Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Olvasó játszik: 10212 Lambda-Class T-4a Shuttle

2011.01.22. 06:00 - tutuka

Na megtörtént ez is, újra elkezdtem legózni. Gyerekként a System és a Duplo korszak kimaradt, egy kisebb alapkészletem volt ami kb csak alap, színes brickekből állt. Ugyanis nagyapám volt olyan menő, hogy 6 éves létemre egy komolyabb Techniket, a 8440-est vett karácsonyra, onnantól csak Technik. Aztán jött idősödtem, jött a számítógép, a bulik, csajok én meg szépen elfelejtettem, mi is az a LEGO.

Kb fél éve rábukkantam a blogra az indexen, visszajöttek az emlékek, megtudtam, hogy léteznek felnőtteknek szóló LEGOk: na, innentől nem volt visszaút, kellett egy LEGO.

Akkor milyen is legyen? Legyen nagy, bonyolult és álljon sok elemből. Játszhatóság nem szempont, elvégre csak az összerakás meg a kinézet számít nekem. Néztem a témákat, és mivel SW-t is nagyon szeretem, eldöntöttem, hogy nekem SW LEGO kell. Ez nagyon leszűkítette a kört: UCS. A régebbiek elérhetetlen áron vannak (főleg a 10179), tehát marad a mostani választék. A 10215 nem tetszik, kicsi is és én szigorúan az eredeti trilógia híve vagyok. Tehát a 10212-t választottam.

Ez egy olyan készlet, ami, csakúgy, mint a többi UCS, megosztja a véleményeket. Egyesek nagyon szeretik, mások elítélik őket. Kifogásolják, hogy teljességgel játszhatatlan (ami igaz is). Ez a készlet nem játékra készült, hanem arra, hogy élvezetes legyen építeni, utána meg szimplán jól nézzen ki, az eredeti minél hűbb mása legyen. Én eszerint fogom értékelni.

I. Alapadatok

Neve: Lambda-Class T-4a Shuttle
Sorozatszám: 10212
Témakör: Star Wars
Altéma: Ultimate Collector Series
Kiadás éve: 2010
Kockaszám: 2503
Ajánlott életkor: 16+
Minifig: 5db
Ára: 79990 FT (shop.lego.com) (én még a 74990 Ft-os áron rendeltem meg, azóta minden emelkedett, gyanítom a hulladék forint miatt)

II. Mi van a dobozban?

A doboz nagyon nagy (tényleg), azt hinné az ember, hogy a fele üres. Pedig szinte teljesen kitölti a tartalma: 24 zacskó és 4 építési útmutató, és egy matricás papír. A zacskókban ezen felül található 8 kisebb zacskó is. Egyes elemekből nagyon sok van (akár 100+), ezek külön zacskót kaptak. Nagyon sok Technik elem van a készletben, majdnem a fele.


| kép: Lumix |

III. Játékmenet

Az építés a szárnyak mozgatószerkezetével kezdődik. Teljességgel Technik, kb minden elemében. Fogaskerekek, rudak, pöckök (nem ismerem a szaknyelvet, én így hívom őket). Nem a könnyebb fajtából való, mert pontosan be kell állítani mindent, hogy a fogaskerekek rendesen illeszkedjenek és az elemek is szimmetrikusak legyenek (különben nem tudod rögzíteni a szárnyakat, ami csak jó sok idő múlva derülne ki), utána meg úgy rögzíteni, hogy ne mozduljanak el közben. Egy, eddig csak Systemmel játszó legozónak sok szenvedést okozhat.


| kép: Lumix |

A szárnyak két kurblival tekerhetőek fel és le. A mozgatószerkezet a sikló rakterében helyezkedik el, a következő lépés ennek a beborítása volt. Teljesen hagyományos építkezés volt.


| kép: Lumix |

Megépült még a kabin belseje is.


| kép: Lumix |

Következik a felső szárny. A váz technik elemekből áll, pöckökkel összekapcsolva. Nagyon sok benne az 1x1-es lyukas brick, ezek segítségével vannak összekapcsolva a technik és a hagyományos elemek. Egyébként szükség is van rendesen a technik elemekre, mivel a szárny olyan nagy és nehéz, hogy csak ezekkel lehet neki kellő stabilitást és merevséget biztosítani, továbbá olyan tartószerkezetet építeni, ami meg is tartja.


| kép: Lumix |

Hagyományos elemekből egyszerűen összeomlana az egész: itt a lyukas elemeken keresztmerevítések futnak végig, vízszintes irányban is stabilitást adva a szerkezetnek.

Következőnek a kabin borítása, a hajtómű és a leszállótalp épült meg.


| kép: Lumix |


| kép: Lumix |


| kép: Lumix |

A kabin felhajtható, kényelmesen bele lehet ültetni a figeket. Csalódás viszont, hogy egy UCS készletben matricázni kell a monitorokat (összvissz ennyi matrica van, plusz a hajó kis táblácskája). A panelek szerencsére már nyomtatottak.


| kép: Lumix |

A 2 oldalsó szárny építése hasonlóan zajlik, mint a felsőé. Viszont a rögzítésük, az valami horror. Két rúd áll ki a szárnyak rögzítésénél. Kb. 10 perc volt, mire beszenvedtem őket. Bár készítettem egy képet a tenyeremről is, de annyira gagyi a kamerám, hogy nem látszik a sok kis gödör, piros folt és néhol kicsit lenyúzott bőr.


| kép: Lumix |

Befejezésül megépítettem a gépágyúkat és valami a izét a hajtómű felett, amiből két rúd áll ki. Ezt azért említem meg, mert itt hibás volt az építési útmutató. Az aljára be kellett rakjak a tartalék elemek közül egy kis sárga kör alakú elemet, hogy rögzíteni lehessen.
Az építkezés a tartóállvánnyal végződött, amire a leszállótalpak leszerelésével lehet rátenni a gépet. (ez is technik volt)


| kép: Lumix |


| kép: Lumix |

IV. Értékelés

Minifigek: az Imperial Pilot és Commander, valamint Luke exklúzív, csak ebben a készletben beszerezhető. Vader nagyon jó, jár hozzá egy kis szövet köpeny :) A lézerkardok króm nyelűek. A figek jók, mindegyiknek rendes arca van, bár a hátuk nem mintás. Luke Endoron elfogását, valamint a Halálcsillagra szállítását testesítik meg. A stormtrooper, hát vele meg nem tudom mi van, ment vissza a dobozba hely híján, extrának minden esetre megteszi. 10/10



| képek: Conchas |

Kockák: 2503 elem nem kevés. Mondjuk ezekből kb 300 szimpla technik csatlakozás. Alapjában véve elégedett vagyok velük, nincsenek giga elemek. Ha a felhasználhatóságot néznénk más készletekben, akkor elég silány pontot kapna. De a készlet nem elembányának készült, az elemeknek mind megvan a funkciója. Tény, sok benne a technik, ami egy kicsit zavar, de ekkora szárnyak, főleg a mozgatásuk, megoldhatatlanok lettek volna nélkülük. 8/10.

Játékélmény: Építeni nagyon élveztem, főleg ennyi idő után. Nem volt könnyű mit ne mondjak. Az elemeket a zacskókban hagytam, de így 9 órán át építettem, ha a szüneteket nem számolom. Mondjuk az újrakezdés miatti tutyimutyiság hozzátett olyan 2 órát. A szárnyak csatlakozását leszámítva nagyon élvezetes volt, tetszettek a megoldások, ahogy ilyen nagy elemeket stabilizált a technik és a hagyományos elemek ötvözésével. Hagyományos játékra tökéletesen alkalmatlan, a rakteret elfoglalják a tartószerkezetek (sokan ezt nagy hibának róják fel ennél a készletnél, de máshova nem lehet rakni őket). Egyedül a kabinba lehet minifigeket (4-et) ültetni, azt is csak azért, hogy ne legyen üres, ha már átlátszó. Számomra a célnak megfelel a készlet: NAGYON jól néz ki. És erre találták ki. 9/10, a lenyúzott tenyerek miatt.

Ár: DRÁGA. Nagyon sok elem, de egy modular building készletben közel ennyi van, és azok fele ennyibe kerülnek. Miért vettem meg akkor? Mert jobban tetszett,másrészt ha a kifutott nagyobb használt UCS-ek árát nézzük, amiknek minden eleme hibátlanul megvan, többe kerülnek mint újonnan. Vagyis befektetésként is tekintek rá, ha netán később megszorulnék anyagilag. 4/10


| kép: legorods |

Összesen: Nekem nagyon tetszik a készlet, és nagyon jól mutat a szobában. Az én elvárásaimat kielégíti. Aszerint pontoztam, amire készült. Nem az az ember vagyok, aki körberepülné a szobát vele. Az üres raktér ezért nem is nagyon izgat. Akinek játszani kell, vegyen 7166-ost. Az én értékrendem szerint 8/10

V. lásd még

- a készletről korábban a blogon
- építési útmutató: 1., 2., 3., 4.
- elemlista
- helyigényes az építkezés

Címkék: kritika lego star wars 2010 8/10 csucsu ucs olvasó játszik 10212 lambda class t 4a shuttle original trilogy ultimate collector series

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr802584207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

InversioN 2011.01.22. 09:41:52

No, közel sem a legtökéletesebb végigjátszás, amit írhattam volna...:)

Mindenesetre ajánlást nem tettem bele, pedig azt hiszem szinte az a legfontosabb:
Ajánlanám azoknak akik szeretik a SW-t, nem riadnak viszont a játszhatatlan készletektől (háttérnek nagyon jó egy endori jelenetnek!), de szeretnének valami olyat, ami a szoba dísze lehet. Szerintem ez az eddigi legszebb nagy UCS, a Falcon és a Star Destroyer egy szürke valaminek tűnik egy SW-ben jártas ember számára, amíg ennek szép, tiszta, időtálló formája van. Persze ha nem riadnak vissza az árától, de ha egyszer sikerül beszerezni, egy csodálatos készlettel lesznek gazdagabbak, ami garantált áll-leejtést garantál.

A hibás útmutatóról, amiről írtam, meg annyit, hogy a neten levőkben már javított a hiba. Gyanítom, valami első szériás cuccot küldtek.

Köszönöm, hogy elolvassátok, remélem tetszeni fog!

InversioN 2011.01.22. 09:43:30

Mármint NEM jártas. (szerkesztés gomb mikor lesz? :O)

Brickfan 2011.01.22. 09:45:46

Wow, gratula! Nagy SW rajongó vagyok (nem LEGO-ban, ott egyelőre még nem kapott el a gépszíj :) )

A befeketetés mivoltával egyetértek, ha megteheted, hogy beruházol, tuti csak jól jöhetsz ki belőle az évek múlásával!

Én is elképzeltem egy ilyet itthonra, DÍSZKÉNT, nekem az a problémám, hogy irdatlanul porosodna és képtelen lennék takarítani, azt pedig sajnálnám, hogy koszolódik :(((

Erre van már valami megoldás, hogy hogyan NE legyen por a legkisebb rejtett zugokban? Vagy csak a rendszeres szétszedés és mosás segít?

InversioN 2011.01.22. 09:59:01

@Brickfan:
Köszi!
Van egy nagynyomású levegőspray, amit számítógépek belsejének tisztításához használnak. Nos, az jó LEGOhoz is.

Hipp 2011.01.22. 10:26:01

Nagyon gratulálok a készlethez. Én egyáltalán nem vagyok SW rajongó, de ez gyönyörű, és monitoron keresztül is érzem a többlet tartalmát. Ez inkább műtárgy, mint játék.

egak 2011.01.22. 11:10:12

Hát igen... Ezt már én is nézegettem a lego.com-on, de a lottóötös kategóriába soroltam. Úgy érzem, hogy még fejlődnöm kell LEGO-rajongás terén, hogy 80000 forintot elköltsek egy készletre.

Viszont nagyon örültem, amikor megláttam, hogy valaki végigjátszotta. Köszönöm és gratulálok hozzá! :)

rozsamarci 2011.01.22. 11:45:15

Nagyon klassz lett a poszt, marhajól néz ki a gép, jók lettek a fotók, minden príma, gratulálok :) "nagy" elhatározásom, hogy megépítem a mid-scale star destroyert darabokból összeturkálva, ami ugye ehhez képest egy viccnek tűnhet, nem pedig álomnak :D

2011.01.22. 13:52:17

aranyos ahogy Luke és Vader ott üldögél egymás mellett... vajon miről beszélgethettek? ;)

Llew 2011.01.22. 14:48:37

@Gibbons:

-láttad már az új VT-16-ost?
-még nem,de a többiek azt mondják érdemes megnézni

Darth Brick 2011.01.22. 17:15:51

Mindenféle téren gratulálok, nem semmi a mutatvány. Ez a készlet nekem nem tetszik, kicsit savanyú a szőlő alapon sem.(pénz sem igen lenne rá, meg lakást is kellene cserélni, hogy méltóképpen elhelyezhessem.) én is jobban örültem volna egy a két végállásban rögzíthető szárnynak, és használható raktérnek, de ennek kialakítása nagyjából lehetetlen, mivel levehető tető kellene, ami a függőleges vezérsík miatt necces, legfeljebb nőgyógyászok tudnák a rakteret kezelni a merevítésektől.
Látványnak: hanyattesős!

Konstans 2011.01.22. 17:24:44

A készletbe Véder úr kapott arcot vagy teljesen befeketítették esetleg meg maradt a zombi feje?
www.bricklink.com/ml/sw004.jpg
Szerintem szép gép csak a feje egy túlméretezett fehér egérre hasonlít. Szép munka ekkora készletet (végig)játszani, pontosabban összerakni mert játékra szerintem túl nagy.

Almaspite 2011.01.22. 18:05:13

@Konstans: Van egy másik Véder nagyúr is:

www.bricklink.com/ML/sw209.jpg?0

Amit te linkeltél, az sw004 -es modellnek kék-piros a mellkasán a hordozható vastüdő két ledje, ennnek az újnak meg, az sw209 -esnek meg zöld-piros.

Drakolder 2011.01.22. 21:19:02

@CsuCsu: Klassz végigjátszás. Sokan irigyelünk ezért a készletért :)

www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=124587

Itt a MOC ami megihlette a LEGO designereket :)

Gábor H · http://www.flickr.com/photos/gabor_horvath/ 2011.01.22. 21:30:57

@CsuCsu: marha jól néz ki, de nem venném meg. Nem szeretem polcra tenni a legókat, nem gyűjtök. Nekem a 7659-es van meg, azzal jól lehetett játszani, és jó elemek vannak benne.

starfighter9 2011.01.27. 11:17:02

Sziasztok!

Eddig csendes követője voltam az oldalnak!
Nagyon tetszik! Klasszak a cikkek!
Jó tudni, hogy nem csak én maradtam gyerek egy kicsit! :)

Segítséget szeretnék kérni!
Régóta szeretném beszerezni a UCS 10179 Millenium Falcont! Tudnátok adni egy kis segítséget?

Előre is nagyon köszönöm!
Csak így tovább!

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.01.27. 12:10:05

@starfighter9: meddig jutottál a keresésben? Bricklinken voltál már?

starfighter9 2011.01.27. 13:56:47

@tutuka: Igen néztem már!
Nem nagyon szoktam így vásárolni és ezért nem tudom, hogy az mennyire megbízható!
Gondolom az árakat látva érted, hogy miért keresek totál biztonságos formát! :)

Llew 2011.01.27. 14:10:34

@starfighter9: én átveszem és összerakom helyetted, ha ez segítség :D
ha több kell akkor: bricklink.com és ebay.com

starfighter9 2011.01.27. 14:33:11

azt mindjárt gondoltam, hogy lenne segítség összerakni! :)

Llew 2011.01.27. 15:47:05

ha már offolunk
@starfighter9: nulla bricklink és ebay tapasztalattal azt mondom keress sok eladással rendelkező eladót, azoknál valószínűleg kisebb a kockázat
illetve, hogy eloszlasd a saját kétségeidet, bizalmat nyerj a rendszer felé, érdemes lenne valami kisebb, olcsóbb tételt vásárolnod valamelyiken. Legalábbis én ezt tenném.

Egyébként használtat vagy MISB-et tervezel?

Az a "baj" ezzel a 10179-essel, hogy még ha a pénz meg is van rá, akkor az emberben felmerül a dillemma, hogy erre költse-e el, vagy vegyen rajta inkább 5-10-20-x kisebb készletet. Mert akkora összegről van szó, hogy abba más régi és drága SW készletek is bőven beleférnének.

kopeszkugelu 2011.01.27. 15:59:43

@starfighter9: Rendhagyó ötletem van.
Ha nem befektetési céllal veszed, hanem "csak" összerakni és díszként használni, akkor érdemes megnézni az útmutató alapján, hogy melyek azok az elemek amik a borítás részei, és csak azokat megvenni új és színhelyes alkatrészként. Alig van benne olyan elem ami csak ebben a készletben van -> horror drága.
A belső váz elemeit felesleges újként/színhelyesen beszerezni, nem látszanak, jó esetben akár a nagy része van is az otthoni készletben, nem ritka alkatrészek.
A figurák is egyre olcsóbbak lesznek az új falcon megjelenésével, ha jó láttam nagy az átfedés köztük, de a 8092-esben is van belőlük, sőt, mágnesben is. Mindenképpen érdemes olyan boltból venni ahol sok alkatrész megvan, még akkor is ha drágábbak, hiszen a postaköltségen sokat spórolsz. Még egy érv a darabokban vétel mellett, hogy elkerülheted a vámot, és ha nem kell doboz és leírás akkor rögtön spórolsz min. 30ezret-t + min. 3 kg-nyi postaköltséget.
Én most éppen ezt csinálom a 10030-assal. A régi szürke verzióm van, ami nem néz ki jól a 10179 új szürkéje mellett, vásárolgatom a borítás részeit bricklinkről, lényegesen olcsóbb, mint az egészet mégegyszer megvenni.
Szerintem harmadáron lehet így a falconod, persze ez függ a már meglévő alkatrészek számától is.

Llew 2011.01.27. 16:02:06

Ja még annyi, hogy a súlya miatt az eladási árra számold még rá annak min 20-40%-át postaköltségként.

starfighter9 2011.01.27. 16:03:55

@Llew: elég régóta töröm a fejem, hogy ennyi pénzt költsek e rá! :)

@kopeszkugelu: ezen is nagyon agyalok, hogy mekkora élmény lenne úgy összerakni, hogy mindent én vadászok össze hozzá! :)
még ízlelgetem ezt is! :)

ja és természetesen köszi a reakciókat

starfighter9 2011.01.27. 16:05:38

@kopeszkugelu: majd elfelejtettem! Természetes, hogy NEM befektetési céllal veszem!

@Llew: igen annak már utána néztem, hogy jó zsíros mire ideér! bár ha EU-n belülről rendelem az meg annyival drágább is...

Llew 2011.01.27. 16:09:04

az előző @starfighter9:-nek ment persze

@kopeszkugelu: egy csillagromboló már nem is elég? :D
Az ötleted jó, de kicsit bonyolult. Nem egyszerűbb akkor már kompromisszumot kötni és egy jó állapotú használtra vadászni az ebayen? Szerencsés esetben az is kifogható lehet a MISB 3/4-éért.

Llew 2011.01.27. 16:18:52

@starfighter9: elcseszte, aki nem vette meg, amíg gyártották (SD 10030 dettó), bár nem tudom mióta szállít a S@H Magyarországra, lehet csak külföldi ismerősön keresztül ment volna.

EU-n belüli vásárlással az a gond, hogy töredék része az eladóknak van ott. Azon kívülről meg kérdéses, hogy egy ekkora tételre lecsapna-e a vám és ráhúzná-e a nem kevés Áfát?
Érdemesebb lenne egybekötni egy külföldi úttal és személyesen haza hozni. :D
Na jó, kivettem a kezem a biliből, és nem álmodozom tovább.

kopeszkugelu 2011.01.27. 16:23:28

@Llew: így is csak 1 lesz, csak kicserélem a borítást régi szürkéről újra.
Ebaynél is az a baj, hogy nagyon elszalad az ár, ráadásul érdekes módon Eu-ban ritkán adnak el, legalábbis amikor én nézegettem ez volt a helyzet. A vám pedig nagyon durva is tud lenni.
Tény, hogy nem lehet egyszerű több 1000 alkatrészt összegyűjteni, ráadásul visszatarthat az, hogy akár hetekig csak költöd a pénzed, de nem tudsz építeni, de hát kompromisszumot kell kötni. Vagy spórolsz 150k-t vagy azonnal van egy készleted (bl-en jelenleg Eu-ban 250k a legolcsóbb bontatlan).
Én viszonylag sokat vásárolok bricklinkről, havonta 20-25 alkalommal, mindig eltervezem, hogy miket akarok építeni, összerakosgatom a wanted list-et, és elkezdem pakolni a kosarat, amikor végeztem rendelem, rákérdezek mennyit pakolhatok még azonos postadíjért, és véglegesítek, így is lehet spórolni. De lehet akár PAB-ról is rendelni fix postaköltségért bármennyi alkatrészt, drágább a darabár, de spórolsz a postán.
Jól végig kell gondolni, és akkor nem bonyolult, max. időigényes.

Llew 2011.01.27. 17:15:42

@kopeszkugelu: pedig a régi szürke szebb :)

szerintem nem meglepő, hogy az EU-ban kevés az eladó, illetve jóval drágábbak, mikor szinte bármelyik készletet megnézve az USA-ban (+ Dél-Koreában, és biztos van még ilyen) eleve kétharmadába kerülnek. Így lehet, hogy a mostani EU-s eladók is már harmadik eladók, akik a tengerentúlról vették, és már a saját hasznukkal, vámjukkal terhelten adják tovább.

én máig bánom, hogy a 3-4 éve itthon látott 10030-ast nem vettem meg 100 000-ért, vagy a Falcont 150 000-175 000-ért, amíg árulták az egyik webshopban

a gyártás leállása óta eltelt ~félévben szerintem annyira elszaladtak az árak, hogy már leginkább csak a pénz nem számít vásárlóknak van nyitva a piac. Mert akinél egy picit is számít az hiába mondja, hogy ok 200-at rászánok, ha a postaköltség + a vám még egy 100-ast rádob.

kopeszkugelu 2011.01.27. 17:47:43

@Llew: Igen, szebb a régi szürke. Első körben a falcont akartam régire színezni, de abban vannak olyan alkatrészek amik nem léteznek régiben. Meg akkor már ott lenne a 10175 is ami szintén új szürke, így egyszerűbb és olcsóbb is a 10030-at "színezni".
Viszont állítólag az új nem színeződik el idővel. Kíváncsi leszek rá, bár az én készleteim mind eldobozolva vannak, így nem valószínű, hogy látni fogom a különbséget. Pedig olyan szép együtt kirakva az összes UCS :)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.01.27. 20:37:43

Srácok, én ezen számok hallatán simán leájulok a székről...

Llew 2011.01.27. 21:33:46

@kopeszkugelu: Elrakva mi értelme gyűjteni őket? Vagy neked befektetésre vannak? Bár akkor nem bontanád fel őket.
"Pedig olyan szép együtt kirakva az összes UCS :) "
Ne fájdítsd az ember szívét. Vagy ha már igen, akkor tedd rendesen és írj végigjátszást, meg csinálj egy képet az UCS flottáról. :D

@klarky:
Miért, te még sosem beszéltél több száz ezer forintról? :D

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.01.27. 21:54:48

@Llew: De-de, csak nem egy legó kapcsán! 8-)))

Én lassan egy hónapja kínzom magam, hogy megvegyek-e egy 8053-as technicet, pedig az max. 30 ezer...

Llew 2011.01.27. 22:23:29

@klarky: mi is - illetve én mindenképpen - csak beszélünk róla :D

na igen, nemrég megvettem a 7947-est a gazdaságos hipermarketben, pénztáros lehúzza a vonalkódolvasón, majd bemondja az árát mondván nehogy meglepetésként érjen (~12000) Mondom stimmel, ennyi volt kiírva, nincs meglepetés (így is 1-2000 ezerrel olcsóbb volt, mint máshol, ahol láttam). Erre azt válaszolja, hogy őt bizony meglepetésként éri, hogy ennyibe kerül. És ez csak egy leginkább közepes árú készlet.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.01.27. 22:42:39

@Llew: Hát, gondolj bele. Szegényke hazavisz vagy 80 nettót (max.), abból nemigen jön ki a gyereknek egy 8053-as, de még egy általad vett doboz sem.

És sajna erről nem ő tehet. 8-(

kopeszkugelu 2011.01.27. 22:59:15

@Llew: Végtelenül egyszerű a magyarázat, nincs elég hely kirakni őket. A házikó a kis LEGO szobámmal még kis ideig álom marad, kell a pénz még több LEGo-ra :D. Kisfiam nemrég kezdett el járni, és elég keményen rendezi át a lakást, kevés az olyan hely ahol nem éri el. Karácsonykor terveztem az egész flottát összerakni és lefotózni, de nem volt idő az összesre. Nem teljesen szétszedve vannak tárolva, nagyobb darabokra bontottam őket, úgy vannak elrakva, így a végső fotónál az összes max. 1 óra alatt összerakható. Mindegyikről csinálok fotókat építés közben, lesznek végigjátszások, de egyben is szeretném az egészet lefotózni, és egy olyan végigjátszást a végére ahol levonhatjuk a konzekvenciát, hogy melyik a legjobb, és főleg, hogy melyik éri meg az árát. Nálam egyébként nem a 10179 a favorit...

Llew 2011.01.27. 23:00:56

@klarky: igen erre gondoltam, kicsit kényelmetlen is volt, bár a dologról asszem én sem tehetek

kopeszkugelu 2011.01.27. 23:11:22

@klarky: Hát én úgy fogom fel az életet, hogy azért dolgozom, hogy jól éljek. Amíg nem a családom elől veszem el a rávalót addig megveszem az összes dolgot amire vágyom. Persze vannak szűkösebb hónapok is, akkor nem vásárolok, helyette építem asszonnyal a felhalmozott adagot. Úgy gondolom, hogy minden csak kompromisszum kérdése, nekem pl. nincs káros szenvedélyem, nem járok már bulizni stb., inkább munkával és a családdal töltöm az időt, így mindig jut egy "kicsi" LEGO-ra is. Ráadásul csak 1 témát gyűjtök, +3 témában próbálok építgetni, nagyon ritkán csúszik be egyéb készlet, csak ha nagyon olcsó, rakom már el a gyermeknek a LEGO korszakára.

Llew 2011.01.27. 23:11:32

@kopeszkugelu: helyes
Ha mind megvan, akkor legalább egy lakásdarab már kijönne az árukból, de ugye "az ember nem árusítja ki az élete álmát" (Volt egyszer egy vadnyugat, bár lehet nem pontos). :D

Újonnan vetted őket? Teljes Star Wars gyűjtemény, vagy "csak" UCS vonal?
Ha nem a Falcon, akkor melyik?
Én most kezdem nézegetni a SW készleteket (nem csak UCS) és arra jutottam, hogy mindössze a emberke arányosak szimpatikusak. (Francokat csak magamnak ezzel indoklom, az anyagi keret szűkössége helyett. :D)
A Falcont sajnos még nem láttam kiállításon sem, hogy eltudjam dönteni, akarok-e rá spórolni sok-sok hónapig.

kopeszkugelu 2011.01.27. 23:46:19

@Llew: :) Eszemben sincs eladni őket, hazudnék ha azt mondanám, hogy nem volt olyan, hogy a rég áhított készlet megvásárlása nem vont magával nélkülözést, ezért eléggé kötődöm hozzájuk. Nyilván ez még családalapítás előtt volt.

A régieket nagyrészt bontottan vettem, kb. 3 éve vagyok abban a helyzetben, hogy félre van rakva mindig egy kicsi lego-ra, így azonnal tudok egy akcióra reagálni. Pl. a cikkben szereplő 10212-est 55-ért csíptem meg, másnap már drágább volt. A teljes SW vonal tervben van (CW nem, max. ha tényleg nagyon akciós lenne), jelenleg kb a 2/3-ánál tartok. Egy ideig csak UCS-t és a figurákat gyűjtöttem, így van olyan készlet amit én tényleg alkatrészenként vásárolgattam meg, mégpedig azért, mert az sw-nél általában a figurák a drágák, azok meg nekem a legtöbbnél már megvoltak. Jónéhány készletben van speciális alkatrész, nyilván ezeknek és a figeknek az árába csempészik bele a licencdíjakat. Máskülönben mindenki összerakosgatná darabokból. Állítólag lehet minimális színárnyalat eltérés készlet és készlet között, de ezt én egyiknél sem vettem észre.

Ha eljutok odáig, hogy végleges lesz a gyűjtemény akkor viszont még nem tudom hogyan tovább, a nem UCS készletek szerintem nem állják meg a helyüket önállóan, jó lenne valami kis diorámába pakolni őket, na az sokkal nagyobb kihívás lesz, mint a sima gyűjtögetés.

Személyes kedvencem UCS-ból talán a 10129, SYSTEM-ből a 10123, előbbi a legszebb, utóbbi a legjobban játszható, ráadásul mindkettő az EP V-ből, ami a legjobb film ever :)

starfighter9 2011.01.28. 09:18:50

@kopeszkugelu: Fogadj örökbe! :)
Viccet félre téve! Elismerésem a gyűjteménnyel kapcsolatban! Szerintem ne is fotót küldj hanem nyiss egy múzeumot! :)
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...