Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Olvasó játszik: 8674 Ferrari F-1 Racer 1:8

2012.02.16. 16:20 - tutuka

Amikor a Sport Géza minden nap arról szól, hogy szépek-e, jók-e, netán csúnyák a 2012-es év Forma-1 autói, mi visszamegyünk 2006-ba és mutatunk valamit, ami legóból igazán impozáns. Gyönyörű képek, szigorú objektivitás, Legomano80 egy Ferrarival a színpadon!


A múltkori Arctic szettek után jóval frissebb témát találtam egy 5 éves Racers készlet személyében. Igazából nem értem, hogy ez miért a Racers sorozatba került bele (tudom, azért mert Ferrari), sokkal jobban beillett volna a Technic kategóriába, annak is a felső szegmensébe, hiszen több mint 1200 alkatrészt tartalmaz, és újkorában 40-45000 forintba került.

Én sem vagyok egy Ferrari rajongó, de a Forma-1-es kocsik közül ez tetszett a legjobban, se a Williams, se a McLaren nem volt ennyire szép. A leírások alapján tudásban nem nyújt ugyan többet, de a formáját teljesen áttervezték.

A megszerzése elég kalandos volt. A Vaterán már többször láttam ezt a készletet, de nem volt meg az elhatározás bennem, hogy meg is vegyem, aztán a 2011-es év utolsó napján, rövid levelezést követően lecsaptam a zsákmányra potom 21000 forintos áron.

Képes Forma-1 történet legóból – csodálatos alkotásokon.

Eddig nem csalódtam neten vásárolt készletekben, de ez mindent vitt. Bár a magát LEGO-rajongónak tituláló eladó megírta, hogy a szett hiánytalan, a matricák szép állapotúak, de ez nem volt igaz, átvétel után otthon kiborítva a zacskót az alkatrészekkel együtt hullott ki a matricák egy része darabokban, ami rajtamaradt, az pedig gyalázatos állapotban volt. A letöltött használati útmutatóval összevetve a kapott alkatrészeket az is kiderült, hogy jó néhány alkatrész hiányzik. Persze sem normális matricaívet, sem a pótalkatrészeket nem kaptam meg az eladótól (akit LukiWikinek hívnak, ha tehetitek, kerüljétek, de legalábbis legyetek óvatosak – t.), így a Bricklinkről szereztem be mindent 10000 forintért. Ennek köszönhetően már több mint 30000 forint lett a készlet, ami azért rettenetesen bosszantó, mert pár nappal később a Vaterán egy hibátlan, dobozos készlet volt fent bontatlan matricaívvel ugyanúgy 20-22000 forintért. Morgásból ennyi elég is volt, most következzen a végigjátszás!

I. Alapadatok

Neve: Ferrari F-1 Racer 1:8
Sorozatszám:  8674
Témakör:  Racers
Altéma: Ferrari
Kiadás éve: 2006
Kockaszám: 1246
Minifigurák: -
Ára: 20000 – 135000 Ft (Vatera, Bricklink)

II. Mi van a dobozban?

A készletet egy cipősdobozban kaptam meg, így erről nem tudok nyilatkozni, de a neten talált képek alapján az eredeti doboz alaposan ki volt bélelve. Azonnal feltűnt, hogy mennyi panel van benne, és hogy gigantikusak a kerekek. Ez már előrevetítette, hogy nem vicceltek a LEGO-nál, amikor kitalálták, hogy 1:8-as méretarányban alkotják meg a versenyautó modelljét.

III. Játékmenet

Az autó a nagy Technic készletekhez hasonlóan modulos felépítésű: 2 nagyobb és 3 kisebb egység adja ki az egészet.

Az első modul az első felfüggesztéstől a cockpit végéig tartó rész, melyet nagyjából 2-2,5 óra alatt lehet összerakni, ha az ember bámészkodik is egy kicsit közben. Maga a kormányzás rém egyszerű, így ezzel nem is érdemes foglalkozni, de a felfüggesztés szerintem remek, nagyon élveztem az összeépítését. Nagyon szépen kirajzolódik az alsó és felső háromszög, a rugózás megoldása egyszerűen fantasztikus, a képek alapján korábban nem tudtam rájönni hogyan működik.

A lényeg, hogy a függőleges mozgást vízszintessé alakítja át és ez van átvezetve a két, a kocsi hosszanti tengelyével párhuzamosan beépített teleszkóphoz. Azt hittem, hogy ez egy eléggé törékeny megoldás lesz, de a próbák során bebizonyosodott, hogy elég tartós a megoldás (azért raliautóba ugyanezt nem tenném bele). Ezt a részt a panelek beépítésével kellett befejezni, melyekre meglehetősen sok matricát kellett felragasztani.

A második nagyobb modul a hátsó felfüggesztés – motor egység.

A felfüggesztés ugyanolyan, mint az első, itt már nem csodálkoztam annyit, a kerekek mozgását két-két kardáncsukló vezeti át a differenciálműhöz, mely néhány fogaskeréken keresztül viszi át a mozgást a V10-es motorhoz.

Szép megoldás a csövek imitálása, jópofa a kipufogó kivezetése is.

Befejezésképpen itt már össze kell illeszteni a két fő egységet, mely nagyjából megmutatja az autó végleges formáját. Ezt már egy kicsit aggódva néztem, mivel látszott, hogy az autó nagyon nagy lesz, de a két modul kapcsolata nem igazán nevezhető stabilnak. Próbából feltettem a kerekeket és kipróbáltam milyen a rugózás, de középen lenyomva érezni lehetett, hogy a rugók valamivel erősebbek, mint maga a kasztni, és bizony hajlamos a csavarodásra, hajlásra.

Inkább folytattam a következő blokkal, az első légterelővel és az orrkúppal. Rengeteg apró alkatrészből áll, nagyon korrekt másolata az igazinak, sokáig el lehetett vele pepecselni.

Erre még több matrica került rá, és mivel ezek többsége több elemet is összefogott, ezért ezt a továbbiakban tényleg csak egy alkatrészként lehet kezelni.

A hátsó szárny gyorsan elkészült, semmi extra nem volt benne, hacsak az nem, hogy a matricák miatt itt is lettek olyan elemek, melyek a felragasztástól számítva örökre összetartoznak.

Az utolsó egység a motorblokk borítása, a hátsó karosszéria. Ez számomra a legnagyobb rejtély, hogy ennek mi értelme volt. Az egész szerkezet rendkívül instabil, a paneleket van, hogy csak egy-egy pont köti össze, és persze értem, hogy az volt a céljuk, hogy hasonlóan az igazihoz egyben le lehessen szedni a borítást és alá lehessen nézni, de szerintem nem olyan érdekes annak a kidolgozása, hogy ezt mindenképpen meg kelljen mutatni (amit érdemes látni, azt amúgy is meg lehet nézni a réseken keresztül).

A tervezők helyében én biztos, hogy a felső részt úgy terveztem volna meg, hogy javítson az egyébként meglehetősen gyenge stabilitáson, valamint ez egy jó pont lehetett volna, hogy meg lehessen fogni normálisan a modellt.

IV. Értékelés

Minifig: nincs.

Kockák: 7/10. A készletben több mint 1200 alkatrész van, a csatlakozók és a stud-mentes építőelemek vannak többségben fekete és piros színben, fogaskerék, tengely nincs túl sok, viszont van rengeteg panel (aminek nagy részét a matricázás miatt más modellhez nem nagyon lehet felhasználni).

Játékélmény: ezt a részt kettéválasztom, mert szeretném külön értékelni az összerakást és az azt követő játéklehetőséget. Szóval az összerakás nem volt unalmas, mindig voltak benne érdekes részek, kevés volt az ismétlődés. Nem volt nehéz, szerintem egy kezdő is simán elbánik vele, ezért ezt 8/10-re értékelném.

A másik szempont viszont gyakorlatilag értelmezhetetlen a számomra, főleg ha egy gyerek szemszögéből nézem a dolgokat. Kapunk egy gigantikus és gyönyörű modellt, de megfogni nem lehet, játszani vele nem lehet az instabil volta miatt, alkatrészbányának jó lenne, de a sok matrica miatt rengeteg elem kárba veszik (matricázás nélkül meg a modell nem néz ki jól). Egy gyerek szeretne is kezdeni valamit egy ilyen autóval, neki nem elég, hogy beteszi a vitrinbe. Ha AFOL-oknak csinálták, akkor remek modell, mert dísznek jó, gyerekjátékként meg kaphat egy szép nagy nullát. Az összesített értékelés így 4/10.

Ár: 4/10 Az árnál az eredeti bolti összeget veszem figyelembe, ami ha jól tudom 40-45000 forint volt. Mivel egyszer összerakható puzzle-t nem vennék ennyi pénzért, ezért szerintem ez az összeg túl sok, főleg, hogy a mostani csúcsmodelleket kis szerencsével ennyi pénzért meg lehet venni, és például kockaszámban hiába ugyanennyi a motoros exkavátor, de ott komplett elektronikai rendszer van benne az árban, ami „kissé" megdobja az értékét. Én ezért a szettért maximum 25-30000 forintot adnék, de tudom, hogy a licenszelt termékek mindig drágábbak.

Összesen: 5/10. Szívem szerint sokkal többet adtam volna erre a készletre, mivel az elkészült modell nagyon szép, mérete, kidolgozottsága gyakorlatilag tökéletes. A rossz összpontszámot egyértelműen azért kapta, mert csak díszként lehet értékelni, egy gyerek nem igazán tudna vele mit kezdeni. Kár érte...

V. lásd még

- elemlista
- építési útmutató
- videó az összeépítésről 

Címkék: kritika 2006 ferrari lego 5/10 racers olvasó játszik legomano80 Ferrari F-1 Racer 1:8

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr264115348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egak 2012.02.16. 17:20:18

Tényleg nagyon szép készlet, köszönjük!

Csak annyi, hogy bár ez egy 10-16 évig ajánlott készlet volt, és egy 10 évesnek valóban túl komolynak tűnik (én inkább 14+-ra tenném ránézésre), szerintem túl sokat vontál le ezért. Végül is AFOL-ok vagyunk, vagy mi. :)

Benjamin · http://benjamin.hu/ 2012.02.16. 17:32:44

"az eredeti doboz alaposan ki volt bélelve"
Pár napja vettek meg tőlem egy ilyen készletet és a postaköltség (az eredeti dobozában küldve 2x annyi lett volna) miatt kibontottam és külön csomagoltam a bontatlan alkatrészeket. A beltartalma kb. 1/3-a helyen elfér oké szinte légmentes a cucc és nem mozog benne semmi, de fele akkora dobozban is kényelmesen elfért volna.
Gondolkodjunk csak: fele akkora doboz? az azt jelenti, hogy 2x annyi a szállítási, tárolási és minden hasonló költsége... nem értem a brutális dobozokat (tavalyi év slágere LEGO 7498 is túl van méretezve)
Remélem eljut oda a LEGO (a márka eléggé ismert), hogy ne kelljen a levegő árát kifizetnünk...
Ti mit gondoltok erről?

Legomano80 2012.02.16. 17:35:29

@egak: lehet, hogy szigorú voltam, de próbáltam nem AFOL-fejjel közelíteni a témát, hiszen a LEGO-nak sem ez a fő célcsoportja. Abba gondoltam bele, hogy az összerakás után egy gyerek ezzel mit tud kezdeni, ha már játéknak hívunk valamit. Nekem a szett tökéletesen megfelel így is, mert én dísznek vettem, de én ezt játékként értékeltem, és a játéknak nem lenne szabad az összerakásnál véget érnie.

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.02.16. 17:39:54

@Benjamin: amennyire én tudom, a dobozméreteket játékipari trendek és divatok mozgatják. lehet, hogy 1-2 év múlva olyan kis kompakt dobozokat kapunk majd, amiben alig férnek el a cuccok, ki tudja. mindenestre speckó szegmensekben most is van példa arra a legónál, hogy egyáltalán nem túlméretezett a doboz. a hősös készleteknél is az volt a terv, hogy a szcéna-szokásokat veszik majd figyelembe, úgy méreteznek. hogy ebből mi lett, azt nem tudom, mert nem láttam még egyet sem :)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.02.16. 17:41:44

Nagyon szépek a fotók és jó ötlet a motorburkoló elem két layerből való összerakása! Szép munka.

A vásárláshoz: nem próbáltál egyeztetni a csávóval mikor kiderült a turpisság? Azért nem semmi lehetett rájönni arra, hogy 21 ezer után még rá kell dobni egy 10est, h legyen is belőle valami. Irtó mérges lettem volna.

Amúgy szép modell - hangsúlyozom, modell - de nekem nem több. Én az ilyen hajlított csöves megoldásokat (csak hogy legyen meg az alakja, oszt jónapot) nem szeretem. Ezért nem tetszik pl. a 8070-es szuperautó sem. Ennyiért meg pláne nem.

Legomano80 2012.02.16. 17:49:22

@klarky: de, próbáltam egyezkedni vele, felajánlottam, hogy felezzük az extraköltséget, de abba sem ment bele, mondván nem gyűjtői darabot árult (de az persze le volt írva hogy hiánytalan, és a matricák szépek). Ha megnézitek a profilját, akkor az értékelésnél még láthatjátok a szóváltásunkat.
Nem kicsit voltam ideges a dolog miatt, főleg, hogy még 21000-et is nehezen adtam ki a készletre, de ha már megvettem a nagy részét, akkor beszereztem a többit is.

A motorburkolatos kép multiexpós volt, nem PS-ben raktam össze, ez így kicsit egyszerűbbnek tűnt, és régebben csináltam már hasonlót igazi kocsiról is. Csak arra kellett figyelnem, hogy nem mozduljon el a modell a fedél leszerelése közben (egy bútor és egy szörpösüveg közé szorítottam be a kocsit).

Gino 2012.02.16. 19:09:50

@Legomano80: Van az eladónál egy 6590-es szettnek nevezett készlet. Na az a vevő is ki lesz akadva, ha rákeres az alkatrészlistára...

Gabesz_1985 2012.02.16. 19:27:46

Jár így az ember néha-néha, ha Vaterán vásárol. A legtöbb eladó szokta jelezni ha hibásak a matricák, vagy esetleg színcsere található egy-egy készletben. Az eladó valóban nem állította, hogy gyűjtői a modell, de azt sem hangsúlyozta, hogy akadnak apróbb pontatlanságok.
Sajnos ebbe most belefutottál, én is jártam már így. Ahogy a Blöffben mondották volt; "megnéztétek oszt megvettétek". Egyébként gyönyörű a készlet, sajnos azonban csak vitrinmodell. Annak viszont csodálatos!

bandisoma 2012.02.16. 19:34:30

Jó a végigjátszás. Ennek a ferrafinak van egy sok stud-os változata (méretarány hasonló, de sokkal kevesebb a technic elem), amiben ugyan nincsenek működő részletek (pl kormányzás, felfüggesztés), de talán valamivel szebb, és jobban lehet felhasználni az elemeket, és a gyerekeknek is több játékot nyújt, az építésen kívül. Ez a felnőtteknek, az pedig a gyerekeknek.
@Benjamin:
Én úgy figyeltem meg, hogy a dobozok is kezdenek kisebbek lenni a Lego-nál, például az idei star wars készletek, jóval kisebb dobozba kerültek, mint a tavalyi hasonló elemszámú társaik. (lsd.: battlepack-ok).
Egyébként igazad van a szállítással kapcsolatban, de ez nem a svéd tegezős áruházlánc, itt játékokról van szó, nem lapraszerelt bútorokról, ahol nem fontos a csomagolás kinézete, milyensége. A játék úgy adja el magát, hogy van egy kúlsági faktora a csomagolásnak, ez lehet a méret is, de a dobozdesign is ugyanannyira fontos. Ebben szerintem semmi kivetnivaló nincsen, nekem tetszenek a lego dobozok képei, a b-modellt hiányolom egyedül a hátoldalról. (mondjuk a darth moul-os star wars dobozok egyáltalán nem tetszenek, főleg, hogy az idei készletek nagyrésze az OT-ből származik).
Mindenesetre üdvözlendő az a kezdeményezés, ami a dobozok méreteinek változtatását helyezi előtérbe, és amit már láthatunk is idéntől a star wars szetteknél.

Legomano80 2012.02.16. 19:47:07

@Gino: az szimpla bénaság, mert az a 6694-es készlet, amit ő hirdet, nem nézett utána a számnak.

@Gabesz_1985: nem állította, de a levélváltásból még az aukció leütése előtt egészen másra lehetett következtetni. Mondjuk az hogy hiányos volt mindenképpen problémás, mert ez konkrétan átverés, az, hogy még le is tagadta és engem szapult, meg szimplán bunkóság.

Gabesz_1985 2012.02.16. 20:21:02

@Legomano80:

Megértettem,de sajnos ez a hajó már elment.
Arra kell még vigyázni, hogy ha nem a konkrét készletről van fotó, hanem egy internetről leszedett készletkép van fent, azzal se nagyon érdemes foglalkozni, vagy kérni kell képet az eladás tárgyáról. Előfordulhat, hogy egy lelakott készletet kapunk a képen láthatóval szemben. Én emiatt nem vettem meg egy 8284-es Technic-et.

Előfordulhat még az is, hogy az eladó Lego hiéna ,azaz külföldről szinte ingyen behozott készleteket árul. Erre engedhet következtetni a fentebb említett dobozszám tévedést, ha Ő olyan baromi nagy fan, akkor miért nem tűnt fel ez a baki? Itt a kommentelők szinte azonnal kiszúrták... Ez egyébként baromi jó buli csak a forrást kell megtalálni. Régebbi készleteket remekül lehet így értékesíteni.

madstunt 2012.02.17. 04:55:32

Belefutottam mar en is. Vegyes csomagokban amit hirdet nincs annyi elem pl

Medoro 2012.02.17. 06:50:39

Több észrevétel:
ez a készlet 20-30 ezer közé volt árazva anno. Én olyan 23 körül vettem meg. A Brickset alapján 139$ volt a Lego.com-on megvásárolva.
A doboz irdatlan nagy, mint az összes nagy Ferrarié! Ezért is drága a MISB, mert szállítás közben a benti tartalom bizony szétszedi idővel a dobozt. A matricaív sokszor gyűrötten került elő a dobozból, de az egyiknél olyan is előfordult, hogy a matricák fele az összerakási füzet összegyűrt lapjaira ragadtak rá. Kicsit sem voltam dühös...
@bandisoma: Az a 8157, amire Te gondolsz. Az egyik teljesen másik, két évvel későbbi F1 modell, ami nem technic, hanem system elemekből áll. Ettől még a kormányzása működik.
Szerintem is szigorú a pontozás, ez nem tologatós játék, nem is kellene ezt számonkérni rajta. Arra ott vannak az 1:24-es kis hátrahúzható autók.
Nekem szerencsére már teljes a Ferrari sor. Én ezek miatt kezdtem újra a legózást! A két kedvenc az Enzo és a Fiorano, azok már lassan aranyárban vannak! :)

madstunt 2012.02.17. 18:00:02

ez a doboz túlméretezés engemet eléggé idegesít, a mobilcégekpl már évek óta rájöttek hogy ha a csomagolás méretén spórolnak, akkor spórólnak a szállítási díjon és jópár egyéb tételen, ami az éves végelszámolás során igencsak szépen tud mutatni, emellett még környezetbarátabb megoldás jóval, hisz nem egy esetben lehetne közel felére csökkenteni a méretet

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.02.17. 18:03:22

@madstunt: de a mobiltelefonokat tipikusan nem a szülők/nagyszülők veszik a fogyassztóknak úgy, hogy ez a tipikus fogyasztó a guszta nokiát egy bolt polcán ezer kilométerről szúrja ki, majd toporzékolva akarja :D

madstunt 2012.02.17. 18:13:28

@tutuka: hat en anno kiskolok koromban is mar a katalogusra nyaladzottam :-D

Darth Brick 2012.02.18. 08:15:22

Klassz a végigjátszás. remekek a fotók is.(én is tudok fotózni, el is merengtem, miért nem teszem)
Vaternya... két készletet vettem, egyik pofátlaul olcsó volt, a másik pofátlanul jó állapotú 1:1 amelyik rendben volt, az volt a fontos, többet nem mertem venni használtat, inkább csak alkatrészeket.
Ez a Ferrari ez hatalmas. Kerékfelfüggesztés elemeivel még nem is találkoztam.

Benjamin · http://benjamin.hu/ 2012.03.18. 21:49:41

@tutuka: @bandisoma: @madstunt: készítettem pár képet: www.facebook.com/media/set/?set=a.10150686510894204.415445.836914203&type=1 tudom h. mennek össze a dobozok de ezt itt az eredeti dobozában ~13e HUF elküldeni, míg a "kínai" csomagolással kb. ~6e HUF volt.
Nagyon remélem, hogy ezt a LEGO-nál is tudják és elkezdenek kis dobozokat gyártani és nem kell kifizetnünk a levegő szállítását :)
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...