Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

A halásztanya

2011.07.12. 14:00 - Scorpicore

Sajnos az építgetés nem mindig olyan könnyű, mint ahogy azt elképzelem. A mostani  kifejezetten nehéz volt, pedig olyan biztatóan indult.

Kezdetek: Maga a terv már egy hónapja fogalmazódott bennem. Az ihletet a Rocky River Retreathez tartozó baseplate adta. Tulajdonképpen, nem az ötlethez választottam alapot, hanem az alaphoz ötletet. Adva volt, egy szerintem kifejezetten inspiráló, és szép baseplate, ehhez kellett már csak kitalálnom egy igazán odaillő építményt.
Miután ez nagyjából körvonalazódott, nekiálltam kiszortírozni az összes elemet, ami szükséges lehet hozzá. Szín szerint gyűjtögettem, több tárolóba. Ezt a fajta szortírozást azért láttam jónak, mert színből kevesebb tárolóra osztható, és az előzetes elképzeléseim szerint, nem kell sűrűn váltogatni a színeket az építés során.


| Kisebb kavalkád, és cirka 4000 elem.
Végül az építményhez, csak nagyjából 1000 elemre volt szükség. |

Az Építés: A nehézség itt mutatkozott meg. Nem is kicsit. A fő gond az volt, hogy bár volt egy elképzelésem. De miközben építgettem, már nem voltam vele teljesen elégedett. Így szétszedtem azt, és újba kezdetem. Persze az sem tetszett, és így újragondoltam, hogyan is legyen. Szerencsére legkésőbb az első szint felépítéséig meglátom azt, érdemes-e folytatni, vagy sem.


| Az első verzió, itt még bizakodó voltam. |

Végül, mikor már negyedjére szedtem szét az alkotásomat, kissé elvette a kedvemet. Nagyjából 7 óra kellett ahhoz, hogy ez megtörténjen, és félre rakjam az egészet.         
Szerencsére, jó néhány óra elteltével – már este – elővettem a táblát, és egy új terv szerint kezdtem építeni. Megépült egészen az első szint, és tudtam, így jó lesz.

Másnap be fejeztem az építményt, és így, hogy már minden klappolt, hamar megvolt.
Harmadnapra végignéztem egy kicsit, és apróbb változtatásokat eszközöltem, a figurákat átrendeztem, és már készen is állt a fotózásra.

Végül a kész alkotás:

2

A halásztanya, pihenő a folyón utazok számára, és a környék halászainak(horgászainak).A halásztanya egy család tulajdonában van, és felvásárolják a horgászok által kifogott halakat, és azt eladják nagy tételben a közeli piacon. Végezetül néhány kép, kommentár nélkül:

1

5

6

További képeket itt találtok. A korábbi alkotásaimat pedig itt.

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr413054947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Konstans 2011.07.12. 14:16:32

Szerintem nagyon jó lett és most nem leszólni szeretném a művedet, meg nem is átvarjálni ,de a terasz korlátja alá tényleg arany színű 1x1-es kör alakú kockákat kellett volna rakni? Meg a boltívben is látok ilyen aprócska elemeket...
A fa nagyon tetszik és aranyos az épület! :)

Konstans 2011.07.12. 14:26:57

Scorpicore:
-A kész műveidet összeépítve meg tartod, vagy egy idő után szét is szeded?
-Hogyan gyűjtögetsz egy alkotásodhoz kockákat? (készletek, elem kiegészítőket veszel, rendelsz valami online oldarról?)
-A megvalósítás tehát csak egy ötlet, sok kocka, türelem és idő?!
Mondjuk nekem nincsen 4000 kockám, de egy 1000-ből tudnék táplálkozni. Eddig mindig kétbalkezes voltam az alkotás terén (tehát megközelítőleg sem látszott ugyan az az asztalamon ,mint a gondolataimban).

Llew 2011.07.12. 14:53:45

Klassz kivitelezés, jó összkép, bár az építmény maga nekem elég fura. Én inkább egy kétlyukú kőhidat és mellé a házat/kunyhót, meg a fát építettem volna.

Scorpicore 2011.07.12. 15:13:51

@Konstans:
- A boltívbe az arany 1x1-esek tényleg nem kellettek volna :D De a korláthoz szerintem jól megy.
- Egy ideig megtartom összeépítve. Amíg a bele épített elemek nem kellenek. (Persze fájó szívvel szedem szét.) Sajnos nincs annyi elemem, hogy nélkülözni tudjam egy-egy MOC után.
- Szoktam bolti készleteket is vásárolni, főként Castle-t, de amúgy meg Bricklinkről szoktam alkatrészeket rendelni. Általában ha nekiállok építeni valamit, akkor látom, hogy ha valamilyen típusú elemből kevesebb van a szükségesnél, így abból rendelek még. De van, hogy fejben megvan, nagyjából mit fogok építeni, és megrendelem hozzá Bricklinkről, ami majd feltétlenül kelleni fog.
- A képen lévő elemek száma nagyjából 4000 ezer, de ez csak amit a MOChoz válogattam. A Brickset alapján 9542 elemem van, de ebben nincsenek benne amiket Bricklinkről rendeltem, az úgy további 1500.
A megvalósításhoz nem feltétlenül kell sok kocka. Minden az ötleten múlik, hisz egy 50 elemből álló Microscale is lehet nagyon jó, meg egy 10 000 elemből álló építmény is. Az idő meg főként a MOC nagyságától függ (többé kevésbé :D). A sok kocka nem azért jó h nagyot lehessen építeni, hanem h részleteset. :) (Legalábbis szerintem. A Bricklink rendeléseim zöme apró elemek. A speciális, apró elemek szoktak először elfogyni.)
@Benjamin: Köszi! :)

zsok 2011.07.12. 18:00:54

Na talán ez kihoz engem az alkotói válságból és ad egy nagy adag inspirációt. :-)

A szortírozást én is hasonlóan, színek szerint csinálom + kis/nagy elem szétválasztás. Látom nálad is egybe megy a kétféle sötétszürke, már megőrjít a legó a sok árnyalatával :-S.
A zöldek teszik olyan élővé az egészet, kár, hogy azokat az elemeket aranyáron mérik bricklinken (is). Ha valakinek van eladó ződdsége értelmes áron, akkor do not hesitate to contact me...

Meg az sem árt, ha van az embernek egy western-erődnyi barna fatörzsimitálós kockája.

Kicsi önreklámként belinkelem a Game of Thrones-os MOC-omat, megihletett a királyölő, mert az a jelenet, amikor megölik az őrült királyt, kimaradt a filmből.
www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=476874

rozsamarci 2011.07.12. 18:28:27

Zsír! A tetőn a lámpát zúzd le! :)

Scorpicore 2011.07.12. 20:51:41

@Llew: Másképp túl egyszerű lett volna :D
@zsok: A zöldség az tényleg kissé aranyáron van, bár szerencsére már elegendő mennyiség gyűlt össze nekem. :)
@rozsamarci: Bántja a szemed az a szerencsétlen lámpa ott fent? :D

Ha van kérdésetek a témával kapcsolatban, nyugodtan írjátok meg.

Konstans 2011.07.12. 21:52:17

@Scorpicore: A Flick'r fotolistádon szereplő alkotásaid közül szetted már szét valamelyiket?
A kisház belseje is ki van dolgozva?
Scorpicore köszi a kérdéseimre a valaszokat! :)

Scorpicore 2011.07.12. 22:09:24

@Konstans: Ezt leszámítva, minden ami a FlickR-en van, az már történelem. Sajnos már minden szét van szedve, nem valami szívderítő procedúra.
Igen, kivan dolgozva a belseje, de csak annyira, hogy be van bútorozva. (Az is csak azért, mert az építés korai szakaszában még hátulról nyitottnak terveztem.)
És szívesen :)

fragmented__figure 2011.07.12. 22:30:19

az összes eddigi alkotásod annyira bájos, hogy az elképesztő. ez sem kivétel. keep coming =)

fragmented__figure 2011.07.12. 22:31:26

u.i.: a hozzászőtt sztori prájszlessz :D

Rudymester · http://retrofaktor.blog.hu 2011.07.13. 08:25:57

A Castle vonal nem a kedvencem, de ez az alkotás nagyszerű. Kár, hogy majd szét kell szedned.

Szép munka!

Longeye 2011.07.13. 19:56:01

Jó ez lámpástól, aranypötyistől...mindenestől!
A lámpás kell, hogy a halászok hajnalban is hazataláljanak az éjszakai horgászatról ;o)
Csak egyszer az életben lenne valami értelmes ötletem, amit meg tudok valósítani...:(

Konstans 2011.07.14. 21:59:48

@Scorpicore: A majisto's Hideout- korábbi alkotásodba a lángnyelvet te ragasztással hoztad össze?

Scorpicore 2011.07.14. 22:28:13

Köszönöm mindenkinek!
@Konstans: Nem, van arra jobb mód. A lángnyelvek közül egyhez pont bele lehet pattintani a tövénél lévő kis pöcköt. Nem olyan könnyű, ha sok van összefűzve akkor már nagyon törékeny.

Plenni 2011.07.15. 09:28:25

Nagyon szép. Megnézem a régebbieket is. A legtöbb azokból is tetszett:)
Amik miatt külön leemelem a kalapom, mert egy csomóan beleesnek ezekbe a hibákba:
- akkora méretű MOC-ot csináltál, amekkorára 100%-os igényességgel tudtál anyagot felvinni. Nem vállaltad túl magad.
- minőségiek a fényképek (Élesek és a fotóháttér is rendben van. A halálom a bemozdulós kép, amikor minden homály és csak a háttérben lévő polc csipketerítője látszik, meg a rumlis asztal)
- a beállítások is profik
-nem poros a LEGO (bár ugye ez is a minimumelvárás lenne)

Tomi

Scorpicore 2011.07.15. 14:53:53

@Plenni: Köszönöm. Igen, mint itt is látszott a korábbi terv nagyobb volt, de nem volt számomra eléggé kidolgozott, így lett a mostani, ami méretre jóval kisebb.
Bemozdult kép = instant törlés. Arra allergiás vagyok :D Csak éles képek maradhatnak a végére. Nagyjából 30-40 képet készítek, ezeket szoktam leszűkíteni nagyjából 8-ra. Arra a nyolcra ami megmutat minden fontos részletet.
Porosnak azért nem poros általában, mert az építményt le szoktam takarni a fotózásig.

2011.12.11. 19:43:43

Ügyes vagy! Szép lett.
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...