Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Mik ezek a kocsik?

2011.01.05. 06:28 - tutuka

Csapjunk a közepébe, minek kerülgetni a forró kását:

Nincs mese, az elmúlt pár év city autói úgy rondák, ahogy vannak. Én bizony fel nem foghatom, hogy ezeket a kivagyi, ormótlan, nagyképű dömpereket hogy szeretheti bárki is. 


Úristen, melyik a rondább?
 
Ki a franc jár ekkora izékkel egy tisztességes városban? Persze, éjszaka a Hajógyárin van pár belőlük, de én egy tisztességes városról tartom a szónoklatom éppen.
 

Konstans 2010.12.23. 14:35:19

Mikor elöszőr megláttam a bank (modern) formáját és a pénzszállító autó (nagyságát) a World City a Spidermen és a Batman lego szettek kinézete jutott eszembe. (...)

Blake 2010.12.23. 14:42:14

Miért van az, hogy míg a verdák egyre nagyobbak, az épületek mennek össze? (...)

Hogy is fogalmazott
hétfőn Stonedraider?

A kisautóval meg újat mutat a lego az autóipar tapló irárnyának, egy nyitott suv-ot alkottak meg, ráadásul sárgát.


A 8402 Sports Car mellett. Megy a menőzés | forrás |

Lehet, hogy túlságosan 35 leszek ősszel, de nekem a kocsi – ha már mindenáron ezt a kabrió vonalat erőltetjük – az ez:

Apropó, kabrió. Miért is? Mit gondoltak, kinek van szükség ennyi nyitott verdára? Ki rajong ilyen megszállottan ezekért? Csak nem valamelyik gyári CEO? Ahhoz tényleg nyugati nyugdíjasnak, vagy a Leroyt jó étteremnek tartó fiatalnak kell lenni, hogy valaki megállás nélkül kabriókra gerjedjen. (Ja persze, a kapuzárási pánikkal küzdő 30-50 közöttiek is előszerettel vásárolják, egyéb hiányosságaik kompenzálása végett.) Csak egyetérteni tudok Ainex soraival:

Minifig: 5/10. Ebbe az autóba öregúr való, nem fiatalember. Ha meg fiatalember, akkor miért festi a haját? Gesztenye szemöldök, fekete haj, helló? No meg mi ez az angol divat, szürke tweed nadrággal és fekete mellénnyel, kigombolt galléron lazított nyakkendővel? 

De most komolyan, gyerekek, a legoautó itt kezdődik és itt is ér véget:


Nem pedig itt!

Hogy szó ne érje a házelejét, arra is van bizonyíték, hogy 1987-ben még azt is jobban tolták Dániában, hogy mi is az a menőzés.

Az pedig már csak hab a tortán, hogy kevés tenyérbemászóbb figura létezik széles e legóvilágban, mint ezeknek az új autóknak a sofőrjei. Most akkor az van, hogy a LEGO személyautó-ügyi felelősei (i) ugyanilyen csávók, vagy (ii) ilyen csávók akarnak lenni, esetleg éppen (iii) így kacsintanak felénk, hogy nem akarnák ám ők ilyen gépeket tervezni, csak a gyár kényszeríti rájuk a hivalkodó ritmust. Ráadásul nem elég, hogy a minifig önmagában is béna, a kocsihoz méreteihez képest úgy néz ki mint valami törpe. Ha a rendőr igazoltatni szeretne egy ilyen kabriót, lépcső is kell az intézkedéshez, mert valahol szemmagasságban van az ajtó – nem is létező – kilincse. (Mondjuk nyithatatlan ajtóval Hazzard megye lordjai is beérik, de attól én még hiányolhatom.)

(Olyan dolgokról meg nem is ejtettünk szót a posztban, hogy technikailag miként épülnek fel ezek a modern szörnyek. Hol az ajtajuk? Milyen a tetejük? Hova tűnt az ülés belőlük? Lám, lenne még hova fokozni az ellenszenvem.)

Remélem ezzel az erős felvezetéssel sikerült sokatokban elszabadítanom a mélyben rejtőző trollt: védjétek meg, vagy alázzátok porig napjaink autóit. Engem simán meg lehet győzni. Figyelek.

(Ha esetleg a poszt kapcsán valaki kedvet kapott megírni a személyautók képes történetét, legyen az akár olvasónk, vagy bloggerünk, az ne habozzon, csak előtte jelezze nekem! update: a feladatra már lett is jelentkezőnk.)

Címkék: vita szavazás lego cabrio kabrió convertible 6627 8402 8404

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr272539332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szakacsa 2011.01.05. 06:40:09

Ahogy én látom a pufikerék az oka mindennek (meg az a fura sárvédő). Mindenhez azt használnak kamiontól/busztól - személygépkocsiig. Nyilván aránytalan... Ebből meg következik a nem reális hasmagasság és az, hogy "lépcső is kell az intézkedéshez" a rendőrnek. Az ülés hiánya meg igazán furcsa, de csak egy jó oka lehet: spórolás. Szvsz az uniformizált fufikerék is ebből ered, szóval ennek vagyunk most áldozatai.

bate · http://bateman.hu 2011.01.05. 06:56:58

Igazából csak egyetérteni tudok a bejegyzéssel. Nem nagyon értem, hogy megy ez a Legónál, korábba is panaszkodtam már a kommentek között. Amúgy vicc, hogy közüzemi, közlekedési, vidéki járműveket szinte tökéletesre tervez a Lego, de ami konkrétan utcai forgalom, az katasztrofális. A 2011-es City Police kocsik egész egyszerűen rondák, aránytalanok, rossz rájuk nézni - mondjuk szerintem már a 7245 is jellegtelen volt, a 7236 pedig ronda, akárcsak a 7942 tűzoltókocsi, vagy az egész járműpark a 7208-ban. Az utolsó cuki kocsi a 7241-es készlet volt.

Ez amúgy azért is fura, mert például ebben az új Fáraós családban a képek alapján látni pöpec gépeket.

És ami engem még zavar:
- Hol van ajtó, hol nincs - de inkább az utóbbi
- A kormány néha a minifig homlokába lóg
- Miért tűnt el a felhajtható tető?
- Mekkora ostoba megoldás, hogy az új járművek jelentős százalékánál a kabintető csak két helyen van rögzítve, így lényegében pillanatok alatt leesik

Tiszta kilencvenes évek.

Shiron 2011.01.05. 07:15:44

Sziasztok!

NEm szoktam sokat kommentelni, de ezt most le kell írnom.
Leszögezem, hogy én Castle és Pirates setteket gyűjtök, esetleg 1-1 SW. Cityt abszolút nem, noha gyerekkoromból akad azért bőven.
Szerintem igenis fontos, hogy öregszünk. Mert ha megnézed a 1496-os tuning ladát (mert nekem ez jut róla eszembe), akkor gyerekkorod aszfaltszörnyetege jelenik meg előtted.
Ha egy kis gyereknek 5-6 éves a kezébe adod ezt a jelenlegi széles abroncsos "én vagyok a menőcsávó" kocsit, biztos azt mondja róla hogy "de cool".
Ez pedig szerintem azért van mert ha kinézel az utcákra, akkor van akinek tetszik a kis hyundai, vagy fiat (nem reklám csak írnom kellett valamit), de mikor melléd gurul egy Bentley, vagy 7 BMW akkor bizony a kis 6-7 éves gyerek azt mondja: "apa nekünk mikor lesz ilyen?"
Összegezve: nekem nem tetszik, hogy nincs ajtó, hogy rossz a tető (bár mivel nincs ilyen járgányom ezt nem tapasztaltam), és az sem, hogy magas a verda, de fontos, hogy menő járgányt akartak piacra dobni nem pedig egy LegoCitybe illő családi autót, amit tetszik a gyereknek, de nem mondja a játékboltban, hogy "ANYUUUUUUUUUU ÉN EZT AKAROM!!!"
Azt hogy ratyi a fig hozzá nem kommentálom, mert nem tudok mit mondani :D Ízlések és pofonok.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.01.05. 08:16:23

Szerintem a dömperekhez méretezett sárvédők és a hozzá tartozó óriáskerekek a hibásak. Kérem vissza a régi, kicsi sárvédőt! (azt hiszem hogy a versenyautós készletekben az van, szóval nem dobták ki az öntőformát). Vagy ha ragaszkodnak a 6 pcöcök széles autókhoz (ez utóbbi nem zavar) akkor csináljanak 6 pöcök széles kicsi sárvédőt, vagy 2 pöcköset és akkor jobban felhasználható.

InversioN 2011.01.05. 08:16:44

Benga műanyagelemek. Pfuj.
Aki részletes legoautot akar, az ne minifig scaleben keressen. Van ott arra jo pár creator set (a lamborghini pl. nagyon jó).

Amugy ja, lehetett az a probléma, hogy az egyszerü kisauto nem volt elég "menő" a kínai fröccsöntött sz*rok mellett. Egy kisgyerek ugye nem fogja fel, hogy a lego és aközött mi a különbség. Kínai tele van matricázva és ugy néz ki mint azok a sportkocsik amikröl az oviban áradoznak. Persze hogy az kell neki. Mondjuk a legonak se ez lenne a megfelelö válasz rá.

"Amúgy vicc, hogy közüzemi, közlekedési, vidéki járműveket szinte tökéletesre tervez a Lego, de ami konkrétan utcai forgalom, az katasztrofális." Mert a közüzemi gép alapból nem menő, ott nincs ez a nyomás :D

Ezt az egészet összeköthetnénk azzal, hogy a gyerek készletek teli vannak benga nagy elemekkel, közben egy felnőtt (pl Green Grocer) készletben egy sincs, és a maguk nemében tökéletesek. Mások az igények, mások az elvárások, és ezt a LEGO is tudja.

AZt is elképzelhetőnek tartom, hogy gyerekekkel tesztelik ezeket, vagyis eléjük rakják a régebbit és újabbat és megkérdezik őket, hogy melyik tetszik jobban. Gyanítom, hogy ezek az új förtelmek jobban bejönnek nekik...

Greg36 2011.01.05. 08:26:33

Hiányolom a szavazásból az Igen, de a régiek jobban lehetőséget :)
Az egyetlen bajom az új autókkal, hogy meg lehetett volna oldani a régi, nem szélesített tengelyekkel is, és akkor nem lóg ki a kerék a sárhányó mellett. Engem ez zavar inkább belőlük.
Ezek az új autók inkább a nagyobb kategóriájú eredetieket másolják. Bentley Continental kabrió (Audi A8 platform és méret), RR Phantom Cabrio, Mercedes CL kabrió, Chevy Camaro kabrió... Az autóipar is egyre nagyobb kocsikat dob piacra, szerintem a LEGO csak követi a trendet. A régi járgányok FIAT/Polski/SEAT/LADA 126 kategória, méginkább '70-es/80-as évekbeli tipikus autók, a mostaniak meg inkább a mai trendet utánozzák. Szerintem, teszem hozzá :)

saabi 2011.01.05. 09:14:58

Csatlakozom Greg36 véleményéhez. A LEGO csak követi a világot. Csak példaképp hasonítsd össze az első VW Golfot az aktuálissal. Vagy az első Renault Espace-t az aktuálissal. Az autók bizony megnőttek.

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2011.01.05. 09:29:50

Alapvetően a régiek tetszenek, de azért az újakból is van ami bejön. A túllógó kerekek nekem sem a kedvenceim.

Haynau (Sons of Monarchy) 2011.01.05. 09:38:28

Ezt a patront ugyan már ellőttem a héten, viszont nagyon ide kívánkozik.

A mai autók szerintem némiképp béna, nem jól megtervezett modellek. Hogy miért? Hasonlítsunk össze: a kerekek, a sárhányók mind kamionméretűek - hát persze, hogy nem lesz belőlük áramvonalas tökös verda. Ez szerintem valami félreértett spórólási akció lehetett a gyártó cégnél:

"Miért gyártunk mi többfajta kereket meg sárhányót?"
"Jó, legyen kevesebb fajta elem."
"De várjunk, teherautókhoz nem jó ám a kis kerék!"
"Akkor mostantól csak nagy kerekeket gyártunk, jó lesz az személyautókhoz is."

Hát, nem lett az. Szélesített sárhányók ÉS abból is kilógó bazinagy kerekek?? Különösen a kabriók néznek ki ritka gyatrán, inkább arra hasonlít, amikor egy kínai autógyártó nagyon be akar törni az európai piacra és mindent belegyúr a modellbe amiről csak azt hiszi, hogy a vevőnek tetszene. A végeredmény persze nem egy kívánatos verda lesz, hanem egy elcseszett nem-tudom-hogy-kabrió-legyek-e-vagy-SUV-dizájn.

Megoldás: kisebb kerekek, nem überszéles sárvédők. Mint a "régi szép időkben". Mert az autó nőhet, nincs azzal gond. De arányosan, és ne csak darabonként.

@Shiron: a 1496-os mint tuning (naná kereklámpás 1200-es) Lada - ezen percekig röhögtem, de mennyire igaz! A hangaláfestés itt (0:50-től a Lada): www.youtube.com/watch?v=jFVPgTR0tTM

Sárkányapu · http://www.brickset.com/search/?OwnedBy=beebopp 2011.01.05. 09:48:58

Akkor nekem itt lenne egy kérdésem: Nézzétek meg az új autók képeit legfelül, képzeljétek el, hogy a kerék nem lóg ki, a sárhányó kisebb, a minifig menő, és van rajta egy praktikusan nyitható tető (a régebbi konstrukciótól szerintem azért szabadultak meg, mert sok panaszt kaptak a vevőktől, hogy letört a kis pöcök a széléről, nekünk az volt mindig az első, amit tönkretettünk), akkor tetszene? Nekem igen.

B Tomi 2011.01.05. 09:52:03

Nekem a 4x7x2/3 alap volt a kedvencem autókhoz ( peeron.com/inv/parts/2441 )

Hogy csak a legjobbakat említsem, amik erre épültek:
brickset.com/detail/?Set=6590-1
brickset.com/detail/?Set=6523-1
brickset.com/detail/?Set=6644-1
brickset.com/detail/?Set=6503-1
brickset.com/detail/?Set=6501-1

Mivel máig minden Lego autó egy személyes, így kizárólag a nagyobb hasmagasság miatt tudom megbocsátani egy autónak, ha ennél nagyobb. Ezt például imádtam:
brickset.com/detail/?Set=6672-1

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.01.05. 09:59:27

@Shiron: ez nagyon jó megközelítés, mármint az öregszünk. abszolút van benne ráció. (csak játékosság nincs :))))

@Haynau: az egyszerűsítés abszolút törekvés a cégnél, erről volt szó a blogon is.

Abban mindenkivel egyetértek, hogy a kerék és a sárhányó lehet a ludas. nagyon megnéznék egy ilyen kocsit kicsit normálisabb kiállású kerék-környékkel.

Llew 2011.01.05. 10:07:48

A többiekhez hasonlóan én is a nagy kereket és a sárhányót látom a probléma okának. Utóbbi egyébként a kamionokon sem kimondottan tetszik, mert minek kell egy 6 bütyök széles járgányból még kilógni a keréknek oldalra? Akkor legyen 8 széles a kamion, aztán kész: brickset.com/detail/?Set=7998-1
Viszont az, hogy a személykocsiknál, még a sárhányó vonalán is túlnyúlik a kerék az borzalmas. Mindenki agyon tuningolt sportverdával jár? Gazdag népek ezek a legóemberek. Ez szerintem sokkal rosszabb, mint az, hogy egyméretűek a kerekek.
Ha valakinek van lehetősége, ideje, kedve, az megcsinálhatná a @Sárkányapu: által javasoltakat, hogy valamelyik új járgányt átépíti a régi kis kerékkel, meg a hozzá tartozó sárhányókkal és felteszi a képet, hogy annak is kiderüljön, hogy mutat akinek nincsenek meg.
Az áramvonalasabb, kevésbé szögletes járművekkel alapból nem volna gond, hisz csak a tükrözik a mai járműveket.

Llew 2011.01.05. 10:09:43

ja és az ajtókat meg, a nyitható tetőket (akár új megoldással, ha a pöckök törékenysége volt a gond) hozzák vissza

hatvannyolckilencvennégyeske · http://www.flickr.com/photos/granada_turnier/ 2011.01.05. 10:13:55

Rendben, hogy a gyerekek esetleg ezeket a bombasztikus új pöffetegeket választanák, de azért az ő ízlésük még nem épp kiforrott. Bizonyos korig a méret néha nagyobb súllyal esik a latba, mint a minőség, és, ha szülő az ember, akkor minden bizonnyal e láttán azért a maga vizuális műveltségének megfelelően közbeavatkozna.
Venne tehát olyan tárgyakat-játékokat, amiket jónak lát ahhoz, hogy a gyerek felnőttként aztán ne lágymányosi műszaki egyetemi épületeket tervezzen, ne szaladjon a szalonba a tetejére felkúszó, parasztvakítóra túldizájnolt fényágyúk között lőrésnyi kitekintőket viselő gagyi négykerekűért vagy valami emeletes sportautóért.
Szóval a LEGO azért igenis, gondolhatna arra a nem vékony rétegre, akik a játék birtoklását nem csupán a divat és a gyerek óvodai státuszának megerősítése érdekében tartja hasznosnak, hanem tudatosan és a készségfejlesztést szem előtt tartva vásárolna. Ami így, azért, hogy a mindenféle Bionicle meg Ninjago mellett még egy Town-City vonalon is az előbbi, elsatnyult értékrendszerű vásárlóközönség igényei és elvárásai látszanak felülkerekedni, meglehetősen nehézkessé válik, ráadásul egy idő után a cég számára sem lesz egyértelműen pozitív. Szerintem nagy az esélye, hogy az ebből a most preferált vásárlói körből származó gyerekek többsége az egyszeri összeépítés után örök időkig elsüllyesztik a készleteket ágyuk-agyuk soha aztán fényt nem látó mélyére, és így aztán nem is adják tovább a saját gyerekeiknek az élményt.
És nem csoda azért, hogy a régi legók piaca úgy pörög, ahogy.

hatvannyolckilencvennégyeske · http://www.flickr.com/photos/granada_turnier/ 2011.01.05. 10:18:14

@hatvannyolckilencvennégyeske: no, persze, ezek az "elsüllyesztő" gyerekek is aztán megkapják majd a saját értékeiknek megfelelő élményt, izgalmat a játéktól, csak 25-30 év múlva. Mikor eladják.

hatvannyolckilencvennégyeske · http://www.flickr.com/photos/granada_turnier/ 2011.01.05. 10:21:20

és feltennék egy kérdést: ki milyen autóval jár illetve ki milyen autóra vágyik? :)

Longeye 2011.01.05. 10:23:21

Már látom a következő verseny témáját ;-)
Építs 6 stud széles városi személyautót (tetővel), amit a gyár ma is kiadhatna. Kockaszám: max. mint a mai autók..
A készlet tartalmazzon valamilyen egyszerűbb történet eljátszásához szükséges építmény-t/eket is....stb.
Pl. 8402 újragondolása...
Már a snackbar értékelését is alig várom, kíváncsi vagyok ki mit alkotott.

Első ránézésre nekem a 8402 megtetszett, akkor még nem is figyeltem, hogy van benne egy fa is. Azután mikor megjelent, és egyre többet nézegettem, már fanyalogtam tőle kicsit, meg a minifig sem tetszett annyira. Végül mégis vettem egyet amikor akciós lett ... a fa meg a telefonkagyló miatt ;o)

Szerintem nem olyan rosszak a mostani verdák, csak nem modellként kell rájuk tekinteni, hanem mint gyerekjáték. Persze az is igaz, hogy ezek valamelyest befolyásolják a gyerek ízlését.
A 8 stud széles kamionok nem aránytalanok a házakhoz képest?
Pontosabban az ablakokhoz, ajtókhoz viszonyítva.

Longeye 2011.01.05. 10:30:55

@hatvannyolckilencvennégyeske: Apaként mélységesen egyetértek azzal amit írtál, de elnézve az új készleteket úgy érzem, hogy a LEGO a profiton kívül másra nem igen gondol.

Greg36 2011.01.05. 10:37:08

@hatvannyolckilencvennégyeske:
A realitásokra való törekvés szerintem rossz példa, amelyik gyerek erre fogékonyabb, annak úgy is ott lesz a modellezés, vagy a technik, amikor már felnő addig. Régebben sem satnyultak el a gyerekek attól, hogy a LEGO kamion traktora alig volt nagyobb egy személyautónál, szélességben meg egyáltalán nem.
@Longeye: A telefonkagyló? :) Hát ha valami nem minifig léptékű, akkor az a kagyló az. Esetleg a Top Secretben :D

misran 2011.01.05. 10:41:05

Sajnos a Lego-nak is tartani kell a mai ízlésdiktátorok instrukcióit, különben csökken az eladás a kisgyerek szegmensben, márpedig itt kell megalapozni a dolgokat, hogy utána élete végéig Lego mániás maradjon valaki.

Mindezek mellett a felnőtt piacot is figyelembe kéne venni, és több retro érzésű dolgot kiadni.

A verseny ötlete bennem is azonnal megfogalmazódott. Talán erre maradna is időm, ha a Snack Bar-ról le is csúsztam.

A régi autók arányai egyébként a figurákhoz mérten rosszabbak mint ezeknél az újaknál. Sajnos az arányok elmozdítása inkompatibilitással jár, a régi convertible pl. inkább a mai "smart" (3177?) méret, ami a valóságban ugye picit más.

Bennem felmerül, hogy ok, legyenek nagyobbak az autók (de ne a lufikerék miatt, hanem az arányok miatt), de akkor nagyobb út lapok is lesznek? Meg nagyobb házak? És akkor az elemszám nő? És akkor a már most is "necces" ár is?

Nekem a régi kisautók is tetszettek, bár pont a méret miatt nem lehetett sokat variálni velük. Minél nagyobb, annál több a variációs lehetőség.

Nem utasítom el egyértelműen a mai formákat, de megértem az aggályokat, és bizonyos paraméterek tényleg nem tetszenek. Legfőképp az egy kaptafa. Rendben, legyen lufikerék, legyen kilógó sárhányó. Is. Meg legyen rendes utcai civil autó, amibe dolgos legoemberek utaznak, nem yuppik meg maffiózók :).

Longeye 2011.01.05. 10:41:42

@Greg36: Na, jó... a fa többet nyomott a latba és akkor még nem bricklinkeztem :-)

hatvannyolckilencvennégyeske · http://www.flickr.com/photos/granada_turnier/ 2011.01.05. 10:41:44

@Longeye: a magam részéről például kifejezetten kerültem ezt: www.brickset.com/detail/?Set=3222-1
Hát erre nem megkapja a fiam karácsonyra a nagyitól? És egyértelműen az fogja meg a kocsiban, hogy "husszú". Ugrat vele, szétesik, és nem bánom, mint tenném azt, mondjuk ezzel: www.brickset.com/detail/?Set=6358-1
mindjárt fel is rakom a limuzint a szekrény tetejére :)

hatvannyolckilencvennégyeske · http://www.flickr.com/photos/granada_turnier/ 2011.01.05. 10:48:11

@Greg36: szerintem is rossz példa, dehát, mint céloztam rá, a jelen készletek alapján ítélve a LEGO nem a képzelőerő vagy más készségek fejlesztését tekinti elsődleges céljának. Pedig ügyelhetnének erre is, mert ez vissza fog ütni. A gyors profit mindent felülír, talán már nem is csodálkozunk ezen, lehet, ez egy túlzott reakció a cég háta mögött álló korszakra. Mi meg nézzük.

Desmond.Tiny 2011.01.05. 10:51:31

Én teljesen más szemszögből látom ezt, mert gyerek vagyok és ezért nem is ismerem annyira a "régi szép időket".

Az igaz, hogy a mostani autók kereke nagy. Jó akkor most nézzük meg ezt a set-et: www.brickset.com/detail/?Set=7731-1
Nekem ez megvan és nagyon tetszik, mert kisebbek a kerekek. (Még a sárvédő sem zavaró annyira.)
A felnyitható tető helyet a leszedhető tető lett, biztos túl gyorsan koptak a hajló elemek. (Igaz nekem is van pár régi kocsim és semmi ilyen baj nincs.) Vagy lehet hogy így a lego áramvonalasabbra tudja csinálni a kocsit. Nekem mindegy, mert mindkét megoldás tetszik.
Az ajtó hiánya meg engem is zavar, nem tudom miért kellett eltüntetni az autókról.(Nagy hiba volt.).
És, hogy mi a ronda ezeken a kocsikon: m.blog.hu/ko/kockagyar/image/posztok/2011/01/cars_2.jpg
Hát kérem az elejük. Olyan monstrum pofájuk van hogy az fáj. A 8402 Sports Car-on még egész kecses volt az autó eleje, de ezeken...
Összességében, ha a lego kisebb kerekekkel, ajtóval és szebb elővel csinálná a kocsikat akkor szerintem a fiataloknak és az öregeknek is tettszene.
Persze ez csak az én véleményem. :)

uniqm 2011.01.05. 10:53:26

Az elottem szolok leirtak a lenyeget. Tul aranytalanok, foleg a kerekek es az egyen sarvedok miatt. Ezaltal rondak!
Es a regi baj sincs meg bennuk. :(

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.01.05. 10:53:43

@Desmond.Tiny: érdekes, a postáskocsi nekem is bejön. csak picit, de kedvesen ormótlan.

hatvannyolckilencvennégyeske · http://www.flickr.com/photos/granada_turnier/ 2011.01.05. 11:07:21

@Desmond.Tiny: a postakocsi kerekei a felfüggesztéssel együtt nagyon jók és korhatártól függetlenül gyakorta kerülnek beépítésre itthon :)

misran 2011.01.05. 11:39:12

Valószínűleg a Lego autó-tervező brigádja is kiöregszik, az idő nekünk játszik. :)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2011.01.05. 11:42:48

Tényleg randák az újak, a klasszik 4 stud széles autók a legjobbak. Szeretek ilyeneket építeni a mai napig...

Shiron 2011.01.05. 11:51:47

Végig olvasva a kommenteket elgondolkodtam...
Többen panaszkodunk/panaszkodnak arra, hogy nincs ajtó, nem elég jól néz ki, etc. Srácok, akik a régi nagy kreatív korszakban nőttetek fel/nőttünk fel, miért nem építitek át? Ez LEGO! Pont azt a kreativitást hiányoljátok, amit ti tehetnétek bele! Nem tetszik egy rész szétkapod és átépíted másformára. Persze lehet mondani, hogy deát nem is adtak hozzá ajtót, meg nekem nincs időm erre... Azért gondoljunk bele ez csak kifogás :)
Idén karácsonyra 3 éves öcsémnek vettem egy settet (ha megrohadok se mtalálom meg) ami 4+-os és 1 minifig van benne illetve építési dózert, meg úthengert meg ilyenekt lehet építeni. 3-hoz van leírás de 15 féle jármű összerakható. Öcsi még nem mindent rakott ki magától, segíteni keleltt de már nagyon élvezte, hogy ezt vagy azt kell neki kirakni, illetve dirigált nekem hogy mit építsek.
Azért fontos ez a kis intemezzó, mert abból a settből egy elég komoly F1-es gépet sikerült kihoznom, pedig semmi mást nem használtam csak azt.
SZÓVAL! Akinek nem egészen tetszik, az alakítsa át! Legyünk kreatívak és ezt mutassuk meg a gyerekeinknek (nekem nincs még), hogy így is lehet. Akkor majd olyat épít ami tetszik neki, vagy építünk mi magunknak autót ;)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.01.05. 11:53:03

ami még nagyon ormótlan: rendőrmotor. bakker, majdnem akkor mint egy régi town 4 studos kocsi!

Shiron 2011.01.05. 11:55:53

Jah igen!
Az autóépítő verseny szerintem is sikeres lenne. Láthatnánk, hogy kinek a városában milyen járgányok gördülnek (az enyémekben lovaskocsik :D). MONDJÁTOK, HOGY NEM CSAK GYÁRI SETTEK GURULNAK A VÁROSAITOKBAN! :D

ainex 2011.01.05. 11:57:33

Nagyobb autók, kisebb házak... ez bizony nem a Lego sajátja, hanem a valóság leképezése. Mikor én születtem, 60 négyzetméteres panellakás és 1200-es Lada jelentette a jólétet. Ma egy jólétnek mondható helyzetben élő pályakezdő fiatal pár 35 négyzetméteres amerikai konyhás garzonba költözik, és 206-os Peugeot-val jár. Fogj egy mérőszalagot és meglátod: Hiába összehasonlíthatatlanul szűkösebb belül a mai "városi kis" Peugeot, valójában 4 centivel szélesebb, 4 centivel magasabb, és alig 2 centivel rövidebb, mint a harminc évvel ezelőtti "nagy családi" Lada!!! A nagyobb kerekek meg a szélesített sárvédők detto: Gondolnád, hogy az ominózus Lada 13 collos felniken jár? Ehhez képest a legalapabb 206-ost is 15-össel szerelik, de van 17-essel is. És nem egy mai "kisautó" úgy ki van szélesítve az övvonal alatt, hogy a tükör sem lóg kijebb a sárvédőknél... Szóval hajlamos vagyok @Shiron véleményét osztani: a mai gyerekeknek ez tetszik, mert ezt látják maguk körül az utcán.

@hatvannyolckilencvennégyeske: Értem, sőt megértem, amit mondasz, de a jó izlés ismérveinek megállapítása még akkor is alpáriul demokratikus, ha egyes helyeken épp hatóságilag próbálják megmondani a frankót. Ami tetszik a műveletlen tömegnek, az a szép, punktum. Hiába nem tetszik a művelt vagy magát annak tartó grémiumnak. Úgyhogy sajnos kevesen és kevesek vagyunk mi ahhoz, hogy megmondjuk akár a gyerekeknek, akár a szüleiknek, hogy melyik Lego jó mert szép és okosít, és melyik Lego rossz mert csúnya és butít.

Nekem nagyon szép, jó és okosító kisautóim voltak, mert a szüleim adtak arra, hogy kreatív, intelligens, civilizált és világbékepárti játékaink legyenek (illetve hát akkoriban a Lego szép, jó és okosító volt). Na de tudod mit építettem belőlük? Naná hogy géppuskát, mert a Gergő barátomnak nem volt ugyan Legója, viszont az én szüleim által roppant bunkónak tartott családja hatalmas játékpisztoly-arzenált vett neki, és nekem is időnként inkább az kellett, mint okos és szép kisautó.

Másfelől pedig a Lego is csak egy csúnya kapitalista vállalat, úgyhogy kénytelen igazodni a versenyhez (ami nem feltétlenül olyan irányba tereli, amit mi itt jónak, szépnek és okosítónak tartunk), különben holnap bank bácsi nem ad hitelt, holnapután meg nemhogy szép Lego nem lesz a boltok polcain, de még csúnya se! Sajnos a forgótőke nagy úr, és nincs türelme kivárni, hogy egy-egy generáció izlése kifinomuljon és megérjen a szépre. Ha lenne, akkor még ma is meg lehetne élni a kalocsai hímzésből, de nem lehet. Helyette ott a Tesco zokni Iparkínából.

Visszakanyarodva a témára: Egyetértek, hogy a mai autók nem szépek és aránytalanok, de szerintem egy mai Z3-as BMW is csúnyább és aránytalanabb, mint egy 30 évvel ezelőtti Lancia Delta. Építő jelleggel: én is teljesen benne lennék valami autós témájú építőversenyben, ahol helyreállíthatnánk a világ rendjét és kigyomlálhatnánk az eretnek férgeket az ősi Lego édenkert termőföldjéből. Azt viszont nem hiszem, hogy mikor a mai gyerekek felnőnek, kevésbé lesz kedves nekik gyerekkoruk 8402-ese, mint nekem ma a 6371-es kék autója. És lám, hiába építettem géppuskát annak idején, mára mégis rendbejött az értékrendem, nem?

hatvannyolckilencvennégyeske · http://www.flickr.com/photos/granada_turnier/ 2011.01.05. 12:10:48

@ainex: inkább az lenne a konklúzió, hogy szerencsédre nem 10 darab fröccsöntött, kisipari plasztik kalasnyikovod van most a régmúltról a polcokon, mint Gergő barátodnak :) És a zökkenők nélkül "rendbe jött" értékrended végső soron mégis az okosító készleteket vásárló szüleidnek köszönhető.
Persze, egy fiúnál sem elkerülhető, hogy kimaradjon a háborúsdiból, még ha az első 15 évét szobafogságban tölti is, farag valami eredendő agresszivitásának eliminálására alkalmas eszközt. Szóval ez némileg az "irodalmat másolja az élet, vagy az életet az irodalom?"-kérdésre hajazó ábra. De te is írod: "a mai gyerekeknek ez tetszik, mert ezt látják maguk körül az utcán." Akkor legyen valami esélyünk a szűrésre.
Nagykövet úr fogalmazhatja is a jelentést a cég számára:)

ainex 2011.01.05. 12:24:36

@hatvannyolckilencvennégyeske: Igen, abban én is biztos vagyok, hogy az okosító készleteknek köszönhetem mai jó soromat.

Arról viszont kezdenek kételyeim lenni, hogy csak a fiúkra igaz, amit írsz. Nekem két kislányom van, a kisebbik még csecsemő, a nagyobbik viszont már két és fél éves, és tudod, mik a kedvencei? Minden, ami traktor, kamion, busz, villamos, vonat, motor vagy autó. Tegnap nemhogy babázott volna az 5639-es Duplo családi házában, inkább félórát tologatta a 8258-as Technic monstrumomat és kapcsolgatta rajta a váltógombokat. Mikor megunta, akkor meg átpártolt az 5636-os Duplo iskolabuszra! Szóval attól tartok, ha így folytatja, akkor hét éves korában ő is háborúzni akar majd. Pedig egyébként totál kislány, táskával, cipővel, ruhával és kézkrémmel.

Témába vágó ötlet: összerakok otthon néhány autót, régieket és maiakat, és tudományosan megvizsgálom, hogy a kislányomnak melyik tetszik jobban!

Briff 2011.01.05. 12:33:19

@Shiron: 6187 a szám. Szerintem zseniális készlet, rengeteg extra elemmel.

Greg36 2011.01.05. 12:38:35

@ainex:
A barátnőm anno konkrétan gyilkososat játszott a Paradisa LEGOkkal.
Egyébként mindenki ezeket a kocka-autókat emlegeti klasszikusnak (nekem egy kék és egy piros volt belőle) de van egy generáció, pár évvel későbbi, akinek az autót a mostani small car bázisára épített törpejárgányok jelentették. Azokhoz képest a maiak valóban monstrumok. De az én városomban megfér mind a három méret :)

ainex 2011.01.05. 12:46:50

@Greg36: Valóban, és minden idők egyik legjobb benzinkútjában, a 6394-esben, három olyan autó is volt, köztük egy cabrio meg egy napfénytetős. Plusz volt egy nagyon korrekt méretű pick-up is a készletben. És 1988-as írtunk.

IИDOMITUS · http://www.mocpages.com/mocs.php?id=68817 2011.01.05. 13:10:11

Nekem is a régiek tetszenek jobban, de van egy kettő ami a mostaniak közül is bejön, Pl a postás. Nekünk az volt a gyerekkorunk, nyilván az fog jobban tetszeni, már csak a nosztalgia miatt is.
"Mikor elöszőr megláttam a bank (modern) formáját és a pénzszállító autó (nagyságát) a World City a Spidermen és a Batman lego szettek kinézete jutott eszembe."
A spider-man szettekből azért tudnék válogatni:
www.brickset.com/detail/?Set=4852-1
www.brickset.com/detail/?Set=4850-1

hatvannyolckilencvennégyeske · http://www.flickr.com/photos/granada_turnier/ 2011.01.05. 13:44:51

@ainex: lehet, hogy akkor valóban vége a '60-as éveknek, és a gyöngyhajú feminin világ éppen az ellenkezőjébe igyekszik fordulni.

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2011.01.05. 13:47:21

Nagyon népszerűtlen leszek, ha azt mondom, nekem alapvetően nincs bajom a mai autókkal? A fentiek közül a bordó például még tetszik is, szerintem jól áll neki az ívelt domborítás elöl és hátul.

Apróságok azért akadnak. Ajtóval és nyitható tetővel tényleg jobb lenne. És szeretnék többféle kereket - ha Trabit akarok építeni belőle, eléggé behatárolja a lehetőségeket.

A régi autókban nekem nem tetszett, hogy túlságosan egyfélék voltak, egyedül a színük különbözött. Szerintem a maiaknak több egyéniségük van, és több lehetőséget adnak az egyedi megoldásokra is.

Llew 2011.01.05. 14:02:07

@Dornbi:
"A régi autókban nekem nem tetszett, hogy túlságosan egyfélék voltak, egyedül a színük különbözött. Szerintem a maiaknak több egyéniségük van, és több lehetőséget adnak az egyedi megoldásokra is. "

Mondod ezt azok után, hogy a posztban négy, szinte tökéletesen egyforma, csak színben eltérő mai autó van. :D

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.01.05. 14:08:50

@Greg36: nekem tetszenek a kisautós alapra építettek is, sőt. ezen felül az 1978-as kisatókat (taxi, rendőr, tűzoltó) is irtóra bírom, pedig azokba még beszállni sem lehet.

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2011.01.05. 14:09:30

@Llew: Ja tényleg, el is felejtettem, hogy a régieknek karaktere volt... :) :) :)

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.01.05. 14:10:15

@Dornbi: régen még a rossz is jobb volt! sokkal! :D

Haynau (Sons of Monarchy) 2011.01.05. 14:10:33

@Shiron: Tökéletesen igazad van: ha nem tetszik, tessék átépíteni!

Ami persze nem jelenti azt, hogy a gyártó ne fejlessze továbbra is a modelleket. Néha sikerül: hasonlítsd össze a 7990-es Cement Mixert a 3180-as Tank Truck-kal. A kabin nagyon hasonlít, de a két szet közt eltelt három év alatt rájöttek, hogy ha a szélvédő tetejére függesztik fel a visszapillantót, akkor VAN hely ajtókra. És mellesleg a visszapillantó is szebb lett. Naná, hogy a betonkeverőt átépítettem, sokkal szebb lett.

Szóval: persze hogy építse át, akinek nem tetszik - elvégre pontosan erről szól a LEGO filozófiája. De azért csak morogjunk nyugodtan, ha rossz irányba fejlődik a gyártó. Ha elég sokan morgunk, talán még meg is hallanak...

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.01.05. 14:19:45

@Dornbi: @Llew: azért ez a poszt mennyire ekletáns példa arra, hogy mennyire egyszerű lehet – elkötelezett – politikai újságírónak lenni. semmire nem kell figyelni, csak hajtogatni, hogy régen minden jobb volt. polblogot kellene írni, lenne ezer komment minden nap. :D (nem, még véletlenül sem kellene)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.01.05. 14:21:23

Ide lőjetek! Nekem jobban tetszenek a jelenlegi Lego City személyautót, mint a '80-as évekbeliek. A teherautók meg még jobban.

Alapvetés1: a Lego City autói nem tudnak jók lenni.
Alapvetés2: mindennek a minifig az oka.

Ha szép, arányos autókat akarunk látni, akkor ott vannak a Racers 4-studosai, csak azoknak semmi belső terük nincs, és mai alkatrészekből nem is nagyon lehetne.

Milyen lenne nekem az ideális City személyautó? Arányaiban hajaz egy igazira. Vannak nyitható ajtajai. Belefér 2/4 minifig. Úristen, mekkora lenne?! Két minifig egymás mellett az minimum 8 stud! Hát igen, a minifig egy aránytalan emberutánzat. Kb. 2,5-szer magasabbnak kellene lennie ehhez a vastagsághoz. (Ja, hogy voltak már akkora Lego-emberek is? Mégse lehettek sikeresek, hiszen kihaltak.) Akkor üljön csak 1 minifig a kocsiba. Apropó, olyan gyári 4-studost látott már valaki, aminek 4/5 ajtaja van, és hátsó üléssora (vagyis ülése)? A limuzint nem ér mondani. Én próbálkoztam ilyennel még a régi alkatrészekből, de aránytalanul hosszú lett az amúgy is aránytalanul fejnehéz autóm. (Igen, volt 8-studos 4-üléses próbálkozásom is, de az nem Legoland/City kompatibilis.)

Tehát oda jutottunk, hogy a Legoland/City személyautó egyszemélyes, 2- vagy 3-ajtós. Vagyis kupé, hatch esetleg kabrió. Na, ezért a sok kabrió, nem lehet minden kupé vagy hatch. Négyajtós szedánt, kombit akarok!

Ha a minifiget elfogadjuk absztrakt embernek, akkor a Lego autóit fogadjuk el absztrakt autóknak.

Milyen legyen? Fontos, hogy minifiget lehessen ültetni az autóba. Fontos(?), hogy elférjen az úton, átférjen a kapu/tető alatt. Utóbbi a régi benzinkút/új teherautó vonatkozásában nem jön össze :( A minifiget ki-be lehessen tenni. Ez utóbbi miatt kell kinyitni/leszedni a tetőt. A kinyitós nekem is szimpatikusabb volt, de a leszedős is csak akkor gáz, ha leesős. Ha zavarna a tetőleszedés, akkor a City házak hátfalának hiányát is fel kéne hánytorgatnom.
És itt jön egy olyan szempont, ami nekem fontos: akármennyire is absztrakt, amennyire lehet, legyenek olyan arányai, formái, mint az igazi autóknak.

Hogy nézett ki a régi autó? 2/3 ablak, 1/3 övvonal alatti kasztni. Plusz még 1/3 (hehe, 4/3) az alváz+hasmagasság. Hááát, ez inkább a KRESZ-könyv karikatúráit idézi, mint az igazi autót, akkor is ha akkoriban az üveg/fém aránya még kiegyenlítettebb volt is.
Az újnál sokkal jobbak az arányok, és jobban hajaznak az igazi autókéra. Azokéra, amelyek ma már sok fémfelület, kevés üveg módon épülnek fel. Aki ezeket SUV-nak nevezi, az minek nevezné a buboréküveges régieket???

Autós kitekintő - nagyon leegyszerűsítve: Az elmúlt 20 évben az autókba több kényelmi, biztonsági felszerelés került, erősebb kasztnik készülnek - többnyire több anyagból, ezért elhíztak a kocsik. Nagyobb tömeg megállításához nagyobb teljesítményű, azaz nagyobb átmérőjű fék kell, (annak is nagyobb a tömege) ahhoz nagyobb kerék, masszívabb futómű (további tömegnövekedés). A biztonság miatt magasabbra húzott övvonal, a gyalogosbiztonság miatt felfújt orr alatti felületet vizuálisan csökkenteni kell - ehhez vízszintes (enyhén ferde) élekkel tagolják a kasztnit. Vagy kiemelt és megnövelt kerékjáratokkal. Amik alá szintén nagyobb kerék kell, hogy ne nézzen ki görkoris elefántnak az autó. Kb. ezért néz ki egy mai kiskocsi tanknak egy régi családi limuzin mellett.

Amit én is kritizálok a mai autókon, az a nyitható tető, ajtó, motorházfedél hiánya. Simán meg lehetne őket építeni ezekkel együtt is. Úgy látom, hogy az ajtókra már a Lego is gondolt, a sárga kabrióé nyitható.

Végül két illusztráció, egy 80-as évekbeli autó kb. a régi Lego-autó arányaival, és egy mostani kb. a mostani arányaival. Igen, azt is módosítottam ;)
img205.imageshack.us/img205/1869/regiopel.jpg
img189.imageshack.us/img189/4207/ujopel.jpg

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.01.05. 14:34:58

@Hammer: én nem lőlek le, beteszlek az év kommentje versenybe :)

elrugaszkodva a mesterséges és görcsös ragaszkodáshoz a régi autókhoztól, annyiban talán a maguk absztrakciójában is korrektebbek voltak a régi darabok, hogy többségükben átlagos, hétköznapi autókat képeztek le a maguk játékos módján. A mai autóktól sem vitatom el a maguk játékos módját, ellenben az irány egyértelműen a menő autók felé mozdult el. ez pedig lehet, hogy már kortünet.

Mivel nem vagyok gyerek, tök kíváncsi leszek @ainex vizsgálatára, hogy vakon melyik tetszik jobban a kisdednek. Hammer, te nem csinálod meg? (és persze nem ér őket előtte befolyásolni!:)

bala08 · http://percprint.hu/ 2011.01.05. 14:41:15

brickset.com/detail/?Set=7288-1

Ebben a szettben a pici piros sportautó 2011-es és mégis nagyon szerethető!

Desmond.Tiny 2011.01.05. 14:42:22

A lego-t védve azt is lehet mondani, hogy régen a valóságban is 'kocka' autók voltak. Most meg minden kocsi áramvonalasabb ezért a lego is lekerekített darabokat használ amik máris egy kicsit növelik az autó méretét.

A méretaránynak meg nincs értelme a lego világban, mert a minifigura is ormótlan. Pont ezért van meg az a sajátos bája.

Az ajtót meg mindenki úgy akarja a kocsikra. A lego-sok beadták a derekaikat a sárga kocsinál. Kinyitod az ajtót, hogy beüljön minifig és hopp. Itt az üveg! XD

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.01.05. 14:52:52

@tutuka: Köszi! :)
Megpróbálhatom, de kézzelfogható mintám elég kevés van. Régiből csak a 6629 orvosi és a 6371 benzinkút személyautója, újból meg csak a 7236 rendőrautó van meg.
Esetleg nézegethetünk képeket a netről is, de az nem ugyanaz...
Ja, és most a tesztcsoport fele nagyinál telel, vagyis időt kérek.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.01.05. 14:54:03

@Desmond.Tiny: jogos, az üveg alsó sarkát igazán csonkíthatnák gyárilag

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.01.05. 15:02:19

@bala08: Azta! Régi sárvédő 2011-ben! Ez gyorsan ment :)

Tájfájter 2011.01.05. 15:14:57

Én még annyit tennék hozzá a "vitához", hogy a régi autók tényleg sokkal kockábbak voltak (mint a Lada, vagy a Ford T-model) és a stud-ok is jól láthatóak voltak.

A mostani autóknál viszont minden lekerekített, "csempézett", hogy ne látszódjanak a stud-ok, és sok dekoratív hűtőrács meg légterelő kerül fel.

Lehet, hogy így jobban hasonlítanak a jelenlegi valós autókra, de ténylegesen aránytalanabbak lesznek.

Azt még taln felejtsük el, hogy régen és talán még most is, a LEGO autók a matchbox-okkal is versenyben voltak, és ott sokkal valósághűbbek voltak a járgányok, így a kockaautók tényleg elmaradottnak tűnhetnek mai szemmel.

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.01.05. 16:19:33

most az jutott eszembe, hogy 5 stud szélesen lehetne kiváló kompromisszumokat építeni.

Llew 2011.01.05. 16:31:18

@bala08: ja, csak majdnem kisebb, mint a mellette álló rendőrmotor :(

@tutuka: az nem "szabványos",

misran 2011.01.05. 16:43:40

@Yooha: be is kaszlizzák a sofőrt... :)

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2011.01.05. 16:51:46

@Yooha: Tavaly is volt régi sárvédő a 3177-es Small Car-on, ráadásul ajtók is. Mondjuk régen az ekkora autó volt a normál és nem a kicsi méret.

Rékocs 2011.01.05. 17:38:58

Én nagyon sokáig nem foglalkoztam a legóval, nem követtem a változásokat, csak mostanában kezdtem el újra nézegetni a szetteket, és nekem tetszenek az új autók. Vannak a '80-as évekből is autóim, nagyon szeretem őket, de számomra frissítően hatnak az új formák - és nekem ez a lényeg, hogy nem annyira kockák az autók, hanem finomodott az alak, az összhatás. Shironnal teljes mértékben egyetértek: ajtót, nyitható tetőt stb. lehet építeni.
Autóépítő verseny pedig kifejezetten érdekes lenne a vita után, támogatom az ötletet., hogy ne csak a szavak, hanem a kockák is csapjanak össze - némi képzavarral élve.
Engem nagyon érdekelne, milyen lenne ma egy városi taxi, na meg garázs, meg drosztok. Volt ilyen téma, de aztán valamiért elfelejtették:
www.brickset.com/detail/?Set=608-2

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.01.05. 17:52:29

Ezek a mostaniak tényleg durvák, az előzőek szerintem nem rosszak. Én monjuk sosem értettem, miért lóg ki a kerék a sárvédő alól, mikor lehetne ho keskenyebb tengelyt raknak alá, vagy előveszik a régi keskenyebb kereket.

Kiss Karcsi · http://www.klikk.info.hu/ 2011.01.05. 18:29:06

@tutuka: Ahhoz nagyon sok új öntőforma kellene (körülményes volna 1 és 3 bütykös valamint páros bütyökszámú elemekből végigrakni egy kocsit 5 bütykösre), vagy olyan mókás dolgok születnének, mint néhány más témában fellelhető kocsinál: 5 bütyök széles kocsi, minifig kezek kilógnak belőle, és szélvédőnek meg négy bütyöknyi ablakocska.
A hat bütykös szélesség már nem feltétlen "aranyos" kategória, de korrekt arány. És igenis befér a két figura egymás mellé, csak az egyiknek az "ülését" egy kicsit előrébb kell építeni (talán fél bütyöknyi elcsúszás is elég már ahhoz, hogy a figura karja ne legyen a másik útjában). Ilyen megoldást láthatunk a 10213-as készletben, melynek a pilótafülkéje szintén hat bütyök széles, mégis belefér a két űrhajós. Természetesen a külső karoknak is el kell férni, így azoknak a helyet vagy szabadon kell hagyni (oldalablak), vagy valamilyen "panel" elemmel és ügyes építési trükkel lehet eltakarni őket. A City készletekre az ilyen roppantcseles megoldások kevédbé jellemzőek.

Konstans 2011.01.05. 18:45:04

Nekem a mostani autók azért nem tetszenek mert pl: 8402 Sports Car vékony és túlzottan hosszú. Mellesleg a benne ülő fignek a haja túlmegy a szélvédőn. Nem is olyan régen pedig nem az új szettekkel foglalkoztam (mint tavaly) hanem a régebbi autók megvásárlásával pl.:www.1000steine.com/brickset/thumbs/tn_6366-1_jpg.jpg és www.1000steine.com/brickset/thumbs/tn_6505-1_jpg.jpg és az útólsó www.1000steine.com/brickset/thumbs/tn_6505-1_jpg.jpg (A kis kedvenc)

Konstans 2011.01.05. 18:55:41

+ hogy meg maradjak a mostani autóknál a "kinyomott szemű béka esete": Miért jön ki az autó alól a kerék? www.1000steine.com/brickset/images/8402-1.jpg Mondjuk a (Dakar) verseny autónál megérteném, de aszfaltra nem értem minek? www.1000steine.com/brickset/images/6550-1.jpg

szakacsa 2011.01.05. 19:17:34

Ezt a rengeteg problémát már bizonyosan a LEGO is érzi / felismert ezért ad ki idén egy ilyen pakkot: brickset.com/detail/?Set=9387-1

ainex 2011.01.05. 19:38:19

@tutuka: A vizsgálatot ma estére terveztem, de mire hazaértem a munkából, a feleségem kitalálta, hogy inkább mutassam meg az új Technic készleteimet az ő kollégáinak, és igyunk sört és együnk virslit, úgyhogy a mai programom borult. Vajon túlélem-e?

Stiel 2011.01.05. 19:53:24

@tutuka: @Kiss Karcsi:

www.brickfactory.info/scans/06000/6670/001.jpg

Itt látható egy korrekt 5 stud széles megoldás. Szerintem teljesen jó.

Waldorf Rolandó 2011.01.05. 20:03:23

@Rékocs: egy igazi nő :) Egy egészséges ember ritkán megy ellenébe a természet által rá kirótt princípiumoknak, szóval, mi, férfiak, maradunk a karakteres, szögletes formák hódolói - ha éppen nem nőről van szó :)

Stiel 2011.01.05. 20:04:04

@bala08: tuti jó! Csak ne kéne mellé a kamiont is megvenni...

Calmopyrin 2011.01.05. 20:32:06

Egy mai készlet, amiben szerintem nagyon korrekt kis kabrió van:

www.brickset.com/detail/?Set=5898-1

Igaz, nem City, csak a "kistesó", a rávezető készletek egyike. Való igaz, hogy a régi autók bájosabbak voltak, de neagyon rosszul variálhatóak is egyben. A mai készletekben a legnagyobb gond a kerékkel van, illetve az ormótlan sárvédővel. Szerintem még nem találták meg az optiumot LEGO-ék. Nemrég összeraktam poénból a gyereknek egy 6 stud széles "kisautót", és meglepett milyen jól lehet ezt a méretet már variálni.

misran 2011.01.05. 21:32:52

Este pont előkerült egy modern rendőrautó, pufikerék, nagysárhányó, minden ami kell. Pár perc alatt átalakítottam sztenderd 4stud szélesre. Régi sárhányó nem volt elöl, így kicsit ormótlan a kerékharang, de nem is lett rossz, szerintem :)

picasaweb.google.com/varadygeza/4stud_auto?authkey=Gv1sRgCMuWvrPG-6aRhAE#

Betettem az eredeti képet is, meg egy klasszikus rendőrt (aki szintén itt figyel valahol egy dobozban)

Desmond.Tiny 2011.01.05. 21:38:46

@Calmopyrin: Ez nekem is megvan és nagyon tetszik. :)

Hihetetlen kedvet kaptam építeni egy szép kis kocsit.

OFF:
Szerintem elcsúszott a számlálótok az akcióknál. "utolsó frissítés: 2011. január 6." 5.-e van. :)

BorZol 2011.01.05. 21:54:08

@Stiel: Off: köszi a pontokat!
ON:

A MAi autók szerintem is valahogy vonzóbbak. A régieken nőttem fel én is a gyerekeim megkapják a régieket pl:
www.peeron.com/inv/sets/720-1
a 6 pötty széles darus kocsi viszi a 4 széles széles kisautót.
Nekem a maiak nagyon bejönnek bár átépíteném az ormótlanokat itt- ott.
a 8402-es nem ormótlan tényleg egy vagány gép.
Az új rendőrös viszont az. (nincs is meg:))
A gyerekeken lehet én is csinálok tesztet, mert sok van azért új/ régi.(meg gyerek is ..öö)

Csatlakozom az előttem felszólalókhoz akik a maiak mellett szólnak és hogy valami újat is mondjak:
Ford Focus / Fusion bizony "olyan" újfajta kerékdob-ívvel rendelkezik és:- Erra hajaz! -ha jól tudok újmagyarul:
www.peeron.com/inv/parts/50745

Mivel fóka van, így fel merném vetni hány ford-osnak tetszenek tudatalatt az újabb LEGO masinák.. :D

szakacsa 2011.01.05. 22:00:46

@misran: Elég "vicces" ez a kombináció. A sziréna elég méretes... :)

rozsamarci 2011.01.05. 22:09:02

Kifejezetten depisnek, szegényesnek és lehangolónak tartom a régi szetteket (egy két kivételtől eltekintve), főleg ami a régi borostás fejeket illeti azokkal a gusztustalan pöttyökkel, de tény, hogy a mai személyautók iszónyú tré gépek. Ugyanazok a szélvédők és alvázak, kerekek és sárvédők és jóesetben motorháztetők láthatók mindenhol. Az ajtó hiánya baromira irritál, meg az a rohadt szélvédő is, meg hogy kilóg a kerék, szóval az újkori lego vonalból a járművek el lettek cseszve. A kamionoknak meg a pufikerék kicsi a kasztnihoz képest, max platós kistehernek menne el, vagy koreában. Minifigből sem fér az autókba több, csak a vasútállomásos taxiba, de az egy torzszülött. A traktorok és munkagépek is meghíztak, úgyhogy most fejlesztek is egy targoncát, ami arányos :)

bloodymoon · http://legozombie.blog.hu 2011.01.05. 22:15:20

@Calmopyrin: imádom ezt az autót, tavaly kaptam a barátnőmtől névnapomra ezt a készletet (az első újkori LEGO készletem volt a house building set-tel vagy mivel együtt) és az autót azóta rajongás övezi, egyszer majdnem átépítettem modernre, de ennél jobb nem lehet

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.01.05. 22:15:41

Ja, egy elrettentő példa:
Nem City, és nem személyautó, hanem Racers és Ferrari F1-es beültethető minifiggel. 6 stud széles, 19(!) stud hosszú. Majdnem akkora az alapterülete, mint egy betonkeverőnek. A kereke ugyanaz, mint ami a traktor első tengelyén van, csak peres gumival.
Viszont egyenes háttal ül benne a minifig, és a lényeg: gyönyörű!
(A kamionja meg 8 studos fülkével, 10 studos raktérrel fut. Hatalmas.)

Végigjátszás coming soon.

misran 2011.01.05. 22:15:46

@szakacsa: igen, csak kiváncsi voltam, hogy a pufikerék és sárhányók nélkül mi a kép. Semmi egyebet nem szedtem le, a sziréna is ekkora eredetileg.

A szirénán csökkenteni, a kerekeken halványat nagyítani lehetne, és akkor ok, csak hosszú.

Gábor H · http://www.flickr.com/photos/gabor_horvath/ 2011.01.05. 22:29:42

Nekem a 6490-es sivatagi terepjáró tetszett legjobban eddig. A maiakban tényleg a kerék és a sárvédő a rossz, és ez egységes, mindegyiknél így van. A régiek egy kicsit "kockák", de ez nem mindig zavaró.

Kiss Karcsi · http://www.klikk.info.hu/ 2011.01.05. 22:31:35

@Stiel: Igen, de én nem erre gondoltam. Valójában a pilótafülkéje ennek is négy stud széles, tehát nem igazi öt stud széles kocsi. No meg ez teherautószerűség, annak pedig nagyon jól néznek ki a mai hat stud széles megoldások (a legtöbb).

bloodymoon · http://legozombie.blog.hu 2011.01.05. 22:38:36

@minifig88: a motor király:) a rendőrautó meg legalább kisebb (nem is értem, hogy a másik miért van annyira megemelve)

Calmopyrin 2011.01.05. 22:54:46

@bloodymoon: én is imádom, ezért is vettem meg :-) érdekes, hogy amilyen jó a kicsi autó, annyira ormótlan, alaktalan a másik.

ZOlien 2011.01.05. 23:01:11

Az újabb autók többsége nekem sem tetszik. Mit szóltok 30000 és 30001 versenyzőhöz? Igaz hogy "zacskós" készletek, de szerintem bájosak. Megpróbálok a medic-re ajtót, tetőt varázsolni hétvégén.

siófoki35 2011.01.05. 23:46:29

@ainex: Következő lépés a terepasztalos modellvasút!!! :) Esetleg Legovonat.

bloodymoon · http://legozombie.blog.hu 2011.01.05. 23:53:05

ez amúgy egész jó: www.brickset.com/detail/?Set=7206-1 (bár én kicsit leereszteném...)
ebből is baromi jó classic town stílusú autót lehet csinálni: www.brickset.com/detail/?Set=7241-1

amúgy a 7942-est átalakítottam ma, csak annyit csináltam, h. a kerékszélességet visszavettem négyesre és egész pofás volt (bár tény, h. annak pont jó áll a méret, mégiscsak offroad cucc)

rozsamarci 2011.01.06. 00:19:32

én visszasírom még a sima tile lámpákat ezek helyett a döntöttek helyett vagy inkább mellett. a régi sárvédőből meg csinálhatnának ugyanakkorát, csak nem szögletes ívvel és egy kis peremmel ami kiáll, ha már mindenképp ki kell állnia valaminek. vagy egy új hűtőrács mintát szívesebben látnék, vagy egy kevésbé "téligumit" a mostaniak helyére, mert nem mindenki offroados.

rozsamarci 2011.01.06. 00:21:54

egyébként a régi nyitható tető, nyitható napfénytetővel az emberi kultúra csúcsa volt. csinálhattak volna a napfénytető üvege helyére bepattintható spoilert pl. kamionokhoz. két legyet egy csapásra!

rozsamarci 2011.01.06. 00:33:40

amúgy milyen durva, hogy a 7241 szinte ugyanaz, mint a 1722-es autója: www.1000steine.com/brickset/images/1722-1.jpg
egy újszülöttnek minden vicc új!

Greg36 2011.01.06. 08:22:45

@rozsamarci: Szerintem nem szinte, hanem teljesen ugyanazon öntőmintával készült. Off-road gumi meg pl a Partiőrség 4x4-es jetski-vontatóján van. (7737 - bár lehet, hogy inkább spéci ballonos homokfutó kerekek).
@bloodymoon: A 6530 élőben nagyon-nagyon menő. Épp pár hete raktam össze barátnőm elfekvő készletéből. Azóta az a tipikus hybrid járgány a városban.

Rékocs 2011.01.06. 08:38:05

Nekem az 5865-ös nagyon tetszik, a kerék (ami sima felületű) lóg ki egy kicsit, de csak finoman, a sárvédő klasszikus, szögletes formájú.
www.brickset.com/detail/?Set=5865-1

rozsamarci 2011.01.06. 11:30:11

@Greg36: én is erre gondoltam, az offroaddal pedig arra próbáltam utalni, hogy egy slick és a mai bordás közé lehetne lőni egy korszerűbb gumi mintázatot, mert a kicsi simát én spec a targoncámhoz használom, a sima autókerék meg nekem durva. Ha vannak olyan alkatrészek, amik egy évben csak egyszer fordulnak elő és még baromi rondák is, simán elférne a polcon egy normális mintázatú gumi öntőforma, mint pl. a technic f1 kereke kicsiben. Egyébként én is örülnék a korábbiakban már emlegetett távolságibusz+megálló+fig féle szetteknek :)

rozsamarci 2011.01.06. 11:33:31

@Rékocs: Megvettem alkatrésznek a zöld elemek miatt, a kereke ugyan tényleg nem illik egy munkagéphez vagy jeephez, de gokartnak és targoncának pont jó és nem lóg ki semerre :)

orangyal007 · http://mindennapilego.blogspot.com/ 2011.01.06. 12:12:47

A régi kocka autók tetszenek - öreg vagyok :)
Az újabbak között ritkán van ami tetszik, de pl a legújabb rendőrautó (szerintem BMW X6-os - nem tudom honnan telik nekik rá) tetszik. nem tudtam miért, de @BorZol: megvilágosított: Fordom van. Bár a mondeon arányaiban nem feltűnő a sárhányó ívének kidomborodása de azért eladom (nem ezért - kicsi lesz)
@Hammer: teljesen egyetértek azzal amit leírsz, remek összefoglalás.

Az ajtóknál jobban csak a nyitható tető hiányzik. Ez a leszedhető nekem sehol se jön be. (Az igazinál se szedem le az ajtót majd csavarozom vissza miután beszálltam) Ráadásul 2/3ad magas + esetenként a sziréna, amit 1 magasra építenek... A mostani rendőrautón az 1x4x1/3os átlátszó kék lap, na az tetszik. Nálunk a régi nyitható tető fogai sosem törtek el. És most a legújabb korban is találni nyitható tetőt: 7242

Amúgy meg kerekeket és szélvédőket kell venni és építeni rengeteg olyan autót, amihez éppen kedvünk van. Mindegyikből több színűt is.

Briff 2011.01.06. 15:38:10

Szerintem ez a klónokkal folytatott verseny miatt van. A régi kockaautókat lazán meg lehet építeni belőlük.

Rékocs 2011.01.06. 15:53:25

@rozsamarci: Ezek szerint a tíz pontot felhasználtad :-))
Én kispolskit akarok csinálni belőle, bár ez a zöld nem az a madárürülék zöld.

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2011.01.06. 19:06:50

Nézzétek meg az 5765-ös készlet járműveit. Nekem nagyon tetszenek, szépek, arányosak. A méretüket elnézve pedig eszembe jutott, hogy a régi autók is ekkorák voltak, amibe bele lehetett ültetni a minifigeket.

rozsamarci 2011.01.07. 01:22:38

@Rékocs: ezt még korábban vettem, de a pontok is jó helyre kerültek :) a kispolák jó :) egy britt kispolák biztos ilyen zöld lenne, de akkor inkább egy mini, ahhoz még a kis kerek lámpa is passzolna, meg hátra egy klasszik szélvédő:) lehet, hogy ilyet most építek is próbának!

depmod 2011.01.07. 15:52:31

@Rékocs: Hát igen, a kispolszki jó téma, ha megvannak a spéci elemek hozzá :-))

Rékocs 2011.01.07. 16:38:34

@depmod: Nem kell hozzá spéci elem. A családi vitát meg ne itt folytassuk le. :-))

Konstans 2011.01.07. 22:32:34

Ha jobban belegondolunk a régi készletek (tömkelege) kockára vagy tégla testre hasonlítottak, a mostaniak pedig minél ívesebb kerekebb és modernebb szeretne lenni.

orangyal007 · http://mindennapilego.blogspot.com/ 2011.01.08. 11:29:18

Tesztet elvégeztem, de mivel lányaim vannak eddig (2 és 4 éves), ezért nem biztos, hogy releváns az eredmény, mert az utcaseprő (7242) és a zöld jeep (7595) tetszett nekik, de nem a tunningolt változat
(mindennapilego.blogspot.com/2011/01/no-sracok-hogy-tetszik-az-uj-tunning.html)
A többi autóra is mind azt mondták, hogy tetszik, de pár perc múlva már a játszóasztal perifériáján voltak.

koppány1111 2012.04.09. 20:34:26

én igazán nem akarok senkit megbántani,de hogy van az hogy a végigjátszásokban dícséritek,itt meg földig gyalázzátok ezeket a kocsikat?
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...