Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Marad elég Erő a LEGO-ban?

2012.02.19. 10:00 - Rékocs

A héten jelentette be a LEGO, hogy - az amúgy tavaly lejárt szerződését - újabb 10 évvel hosszabbítja meg a Lucasfilm Ltd.-vel. Örömteli fejlemény ez az SW-fanoknak, hiszen az egyik legsikeresebb licensztéma folytatja fényes pályáját a LEGO játékuniverzumában. A sikeres együttműködés 1999-ben indult, ami sajnos a Classic Space-téma halálát jelentette, viszont több mint 200 millió eladott legódobozt, több mint 340 SW-modell elkészültét és több mint 425 SW-minifig megjelenését eredményezte. És ne feledkezzünk el a videójátékról, a LEGO Star Wars: The Padawan Menace tévéfilmről vagy a LEGO Star Wars: The Visual Dictionaryről, ami a New York Times Bestseller listáján 18 héten át listavezető volt. Hogy ez a siker a LEGO-nak vagy a Star Wars-témának köszönhető-e, nehéz eldönteni, de nem is kell.

Nem akarunk ünneprontók lenni, de ezeknek a számoknak láttán joggal merül fel a kérdés, hogy van-e tovább, és ha van, akkor milyen szempont vezeti majd a LEGO-t. A haszonszerzés vagy igazán játszható, élvezetes és újdonságot hozó készletek gyártása? Nem fog-e kiüresedni, unalmassá válni a téma? Vagy ez már megtörtént? Hány X-wing és Millenium Falcon jön még? Nem válik-e az önismétlés áldozatává a téma? Mi hozhat újdonságot? Esetleg a Clone Wars hozhat egy kis friss vért a járművek terén? Vagy Lucasék elkészítik a 7., 8. és 9. epizódot? Ti mit gondoltok erről?

Vagy pedig olyan sötét a jövő, hogy a LEGO univerzumot teljesen kitöltik a licenszelt témák (gondoljatok csak az idei évre, ami licenszelt témákat tekintve igen erős mezőnyt vonultat fel - LOTR, Super Heroes megjelenése), és az a bájos citys, castle-ös, ízig-vérig eredeti legóvilág teljesen eltűnik? Ugye nem?!

De még mielőtt teljesen áthatna az Erő sötét oldala, inkább örüljünk és csodáljuk meg az SW-fanok hihetetlen fanatizmusának egy újabb őrületes kreálmányát.

A LEGO hivatalos közleményét itt olvashatjátok.

Címkék: star wars LEGO Lucasfilm Ltd. szerződés újítás builders of sound lego music box

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr514124184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hari_Seldon 2012.02.19. 10:38:17

Durva ez a kintorna-dioráma: Úgy nyomkodja a gombokat, hogy közben díszlet is :)

Én is attól félek, hogy a hetvenkilencedik X-wing és Falcon következik, rosszabb esetben speciális elemekkel ( fuj... )

kaos2 kapitány 2012.02.19. 11:16:50

Szerintem elnézve azt, hogy még mindig mindent el lehet adni a SW-al, de egy kicsit mintha laposodna a téma (és a saját reményeimet is belevetve), szerintem készül a filmek folytatása. ÉS ha így van, az nagyot fog szólni.
Most a hetekben, minden estére az egyik film megnézése volt beütemezve, és eléggé rajta maradtam. :)
Aztán utólagosan a Lego készleteket is áttanulmányoztam. Arra jutottam, hogy az első kiadások óta hatalmasat fejlődtek a készletek (érdemes egy 4. x-winget, millenium falcont kiadni). A figurák annyira jók mostanában, hogy komoly dilemmát okoz nem vennem egyet. :)
Szóval muszáj folytatni.
félig OFF: mik a vélemények a Clone Wars sorozatról, érdemes nézni? csak amolyan hiánypótló, vagy tényleg tesz valamit az asztalra? Mert ez nekem még teljesen kimaradt.

Anak 2012.02.19. 11:33:31

@kaos2 kapitány: Hiánypótló, de semmi extra.

Én mint Csillagok háborúja és nem Star Wars rajongó azt mondanám, hogy szép volt ez az elmúlt 10 év, de ideje lenne befejezni és teret engedni a LEGO saját űrtémás próbálkozásainak.
Csakhát a pénz nagyúr Lucasnál és LEGO-s berkekben is és amíg ilyen jó eladási mutatókkal rendelkezik ez a termékvonal bolondok lennének nem folytatni. Lucas az elkövetkező 6 évben újra mozikba küldi a nagyfilmeket (és ezzel újra hírverést csinálva nekik), így a LEGO is majd hülye volna nem megújítani a sikeres licenszet.
Hamár viszont így alakult mit lehet újra alkotni témán belül? Egyfelől itt van a Star Wars: The Old Republic online szerepjáték amire gőzerővel ráfeküdtek a marketingesek és ennek előszelét idén már 2 készletben is látni fogjuk. Szerintem ez az egyik járható útvonal, főleg ha visszanyúlnak az online játék eredeti igencsak sikeres előzményéhez (The Knights of the Old Republic).
Avagy ugyanazt teszik, mint Lucas a filmjeivel; az egyes alkotásokból folyton kiadnak egy újabb, javítottabb változatot.
A Clone Wars széria állítólag 5 évadra van tervezve és jelenleg a 4 sorozat fut, ez tehát hamarosan le fog csengeni, de szerintem nem elképzelhető, hogy folytassák azt is.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.02.19. 13:29:32

Én nagyon nem bírom az SW-t, elképesztőnek találom azt a hercehurcát ami övezi.

Lucas nem rendező, hanem egy merchandiser aki az egyszer megálmodott rémálmát (mert szerintem azok a filmek a 80-as években is inkább voltak egy utolsó éves rendező tanonc vidéki körzeti tv-nél leforgatott művei) évről évre újra elad egy kis javítgatással, fényezéssel.

Felőlem amúgy jöhet a LEGO még 10 évig ezzel, meg a szuperhősökkel, úgysem veszem meg. Addig jó, míg a vaterán meg a neten lehet venni régi játékokat. Én azokkal elég sokáig el leszek, azt hiszem.

Ja, meg a Technic-kel. Csak nehogy abban is megjelenjenek az SW témával.

(nem kell velem egyet érteni smile)

uniqm 2012.02.19. 14:03:34

En konyvben sok sw- t olvastam. Ott van 7.8.9. resz, ha az alapjan lenne film az nagyot utne!
Klarky veled meg nagyon nem tudok egyet erteni!
Szerintem az egesz sw sztorija ugy ahogy van zsenialis.

Haynau (Sons of Monarchy) 2012.02.19. 14:25:17

Felemás a véleményem:

Egyrészt azt vélem, hogy ideje lenne végre visszatérni "saját" űr-témához, és itt nem a tavalyi City Space-re vagy az "öszvér" (lévén City ÉS Space-vonal ötvözete) Alien Conquest-re gondolok, hanem egy új (vagy régi) "valódi" Space-sorozatra. Hiszen sikeresek voltak azok mindenféle licensz nélkül: Space Police, Blacktron, M-Tron, Futuron - soroljam még?

Másrészt viszont ahogy a SW-készleteket elnézem, hatalmasat fejlődtek a készletek: elég az idén megjelenő ikonikus triót megnézni: X-Wing, Y-Wing, TIE-Fighter - mérföldeket fejlődött mindhárom modell az első megjelenésük óta! És a minifigkek is hatalmasat fejlődtek, ismerek olyanokat is, akik szinte csak a figek miatt vesznek meg kisebb Battle Packe-ekt (lásd pl. az egyébként kifejezetten ronda és hasznavehetetlen mentőkabint - ám mellette RD-D2-val és C-3PO-val, plusz a két fantasztikusan megfestett rohamosztagos)...

@artuditu: Amennyiben a Thrawn-trilógiára gondolsz, sajnálom, hogy nem filmesítik meg, nekem pl. sokkal jobban bejön, mint az 1.-3. rész...

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.02.19. 14:39:55

Egyrészt a Clone Wars még tartogathat új dolgokat. Másrészről pedig ez akár azt is jelentheti, hogy mégis csak elkészül a tévésorozat is. Ráadásul most évente jönnek a 3D-s verziók, tehát 5 évig még lesz némi aktualitás.

uniqm 2012.02.19. 15:52:00

@Haynau: Pontosan arra gondolok, zseniális. Valamilyen szinten szerintem még a klasszik trilógiát is felülmúlja! Bár lehet, hogy csak azért mert könyvben majdnem minden jobb, mint filmen. Hiszen sok dolgot részletesebben le lehet írni. A filmeknél gátat szab a játékidő.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.02.19. 16:45:02

Van azért ebben tartalék méghozzá nem csak ott ahol a post említi. Sokan a "LEGO Star Wars"-on nőnek, nőttek fel, és ők kötődnek ehhez az irányhoz, ahogy a Technic, a Mindstorms és hasonló settek felé veszik az irányt célszerű továbbra is az általuk kedvelt Star Wars témával elkényeztetni őket. Ugyanis a Mindstorms idővel olcsóbb lesz ami indokolhatja a tematikus settek megjelenését.

Ha a Mindstorm NXT technológiájára épülő aktívabb, programozható R2es, vagy éppen C-3PO modell készül, az érdekes. Vagy esetleg programozható lépegetők, amikre építve csatajelenet építhető, stb.

Jelenleg Clone Wars, az SWTOR, a modellek kicsit komplexebb verziója képes fenntartani az érdeklődést, pár év múlva pedig a Technic és / vagy Minstorms alapú megoldások már időszerűek lesznek.

Van aki most is úgy gondolja, hogy nincs 10 évre elég puskapor?

Darth Brick 2012.02.19. 16:51:10

@artuditu: @Haynau: Szerintem a Thrawn thrilógiának, pont az a baja, hogy nincs kibontva rendesen Thrawn karaktere, vagy esetleg a további könyvek túl sok pluszt adtak hozzá.
A másik, hogy Lucas képtelen lenne olyan filmet csinálni, amit már réges régen, egy messzi... izé olvastunk.

Az újrakiadásokról: Én megvettem az új Falcont, odáig vagyok tőle. A Gungan sub újrakiadása egy teljesen más kidolgozottság, majd mint a lego vs. duplo annyira eltérő. Sith infilitrator-ról ne is beszéljünk.
Én esetleg egy "mini" sorozatnak örülnék, amiben olyasmi léptékű cuccok lennének, mint a Death Star mellé adott Vader vadásza, ezt megépítettem a BL-ről, és legnagyobb kedvencem azóta is. Ezeket viszonylag kis áron lehetne "tömegével" venni. 6-7ezerért tuti vennék még 2 db-ot, tie-ből úgyszontén, meg Z-95-ből is.

Haynau (Sons of Monarchy) 2012.02.19. 17:32:38

@Darth Brick: Egyrészt reménykedem benne, hogy George Lucas megcsinálja a Thrawn-trilógiát (mert rengeteg fantáziát látok benne), másrészt viszont nem hiszem, hogy valaha is lesz abból valami: "Lukácsgyurika" ugyanis annyira felhúzta az orrát azon, hogy a fan-csoportok hevesen kritizálták a folyamatos film-átírásait, hogy megfogadta: soha többé nem forgat új SW-filmet!

Ui: Kikerült ez a poszt az Index-nyitóoldalra - hurrá, gratula!

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2012.02.19. 17:38:02

Én nem vagyok rajongó, én csak kedvelem a tri plusz trilógia filmjeit. De érdekes módon valami ide tartozó apróság miatt pont tegnap jutott eszembe, hogy a figurák mindenfelé történő felhasználásával már elveszik, ha nem vették már el, a történet egyediségét. Ezek filmek, saját történettel, emlékezetes összhatással, a figurák a filmben élnek, és ott olyanok, ami miatt számunkra érdekesek. Az, hogy Darth Vader éppolyan szokványos kellékké vált egy gyerekszobában, mint a plüssmaci, a dinoszaurusz és a barbibaba, megsemmisítik azt a hatást, ami miatt a filmekért rajongani lehet. Hiszen ha már a filmet megnézem, érezhetném azt, hogy na, itt van a film, amelyben először jelent meg a Falcon, ma viszont már csak egy űrhajó, mint ahogy repülőgép makettje is ott van minden gyerekszobában.

Anak 2012.02.19. 17:47:04

@Haynau: Én is ismerek ilyesvalakit, saját magamat. Amilyen semmire nem használható egy valami, annál érdekesebben épül össze és végtére nem is oly csúnya.

madstunt 2012.02.19. 17:47:57

nem ertem a space miert nem ferne meg a star wars mellett de mindegy.(ott volt a life on mars is a ketezres evek elejen ami nem is volt olyan rossz, de sehol se volt a 10 evvel korrabbi space-hez kepest)
kotoszkodo blogger is elojon bennem es szerintem amit kiszoritott az nem classic space kat volt mar hanem sima space

Haynau (Sons of Monarchy) 2012.02.19. 17:51:54

@madstunt: Persze hogy egy "rendes" Space-vonal megférne a SW mellett, bár szerintem a kereslet egy részét lefedi a SW.

A "Classic Space" nevet cseréld ki "licensz nélküli Space"-re, és máris passzol a poszt kijelentése.

madstunt 2012.02.19. 18:00:28

@Haynau: persze ze csak szorszalhasogatas volt tolem :) amugy classic space fankent mondom, hogy jobb hogy kihalt, mert elegge ijeszto jel volt az insectoids meg ufo vonal. utobbi voros figei ota nem tudom lattam-e rondabbat. viszont a Life on Mars egesz jo volt, a solar explorer keszlet meg a ket lepegeto marhajol neznek ki eloben.
en annak orulnek legjobban ha a leges legelso space temat melegitenek fel (1978-83) de arra iszonyu keves esely lenne mert ott ugye csak bekes kutatokrol volt szo, azt meg nem lehet olyan jol hirdetni mamar mintha van valami konfliktus
az ujkori(par evvel ezelotti) space police keszletek meg szerintem rondak

Zeon 2012.02.19. 19:08:42

A SW olyan szinten be van égve az amerikai kultúrába, hogy már szinte a népművészet része. Nem csoda, hogy a Lego SW a húzóág odaát, bolond lenne a TLC feladni a fejőstehenet. Ugyanannyira nem fog elavulni a 47. TIE fighter, mint a 47. tűzoltóautó: mindig jön egy új generáció, akinek az ÚJ kell, mert a) nincs nekik b) a régi nem menő stb. (rég voltam gyerek)

Darth Brick 2012.02.19. 19:10:12

@Haynau: “Nem akkor alkottál tökéleteset, ha már nem tudsz mit hozzátenni, hanem ha már nem tudsz mit elvenni belőle.” (Antoine de Saint-Exupéry)
Erre nem figyelt ráncfelvarráskor Mr. Lucas. Amúgy nekem az amibe berakták a "Kék" vezérrel a beszélgetést, az még tetszett, A pislogó Ewokokat még nem sikerült megtekintenem.
Ha meg annyira utál minket, minek töm bennünk újabb bőrlehúzásokkal? Tessék új filmet csinálni, akkor nem érünk rá a régit fikázni.
Volt a Classic Space, és utána a többi már csak kacat. Elfogadom, hogy van akinek ez-az tetszik az utódokból, de a 928-nál szebbet soha nem csináltak, és nem is fognak(akkor az egyszerűségével, maiak meg bonyolultságukkal domborítanak)

Pali 2012.02.19. 19:27:38

en sem vagyok sw rajongo, de felnott fejjel vettem magamnak egy xwinget, mert elkepesztoen jol nez ki, a droidok is, minden...
persze a 4eves fiam is lecsap ra ha teheti, viszont mivel lego, tonkretenni nem tudja :)

miszisz 2012.02.19. 19:34:08

Én nem követtem a SW-t, de mióta a 7 éves fiam teljes rajongással van értük, nem hiszem hogy ez valaha lejárt lemez lesz. Mindig lesznek kisfiuk akik ezt akarják csak és semmi mást. Régebbi darabokat meg már nagyon borsos áron árulnak az eBay-en.

AtomTej 2012.02.19. 19:47:12

@TheElf: Már voltak mindstorms starwars készletek... egy világos és egy sötét oldal, konkrétan R2D2 és AT-AT lépegetővel. Bár se nagyon fejlettnek, se nagyon programozhatónak nem mondanám. :)
www.brickset.com/browse/themes/?theme=Mindstorms&subtheme=Star%20Wars

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.02.19. 19:55:00

@AtomTej: Az alap Mindstorms készlet felelt a programozhatóságért gondolom :)

Medoro 2012.02.20. 06:45:51

Én személy szerint megőrülök a ráncfelvarrásosditól, mind Lego, mind film-ügyben! Az olyan, aki a klasszikus IV.-V.-VI. részen nőtt fel, még a bezúzott első magyar szinkront is visszasírja, és nem a 3D-s csodamozikra ácsingózik most sem. Ettől még elmegyek a moziba, és lecsekkolom, hogy mit sikerült hozzátenni/elrontani a filmhez, de ez nagy valószínűség szerint semmit nem fog változtatni a filmhez való hozzáállásomhoz.
Ami a Legó vonalat illeti, én nem olyan rég számoltam fel a Clone Wars témát a gyűjteményemből, mert egyszerűen idegesítettek a mindenféle természetellenes űrjárművek és a nagyfejű minifigek. Az nem az én világom.

Kingstone 2012.02.20. 09:16:59

Óriásit fejlődött az SW Lego az elmúlt években. Elég ha csak megnézitek a fent említett 3 készleten kívül az új Jabba palotáját. Az elmúlt idők legszebben kimunkált figurái jönnek szerintem, elég ha csak az új gamorrai őrre gondolok, vagy a twilek táncosnőre (persze Jabba is szép lesz).
Ami a ráncfelvarrásokat illeti, szerintem azok is eladhatók még jó darabig (főleg, az olyanoknak mint én, hiába van már korábbról kiadott x-wingem és TIE-m, attól még ezeket is be fogom szerezni a kötelékbe, hatalmasat fejlődnek és mindig új, bár néha teljesen oda nem illő figurákkal jönnek ki). Apropó viszont az új készletekkel kapcsolatban az-az új irány nem tetszik, hogy egyre több (oda nem illő) figurával adják ki a készleteket, pusztán csak a drágább árképzés miatt.

melee sc 2012.02.20. 09:58:10

Mi 2012-es apukák mér nem pikó vasút terepasztalt építünk a fiunkkal hanem SW terepasztalt vagy City terepasztalt. S azokhoz mindig kell egy-egy új SW készlet.

Valamit iszonyat sok mindent szeretne az ember megvenni, de ugyebár csak az elmúlt 2,5 év készletei vannak a piacon s azok is csak részben, tehát nem jut már hozzá mindenhez hacsak nem horror áron valami licitálós oldalon. Szóval alig várom, hogy megjelenjen egy B-wing vagy egy AT-TE lépegető.

Clone Wars: csak gyerek szemmel érdemes nézni. Ha a Vukot meg tudod nézni most felnőtt fejel úgy hogy élvezed akkor a CW-t is meg fogod tudni. Sokat ne várj tőle mert gyerekmese, de vannak benne szép és izgalmas részek s persze olyanok is amitől a hajad az égnek áll majd.

Jah és rengeteg szó szerint horror epizód van benne, tehát minimum 12-es karikát kellene rátenni. Én csak azt a részt engedem megnézni az 5 éves gyereknek amit láttam és nem félelmetes. Orrba mászós férgek amitől Zombivá válnak a népek.. hát levágnám a kezét aki ezt kitalálta.

Licence témákról csak annyit, hogy jönnek mennek.. nem sok élte túl a 2-3 évet. Talán az Indy, HP? Az, hogy most LOTR beköszönt és a készülő hobbit fent fogja tartani 2-3 évig..nem biztos, hogy tovább megmarad. Nekem pl egy sem tetszik. Az orcok kimondottan csúnyák, míg a fantasy era-ban jók voltak. Troll szintén bűn ronda.. Fantasy Era-ban az is jó volt.

Rékocs 2012.02.20. 10:26:05

@melee sc: B-wingre már nem kell sokat várni :) erre én is kíváncsi vagyok nagyon...

brickset.com/detail/?Set=10227-1

Haynau (Sons of Monarchy) 2012.02.20. 10:46:20

@TheElf: Nem az alap Mindstorms modul, hanem egy sokkal primitívebb, nem programozható mini-modul volt bennük - kb. 5-6 különféle programot ismert, azokat lehetett elindítani. Nekem R2-D2 van meg, és hát mit mondjak, nem egy nagy durranás: csipog, ide-oda gurul és ennyi. Bár állítólag bele lehetett építeni a "normál" Mindstorms készlet kontrollegységét is, és akkor programozhatóvá vált volna. Erre viszont annó nem akartam pénzt áldozni.

@Darth Brick: Na, azért nekem személy szerint bejött a Blacktron I és az M-Tron is, bár tényleg a kék-szürke Classic Space viszi a pálmát.

@melee sc: @Rékocs: B-wing, te jó ég. Drága év lesz ez a 2012... Most már csak egy vállalható A-wing hiányzik (a 6207-es nem volt túl szép, és a 7754-eshez csomagolt is elég csúnyára sikeredett), és kész a lázadó flotta...

Apropó, ha már R2-D2-nál tartunk: Mivel fent van a Brickset-en, gondolom nem spoiler:
www.brickset.com/detail/?Set=10225-1
R2-D2 (UCS) - 2127 elemből? WTF?

Rékocs 2012.02.20. 10:51:32

@Haynau: R2D2-ről még direkt nem szóltam :)

Haynau (Sons of Monarchy) 2012.02.20. 10:56:29

@TheElf: Utánanéztem, "Microscout"-nak hívták a Mindstorms-R2-D2 "lelkét": hét fixen programozott üzemmód volt benne, egy fényszenzor és egyetlen motort tudott ki-be-kapcsolni. Emlékeim szerint nem volt egy nagy durranás, inkább azért vettem meg, mert szerintem sikerült R2-D2-t pofásan megformálni.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.02.20. 11:49:51

Kicsit távolról kezdem:

Én nem vagyok egy SW-fanboy, de szeretem a filmeket. Szeretem a régi trilógiát, szeretem az újat.
És vannak mindegyikben olyan szereplők, jelenetek, látványok, amelyektől én is lábrázást kapok.

Annak ellenére (azzal együtt), szeretm az SW-t, hogy lényegében elég egyszerű egy történet, sok klisével és sablonnal. Na és? Az Odüsszeia sem más, csak annak már volt pár ezer éve beépülni a kultúrába (aztán jól kikopni onnan, annyira hogy (műveltségi) vetélkedőkben szivatni lehessen a játékosokat vele.

Az SW pedig - a jelen információterjedési sebessége mellett - ezt a beépülést megcsinálta 10-20 év alatt.

Lehet fikázni Lucast, meg - szájkaratéban - elvenni tőle a rendezői címet, de mutasson valaki rajta kívül olyan élő embert, aki napjaink kultúrájára* olyan hatással volt mint ő. És nem csak az amerikaira.
Mindennapjaink tele vannak SW-szállóigékkel, utalásokkal, sokat már észre sem veszünk.

Rátérve a Legóra: szerintem jöhetnek az újabb SW-készletek. A gyárnak nem csak azokra kell gondolni, akik tíz éve már megveszik az összeset, és már nem akarnak egy 4. X-szárnyút a 3 polcon pihenő mellé. Egy játékgyártónak mindig vannak új vevői - azok a gyerekek (szülei), akik a korábbi készleteket legfeljebb fotóról ismerhetik. És Lucas (jó kereskedőként) telerakta a filmjeit sokszínű karakterekkel, ezerféle járművel; mindet ki lehet adni modellként, legóként, matricaként, plüssbabaként. A legnépszerűbbeket meg különféle méretarányban, kidolgozottsággal, egyre jobban lemodellezve a Legó is kiadhatja. Van még benne erő, és lesz még sokáig.

(A Classic Space vonala pedig csendben vissza-vissza lopózik időnként: Atlantis, Power Miners, Alien Conquest - ezek egyike sem az űrben játszódik, de a járművek, épületek szerintem simán hozzák azt a fílinget.)

* a kultúra nem egyenlő a magaskultúra. A kultúra, ahogy élünk, ahogy beszélünk, ahogy intézzük a dolgainkat - a viselkedésmintáink összessége.

rixman 2012.02.20. 12:26:35

Szeretném a gondolataimat megosztani erről a témáról.
Számomra a S.W. nagyon zavaró, hogy az időrendben későbbi történések látványvilága fakóbb az elsőnél, és ez még a LEGO-nál is visszaüt.
Sajnos a C.W. egyre erőszakosabb, és ez már számomra zavaró ( humán lények nem éppen humánus tevékenysége.)
Sajnos az eddig kiadott részekben nem nagyon találunk civil járműveket.
Milyen lehet Pl. egy S.W.- mentő, postás, kukás.
Miért nincsen légi busz stb?
Mégis, valahogy úgy érzem, pont mivel nagyszerű játék a LEGO, hogy az eddig eltelt időben kiadott elemekből bárki összerakhat az ízlésének megfelelő új „készleteket”.
Talán emiatt is kezdtek el valóban részlet gazdagon festett régi-új szereplőket kiadni.
Igazán nagy meglepetés akkor érne,(nem is) ha nem mini figura méretű lenne a következő „hullám” .

melee sc 2012.02.20. 12:43:20

@Rékocs: Igen, igen naponta nézem a spoiler blogokat kiderül-e már róla valami. Nagyon félek, hogy nem minifig kompatibilis lesz a B-wing és akkor nem kell.
Valahogy ha nem tudom elképzelni, hogy a gyerekeimmel történetet játszunk vele akkor nem kell.

Mint ahogy obi-van hajója sem volt minifig kompatibilis (10215), de reményemben az éltet, hogy ettől a tervezőtől idén az R2-es jön ki és remélem nem volt ideje a B-wingel foglalkozni, mert az eddigi munkássága nekem nem jön be.

@rixman: Itt megint ismételném önmagam. Szerintem annyi jó űrhajó, lépegető jön ki, amit az emberek nem tudnak kifizetni egy űr kukásautóra kevés embernek telne. A gyerek az űrhajóra vágyik nem az űrbuszra.

Viszont egy igen jól kidolgozott űr szerelőműhelyt ahol épp egy ETA-t vagy egy A-winget szerelnek...azt el tudnám képzelni. És a hangsúlyt a szerelőműhelyre tenném nem a hajóra.

Haynau (Sons of Monarchy) 2012.02.20. 13:35:44

@melee sc: Az ötszámjegyű sorozatszám azt sejteti, hogy a B-Wing esetében is UCS-féleségről lehet szó - ez esetben viszont, ahogy neked sem, úgy nekem sem kellene. Számomra a LEGO-SW-űrhajók minifig-kompatibilisek. Ha nem azok, akkor "Atomkraft nein danke!".

Viszont egy rendesen minifig-mérethez passzoló (tehát az eddigieknél nagyobb) AT-ST-re már régóta várok. Tehát kedves TLC: A-Wing, B-Wing, AT-ST... lehet folytatni! ;)

@rixman: Szerintem azért nem találunk az eddig megjelent SW-készletekben civil űrjárműveket, mert nem kimondottan ezek a legjellemzőbb ismérvei az SW-univerzumnak. Meg egy légibusz (az "előzmény-trilógiában" többször is lehetett látni, nemcsak Coruscanton) nem kimondottan izgalmas látvány, miközben a pofás harcijárműveknek sora vár a kiadatásra.

@Hammer: Szerintem Lucas sok fan szemében akkor rontotta le a renoméját, amikor elkezdett utólag túl sokat belepiszkálni a filmekbe. Mert az oké, hogy a "klasszikus" trilógiába belecsempészett jópár CGI-jelenetet, pl. a Mos Eisley-i történésekbe. Jól nézett ki, passzolt is és mindenki azt gondolta, rendben van, hiszen az eredeti filmek forgatása idején még messze nem állt rendelkezésre az a technika, amivel ezt meg lehetett volna oldani. DE: amint azt @Darth Brick: a Saint Exupery-idézettel kifejezte, az utolsó belejavítgatás-mániával sok fan szemében túllőtt a célon. Ezt meg is mondták neki, és ezen megsértődött. Ám legyen, a különböző merchandise-okon és spinoff-sorozatokon (a CW-tól felfordul a szemem és néha a gyomrom is) eleget fog keresni. Tény és való, hogy egy rendkívül egyszerű sztoriból egyedülállót alkotott és a populáris kultúra szerves része lett. De azért "Lukácsgyuri" még nem vált tévedhetetlen Messiássá...

Könyörgöm, állítsák már le ezt a bugyuta és kifejezetten erőszakos CW-marhaságot és inkább vegyék rá Lucast, hogy filmesítse meg Timothy Zahn fantasztikus Thrawn-trilógiáját mint 7.-9. epizódot!

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.02.20. 13:49:04

@Haynau:
"Szerintem Lucas sok fan szemében..."
Nem csak szerinted, ez tény, a fanok ezen kiakadtak.

Én meg nem. Egy szerző simán kiadhatja a könyvei javított kiadását. Egy színdarabot ezerféle rendezésben színre lehet vinni. Miért pont a film lenne szent, sérthetetlen, javíthatatlan?
OK, azon lehet vitatkozni, hogy az egyes változtatások jót tettek-e a filmnek vagy sem, de ennyi erővel azon is vitatkozhatunk, hogy jó volt-e a változtatás előtt.

A Saint-Exupéry idézetet én keleti mondásként ismertem, és sok tekintetben vallom is, de szerintem itt nem állja meg a helyét. Az SW most sem tökéletes, nem is volt és nem is lesz soha az. Egy filmnél (könyvnél, versnél) ilyet, hogy tökéletes nem is tudok értelmezni.

A populáris szót a kultúra elöl én kihúznám, a kultúrát én sokkal szélesebben értelmezem. Messiás nem lett Lucasból, de attól még páratlan, amit alkotott, és minden joga megvan úgy gyúrni a figuráit, történeteit, ahogy neki tetszik.

Haynau (Sons of Monarchy) 2012.02.20. 13:59:21

@Hammer: Szerintem meg sok fan (és én is, bár nem vallom magam annak) azt nehezményezi, hogy az Öreg Mester mi a búbánatnak áll le inkább a régi filmek körmeit manikűrözni, ahelyett hogy leforgatná pl. a 7.-9.-es trilógiát. Jó, persze, az jóval többe kerül, mint egy ráncfelvarrással MÉG EGY bőrt lehúzni a már meglévő filmekről - nem csak több pénzbe, de energiába és szerencsébe is (ki tudja, hogy nézne ki Mark Hamill meg Carrie Fisher, pláne Harrison Ford, az új filmekben).

OFF-TOPIC:
Ja, az "új rendezések" egy nagy részétől én rendszeresen kiakadok, mert én a darabot akarom megnézni a színházban, és nem azt, amit valami lila ködben élő rendező kotyvasztott össze az eredeti darab alapján. Nevezz régimódinak, de az valahogy nekem NEM egy Shakespeare-darab, amikor egy fehérre festett ferde színpadon egy színész coram publico földre szarik és közben fennkölt tekintettel mondja: "Lenni vagy nem lenni...". Persze ha ezt valaki szóba hozza, akkor elmondják bunkónak, reakciósnak, elmaradott tuskónak, aki hülye a modern színművészethez. Én erre azt szoktam mondani, hogy igenis értek hozzá, de ez nem az. Mármint nem színművészet.
END OFF

melee sc 2012.02.20. 15:13:23

@Haynau: Hát azért vannak UCS-ek ami minifig kompatibilisek lásd UCS Imperial Shuttle. Vagy a Republic Dropship with AT-OT Walker.
Tehát van remény!!!

Amúgy én is ezzel voltam kiakadva, hogy a lépegetők nem elég nagyok ezért építettem magamnak egy méretarányosat. Képem sajnos nincs róla, max ez:

www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=5009072

Ez másfél akkora mint a bolti, ugyanúgy motoros. Itt a képen csupasz még a vázon alig van fedés. Építkezés miatt dobozban hever. De üt rendesen. A két gyerekem mint kutya a pórázon sétált vele... hatalmas poén.

Haynau (Sons of Monarchy) 2012.02.20. 15:38:05

@melee sc: Támad a "birodalmi kutya"! :) Jó kis bázist védenek a gyerkőcök, méretre a lépegető is jól eltalált! Egyébként én a "kétlábú lépegetőre", azaz egy AT-ST-re gondoltam.

Ami a minifig-kompatibilis UCS-eket illeti: igazad van, van remény. Majd kiderül, ha beborul... :)

Darth Brick 2012.02.20. 16:18:28

@melee sc: Az uts imperial shuttle problémája az, hogy az utastérbe nem fér utas, az utasok a feljárórámpa helyén ülnek. Tehát, bár részletes, de nem "olyan" a szuper csillagromboló, már inkább, ott nem is próbálták a belteret variálni, ott csak a matricákkal csapták össze.
@Haynau: bocs, Blacktron az blacktron, abban tényleg volt klassz.

melee sc 2012.02.20. 16:44:45

@Darth Brick:
shuttle: ez igaz, de az olyan szép, hogy megbocsátom neki. Nincs még belőle..nem is biztos, hogy lesz, de kéne. Ahogy SevenBB mondta egyszer építeni se érdekes. Iparos munka. De akkor is szép. Az egyik kedvenc hajóm az SW univerzumban. S nem félek átalakítani gyári készleteket, hogy játszhatóbbak legyenek.

Executort is Kurt Kristensen csinálta aki obi van hajóját. Minifig sehogy nem megy bele...és igen ezért reménykedek, hogy a B-winget nem Ő fogja.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.02.20. 17:50:22

@melee sc: Nekem egy minifig méretarányú Executor kellene. Ha egy 4centis minifiget mondjuk kb. 1,8m magas embernek feleltetünk meg, akkor a 8km hosszú szuper csillagromromboló kb. 177m hosszú lenne. Opssz, ez nem fog elférni a szobában... :)

crusaderman 2012.02.20. 20:53:04

Jó lenne ha megcsinálná Lucas a 7-8-9-et,DE.A színészek kiöregedtek,Mark Hamill-nak jó sokat kellene fogynia,nem biztos,hogy bírná szusszal...A 7-8-9-et már akkor meg kellett volna csinálni,mikor befejezték a 6. epizódot...Bár nem tudom pontosan mikor írta meg Timothy Zahn a Thrawn trilógiát....Rajzfilmben a CW helyett simán jó lenne.....
Most akkor on:örülök,hogy folytatják Legó-szinten is és annak is hogy az Old Republic-ot bevonják a kínálatba,jó ötletnek tartom:)

Haynau (Sons of Monarchy) 2012.02.21. 01:28:32

@crusaderman: A Timothy Zahn-trilógia 1991-1993 között jelent meg. Szóval már majdnem 20 éve. És szerintem van annyi energiája és fantáziája, mint a 1.-6. epizódoknak...

Haynau (Sons of Monarchy) 2012.02.21. 11:23:16

@rixman: Bocs, de egy röpke pillantás után villámgyorsan becsuktam az ablakot. Valahogy nagyon nem jönnek be nekem a SW-képregények, a Thrawn-trilógia regényeit viszont.

bence1998 2012.02.21. 17:32:42

Hát,elég erő szerintem mindig lesz,maximum elég pénz nem a részünkről :D
Az újrázások meg a legtöbb esetben jól sikerülnek,de nemtudom hogy ezt még meddig fogják húzni.Mert például szerencsém volt a CW-s Turbo tankhoz és a Rep. Gunshiphoz,és még mindig figyelgetem az E-bayen a régi kiadásokat.Ezzel meg nem arra célzok hogy az újak rosszak,mert az AT-TE-ből a régi van meg,és az újat is nézegetem,és szintén nem arra célzok hogy azért nézem az újat mert a régi rossz.
Ellenben viszont az AT-AT nagyban visszafejlődött kinézetben és árban is(gondolom a figek miatt..).
Ha van egy kis szerencsém akkor azt a 40000-et amibe az új AT-AT kerül inkább befizetem egy használt motorosra.
Aztán itt van az ami még magát a Lego-t gyengíti,a használt-Lego-kereskedelem.Mert ahogy körbenéztem az SW-s legoim között a felét szerintem használtan vettem.Például az itt emlegetett B-szárnyút tartó és figurák nélkül 5000-ért vettem.A Sandcrawlert figek nélkül(de ezeket leszámítva) de bontatlanul 20000-ért,de például a komplett 6211-es birodalmi csillagrombolót is 30000-ért.
De vissza az újrázásokra,megvan a régi és az új TIE is,és mindkettő jó(bár az új TIE mérföldekkel jobb).

bence1998 2012.02.21. 18:14:46

OFF: annyi előny biztos van a CW-nek hogy életben tartotta a dolgokat,amíg ki nem pattant a 3D.Olvastam itt (ha jól értelmeztem) hogy a Thrawn-osat megcsinálni ilyen sorozatban.Szerintem ez szörnyű ötlet lenne mert abból ítélve ahogy Chewi kinéz a CW-ben,meg hát akkor ha ezt adták volna ki a Cw helyett akkor valószínüleg nem lenne olyan sok kisgyerek aki odarángatja a szülőt a polchoz az SW Legoért.És attól hogy az idősebbek szeretik ,stb,attól még nincs megoldva,mert előbb utóbb kifogynak,és nem lesz új generáció.A Cw-ben pedig vannak egész jó részek,viszont megvan a két véglet.A 3. évad fele politika volt,amiről mostanában szerencsétlen,szerencsés,de még a sötét nagyúr is folyton hall...A másik véglet meg pl a Legacy of Terror volt,az azért minimum elbírt volna egy 12-es karikát,bár mostanában ha mástnem divatba jöttek a 6-osok is.Na de mindegy,megvannak a végletek nagy mértékben,de legalább életben tartotta az SW-t.
Én most jelenleg SW-ből egy Venatort építettem a hangárba elfér két Eta vadász,meg vagy 7-8 Speeder,valamint egy mentőkabin és kb 40,45 ember személyzetnek.
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...