Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Egy gyűrű mind felett

2012.03.31. 10:59 - Tier

A héten jött velem szembe a hír, miszerint hivatalos nagyfelbontású fotók jelentek meg a készülő Gyűrűk Ura szettekről. Először örültem, mert a kiszivárgott gyenge minőségű fotók alapján nem tetszettek annyira a készletek, de ezt akkor a pixeles és kicsi felbontású képek számlájára írtam.

a_9469_box_front_800.jpg

Sajnos azonban nem erről van szó. Látva képeket nemhogy nem változott a véleményem, de most még borúsabban látom a helyzetet. Nagyon kedvelem a Gyűrűk Ura könyveket és gimisként arról álmodoztam, hogy milyen jó lenne ha készítenének profi minőségű fantasy filmeket végre, például LOTR témában, ami kellőképpen populáris is ehhez. Azt gondolom ez maradéktalanul sikerült is.

a_9473_box_front_800.jpg

Amikor télen napvilágot látott a hír, miszerint Gyűrűk Ura készletekkel rukkol elő a Lego, nagyon megörültem. Az elvárások a könyvek és a filmek után, a fantasy világ iránt bármilyen szinten érdeklődők részéről jogosan voltak magasak, de ezt szerintem nem sikerült hozni.

A készletek egyikében sem tudok felfedezni egyetlen olyan részletet sem, ami hozná a Gyűrűk Ura hangulatot. Sok speciális elemet látok, amik eleve lehetetlenné teszik a részletek kidolgozását, elveszítve ezzel a lego-s hangulatot is. A színvilág sem tetszik és a nagy szettek is összedobottnak tűnnek. Szemben a Superheroes készletekkel szerintem itt nem sikerült eltalálni a világot és a hangulatot. Árnyaltan látom a helyzetet és azt gondolom nem sok köze van a készleteknek Középföldéhez.

c_9474_detail_1_800.jpg

m_9470_gollum_800.jpg

m_9472_minifigure_1_800.jpg

A többi fotót megtaláljátok ugyanitt. A képek egyenként linkelik a nagyfelbontású változatokat.

| fotók: eurobricks |

Címkék: lego hobbit lord of the rings lotr gandalf tolkien középfölde gollam tier licensed frodo the mines of moria

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr564347693

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Funkahoe 2012.03.31. 11:33:03

Sajnos nem ismerem (eléggé) a filmet, de az Attack on Weathertop igencsak tetszetős készlet így képről

Hari_Seldon 2012.03.31. 11:33:23

Szerintem jók! El kell vonatkoztatni a filmtől ( szerencsés esetben előbb olvassuk el a könyvet, mint látjuk a filmet ). Én érzem azt a LOTR hangulatot, ami a könyvben van, bár egy kicsit túl ( hogyismondjam ) kontrasztosak ezek a készletek.
Az uruk-hai-os készlet két méter hosszú várfalát kicsit snassznak találom, inkább lenne hozzá egy kis körbástya vagy valami ilyesmi.

Tier 2012.03.31. 11:39:10

@Funkahoe: Ezek közül a készletek közül kétségkívül a legjobban sikerült szerintem is.
A nazgulok / gyűrűlidércek pedig jól néznek ki, de ezt a hangulati kérdést én még itt is problémásnak érzem.

Llew 2012.03.31. 12:12:29

Nem tudom milyen hangulat hiányzik belőlük, szerintem egy az egyben visszaadják a filmjeleneteket.
Mondjuk én sem a könyvekért, sem a filmekért nem voltam maradéktalanul oda. Utóbbiak nagyon profik, jók, látványosak, meg minden, de valahogy lélektelenek. Az meg várható olt, hogy a filmek komor hangulata csorbulni fog a játékos készletekben.

crusaderman 2012.03.31. 12:20:19

Nekem a lovak továbbra sem tetszenek,az árakra kíváncsi leszek,de gondolom lesz olyan drága mint az SW készletek....

Stiel 2012.03.31. 13:56:11

Nekem alapvetően tetszenek, nem teljesen értem, mi a baj a hangulattal. Az más kérdés, hogy így sem fogom megvenni mindet, mert pl. a Banyapók amúgy sem érdekel, de a készletek szerintem elég jók lettek.

A figurák kb. mind jók (egyedül talán a hobbitok lettek túl egyformák), és az elosztás is rendben van. A készletetek egyértelműen jellegzetes filmbéli jelenetekhez kapcsolódnak.

A nagy vár szerintem szuperül visszaadja a filmbeli vár formáját és a jellegzetes részleteket is (oldalsó kijárat, felrobbantható fal, fellegvár, kürttorony stb.). Én ezt fogom megvenni, meg a kiegészítő falszakaszt (utóbbiból többet is). Jó kis csatajelenet lesz abból.

Anak 2012.03.31. 16:12:50

A kedves poszt toló alapvetően rosszul indult neki a témának. Nem a könyv jogait, hanem a filmek jogait és azok meglegósítását vette meg a cég. Ami logikus lépés a cég részéről, azok ugyanis szélesebb körben ismertek.

Egyébiránt mégis miféle speciális elemeket látsz? Én a fegyvereken és a lovakon kívül nem nagyon látok kastélyos témáktól idegen alkatrészeket. Éppen ellenkezőleg, kockák és lapos elemek garmadája, aminél alapvetőbbek aligha lehetnének.

Azt pedig tényleg nem értem mi a gond a színvilággal? Az épületeket alkotó kövek, falak imitációjára nem ez a tökéletes?

A készleteket illetően pedig szerintem jól eltalálták az egyes jelenetek esszenciáját.

Tier 2012.03.31. 16:24:17

@Anak: Szerintem sem a könyves, sem a filmes hangulathoz nincs köze. A feladat pedig nem lehetetlen, hiszen sikerült már megvalósítani a Superheroes készleteknél is. A színvilággal ugyanez a probléma. Nem Gyűrűk Urás és nem fantasy-s. De attól, hogy nekem nem tetszik, örülök ha másnak igen : )

Medoro 2012.03.31. 17:06:11

Öröm olvasni, hogy mennyire másként látjuk ezt a témát (is)! :)
Én azoknak a táborához tartozom, aki már alig várja ezeket a készleteket! Hangulat ide vagy oda, na de LOTR!

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2012.03.31. 17:21:24

Nekem tetszenek. De inkább csak pár minifiget fogok beszerezni. Az a nagy kék troll, Gollam és a lidérc tuti vétel lesz...

Tájfájter 2012.03.31. 17:23:11

Nekem tetszenek, habár pár set-re lenne még ötletem (Mória kapuja és szörnye) de könyörgöm, a Helm szurdoki csatában mit keres már megint az az idióta minikatapult???

Másik, hogy lehet ésszerűbb lett volna csak az első film jeleneteit kihozni elsőre, aztán a második, harmadik. Így keverve kicsit hiányérzete van az embernek.

Llew 2012.03.31. 17:42:22

@Tier: miután kommentekben is csak üres lózungokkal dobálózol muszáj rákérdeznem, hogy szerinted konkrétan milyen az a GYU-s hangulat, meg GYU-s és fantasys színvilág? Illetve miben és hogyan kéne megjelenniük?

Anak 2012.03.31. 18:09:21

A lovak és a fegyverek természetesen nem vártéma idegenek...annyit akartam mondani, csak rosszul, hogy az egyedüli új elemeket ezekben látom.
A troll színei és a figura maga nekem sem igen tetszik, de másban nem látok hibát.

madstunt 2012.03.31. 18:52:32

Panel panel hatan -.-'
ezert kar volt kinyirni a castle szeriat

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.03.31. 19:01:00

@Tier: Milyen az a fantazis színvilág? :o
Válasz jöhet CMYK-, vagy RGB-értékekkel is.

BTW, szerintem tök jók ezek a készletek, a filmet teljesen jól hozzák. Az meg messzire vezet, és nem érinti a legót, hogy a film mennyire hozza a könyveket.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2012.03.31. 19:25:41

@Tier: Színvilág: főleg szürke és barna, némi zölddel. Mégis, milyen színvilág illene a fantasyhoz?

Tier 2012.03.31. 19:34:34

@Hammer: @Llew: Nem fogok tudni okosat mondani, csak annyit, amennyit eddig.
Szubjektív vélemény, de nekem ez nem jön be.
A színvilág olyan, ami hangulatban hozza vagy a filmek vagy a könyvek hangulatát: még pasztellesebb és még kevesebb színnel dolgozik. Ha a megyéről van szó, akkor legyen zöld és zöld meg zöld, ha mordorról, akkor legyen fekete és izzon a tűztől.

Nem vagyok lego designer, nem tudok megoldást mutatni. Azt hiányolom a készletekből, ami benne volt a Superheroes szettekben és nincs benne ezekben. Keresek MOC-okat, amik teljesítik ezeket a kritériumokat LOTR témában és linkelem őket.

A Dynamic Duo végigjátszásnál próbáltam megfogalmazni miért tetszik hangulatilag, nem tudom mennyire sikerült jól.

Mindenesetre a posztot vitaindítónak szántam és reméltem is, hogy lesz ellenvélemény. Tényleg jó, hogy Nektek tetszik.

Llew 2012.03.31. 19:48:47

@madstunt: a castle várak sem apró elemekből álltak, sem régen, sem most szóval ezzel nem mondtál semmit. A 10193 és a 10223 nem normál készletek, még mielőtt azokkal kezdenél példálózni.

@Tier: a könyvek színvilágát ugye nehéz lenne visszaadni :D
aztán meg ott van a már említett filmjogok már említett helyzete

Megyés készlet egyedül Gandaf szekere, az tökre adja amit kell, ott a színekbe sem nagyon lehet belekötni.
A többi meg mind kő épület, ami meglepő módon szürke, szürkével. Itt ott kis zöld meg tan.
Azt alá írom, hogy a Helm szurdok lehetne kicsit sötétebb szürke. Mordoros készlet meg nincs is még, aminek feketének kéne lennie.
Viszont a filmek éjszakai, meg barlangi jeleneteinek sötét hangulatát soha semmilyen készlet nem fogja visszaadni.

Tier 2012.03.31. 19:50:01

@Llew: "a könyvek színvilágát ugye nehéz lenne visszaadni :D "

Főleg azt, ami az én fejemben volt, amikor olvastam :D

Darth Brick 2012.03.31. 20:09:16

Én ezt úgy látom, hogy figura orgia lesz ár orgiával...
Gandalf szekerét megveszem. Tetszik a szakálla, ágaskodó ló, Frigó....
A Helm szurdok még bejönne, de irdatlanul többe kerül annál, mint amit adnék érte.
Nazgúlok(vagy mi) nem többen voltak kettőnél?

InversioN 2012.03.31. 20:09:44

A Helm-szurdokból nagyon hiányolok egy magasított alaplapot, mivel a kapu a többi résznél jóval magasabban van.
Így a híd is elég bénán fest ( nem is nézném annak ha nem ismerném a helyszínt).
Olyasmi elem ez, mint amire a 7327-es piramis épül, persze LOTR színekben.
Az alapszín meg tényleg lehetne sötétebb.

A katapultos készletet én sem értem, viszont a többi nagyjából rendben van.

Amit igazából remélek, hogy ehhez a témához is adnak ki UCS készleteket. Egy részletes Vasudvard, Barad-Dur tökéletes lenne. Minas Tirith sajnos túl nagy. (Mondjuk ha csak a felső szintet csinálják meg a trónteremmel, az nagyon jó lehetne.)

InversioN 2012.03.31. 20:15:17

@Darth Brick: Móriában se ennyien voltak. Teljes szövetség (9) plusz az ellenfelek, olyan 13-14 fig kéne oda is, de az az egekbe lőné az árat (és a készlet is kicsi, hogy rendesen elférjenek).

Nazgulok Széltetőn 5en voltak.

Anak 2012.03.31. 21:09:29

Azt megfigyeltétek, hogy a doboz grafikáin a térkép igyekszik a jelenethez köthető helyszínt mutatni?

Darth Brick 2012.03.31. 22:45:17

@InversioN: Naugye!
Ámbár, azért elég jól adnak figurákat... ám aki Rohir lovasságra vágyik, azt nem irigylem.
@Anak: khm, a kalózhajóén is víz volt nem? :D

Funkahoe 2012.03.31. 23:37:29

A színvilággal csupán annyi lehet a baj hogy nem olyan sötét és komor mint a filmben.. ez pedig talán megérthető egy alapvetően gyerekjátéknak készült szituációban

2012.04.01. 01:11:07

Erre meglesz a keret:
9470 Shelob Attacks $19.99

Talán még az Uruk hai csapatra is... 29$, ezt kb. 29 euro-nak kell idehaza a vám miatt számolni. (vicc, egy eu-s országból teljes vámot rónak ki egy játékra)

Nagyzee 2012.04.01. 04:49:02

@Tier: Már elnézést, de a Megye egyetlen készletben sem szerepel. Gandalf szekere az egyetlen, ami helyileg oda köthető, de ott nincs semmilyen környezet. Mordorhoz pedig csak a másik kis készlet, a Banyapókos köthető, de ott is minimális a környezet. Szóval mégis miről beszélünk?

Nagyzee 2012.04.01. 04:50:15

@madstunt: A Helm szurdok készlet pl. sokkal kevésbé áll panelekből mint a Kingdoms téma nagy vára. Szóval nem igazán értem a kritikát. Éppen hogy a kis elemekből építkezés felé mozdultak el.

Nagyzee 2012.04.01. 04:53:03

@HUN_Sector: Nem a vám dobja meg az árat. Hanem az ÁFA. Plusz az európai piacon eleve magasabb árakkal dolgoznak. Nem hiszem, hogy jelentősebb vámot kellene fizetnie a LEGO-nak az európai piacon forgalmazásnál, mert a legtöbb gyáruk az EU-n belül van.

Darth Brick 2012.04.01. 08:10:18

Jól látom, hogy az urukhai army pöcökrakétái végén horgony van? Kötél? nemannyira értem.

Tier 2012.04.01. 08:45:21

@Funkahoe: Ezen is gondolkodtam, hogy ennél a témánál nem célcsoport már az AFOL csapat is ? A gyerekek nem inkább HP vonalon mozognak ?

Tier 2012.04.01. 08:48:40

@Nagyzee: Több pasztell, akár új színekkel, kevesebb féle szín és jóval sötétebb összhatás. Én ezt hiányolom.

2012.04.01. 09:33:07

@Nagyzee: pusztán áfával nem jön ki az 1:1 dollár-euró árfolyam.... biztosan kell még lennie valami tételnek, így szerintem vámoltatják is.

Longeye 2012.04.01. 10:19:14

Én nem vagyok LOTR rajongó, de nekem a poszt legelső készlete tetszik, az biztos vétel lesz. A többit meghagyom nektek ;o)
Ha jól látom a lovak külalakja változik kicsit. Egyre élethűbbek lesznek. Legalább is a fejük. Már nem csak a festés változik, hanem az alakja is.
Sajnálom a Kingdom-os készletek elhalását, szívesen vettem volna egy várat később a kisfiamnak, de LOTR-osat nem fogok. Inkább összevadászok valamit BL-ről kockánként...hacsak nem lesz újra Kingdom...

Stiel 2012.04.01. 11:16:52

@madstunt: ez baromság, a panelek száma éppenhogy csökkent Kingdomshoz képest. Szerintem kifejezetten jó irányba mentek el a panelhasználat terén.

@Tier: ,,Keresek MOC-okat, amik teljesítik ezeket a kritériumokat LOTR témában és linkelem őket.''

Ez talán tényleg segítene megérteni, hogy mi is a gondod. Várjuk a linkeket!

Nagyzee 2012.04.01. 11:59:31

@HUN_Sector: Nem hiszem. Egyszerűen az európai piacra más az árképzési stratégiájuk. Az USA akkora hatalmas piac, hogy ott jobban megéri olcsó árakkal nagy volumenre menni, plusz ott erősebb is a verseny. Közel sem a Lego az egyetlen, ami sokkal olcsóbb az amcsiknál.

Nagyzee 2012.04.01. 12:12:37

@Tier: Erre tényleg kíváncsi lennék. Akkor hogy konkrétumokról beszéljünk, te milyen színűre hoztad volna ki a Helm-szurdokot vagy pl. Móriát?

Amúgy ne haragudj, de szerintem eddig ez volt az egyik legrosszabb cikk itt a blogon. Az oké, hogy nem tetszik a LOTR Lego, szíved joga, de magában a posztban ezt nem sikerült rendesen megindokolnod.

"Sok speciális elemet látok, amik eleve lehetetlenné teszik a részletek kidolgozását, elveszítve ezzel a lego-s hangulatot is." - Ez pl. egyszerűen tényszerűen nem igaz. A Kingdomshoz képest még éppen a panelek helyett kockából építkezés felé mozdultak el. Plusz egyik helyen az a bajod, hogy nincs legós hangulatuk a készleteknek, a másik helyen meg épp azt hozod fel az egyik legfőbb negatívumként, hogy sötétebb színek helyett tipikusan legós a színvilág. :o

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.04.01. 12:20:12

@Nagyzee: azUSA valóban irdatlan piac és ott nettóban értendők a kiírt árak

@HUN_Sector: nem értem mire gondolsz. EU-n belül nincs vám. (tényleg csak az érképzés más, szerintem is)

madstunt 2012.04.01. 13:12:23

@Llew: @Stiel: nem azt irtam hogy a castle szeriaban nem voltak panelek, viszont emiatt az epitesmod miatt nem is ad semmifele pluszt szinte es innentol kezdve az lesz hogy megkapod az uj szeriat ami a licencdijak meg a nagyobb profit remenye miatt ketszerannyiba kerul de semmi pluszt nem fog adni

Stiel 2012.04.01. 14:20:42

@madstunt: Az, hogy drága lesz, tény, és abban is egyetértünk, hogy kár volt a normál kastélyt kinyírni. Ez van. Az építésmód miatti pluszt nem értem, de mindegy, biztos valami szubjektív dolog. Szóval csak egy dolgot árulj el: hol látsz itt panelt panel hátán?

Nagyzee 2012.04.01. 14:59:49

@madstunt: Azt írtad, hogy "panel panel hátán". Ehhez képest alig használnak paneleket, a Helm-szurdoknál pl. a külső fal végig kockákból épült. Az Uruk Hai sereg készletnél is kockákból van a falrészlet, stb. Itt végignézheted jó alaposan a készleteket:
www.flickr.com/photos/fbtbnet/with/6865900673/

Egyébként az elemszám/ár hányados egész barátinak ígérkezik a sok kis elem használata miatt.

hatvannyolckilencvennégyeske · http://www.flickr.com/photos/granada_turnier/ 2012.04.01. 16:08:00

mekkora gagyi az az albínó fogazós majom a hallal a kezében
Ilyeneket se fog kapni a gyerek, nagylelkűen meghagyom az összeset amerikának.

Tier 2012.04.01. 19:35:18

@Nagyzee: A következő posztot átküldöm majd Neked és ki tudod javítani, hogy ne az legyen a második legrosszabb a blogon.
Így jó lesz ?

Tier 2012.04.01. 19:43:01

@Stiel:
www.mocpages.com/moc.php/163631
www.mocpages.com/moc.php/277129
www.mocpages.com/moc.php/298182
www.mocpages.com/moc.php/275951
www.mocpages.com/moc.php/263019
www.mocpages.com/moc.php/302330

Ezen alkotások által közvetített hangulat már jóval közelebb áll hozzám. Nyilván itt találhatóak monumentális cuccok is, de egyes részek kiragadva belőlük, akár mehetnének dobozba is.
Azaz, hogy nem, mert a többségnek -a kommentek alapján legalábbis- tetszenek a gyári cuccok.

retrolego 2012.04.01. 20:57:15

@Tier: Olyan témákat linkeltél amik most meg se jelennek, kivéve a Széltetőt ami viszont piszok sok kocka (és szerintem csúnya is). Persze hogy más ezeknek a szín világa: Megye, Völgyzugoly, Tóváros (ez a Hobbitban van :), Barad-dûr (gigantikus) Szerintem inkább arra kellett volna már valamit kitalálniuk hogy az apró nép lábai is hajlíthatóak legyenek. :(

Ha már linkelés, nekem ez a kedvencem: www.flickr.com/photos/onelug/6192618745/in/photostream

Tier 2012.04.01. 21:16:32

@hatvannyolckilencvennégyeske: azóta a gollam kritikádon nevetek : )))) szerintem csak a babakék troll übereli egyébként.

Stiel 2012.04.01. 21:41:58

@Tier: Ezek fantasztikusak, de te komolyan ilyen szintet vártál 8+-os készletektől? Ha igen, akkor nyilván csalódás, de ilyen elvárásokat kb. semmilyen téma semmilyen normál készlete nem teljesít, szóval szerintem nem fair a GYU-tól sem ilyet elvárni. Exkluzív készletek, azok igen, de az más tészta. Egyébként szerintem a Gyűrűk Ura készletek még közelebb is állnak ehhez a szinthez, mint az átlag.

Tier 2012.04.01. 21:47:36

@Stiel: Azt szintet vártam el, amit hoztak a SuperHeroes-nál. Nagyon rendben van, de tényleg.

__Szerintem___ a LOTR jóval ez alatt a szint alatt teljesít. És mivel a téma érdekel, ez számomra rossz hír.

Nagyzee 2012.04.01. 21:55:12

@Tier: Igen, tökéletes lesz így.:p Esetleg válaszolnál, hogy milyen színben képzelted el pl. a Helm-szurdokot?

"Nyilván itt találhatóak monumentális cuccok is, de egyes részek kiragadva belőlük, akár mehetnének dobozba is."

Nyilván nem, mert a Lego elsősorban gyerekeknek készült játék. Ezek meg itt felnőtteknek készült diorámák, makettek nulla játékfunkcióval. Plusz egy profi MOC-oló rengeteg kisebb elemet használ a magas szintű kidolgozottság érdekében, tehát míg 1000 darabból a Lego kihoz egy nagy várat, addig egy tipikus moc-oló akár egy kis vityillóra simán elhasználhat ennyit. Ha ilyesmiket adna ki a Lego hivatalos készletként, tuti csődbe mennének.

Egy profi MOC persze simán kenterbe veri a legjobb gyári készleteket is, például az általad linkeltek is simán verik a gyári készleteket, de szerintem ez egy kifejezetten unfair összehasonlítás. A Lego többi készletéhez képest, a korábbi Castle témák készleteihez képest megállják a helyüket szerintem, és a legtöbb minifigura is nagyon jól sikerült. Gollam szerintem is félresikerült mondjuk, és a troll is túl kék. A rohirok viszont fantasztikusak, az orkok is, és a hobbitokat is jól eltalálták.

Stiel 2012.04.01. 22:58:12

@Tier: Most a linkelt MOC-ok vagy a Superheroes a szint...? Nem mindegy. :)

Sci-fi járműveket szerintem nem nagyon lehet összehasonlítani váras témával (ahol az épületek, építmények dominálnak). Azt elhiszem, hogy a Superheroes készletek neked tetszenek (van, ami nekem is), de ez még mindig nem vitt közelebb ahhoz, hogy megértsem, a Gyűrűk Urával mi a gond. Ha azt szeretnéd, hogy mások is értsenek, akkor konkrétumot írj plz! Anélkül nem fog menni.

Hari_Seldon 2012.04.01. 23:37:56

@Tier: Meghalt a mocpages? :(
ez nem vicces, mégha ápriliselseje van is!

hatvannyolckilencvennégyeske · http://www.flickr.com/photos/granada_turnier/ 2012.04.01. 23:43:14

@Tier: gusztus dolga, szerintem randa, de ami még külön megdöbbentő, az a rágott szélű, silány festés

Tier 2012.04.02. 07:42:39

@Stiel: Szerintem ha eddig nem tudtam számodra specifikálni a problémát, akkor ez ezután már nem is cél : )

Összegezve: Neked tetszik, nekem nem tetszik : )

/A Sci-fi vonalnál vesztettem el végleg a fonalat. Álmomban ilyesmikről is kommenteltem itt ? : ) /

Stiel 2012.04.02. 09:12:06

@Tier: Kár. (Sci-fi járművek pedig a Superheroes készletekben vannak, amit te hoztál fel.)

Nagyzee 2012.04.02. 14:38:04

Oké, akkor összefoglalva a fő problémák a Lego Gyűrűk Urával az alábbiak:

- túl sok a speciális elem, és elveszik a legós hangulatot (de hogy mégis milyen elemekre gondoltam, azt nem mondom meg, toll a fületekbe)

- a színek viszont túl legósak, új sötétebb pasztellszínek kellettek volna

- a készletek nem úgy néznek ki mint egyes AFOL-ok által épített makettek/diorámák

Ez egy remek és igen konstruktív vita volt. Pedig tényleg kíváncsi lettem volna, hogy más milyen színben látta volna szívesen mondjuk a Helm-szurdokot, vagy pl. milyen zavaró speciális elemekről van szó, amikor eddig kb. mindenki azért dicsérte a vonalat, mert a panelekből építkezés felől a kockákból építkezés felé mozdult el.

Mnarko 2012.04.02. 15:41:34

@Tier: Én sem értem a fanyalgásod okát. Persze csak az objektíveket. (Viszont csak szubjektív vélemény sztem. nem elég egy poszthoz.) Az általad belinkelt szettek alapján azt látom, hogy a legnagyobb bajod ezekkel, hogy nem ezeket a készleteket vártad. De ettől még nem kell kétségbeesni! :) Nem hiszem, hogy ez a pár doboz lesz a LOTR téma összes darabja... Én például várom még a gyűjthető enteket ;)

A várfalon megjelenő barna, zöld és szürke kombónál pasztellebb színeket nehéz összehozni. Szerintem te éppen a karakteresebb színeket hiányolod: a feketét, vöröset.

A speciális elemek szerintem kimerülnek a figurákban és felszerelésikben, ami viszont számomra elengedhetetlen a témában. A várfalaknál külön kiemelném, hogy apró darabokból áll, nem panelekből, ami éppen a LEGO-s élményt adja, amit nem tudom miért hiányolsz.

A barlangi troll számomra is rémes színű. Gollam festése viszont sztem. nem rondább, mint egy szépségkirálynő arca 600× nagyításban...

Mnarko 2012.04.02. 15:48:55

Amit még az új lovon sajnálok, hogy nem raktak a pofájára kétoldalt egy-egy bütyköt besüllyesztve, ha már így áttervezték... mehetne akkor oda fekete pöttyként az orra vagy kantár, tűz vagy egyéb kieg.

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.04.02. 15:58:08

nem teljesen értem ezt a már-már gyűlöletbe fulladó komment-folyamot. Tier osztjának van egy markáns szubjektív éle, amit lehet nem szeretni. Hogy ez elég-e egy poszthoz? igen, elég, lám, én vagyok a 60. kommentelő.

egyébként ez az a hely, ahol nyugodtan lehet ekézni a blogot, de akár Tiert is (ugye? :D). csak egyet kérek: tiszteljük egymást. ne nagyon, de egy kicsit legalábbis. ha másért nem, hát azért, hogy van hol kiadni a dühünket/örömünket, okozza azt akár a szerző vélt, vagy valós következetlensége, akár az új készletek milyensége.

Tier 2012.04.02. 15:58:51

@Mnarko: Egy mondatban is elintézhető a probléma: semmi köze a készleteknek a Gyűrűk Ura könyvek és/vagy filmek hangulatához.

És elég vagy nem elég ez bizony szubjektív vélemény és poszt is készült belőle : )

Tier 2012.04.02. 16:19:16

@Nagyzee: A diorámákkal a hangulatot és a színvilágot szerettem volna reprezentálni, ahogy ezt le is írtam abban a kommentben. Nem olvastad vagy nem tudtad értelmezni ?

Spec. elemek nagyon zavaróak a póknál pl, de nem ez a legnagyobb probléma számomra vele, hanem az, ahogy kinéz. Gyenge.
_Szerintem_

Ha Neked tetszik, az nagyszerű hír, de nekem attól még nem fog.

Nagyzee 2012.04.02. 18:43:22

@Tier: Esetleg visszaolvashatnád, hogy mit írtál: "Nyilván itt találhatóak monumentális cuccok is, de egyes részek kiragadva belőlük, akár mehetnének dobozba is."

Másrészt a hangulat nagyban függ az elemhasználattól is (sok esetben alig pár kilátszó stud, rendkívüli alapossággal kidolgozott részletek, stb). Köszi az aggódást, de nem volt problémám az értelmezéssel.

Amúgy sehol nem írtam, hogy bajom lenne azzal, hogy neked nem tetszik (bár az érveid többsége szerintem nem jogos), elvégre ízléseken nincs értelme vitatkozni, de ha már konkrét kritikát írsz, akkor nem árt indokolni, példákat felhozni. Komolyan mondom, fogalmam sem volt, hogy mégis milyen speciális elemekre gondolhattál, szóval tényleg kíváncsi voltam, erre kb. két nap vita alatt sikerült harapófogóval kihúzni belőled két elemet a pókról (már ha jól értem, és a potrohára gondolsz).

Tier 2012.04.02. 18:57:35

@Nagyzee: Kritikát majd akkor írok ha a kezemben lesz valamelyik szett. Ez nem az volt.
A vita az jó lett volna, de a veled folytatott beszélgetés sajnos távol állt attól.

Ahhoz képest egyébként, hogy a blogon valaha olvasott legrosszabb posztnak aposztrofáltad a bejegyzést, elég aktív vagy kommentelésben.
:)

Nagyzee 2012.04.02. 19:16:54

@Tier: Ebben mi a meglepő? Egy olyan cikknél, amelyikkel egyetértek, nyilván nem nagyon van mit vitatkozni, itt viszont van ellenvéleményem, és vannak kérdéseim.

Amúgy a hangem tényleg elég vitriolos lett mindkét oldalról a végére, de ettől függetlenül ez még lehetett volna egy jó és érdekes vita.

Anak 2012.04.02. 21:47:37

@Tier: Remélem azért nem bátortalanodtál el a negatív kritikák hatására és fogsz még írni a témában.
Egy liszensz mind fölött!

Llew 2012.04.02. 22:22:07

@Tier: Írtál egy posztot, amit állításod szerint vitaindító lett volna, de sajnos nem jutottunk tovább a számodra hiányzó, de általunk megfoghatatlan hangulat kérdésénél. Többen kértük, hogy ezt valahogy számunkra érthetően is fejtsd ki, de a vége az lett, hogy megsértődtél, mint Pali bácsi.
A linkekkel sem mentünk sokra, mert a gyáriakkal összehasonlíthatatlan készleteket mutatták nekünk. Egy játékos Helm szurdok nyilván nem fogja visszaadni egy tök fekete Barad-dur makett hangulatát.

Hari_Seldon 2012.04.02. 22:44:17

@Tier: Na végre, megint van mocpages! Láttam a linkeket, és egyetértek azzal, hogy sokkal hangulatosabbak! Így, hogy megnéztem a mocpages-es linkeket, ezek a gyári szettek már nem is tetszenek annyira, mint mondjuk 31-én, 11:33-kor ( lásd fent ! ). Tartom az állításomat, hogy ezek túl kontrasztosak a könyv világához. Bár ha jobban belegondolok, ezek a hivatalos készletek, amik mennek a gyerekeknek - és így rendben valónak találom őket

Stiel 2012.04.02. 22:47:18

@tutuka: a poszt gyenge, és nem a szubjektív él miatt, hanem a tartalom hiánya miatt. A magas kommentszám nagyrészt a témának köszönhető (a poszt minőségétől függetlenül).

@Tier: Több konkrét tartalmat kérünk! Lehet szubjektíven írni, az egyáltalán nem bűn, csak az nem jó, amikor egy blogbejegyzés lényegében a 'nekem nem tetszik' üzenetből áll, üres frázisokkal felfújva négy bekezdésre. OK, nem tetszik, de miért? Tessék kifejteni közérthetően.

Tier 2012.04.02. 22:50:14

@Llew: Leírtad, hogy számodra a filmek lélektelenek.

Ha ezt így látod, akkor innentől teljesen érthető, hogy nem fogom tudni Neked elmagyarázni, milyen Gyűrűk Urás hangulatot hiányolok a szettekből.

Tier 2012.04.02. 22:53:32

@Stiel: De honnan szeretnél konkrét tartalmat, amikor a szettek még meg sem jelentek?

Pár fotó jött ki mindösszesen.

Tier 2012.04.02. 22:55:56

@Hari_Seldon: Kicsit az is a problémám, hogy túl gyerekesnek látom a készleteket, miközben a témában bőven lenne AFOL potenciál is.
Sok más témánál ezt erősen ki is használják, azonban itt szerintem egyáltalán nem.

Tier 2012.04.02. 23:04:00

@Anak: Mindenképpen írok végigjátszást megjelenés után : )

Nagyzee 2012.04.02. 23:40:01

@Tier: A New York Toy Fair-en körbefotózták a készleteket, figurákat minden szögből, több ezer képet találhatsz a neten a készletekről és minden apró részletükről a legutolsó kockáig szinte.

"Mindenképpen írok végigjátszást megjelenés után : ) "

Ezt vegyük fenyegetésnek?;)

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.04.03. 00:04:58

@Stiel: @Nagyzee: szerintem egy blogtól ne várjátok az élet és irodalom mélységeit, vagy a szabad föld beveztés-tárgyalás-befejezés iskoláját. bár komoly híve vagyok az odamondogatásnak és a néha kíméletlen kritikának, most mégis egyes kommenteket _feleslegesen_ komolykodónak és szemétnek érzek. valaki elkezdte ezt a céltalan, megfoghatatlan és néha rosszindulatú kötözködést, aztán ezen felbuzdulva pár ovis beszállt még a játékba.

tudom én, hogy az nagyon jó móka, mikor tolod a kemény kommenteket, de igazából ezzel csak egy dolgot értek csak el a oldalon: elmegy az ember kedve az egésztől (még akkor is, ha igaza van a "szemét" kommentelőnek). ez rövid távon nyilván a mi bajunk és a ti örömötök, de hosszú talán neked is rosszabb lesz.

a mi szemszögünkből amit most csináltok, az nem olyan, mint pl. @hatvannyolckilencvennégyeske: abszurd, következetes de épp ezért szórakoztató szemétkedése, vagy @Llew: száraz, kíméletlen és fájdalmas hiperracionalitása, hanem sima geciség a trollság határán. higgyétek el: a kommentmező ezen oldalán ülve ennyi jön le ebből a rendkívül értékes vitából, nem több. talán csak akkor lehetnétek még ennél is jobbak, ha megkeresnétek a helyesírási hibákat.

igazából persze rendkívül szánalmas a fenti nyafogásom, de csak eljött a pont, amikor már úgy érzem, hogy elég, adminként valamit tennem kell, mielőtt az elmandineresedés útjára lépünk.

srácok, nekem ehhez nincs türelmem. nem akarom napokon át a blogra jófejségből író társaim abszolút céltalan, sehova nem vezető ekézését nézni. ha ezt így toljátok tovább, kimoderállak benneteket a francba. nem azért, mert rossz arcok vagytok, vagy mert nincs igazatok (ez a része halálosan nem érdekel), csak nincs szükségem erre a nyomorult és buta catfightra.

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.04.03. 00:05:56

@Tier: az AFOL potenciál a gyárnál gyakorlatilag nem számít, üzletileg alig értékelhető körülmény. (kivéve talán a Technic cuccokat)

hatvannyolckilencvennégyeske · http://www.flickr.com/photos/granada_turnier/ 2012.04.03. 00:13:16

@tutuka: eh, gondoltam, inkább építeni fogsz végre. Valld be, hogy inkább vagy grafo- mint legomán.

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.04.03. 00:15:22

@hatvannyolckilencvennégyeske: pssssszt! te már rég kiismertél, ne áruld el az új trolloknak is az igazságot :DDD

hatvannyolckilencvennégyeske · http://www.flickr.com/photos/granada_turnier/ 2012.04.03. 00:17:19

@tutuka: azért kezdelek irigyelni, a tinta még mindig olcsóbb, mint a műanyag:)

Stiel 2012.04.03. 00:42:41

@Tier: nagy felbontású képeken azért elég sok minden látszik. De tessék, írok példát. A nagy várhoz.

A formája egyértelműen a filmben látott, annyira pontosan, amennyire csak nagyságrendileg 1000 kockából lehetséges. Szerintem a színe is stimmel, sok light bley, kevesebb dark bley, sand green, dark tan. Ilyesmi színeket láttam a filmben is.

Megvan sok lényeges részlet:
- a kapu a hozzá vezető ívelt híddal, fent védelmi résekkel
- a felrobbantandó fal a patakkal
- a kürttorony
- a fellegvár
- oldalsó titkos kijárat a hídra

Építési technikák: tetszenek az ívelt kialakítású falak, ilyen normál kastély témában eddig nem nagyon volt, szóval a vár elég karakteres lett (márminthogy akár egy filmet nem ismerő számára is). A falak nem 'simák', hanem feldobták elszíneződött darabokkal és tégla mintás elemekkel, az alapzat pedig egyenetlen, sziklás. A lőrések is újak, a kürttorony pedig ügyes SNOT, és hát a végeredmény tuti jól néz ki.

Figurák+felszerelés: nekem nagyon tetszenek az új uruk-hai-ok, sötét színekkel, viszonylag filmhű uruk kard+pajzzsal, de az igazi teltalálat az a sisak. Jó, hogy van berserker is a puskaporos gömbbel. A jó oldalról Haldir és Théoden lett kiemelkedő, Haldirnak nagyon jól áll a vörös. A fegyvere kb. minden hősnek értelemszerű, viszont vannak extra kardok és lándzsák a fellegvárban.

Hátrányok (merthogy vannak azok is, bár szerintem nem nagyon súlyosak):
- a híd lehetne magasabb
- a lőrések belülről otrombák
- Aragorn túl egyszerű lett, valamiféle páncélt elbírt volna
- kevés a figura, a támadók is lehetnének éppen többen, de a jó oldalon egyáltalán nincsenek közkatonák (másképp: vedd meg a kiegészítő készletet is, fogyassz :))
- és hát persze drága lesz.

Én valami ilyesmire gondoltam, ha nem is pont ilyenre, de a lényeg, hogy legyenek benne konkrét dolgok.

Amúgy ha már Nagyzee említette, adok is linket egy képhez a fellegvár belsejéről. Kattintgatással hamar eljutni a többihez is.

www.flickr.com/photos/fbtbnet/6865901553/in/photostream/

Stiel 2012.04.03. 01:36:44

@tutuka: A kommentjeimet konstruktívnak szántam, nem trollkodásnak (komolyan). Akárhogyis, ezentúl figyelek, hogy előbb leálljak, a mostani catfight-ért pedig elnézést kérek. Maradhatunk ennyiben?

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.04.03. 01:42:19

@Stiel: persze. ahogy irtam is, nincs igazi para. csak azert irtam az elozo kommentet, hogy neha azert azt is gondoljatok vegig, hogy mi is emberbol vagyunk :)

Llew 2012.04.03. 09:10:32

@tutuka: Azért azt valljuk be, hogy nem szoktatok ilyen ekézést kapni sem személyesen, sem a blogra vonatkoztatva. Talán ez az első. Szóval lehet túlhúzták/tuk a témát, de egy picit talán igazunk is lehet. A trollkodás - bár attól az itteni még bőven messze van szerintem, persze érthető, hogy nem is akarsz olyan messzire jutni - meg sajnos ilyen dolog, hogy ha a célszemély felveszi, akkor arra bizony ráharapnak.

rixman 2012.04.04. 10:39:52

Azért a szubjektív dolog, mint érzés valóban megfoghatatlan.
Utoljára szeretném idebiggyeszteni a gondolataimat, érzésimet a készletekkel kapcsolatban (bár lehet, hogy nem is olvassa senki-annál romantikusabb).
Gondoljuk végig, hogy egy készletnek mennyiféle „igénynek” kell megfelelnie.
Legyen pofás, de olcsó, ám biztonságos és moduláris másokkal,stb.
Kiragadnék párat ezekből:
Olcsó legyen tehát nincsen külön alaplap, lukas testű szörny, legyen viszonylag kevés elem (szerencsére? nem panel) így aztán szubjektíve alacsony a védőfal.
Biztonság alatt értem, hogy számomra (42 éves mandró) az Uruk-hai kardok bizony hosszúak, de lehet, hogy egy gyerek így tudja őket biztosan megfogni(ellent mond ennek, a Rohaniak rövid pengéje).
Modulárisnak Stiel említette okokat tudom felhozni, ám itt is van egy meghökkentés minek az új téglaforma kocka? Bizony zavaró, még ha jó is az elem, de itt disszonáns.
Értem én kijavították a falat a csata előtt, de mégis fura.
Ha lehetne javasolni, az új téglákon felbuzdulva, legyen olyan akár nagy alakú várfal elem melynek egyik fele legalább nem sik, hanem domború!(képzeljünk el egy „valós” domborművet ezekből a kockákból!)
Végezetül a festés minősége hatalmasat lendített a készleteken (meg érne egy posztot az elkészítés módja-lézer?) szerintem ez elképzelhetetlen lett volna akár tíz évvel ezelőtt is (jómagam azóta „gyűjtöm” újra a LEGO-t)
Kíváncsian várom a személyes találkozást velük.

retrolego 2012.05.12. 19:26:51

Úgy látom már kaphatók a Toys"R"Us-nál! :)
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...