Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Végigjátszás: 5892 Sonic Boom

2011.12.07. 10:30 - ainex

Leszögezem, nem vagyok repülőrajongó, nem is értek hozzá. Még annak ellenére sem, hogy apósom ilyeneket, meg még ilyenebbeket vezetett ifjabb korában. A készletet egy tönkrement WC-tartály megjavítására tett sokadik próbálkozásom kudarcának ellentételezésére, hirtelen dühömben és felindulásomban vásároltam. Méghozzá azért, mert történetesen a vízvezetékszerelői koporsómba az utolsó szöget egy olyan barkácsbolt verte bele, amely mellett pont egy játéküzlet volt, és mérgemben ahhoz vágtam hozzá a pénztárcámat. Ez a doboz mind árban, mind méretben nagyjából hasonlított egy WC-tartályra, így hát kézenfekvő választás volt. Mert ugye azért üres kézzel mégsem mehettem haza.

I. Alapadatok

Neve: Hangrobbanás (Sonic Boom)
Sorszáma: 5892
Témája: Creator
Kiadási éve: 2010
Kockaszám: a dobozban 531 kocka van, ebbe a modellbe 524 kell.
Ár: Belgiumban 50€, Magyarországon talán 9000-12000 Ft között mozog.

II. Mi van a dobozban?

Mint említettem, WC-tartály méretű a cucc. Vagy szemléletesebben:


Az ainex-fióka egy méter magas, és csak jó nevelésének hála nem mondta, hogy "kurvanehéz"

Mert nehéznek bizony veszettül súlyos, de legalább szép is. Mondom ezt annak ellenére, hogy szerintem ezt a gépet ennél előnytelenebb szögből nem is lehetne fényképezni.

A hátulja sokkal jobb, noha a C modell már ránézésre is szánalmas egy eresztés (nem is építettem meg, és valószínűleg sosem fogom):


Mennyivel jobb már itt az A modell, mint a doboz elején!

Még annyit teszek hozzá, hogy valami csoda folytán itt nem szétbarmolós "benyomókkal" kell kinyitni a dobozt, hanem a végeit vékony cellux csíkok zárják le. Késsel tökéletesen bontható, a karton mindennemű rongálása nélkül. Miért nem így készül mindegyik?

Na jó, jó, és akkor mi van benne? Tengernyi cucc, noha a súly felét a füzetek teszik ki:

III. Játékmenet

Túlságosan izgatott a modell, túlságosan siettem kideríteni, hogy csak a doboz ilyen nagy, vagy a kész repülő is, úgyhogy nem szortíroztam semmit, ment mind a nyolc szatyor egy kupacba, és indult a turka.

A törzs hátsó része készül el elsőként. Az a középen kitüremkedő izé ott, az egy csuszka lesz, ami hátrafelé a hajtóművek kiömlő csöveiben elhelyezett világító kockákat kapcsolja be, előrefelé pedig a pilótafülkét nyitja ki. Szellemes, egyszerű, pompás megoldás. Csak úgy, mint ez is:

Hogy mi ez? Sárvédő? Mintha egy kamion fülkéjének a kétharmada lenne, ugye? Egy frászt! Na most figyelj:

Ez, kérlek szépen, a két légbeömlő nyílás egyike. Ha még azt is hozzáteszem, hogy élére állítva kerül majd a gép oldalára, akkor egyből világossá válik, hogy amivel itt dolgunk van, az nem más, mint egy minősített NPU* eset, méghozzá SNOT** módon beépítve. Egyértelműen inkább egy AFOL*** műve, mintsem egy sima LEGO mérnöké.

Oké, és akkor végeredményben mekkora ez a masina? Hát szerintem méltó a dobozához:

És nem csak nagy. Szép is. Hogy mennyire? Annamária ugye itt nem játszik, úgyhogy nem fogok kiegyensúlyozottsággal bajlódni (különben is vörös a cucc, ez már önmagában nem NMHH-konform, úgyhogy megette a fene), tehát kimondom férfiasan: én összecsináltam magam tőle. Nem győztem körbefényképezni:


Egyszerűen csodálatos, ahogy a törzs gömbölyödik, miközben a deltaszárnyak és vezérsíkok hagyományos és hamisítatlan pöttyben virítanak.


Majdhogynem megijedek tőle.

IV. Értékelés

Minifig: 2/10. Hogy miért ennyi? Megmagyarázom: Creator modell, úgyhogy elhihetjük, hogy nem jár hozzá minifig. De könyörgöm: ha a Creator házakhoz jár, itt pedig annyira tökéletesen minifig méretűre csinálták a pilótafülkét (ezért a két pont), akkor olyan nagyon nehéz lett volna egy, vagy netán két tökös Tom Cruise pilótaegyenrúhát nyomni a csomagba, naná hogy rostélyos bukósisakkal?


Ki az a minifig, aki ne akarna ide beülni? (Oktató gép egyébként, egymás mögött két üléssel)

Kockák: 12/10. Ez is meghökkentő, mi? Ezt is megmagyarázom: a harminc darab piros sajt már önmagában hoz legalább 8 pontot, a tengernyi normál és fordított lejtő (slope), a két világító kocka, és a két tucatnyi különféle méretű és színű szárnyelem nem érhet kevesebbet további 4-nél. Bocs, 10 pontba nem fér bele ez az anyagbánya.

Játékélmény: 6/10. A vízszintes vezérsíkok és fékszárnyak állíthatók, de túl könnyen mozognak. A futóművek behúzhatók, és mind nyitott, mind zárt állapotban rögzíthetők, viszont kicsit macerás a procedúra.


Első futómű kiengedve


Behúzva


Hátsó futóművek kieresztve - ott a kép felső részén oldott biztosítással, itt lent viszont rögzítve


Hátsó futóművek behúzva, biztosítva

Az utánégetést szimuláló világító kockák szellemesek, működtetésük még inkább, csak kicsit nehéz egyszerre kézben tartani a gépet, hangsebesen repíteni a szobában, és közben még a kapcsolót is nyomni a gép hátán.

Viszont a pilótafülke nyitása ugyanazzal a kapcsolóval nagyon állat: hosszasan lehet gyakorolni a megfelelően lassú és kimért felemelkedést.

Kár viszont, hogy visszazárni csak úgy lehet, hogy ujjal lenyomod. Az pedig végképp nagy kár, hogy a gép sehogy nem esik kézre. Egyszerűen nincs az embernek hova raknia az ujjait, amikor a magasba emelné és önfeledten próbálna dupla sugárhajtóműül üvölteni.

Ár: 8/10. Ha belegondolok, hogy ugyanennyiért a legjobb esetben maximum egy WC-tartályt vehettem volna...

Összesen: 7/10. Ez nagyon jónak számít ahhoz képest, hogy a repülő vitrinmodellnek tökéles, játékra viszont szinte alkalmatlan, és hogy egyszerűen ordít a kispórolt pilótá(k)ért. De ennél kevesebbet nem mernék adni neki, mert minden hibájától eltekintve ez a készlet bizony tényleg istenkirály (márpedig nem minden[ki] az, ami[aki] annak akar látszani).

V. lásd még

- elemlista
- füzet
- 2007-es előd
- 2009-es kistesó
- 2010-es mikrotárs
- hasonló témájú egyedi modellek a 14-ik pontban itt

* NPU: Nice Part Use, ügyes (szokatlan, váratlan, szellemes) kockafelhasználás
** SNOT: Stud Not On Top, a bütyök nem felfelé áll
*** AFOL: Adult Fan Of LEGO, felnőtt LEGO rajongó

Címkék: kritika repülő lego végigjátszás 7/10 creator sonic boom hangrobbanás 5892

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr203254091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hatvannyolckilencvennégyeske · http://www.flickr.com/photos/granada_turnier/ 2011.12.07. 11:11:59

le kellene mérni egy wc-tartályt, lehet, ár/műanyag arányban jobban jöttél volna ki

csomi8 2011.12.07. 11:12:33

De gonosz vagy! Éppen (így ünnepek előtt) harcolok magamban, mert muszáj lesz valami Lego-t vegyek, e modell pedig régóta imponál nekem (mint a járművek általában), de még ennyit sosem költöttem Lego-ra. (Mérsékeltebb, vagy ha úgy tetszik korlátoltabb örültekhez tartozom, túl "öreg" vagyok.)
A minifig kérdésemet már megválaszoltad, beleférnek.
A katapult ülések nagyon nívósak, de nem feltétlenül oktatógép ez, bár erre utal a két botkormány.
Én mindenképpen felfegyverezném, meg terveznék hozzá egy áramvonalas üzemanyag póttartályt, hogy igazi behatoló legyen!
Nagyon köszönöm a végigjátszást!
Ujabb háború a belsőmben, hogy mit vegyek!

szszg 2011.12.07. 11:40:20

Ráadásul a B modell is nagyon jól néz ki, és röptetéshez jól kézre áll!

Kölök a sugárhajtásút természetesen felszerelte rakétákkal, bombákkal. :-)

Longeye 2011.12.07. 11:50:54

Nagyon jó kis végigjátszás.
Nekünk tavaly a konyhai mosogatócső tört el dec. 30.-án. Minden elöntött a víz...alig voltam ideges...de akkor még emiatt nem vettem lego-t...csak csövet...

Ez a készlet is azok közé tartozik, amiket mikor megláttam a bolt polcain a soha nem lesz meg kategóriába soroltam. De ez a végigjátszás meghozta hozzá a kedvem. Sajnos kár, hogy végtelen mennyiségű pénz nem áll rendelkezésemre és hogy más készletek jobban tetszenek így marad az eredeti kategóriában (SNLM - Soha Nem Lesz Meg).
Én a múltkor 4l tejért mentem ki a Cora-ba. Már a pénztárhoz indultam, amikor bemondták a hangosba, hogy ma minden vásárlás árából visszatérítenek 10%-ot. Hát ott volt ez a készlet, amivel már régen szemeztem:
www.brickset.com/detail/?Set=5893-1
és hogy-hogy nem itt volt a legolcsóbb 16000 Ft körül. A többit a fantáziátokra bízom....jó-jó, hát persze hogy tejet is vettem... ;o)

fortune_west 2011.12.07. 12:28:20

Nem akartam megvenni, semmilyen létező készletemhez nem passzol, de most elbizonytalanodtam...

levy01 2011.12.07. 13:32:28

én a hétvégén jelentettem ki, hogy a felnőttkori legózásban, a végtelen lejtőn a következő fokozat az, amikor az ember star wars készletekre ad pénzt. ma vettem egy 7915-ös v-wing fájtert. de indoklásként ráfogom a match akcióra.

Zeon 2011.12.07. 14:04:27

A szétbarmolós doboz azért jó, mert látod hogy az élelmes magyar feltépte-e a dobozt a boltban és/vagy csak a még élelmesebb boltos zárta vissza utána.

fortune_west 2011.12.07. 14:17:53

@levy01: Hehe, ugyanígy gondolom, de eddig még megálltam. :)

szszg 2011.12.07. 16:09:20

@fortune_west: Hű, én a vonatos készletekkel vagyok így. Eddig még ellenálltam, de ha most Karácsonykor leverem a lécet, akkor szerintem nem állok meg hat készlet alatt. :-o

Darth Brick 2011.12.07. 17:09:26

Kispórolt minifig... bár jogos, de kétségtelen, hogy alapjában véve nem minifig scale cucchoz minifiget adnának(ezzel minifig scale ra degradálva), aztán adnál egy egyest a játékélményre, mert nem fér el a city reptéren. Pedig valójában ez a repülő minifig léptékű, a city pedig nem. Mindenestre én kérnék egy hat stud széles 21 stud hosszú, ötven minifig befogadású buszt.
Nagyszerű a végigjátszás megerősítette bennem a hitet, miszerint eztán sem szerelek wc tartályt. Nagyon tetszik, de nekem nem megvevős, külön gratula a szembefotóért, az a legdögösebb. Ma egyébként is kinyírtam minden kupont, akciót.... 5990 az itersparban az űrsikló, nem bírtam ki. Lehet szenteste vajaskenyér lesz a menü???

Jockos 2011.12.07. 17:37:12

Wow! Anélkül, hogy tudtam volna mit jelent az AFOL sejtettem, hogy mi a nemlerövidített változat.

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2011.12.07. 20:43:50

@Longeye: Én október végén többek között azt kaptam szülinapomra. Még most sem nagyon tudok vele betelni, annyira tetszik, így megértem, hogy nem csak tejjel mentél haza ;-)

Longeye 2011.12.07. 22:16:45

@pman: Hát már egy hónapja szemeztem vele. Minden héten kimentem, persze nem ezért, de mindig megcsodáltam.
De nem magamnak vettem ám, hanem a kisfiamnak! Majd belenő (most 7 hónapos). ;o) Addig sajna marad MISB :(

Longeye 2011.12.07. 22:20:32

Off, de nagyon:
Most az én szemem káprázott, vagy tényleg eltűnt a szerdai szelektív?
Hátha ON lesz.

ainex 2011.12.07. 22:21:11

@fortune_west: Én is pont ugyanígy voltam vele, semmihez nem passzolt, de így utólag mégis úgy érzem, minden kockájáért megérte megvenni.

retrolego 2011.12.07. 23:44:50

@Longeye: A címke mezőből nekem előjön.

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.12.07. 23:46:24

@retrolego: @Longeye: az oké, onnan nekem is. de hova lett egyébként? az előbb például longerye kommetjét sem láttam, csak az e-mail értesítőben.

fortune_west 2011.12.08. 00:35:47

@ainex: Megértelek. Igazi, csupa nagybetűs CREATOR szett. Önmagában is szép.

SZELI 2011.12.08. 02:47:06

Nekem is megvan.
Teccik, bár a gép alja ronda!!!
Vateráról kapásból újjítottam két pilotát beléjjjje!

Feketerostélyosfestettcsillagosnapszemüvegesvigyorgósműműjeres toppgános pilóta, meg navigátor!

lego-tabornok-BORNEAS 2012.01.07. 13:38:05

ha megveszel egy creatort mért nem épited meg az összes modelt ,hisz ezért creator

lego-tabornok-BORNEAS 2012.01.07. 13:39:56

@SZELI: nekem is megvan és szerintem az alját másképp nem lehetett megépiteni
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...