Ezt a készletet Borzol már bemutatta, úgyhogy én - ismét - csak másodhegedűsként tercelnék hozzá.
I. Alapadatok
neve: Sports Car
sorozatszám: 8402
témakör: City
altéma: Traffic
kiadás éve: 2009
kockaszám: 68
minifig: 1
ára: 2000 Ft +/- 25%
II. Mi van a dobozban?
A relatíve szerény méretű, ám szép, és hátul ügyesen illusztrált doboz alig rejt két kis zacskót, egy alvázat és egy fát.
III. Játékmenet
68 kocka, az akkor is csak 68 kocka, ha szin és méret szerint szortírozod, úgyhogy a játékidő inkább sprint jellegű, mintsem távfutás. Cserébe viszont kapsz egy nagyon pofás segélyhívó telefont is, nem csak egy piros cabriot. Modellbemutatós szerepjáték, mintha az autókereskedő vitázna az autós újságíróval:
- A 8402-es Sports Car igazi egyéniség. Merész vonalvezetése lendületet sugároz, minden sikeres menedzser méltó jutalma.
- Úgy terpeszt, mint a Golf, amelyik Ferrarinak hitte magát. Ehhez képest minden légbeömlő nyílása puszta optikai tuning, és a kasztni pont annyira áramvonalas, mint a Chrysler 300-asé. Azaz semennyire.
- A legendás elődöktől örökölt hátsó kerék meghajtás igazi örömautóvá varázsolja a 8402-es Sports Car-t. Egyszerre biztonságos és merész: minden, ami egy mai prestige sportautótól elvárható.
- Farmotor, két ajtó: a kocsi használhatósága erősen a Kispolákéra hajaz. Se a csomagok nem férnek el rendesen elől, se utasokat nem lehet szállítani. Egyéjszakás csajozásra talán jó, de többre aligha.
- A legapróbb részletek gondos kidolgozása a legnagyobb igényeket is hiánytalanul kielégíti.
- A tervezők megpróbáltak merészkedni. De például az első irányjelzők rafináltnak szánt elbújtatása elég szerencsétlenül sült el: Se szemből, se oldalról nem igazán látszik - csak annak villog, akinek épp a holtterében van. Csoda, hogy a típusengedélyt megkapta!
- Cizellált karosszériája kétségtelenül egyedivé varázsolja az autót. Formája azonnal felismerhető, határozott és rafinált természetre vall.
- Hátul meg úgy jártak, mint az utóbbi évek Volvo farfpofájának a formatervezői: Jön elölről ez a rengeteg törésvonal, hova a bánatba vigyék őket? Kicsit sehova, kicsit mindenhova... Olyan az egész, mint egy befejeztlen piszkozat, amit a gépsor tévedésből gyártott le. Hol gömbölyű, hol szögletes - ha lenne skizofrén forma, ez lenne az iskolapéldája.
- A puritán belső tér a legmodernebb luxus ismérveit követi, sőt diktálja.
- Passzentosnak szánták, sivár lett. Élénknek és sportosnak álmodták, tarka lett, mint alpesi tehén. És nesze neked döntött szélvédő: böszme tér tátong a vezető előtt, üresen, jellegtelenül. Az összkomfortos könyöklők meg... ma már az Opel Astrához is ilyen jár.
- Minden 8402-es Sports Car tulajdonosnak teljes körű vevőszolgálatot biztosítunk, napi 24 órában a világ bármely pontján.
- Szükség is van rá, mint ahogy a 1310-es Dacia mellé is elkelt volna.
- Szakembereink perceken belül az Ön segítségére sietnek, minden körülmények között.
- Csak az ember nehogy Újkenézről Fényeslitkére menet robbanjon le, mert akkor bizony Nyiregyig is eltolhatja a kocsit, mire Bécsből megérkezik a szakszervíz! Merthogy a zöldséges Mercin nevelkedett mándoki maszek autószerelő hozzá nem bír nyúlni ennyi elektronikához, arra mérget veszek!
Apám, nincs is vonószeme, ahova beakasszam!
A szerepjátéknak itt vége, a magam részéről az igazságot félúton keresném. Szerintem nem sportautó, hanem sima cabrio, és nem ifjú titánoknak, hanem kapuzárásos Skoda Superb vezetőknek szól, akik azért vesznek 300 lóerős farmotort, hogy gyorsabban elérjék a külső sáv 60-as utazósebességét (egyrészt ne borzolja a menetszél a kopasz fejbőrt, másrészt meg sűrűn meg kell állni ugyebár, prosztata meg minden).
IV. Értékelés
Mielőtt rátérnék a kötött formára, egy gyors eszmefuttatást eresztenék meg arról, hogy tulajdonképpen belűl csúnyán eltolták ezt a járgányt, legalább is ha tényleg sporkocsinak szánták. Mint feljebb láthattátok, rengeteg benne a hely. A sofőr még annál is hátrébb van, mint egy normál cabrioban, és olyan magasan ül, mint egy traktoron. Fogadjunk, hogy induláskor még volt sapkája!
8402-es homloküreggyulladás
Ha kiszereljük az ülést és eggyel lejebb ülünk, máris sokkal vagányabbak vagyunk. Ha pedig azt az otromba és felesleges narancssárga kettest is kivágjuk, a kormányt eggyel előbbre toljuk, és ennyivel előbbre ülve hátra is dőlünk, akkor már végre tényleg mi leszünk a rózsadombi Schumacher:
Így már nagyjából oké.
Minifig: 5/10. Ebbe az autóba öregúr való, nem fiatalember. Ha meg fiatalember, akkor miért festi a haját? Gesztenye szemöldök, fekete haj, helló? No meg mi ez az angol divat, szürke tweed nadrággal és fekete mellénnyel, kigombolt galléron lazított nyakkendővel? Viszont ha a minifignek csak 5-öt adok, szívem szerint a fentebb látott segélyhívó telefonnak adnék egy 10-est, mert az nagyon ott van. Ha a kocsi nem is, de az a telefon kötelező darab.
Kockák: 9/10. Kiválóan újrahasznosíthatóak, kár, hogy ilyen kevesen vannak.
Játékélmény: 8/10. Persze élesen cikizhető, viszont ez is része a játéknak (én a James Bond filmeket is azért nézem, mert élvezetesen ciki, hogy mennyire hülyére veszik a nézőt).
Ár: 6/10. Ennyi pénzből (azaz ennyi kockából) szerintem ütősebb kocsit is ki lehetett volna hozni.
Összesen: 7/10. A telefon miatt kötelező, a kocsi viszont, mint igazából is, csak megszállottaknak, gyűjtőknek kellhet. Hobbi a hobbin belül, ha úgy tetszik. Az, hogy nem kell semmit matricázgatni, az jó. Az, hogy nincs még egy nyamvadt rendszám se, az kár.
V. Lásd még
- füzet
- elemlista
- összeszerelés (minimális gyorsítással ugyan, de 2 percnél is rövidebb)