Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

LEGO Platformer

2011.04.11. 10:00 - tutuka

Régóta ismert, viszonylag el is terjedt, ám szerintem igazából még nem kiaknázott technológia az augmented reality (kiterjesztett valóság, AR). Látványos alkalmazásokra lehet képes, igazán kreatív megoldásokat azonban én még nem sokat láttam. Aztán egyszer csak szembejött egy.

Gyakorlatilag véletlenül, egy tech-rendezvény meghívójában vettem észre egy előadást, és az ahhoz tartozó, a posztban lejjebb görgetve megnézhető videót egy telefonos játékról. Egy egyszerű kis demó csupán, de egyből azt éreztem, hogy ez már valami, és nem csak azért mert feltűnik benne a LEGO. Még én, szegényes fantáziájval és kreativitással megáldva is egyből megláttam a fantáziát és a lehetőségeket benne a játékra, a legózás tényleg játékos (értsd: nemcsak műszaki vénájú fenőttekre való), nem erőltetett digitális kiterjesztésére.

Sajnos a meet-upra nem tudtam elmenni, így az előadást sem láttam, azonban Benedek Balázs, az elkövető Skawa Kft. főnöke szívesen fogadott a bázisukon, és válaszolt a kérdéseimre.

kockagyár!: Honnan jött a fejlesztés ötlete? Side-projektként, nagyobb fejlesztések mellett, szinte hobbiként, vagy tudatosan ebbe fogtatok bele?
Benedek Balázs: A céggel egyébként is fejlesztünk mobiltelefonra, így került elénk egy augmented reality pályázatra szóló felhívás, amibe mindenképpen bele akartunk vágni. Azt már rögtön az elején eldöntöttük, hogy túl akarunk lépni azon a klisén, hogy egy darab képpel, egy darab tárggyal lehessen csak különböző, jellemzően csak valamit bemutató dolgokat művelni. Miután ezt tisztáztuk, gyakorlatilag azonnal eljutottunk ahhoz, hogy legót fogunk a megvalósításhoz használni, mert egyszerű, mégis sokféle, ráadásul könnyen hozzáférhető.

Mi is az Augmented Reality?

A kiterjesztett valóság (angolul augmented reality, AR) a valóság egyfajta virtuális kibővítése, amikor a mobilunk kamerájával szétnézve egy adott környéken, megjelenik az éppen a kamerában látható boltok nyitvatartása vagy akár az adott irányban levő (éppen nem is látható) üzletek leírása és távolságuk.

Népszerűek az olyan alkalmazások is, melyek (asztali) számítógépünk webcamének képét terjesztik ki: például arcunkat felismerve tetszőleges szemüveget helyeznek az arcunkra. Bár a valóságban nincs rajtunk szemüveg, a képen mégis megjelenik az adott tárgy. (forrás: Wikipedia)

A legó is használja a technológiát. Az Atlantis 3D kapcsán már bemutattuk, de a leglátványosabb formájában a hivatalos storejaikban élesítették:

Lego from Eelke Dekker on Vimeo.

kgy: De miért jött ennyire könnyedén a legó kiválasztása? Van valami kapcsolat? Ti legóztok? A gyerek legózik?
BB: Persze, a gyerek legózik, de a mi kapcsolatunk sem szűnt meg a legóval a gyerekkorunk elmúltával. Én például az egyetemen (BME) is elég aktívan foglalkoztam vele: az akkor még újdonságnak számító Mindstormsra szerveztünk 24 órás programozó-robotéptő versenyt. Nem idegen a közeg.

kgy: A LEGO már most is használja az AR-t a hivatalos oldalon, de a boltokban bemutásra is. Tudtátok ezt akkor is, amikor belefogtatok a fejlesztésbe?
BB: Persze, de a cég csak statikusan, kizárólag a készletek bemutatására veti be a technológiát. A mi fejlesztésünk ennél jóval többet tud: lehetőséget ad az alkotásra, az építésre, ami egyébként a legó lényege lenne.

kgy: Mennyi munkátok van a végtermékben?
BB: Másfél hónapot fejlesztettük, de akár tízszer ennyit is simán bele lehetne tenni. Persze ennek csak egy LEGO Corp-os együttműködéssel lenne értelme. Könnyen továbbgondolható a történet: az alapfunkció ugye csak annyi, hogy építs egy pályát és menj rajta végig. Innen csak egy lépés, hogy a játék elszakadjon a kockáktól. Igazi közösségi tér is kialakulhatna körülötte, a social medián keresztül lavinaszerűen elkezdhetne terjedni: a srácok megoszthatnák a legjobban sikerült pályáikat, privát, vagy éppen nyílt versenyeket rendezhetnének, toplistákkal, like-listákkal, mindenféle jósággal. A játék nagyszerűsége éppen az egyszerűsége: nincsen szükség egy grafikus csapatra az új pályák megépítéséhez, csak fogod a kockákat és csinálod.

kgy: Akkor ehhez képest hogyan tovább? Folytatódik a fejlesztés?
BB: Ez leginkább attól függ, hogy a LEGO mutat-e érdeklődést az ötlet iránt.

kgy: Valami kapcsolatfelvételetek volt már a céggel?
BB: Annyi történt, hogy láttuk, hogy Billundból is látogatták az oldalunkat.

kgy: Nem sok :) Pedig nem nehéz elképzelni egy gyári kitet a programhoz. Ráadásul az általad is említett social mediás/közösségi jelenlétben nagyon gyenge a gyár. Van mit fejlődniük. Vagy 5 évet :D
BB: Gyári háttérrel sokkal alacsonyabb lenne a belépő-szintje a játéknak, jóval egyszerűbben lehetne belekezdeni és használni. Most viszonylag bonyolult a start: matricákat le kell tölteni, majd fel kell ragasztgatni. Sokkal egyszerűbb és elegánsabb lenne ezt tamponált kockákkal, vagy gyári matricákkal. Természetesen a játék is sokkal összetettebb tudna lenni, a mostani állapot tényleg csak egy bemutató.

A Skawa Kft. buzzwördjei: communication, cloud, crowd. Elsődlegesen telekommunikációs megoldásokkal és online távmunka-rendszerrel (15000+ fő a rendszerben!) foglalkoznak, lehetőség szerint cloud-alapú (Google AppEngine) megvalósítással, intelligens web20 felületek és iOS/Android alkalmazások kialakításával.


Benedek Balázs

kgy: Nekem elsőre egy Mario-jellegű játék ugrott be, ahol akár a kockák színe is számítana abban, hogy viselkedik épp a minifigünk.
BB: Akár! Technikailag szinte bármi beleférhet a történetbe, még akár a telefon mozgatásával történő közvetlen irányítás is. Szinte minden csak fejlesztés, idő és pénz kérdése.

kgy: Annak technikai/technológiai oka van, hogy Duplo kockákat használtok? Működhetne ez kisebb (system) elemekkel is?

BB: Az egészen pici elemek biztosan nem mennének. Jelen pillanatban annyit tud az alapul szolgáló rendszer, hogy annál pontosabb, minél nagyobb a kocka. Persze gyári festéssel (tamponálással) egy sokkal finomabban működő rendszert lehetne építeni.

kgy: A bemutató videón látható duplo készletet direkt a projekthez vettétek, vagy valaki orvul elhozta otthonról?
BB: Megvettük, hogy otthon ne legyen hiány. Ami érdekes, hogy a kezdetek kezdetén próbálkoztunk legó-klónokkal is, de azzal nem működött a dolog, mert feszültek, vagy épp szétestek szétestek, a matricáktól építhetetlenné váltak.

kgy: Miért pont azt a minfigiet választottátok aki szerepel? otthon beletúrtatok a dobozba és ő jött ki?
BB: Nem, igazából ez a grafikus-csapat választása volt, akikkel együtt dolgozunk. Belszólásunk nagyságrendileg a sapkában volt: lett rajta :)


kgy: Van más hasonló alkalmazásotok, amiben használjátok ezt az AR technológiát?
BB: Nincs, erre a platformra ebben a formában ez teljesen új.

kgy: Jön más telefonokra is a Qualcomm által fejlesztett és általatok is használt technológia?
BB: Úgy tudjuk hamarosan lesz iPhonera is.

kgy: Köszönjük az interjút!
BB: Köszönjük a lehetőséget!

A LEGO Platformert az app oldaláról tölthetitek le androidos telefonotokra. Itt találod meg a játékhoz szükséges többi eszközt is. Katt! 

Címkék: interjú lego iphone android qualcomm lego platformer skawa benedek balázs

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr282813853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...