Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Végigjátszás: 7633 Construction Site

2010.01.26. 06:26 - tutuka

Az egész úgy indult, hogy elmentem megvenni a jegyeket az Avatarra a város talán legcsúnyább plázájába, aztán ha már ott voltam, benéztem a TESCOba, hátha van valami jófajta akció a legók között. Ki is néztem magamnak a farmot, de tanácstalan voltam. Este aztán - még a film előtt - már a kezemben volt a farm doboza, hogy irány a pénztár, de hirtelen meggondoltam magam, legyűrtem a méla undort a gigantikusnak tűnő daru és kamion iránt és dobozt cseréltem. Egyszer majd erről az évről ez a készlet jut majd eszébe mindenkinek, mondtam a csajomnak, nyeltem egyet és fizettem, ő meg lelkendezett, jó választás, mert a markoló olyan aranyos. Megnéztük a filmet (10/10 - IMAXben van értelme, nem sima 3D-ben), hazajöttünk, befektettem magam mellé az ágyba a dobozt és csak bámultam, hogy lesz ez. 

I. Alapadatok

neve: Construction Site (Építési terület)
sorozatszám: 7633
témakör: City
altéma: Construction
kiadás éve: 2009
kockaszám: 898
minifig: 5
ára: 17.000,- Ft. - 29.000,- Ft. (!!!)

 

II. Mi van a dobozban?

4 leírás, 9 számozott zacskó, 1 számozatlan, illetve a dobozban szabadon kószáló elemek és matricalap. A doboz ellentétben a traktoréval, nem túlméretes, ennyi elemnek kell ekkora doboz. (Itt jegyzem meg, a számozott zacskózás - főleg ilyen sok elemnél - bár könnyíti a gyors összerakást, elveszi a keresem és megtalálom örömét.)

tutu: IMGP0308

III. Játékmenet

Nem siettem el a játékot, napokon át építettem. Nem, egy egészséges lelkületű gyereknek biztosan nem tartana ennyi ideig, sőt, még én béna felnőtt is össze tudtam volna rakni 2 óra alatt. Csakhogy. Valami elképesztően jó volt vele játszani. Első nap megépítettem a kis markolót. (Tényleg cuki!)

tutu: IMGP0291

Majd rögtön utána a kamiont. A dobozon nagybetűkkel menőzve van fenn, 37 centi hosszú: már előre utáltam. Aztán építés közben valami nagyon megváltozott. Ahogy raktam, elkezdtem szeretni. Megtetszett. Nem tudom mi változott meg bennem hirtelen, lehet tán megőrültem kicsit, vagy csak beletörődtem a megváltoztathatatlanba, de nem utáltam többé, hogy hat széles, hogy túl élethű, hogy nem bájos. Ami nem tetszett, hogy a tréler gyakorlatilag egy darabból áll, az eredetileg vonat-alapra építeni csak némi díszítést kell.

tutu: IMGP0318

A következő napon raktam össze az épületet. Nem egy építészeti és szépészeti bravúr, csúnya színe van (vakolatlan?), a portál előtti kis tető számomra érthetetlenül önálló elemmel lett megoldva, az ablakokba telepített MOC virágokat meg kifejezetten rühellem. Bár korábban azt hittem, ez már megint egy túl magas ház, a kamion építése közben rámtört újdonsült pozitív érzelmek eloszlatták a sötét fellegeket: nem, már nem gondolom annak. Hogy mégis pozitív az építkezés ezen része is, azt a liftnek köszönhetem. Ötletes, jófajta, tetszik.

tutu: IMGP0311

A harmadik napra hagytam a legérdekesebbnek tűnő darut. Az is lett. Hosszú, aprólékos játékmenet, igazi szórakozás. Gondolom már azzal sem okozok meglepetést, hogy a méretével sincs bajom. Így működnek a magamfajta szélkakasok. (Mondhatnám persze a magam megnyugtatására, a való világban is ilyen irgalmatlan nagy egy építkezésen használatos emelő.) Negatívumként talán annyit, hogy nekem jobban tetszenek a korábbi kábeltekerő megoldások (pl. ez, vagy ez). Kifejezetten öteletes megoldás a használaton kívüli támasztékok elrejtése, de azt továbbra sem szeretem, hogy a kocsiba történő beszálláshoz effektíve le kell venni a tetőt (és mintha egy kicsit magasra került volna a kormány is).

tutu: IMGP0309

IV. Értékelés

8/10 a minifigeknek. Fél pont levonást a körszakállas figuráért. Nem ronda, de nem is egy végiggondolt fej. Másfél pont mínusz a sofőrért, mert legalább annyira antipatikus egy minifig, mint amilyen rossz arcok bírnak lenni a kamionosok. A mérnök viszont igazi jó arc, nyilván mert magamra emlékeztet.

8/10 a kockákért. Bármilyen megengedővé váltam is hirtelen a méretekkel, a panelekkel továbbra sem vagyok kibékülve. Több 1x1, 1x2, 1x3, 1x4 kocka a jövőre nézve játszhatóbbá, méginkább alapkészletté tette volna a dobozt. Mivel majd' kilencszáz, ráadásul sok témakört és színt felölelő elemről beszélünk ez esetben, túl sok levonást azért nem állítanék be.

9/10 az áráért. Amennyiért én vettem (17e Ft.), az simán verhetetlen, instant get, de még a 29e Ft-os shop.lego.com ár sem olyan, amire azt mondanám, ennyit nem ér meg. 

Bár akár maximális pontot, vagy ahhoz nagyon közelit is adhatnék, minden fellobbant szerelmem ellenére is levonok egy pontot, tehát 9/10. Az elveszett egy pont a panelek, a kicsit, bár nem bántóan elnagyolt ház, a minifigek és az irgalmatlan árkülönbségek rovására írható. Ennek ellenére hangsúlyozom: a készletnek mindenkinek meg kellene lennie, akit kicsit is érdekel a City-vonal. Sok jó és mégjobb szettel játszottam már életemben, tényleg. Ez a készlet a mégjobbak közül is kiemelkedik. Sikerült felnőttként is annyira lenyűgöznie, hogy izgatottan vártam a másnapi játékot (a több napra szétszórt építkezés előnyei ugyebár). Nincs sokkal jobb szó, élvezet volt építeni. Ami viszont ennél is fontosabb: rengeteg és tényleg sokféle elemből áll a készlet, amiből az alapjáték után gyakorlatilag bármi építhető. Ház, űrhajó, macska, Loch Nessi-szörny, kazettásmagnó, vagy tengeralatjáró. Erre mondom én az, hogy igazi alapkészlet, a lehetőségek korlátlan tárháza. Ha valakinek egy, de tényleg csak egy legója lehet életében, de az történetesen ez, akkor élete végéig boldogan legózni fog, kétségem sincs az ellenkezőjéről. Ehhez képest gondolom azt, hogy akár még a lego shop irgalmatlan ára sem őrült sok érte, mert örök és gazdag darab. (És ne feledjük, ezért ismétlem magam: ez a készlet értette meg velem, hogy a nagyobb méretek is működnek, lehet szeretni őket. Nem semmi, mondhatnám saját előzményeim ismeretében.)

V. lásd még

- Brickset adatlap, építési útmutatók
- még több saját kép
- régen kisebb daruk voltak
- ma meg nagyobbak
- és nagyobbak
- vagy éppen óriásiak 
- Construction subtheme
- elemlista a Peeronon
- még több kritika
- még több végigjátszás

Címkék: kritika lego 2009 city construction végigjátszás 9/10 lego city 7633 construction site építési terület

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr461696236

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Johnny336 2010.01.26. 08:31:25

Ezek szerint meg kell vennem. Ha te undorral tekintettél rá alapból, akkor hogy fogom én élvezni, aki már régóta szemezik a készlettel?! :D

Anak 2010.01.26. 11:56:45

Én sajnos beleestem abba a hibába, hogy karácsonyra megvásároltam a farmot. Hát dühöngeni tudtam volna, mikor tutu írta a két ünnep között az akciót pont ezekre a készletekre. Mindegy, előre senki nem tudhatta. Azért így is öröm volt összerakosgatni.

Anak 2010.01.26. 12:01:19

Hogy konkrétan a leírt készlethez is hozzászóljak: sajnálom, de nekem nem tetszik, olyan steril. Persze, hogy mi mást lehet még ennyi anyagból építeni az más dolog már.

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.01.26. 12:04:45

@Anak: hopp, a steril tényleg/mennyire jó szó rá. egyébként a tavalyi citys készletek többségére is igaz ez. (igen, a lehetőséget én is a készlet továbbélésében látom)

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.01.26. 13:18:15

de igazából minden sterilsége ellenére is megkedveltem. olyan ez, mint egy étel: igazából meg sem tudod mondani miért.

bence1998 2010.01.26. 14:15:33

nah,akkor én nem szeretem a cityt,mert nekem ez annyira nem nyerte el a tetszésemet.én is pont úgy vagyok,a zöld kamionnal, nem tetszik annyira,pedig ha a kezembe fognám,biztos máris megtetszene.ebből igazából a daruskocsi lenne jó(azért ritka hogy a városomban leszakdna a mozi hirdető panelja a 10184-ből),meg még csak a ház hogy legyen egy normális shop.

kisPocok 2010.01.26. 20:26:44

Tetszik a készlet. Túlságosan is. Ez azt jelenti, hogy +20 000 ft rákerült a "Sets You Want" listámra :)

@tutuka: Van egy végigjátszásom, írtam már neked mindenhova + rendeléssel kapcsolatban. Le ne maradjak róla! :)

Longeye 2010.10.15. 09:14:10

Most 16000-ért árulják a Guliver üzleteiben, meg még sok mást is kedvező áron. Szerintem érdemes szétnézni a honlapjukon.

tío · http://legozz.tumblr.com/ 2010.10.15. 16:47:46

@Longeye: Kösz a tippet, de azt hiszem a blog közönségének többsége bevásárolt belőle a nyári Tesco akció során 8.800 Ft-ért :)

Longeye 2010.10.15. 17:37:43

@tío: Ezt tényleg nem lehet überelni. Tavaly Karácsony után a Tescoban az összes Lego készlet le volt árazva 25%-kal. Hátha most is lesz ilyen...Akkor vettem meg az idén felbontandó ;o) adventi kalendáriumot (City) 3200-ért.

Attys 2011.02.19. 12:37:30

a szett nem tetszik nekem sem, bár nem is vagyok kimondott city-s de a belinkelt Loch Nessi-szörny az valami fenomenális.
sírta a röhögéstől.
:o)

Bateau 2011.03.13. 16:03:42

Most bontottuk fel a hosszú hétvégére, és van néhány negatív dolog. Pár alkatrész mintha silányabb minőségű lenne. Pl. fény felé tartva áttetsző (4200026 sárga 10-es egysoros). Érdekes, hogy a 4-es egysoros a régi, jó minőségű. Nem tudod véletlenül, melyik elemet hol gyártják? Azokat a továbbiakban kerülném. A magyar, cseh, mexikói elemekkel eddig nem volt baj. A 4263583 is könnyű, gyengébb elem.
A kormány a daruban nincs túl fent. A leírás szerint lent van, de így a vezető már nem fér be.

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.03.13. 20:30:06

@Bateau: a system elemeket csak az általad írt 3 helyen gyártanak.

Sztripszky Hiador 2011.03.22. 00:34:44

Újrakezdőként (ez volt a második doboz, mióta az utolsót, cca. 18-20 éve kibontottam) epic élmény volt összerakni! Sosem láttam egy dobozban ennyi kockát (a legnagyobb szettem a 6080-as volt, amit akkor gigantikusnak éreztem), és ami tényleg meglepő volt így, kis kihagyás után, az a számos ismeretlen és nagyon ötletes elem. Nettó három és fél óra volt, a széles vigyor közben pedig egyáltalán nem csak a sör számlájára írandó (célzóvíz kellett is egyébként a matricák miatt).
Az épület sokak által megénekelt szürke-piros kombója tényleg kiábrándító, vannak elemek, melyek minősége valóban kifogásolható, de valahogy én most emiatt sem tudok őszintén panaszkodni. Attól tartok, kénytelen leszek komolyan építkezni, ha már ilyen jó kis brigádom lett :)
(Egyébként 15 egység volt a faterkán, nekem simán megérte.)
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...