Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Olvasó játszik: 7208 Fire Station

2011.11.28. 15:30 - tutuka

Bandisoma a karácsonyi szezon egyik várható nagy kedvencét játszotta végig. Akár magadnak, akár másnak szánod, érdemes végigolvasni a kritikát.


Az első végigjátszásom, fogadjátok szeretettel és ésszerű kritikákkal! :D 

Ezt a készletet valójában azért vásároltam meg, mert kiskoromból a tűzoltóság, mint téma teljesen kimaradt a legozós éveimből. Sokáig szemezgettem vele, és végülis sikerült egy egész jó áron hozzájutni, lássuk megérte-e.

I. Alapadatok

Név: Fire Station (Tűzoltóállomás, ezt a magyar lego sem tudja rosszul fordítani)
Sorozatszám: 7208
Témakör: City
Kiadás éve: 2010
Kockaszám: 662
Minifig: 4
Ára: 16420 HUF-tól felfelé, egészen 21000-ig. (Én 14400-ért jutottam hozzá akciósan.)

II. Mi van a dobozban?

A dobozban 9 zacskó (8 számozott, egy pedig nem), 1 nagy matricaív és 4 építési útmutató található. Mindegyik nagy zacskóban található egy, vagy két kisseb csomag, az apró alkatrészekkel. (Itt találtam legalább négyet a régi, lyukacsos fajtából. Kissé nosztalgikus volt, még az elemek is máshogy csörrennek benne. :D).

A négy füzetet simán lehetett volna egyben is a készlethez adni, nem tudom, mire kell ez a sok útmutató. (Jó, nyilván, hogy tényleg lépésekben lehessen haladni).

Maga a doboz elég nagy, és nincsen annyira túlméretezve, az üres rész, körülbelül a doboz egyharmada, ezen meglepődtem, látva a dobozméretbeli tendenciákat.

Kívülről szép, a megszokott kék city-s kerettel találkozunk.

Hátsó részen a szimpatikus tűzoltó bácsi a „Hey!” felkiáltással híva fel a figyelmünket a készlet tartalmára, játéklehetőségeire.

III. Játékmenet

Az útmutatókat követve haladtam az összeépítéssel, kezdésnek a kis parancsnoki autóval voltam elfoglalva.

Az építés egyszerű, nem bonyolult, egy 5 éves gyerek is elboldogul vele. Az autóban nincsen semmi extra, átlagosnak mondható, jól illik a készlethez. Két extra dolog is van a zacskóban egy megmentésre váró kiscica, és egy régi típusú (Fabuland-érás?), oldschool fenyőfa. Ez egy nagyszerű bónusz, ugyanis még én is játszottam nővérem Fabulandjaival, sőt, még van is egy csomó alkatrészem is.

Második lépésben a nagy tűzoltóautót építettem meg, ez már valami!

Nagyszerű volt az építés, tetszik a létra jópofa megoldása, nomeg a szélvédő. Egyenes, nem döntött, csak azt sajnálom, hogy Lego Cityben nincsen igazi átlátszó üveg, mindig csak kék, meg szürke elemekkel találkozik az ember. A funkciók kiválóak, a létra mechanizmusa kiválóan működik, talán jobb lett, mint az előző tűzoltóállomás tűzoltóautója.

Nyilván nem egy 7236, de az már tényleg hatalmas. Ez nagyon jól illik az újfajta 6 stud széles Lego Citybe. Élőben a jármű sokkal jobban néz ki, mint a képeken, tényleg.
A két autó körülbelül fél óra alatt raktam össze, és építéskor igazi Lego-élményt nyújtottak.

A játékot az épület összerakásával folytattam, ami egy garázsból és egy torony-szerű irányító központból áll.
A garázs összerakása sem bonyolult feladat. Szépen lehet haladni vele, ezzel is körülbelül fél óra alatt megvoltam.

Kedvenc elemem a garázsajtó, bár itt szerintem elfért volna még egy elem, bár akkor lehet, hogy nem lehet kinyitni.

Itt kapunk egy rakás kiegészítőt (balta, rádióvevő, seprű), mindegyiknek megvan a maga helye. Izgalmas az új háló, amivel a fáról leugró cicát lehet megmenteni. A legtöbb elem jól használható a későbbi építkezések során, feltéve, ha pirosban és sok üvegben gondolkozunk. (a készletben nagyon sok üvegelem, panel található, kedvencem az üvegató.) Az állomás bal oldalán találjuk az elmaradhatatlan csúszkát, a toronyból kifele nyíló ajtó mellett. Nagyszerű részlet, a tűzoltóállomások igazi jellegzetessége. Érdekességként érdemes említést tenni a zöld kukáról/tárolóról, amit szerintem ebben a színben még nem adtak ki (mármint ezt az elemet).
Összességében egy stabil garázst kapunk, eléggé masszív, kisebb gyerekek kezében sem fog szétesni az állomás.

Utolsó építési állomás a torony.

Az építése körülbelül 20 percet vesz igénybe, nagyon gyorsan lehet vele haladni. Míg a garázsnál csak egy nagy panel volt, itt már többel találkozhatunk, ami mínusz pont, simán lehetne itt is brick-eket használni, jó, az nem lenne annyira gyors. Amin meglepődtem, hogy ez is eléggé stabil, a sok panel ellenére. Itt is sok üveggel találkozunk. A berendezés nagyszerű, tényleg figyeltek a részletekre, vannak ágyak, plazmatévé (igaz, ettől elég nehezen lehet kimenni az ajtón),



kávéfőző (ez zseniális, én egy modular buildingbe is simán betenném),

számítógép (szerintem valami iMac lehet, mert egy monitor van, plusz egy klaviatúra),

telefon (ez egy kicsit gyengébbre sikerült). Nem lehet panasz a berendezésre, ennél több dolog nem is nagyon férne el benne. A tetején találkozunk az antennákkal, kürtökkel, mindennel, ami a gyors reagáláshoz kell.

IV. Értékelés

Minifigek: Kevés. Egy ekkora készlethez legalább még plussz kettő fig kellene, egy civil, meg valami speciális egység, esetleg egy, aki kezeli a bejövő hívásokat. Amiket kapunk egyszerű tűzoltók, ugyanabban a ruhában, a parancsnoknak van spéci ezüst sisakja. Az arcokkal nincsen gond, változatosak. (a kevés fig problémáját orvosoltam azzal, hogy vásároltam hozzá egy 5613-at és egy 7241-et, így már sokkal jobban játszható a szett.)
6/10

Kockák: 662 elem nem kevés. Ha továbbra is Cityben gondolkozunk, akkor nagyon sok jól használható alkatrészt találunk, házak és 6 stud széles kocsik építésére. Körülbelül az 5 nagy panel a zavaró az egészben, mást szerintem nem lehet kifogásolni, ideális alapkészlet, a garázsajtó meg csillagos ötös! Levonás a sok matrica miatt jár, nem is ragasztottam fel mindet.
8/10

Játékélmény: Ha én 20 éves fejjel is élveztem az építést, akkor egy kisgyerek még inkább. Tetszenek a részletek, jók a funkciók, tényleg változatos a szett, egyedül az a plusz 2-3 figura hiányzik.
8/10

Ár: az ára16-17 ezer körül mozog, ha ezzel számolok, akkor egy 8/10-est adok, (ha pedig az én akciós árammal, akkor 9/10. Úgy mindenképp megéri)

Összegzés:

A kétezres évek elején látható csúfos Lego készletek után szerintem egy új aranykor jön el a cég életében. (City-re koncentrálva). 2007 környékén kapcsolódtam vissza a Lego világába, igazából onnan datálom a változást, a City szettek egyértelműen sokkal jobbak (egyedül a 4 stud-6stud váltás érintett érzékenyen sokakat). Ez a szett is ezt tükrözi, látványos, és végre tényleg jól játszható készlet lett a 7208.
Egy-két gyengeségétől eltekintve bátran tudom ajánlani karácsonyra kicsiknek, nagyoknak meg csak úgy, akár alkatrészforrás gyanánt is. A fent említett kérdésre a válasz: megérte.

Összeségében: 7/10

V. lásd még

- reklám
- összeszerelési útmutatók: 1., 2., 3., 4. 
- alkatrészlista

Címkék: kritika city tűzoltóság fire 2010 7/10 fire station 7208 olvasó játszik bandisoma

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr543395027

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rudymester · http://retrofaktor.blog.hu 2011.11.28. 15:42:51

Szuper részletes a leírás, jó volt olvasni. Azon gondolkoztam a képeket nézegetve, hogy ha az autók "meghíztak", az épületek miért nem mélyebbek? Lehetne 6 stud széles a beltér, sokkal jobban el lehetne férni.

Chunky 2011.11.28. 15:59:16

Az én bajom vele, hogy a létrás kocsi épphogy befér.
Amúgy nekem nagyon tetszik, nem bántam meg, hogy megvettem. Nagyon jól megy hozzá a 7239, a 7241 és a 7942 is. Viszont a 7213-t ne rakjátok mellé mert iszonyat romboló a látvány, hogy az autó teteje majdnem olyan magas mint a torony.

Tschöppy · http://elsomaratonom.blog.hu 2011.11.28. 16:38:47

Nekem valamiért nem tetszenek az új készletek, ez sem annyira - ennek valószínűleg az az oka, hogy én még abban a korszakban legóztam, mikor külön plate-eket adtak minden készlethez. Azokat jobban szerettem. Az új, ilyen nagyságú készletek nem olyan szépek szerintem - nem csak a plate-ek hiánya miatt - mint a régiek.

Viszont a nagy létrás kocsit megvenném külön is, hogyha lehetne :)

bandisoma 2011.11.28. 17:05:41

@Rudymester: Valóban igazad van, egy kissé kaposak az épületek, ez különösen a toronynál zavaró egy kissé, például a tévénél.
@Chunky: Lehetne egy kissé hosszabb a garázs, de a parancsnoki autó kényelmesen elfér, a létrás kocsi sem olyan vészes. A 7249-es készlet nekem is megvan, teljesen jól illik, igaz a garázsba nem igazán fér bele.
@Tschöppy: Igen, ideje lenne már frissíteni a 7239-et, 2005 óta van a kínálatban, bár meg tudom érteni, miért. Nagyon jól összerakták, de nekem a 7208-as jobban tetszik, nagyon lelkesen is írtam a kritikában róla. :D Viszont ezekhez is van baseplate, csak nem annyira nagyok.

hatvannyolckilencvennégyeske · http://www.flickr.com/photos/granada_turnier/ 2011.11.28. 17:17:56

jó kis élménybeszámoló
a rajzolt baseplateket én is hiányolom, a fenyőn meglepődtem, de egyértelmű pozitívum

szeme közé, laposan! 2011.11.28. 18:18:13

Nekem nem tetszik, hogy nincs oldala a garázsnak. A régi tűzoltóságnak bezzeg... :) Na, mindegy, az régen volt :)

Longeye 2011.11.28. 18:41:35

Zöld kuka: Ebben a készletben már volt.

www.brickset.com/detail/?Set=3179-1

Nagyon jó végigjátszás. Nekem ez a tűzoltóság nagyon nem tetszik. Nem tudnám megmondani miért, de bénának érzem. Különösen a nagy létrás kocsit.

Longeye 2011.11.28. 18:44:55

Jaj, mielőtt Tutuka leszedi a fejem:

kockagyar.blog.hu/2010/03/14/vegigjatszas_3179_repair_truck

Tudom, tudom, linkelni csak szépen, pontosan... ;o)

Briff 2011.11.28. 18:48:42

Azért kell a több füzet, hogy a testvérek között ki lehessen osztani, és akkor egyszerre építhetik.

bandisoma 2011.11.28. 18:56:59

@Longeye: A 7208-ban pedig a négyszögletű kuka van, nem a kerek, figyeld meg jobban. Örülök, hogy tetszik a végigjátszás. :)
@Briff: na erre nem jöttem volna rá, én mindig egyedül rakom össze a készleteket. :)

bandisoma 2011.11.28. 18:58:36

@Longeye: www.peeron.com/inv/parts/61780
ez a container, de végülis kiderült, hogy a 2009-es garázs-szettben már volt egy zöld színű, tehát nem újdonság. :)

Longeye 2011.11.28. 19:01:46

@bandisoma: Áh! Bocsánat, figyelmetlen voltam... Kevertem a következő évi kukásautó kukájával.

bandisoma 2011.11.28. 19:36:52

@Longeye: Ezen nem veszünk össze. :D

InversioN 2011.11.28. 21:11:02

nekem sem tetszenek ezek a mai tűzoltókészletek, cserébe a felnőtt fejemet a LEGO kárpótolja egy ilyennel:

www.brickset.com/detail/?set=10197-1

Ami viszont zseniális. Remélem karácsonykor leárazzák és végre megszerezhetem.

SZELI 2011.11.29. 00:07:02

Nem tetszik sajna. Az új city autók meg pláne...
Sőt. Az új city vonal egészében, egy-két kivételtől eltekintve.

leopold getz 2011.11.29. 07:56:29

Egyszerűen nem tudom megkedvelni ezeket az elnagyolt "panelházakat", meg ezeket a bumfordi, ugyancsak elnagyolt külsejű kocsikat. A City vonal nekem - szinte kivétel nélkül - olyan, mintha Duplo-készleteket akarnának "legóváros- és minifig-kompatibilissá" tenni. Nem tehetek róla, próbáltam, de nem tudom őket megszeretni. Amibe' látok fantáziát, tetszik, az a Farm-vonal. De ott is milyen nagy, csúnya alkatrészeket pakoltak már a gazdasági épületbe, hé?! :S Miért nem lehet mostanában is sok fa52a, slope-os tetőt látni?

BrigAnti 2011.11.29. 08:12:11

Hmm, mekkora marha vagyok. A múltkor ezt féláron adták, én meg nem vettem meg, mert nem tetszenek sem az épületek, sem a kisebbik autó, pedig jobban megnézve nagyon jó kockabánya lenne.
Még mindig csak a nagy tűzoltóautó tetszik benne, de ma már megvenném.
Köszi a végigjátszást, nagyon jó lett!
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...