Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Végigjátszás: 6622 Mailman on motorcycle

2011.10.22. 14:35 - Brickfan

Folytatjuk a két héttel ezelőtt megkezdett heti postás rohamot. Reméljük már kihevertétek a rátok öntött leveleket. Ez a kedves kis készlet a ’80-as évekből remek kiegészítője egy lego városnak, azon belül is talán egy kisebb vidéki városnak: bár a levelezés egyre kevésbé divat, postásunk oldalkocsis motorral kézbesíti a leveleket Legoland címzettjeihez.

I. Alapadatok
 
Neve: Mailman on Motorcycle
Sorozatszám: 6622
Témakör: Classic Town
Altéma: Post Office
Kiadás éve: 1984
Kockaszám: 18 (én mondjuk 22 elemet számoltam, de a bricklink a motort felnivel és gumival együtt egy elemnek számolja)
Minifig: 2
Ára: 2.400-6.000 Ft használtan a bricklinken, illetve itthoni aukciós oldalakon, újonnan 54.000 Ft-ért (!!!) adtak el egyet a bricklinken 2011. júniusában.
 
 
II. Mi van a dobozban?
 
Apró készlet apró dobozban. Én használtan szereztem be a készletet, leírással, de doboz nélkül, így csak sejteni tudom, hogy a dobozban az elemek 1, esetleg 2 zacsiban; illetve az összeállítási útmutató (leporello) bújtak meg. Az összeállítási útmutatóban is találunk alternatív modell-építési ötletet, ami egy ilyen kevés elemszámú készletnél viccesnek tűnhet, de legalább van. Ezen túlmenően szinte biztos vagyok benne, hogy egy leporellora hajtogatott promo prospektus szintén megtalálható volt a doboz mélyén.
 
 
III. Játékmenet
 
Ez a készlet sem kivétel, a figek összeállításával kezdjük az építést. Postai alkalmazott egyenruhában, és a munkaköréhez illően bukósisakkal, mely bukósisak egyébként az akkori space készletek űrhajós ruháinak is kötelező kelléke volt. Legoland egy lakóját is a készlethez csomagolták, neki (is) kézbesíti a postás a levelet – egyszerű, kék, ujjatlan ruha, alatta fehér felső, barna hosszú haj, klasszikus mosolygós fej.
 
A készlet ezek után 4(+4+2) egyszerű lépésből áll össze: az akkori motoros készletek motorját találjuk ebben a szettben is, itt épp sárga színben. Az oldalkocsi összeállítása egyszerű és ötletes, a kereket leszámítva semmi speciális alkatrészt nem tartalmaz. A készlethez jár továbbá egy postai logoval ellátott postaláda is, továbbá 3 darab kézbesítendő levél is.
 
Néhány apró kocka, pillanatok alatt összeállítható a készlet, nem okozhat senkinek gondot az összeállítás.
 
IV. Értékelés
 
Minfigek: 10/10. Ilyen apró city/town készlet, mégis 2 fig jár hozzá: Az egyik civil, a másik szakbarbár, ennél több szerintem nem várható el egy ekkora készlettől. A classic mosolygós fejet én inkább előnynek tartom, mintsem hátránynak, de én elfogult vagyok.
 
Kockák: 7/10. Kevés. Persze hogy kevés kockát kapunk egy ekkora készlethez, ráadásul jó pár speciális elem is található benne: motor, postaláda, levél. Ezzel az értékeléssel többször bajban vagyok; hogy értékeljem a kockaszámot negatívan, ha egyszer kis készletről beszélünk? Amit sajnálok, hogy a motorhoz nem jár plexi szélvédő.
 
Játékélmény: 10/10 Bár 18 elemről beszélünk összesen, mégis sikerül jó játszhatóságot biztosítani: megérkezik a motoros kézbesítő – aki ráadásul oldalkocsis motorral jár, mekkora királyság már ez manapság? A postás bedobja a postaládába a levelet, a néni megkapja és mosolyogva olvassa… Egymás után több helyre is mehet a postás a különböző levelekkel, de ha akarjuk, az oldalkocsis motoron a postaládát is kiviheti (megrendelésre) valamelyik lakóhoz. A motorral jókat lehet csapatni, ráadásul az oldalkocsi miatt elég stabil, a szerkezet nem borul fel. A motoros postás akár randira is viheti a nénit egy kis oldalkocsis motorozásra valamelyik közeli útra. Céges infrastuktúra és céges üzemanyag ugyebár... Tudom, gonosz vagyok. Lehet ennyi elemből jobbat kihozni? Egy meglévő városba remek kiegészítő, de önmagában is csodásan játszható készletet sikerült alkotni, nekem ez maximális élmény pontszámot ér meg. Alternatív modellt nem próbáltam meg összerakni belőle, én kevésbé vagyok kreatív ahhoz, hogy ennyi-ilyen kockából nagyon mást kihozzak.
 
 
Ár: 4/10 rendkívül drága szett ez is, hasonlóan a nyolcvanas években készült kortársaihoz. Én nagyon jó, rágatlan állapotban, leírással 3.000 Ft-ért jutottam hozzá. rászántam ezt a pénzt, de ettől függetlenül drágának tartom, még akkor is, ha 2 fig jár hozzá. Reálisan 1.500 Ft-ot érne, de nyilván régi készletről beszélünk, ritka motorral, ez együtt jár a magas árral.
 
Összesen: 8/10 Classic town készlet a lego (egyik) fénykorából, kevés kockaszám mellett is kiváló játszhatósággal, de a korához és állapotához mérten rendkívül drágán.
 
V. lásd még
 
A bricklink hozzátesz még 2 set-et, amit a brickset nem hoz fel ebben a témában)

 

 

 

 

 

 

Címkék: kritika office 1984 posta lego post levél motorcycle végigjátszás postal cycle town 6622

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr933271200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2011.10.22. 15:01:32

Imádom, már csak azért is, mert ez volt az első készletem, pontosabban az egyik első, mivel rögtön egy value pack-kel indítottam (ez + 6633 + 6604). Ha jól emlékszem, 1986-ban kaptam apámtól.

Gino 2011.10.22. 18:32:44

Ahogy nézegetem, rá kell jönnöm, h ez nekem megvan. Csak a motor hiányzik:)
Gondolkoztatok már azon, hogy mikor van meg egy szett? Újaknál tiszta sor, de a használtan vásároltaknál nem egyértelmű: Előfordul, hogy hiányosan árulják a szettet, vagy nincs leírás, doboz.
Ha külön veszek egy motort, a többit meg összeguberálom a készleteimből, akkor már kézzelfoghatóan meg lesz ez a szett is. Az más kérdés, hogy közben a többi szettem lesz hiányos...

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.10.22. 18:46:34

@Gino: Nekem akkor hiánytalan egy szett, ha annak az utolsó darabja, a legkisebb kockája is megvan. A leíráshoz és a dobozhoz nem ragaszkodok (a doboz elképesztően megdobja az árakat, ha vmi 5000 alapból de megvan a doboza, azért elkérnek 10-et, 11-et simán a vaterán), de a kockáknak meg kell lenni hiánytalanul és nem átcsoportosítva.

Ez a postás motor amúgy nagyon aranyos, de tényleg horror ára van. Nem is értem. Ez jut eszembe róla:

www.youtube.com/watch?v=Rkm8nVmcmQE

:-)

Anak 2011.10.22. 20:20:15

Nekem erről a Nagy durranás egyik figurája jut eszembe, "Mailman" Buzz Harley.

rozsamarci 2011.10.23. 10:11:49

Talán az első szettem volt nekem is. A Váci utcai Götz bababoltban vettük/kaptam, ahol még emlékszem, simán figeket is lehetett kapni ilyen impulse szerű dobozban.

Biztos az én lelkem beteg, de egyáltalán nem tervezem a beszerzését.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.10.23. 11:10:48

Egy ilyen motort mennyire szeretnék

ének 2011.10.23. 20:34:54

4 bétű 8 mondatjel: cuki!!!!!!!!

uniqm 2011.10.23. 22:43:50

Oké cuki kis szett.

De 18 darab elemből milyen más alternatívát lehet kirakni????
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...