Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Playmobil, vagy inkább LEGO?

2010.11.30. 07:00 - tutuka

Nem hitvitát gerjesztendő születik ez a poszt, mert én a Playmobil távoli, ám hatalmas rajongója vagyok, és ez már így volt gyerekkoromban is. Igaz, emlékeim szerint egyetlen eredeti öltöztetős katonám sem volt, csak magyar másolatok, legalább annyira szerettem ezekkel nem is rossz minőségű a klónokkal játszani, mint legózni. Rengeteg indiánom, kovbojom, lovagom volt, sőt még egy váram is, amit egy keszthelyi trafikból kaptam. (Keverni azonban soha nem kevertem a két játékot.)


Sajnos nem ekkora váram volt

Nem olyan régen kezdtem figyelni a Playmobil játékokra újra. Nagyon egyszerű okból: a legó-árai végett kedvenc drogériám legalább akkora kínálattal bír mindkét játékból, én pedig nagy elszánással nézelődöm mindkét polc előtt. Abban is biztos vagyok, hogy a nemsokára 3 éves unaköcsém kap majd tőlem várat, kovbojokat, meg minden földi jót az elkényeztetés határain belül. (Szóval nem minden földi jót :)

Mivel az interneten már minden van, nem meglepő, hogy a playmobillal is meglehetősen sok rajongói- és/vagy bolti oldal foglalkozik. Az egyik ilyen oldalon találtam az alábbiakat:

Sokan teszik fel nekünk azt a kérdést, hogy melyik a jobb játék: a Playmobil, vagy a Lego?

Erre pedig igencsak nehéz válaszolni, mert olyan mintha a hűtőszekrényt kellene összeshasonlítani a mosógéppel. Az alábbiakban azonban megpróbáltunk egy objektív összehasonlítást tenni a két játék között.

Szerepjáték, építőjáték

Lego és Playmobil figura küzdelme A Playmobil egy klasszikus szerepjáték: adott egy - a játékra jellemző - figura (több féle megjelenési formában), és hozzá kapcsolódóan ezernyi kiegészítő, eszköz, kellék, épület, jármű, stb. A Lego egy kreatív építő játék. Itt is megtalálható egy - csak a Lego játékokra jellemző - figura, de a Lego alapvetően a kis, színes, különböző méretű építőkockákra épül. Ezekből az építőelemekből gyakorlatilag bármi felépíthető.
Ha valaki már sok Lego-t birtokol, akkor egy tűzoltóállomást szétszedve, és más Lego elemekkel kevereve, akár hajóként is meg tud újból építeni. A Playmobil tűzoltóállomása csak a gyermeki képzelet kreativitásával változhat hajóvá.
A Lego akkor jó választás, ha a gyereket az építés érdekli, neki az az élvezet benne. A Playmobil akkor jó választás, ha a gyereket nem az építés izgatja, hanem játszani szeretne: szerepjátékokat, élethelyzeteket, beleélős meséket.

Részletgazdagság

A Playmobil játékainak részletei - jellegüknél fogva - sokkal alaposabban kidolgozottak, mint a Lego-nak. A Lego nagy hátránya, hogy minden eleme rendelkezik - az összeépítéshez szükséges - "bütykökkel": ezek miatt nagy mértékben veszít a játék az élethűségéből.
A Playmobil - mivel nem építő játék - nem rendelkezik hasonlóval, emiatt máris egy kis előnyt élvez a megjelenésében.
A Playmobil és a Lego figurák is tudnak ülni, állni, mozgatható a karjuk és a fejük, valamint a csuklójuk (ez utóbbi a legrégebbi Playmobiloknál még nem volt jellemző). A Lego figurák lábai külön is mozdíthatók. Mindkét játék esetében a figura kézbe tudja tartani a hozzá adott eszközöket.
A Playmobil figurája azonban valamivel élethűbb: a Lego emberkéje lényegesen szögletesebb, aránytalanabb.

Lego-mánia, Playmobil-mánia

Magyarországon - sok más országhoz hasonlóan - a Lego népszerűbb, mint a Playmobil, de nálunk is egyre nagyobb a rajongótábora. A Lego hazai népszerűségének az is lehet az oka, hogy a rendszerváltás előtt a Playmobil lényegsen nehezebben volt beszerezhető, mint a Lego.
Németországban viszont egyértelműen fordított a helyzet: náluk a vitathatatlanul a Playmobil a favorit, a Legoval szemben.

Korrekt kis összefoglaló, bár pár ponton tudnék vitatkozni: élethűség, részletgazdagság, aránytalanság (különös tekintettel a legó megváltozott léptékeire és kidolgozottságára az utóbbi években).

Nekem a német statisztikai adatok is furcsák, lévén Németország a LEGO egyik fő értékesítési területe, de ez akár lehet igaz is. (Németországban például létezik egy Playmobil Funpark is. Én legalább annyira elmennék oda, mint Legolandbe.)

Köztetek van Playmobil játékos, gyűjtő? Vagy olyan, aki korábban gyűjtötte? Tudtok, válaszolni arra kérdésre, hogy melyik játék a jobb, hasznosabb? Egyáltalán lehet válaszolni erre a kérdésre? (Hangsúlyozom: én nem tudok, és nem is akarok választani. Én mindkettőt szerettem, és most is tetszik a nagytestvér is.)

| Ne feledjétek, hogy pénteken már kockagyár leszünk! – kockagyar.blog.hu |

Címkék: vita lego playmobil

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr422464404

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stefidzsi · http://bringalap.atw.hu 2010.11.30. 07:23:54

Szerintem ez kicsit olyan, hogy melyik a jobb: a könyv vagy a film?

Mindekttő igényes és szép játék, ha egy gyereket kérdezel, hogy LEGO® vár vagy Playmobil® vár, neki szinte biztos mindegy melyikkel játszhat.
Gyerekkoromban nekem is volt egy-két figurám (asszem másolatok), mégis inkább a LEGO®-t szerettem jobban. Valószínűleg már akkor is jobban bejött az építés univerzalitása.

Ha lenne gyerkőcöm, Én inkább LEGO®-t vennék neki, mert a Playmobil ugyan rendkívül részlegazdag és realista és rengeteg témát felölel, de annyi. Egy autó autó marad, míg a kockákból akár repülőt is tud csinálni, ha van hozzá kedve és ugyanúgy (ha nem jobban) lehet szerepet játszani a figekkel.

Anak 2010.11.30. 07:45:29

Amikor kicsi voltam én a playmobilt, vagy másolatait valamilyen furcsa ok miatt "mozgóskezű"-nek hívtam. Nagyon sokáig abban a hitben éltem, hogy ennek valóban ez a hivatalos neve.
Nem volt sok készletem belőle. Azt hiszem egy csapat kavbój meg egy Napoleon korabeli ágyú két tüzérrel és ennyi. Az viszont nagyon állat volt, mert meg lehetett tölteni és ugyanúgy mint a legó ágyúval lehetett lövöldözni vele. Egy baja volt. A lőtávja jóval nagyobb volt mint a legónak és egyszer sajnos kilőttem vele az ablakon és soha nem került elő az a töltet, hiába kerestük.

Nézegettem azonban a playmobil árakat és azt kell mondjam egyáltalán nem olcsóbb mint a legó. A dobozban amit megfogtam volt egy ámbráscet meg egy csónak és benne egy figura, ez került vagy 4E forintba. A bálna tényleg szép volt.

Abban viszont egyetértek, hogy a legó példát vehetne a playmobiltól témaválasztást illetőleg. Rendkívül változatos. Van állatkertjük, szafarijuk, ókoriak, lovagjaik és vannak egész lányos témák is.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2010.11.30. 07:45:58

Nekem kb 4-5 Playmobil figurám volt, meg 20-30 db Magyarbabám (valami miatt így hívtam). Főleg western-vonalon, volt ekhósszekér, postakocsi meg sherifiroda, kovbojok, indiánok. Meg Csehszlovákiából néhány Igracek!
Hja, nincs olyan hogy melyik a jobb, mindkettőt szerettem.
(melyik a jobb, a rántotthús vagy a krémes?)

InversioN 2010.11.30. 07:50:16

Most nézem, hogy az egyetlen Playmobilom, amim van, az a vár a képen. Annyira kicsi voltam amikor legutóbb láttam, hogy csak most esik le, hogy az Playmobil :)
Először nagyon gyanús volt, aztán ahogy nézem a ugranak be az emlékek. Már ott látszott, hogy a figurákba tojtam bele és csak az építés izgatott:)

Csak hát az a piros Technic forma 1-es autó amit 6 éves koromban kaptam a nagypapámtól (előtte csak egy system ömlesztett kockamixem volt) totál kilőtte a biztosítékot, azóta nem érdekelt más csak a technic (azóta próbálok hozzá felfüggesztést szerezni, perpill egy gombostűvel van helyettesítve az egyik. tanulság: 6 éves gyereket ne hagyj egyedül technicezni).
Addig meg sem nyugodtan, amíg egyszer le nem árazták a régóta áhított 8480-as űrsiklót karácsonykor. Szerintem kb. az egyik legjobb készlet a mai napig ami valaha készült.

Longeye 2010.11.30. 07:58:49

Szerintem az összehasonlítás korrekt, tényleg nehéz őket összevetni.
A kislányomnak van Playmobil-ja is és nagyjából ugyanannyit játszik velük, mint a Lego-val.
Néha, amikor nézelődöm játékboltban, nekem úgy tűnik készletekben egymást másolják. Pl. rendőrségi készletek, lakóautó...
Mi inkább állatokat vettünk Plyamobil-ból, mert abban sokkal jobbak és változatosak.

A kettőt egyébként nem keveri a kislányom, pedig nem tiltom. Ez viszont olyannyira úgy van, hogy amikor megkapta Woody-t a Toy Story-ból, mivel az egy kockányival nagyobb, mint a többi minifig, kidobta belőle, hogy az nem jó, nem oda való, mert nem lehet beültetni a többi helyére...
Persze azért végül megbarátkozott vel és azóta már Jessy-vel is eljátszik nagyszerűen :)

Drakolder 2010.11.30. 08:31:02

Szerintem kár volt ezt a szöveget bemásolni mert azt hiszem lassan minden állítását megcáfolja valaki :) Valamikor 90-91 környéken kaptam az unokatestvéreimtől 2 zsáknyi playmobilt (fogalmam sem volt hogy ez volt a neve, csak felnőtt fejjel tudatosult bennem hogy én ezzel játszottam), már nem játszottak vele nagyon régen, de gondolom kidobni nem akarták ezért kaptam meg őket. Szóval bőven a rendszerváltás előtt kaphatták őket. Váras és cowboyos dolgok voltak, rengeteg katonával lovakkal, lovaskocsival. Én egyetlen dolgot szerettem bennük, hogy ezekkel az udvaron, meg a homokozóban játszhattam, de nagyon rövid ideig kötött le, és hála az égnek 1-2 balatoni nyaralás alkalmával kaptam csak hozzá pár katonát, ma már bánnám ha LEGO helyett ezt a vackot kaptam volna. Abszolút nem versenytársa a LEGO-nak szerintem, a LEGO-ban ott rejlik a kreativitás: azt épitesz belőle amit csak akarsz, és nálam ezzel minden más játékot legyőz.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.11.30. 09:01:34

Gyerekkoromban voltak Playmobil játékaim, de inkább főleg nekem is a magyar másolatok. Nem rajongok értük. A kislányom viszont a legóval is inkább úgy játszik, mintha azok babák lennének, neki így bejön. A képek között is szereplő lakóautót már ki is néztem neki :) Majd egyszer...

zorky 2010.11.30. 09:39:03

Nekem is volt jópár playmobilom bár azt hiszem másolat lehetett, nem bizonyult olyan tartósnak mint a legó. A figurák nagyrésze eltört (a lego kis köpcöseivel ellentétben). Az építmények és a lovak se bírták jól. Akkori olcsósága miatt nekem is megengedték, hogy homokozóba vigyem így a lemorzsolódást az is növelte.

Mára csak egy lovas figurám maradt éppen, még legóval fordított a helyzet. Csak egy lovat veszett oda az oviban. Elvileg minden más az utolsó elemig megvan.

A plyamobil mellett számomra változatos és érdekes téma választás mellett még az szól, hogy a hajra lehet sapkát sisakot rakni. Legóban ehhez fűrész kell:
www.flickr.com/photos/levork/5182264006/in/set-72157625279612777/

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2010.11.30. 10:18:13

Most már el is olvastam a szöveget :)
Bütyök: Szerintem az ember agya "hozzászokik" a bütykök látványához és belesimul a zajba, legalábbis én így érzem. Ez nem hátrány.

melee sc 2010.11.30. 10:21:01

Én kiskoromban mind a kettővel sokat játszottam. S igen is össze lehet hasonlítani a kettőt és egyik jobb mint a másik. Persze csatlakozom a cikkhez egyik erre a másik arra.

Kedvenc rádióm a Kossuth rádió. Pszichológusok beszélgettek, hogy ha egy kisfiú csak építőjátékkal játszik (nem legó, hanem az vagy akármi akármi más) akkor szociálisan fejletlen lesz. Rendkívül nagy szerepe van a gyerek fejlődésében a szerepjátékoknak. Ha döntenem kellene, hogy playmobil vagy legot adjak a gyereknek akkor a playmobilt adnám. Bár én magam messze inkább lego rajongó vagyok.

Ára szerintem drágább a legonál. Nekem volt egy playmobil váram egy postakocsim és vagy 15 playmobil katonám. Mai napig megvan és örökölték a gyerekek, hatalmas szerepjátékokat játszunk. A legoval nagyon ritkán játszunk történetet, ott max dioramat építünk egy jelenetnek és azzal vége.
A plyamobil vár egyébként erősen variálható, falakból épül és nagyon sok variációt lehet belőle építeni.

Mivel a playmobil drága, csak ha akciós akkor veszem a boltba, amúgy a Petőfi csarnok zsibvásárán veszem harmadáron, nagyon jó minőségben.

Drakolder 2010.11.30. 12:14:28

@melee sc:

Szerintem meg pont a LEGO-val van nagyobb lehetőséged a szerepjátékra, bármit megépíthetsz belőle semmi kötöttség nincs benne. Néha mikor nálunk van az 5 éves unokaöcsém, órákig eltologatja a 8258-as Crane Truck-om (a kampós kamiont ahogy ő mondja). Mivel még kicsi sokkal nagyobb örömet okoz neki a játék mint az építés, de később mikor felfedezi a saját kreativitását szerintem ez a dolog megfordul. Nekem is így változott a LEGO-hoz való viszonyom.

leopold getz 2010.11.30. 12:39:26

Én is "öltöztetős katonáknak" hívtam őket, de népszerű volt még a "mozgatós katona" elnevezés is kis barátaim körében. Csak évekkel később döbbentünk rá, hogy amivel mi játszunk az tulajdonképpen valami magyar fröccsöntő kisiparos által készített másolata a Playmobil-nak, amiről mi addig azt sem tudtuk, hogy létezik egyáltalán. Több száz katonánk volt az öcsémmel. Vár, postakocsi, lovak, tevék, pálmafák. A Lego után a második népszerű játék volt. Tulajdonképpen csak ezzel a két játékkal játszottunk. És ami fontos: elérhető áron meg is lehetett venni a trafikban, játékboltban, szinte mindenhol, és nem kellett érte "verekedni", vagy Bécsbe menni a szüleimnek, mint a Lego-ért. Aztán vagy 15 éve odaadtuk az egész cuccot az óvónő nagynénémnek, aki bevitte az oviba a kiskölyköknek. A szívem szakadt meg... Viszont ezzel ellentétben a Lego-készletek a mai napig gondosan, (majdnem) minden alkatrészükkel el vannak csomagolva. :)
(Olyan 5-6 évente kicsit elővesszük, nosztalgiázni őket, de tervezem, hogy karácsony környékén újra elkezdek Legozni, gyűjteni hobbi-szerűen...pont A blog hatására. :) )

melee sc 2010.11.30. 12:40:49

A teherautó tologatása nem szerepjáték. Nálunk is sokkal többször van elő a duplo mint a playmobil, de tologatásnál ők sem jutnak tovább. Építünk giga nagy garázst és abban parkolnak. Ez nem szituációs játék. Amíg a playmobil várban az ebéd főzése majd jönnek a kincsrablók és elviszik a kincset, amíg alszanak a várban, amit vissza kell szerezni, az szerepjáték.

Nem mondom, hogy duploval nem építettünk vonatállomást és a teherhordó repülőgép szállítmányát nem kellett elszállítani a vonaton a városba, de ez mégse fogta meg a gyerekeket és nem követte utána napokig a hasonló játék. Míg a playmobillal ha felépítek egy várat akkor 5 napig azzal játsszák a különböző történeteket. Majd visszatérnek a duplohoz és 15 napig csak építenek (piramist, hatalmas tornyokat, nézik a vonatot ahogy körbe körbe megy, nyomogatják a váltót....).

A playmobil korlátoltságában nagy szerepe van szerintem annak, hogy történetet játszanak vele a gyerekek.
Legoból építeni akkora élvezet, hogy a történetekre már kevesebb idő marad.

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.11.30. 12:42:10

@melee sc: nagyon érdekes amiről írsz. meghallgatnám én is szívesen, csakhát azt sejtem, se a dátumra, se a műsor címére nem emlékszel :)

ha jobban végiggondolom ezt a szerepjátékos dolgot, igencsak lehet benne valami. (csak a közvetlen környezetemből vontam le következtetéseket, és hát nyilván nem is értek hozzá, de érdekes gondolatkísérlet volt.)

Guild 2010.11.30. 13:31:15

Én is irigykedve nézem a Playmobil termék kínálatát. Lányos apaként el kell ismerjem, hogy kislányoknak a Playmobil kínálat sokkal jobb. A Lego főleg a fiúkra gondol. Ezzel együtt jól eljátszanak a lányaim a sima kockákkal is.

melee sc 2010.11.30. 14:28:33

@tutuka: hát igen, csak hallgattam, de fogalmam sincs mi volt a műsor címe, s főleg, hogy mikor volt.

Neked egyébként még mindig van időd behozni a playmobil lemaradást. Ha jól emlékszem 5 és 7 évesek a gyerkőcök. Én 5 évesen kaptam az első playmobilom és vagy még 5 évig játszottam velük.

melee sc 2010.11.30. 14:32:52

@Gorgiasz: én is ezt hittem, hogy a lego egy fiús dolog, de lány munkatársaim felvilágosítottak, hogy nagyon szerettek legozi és nem kell ahhoz lányos belville. Egyik kedvenc játékuk volt és ettől nem lettek fiús lányok.

De erre is igaz mint mindig, hogy amivel a szülő leül játszani a gyerekével, azzal a gyerek is szívesebben játszik utána önállóan.

pet-yaa · http://mocpages.com/home.php/68264 2010.11.30. 14:52:12

@tutuka: @melee sc:
Szerintem ez lehet:
www.mr1-kossuth.hu/hirek/magazin/jatekok-janos-vitez-vagy-a-spiderman-.html
(A "Hallgassa meg" gombra kattintva egy .m3u fájlt nyit meg/tölt le.)

Drakolder 2010.11.30. 14:52:29

@melee sc:

Szerintem az a gyerek aki autót tologat az azt szerepet játssza, hogy ő a kamion sofőr, játék közben csacsog magában, mondja nekem, hogy most ide tolat oda tolat beáll a garázsba... Mi ez ha nem szerepjáték?
Mellesleg az, hogy a gyerek mivel játszik abszolút nem befolyásol semmit, csak manapság akkora divat minden ilyen gyerekneveléssel kapcsolatos dolgot ráfogni valamira. semmiért se felelős a szülő, csak a számítógép, az iskola, a TV felelős a szülő az sose.
De lehet, hogy csak a szociális fejletlenség beszél belőlem, mert a haverokkal legóztam végig a nyarakat :)

Exodus 2010.11.30. 15:17:07

többszázezer forint értékű playmobilom van, anno ez váltotta fel nálam a legozást. főleg a farm témák miatt...

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.11.30. 15:31:20

@pet-yaa: köszi, elég jó kis beszélgetés (pedig nincs is gyerekem)

@Exodus: hopp!! még mindig vásárolsz?

misran 2010.11.30. 15:37:39

Szép emlékek jönnek fel ezzel kapcsolatban. Anno a nagyim vett nekem magyar playmobil utánzatokat, rengeteg katonám volt, várral, szekérrel, ágyúkkal, lovakkal. 5-ös "battle pack"-eket is lehetett kapni, azok kartonon voltak "bliszter"-ben, az egyes figurák zacskóban. Rengeteg fegyver, tárgy volt hozzájuk, és egy barátommal (hello Padi!), akinek szintén rengeteg katonája volt, már egész vén fejjel rendeztünk ütközeteket. Gyártottunk hozzá egyenruhákat, ruhákat de fegyvereket is (pl. gémkapocsból meg fekete szigszallagból nindzsa kardot, ilyen alapból akkor nem volt).

Ez nálunk kinti játék volt, azaz a teraszon, kertben is lehetett vele játszani. A Lego ennél szentebb (valószínűleg nagyságrendileg drágább is) volt.

Igazi Playmobile-om soha nem volt, mindíg is szerettem volna olyat is, mert a klón-ban nem nagyon volt a jelen kornak megfelelő bábu, csak kevés.
A Playmobile-oknak meg voltak autóik, meg csupa jó felszerelésük.

Csehszlovákiából hoztunk egy másik klónt, ami csupa modernkori dolog volt, katonák, utcaseprő, rendőr, stb., ezek Igracek neven futottak. Volt a bábukank luk a talpán, és be lehetett állítani őket egy kis talpba.

Az egész készletemet unokatestvérek, rokon gyerekek kapták meg, amit kicsit bánok, mert látom/sejtem, hogy elkallódtak, pedig jó játék volt, a gyerekeimnek jó szívvel adnám.

A LEgo azonban megvan mind, és anno is nagyobb becsben tartottam.

A mostani Playmobile szetteket néha megnézegetem én is, némelyikhez kedvet is kapok, de ez is egy drága mulatság, és ebbe már nem akarok belefogni a Lego és a Matchboxok mellett :).

Kit_fisto · http://klikk.blog.hu 2010.11.30. 15:47:40

A LEGO igen nagy különbséggel húz el a Playmobil mellett.
Kezdve az lehetőségekkel:
-Playmobil: van egy figura, akinek nem cserélhető a feje, a lába, és a szerepe se nagyon. Ezeket a figurákat beállíthatod egy kiegészítővel a kezében és kész, nem lehet vele mit csinálni, na jó, a széket odébbteheted, amiben a fig ül.
-LEGO: cserélhető fejek, karok lábak, lényegesen nagyobb kiegészítőpaletta, szebb színek, és ez a játék tényleg fejleszti a készügyességet és a kreativitást. A bütyök nemhogy ront, javít a kinézeten, szerintem. Mint az értékelésben olvasható volt, a Playmobil rendőrség igen nehezen lesz hajó, míg a legó rendőrség könnyen átalakítható. Mindazonáltal sokkal értékesebb is a LEGO.

Néha azt nézem, mennyire majmolja a Playmobil a LEGO-t. És néha fordítva, de ez elenyészű mértékű.

Na ebbe majd bele fogtok kötni, de szabad vélemény nyiílvánítás van. :D

Exodus 2010.11.30. 16:56:54

@tutuka: nos kezdjük úgy, hogy el tudj helyezni. Már 16 éves vagyok. Nagyonrégen még az ijjáijjáós reklám fogott meg, főleg az állatos témák érdekeltek és csaknem 10 évig gyűjtöttem készleteket. Ez időben abbahagytam a legót amit mára kicsit talán sajnálok, most hogy "újrakezdtem a legot". E-mailben vagy vmilyen formában szívesen válaszolok a kérdéseidre... Nem nagyon akarok hosszú kommentet írkálni. így röviden: főként az állatokat szerettem minden fajta állatom megvan azokból az időkből. Több tucat ló, tehén kutya, oroszlán stb stb. egyedül malackám nem volt, pedig mindig szerettem volna. Emlékszem, az első szettet még akkor kaptam mikor nem volt ez a játék annyira elterjedt, a szüleim több 100 kmt autóztak örömömért. Ez a vár téma (csakúgy mint legobol) sosem érdekelt. Nekem már az 1. készletem is a forgatható kezű időből származott. Most röviden ennyi :D

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.11.30. 16:58:21

@Exodus: "már 16 éves vagyok"

még csak! :DDDDD

Llew 2010.11.30. 17:20:25

Ez a magyar, meg egyéb Playmobil utánzat ez nekem újdonság. Valaki írja már le a különbséget, de legjobb lenne valami összehasonlító fotó. Volt 6-10 figurám, pár ló, meg felszerelés. LEGO-ból több volt, talán azért játszottam többet azzal.

Exodus 2010.11.30. 17:34:47

@tutuka: pontosítok: a Playmobil a fiatalabb korosztálynak készül akinek van ideje játszani, rakosgatni a mütyüröket. A lego a kreatív elméknek kortól függetlenül...

ének 2010.11.30. 17:36:44

én mindkettőt gyűjtöm de valahogy a legora jobban hajtok

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2010.11.30. 17:59:47

@Llew: A magyar változatban nem mozgott a figura csuklója, meg érezhetően más volt a műanyag. Fotóm sajnos nincs.

Keahi 2010.11.30. 18:44:08

Saját szerény életem és véleményem úgy formálódott, hogy én a Lego-t szeressem jobban.
Talán ennek az az oka, hogy mire egyszer, régen tévedésből(?) kaptam egy Playmobil készletet, addigra már 3 teli vödör Lego-val rendelkeztem.
Persze, játszottam én a Playmobil-al is, nem volt gond, mikor kiskölyök voltam, még nem volt akkora divat a "megkapom és eldobom, mert nem ezt kértem" művelet. :D
Viszont, akarva-akaratlanul is úgy tekintettem szegény kis Playmobil lovagomra, mint egy ormótlan, ügyefogyott Lego-klón. De talán pont ezért szerettem... ki tudja...
Van egy barátom, aki gyakorlatilag dobókockás szerepjátékot csinált a Playmobil várakból, és rendesen összeülnek, körökre osztott stratégiát játszani. Erre, meg kell, hogy mondjam, a Lego, kevésbé lenne alkalmas szerintem.
De nekem akkor is játszhatóbbnak, kreatívabbnak, szebbnek tűnik a Lego. Nem akarok megbántani senki Pm-ost, az is legalább olyan kedves játék :)

Tájfájter 2010.11.30. 18:45:32

hi,

A jelek szerint nekem is klón playmobilom lehetett, illetve havernak volt nagyobb gyűjteménye.

Akkoriban indiánost, háborúsat könnyebben lehetett játszani ezekkel, hamarabb kijöttek ez a "témák", míg LEGO-ból csak város-űrhajós (később castle) témák voltak csak.

De mindenféleképpen a LEGO volt az über, látva ezeket a képeket a jrágányokkal és épületekkel inkább a Barbie-val lehetne versenyben, nem a LEGO-val...

kaos2 kapitány 2010.11.30. 19:21:07

@melee sc: Nagyon jó helyen kapizsgálsz. Szeptember óta óvodapedagógiát tanulok. A Lego és a Playmobil között az a nagy különbség, hogy az első konstrukciós játék főként, míg a második inkább a szerepjátékok felé hajaz, de fordított is a funkciójuk. Tehát Playmobil is konstrukciós-, Lego is szerepjáték. Mivel legtöbben rendszeresen olvassuk ezt a blogot egyértelmű, hogy mindenki a Kockák felé hajlik. :)
Emlékszem régen mindig "bázis" építésbe kezdtünk Lego-ból, mire végeztünk, igazából nem is játszottunk vele. Ami nem baj, mert összerakni is hatalmas öröm volt. Viszont vannak olyan típusu gyerekek, akik ezt nem igénylik, és rögtön a választott szerepbe akarja beleélni magát.
De szerintem épp a játék fajtájánk különbözősége (konstrukciós, szerep) miatt tényleg nem fair összeütköztetni őket.
Megérne ez az összehasonlítás egy tanulmányírást, remélem egyszer lesz rá alakalmam. :)

kaos2 kapitány 2010.11.30. 19:25:20

@Keahi: Létezik Lego kockadobálós szerepjáték, körökre osztott stratégia elemekkel, BrikWars néven fut. Nagyon sokan, nagyon komolyan űzik. Sajnos csak angol szabálykönyvvel. Én legalább is nem tudok róla, hogy valaki is lefordította volna és megosztotta volna az interneten.
www.brikwars.com/

Konstans 2010.11.30. 19:58:55

Én gyermek koromba a lego mellett kezdtem gyűjteni a Playmobilt is. Nem mondhatnám, hogy több a playmobilos játékom mint lego, de akad még a padláson. A PM-ban azt utáltam, hogy kis erő kifejtésre letörtem a karját,lábait. Nem jó őket leültetni, a szemeik és egyéb festésük lekopott,. A legot szeretem inkább, meg a PM-os oldalt átfutván azért nem kevés készletről van szó és termékcsaládok végtelensége mellett a lego kivárja míg egy-egy régi vagy új termék családot kiadjon. Én a LEGO mellett teszem le a voksom.

Keahi 2010.11.30. 22:08:56

@kaos2 kapitány: Le vagyok maradva...egy pöppet :D
Köszi az infót, ez érdekel, utánanézek. Majd én lefordítom! ;)

Llew 2010.11.30. 22:10:54

@Yooha: akkor esélyes, hogy nekem is magyar volt, bár a csukló nem biztos, hogy döntő különbség:
"A Playmobil és a Lego figurák is tudnak ülni, állni, mozgatható a karjuk és a fejük, valamint a csuklójuk (ez utóbbi a legrégebbi Playmobiloknál még nem volt jellemző)"

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.11.30. 22:12:15

@Llew: az én legősibb klónjaim nem tudtak leülni, sőt a fejük sem forgott. a későbbiek már ültek, de a csuklójuk biztosan nem mozgott.

Llew 2010.11.30. 22:40:20

@tutuka: @Anak:
Ha fiurák alapján bizonytalan is lennék, a lovak alapján biztos, hogy Schenk-es figuráim voltak:
www.tricornejock.com/Photos_Schenk.html
Egyik barátomnak még ez a vár is megvolt:
www.tricornejock.com/Chateau_Schenk.html

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.11.30. 22:42:20

@Llew: volt egy kicsivel kisebb vár is, nekem az volt. vagyis nekünk a bátyámmal.

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.11.30. 22:54:54

@Llew: nem, a felsőre hasonlított, csak egy szinttel kisebb tornya volt. lehet, hogy nem schenk?

ellenben ezt nézve

www.tricornejock.com/Photos_Schenk.html

egész elérzékenyültem.

én tényleg legalább annyira szerettem, mint a legót.

Desmond Tiny (törölt) 2010.11.30. 23:01:02

Most vettem csak észre. Ezekből nekem egy rakatnyi van a padláson:
www.tricornejock.com/Photos_Schenk_files/IMG_1725.jpg
A lovakra is emlékszem, a figurálból sajnos nem maradt fenn egy sem. A homokozó áldozataiul estek. :(

Llew 2010.11.30. 23:03:59

Furcsa mód én úgy emlékszem, hogy pont magyar vonatkozású figuráim nem voltak. Jó játék volt ez, de felnőtt fejjel már nem (annyira) vállalható, mint a LEGO.
Aztán nehogy ez a poszt egy tematikaváltás előszele legyen így a névváltozás után. :D

Papageno68 2010.12.01. 07:42:18

A Dunántúlon "mozgathatós kezűnek" hívták (a Schrenk-féle magyar változatokat a '70-es évek közepén-végén, még nem lehetett leültetni).
Akkoriban voltak előnyei a legoval szemben (több készlet, a szocialista másolatokat fillérekért lehetett kapni a legközelebbi trafikban is),+ sok olcsó egyéb építőjáték (fémépítő, Java stb.) volt a piacon, ráadásul kb. playmobil méretarányban.
A kalózos és extrém sportos készleteket most is gyűjtöm (persze csak a vitrinnek).

wannee/mayaa/du/ yaru (törölt) 2010.12.01. 08:02:52

Nekem Schenk-féle katonáim voltak, várral, sátorral, szekérrel stb. Playmobilt max. csak képen láttam, volt ami tetszett belőle, de jobban bejöttek a történelmi témák.
A legóval nem kevertem, de mindegyiket ugyanúgy szerettem.

misran 2010.12.01. 08:06:39

Schenk-ből volt egy váram, a fentihez hasonló, két toronnyal, de nem volt lakóépület rész hozzá.
Egyszer egy játékos kismacskát tettünk az udvarára, felállítottunk kívülre egy rohamozó sereget, majd kinyitottuk a kaput..
Kár, hogy nem volt kameránk, látványos, "szörnyes" vérengzés volt - tiszta LOTR akció :).

misran 2010.12.01. 08:09:48

Egy haverom pedig a Schenk postakocsi felnyitható bakjában mindig tartott egy Lego embert, pisztollyal. Az volt a "törpe", aki közbelépett, ha rablók jöttek.. Ezt már akkor szentségtörésnek éreztem. :)

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2010.12.01. 14:11:21

Nekem is csak Schenk cuccaim voltak, főleg miután apukám dolgozott is ott. Foltos lovai sincsenek mindenkinek, mert azok mentek a selejtbe, de azért néha jutott nekem is belőle...

Rudymester · http://retrofaktor.blog.hu 2010.12.01. 18:03:17

Nekem nem volt sajàt kèszletem, de sokat jàtszottam baràtimnàl. 7-8 èvesen egy lego katalògus került a kezembe, az megpecsètelte a sorsom. :)

kroll 2010.12.01. 21:14:28

70-es 80-as években kétféle ember létezett. A legó és a playmobil hívő. A két rajongótábor egymás esküdt ellensége volt nagyjából úgy mint a Star Wars és a Star Trek hívők. Az iskolában komloy kiközösítés várt arra a gyerekre, akiről kiderült, hogy mindkét "isten" oltárán anyagi áldozatot hozott.

kroll 2010.12.01. 21:21:16

Magyarországon persze leginkább a Schenk féle -amúgy elég jól sikerült- koppintást ismerik.

hu.wikipedia.org/wiki/Schenk

A legendás Schenk féle vár

www.youtube.com/watch?v=XZyx-s1LfjY&feature=related

Lord Ickenham 2010.12.02. 00:19:47

Nekem is volt magyar-playmobil ágyúm, amibe lövedéknek teljesen jó volt annak a kékcsöveket-sárgahengerrel-egymásbadugdosós játék sárgahengere is, ha jól emlékszem.

2010.12.21. 08:29:38

Kiskoromban sem szerettem, most is viszolygok tőle

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2011.03.23. 18:48:07

@melee sc: meg tudnád mondani hogy a petőfi csarnok bolhapiacának melyik részén van ez a playmobilos?

melee sc 2011.03.23. 20:14:01

@Wostry Ferenc: 6 árus szokott kint lenni, ebből kettő fixen, ők nem annyira olcsók (kb 50-60%-a a boltinak)

Az egyik akinél a várat lehetett venni bőrönd számra a pódium bal sarkában van. 4000 volt egy komplett vár. De kifosztották. Akár hányszor hívom, mondja, hogy esély sincs, hogy legyen amint van 10 perc alatt elviszik.

Másik olcsó a pódium előtt középen. Az utolsót csak egyszer láttam, viszont hatalmas a választéka fent a lépcsős lelátó közepén kb. Ő viszont olyan 70%-a a boltinak, szóval annyira nem nagy biznisz.

Pódium közepén is van egy ürge.

Szombaton érdemes próbálkozni akkor esélyes, hogy az 6-ből legalább három-négy kint lesz

Szóval kb feleslegesen írtam ezt a commentet, mert tele van a pecsa playmobilosokkal össze vissza mindenhol. Ha a sors úgy hozza.

melee sc 2011.03.23. 20:32:47

@Wostry Ferenc: ja még annyit, hogy zacskós emberkét ne vegyél, mert a külalak mellett fontos megnézni mennyire fityeg a keze, mennyire csuklik össze a lába. Nem véletlenül zacskózzák be. Én megjártam 3 fickóval a gyerek meg kérdezte itthon miért nem tartja meg a kardot rendesen? Én meg égtem....

1 árus kivételével (a házaspár a pódium mögötti folyósószerűségen) legtöbbnél lehet jelentősen alkudni a végösszegen főleg ha egyszerre 3-4-5e ft-ot is ott hagysz.

Darth Brick 2011.03.24. 12:35:22

Mókásnakk érzem a kérdés felvetését... ez komoly?
-egy LEGO oldalon milyen választ lehet kapni ilyenre?:
Lego!
-Playmobilos oldalon: playmobil!
Volt egy sheriff és egy 6?-8? kerekű R2-mikrobi keverék robotom, anyagminőségre nagyonnagyon verte a keleti blokk utánzatait
Utángyártottban volt nekem még:
RÓMAI légiós- harciszekeres atyaságosságos szenátoros hűűdebele....
Szerettem a mesterlövészpuskás RÓMAI LÉGIÓST, minden csatát, ő nyert, vagy fordított meg.

vbakter 2011.10.26. 09:01:13

Üdv Mindenkinek!
Remélem nem haragszik senki, hogy egy kicsit felélesztem ezt a témát... Nálunk a gyereknek (10 éves, fiú) két külön világot jelent a LEGO és a Playmobil. Mondjuk ő inkább szerepjátékozni szeret mindkettővel. Sokszor épít önállóan LEGO-ból, de az ő építési kedve össze sem hasonlítható az én lelkesedésemmel, amikor ennyi idős voltam, mint most ő (pedig nekem töredéke mennyiségű, illetve nem ilyen változatos alkatrészparkom volt).
Visszatérve a témához: Mostanra már a családot is leszoktattuk a különféle (minél nagyobb, csicsásabb, de sok esetben elég silány minőségű) játékok vásárlásáról. Mi, amikor akciós (a gyerek tudta nélkül) megvesszük (akár nagyobb mennyiségben), ha jön az ünnep vagy alkalom, akkor pedig az ár függvényében osztogatjuk. Így tuti olyat kap, ami még nincs meg, és persze olyat ami számunkra (szülők számára) is megfelelő, illetve jó vétel.
Ezt figyelembe véve főleg a témaindító két márka a nyerő (persze mindig van kivétel, társasjátékok, szezonális gyermekbolondító termékek, stb.). Playmobil-t akkor kezdtünk el vásárolni, amikor nagy tételben adta a karácsonyi készletet fél áron a Tesco. El kell mondjam, ez a játék már messze nem ugyanaz, ami 15 éve volt. Nagyon sokat fejlődött. Minőségben (természetesen) kifogástalan, és a méretei miatt sokkal élethűbb, mint a LEGO. Szerepjátékra találták ki, de azért alacsony szintű moduláris jelleg itt is felfedezhető. Az elmúlt években nagyon jó témákat sikerült összehozniuk (állatkert, szafari), sőt az idei készletekben (titkosügynökök, kincskeresők) újabb ugrás következett, mivel előtérbe került az elektronika. Működő fémdetektor, univerzális lámpa került a dobozokba, de ez az jelentősen nem befolyásolta (a működő fémdetektoros sikló 5-6e Ft körül kapható). Egyre több a világító villogó rész. Már várom az ősemberes, illetve a "jövő bolygója" témákat. A zsákbamacska figura ötletet lekoppintották a LEGO-ról, ott is megjelent az első széria.
Végezetül sajnálom, hogy reklámra sokkal kevesebbet költenek, mint egyéb játékgyártók. A megjelenő készletekkel kapcsolatban kevés kép, funkcionális leírás található.
Bocsánat a hosszúra sikeredett hozzászólásért!

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.10.26. 09:33:54

@vbakter: hát olyan jól felélesztetted, hogy pénteki linkesbe sztem be is tolom, hogy tessék megnézni újra emberek:)

misran 2011.10.26. 12:40:26

Nekem volt anno PM utánzatom, nagyon szerettem (Schenk), és az volt a kinti játék, amivel teraszon, kerti kis tóban pocsolya) lehetett játszani. És minőségben, élményben, árban 5 polccal feljebb pedig a Lego. "A" játék.
Manapság megnézem a PM-eket néha, de sajnálok rá kiadni annyi pénzt, amikor ezért Lego is kapható :).
(A Schenk-ek emlékeim szerint anno 10-20 Ft/darab áron mentek.. Hehe)

AtomTej 2011.10.26. 21:18:34

A playmobilban azért irigyelhetünk néhány jó ötletet. A zsákbamacskás figurákból van fiús (kék) és lányos (rózsaszín) széria. Igaz a pm-ben amúgyis sokkal nagyobb arányban van lányos téma.
Ami még nagyon tetszett, az a (pm 4878+4879+4856)
www.amazon.de/Playmobil-Gangster-Spionage-Kameraset-Modul/dp/B0040WPZWW/ref=sr_1_5?ie=UTF8&qid=1319656134&sr=8-5
Egy sima autó, amibe bele lehet építeni távirányítást, és egy kamerát, amit a távirányítóra szerelhető kis monitoron lehet követni. Ez nekem nagyon bejön. Már-már elgondolkodtam, hogy milyen szinten kompatibilisek ezek. :)

AtomTej 2011.10.26. 21:20:05

Mármint, hogy a legóval kompatibilisek-e. :)

Darth Brick 2011.10.28. 08:04:14

@AtomTej: 150 euróért kapnánk egy kamerás távirányítós Astonmartint James Bonddal, Lego-ból, isten biza vennék egyet.

vbakter 2011.10.28. 12:39:25

Ezen a kamerás kütyün én is gondolkodtam, főleg, amikor a Glamour napok voltak... De inkább a téma legnagyobb készletébe ruháztam be, mivel "játszani" azzal sokkal jobban lehet. Az autó tuti meg lesz véve, de a távirányítós kiegészítőért egy kicsit sajnálom a 17eFt-ot, még annak ellenére is, hogy az is univerzális (több autóban is használható). Egyébként a kamerán van egy kis lámpa is, úgyhogy sötétben világít maga előtt. A megjelenítő (monitor) pedig USB porton számítógépre kapcsolható.
www.youtube.com/watch?v=o7TWFT9ZizM

bandisoma 2011.11.14. 15:40:39

Érdekes dolog a két játék összehasonlítása.
Kiskoromban elég sokat játszottam a Playmobil szettekkel, egy rakás volt nekünk itthon, komplett cirkusz, miegymás. Németországból kaptuk a készleteket idősebb tesómmal (bár akkor inkább ő).
Mindig szerettem a Playmobilt is, sosem kevertem a Legoval, azt is nagyon szerettem.
Most így felnőttként azt tudom mondani, hogy lányoknál inkább a playmobil a menő, nagyon sok a lányos téma, talán emiatt is erősített bele a lego ezen a fronton (lsd.: jövő évi Friends szettek), bár engem kiskoromban lenyűgöztek a nagy autók a playmobil kínálatában.
A két céget meg szerintem nem is érdemes összehasonlítani, mivel teljesen más a struktúrájuk, szerintem egy playmobil öntőforma még drágább lehet , meg a készletek kifutási ideje is teljesen más.
Mindkettő nagyszerű, ha lenne lányom Playmobilt kapna, ha lenne fiam Legot, de mondjuk úgy 5 éves korától, bár ez a gyerektől is függ, mire vágyik, mit szeret (építés vs. játszás).
Van is kislány ismerősöm, 5 éves, mindig playmobilt veszek neki, nagyon szereti, ideális.
a másik, hogy az egészen kisgyerekeknek is van kínálat playmobilban, 1.2.3. néven fut, 1/2 éves kortol ajánlják azthiszem, nagyon jópofa dolgok vannak azokban is. (Persze a duplo sem rossz, bár én azt inkább idősebbeknek adnám, mondjuk 2 éves kortól)

crusaderman 2012.09.15. 21:49:22

Örülök,hogy itt megtaláltam ezt a témát:)

Az én véleményem erősen változott az elmúlt hetekben a két cég termékét illetően:

Eddig a Playmobil-t csak átfutva nézegettem meg a boltok polcain ez erősen megváltozott mikor megláttam egy katalógusban mennyire részletgazdag a Playmobil és szerintem jó áruk van,minőségről nem is beszélve,amit a Lego mostanában illetve az utóbbi időben erősen hanyagol.
LEGO:Szinte semmi értelmes, téma csak pl.Ninjago meg Star Wars jó drágán és minőségben némi kritizálni valót hagyóan ...Szinte nulla kiegészítő a normál témákhoz,arról nem is beszélve hogy a kedvenc témámat (Castle)felváltotta a drágább Gyűrűk Ura ami ugyan szép meg jó téma de nem illik a régebbi készletek közé...

Playmobil:életszerűbb témák sok kiegészítő,semmi felesleges dolog....Festések pontosak a figurákon stb...Én jobban hajlok most már a Playmobil felé...
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...