Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

LEGO energetika 3/2: Tartályvagonok és egyéb vasúti cuccok

2011.04.25. 11:00 - ainex

A tartályvagonok témája sokkal soványabb, mint a vontatási nemeké - hogy azt ne mondjam, csalódás volt számomra a kutatómunkának ez a része. Összesen tíz említésre érdemes készletet találtam, és ezek közt is van olyan, amit ki kellett volna hagynom, ha csak a tartályvagonokra koncentráltam volna.

Eleve csak 1975-ben kezdődik a történet, igaz, egy kifejezetten aranyos darabbal, ami pont annyira játékos, amennyire valószerűtlen:


|136-os, 1975-ből|

Öt évre rá a közúti tartálykocsikhoz hasonlóan a vasúti tartályvagon is tovább "alakult", s a színvilága is a ménsztrím felé tendált:


|7816-os, 1980-ból|

Első kakukktojásunk máris ez az 1985-ös tehervonat, amelyikre nagy nehezen rá lehet fogni némi tartályvagoni vonatkozást, már amennyiben az a pár olajos hordó azon a pőrekocsin említésre méltó:


|7722-es, 1985-ből|

Az alábbi szerelvényben bár a hordó helyett tartály található, ez sem az az echte tartálykocsi, ugye?


|7735-ös, 1985|

1986-ban visszatért egy becsületes, tisztességes tartálykocsi, igaz, különleges formájával ez is kilóg a sorból. Viszont szerintem kifejezetten nyerő egy készlet, igényesen kidolgozva:


|7813-as, 1986-ból|

Talán nem meglepő, hogy az arculatváltás után is az alábbi rokonvagonnal tért vissza a téma:


|4537-es, 1993-ból|

Igaz, ezzel egyidőben az Octan márkajelzés az alábbi konténervagonon is megjelent, és képtelen vagyok megmondani, hogy miért. Túl azon, hogy egymás tetején két konténer jobbára csak Európán kívül (pl. Ausztrália, Amerika) fér el a vasúti űrszelvényen belül, a nagy vasúton az ilyen zsebes konténerkocsik végén akkor van további, nagyjából feles konténer méretű doboz, ha a kocsi hűtött konténereket szállít és ebből a célból saját áramfejlesztő generátorral rendelkezik. Ez van a dobozban. De itt gyanítom, hogy az a szélső Octan konténer is szállítmány akar lenni, nem pedig a felépítmény része. Különben is, ha felépítmény lenne, nem lenne párja a túlsó végen.

Ha úgy érzed nem elég mára az olvasnivalód, és locsolni sem kell menned már, feltétlenül tedd magadévá 6894eske rendhagyó értékelését a 2010-ben kiadott Cargo Trainről.

Viszont ha szállítmány, akkor mit visznek benne? A gyerekek biztos tudják, nekem viszont ötletem sincs. Talán ceruzaelemet?


|4549-es, 1993-ból|

1996-ban struccméretű kakukktojás következik: ki tudja megmondani, hogy ehhez a "tehervasútnak" titulált személyvonathoz (???) mire kell az az Octan színű és feliratú izé, amiből valami tömlőt húz ki az a valaki, hogy valamit betöltsön valahova? Fogjuk rá, hogy valami cseppfolyósított megaturbó van benne, és ez a vonat azzal megy (mgj: saját statisztikai összesítésemben dízelvonatként kezeltem, mert nem látom rajta a villamos motorvonat jellemzőit):


|4559-es, 1996-ból|

Még szerencse, hogy 2001 óta ismét van tisztességes tartályvagon is! A formája nekem kicsit túl modern, a felépítése túl summás, de legalább ez minden kétséget kizáróan valami olajipari alapanyagot vagy terméket szállít:


|10016-os, 2001-ből|

És végezetül álljon itt az épp aktuális tehervonat, amely ránézésre egy még a fentinél is summásabb tartályvagont tartalmaz. Nem tetszik annyira, mint mondjuk az 1980-as elődje, de nem is én vagyok a célközönség:


|7939-es, 2010-ből|

És bizony ennyi volt a tudomány! Kevés, nem?

lásd még:

LEGO energetika 3/1: Vasúti vontatási nemek
LEGO energetika 1: Benzinkutak és töltőállomások
LEGO energetika 2: Tartálykocsik

Címkék: lego energia city energetika shell train exxon town octan tartályvagon

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr982833867

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Almaspite 2011.04.25. 11:18:10

Nekem a 10016-os tetszik a legjobban, az néz ki leginkább tartálykocsinak.

szakacsa 2011.04.25. 11:41:29

Szerintem a 7939-es tartálykocsija is jól néz ki, ráadásul az 2 tengelyes. Jól mutatna a 10016-al egy szerelvényben. Btw ez utóbbi egy kicsit torznak (hossztorzított) hathat, mert a tartálytest közel ugyanakkora mint a 2 tengelyes esetében.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.04.25. 12:03:45

@Almaspite: Ezen a téren szerintem egyforma a 7939-es tartálykocsijával
@szakacsa: Egyetértek, eléggé hossztorzítottnak tűnik, de szerintem teljesen megbocsájtható.
Nekem is 7939-es és a 10016-os tetszik a legjobban. A 7813-as meg a 4537-es nekem inkább cementes vagonnak tűnnek.

Almaspite 2011.04.25. 12:17:31

@SomyTomy: Hááát, volt a kezemben a 7939-es összerakott tartálykocsija. Annak a hengere hat bütyök átmérőjű, a 10016-os meg nyolc. Aztán találtam még egy technikai jellegű porblémát a 7939-es, kisebb tartálykocsinál. A hengert lezáró domború elemnek (vagy nevezzük radartányérnak) olyan az íve, hogy nem fér alá az a lapos elem, amivel rá van rögzítve henger végére. Emiatt ott egy jól látható hézag tátong...

balázs73 2011.04.25. 16:42:56

A 7735 készlet tartálya az azt követő kocsi terepmotorjaihoz szállítja az üzemanyagot.
Persze a mozdonyt is lehet vele tankolni, de
az képzavar lenne, mert a motorkerékpárok
benzinnel, a mozdony gázolajjal működik.
Gyermekkorban a fantáziát ez nem zavarja.

A készletet 1986 Karácsonyán kaptam meg
a szüleimtől. A legszebb Karácsonyom az volt.

hatvannyolckilencvennégyeske · http://www.flickr.com/photos/granada_turnier/ 2011.04.25. 19:53:25

@Almaspite: igen, ezen a hézagon néztem egy nagyot én is, meg is említettem a végigjátszásban
ezen felül patent darab, szerintem
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...