó kisablak vagy átlátszó magas 2x1-esekből kéne álljon, vagy levegőből. :)

üdv
Ákos

p44 2010.03.03. 09:34:42

az első kép készítési időpontja eltér a 2. és 3. kép készítési időpontjától, korábbi.

a sárga kapu meg maradék BASIC elemekből lett építve, ahogy a többi nem útmutatóból készült dolog is. nem votlam egy fantáziadús gyerek sose, elsősorban útmutatóból szerettem építkezni, kevés a saját alkotás. :) bevallom, talán furcsa módja a legózásnak.

ami saját építés a képeken:
- a tűzoltóság alatt látható kicsi fehér ház, piros tetővel a 2. és 3. képeken ("kórház")
- egy sárga ház, szintén piros tetővel, a 2. és 3. képen a sárga kapu közelében, az első képen jobb oldalt középen (posta)
- a piros felüljáró
- a sárga kapu
- illetve a 2. képen baloldalt középen látható targonca

p44 2010.03.03. 09:39:11

ja és még egy emlék: nagyon mérges voltam a Legóra amikor bejöttek a bicikliutas lapok -> kevesebb hely maradt építkezni :)

egyébként egyes fehér elemek és a régi lapok sajnos már a '90-es években sárgulásnak indultak, nem tudom mi lesz velük pár évtized múlva...

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.03.03. 09:56:17

@p44: MOC = My Own Creation. Ne aggódj, az hogy a gyári készleteet rakod, nem jelent semmit. Nem tartom magama egy felettébb fantáziátlan fiúnak, de én is híve vagyok az eredeti készletek kirakásának és gyerekkoromban is rengetegszer végigtoltam úgy.

A kék-fehér busz az igazából nem egy taxi?

p44 2010.03.03. 10:52:07

hát lehet hogy taxi, de én busznak hívtam. :)
ez volt az, 696 a száma: www.brickfactory.info/scans/00000/0696/001.jpg

igen, akkor a sárga kapu, meg a korábban felsoroltak mind MOC

Llew 2010.03.03. 11:04:38

Az az eltolt ház a kövezett bejáróval menyire jó. Komolyan irigykedek.

adidigaga 2010.03.03. 15:38:13

@p44 / Ákos!

Szia,igen , így beugrik a nick! ;-)
(amúgy épp a napokban néztem, van itt ismerős a Matchbox-fórumról, sőt a kártyásról is rajtad kívül, nálam meg ezzel a bloggal lett teljes a gyerekkori "szentháromság" :-)

Érdekes, hogy pont a reptér nincs meg neked, pedig az annyira jókor érkezett hozzánk, hogy nagy és drága (1800 Ft '85-ben) készlet léttére nagyon elterjedt volt. Nekem '83 karácsony után a szüleim embargót hirdettek , de mikor sorban vették meg a rokonok a gyerekeiknek a repteret
(egy osztálytársam még az ünnep előtt stílusosan ténylegesen meg is kapta :-p) , anyámék is megenyhültek és az öcsémmel koprodukcióban én is hozzájuthattam :-)

Hurcolászás vagy vendég gyerek általi elbirtoklás nálam sem volt jellemző, inkább szétszóródott a lakásban, esetleg porszívócsőben végezte... Sok elem eltört, nagy részüket szerintem egyébként a szüleim taposták szét - ők persze engem hibáztattak, mondván hogy "láb alatt hagytam"... :-)

Busz: akkor nem csak hasonlít a 696-ra, hanem pont az! :-)
Én is erről beszéltem, de a számában bizonytalan voltam , amikor meg de. utána akartam nézni, éppen nethiba volt :-(

MOC:
nincs ok elkeseredni, én meg afféle "utánépítő" voltam - oszt mégis építész lettem! :-)
A gyári szetteket eme '85-ös összeépítésen kívül soha nem raktam össze, max 1-2 régi autót, amikor már ezek stílusa majdnem feledésbe merült.
Viszont pont az épülettel jártam úgy, hogy kaptam 80-ban a 379-et meg a 6364-et és utána '85-ig csak járművek , hajó, Fabuland meg alapkészletek jöttek, viszont a katalógusokban láttam az újabbnál-újabb házakat, amiket muszáj volt valahogy leutánoznom. Szögletes lépcsőző tető, eltérő színek, más nyílászárók - de a méretet meg a funkciót szigorúan tartottam! :-)

Llew: a 6374-re gondolsz? Merthogy az gyári épület...

adidigaga 2010.03.03. 15:46:04

p44!

apropó, hajó!

Ha jól látom, a középső kép szélén van egy kék hajó , az ugye a szintén '76-os, II. hajógenerációból a középső, teherhajó?
(volt még egy oldschool-minifiges kisebb rendőr meg egy ugyanekkora méretű "Fire Fighter" abban a hármasban)

Mellette (már a fal tövében) mi van, az is hajó?

(Anno anyám már lemondott a türkizkék egyszínű törülközőnkről, mivel a 4005-ös vontatóhajó-ajándékomtól kezdve mindig az volt "tenger" a Lego-városaim mellett :-)

Llew 2010.03.03. 16:34:10

@adidigaga: tudom, hogy gyári, de annak nagyon jó és a birtoklás miatt irigykedem.

p44 2010.03.03. 17:56:14

ööö, az is egy MOC, tűzoltóhajó. ahhoz eredetileg csak a hajótest van meg, így kaptuk használtan ajándékba még '80 előtt asszem. lehet hogy 1 egységnyivel rövidebb, mint eredetileg. 316os vagy 775-ös lehetett készlet, ahogy nézem.

adidigaga 2010.03.03. 18:00:29

@Llew:
egyetértek, nagyon pofás kis házikó!

amint az imént írtam: igyekeztem ez évről-évre megjelenő épületeket a meglévő kockákból megépítgetni, de nem volt könnyű...
Évről-évre jelentek meg újdonságok -
'81: garázskapu, "posszeidón"-útalap :-)
'82: üvegfal, üvegajtó, postaláda...

Aztán '83-ban jött ez a villa, amihez ugyan megint kitaláltak új elemeket - az üvegajtó kissé módosítva rácsokkal , a köves-kertiutas alaplap és persze a "Velux"-ablak :-) - de ugyanakkor visszatértek olyan klasszikus dolgokhoz, mint a kisablak /nagyobb billenőablak zsalugáterrel, a boltívek, de a negyedköríves téglából meg hengerből épített szalonnasütő is ide tartozik...

Nekem e kettősség miatt tetszik elsősorban...

betépett felhasználó 2010.03.04. 18:11:23

oauu Akos, az a kek verda a sinek kozt nem egy kilos skoda? olyan mint amilyen prokopnak van (csak az ove feher)?
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...