Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Minden másodpercük tökéletes (és magyar)

2011.08.25. 07:44 - tutuka

Sajátos, ám gyakorlatilag elkerülhetetlen tulajdonsága ennek a blognak az időről-időre előkerülő könnyes szemmel való múltba révedés. Persze nem azért mert régen minden jobb volt (de), hanem mert legtöbben (írók - olvasók) régen voltunk gyerekek, gyereknek lenni meg elég nagy szuperség. 

A most bemutatásra kerülő videóról például nem azért mondom, hogy minden másodpercében tökéletes, mert régi, hanem mert elképesztően átgondolt, mégis nagyon spontánnak és lazának tűnő, iszonyatosan vicces alkotás.

Ezeket a stop-motion videókat hangulatukban igazából szinte össze sem lehet vetni a mai kompjúter-animációkkal. Annyira bájos (de mégis tökéletes) ez a kocka-világ, hogy még az is iszonyatosan jól áll nekik, hogy nem minifigeket használnak ember gyanánt. Ráadásul mennyivel több poén, lehetőség van kódolva a kockából készült emberkékben, és egyáltalán a kockákban!

A filmet nézve talán néhányatoknak eszébe jutott, hogy nagyon régóta (részletek itt és itt) keresek egy videót (ahogy egykor az index.hu-nak érzékeltettem: A VIDEÓT), melynél nagyobb hatása a legó és a köztem levő kapcsolatra semmi nem volt.

Gyakorlatilag mindent megtettem, hogy láthassam újra, és megmutathassan nektek a filmet. Mindenféle keresőszavakkal túrtam a netet, próbáltam külföldi fórumokba és az Ambassador programban érdeklődni. Tavaly még az egykori stáb egyik tagjának nagyon kedves segítségével az azóta sajnos elhunyt producer, Salusinszky Miklós fiával, Tamással is sikerült felvennem a kapcsolatot, hátha tud valamit a filmről és fellelhetőségéről – de nem tudott. Ahogy sem a magyar és a dán LEGO iroda sem (de legalább készségesen válaszoltak).

A héten azonban mégis eljött az én nagy pillanatom azzal, hogy a fenti F1-es videót elém sodorta a szél. A play gomb lenyomását követően körülbelül 5 másodperc után már tudtam, hogy ennek az alkotásnak is Salusinszky Miklós producer, Dr. Szabó Lajos író-rendezőilletve Butala István gyártásvezető arany kezei közül kellett érkeznie.

Annyira tipikus a képi világa, a sajátos kockákra épülő humora, hogy hiába telt el vagy 25 év a szerzőkkel való utolsó "találkozásunk" óta, teljes volt bennem a bizonyosság. Rákattintottam a videó gazdájának (LEGOsports) linkjére, és elémtárult az, amit oly régóta keresek (sőt, annál sokkal több is):

Nem túlzok, ha azt mondom, földöntúli volt az örmöm, mikor megnéztem. Tulajdonképpen valamennyi jelenetére emlékszem, ami már csak azért is nagy szó, mert én ilyesmit nem szoktam megjegyezni, hát még egyszeri megtekintés után. (Akkoriban egyszer láttam csak az animációt.) Megtaláltam a gyerekkorom, és ezt most egészen komolyan mondom.

Ha időtök engedi, nézzétek meg a sorozat összes darabját! Közben pedig ne feledjétek, hogy mint minden a világon – beleértve a pizzát, a milkacsokit, a szusit és a tequilát is – ez is magyar. (Érdemes a részleteket figyelni: a súlyemelősben például konkrét, már-már moduláris utcarészletek láthatók, kamionnal, villamossal, cirkusszal.)

(A másik magyar legós "alapkutatásunkban", melyben Farkas Bertalan szüleit keressük, sajnos nincs előrelépés, bár tettünk bizonyos erőfeszítéseket. Remélem egyszercsak majd ez a rejtély is megoldódik.)

Címkék: retro video film vintage szabó lajos salusinszky miklós

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr893174779

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Benjamin · http://benjamin.hu/ 2011.08.25. 08:06:16

Oriasi! Tenyleg furak kicsit a figurak de jopofak! Azt tudni, hogy ezek milyen celbol / miert keszultek? Nem ket perc lehetett osszerakni...

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2011.08.25. 08:43:31

Hát gratulálok, ismerem az érzést, amikor valami régen keresett dolog egyszer csak az öledbe hullik. Én is vagyok így mostanában, majd mutatom. Nem lego. A két videó közül nekem az autós jobban tetszik, de a focis is aranyos. A készítők előtt is le a kalappal.

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.08.25. 08:44:28

@Benjamin: először arra gondoltam - főleg, hogy 84 körül járunk, meg egy csomó sportot feldolgoz - hogy olimpia alkalmából. de akkor miért van f1??

zsok 2011.08.25. 09:46:45

@tutuka: szerintem tv-seknek az volt a legnagyobb "vágya"; nyugaton megszokott volt, de itthon az akkori vezetés csak a magyar nagydíj eljövetelekor tette elérhetővé a közvetítést. a kemény valutát nem pazarolták holmi jogdíjakra.

Llew 2011.08.25. 11:30:16

Az indexes interjú részlet miből van?

nagyo78 2011.08.25. 14:34:10

De kinek, milyen stúdiónak volt ennyi kockája gyári támogatás nélkül? Egyáltalán LEGO reklám volt ez, vagy csak egy eszköz egy vicces animációhoz? Ki/kik voltak azok, akik ilyen szinten tudtak építeni? Velük mi van? A készítő stúdió megőrizte az elemeket? Lehet, hogy most is dobozokban lapulnak az F1-es autók és a pálya, a focisták és a stadion egy raktárban? Van azért itt még minek utánajárni... :)

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.08.25. 15:36:04

@nagyo78: Annyit tudok, hogy a LEGO gyártatta le a filmeket. szóval kockájuk volt rá.

nagyo78 2011.08.25. 16:06:18

@tutuka: Aha! Akkor a szakértés is megvolt, gondolom adtak designert is hozzá. Azért érdekes ez. Látott vajon a TLC akkora fantáziát a rendszerváltás előtti Magyarországban, hogy ilyen komoly marketinggel nyomult? Azon kívül nem láttam sem a LEGO logot, sem pedig reklámozandó készleteket a kisfilmekben. Mi volt a céljuk akkor ezekkel? Még mindég nagy a homály a fejemben. :)

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.08.25. 16:16:20

@nagyo78: nem a magyar piac, hanem a magyar animációs tudás kellett nekik. szerintem ezek imázsfilmek, lego-logo és dobozok nélkül is működnek. (ráadásul a környezetet sem ismerjük, amiben bemutatásra kerültek.) ahogy a psoztban is rtam, még a sztorik írója is magyar volt. menő!

nagyo78 2011.08.25. 16:47:53

@tutuka: Kétségkívül! :) Így már kezdem kapisgálni...

ss26 2011.08.25. 17:41:56

Az F1-es filmben mekkora már, hogy a sárga Lego kastéllyal játszik a kiskölök! :)

Llew 2011.08.25. 18:47:17

A szöveget olvasva azt hittem minifiges stop-motion video. Ezeknek a kockaemberesek viszont teljesen olyanok, mint egy gyurmafilm. A mozgás, a hangulat, minden.

Longeye 2011.08.25. 19:25:17

@Llew: Szerintem olyannyira, hogy nekem pl. egyből Foky Ottó ugrott be róluk. Közel olyan színvonalas kisfilmek ezek is.
Egyszer, régebben láttam egy filmet a műterméről, hogyan csinálja a filmjeit. Le a kalappal az alkotók előtt, iszonyat nagy munka...de megérte...

Brickfan 2011.08.25. 21:04:23

Hát Tutuka, gratulálok! Tényleg iszonyat jó érzés lehet megtalálni valamit, amit nagyon régóta kerestél (teljesen mindegy, hogy miért).

És a megvalósítás... komoly, színvonalas munka, iszonyat melós egy ilyet összerakni. Minden elismerésem a készítőknek, akárkik is voltak!

Lehi · www.szinfoltcafe.hu 2011.08.26. 19:55:44

Ertem mirol beszeltel szerdan... komolyan konnybe labadt a szemem.. :)

leopold getz 2011.08.26. 20:10:36

Úúú, én erre emlékszem! Esti mese előtt vagy után (?) adták őket. Imádtam! Az maradt meg legjobban, hogy figurák orra vonóhorogból volt. :) Szerintem a 80-as évek vége felé ment a tv-ben, úgyhogy a MTV-nél biztos tudják, mi volt a sztori.

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.08.26. 21:33:46

@leopold getz: én úgy tudom, hogy ez egyáltalán nem ment magyarországon a tévében.

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.08.26. 21:42:32

@leopold getz: de ha ment, akkor én miért nem láttam? :D

leopold getz 2011.08.26. 22:37:19

Én sem vagyok benne 100%-ig biztos, de amint elkezdtem nézni, egyből beugrott, hogy a csókáknak vonóhorogból lesz az orruk...és tessék. :) Valahonnan emlékeztem még rá. És szerintem olyan 12 éves lehettem, tehát '89-'90 körüli lehet a film. Jutyúb meg nem nagyon volt, tehát valszeg az MTV1-en mehetett. Vagy a noviszád-on ment volna? De ha meg magyar, akkor? Ki kellene deríteni. MTV archívumában nem lehet keresni valahogy, valahol?

kissgergost 2011.09.08. 08:45:12

Ismeritek a 100 Folk Celsius Lego című számát? www.youtube.com/watch?v=yOMQpT_1EVo
Ha én ez ismertem volna '86 ban... Egyrészt ugrott volna a toplistám éléről a Paff a bűvös sárkány, másrészt finom utalásféleképpen is használhattam volna :D
Vajon a lehetett köze hozzá A Legonak?

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.09.08. 08:49:08

@kissgergost: kockagyar.blog.hu/2010/03/13/kerek_egy_legot_kerek_egy_legot

én úgy tudom volt a számhoz köze az akkoori magyar legó-képvisletnek.

iwanhoo 2011.12.06. 22:06:16

Üdvözletem ,kedves mindenkinek, hát, mit mondjak kissé meglepődtem, h Magyarországon ennyi évután is még szóba kerül ez a régmúltból való LEGO sorozat.
Bennem is kedves emlékeket ébreszt, körülbelül 3 és fél évig csak legóztunk kb. napi 10 -12 órát avégén még hétvégén is, irigyeltek is minket, de mi már majdnem belebolondultunk.Ilyen a LEGO. Vagy megbolondulsz érte, vagy belebolondulsz.
Jó kis filmeket csináltunk szerintem is, akkor még nem nagyon volt Mo.-n Pixar szerű technika, ez van. De legalább nagyon is életszerű, a sok generált vacakhoz képest.Magyarországon soha nem játszották, a TV nem vette meg tőlünk, arra való hivatkozással, h nem hiszik hogy kiváltaná a közönség érdeklődését.Sok más ország tv-je megvette, vetítette.

iwanhoo 2011.12.06. 22:09:33

@tutuka: Mert a kisfiúk miatt , mindenképpen kellett autós film, ráadásul rengeteg Nyugati országban forgalmazták a filmet,ez volt acél.

iwanhoo 2011.12.06. 22:11:43

@tutuka: 2 havonta hozták a LEGOT ,irdatlan nagy teherautóval be a studióba, a reptérről, azt se tudtuk hova tegyük.Naná ,hogy az összes haverom gyereke azzal játszott, nem a rongybabával.

iwanhoo 2011.12.06. 22:14:56

@tutuka: Ezt nem tudom ,de nem hiszem, mert a Nagy Gyula animációs rendező akkor diplomázot az Iparművészetin ,és őt bízták meg a Százfolkék, és ott forgatták le a studióban a clip-et.Nem volt ott semilyen képviselet, lego volt, őrjöngtek érte, miért ne?

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.12.06. 22:18:08

@iwanhoo: nem lenne kedved/idő beszélgetni a filmről?

(hogy aztán valami ilyesmi kerekedjen ki a dologból: kockagyar.blog.hu/2011/09/22/budai_var_idoutazas_sebo_ferenccel )

iwanhoo 2011.12.06. 22:23:16

A titkos designer a Varga István volt ,ex pannóniás, kifestő, rajzoló,előtte professzionális villanyszerelő.Miért, nem jó az 84-ben? (azt se tudtuk mit jelent a designer szó, ne csináld már...) Há, ja meg amikor nem volt bent a hétvégén , nekem kellett sok mindent összebarkácsolnom.
A filmek célja , a bújtatott reklám volt, ezek ötpercesek ,tehát hosszúak.Esti mese szerűek, gondolom másnap reggel tumultus volt a játékboltban, na nem itt, hanem kint.
A Salusinszky Miklós producer kereste meg az itt levő LEGO képviselőket a film ötletével, amikor Pesten volt valami pár napos játék kiállítás ,oszt idejöttek Nyugatról terjeszkedni.

iwanhoo 2011.12.06. 22:26:00

Ha ennyire érdekel Téged ,szívesen.Sokat nem tudok már hozzá tenni , max legyártottuk, a bukásnál is ott voltam Dániában, Billundban.De ha gondolod?

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.12.06. 23:23:02

@iwanhoo: hogy a fenébe ne gondolnám :) küldesz nekem egy emailt a tutuka [kukac] kockagyar.hu-ra? köszi!

tabornokur 2012.04.23. 16:22:05

www.youtube.com/watch?v=rihd8C9YEyo

Ezt is magyarok csinálták, érdemes megnézni!
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...