Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Matricát házilag

2011.05.17. 09:30 - ainex

Amióta fejembe vettem, hogy gyerekkorom kedvenc - illetve áhított - készleteit ismét - vagy végre - beszerzem, rendre sok fejtörést okoz, hogy a 25-30 éves matricák vagy katasztrofális állapotban érkeznek, vagy egész egyszerűen hiányoznak. 

 
A célobjektum (6634 Stock Car), a kinyomtatott matricák, a lakk

Tudom, hogy sokunk számára az egész matricázás valahol a bosszúság és a szentségtörés találkozásánál van, és különösen igaz ez a régi készletekre. Akkor ugyanis, a mai gyakorlattól eltérően, minden további nélkül összematricáztak több, önálló kockát, örök összetartozásra ítélve őket. 

Engem viszont akkor is hajt a vágy, hogy a régi-új készleteim a lehető legautentikusabbak legyenek.

Na már most eredeti gyári matricát beszerezni nyilván reménytelen dolog lenne.

Viszont huszonegyedik század van, vagy mi, és ha nincs is kéznél egy rongyos eredeti minta, amit lekkoppinthatna az ember, akkor jó eséllyel a neten a legtöbb matricáról lehet fényképet találni. Az pedig, hogy az eredeti matrica mérete pontosan mekkora, elég egyszerű: vonalzóval szépen megméred azt a területet, ahova fel kell ragasztani, na és akkorára kell csinálni az utángyártott matricát.

Jó, de hogy lesz az elvből gyakorlat?

Hát úgy, hogy számítógépen az eredetihez a lehető leghűségesebben megrajzolom és kiszínezem a mintát, aztán matricalapra nyomom tintasugaras nyomtatóval, kifüggesztem egy jól szellőző helyre, és 24 órás száradási intervallumokat beiktatva lefújom négy réteg fényes lakkal, amit a szomszéd barkácsboltból szerzek be. 

Ez azért fontos, hogy a tintasugaras nyomtatásnak sérülésvédelmet nyújtson, máskülönben ugyanis a sima fogdosástól is elmaszatolódna. Személyes perverzióm okán pedig Microsoft PowerPointot használok a rajzoláshoz, de rengeteg ennél sokkal megfelelőbb program létezik.

Megkérdeztünk egy nyomdaipari profit is a legó matricák utángyártásáról, pótlásáról. Persze nem akárkit: nem adtuk lejjebb egy legóőrült nyomdásznál, Balázsnál. Szerinte a posztban említett lakkspray árából megvan egy A/4 profi matrica ív nyomtatása digitális nyomdában mindenestül. Ebben az esetben természetesen felületkezelés nem szükséges és a fotókon látható papírerezet sem zavar be, mivel tökéletesen sík a média felülete.  

A téma iránt érdeklődők semmiképpen ne hagyják ki azt az összefoglalót, melyet Balázs készített a blog olvasói részére (pót-)matricázás profi megoldásáról. Nagyon komoly anyag! Bár blogunk töretlenül hisz abban, hogy a legó csak egy játék, amit a nem szabad túl komolyan venni, most Balázsnak most mégis felmentést adunk, olyan frappánsan mentette ki magát a drákói szabályaink alól: "aki már matricákkal pepecsel az nem játszik, hanem minimum perverz gyűjtő, vagy rajongó:) (magamat is ide sorolva)." 

Balázs a terjedelmes és alapos elemzésén túl ráadásul még azt is vállalta, ha kell segít, tanácsot ad matrica ügyben. Azt már én tenném ehhez a vállaláshoz, hogy ne feledjétek, ő is csak egy ember, a szabadidejét és egyéb erősforrásait áldozza a nemes célra, ha hozzá fordutok!

Elérni őt legegyszerűbben a kiválónak ígérkező "A papír egy csoda!" című blogján át tudjátok, de azt javaslom, akkor is nézzetek bele az oldalba, ha épp nincsen matricázni való otthon. (tutuka)

Na és mennyire működőképes a rendszer? Hát itt van néhány példa, döntsétek el:


Acélvonalzó és barkácskés a kivágáshoz


Kivágva


Felragasztva

A Shell feliratot és logót a netről volt a legegyszerűbb beszerezni, aztán csak méretre csökkentettem. A 16-os szám kicsit macerásabb volt: nem találtam pontosan olyan betűtípust, mint az eredeti, úgyhogy a készlettel érkezett, rettentő használt és koszos, ám hiánytalan eredeti matricáról lőttem egy nagy felbontású makró képet, szoftveresen maximális kontrasztbeállítással "kiszűrtem" a háttérből mint port, koszt és egyéb nyomot (magyarán a háttér tiszta fehér lett, a számok tiszta feketék), az így kapott, eredetinek megfelelő mintát a helyes méretre kicsinyítettem, és kinyomtattam.

Egyéb próbálkozásaim, hasonló módszerekkel:


A 6695-ös tartályán Shell motívum mint fentebb, számláló pöttyök saját kezűleg.


A 6610-es töltőállomásra a Bricklinkről letöltött eredeti matricák képét nyomtam újra.


A 6382-es tűzoltóság parancsnoki autójára és rohamkocsijára saját kezűleg rajzoltam új matricákat. Egy rossz minőségű fényképem volt az eredeti matricalapról: nyomtatásra alkalmatlan volt, mintának viszont megfelelt.


A 6382-es tűzoltóság homlokzatára való matrica volt a legnagyobb kihívás: bő két órán át rajzoltam és csiszoltam. Különösen a sisak volt bonyolult. De szerintem megérte.


A 6371-es benzinkútra sokkal egyszerűbb volt különféle méretű Shell logókat készíteni.

Címkék: retro autó lego kamion matrica benzinkút tűzoltóság shell 6382 6371 tartálykocsi 6610 6634 6695

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr572903334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Almaspite 2011.05.17. 10:11:46

Hááát, van még egy tutti módszer a megrajzolás előtt. Fennhangon megkérdezzük: Hé, emberek! Nincs meg valakinek kölcsönbe a tűzoltóság homlokzatának matricája? Ugyanis szeretném beszkennelni.

Erre kaphattál volna pld. egy ilyen választ:

De, tessék, itt van. Én nem ragasztottam fel '86-ban, mert akadályozta volna a szétszedést...

:-)

Llew 2011.05.17. 10:21:44

A profi megoldásról szól írás annyira profi, hogy nem is igazán értem, és összességében az jön le belőle, hogy nem a témában dolgozó embernek, vagy lottó nyertesnek nem járható megoldás.
Így ha egyszer újra kell matricáznom, valószínűleg ezt a házi megoldást alkalmazom majd.

ainex 2011.05.17. 10:23:07

@Almaspite: Persze, de be kell vallanom az igazat: amit a legjobban élvezek az egészben, az pont a rajzolás!

ainex 2011.05.17. 10:34:01

Igen, ugyanez a kép van a BrickLinken is, ezt vettem alapul (csak a pici felbontása miatt eleve alkalmatlan a nyomtatásra, ezért rajzoltam újra).

Llew 2011.05.17. 10:34:03

Egy félig OFF kérdés
Ugyan nem matrica, de házilag ki milyen megoldást tud figurák köpenyére? Ha van egy gyári, akkor minta lapján nem lehet nehéz megcsinálni, de milyen anyagból érdemes, ami elég vékony, de olyan szövet szerű, mint a gyári?

ainex 2011.05.17. 10:36:00

@ainex: Arról nem is beszélve, hogy a készlethez létezett egy másik ív is, ahol a homlokzati logó jóval nagyobb volt, mint ezen a mintán (ugyanilyen széles, de magasabb), és miután mind a kettőt kipróbáltam, inkább amellett döntöttem.

Medoro 2011.05.17. 10:36:30

A gyári az nem szövet, hanem műanyag szerintem. De biztos, hogy van erre is módszer, mert ebayen szoktam látni utángyártott dolgokat.

Llew 2011.05.17. 10:43:08

@Medoro: a szálminta alapján nekem inkább szövetnek tűnik, de a merevsége miatt lehet kezelve van valamivel

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.05.17. 10:57:28

@Medoro: @Llew: szövet, kezelve van, a csajom szerint (aki ért hozzá) nem egy olcsó cucc. (maga a szövet is minőség és amivel kezelve van, az is)

hatvannyolckilencvennégyeske · http://www.flickr.com/photos/granada_turnier/ 2011.05.17. 11:01:54

na, ha lesz időm, elolvasom
pont most rajzoltam meg a MOC-omhoz matricákat

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.05.17. 11:05:49

@Almaspite: @ainex: @bala08: most már csak az a kérdés, hogy legyen nekem is matricám a tűzoltóságon: kérjem el a jól beszkennelt képet és vigyem el egy nyomdába, vagy a szkennelt képet küldjem el Balázsnak, vagy írjak Ainenek, hogy lenne-e olyan kedves :DDD

bala08 · http://percprint.hu/ 2011.05.17. 11:17:44

@tutuka: javaslom az összes verziót egyszerre:)

Beszéljetek össze Medoroval, ő jól átlátja a grafikai részét és szeretne szintén nyomtatni. Ha közösen többen megtöltötök egy-két ívet, akkor fejenként kb. egy croissant árából abszolválható a feladat über minőségben.

IИDOMITUS · http://www.mocpages.com/mocs.php?id=68817 2011.05.17. 11:20:46

@ainex: Nekem is vannak hasonló problémáim, most vettem egy 6663-ast és elég rossz minőségben vannak rajta a matricák, már ahol rajta van. Ezt mondjuk tudom pótolni valami octan matricával. A fehér kamionomhoz például csináltattam. Megrajzolni én is szeretem őket, ahhoz is én készítettem, a dekratőröm meg kinyomta 150Ft-ért. Abban igazad van, hogy nagyon kevés scan-t lehet használni, nekem is újra kellett rajzolni a cargo logos matricát, ami a 7994-es szettből származik.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.05.17. 12:04:05

Legót még nem matricáztam, mást már igen, hasonló módszerrel. Ha valakinek a grafika a része nem megy, szóljon összedobom pikpak.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.05.17. 12:09:50

az elkészült nyomattatásra kész verziók fájljait összegyűjthetnétek egy blogbejegyzésbe, hátha más is perverzkedne a matricákkal. :)

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.05.17. 12:11:50

@rrroka: nem rossz ötlet! ha más is szeretné, szívesen megcsinálom.

Medoro 2011.05.17. 14:06:05

Szkennelésben én is tudok segíteni, meg nyomdai előkészítésben. De én mindenképp olyat szeretnék, ami körül is van vágva, és csak le kell szedni a papírról.

Llew 2011.05.17. 14:08:39

@Medoro: ne legyél kicsinyes, akkor már valaki ragassza is fel helyetted :D

Medoro 2011.05.17. 14:10:59

@Llew: Nem rossz ötlet! Megfontolandó... :):):)

kissgergost 2011.05.17. 14:19:44

@tutuka: A saját munkáimat szívesen bedobom a közösbe. Igazából a nyomtatásra/nyomásra lenne jó létrehozni a közös rendelésekhez hasonló rendszert.

Kozi73 2011.05.17. 14:38:05

Tudom, hogy ezzel most kirakok magamra egy hatalmas céltáblát, de komoly LEGOsoknak nem az kellene legyen a célja, hogy eredeti dolgokat gyűjtsön? És igen, járja le a lábát egy szép, eredti matricás darabért? Mi lesz a következő lépés: karcos, sárgult fehér kockák helyett COBI-kat építetek be?
Nem kötekedni akarok, egyszerűen csak a régi készletek értékét védeni - amikor megjelent minden Petőfi-csarnoki gagyi neppernél a sárga vár utánnyomott (és hibás) íve, az kinek okozott boldogságot?

Llew 2011.05.17. 15:22:20

@Kozi73: azért egy 20-30 éves kopott/szakadt/nem létező matrica nem egyenrangú egy hamis alkatrésszel. Nem a LEGO alkatrészt akarja az ember házilag pótolni, hanem egy kiegészítőt, ami sokkal rosszabbul viseli az idő múlását, mint maga a LEGO. Ha ezt nem lehet kívülről pótolni, akkor az "eredeti" LEGO cérna sem pótolható, amit valószínűleg csak a varrodai munkás, meg a teljesen fanatikus rajongó ismerne fel?

bala08 · http://percprint.hu/ 2011.05.17. 15:23:52

@Kozi73: A vázolt szitu idegesítő is lehetne, de semmi baj nincs vele, ha utángyártottként árusítják. Nem ismerem a sztorit, nem találkoztam az említett matricákkal, tehát azt sem tudom, hogy mennyire volt gyárihoz közeli a minősége. Ha sárga várat valaki üzletszerűen "gyárt" és eredeti újszerűként ad el utángyártott matricákkal az elítélendő és undorító. De aki a saját kis gyűjteményét újítgatja, javítgatja így, hogy a gyerkőc még kezébe vehessen pár régi készletet, azzal szerintem semmi baj nincs. Mindenki számára nyilvánvaló, hogy az eredeti alkatrészek maradnak valóban értékesek, ha vigyázunk rájuk; szerintem a cobis gondolat már túlerőltetett.

Van egy barátom aki hajlandó felfoghatatlan összegeket fizetni egy-egy történelmi eredeti matrica ívért az interneten. Na az tényleg eredeti legó alkatrész és a gyűjtemény komoly darabja, de számomra ablakon kidobott pénz. Nem vagyunk egyformák szerencsére:) Én inkább megoldom otthon a pótlást. Talán így marad számomra is még játék a legó.

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.05.17. 15:35:00

@Kozi73: a matricánál engem pl. semennyire nem érdekel, hogy eredeti legyen. az érdekel, hogy legyen pl. a tűzoltósáhomon cégér.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.05.17. 15:56:06

Ilyen matricaívet hol lehet szerezni? Mert már évcsilliárdok óta vadászok rá.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.05.17. 17:10:50

@Kozi73: Teljesen jogos, amit írsz, ha egy gyűjtő szemszögéből nézed. Én, illetve most már a gyerekeim játéknak vesszük a legót, és nekem nem értékesebb egy 20 éves, megsárgult, fehér kockákból összerakott készlet, mint egy új, fehér kockákból összerakott ugyanolyan. A matrica eredete meg még kevésbé, ha jól néz ki.

(Az viszont igaz, hogy a kockákat klónnal nem pótolnám, de jelentős mértékben csak azért, mert azok iszonyú ócskák. Lásd leendő tűzoltóhelis postom.)

Kozi73 2011.05.17. 17:21:06

@Llew:
Legyünk őszinték: a sárga vár értékét sem az a kilónyi kocka adja, hanem a matricás darabok, a slope-ok, meg a sisakok. (Vagyis pont az általa dkiegészítőknek hívott dolgok, és nem a brick-ek.)Namost ha a komplett matricás ívet boldog-boldogtalan megveheti 1500ért, akkor hány fake sárga vár lesz a piacon?
És amikor a kínálat nagyobb, mint a kereslet, akkor az az elértéktelenedéshez vezet.
Mindannyiunk gyűjteményének az elértéktelenedéséhez.
Ez a baj.

ainex 2011.05.17. 17:23:16

@SomyTomy: Húha, én a feleségem íróasztalfiókjából szereztem, azt mondta a hatóság, ott lehet találni az ilyesmit. Hogy ő honnan szerezte, fogalmam sincs. Majd megkérdezem.

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.05.17. 17:26:41

@Kozi73: lám mekkora különbségek vannak játékos és játékos között. Engem a sárga vár azért érdekel, mert jól néz ki és kedves, így aztán ha valaki hozzámvágja tök olcsón, ám új elemekből és matricákból (azaz: nem kell kockánként összevadásznom) én nagyon szívesen megveszem. A tűzoltóságomban sem hiszem hogy lenne akár egyetlen olyan elem, ami 30 éve készült. Nem is érdekel :D (de így van ez jól.)

Kozi73 2011.05.17. 17:27:52

@bala08:
Arra törekedtek, hogy nagyon a gyárihoz közeli legyen a minősége. És annyira azért sikerült, hogy kevésbé figyelmes ember nem is veszi észre, hol rontották el.

Kozi73 2011.05.17. 17:35:23

@Hammer:
Nincs is semmi baj, ha az ember - és gyereke - játszik vele. De akkor megtenné két hupilila kockás, meg két túrórudi-pöttyös pajzs is, mégsem így gyártja senki a másolatokat. Vagyis a gyártás pillanatában benne van az utánzás, másolás, többlettermelés, stb.

Nem a magáncélú használat zavar hát, hanem csak az üzletszerű, és a fent vázolt módon kétségtelenül meg lehetne különböztetni a szándékot, mert a gyereknek aztán pláne mindegy a pajzs mintája.

Mityu Addideapénzt kft LE 2011.05.17. 17:40:29

@SomyTomy:

Modell-Makett boltok foglalkoznak nyers matricalapok forgalmazásával (már amelyik). Nem mindegy, hogy tintás nyomtatóhoz vagy lézereshez veszed.

Amit javasolnék grafika terén, hogy a felhasználásra kerülő képeket próbáljátok meg Photoshopban intelligens objektumként abszolválni, majd a nyomtatáshoz való felbontást helyesen beállítani. Az intelligens objektumot sokkal jobban lehet kicsinyíteni/nagyítani minőségi romlás nélkül.
Beszkennelt matricáról pedig kétféleképpen tudo eltüntetni a nem kívánt pacákat, szöszmötöket:
- retusálás műveletével
- körbevágod a képszerkesztőben a szükséges grafikát, alakot (itt is lehet kelleni fog retusálni.
:))

Almaspite 2011.05.17. 18:52:24

@Llew: @tutuka: Hát, amikor tavasszal vízretettük a hajót és kezemben volt a vitorla, akkor nekem az ugrott be, hogy a köpenyek _szerintem_ műszálas vitorlavászonból vannak! Vagy legalábbis ahoz igen hasonló összetételű anyagból. Rohadjak meg papírzsákban, de tökre ugyanaz volt a tapintásuk, ahogy az ujjaim közt futtattam az anyagot, meg közelről megnézve is. Majd kérek vitorlaszabótól egy tenyérnyi darabot és megvágom. Az biztos, hogy a hőkezelt/impregnált vitorlavászon-anyag széle nem indulna foszlásnak a szélénél.

IИDOMITUS · http://www.mocpages.com/mocs.php?id=68817 2011.05.17. 19:01:26

@Medoro: Azt meg tudom oldani, hogy kinyomassuk a matricákat olyan nyomtatóval ami körbe is vágja. Én is úgy csináltattam, a legújabb alkotásomra. Ha felkerül a blogra megnézheted milyen minőség. Nekem jelenleg nem tetszik, az eredetinél egy kicsit rosszabb a minősége, de 1-2 hónapon belül újat vesz a srác.
Ha van rá igény, akkor szedjünk össze egy pár nyomtatnivalót, megcsináltatom, és megnézitek, hogy megfelelő-e a minőség.

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.05.17. 19:02:51

@Almaspite: valószínű minőségben nem futnál nagy lyukra egy vitorlavászonnal.

rozsamarci 2011.05.17. 19:25:28

@tutuka: A palástok pótlására be lehetne próbálkozni olyan vászonnal, amit a kötészeten használnak és néhány (főleg régebbi) könyv borítóján mindenki meg tud tapizni otthon is, hogy mégis milyen. Nem foszlik a vágás mentén annyira és szerintem filléres tétel. Egyedül a lyukasztás lehet probléma, bár nem próbáltam.

Longeye 2011.05.17. 19:34:59

@rozsamarci: Ha jól tudom könyvkötő-vászonnak hívják ;o) És valóban jó ötletnek tűnik, mert annak az anyagnak van tartása. Kérdés hol szerzik be a könyvkötők?

Darth Brick 2011.05.17. 19:52:49

@rozsamarci: Szerintem bőrlyukasztóval lehet lyuggatni, csak két oldalról kell tenni valamit, pl.: biciklibelső stb. akkor szebben viszi. Meg ki kell mosni keményítőben, aztán vasalni nedvesen :) Bár ha belegondolok talán keményítés után kellene lyukasztani.

Brickfan 2011.05.17. 22:36:55

Sziasztok,
én azok táborát erősítem, akiknek nincs gondja ezzel az utángyártott matrica dologgal.

Lelkes gyűjtő vagyok, fontos az állapot, de 2, egyébként egyforma állapotú készlet közül nem fizetnék irdatlan felárat az eredeti matricázás miatt.
Jó minőségű utángyártott matrica nekem tökéletesen megfelel...

Érdekes felvetés, hogy lego utánzatot használnék-e. Nos, azt mondom, hogy nem, de sose mondd, hogy soha... :)

Viszont nem is értek hozzá, és eszközöm sincs, de szívesen beszállnék a gyűjtsük össze mi kell és közösen rendeljük mert úgy jobban megéri "buliba"

Kiss Karcsi · http://www.klikk.info.hu/ 2011.05.18. 01:13:28

Jómagam minden egyes építményemhez eredeti LEGO matricákat használok fel, eredeti LEGO madzagokat, stb. Minden LEGO. Ez a személyes heppem, olykor szidom is magamat miatta egy darabig. Legutóbb például hirdetőhengereket építettem a városomba, s a Town Planben lévő moziplakát matricákat rendeltem hozzá eredetiben. Akár ki is nyomtattathattam (jól írtam? :D) volna, de nem tettem.
Az elv összefoglalva a következő: ha megoldható valami LEGO alkatrészekből, akkor abból oldom meg. Például egyszercsak kedvem szottyan Shell kutat építeni. Szerkeszthetnék rá utángyártott matricákat, de én biztosan inkább azt választanám, hogy összerendelem régi készletekből a Shell logókat. Ha viszont MOL kutat építenék (tehát ami LEGOban egyszerűen nem létezik), akkor természetesen rászánnám magamat az egyéni matricázásra minden gondolkodás nélkül.
A Balázs által felajánlott lehetőséget pedig minden elfogultságom elfojtása után is bátran ajánlom. :-)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.05.18. 06:33:51

@Kiss Karcsi: ha minden legózó azt csinálná amit te, akkor nem kapnál sehol eredeti matricát. :)

Llew 2011.05.18. 11:00:06

@Kiss Karcsi: csak kíváncsiságból, de mi a különbség a "LEGO madzag" és egy mezei cérna között?

Kiss Karcsi · http://www.klikk.info.hu/ 2011.05.18. 13:18:32

@Llew: A tudat. Én ezt szeretem, ez tetszik. Például a városomban futó villamosvezetékekről elmondhatom, hogy minőségi, eredeti LEGO alkatrészekből készült, nem pedig "mezei cérna" felhasználásával. A fenti elv érvényesül az építgetéseim során: ami megoldható eredeti LEGO elemek felhasználásával, azt abból építem meg. Ami így lehetetlen, azt elkészíttetem (erre még nem volt példa). :)

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.05.18. 13:22:19

@Kiss Karcsi: és ugye leszel olyan jó hozzánk, hogy küldesz képeket a villamos hálózatról! :)

Llew 2011.05.18. 14:25:09

@Kiss Karcsi: és mennyiért mérik az "eredeti" LEGO madzagot? :D

Greg36 2011.05.18. 14:58:24

@Llew: Drágán :( Két-három csörlős cuccomra már nem is jutott, maradt a vastag hímzőfonal. De a LEGO madzag (valami műanyag-fonott kötél) sokkal tartósabbnak tűnik.

Kiss Karcsi · http://www.klikk.info.hu/ 2011.05.18. 18:13:16

@tutuka: A hálózat az túlzás, de még szép, hogy küldök róla. Vagy inkább erről is. :D
Amúgy a brickshelf mappámban minden benne van és lesz. Ez a legújabb üdvöske: www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=472936.
A közeljövőben várható felturbózott Café Corner, targonca, tűzoltóautó. Kicsit távolabbi jövőben pedig Hotel és tükrözött Green Grocer. :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.05.18. 18:49:57

egyszer majd biztos meg merem kérdezni attól aki ká sok pénzt költ a legókra, hogy mégis mi a bánatból.

Gábor H · http://www.flickr.com/photos/gabor_horvath/ 2011.05.18. 18:50:50

Régen azt csináltam, hogy a matricát elvágtam ott, ahol a kockák határai voltak. Így be lehetett építeni máshová, az meg, hogy össze-vissza van, nem zavart. Ma már ezt is beszüntettem és a saját építményeimet is csak a legritkább esetben matricázom.
Habár az itt felsorolt módszerek tartósabbnak és megbízhatóbbnak tűnnek, azért leírom az enyémet: hagyományos nyomtatóval kinyomtatom a képet, ollóval kivágom, és a hátuljára kétoldalú ragasztószalagot teszek, mely hobbyboltban kapható. Ez nem hagy maga után dzsuvát, mint a gyári. Az eredmény itt látható a 27-30-as képen.

kockagyar.blog.hu/2011/01/10/675_snack_bar_epitoverseny_az_osszes_versenyzo

brob2 2011.05.18. 20:04:33

Ha házilagos matrica készítésbe kezdtek, tudom ajánlani a Copy Generalyt, ott 730 Ft egy A4-es fehér vagy átlátszó öntapadós lapra a színes lézer nyomtatás.
Úgy éri meg nagyon ha szépen telirakjátok a lapot.

Pl. ez volt az első lapom (jó sok fért el rá):
www.x-prompt.hu/MEMBDIR/Br/Tmp/Matrica1_kicsi.jpg

A körömmel dörzsölést ez sem bírja, de a fogdosástól nem kenődik el.

misran 2011.05.18. 20:57:37

Matrica témában már én is gyűjtögetem a Lego és Matchbox matrica alapokat. Aki minőségi rajzokban gondolkodik, szeretne molinóra, sapkára, polóra, matricára logókat, egyszerű rajzokat készíteni, az nézza meg ezt: vectormagic.com . A központi ív és rajz raktárat erősen támogatnám. Hogy oldjuk meg?

bala08 · http://percprint.hu/ 2011.05.19. 08:12:14

@IИDOMITUS: sajnos ezek a gépek hatalmas tintasugaras nyomógépek. Hiába magas a fizikai felbontóképességük a technológiai korlátok miatt a kontúrok és a flekkek sem lesznek az igaziak. Sajna ezért nem voltál elégedett a minőségével. Amúgy zseniális a gép, hiszen pikkpakk megkapod formára riccelve...

hatvannyolckilencvennégyeske · http://www.flickr.com/photos/granada_turnier/ 2011.05.19. 21:26:41

összegezze nekem valaki egy igennel vagy nemmel:
tud akkor itt valaki legóminőségű, ritzelt cuccot csinálni? :)

min 2014.03.21. 23:02:45

Jó régi topik de talán még olvasva van. Lehetne a tűzoltós matricából nekem is kérnem? Vagy csak a képet?

min 2014.03.27. 18:48:13

megtaláltam a sajátunkat. csináltam róla egy scant hátha kell valakinek. kepfeltoltes.hu/140327/t_z84_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...