Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Még egyszer a kiszivárgó képekről

2012.02.08. 19:49 - tutuka

Az elmúlt héten ahogy egyre több kép került fel a nürnbergi Toy Fair-en megjelent új, eddig nem látott készletekről, Ti is aktívvá váltatok. Hol kommentben, hol levélben kezdtétek küldeni az újdonságokról készített nagyrészt rosszminőségű, lopva kattintott fotókat. A kommeteket ahol csak tudtam meghagytam, hiszen senkinek nem esik jól, ha látszólag ok nélkül kimoderálják. Ahol azonban megindult róluk a beszélgetés (azaz sokan kezdték kattintani), ott eltávolítottam az oldalról, a beérkezett leveleket pedig mind udvariasan megválaszoltam – majd egyetlen képet sem tettem ki az oldalra.

Pont egy évvel ezelőtt már részletesen foglalkoztunk ezzel a témával, alapvetően hasonló okból. Sokan és sokféleképpen érveltetek, alapvetően hasznos vita volt. Remélem továbbra is megértitek a hozzáállásunk.

Csak egy kommentet idéznék: Őszintén szólva eddig én is hiányoltam a "nagyon friss" képeket a blogról. A múlthét pénteki napig, amikor is bementem a közeli játékboltba, hogy vásároljak egy-két 3-as szériás figet, és kérjek egy új Lego-katalógust. Hazaérve átnyálaztam, és lelombozódtam, hisz már mindet láttam... elveszett ennek is a varázsa, ha értitek mire gondolok.

Hogy miért? Mert nem tartom korrektnek a szivárogtatást. Nem azért mert Ambassador vagyok, vagy mert félek a nagy-nagy LEGO haragjától, hanem azért, mert belátom, a gyárnak (vagy akár a kereskedőknek) is lehetnek olyan érdekei, amelyet illik tiszteletben tartani. Főleg igaz ez akkor, ha olyan sok emberhez jutnak el a szavaink, mint Ti vagytok.

Biztosan van valamilyen racionális oka annak, hogy a LEGO pontosan időzíti a megjelenéseit. Csak egy egyszerű példát mondok: egy meglepő új modell megjelenését tervezik, ráadásul úgy, hogy egy eljövendő zajos kampány keretében a karácsonyi eladások maximalizálására törekednek. Januárra minden készen áll, azonban technikai okok miatt a tömeggyártás nem kezdhető meg előbb, mint az év vége, ráadásul azt szeretnék, hogy a kereskedőik (legyenek akár gyáriak, akár magánzók) maguk is nagy hírverést csaphassanak a készlet körül – méghozzá az év végén. Ha azonban túl korán és túl részletes képek kerülnek ki erről a modellről (vagy akár az egész vonalról), akkor bizony komoly esély van rá, hogy a felettébb rugalmas távol-keleti klóngyártók rámozdulnak a témára és már nyáron kijönnek valami kísértetiesen hasonlóval. Egy laikus vásárlónak pedig a Shifty is legó, ne legyen kétségetek. Ha meg rosszul megy a legónak, akkor bizony nem lesz miről írnunk, bezárhatjuk a boltot :D

De félre a magyarázkodással, mert az kábé mindig felesleges. A lényeg: nagyon köszönjük, hogy gondoltok ránk, de kérlek legyetek türelmesek mind velünk, mind a jövő készleteivel kapcsolatban. Nem hinném, hogy a blog sikere, vagy a Ti boldogságotok azon múlna, hogy februárban, vagy októberben írunk-e már egy decemberi készletről. (Ráadásul aki annyira elszánt, az úgyis hall róla már januárban.)

(Egyébként akkor szoktuk ezeket a "szivárgó" képeket kiengedni a karanténból, ha látjuk feltűnni őket a Brickseten. A Brickset adminja szoros kapcsolatban van a gyárral. Ha nála fennmaradhat az oldalon, akkor nagyságrndileg már Billund is beletörődött a megmásíthatatlanba. Példánknál maradva: a nürnbergi eresztésről is készül posztunk, mert bizony mi is láttunk mindent, de addig biztos nem kerül elétek, amíg nem érezzük úgy, hogy már nincs tétje a dolognak.)

Címkék: kiállítás lego nürnberg confidental leaks toy fair szivárogtatás szivárog

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr364079187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Brickfan 2012.02.08. 20:14:15

korrekt poszt... en lajkolom :-) jol van ez igy SZERINTEM aztan majd joonek akkik szerint nincs jol... B-)

Brickfan 2012.02.08. 20:15:26

egy mondatban ennyi helyesirasi hiba ejjj... elnezest, telefonrol pötyögök

leopold getz 2012.02.08. 21:18:52

Én ezekről a képekről tök lemaradtam... Mindjárt jól rá is keresek a világhálón, hogy ne maradjak buta! :)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.02.08. 21:29:40

1. Korrekt eljárás ez a blog részéről, nagyjából az indoklás is OK.
2. A klóngyártókat viszont nem fogja vissza egy kicsit sem, megtalálják ők a neten a kockagyar.blog.hu nélkül is, sőt, még valószínűbb, hogy járnak ők is az ilyen kiállításokra.
3. Már megint miről maradtam le? :o

Pitta88 2012.02.08. 21:34:05

Tényleg nem szép dolog a spoilerezés, de mégsem értek teljesen egyet. A "rosszul megy a legónak" kb olyan mint hogy nehogy letöltsük már az albumot mert szegény zenész éhen hal. A legónak nem akkor ment rosszul mikor a gagyi klónokkal kellett "versenyeznie" hanem mikor botrányosak voltak a készletei. Azóta meg megy a szekér pedig nem tegnap óta van internet. A klónt meg aki megveszi és kidob több ezret anélkül hogy megnézné a logót vagy esetleg kétkedne hogy miért kerül feleannyiba annak gratulálok. Saját tapasztalat hogy hiába láttam a készletet a hivatalos megjelenés előtt akkor is megvettem. Az újdonság varázsát is megértem hogy arra kapnak karácsonykor a gyerekek, de ez a blog a felnőtt korcsoportnak szól. Mindazonáltal mindenkinek illik betartani a főnök kérését.

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.02.08. 21:38:57

@Hammer: ezek nyilván csak elvek, de valahogy állást kellett foglalnom. kicsit olyan ez, mint ahogy én bizony adót is fizetek, számlát is adok pedig rajtam kívül nem sokan teszik meg.

@Pitta88: egyrészt lásd amit fenn írtam, másrészt meg rohanni és versenyezni az elsőségért egy ennyire szűk magyar szcénában elképesztően felesleges. szerintem van az országban kb. 30 ember, akit érdekel, hogy januári, vagy augusztusi-e az első kép, a többiek meg nem értik, miért is jó randa és rossz minőségű képeknek örvendezni. :DDD

leopold getz 2012.02.08. 22:04:52

Megnéztem: jól el leszünk látva jópofa minifigekkel! :)

Tier 2012.02.08. 22:13:28

Szerintem is korrekt hozzáállás ez, teljesen rendben van.

Viszont -nem értek hozzá- de simán el tudom képzelni, hogy ezen szivárogtatások egy része nem más, mint marketingstratégia.

Szerintetek ez lehetetlen ?

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.02.08. 22:16:36

@Tier: igen. nagy erőforrásokat tartanak a lyukak tömködésére, sőt a mezei alkalmazottaktól is elvárják a lyukak riportálását.

Tier 2012.02.08. 22:24:03

@tutuka: akkor írd nekik, hogy sok esetben ez működő modell : )

Semmi közöm a marketinghez, de szerintem ha ez nem is tudatos, még akkor is van reklámértéke.

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.02.08. 22:26:38

@Tier: szerintem csak akkor van igazán értéke, ha valamennyire tudatos. a kontrollálatlanul kieső cuccok max. azokat érik el, akik egyébként is megvennék/meg akarják venni az adott szettet, azaz minket, a fanboyokat.

@landov: ?? problem?

BorZol 2012.02.08. 22:30:37

Totál elfogadok mindenkitől minden észérvet. De akkor miért volt az újdonság a kiállításon.... ha annyira el kell varrni a szálakat akkor pont nem egy kiállításra viszem :S

Neuromancer 2012.02.08. 22:30:49

Tutukának teljesen igaza van a posztban.
Érdekességképpen (félig off jön), hasonló témában az almás informatikai cég termékeit említhetném. Úgy tudom, én vagyok az első hazai Apple blogger (kilenc éve kezdtem írni rendszeresen a cégről és dolgairól, jóval azelőtt hogy "menő" lett volna vagy szélesebb körben hírértékkel bírt volna a téma, mellesleg "kortárs" termékekkel általában kritikus hangot ütöttem meg – túl jól ismerem, hogy fanboy legyek), ami azt jelenti, hogy figyelem is a híreket, eseményeket. Na, ott már sok-sok éve komoly probléma a kiszivárogtatás (extrém esetben dollárszázezrekben mérhető), bár gyakran szórakoztatóbb is (az én szememben), tehát nem új a jelenség számomra. Azonban a gyár szempontjából ugyanazok az érvek állnak, mint a bejegyzésben említettek. A távol-keleti gyárós résszel egyetemben :)
Persze, ott jóval drágább termékekről van szó, de ugyanúgy kurvára felesleges az egész hercehurca, ez nem a vételártól függ. Lásd a bányás készleteket, nagyon ráizgultam, de csak azért tudok róluk, mert itt a kommentekben egy másik téma egyik jövőbeli készletéről volt részletekbe menő diskurzus, és mivel nem értettem miről van szó, rákerestem, ennek hozadéka volt a bánya... és annak ellenére, hogy idén kb kizárólag ez jelenti nekem az új legót, azt mondom, simán meglennék az infó nélkül a hivatalos bejelentésig.
Mellesleg én is fizetek adót, szívok is miatta :D

landov · http://landov.blog.hu 2012.02.08. 22:31:49

Problem nincs. A kínaiak pont innen nyúlják majd az ötletet?

Neuromancer 2012.02.08. 22:33:54

@Tier: a below the line marketingre gondolsz (btl, keress rá), de ennek ugyanannyira átgondoltnak és előkészítettnek kell lennie, mint a "rendes" marketingnek, ha nem jobban, amikor nem tudatosan kerülnek ki dolgok gyakran többet ártanak, mint amennyi pozitív hozadéka van... mert nem mindegy mi (koncepció, végleges cucc, stb) kerül ki

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.02.08. 22:37:49

@BorZol: nem nyilvános kiállítás. a kereskedőknek szól, hogy tudjanak rendelni.

@landov: nem innen nyúlják, az én döntésem nem a kínaiakról, de többé-kevésbé komolyan vett elvekről szól. olvasd el a többi kommentet is, úgy egyszerűbb lesz megértened.

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.02.08. 22:38:46

@landov: ja, én csak azt nem értettem, miért szomorított el, hogy ambassador vagyok. :))

Tier 2012.02.08. 22:40:44

@Neuromancer: igen, erre gondoltam : )
azaz, hogy nem, mert ahogy említettem autszájder vagyok a témában.

Ha azt mondjátok, hogy a tényleges kiszivárogtatásnak nincs reklámértéke és inkább negatív a hatása, én elfogadom.

Neuromancer 2012.02.08. 22:50:03

@Tier: reklámértéke mindenképp van (értsd: írnak, beszélnek róla), de nem mindegy, hogy a cég számára zéró összegű-e a játék kimenetele (jobban jár-e a végén a szivárogtatással, mint a titkolózással) , bár ez kicsit pongyolán megfogalmazott példa :)
na megyek aludni, hosszú napom lesz holnap

devDavid · http://blog.hu 2012.02.08. 23:28:16

Absz. nem értek ezzel egyet: publikus kiállításra vitték a készleteket és én imádok nyálat csorgatni 250x250 pixeles képekre! Főleg azért, mert ahogy elnéztem a gyűrűk urás szetteket, most elkell kezdjem a pénzt gyűjteni, hogy egybe megvehessem az összeset! :D

üdv,
kisPocok

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.02.08. 23:32:55

@devDavid: de nem publikus kiállítás. "Admission for trade visitors only"

devDavid · http://blog.hu 2012.02.08. 23:54:23

@tutuka: de ha publikus lenne :P :D

üdv,
kisPocok

nick: 2012.02.09. 01:04:46

bocs, de ez iszonyat elmaradott gondolkodás lenne a lego részéről, ha valóban komolyan gondolják

2012-ben ilyet?!...

ha meg a marketingesük valóban nem hogy nem erre (is) építi a stratégiáját, de nem is számol vele, akkor azt a marketingest fel kell szántani, a helyét meg be kell vetni sóval

...nem mellesleg én vagy 10 éves korom óta vártam hosszú-hosszú évekig az új SW-filmeket, amikor is egy Hahotában olvastam, hogy lesz!
(az most más kérdés persze, hogy vajon minek :-P)

tehát, ...

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.02.09. 01:09:18

@nick:: igazából nem értem mit akarsz mondani :D

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.02.09. 01:11:43

arról ne feldkezzetek el, hogy a poszt miről szól: nem arról, hogy okos, vagy jó-e a LEGO hozzáállása a témához, hanem arról, hogy nem akarom kiszivárogtatott képek minél gyorsabb posztolásával menővé tenni a blogot. (nem mintha lehetne) az egésznek nagyjából semmi értelme sincs, hova rohanunk hát.

Darth Brick 2012.02.09. 08:31:53

Beszélni sem lehet róla? Link nélkül? Szám nélkül.
Akkor kussolunk.
Tehát beszéljünk a nyáron megjelenő készletekről... mondjuk 1986-ból.
Én egy 6895-öt kérek az időgépes télapótól...
Izé Dokitól nem lehetne lezavarni egy közös BL rendelést? Tuti megtellene a delorean.

Mnarko 2012.02.09. 10:06:34

Szerintem ez a tiszteletről szól.
Ha már legózunk, tiszteljük meg a céget azzal, hogy nagyobb nézettségre hajtó oldalak lopott képeit nem népszerüsítjük ezen a blogon.

Amúgy van szép levelesládája a blognak. A sok okosságot el lehet oda küldeni. Aztán majd kedves Rékocs szemezget a legális tartalomból péntekenként.

Longeye 2012.02.09. 10:24:06

Engem totál nem érdekelnek az új készletek, a ratyi képek meg kifejezetten zavarnak. Nem vagyok gyűjtő. úgyhogy nem szoktam előre ráizgulni a készletekre.

Szerintem indoknak épp elég, hogy a bloggazda nem szeretné kitenni az ilyen infokat és kész.

Van viszont egy másik kérdés, amit már régóta meg akartam kérdezni a céggel kapcsolatban:
(Kicsit OFF lesz, de tényleg csak kicsit.)
Vannak olyan alkatrészek, amik iszonyat sokba kerülnek (pl. BL-en) és indoknak mindig azt olvasom, még itt a blogon is olvastam már párszor, hogy "elveszett az öntőforma" és nem tudnak olyat többet csinálni. Hát én nem értek a fröccsöntéshez, de van némi gépipari előképzettségem és számomra, ma, a 21. században, a CNC marók és esztergák, meg egyéb számítógép vezérelt munkaeszközök korában ez elég humorosan hangzik. Különösen akkor, amikor épp a Lego honlapján megjelent kis video-összeállításban látható volt hogyan terveznek meg és készítenek el egy új alkatrészt.
Majdnem olyan nevetségesen hangzik ez, mintha azt mondanák: "Elveszett a gyár..."
Szóval a kérdés lényege az lenne, hogy ez az "elveszett az öntőforma", ez hivatalos értesülés, vagy valaki csak kitalálta és terjeszti?

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.02.09. 10:43:37

@Longeye: szerintem kitaláció. az, hogy nem állnak bele pár ezer kocka legyártásába az inkább alapelv lehet, mint az egyedi esetre vetített gazdasági racionalitás. (nyilván nem akarnak beleállni abba, hogy rendre pár darabokat kelljen gyártaniuk, majd megszervezni a disztribucióját, etc. mert ha sok ilyen kis egyedi eset van, az már gazdaságialg is fájhat, válogatni meg nehéz, hogy kinek a kérésének tegyenek eleget, kiének nem. ráadásul: sztem a ritka, "elveszett öntőformás" kockák esetében még csak nem is beszélhetünk ezrekről, mint igényről, hanem csak pár tucatról – világszerte)

azt viszont nem tudom mennyire kellene a régi formákat adaptálni a mai gépekhez.

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.02.09. 10:49:09

@Darth Brick: miért ne lehetne beszélni, ki mondott ilyet?

volt is rá példa: kockagyar.blog.hu/2011/09/16/mi_nem_lattunk_semmit

csak annyi az egész, hogy képeket mi majd akkor posztolunk, ha szépek, jók és ropogósak – van értelmük.

melee sc 2012.02.09. 11:06:04

Egyetértek Tutkával attól függetlenül, hogy általában aznap megtudom ha valami kiszivárgott. :)

Abban viszonnt BorZol-al értek egyet, hogy ha már valahol ki lett állítva akkor az már publikálva lett.

Nem tudom melyik kereskedő rendel az alapján LEGO-t, hogy mit lát vagy nem lát ott a kiállításon, de nem hiszem, hogy bárki is aszerint rendel, hogy NEKI tetszik ez vagy az. Ez csak egy kötelező pofavizit. Ott kell lenni ha nagy vagy. S ha már ott el kezdte kirakni a cuccokat akkor tudja is, hogy készülnek róla képek.

De mindemellett legfontosabb, hogy mert én 30 centivel odébb tenném ezt a határt amit Tutka meghúzott..semmi jelentősége. Tiszteletben kell tartani Tutuka döntését.. a témához állását.

Egyébként ez nem is egy olyan téma amit annyira közmegbeszélés tárgyává tennék.

És egyébként azt sem tartom csúnya dolognak, hogy ha valaki kedvenc gyára kedvében jár, nem pedig ellene dolgozik. Inkább az ellenkezője a fura nekem.

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.02.09. 11:08:11

@melee sc: csodálkozni fogsz, the a confidental feliratos "belső" katalógusok, illetve a kiállítások számítanak. engem is meglepett, de tényleg így van.

melee sc 2012.02.09. 12:06:48

@tutuka: Mármint a rendelés szempontjából?

rixman 2012.02.09. 12:24:14

Tiszteletben tartva Tutukát, azért magamból kiindulva nem mindegy mikor mire tudom költeni a pénzem, és azért ez inkább a kereskedelmet védi, és nem lenne ezzel semmi baj, ha hosszú ideig tartaná kínálaton a LEGO a termékeket.
De megint előjön a profit kérdés, meg a licensz díj, stb.
Mégis örülök Tutunak, és blogjának ezért keresgéljünk máshol.

IИDOMITUS · http://www.mocpages.com/mocs.php?id=68817 2012.02.09. 12:49:29

Engem nem igazán érdekelnek az ilyen kiszivárogtatott képek, kicsik és rossz a minőségük, semmi értelme. Egyetlen készletről sem maradtam le tavaly, mert nem láttam a képeket, az meg, hogy hamarabb tudomást szerezhetek, nem igazán hoz lázba. Majd meglátom, hogy milyenek, ha hivatalos, akkor legalább részletes, szép képeket látok.

Most viszont kénytelen voltam belenézni, mert elkészült egy új kamionom a designerben, és szomorúan tapasztaltam hogy nincs olyan színü elem a bricklinken, ami nekem kell. Na gondoltam, hátha a z új készletekben találok, de nem, ott sincs.

off:

@tutuka: Ambassadorként nem tudsz érdeklődni, hogy lesznek-e ezek az elemek a közeljövőben sárgában?

www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=93604
www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=98282

A sárvédőből van egy sárga a bricklink szerint, de nincs egyetlen készletben sem, szerintem az elírás.

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.02.09. 13:57:50

@melee sc: igen, a végső döntést ezen benyomások alapján kell a kereskedőknek meghozniuk. az év végi rendeléseiket már most le kell adniuk.

@rixman: nem értem az összefüggéseid :)

@IИDOMITUS: sajnos ilyenre nem szokott válasz érkezni.

rixman 2012.02.09. 14:40:01

Hát azért írtam, mert például gyűjtök a S.W.-vonalra, de bejön a S.H. vagy Gyűrűk Ura akkor hát lehet, hogy azt szeretném megvenni, tehát kivárok, és nem most költök.
Itt a lényeg a most -on van, hiszen megy az idő, pénzbe kerül minden (tárolás-avulás leárazás stb.)
A licenc díj pedig például az Indy félénél elég hamar lepörgött, legalább is én így gondolom, éreztem.

Drakolder 2012.02.09. 21:54:10

@tutuka: A marketing vagy nem marketing témához lenne egy elméletem a saját szemszögemből (Technic).
TBs-re kikerült jó pár kép az új 9398-as off roaderről, és egy nagyon jó minőségű videó amint bemutatják milyen szuperül veszi az akadályokat az új modell. Szerintem kizárható az, hogy ez valami rejtett kamerával lett felvéve szerintem kizárható. Tehát valószínű, hogy az aki tartotta a bemutatót látta amint valaki felveszi videóra. Ha az itt bemutatott dolgok olyan szuper titkosak lennének szerintem szóltak volna már itt, hogy ne videózzon. Továbbá a TBs a legismertebb Technic-el foglalkozó blog, mint ilyen oldal biztosan nem kerüli el a LEGO figyelmét, olyannyira nem, hogy fixen kint van 2 shop.lego.com-os banner. Valamint az sem elhanyagolható tény, hogy tavaly március óta Nathanaël Kuipers is a erősíti blog írói gárdáját akinek nem is kis köze van a LEGO céghez (technicbricks.blogspot.com/2011/03/new-member-onboard-natahnael-kuipers.html). Ebből feltételezem, hogy akár még szólnak is valami illetékesnek, hogy figyeljetek kikerültek ezek a képek a toy fair-ről feltennénk őket a blogra mehet ugye? De ha még, ez a helyzet nem is állna fent azért ha szólna valaki cégtől hogy ez a post nagyon szúrja a mi szemünk vegyétek már le az oldalról... A youtube videóról nem is beszélve szerintem csak egy e-mail lenne és már onnan is törölnék.
Fentebbi eszmefuttatásomból csak azt akartam kihozni, hogy szerintem ez nagyon is tudatos csöpögtetése az információknak. De én ezt csak is a toy fair-re értem.
Egyébként a te álláspontod én abszolút tiszteletben tartom, azt hiszem már tavaly postnál is leírtam, hogy akit érdekelnek ezek kiszivárgott dolgok nagyon könnyen megtalálják máshol ha keresik.

Személy szerint, én nem nagyon kutatom a kiszivárgott infókat, de legkésőbb akkor amikor kikerülnek TBs-re szembesülök velük és kínszenvedés minden évben januártól augusztus-szeptemberig várni mire megvásárolhatóak a hőn áhított készletek :(:S

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.02.09. 21:57:44

@Drakolder: abból amit leírtál, abból tök egyértelmű, hogy egyeztettek a legóval, hogy felvehetik, ileltve azt is, mikor tehetik ki. amikor én kaptam a LEGOtól friends készletet, mi is megbeszéltük, hogy mi legyen az az időpont, amikor (i) egyáltalán szób hozhatom, hogy van már ilyenem, (ii) írhatok a játékról magáról.

szóval az általad említett esett sztem nem klasszikus "szivárgás".

Drakolder 2012.02.09. 22:34:59

@tutuka: Igen írtam is , hogy én ezt csak toy fair-re értem. Viszont TBs-re kikerülnek a confidentalos képek is évről évre... akkor most arra is kaptak engedélyt már ha feltételezzük, hogy megkérdezik, szóval beszélhetünk egyáltalán szivárgásról? Mikor egy LEGO közeli blogon megjelennek a "szuper titkos" képek? Ahol egy volt designerük is ír? Szerintem ez tudatos marketing és nem szivárgás.

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.02.09. 23:34:02

@Drakolder: az Ambassador fórumban többször és egyértelműen leírták/kérték legóéktól, hogy confidentalt ne publikáljon senki, semmi esetre se. hogy ezt egy aktív designer közreműködésével készülő blog teszi meg, az pedig szimpla szemtelenség (és irdatlan nagy parasztság).

ellenben: bevallottan van az a pont, amikor úgy érzik, hogy akkora a lyuk, hogy azt már nem lehet betömni, akkor a lego is hagyja a fenébe az egészet. (nyilván egyre nehezebb még időben megállítani a "fertőzést") persze előfordulhat tudatos szivárogtatás, de abból tartós rendszert csinálni nem hinném hogy hasznos lenne, sem ipari, sem reklám szempontból.

a szivárogtatást szerintem tényleg a klón-ipari szempontok miatt igyekszik a LEGO minimálisra csökkenteni, hiszen mi, kiszivárgott képeklre vadászó felnőtt legózók nem túl nagy számokat hozunk az irdatlan nyereségből, alig pár százalékot.

ja és még egy szempont: a TECHNIC kockák legnagyobb része még nem utánozható, másolható, utángyártható, mert simán él még a védettségük. azaz: az idő előtti és túl részletes kikeülésük nem sok vizet zavar. sőt: láttál már kínai technic klónt egyáltalán?

Drakolder 2012.02.09. 23:59:02

@tutuka: A hivatalos dolgokban, több a rálátásod ambassadorként, szóval nem akarok vitatkozni, főleg hogy annyira nem vagyunk eltérő véleményen.
Abban vitatkoznék veled, hogy mi AFOL-ok mekkora piacot jelentünk a LEGO-nak, ha abból indulok ki, hogy felnőttként sokkal több pénzt költhetünk a hobbinkra mint egy gyerek. Persze gyerek még így is több van... De szerintem már LEGO is felismerte, hogy az AFOL közösség egyre nagyobb piacot jelent (modular buildings, UCS, Architecture...)
Kínai Technic klónt nem ismerek, de egy nagyon tehetséges magyar "másolót" személyesen is ismerek: www.youtube.com/watch?v=2RnpH03iIwA&feature=plcp&context=C37e7836UDOEgsToPDskLFarL4un9K8LeEOieKFgDO :)

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.02.10. 00:39:07

@Drakolder: 5% az AFOL költés. bár százalékban ez nem sok, azért dollárban leírva szép summa. (hajlamosak vagyunk mi felnőtt játékosok túlértékelni saját jelentőségünket, mert magunk között vagyunk. olyan ez, mint a pártpreferencia: aki a lilákban hisz az általában más lila-hívőkkel barátkozik, hajlamos hát azt hinni, hogy mindenki lila)

lassan majd jönnek azért a technic klónok is, ahogy egyre több speckó alkatrész védelme jár le.

egyébként abban tényleg lehet valami, ha valahol, hát a technicnél lehet értelme a tudatos szivárogtatásnak, mert ebben a játékosztályban biztosan nem 5% a frelnőttek aránya :)

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.02.10. 00:40:23

@Drakolder: az 5% a nyereségből való részt jelenti. (azaz ebben benne van, hogy felnőttként többet költünk. tehát lehet, hogy csak 3%-nyian vagyunk, de 5%-ot költünk. remélem nem vagyok érthetetlen :D)

melee sc 2012.02.10. 15:39:42

@tutuka: nem merném pofátlanul ezt a témát feszegetni, de mivel post lett belőle kibeszélővel így megteszem.

Most néztem meg egy filmet a toyfair legokról és teljesen publikus kézben tartott kamerát vittek be a sajtósok vagy magánemberek..mindegy is.

A lego embere a kamerának bemutatta a Jabba palotája működését.

Azt hiszem ez mindent elmond arról, hogy mennyire nem titkos valami ha már egyszer kiállításra viszik.

Legyen az bármennyire is zárt körű. Valószínű ha MO-on lenne ilyen kiállítás és Tutuka blog embere elmenne oda blog cikk videót csinálni..állnának a rendelkezésére.

Ettől függetlenül megértem ha valaki nem akar kézikamerás vagy mobiltelefon pixelhalmaz fotót nézni..postolni az oldalán.. mert nem érdekli.

Mint ahogy moziba néz meg az ember egy jobb filmet, nem kézikamerás változatban.

Én mivel nagy lego fan vagyok bizony nagyon várom, hogy mi lesz a jövő készlete. Pixel ide pixel oda. :)

Medoro 2012.02.10. 22:51:17

@IИDOMITUS: szerintem ezt keverték össze vele:
www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=50745
Ebből nekem is volt már eladó.

retrolego 2012.02.10. 23:24:58

@melee sc: Bizony elég vagány az a vidijó :) Nekem a Monster Fighters is tetszett. Kár hogy a LOTR készletekről nem csináltak. Vagy csak én nem láttam még? Éljen a szivárogtatás! Bocsika! :))

Drakolder 2012.02.11. 20:58:40

@tutuka: Értem amit mondasz tutuka, szerintem azért az 5% azért nem kevés. Viszont úgy vagyok vele hogy van ez az 5%, meg van az az x% aki alig várja, hogy gyereke szülessen és vehessen neki LEGO-t. Az elmúlt hetekben is volt egy büszke apuka aki itt a blogon írta, hogy kisfia születése után egyből LEGO-t vett neki.

Egy kis update a Technic vonalhoz ismét előkerült egy toy fair-es videó amin a 9396-os helikopter funkcióinak egy részét láthatjuk... hangsúlyoznám azt, hogy egy részét! Külön érdekessége még a videónak, hogy szintén véletlenül a 9397-es doboza is úgy áll, hogy látszik a hátulján a B-modell. Sok itt a véletlen szerintem... Szinte biztos vagyok benne, hogy a TBs felületén szándékosan kapjuk a morzsákat a LEGO-tól.

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.02.11. 21:56:02

@Drakolder: jaja, ezt irtam en is, hogy igazatok van, a technic eseteben van racio a kiejtett morzsaknak. (az 5% altalaban meglepi az olvasokat, nagyobbnak erzik)

Stiel 2012.02.13. 13:04:41

Rengeteg sok Gyűrűk urás kép (most már nem titkos!):

www.flickr.com/photos/fbtbnet/with/6865915871/

Darth Brick 2012.02.13. 19:14:11

@Stiel: akkor miért van a dobozon a confiedental?

Darth Brick 2012.02.13. 19:17:23

figek arca matrica, egyik füle meg szivacs. Ezek mennyibe fognak kerülni :(
Iszonyat, pedig van barna elem dögivel, ami kellene.

Stiel 2012.02.13. 21:16:13

@Darth Brick: mert még nem jött le rendes (végleges) doboz a gyártósorról. És amúgy lapozzál, utána jön szépen az összes többi készlet is.

Darth Brick 2012.02.13. 22:29:38

@Stiel: Gondolhatod, hogy végignyálaztam. Ám dollárból átszámítva elég kemény árak lettek. Sw-ből micsoda figek lesznek. Buja Féreg?! Jabba palotája: kell!

retrolego 2012.02.14. 06:52:42

Az SRP mit jelent az árnál? Ez az ajánlott kiskereskedelmi ár vagy a Lego adja ennyiért az üzleteknek? Gondolom inkább az utóbbi. :(

pragmaP 2012.02.14. 08:37:31

@tutuka: Én spec. láttam egyszer, de nagyon drága volt, így nem kísérleteztem. :-)

Anak 2012.02.14. 08:52:43

@retrolego: Suggested Retailer Price. Javasolt kiskereskedelmi ár.
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...