Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Így készült: 8043 Motorized Excavator (interjú - 1. rész)

2011.02.09. 06:55 - Tito

A TechnicBRICKs nemrégiben egy 3 részes interjút közölt a korábban nálunk a problémái révén porondra került 8043 Motorized Excavator két alkotójával. Anders Gasendal (AG - a 8043 tervezője) and Ricco Krog (RK - Technic vezető tervező) a TechnicBRICKs-es srácok engedélyével most magyarul válaszol a kérdésekre. 

Tudj meg többet az alkotókról, egy készlet megszületésének folyamatáról az ötleteléstől, a színválasztáson át a sokkig, amikor kiderül, valami nem jó a boltokba került szetteken!

1. rész

TB: Hogyan lettél LEGO tervező?
AG: Miután néhány modellem rajongói kiállításokon szerepelt, egyszer csak felhívtak a LEGO csoporttól, és felajánlottak egy kéthetes szakmai gyakorlatot a LEGO Technic csapatában. Minden remekül sikerült, jól éreztem magam, a végén pedig megkínáltak egy junior tervezői állással.

TB: Mielőtt a LEGÓ-hoz mentél, főleg az óriási Technic kamionjaidról lehetett téged ismerni, így nem volt meglepetés, hogy végül a Technic termékvonalhoz csatlakoztál. Utolsói munkáid közül kiemelném a lenyűgöző távirányítós markolót. Miért épppen egy motorizált exkavátor került a 2010-es modellek közé? Ez valami gyerekkori álom, amit a LEGÓ-nál valóra válthattál? A te ötleted volt, vagy egyszerűen ezt kaptad feladatként?
AG: Mindig nagy kihívást jelent összeállítani az adott év termékpalettáját. Sokat agyalunk, rengeteg ötlet merül fel. A zászlóshajókon dolgozunk a legtöbbet, hogy a lehető legvonzóbb legyen, és kielégítse mind a gyerekek, mind a felnőttek igényeit. Több különböző modellt is teszteltünk és a gyerekeket is megkérdeztük, hogy melyiket találják a legvonzóbbnak. A motoros exkavátor lett a befutó. A modellnek nem elég jól kinézni, sok izgalmas funkcióval is bírnia kell. A markolót mindig is zászlóshajónak szántuk. A motorok és a lineáris aktuátorok fejlesztése közben végig szem előtt tartottuk, hogy milyen gépben is kerülnek majd beépítésre.

TB: Úgy tudom, ez az első Technic zászlóshajód. Hogyan lettél felelős egy ekkora modell tervezéséért, miután túl sok időt még nem töltöttél a cégnél? Hogyan döntitek el, hogy ki-melyik modellt tervezi az adott szezonban? 

AG: Mivel én építettem már az első próbamodellt is, természetesnek vettem, hogy végső változatért is én leszek a felelős. Remek lehetőségnek kínálkozott a tervezői képességeim bizonyítására.

Egyébként elég könnyű eldönteni, hogy ki fejleszti az adott tervet, mert általában minden tervezőnek személyes érdekeltsége is van a modellekben. Gyakran előfordul, hogy az a tervező építi a végleges változatot, aki a koncepciót is feldobta.

TB: A 8043-as elég bonyolult modell. Milyen kihívásokkal és kompromisszumokkal szembesültél tervezés közben?
AG: Meg kellett győződnünk arról, hogy a modell összes komplex funkciója a célcsoport által tényleg megépíthető legyen. Mi könnyen összerakjuk a legbonyolultabb dolgokat is, de azt elérni, hogy ezek a funkciók egy 12 éves számára is megvalósíthatóak legyenek, komoly kihívást jelentett. Tervezőként számomra az is fontos volt, hogy a modell minél valósághűbb legyen. Sok munkám van abban, hogy az egyes funkciók mérete, méretaránya összhangban legyen a valódi gépekével.

TB: Valószínűleg ez a készlet a legnagyobb, ami valaha piacra került. A robosztus emelőkarnak jelentős számú különféle helyzete lehet, amikor a gép súlypontja máshova esik. Hogyan oldottátok meg a kiegyensúlyozás problémáját? Próba-szerencse alapon?
AG: Mivel ezeket a nagy gépeket nehéz modellezni, tényleg sokat próbálgattunk. A prototípusok fejlesztése közben kristályosodott ki, hogy a tökéletes egyensúly eléréséhez hová is kell helyeznünk a motorokat és az akksit.

TB: Ha megnézzük a pneumatikus munkahengereket a saját markolódon, láthatjuk, hogy nem vagy kifejezetten pontosságmániás, több rés is található a rendszerben. :) A szakmai önéletrajzodban azt írod, hogy karriered legnagyobb kihívása az volt, amikor a főnöködet kellett meggyőznöd a nagyobb kamionok létjogosultságáról. Lefogadnám, hogy még ennél is nagyobb lehetett, amikor a hosszabb munkahengerek kerültek szóba. :) Mit fűznél ehhez a kis provokációhoz? :D
AG: Gyakran vannak javaslataim új elemekre, természetesen a hosszabb hengerek sokat járnak a fejemben. Minden évben összeállítunk egy kívánságlistát, de eddig nem a munkahengerek adták nekünk a legtöbb új variációs lehetőséget.

TB: Ha nem léteznének a PF elemek, előnyben részesítenéd a pneumatikus megoldásokat a motor által hajtott aktuátorokkal szemben?
AG: Nagyon szeretem a pneumatikus rendszereket. Közel állnak a valósághoz és igazán különleges feladatokat lehet velük megoldani. Mivel a különböző funkciókat pontosabban lehet vezérelni motoros megoldással, mint sűrített levegővel, választásunk a motoros megoldásra esett.

TB: A LEGO közösséget meglepte a hír, hogy a Technic csapatból a MINDSTORMS-hoz igazolsz. Egy ilyen bonyolult modell után a Technic világban már nincsen kihívás számodra, vagy egyszerűen csak nem tudtál ellenállni a programozható LEGO játékok hívó szavának? Mi motivál egy Technic-rajongót, amikor egy másik LEGO-világba lép át?
AG: Villamosmérnök háttérrel rendelkezve, mindig is két helyen tudtam magam elképzelni a cégcsoporton belül: a Technic-nél és a MINDSTORM-nál. Ahhoz, hogy a képességeid fejlődjenek, nagyon fontos új kihívásokat találni. Amikor megkínáltak a MINDSTORM-os pozícióval, nem haboztam elfogadni azt. A váltás nem azért történt, mert a Technic már nem tud újat adni nekem, egy napon még visszatérhetek oda.

TB: Uwe interjújában elmondta, hogy a tervezők komoly kreatív szabadságot kapnak és gyakran építenek mindenféle koncepció-modellt, későbbi felhasználásra. Ez talán veled is előfordult már? Mi akadályozza meg ezeknek a modelleknek a forgalomba kerülését?
AG: LEGO tervezőként a munkám része, hogy rengeteg klassz modellt építek. Ezeknek egy része soha nem kerül piacra, mert túl nagyok, túl rondák, vagy egyszerűen csak túl sok új elemre van hozzájuk szükség. Más részüket elrakjuk későbbre, hiszen rengeteg remek ötletünk van minden szezonkezdésre.

(folyt. köv.)

| 1. rész | 2. rész | 3. rész | az eredeti interjú |

Címkék: interjú lego 2010 technic 8043 motorized excavator anders gasendal ricco krog

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr682642402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sitkeiszabi · http://siti.blog.hu 2011.02.09. 09:26:49

Jó kis cik, várjuk a folytatást! :)

Mellesleg új képek az Unimogoról:

technicbricks.blogspot.com/2011/02/2h11-lego-technic-unimog-shows-up-at.html

Kell egy ilyen! :)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.02.09. 09:52:35

@sitkeiszabi: Azt hiszem, hogy idén rámegy a gatyám Legora! 8-))

Ez az Unimog is kell!

ainex 2011.02.09. 09:59:34

Na jó, akkor most térjünk vissza a saját nagyszerű munkánkhoz, és... mittomén... írjunk egy nagyon klassz feljegyzést. Vagy küldjünk egy nagyon klassz faxot. Mert hát sajnos "NEM a munkám része, hogy rengeteg klassz modellt építek" :(

De az interjú nagyon jó. Mire a harmadik része is életre kel, már muszáj lesz egy végigjátszást is csinálni :)

sitkeiszabi · http://siti.blog.hu 2011.02.09. 10:23:38

Én nem tudok végigjátszást csinálni, mert Bp.-n vagyok, a 8043 meg otthon marad Orosházán :)
Meg különben is, szét kéne szednem, hogy csináljak végigjátszást.
De szívesen elolvasom ha valaki ír egyet.

Ja, és elnézést az előbbi OFF-ért :)

ON:

ainex 2011.02.09. 10:49:29

@sitkeiszabi: Elsősosban önnoszogatásnak szántam a felvetést, mert én egy helyen lakom a 8043-asommal és már egy ideje tervezem a végigjátszást, de ez a szétszedés-újraösszerakás dolog engem is bánt (nem azért, mert nem élvezném, hanem mert ennyi időm nyugdíjig se lesz).

Drakolder 2011.02.09. 14:23:52

A cikkről jut eszembe, hogy még adós vagyok tutukának és Dronbinak egy élménybeszámolóval. Az előzményeket itt el lehet olvasni: kockagyar.blog.hu/2010/09/09/es_ismet_markol
Október elején, kaptam egy levelet a cégtől amiben az állt, hogy a hónap végén kapják meg a csomagot, és díjmentesen postázzák nekem. Telt múlt az idő november vége felé vettem a bátorságot és újra rákérdeztem akkor azt a választ kaptam, hogy még nem érkezett meg a csomag, de nyugodjak meg fel van írva egy füzetbe a nevem és amint megérkezik küldik nekem. Vártam ismét egy hónapot, de már egyre jobban bosszantott a dolog úgy gondoltam taktikát váltok. Felhívtam a LEGO Hungáriát és azt hiszem itt volt hatalmas szerencsém, hogy egy nagyon jó indulatú hölgy vette fel a telefont. Elmondtam neki a problémám, hogy tudom nem hozzájuk kellene fordulnom, de úgy gondolom csak ők segíthetnek már. Arra kért küldjem el a levelezésem a webshoppal és utána néz az ügynek. Január 3-án felhívott, hogy bár nem lennének kötelesek nekem szervízcsomagot küldeni, de mégis kapni fogok egyet, és azt tanácsolta, hogy a jövőben olyan cégtől vásároljak LEGO-t akik velük vannak kapcsolatban így elkerülhetem a hasonló problémákat. Másnap már jött is vele a postás. Ezúton is szeretném megköszönni a LEGO Hungáriának, és hölgynek, hogy ennyire jó fejek.
De a sztorinak még nincs vége, január utolsó hetében elkezdett valaki hívogatni rejtett számmal, mivel nem szoktam felvenni ha valaki így hív most se tettem, de a harmadik napon éppen itthon ültem és úgy voltam vele meghallgatom melyik csodás vidéki városban tölthetek el egy fantasztikus wellness hétvégét. Gondolom már sejtitek a webshoptól hívott valaki. Alig hittem a fülemnek "megérkeztek a szerviz csomagok és ha önnek megfelel holnap kiszállítaná a futár az önét". Szóval le lehet vonni a konklúziókat: 1 hét VS 5 hónap. Az egészben csak az bosszant, hogy abszolút nem azzal a szándékkal vásároltam ennél a cégnél mert iszonyat olcsó volt, hanem csak egyszerűen náluk lehetett kapni először az országban...
@ainex: @sitkeiszabi: Még a végén én fogom megírni azt a végigjátszást ha ennyire nincs időtök rá :)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.02.09. 17:56:21

@Drakolder: Hát nem tudom, azért ez a duma a LEGO Hungáriától elég gyenge, hogy legközelebb olyantól vásárolj, aki velük áll kapcsolatban...

Hát álljon már meg a menet, az a LEGO LEGO, amit "x" bolt árul, az meg nem amit "y"??? Miért is? Azt nem ők gyártják?

Szerintem minden eredeti LEGO-val kutya kötelessége foglalkoznia az anyacég helyi helytartójának, hisz ez nem 3 marék kavics, ami bárki kitermelhet, hanem egy egyedi brand, ami hivatalosan jelen van az országban. Egyáltalán, én mint vevő honnan tudjam, hogy melyik webshoppal vannak kapcsolatban? Jó, hogy meg nem kérdezem, ha egyszer a 25 közül vmelyikben látok egy jó árat.

Egyszer vettem egy Brita kancsót a Müllerben aminek nem volt magyar nyelvű utasítása. Felhívtam a vezérképviseletet, ahol mondta a fickó, hogy a Mülleres kancsóba azért nincs magyar nyelvű papír, mert a Müller központosítva mindent Németországból hoz, de természetesen elküldik nekem postán, hisz attól még az egy Brita kancsó. Ha ebből indulok ki, minden Müllerben vett LEGO kuka ha baj van, mert nem a LEGO Hungáriától van? Ez hülyeség...

Drakolder 2011.02.09. 18:38:11

@klarky: Nem akarom nagyon szétoffolni a témát, de jó pár éve vettem egy Zalman tápegységet az EDigitalban, azért döntöttem mellette mert az állt a dobozon hogy 3 év garanciát adnak rá, szóval úgy voltam vele megéri a borsos árat (25e,- Ft), biztos nem is romlik el ha ennyit vállalnak. 2 év múlva egyszer csak elfüstölt, gyorsan előkotortam a papírjait és már mentem is az üzletbe. Ott közölte velem az eladó hiába van a dobozra írva, hogy 3 év garancia, ők nem vállalnak csak 2 évet (a legviccesebb az hogy ha jól emlékszem 2 év és 5 nap idő telt el vásárlástól), persze idegességembe kértem az üzlet vezetőt, de vele se tudtam zöld ágra vergődni. Annyit mondott, hogy keressem meg a magyarországi forgalmazót és velük beszéljek. Személyesen mentem el a forgalmazó céghez, ahol közölték mivel nem állnak és nem is álltak soha üzleti kapcsolatban az EDigitallal nem tudják nekem, kicserélni...
De visszatérve a LEGO Hungáriához szerintem nagyon korrektül viselkedtek, és maximálisan segítőkészen álltak hozzám.
Remélem soha többet nem fordul ez elő, hogy egy készletet visszakényszerüljön hívni a LEGO és akkor nem kell aggódni, hogy melyik forgalmazótól származik az amit veszel.
Egyébként az aktuátorok az első változathoz képest sokkal erősebbek, nagyon örülök nekik :)

Lehi · www.szinfoltcafe.hu 2011.02.10. 21:07:56

@Drakolder: En pl azon voltam leakadva hogy siman kuldtek szervice pakkot, pedig semmi igazolast nem kertek hogy eggyaltalan MEGVAN-E a keszlet! :D Most azon agyalok, hogy minden ismerosom cimere rendelek egyet! Azert nem olcso egy ilyen linear-acctuator! :))) Egyebketn en is gondolkodtam a vegigjatszason, de a 4.5 oras jatekido miatt ezt biztos nem ejtem meg! :D

Drakolder 2011.02.10. 21:24:44

@Lehi: Természetesen nem bemondásra küldték, a teljes levelezésem elküldtem, szóval a rendeléstől kezdve mindent. Ez elég bizonyíték volt nekik szerintem. Nem kizárt, hogy le is ellenőrizték a rendelési kód alapján mert az ügyfélszolgálatos hölgy is azt mondta, hogy utána néztek.

Nekem lenne kedvem összerakni csak nincs kedvem fényképezgetni a végigjátszáshoz :)
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...