Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Olvasó játszik: 8043 Motorized Excavator

2011.09.26. 15:00 - tutuka

I. Alapadatok

Neve: Motorized Excavator
Sorozatszám: 8043
Témakör: Technic
Altéma: -
Kiadás éve: 2010
Kockaszám: 1123
Minifig: -
Ára: Én 45.990-ért vettem egy Müller áruházban, de brickset alapján 45.500,- és 52.000,- között lehet válogatni. A kockaaruhaz.hu -n pedig csak 44.990,-

II. Mi van a dobozban?

A doboz elején szokásos módon megtalálták az egyetlen szöget, ahol nem látszik a jármű üregessége, vagy legalábbis lukassága.

A 8275 és 8297 doboza is sokkal nagyobb, főleg vastagabb ennek a dobozánál, azok majdnem egyformák, pedig az egyikben több, a másikban kevesebb alkatrész van. És még így is nyugodtan lehetne kb ¾ ekkora a doboz, bőven elférne minden. Mikor a kezembe fogtam, a belsőségek rögtön a doboz sarkába csúsztak.

A doboz hátulján a B-modell jól eltalált képe látható. Erről annyit szólnék, hogy itt csak négy funkció van összesen, természetesen teljesen távirányítható. Számpmra egyébként érdekes, hogy míg az egyik modell a kanalat markolókanálnak használja, addig a másik ugyan ezt a kanalat rakodókanálként működteti. Egyébként nem tudom, hogy kindkettőnél arányos-e ez a kanálméret, de én nem furcsállom egyiket sem.

A doboz teteje megszokott módon nyitható, itt elmagyarázza a különböző funkciókat, illetve hogy hogyan kell használni a távirányítót.

Négy db nagyobb, és öt kisebb zacskó található benne a távirányítókkal, elemtartóval és motorokkal együtt, amik külön-külön voltak becsomagolva. A markolókanál csomagolás nélül volt benne. Itt megjegyezném, hogy az antennák, és még néhány kisebb zacskó a nagyobakban volt benne, külön becsomagolva, de igazából nem tudom, hogy az antennákat miért tették becsomagoltan más zacskóba, hogyha a motorok kívül maradtak.

Eddig még nem találkoztam vele, de itt pozitív meglepetésként ért, hogy a leírásokat és matricákat külön zacskóban, egy merevítő kartonnal tették bele a dobozba, így azok szállítás közben nem gyűrődhettek, mint például a 8271-nél.

A B-modell leírását viszont itt is le kell tölteni az internetről, hogy aztán kényelmetlen módon laptopról, vagy rosszabb esetben helyhez kötött PC-ről kelljen építkezni. Ez helyileg és kezelésileg sem praktikus.

III. Játékmenet

Legelőször leszögezném, hogy jelenleg 15 éves vagyok, tehát nem visszatért AFOL, hanem egyszerű mezei legózó gyerek, akinek szerencséje volt, mert mindig jót kívánt az ünnepekre.

A 15 éves kor még határeset, mert maga a tény, hogy legózok, az errefelé eléggé égés, a készletekre viszont ráírják, hogy 11-16 éves korig, tehát jövőre még nem megyek nyugdíjba. Egyébként pedig nem tudom, hogy mikor fogom véglegesen abbahagyni, mert minden nap nem játszok, csak néha hétvégén előveszem a két dobozt, akkor viszont kihozom a maximumot, amit ki tudok hozni magamból, mert jön a hétfő, és kénytelen vagyok elpakolni, ráadásul kéthetente jön a takarítónő, akkor amúgyis rendet kell raknom, az meg nem jöhet szóba, hogy valaki más rakja el a legót!

Még fontos, hogy 2-3 éve kizárólag a technic-vonallal foglalkozom (MOC-olok), a city szerű építőkockák lehetőségei valahogy nem ragadtak meg úgy, mint a technic által nyújtott komoly mechanikai és technikai lehetőségek. Habár a 8421 előtt kizárólag azzal játszottam.

Először nagyjából elkülönítve a zacskókat, némelyeket összeöntve választottam szét a bazárt,máskor mindig zacskónként előveszek egy tálat, de most elfogott a vágy, hogy leegyszerűsítsem dolgomat:

Minek vacakolni? 15 éves hardcore legózóként már van annyi tapasztalatom, hogy ránézésre megállapítom bármely tengely hosszát, vagy akármit. És saját meglepetésemre egyszer sem tévesztettem el a hosszakat. Ha azt írta egy ilyen hosszú végiglyukasztott alkatrészre (nem tudom a speciális szakkifejezéseket), hogy 13, vagy hogy 11, vagy akármi, akkor kapásból kiemeltem, leellenőrizetem, hátha tévedek, és nem tévedtem. Úgy tudom a méreteket, mint mikor apa rávágja egy csavarra ránézésre az ármérőjét, én meg tolómérővel megbizonyosodok rajta.

Ezt biztos van másoknál is, csak nem teszik szóvá, szerintem.

Először nem meglepő módon a két lánctalpat, vagyis a „futóművet” építjük meg, ami technic-hez szokatlan módon páros stud-szám hosszú (Az első szakkifejezésem legóval kapcsolatban!). Technic-nél alapvetően a páratlan a megszokott, ez engem nagyon meglepett.

A fenti képeket látható, hogyan vittek le két meghajtott tengelyt egy forgástengelyen a toronyból (?) az aljába. Szerintem zseniális.

10 órakor vittem a szobámba, hogy kibontsam, és délben ebédig idáig jutottam (fényképezéssel együtt). Éppen belekezdtem a fenti váltószerkezetbe, hol 4 motorból 6 hajtást csinálnak, és már szóltak is hogy kész a húsleves.

Ez a rész volt talán a legnehezebb, mert itt 6 kábelt kellet nagyon kis helyen megfelelően elrendezni, amint a képen is látszik, de ez a valóságban sokkal nehezebb.

Itt látható, hogy 7 darab (egy átmegy és visszanyúlik) kábelt kell átvezetni az antennák alatt, a 4 motor mellett e két antennáét is.

Az építés haladtával egyre inkább kirajzolódott a markoló alakja, és sajnos azt kell mondjam, hogy annyira bonyolult fogaskerék-elrendezés található a felépítményben, hogy ezt átlátni már nem tudtam, csak próbálgatni, hogy mi merre hogyan. A 8241-nél még átlátható és viszonylag egyszerű, mégis nagyszerű megoldásokat alkalmaztak. Annak, viszont mégis nagyon örültem, hogy egyszer ilyen komoly szerkezetet is építhettem, amit magamtól talán sohasem dogok kitalálni, mert legalább ilyennel is találkoztam.

Amikor a markolókart kezdtem építeni, meglepődtem, hogy összesen 6 db kardántengely van benne. Itt már az adja a nehézséget, hogy mindent megfelelően összekössünk, ez nehéz, de nem megoldhatatlan. Nem szenvedtem nagyon sokat, annyit nem mint a kábeleknél.

A markolókar két részből áll majd össze.

Ezeket nem sok vacakolással összeépítjük,

rászereljük a kanalat,

és már készen is az alak, bár még nem érdemes kipróbálni, mert hiányzik néhány fogaskerék, a kar csak félkész, és nincsen még benne az elemtartó tok.

Kiegészítés, hogy majdnem működőképes legyen.

Burkolatok és elemtartó tok, hogy szép és működőképes is legyen.

A játékélményről még annyit, hogy volt mikor csalódtam, például a karnál, ahol nem volt annyi stabilitás szempontjából fontosnak bizonyuló megoldás, mint amire számítottam, nem nagyon tudtam fölfedezni, hogy mi mit fog csinálni, ha forgatom, viszont voltak nagyon érdekes részletek, amik hihetetlen képzelőerőre vallanak, nem szeretnék példát mutatni, mert nehéz képeken elmagyarázni, de néhányat már láthattatok úgyis.
Amikor bekapcsoltam, és elindítottam, kiderült, hogy sokkal lassabban mozog, mint amire számítottam, a bulldózer talán azért volt gyorsabb, mert ott XL motorok két fogaskeréken át hajtottak egy-egy láncot, itt viszont M-mptprtól kell elvárni, hogy kifeszítve fél méter hajtásláncon át mozgassa ezt a több-tíz tonnás gépet!

A váltás (láncok hajtása és forgatás – markolókar mindenféle mozgatása) néha, ritkán, de azért néha elakad a közepénél így üresbe rakja a szerkezetet. Egyébként viszont nagyon poén, hogy távolról rendet tudok rakni az íróasztalomon. És az is jó, hogy egyensúlyban van az egész. Valahol a láncok közepétől hátra 1,5 centire van a súlyközéppont.

IV. Értékelés

Nehézségi fok: 9/10 Nem nagyon tudok elképzelni ennél nehezebben építhető gépet. Ebben szinte minden előkerült, amit el lehet rontani, épp csak pneumatika ne szerepelt benne. Még én is 1-2 alkalommal elrontottam, bár könnyen kijavítottam utána a hibámat. Én, mint néhány éves technicfan mér képes voltam úgy építeni, hogy nem gyűjtöttem össze lépésenként az alkatrészeket, hanem csak egyszerűen a képet nézve elővettem azt, ami még nincsen. Talán ezért is lehettem ilyen gyors.

Kockák: 10/10 Sok elem, sokminden készülhet belőle. Önállóan eléggé be van határolva, mert nincsen benne kerék, de van lánc meg kanál meg aktuátorok. Nekem vannak más készleteim, és most szereztem: 4 db lineáris aktuátort, 3 db váltót és egy váltót ilyen piros pingvinalakú mpzgatórúd nélkül (autóhoz már tudok gearboxot készíteni), Négy lánctalphajtó kerék és jó hosszú láncok (8275-tel ez már elég sok), négy darab motor, két távirányító, két antenna (Egy távirányítóval és 4 antennával 8 db motort tudok mozgatni), egy csomó panel, amilyen eddig még nem volt nekem,egy markolókanál, ami rakodókanál is lehet, vagy evőkanál, vagy nem, sok-sok fogaskerék, és ezek az elemek.

Játékélmény: 9/10 Én összesen kevesebb mint 4 óra alatt elkészítettem és ebben benne van a fényképezés, a doboz kibontása, a zacskók felvágása, szortírozás, egybeöntés… Az ebédet nem számoltam bele, az volt egy óra, és negyed 11-kor kezdtem, 13:08-kor pedig befejeztem!

Azért nem tíz, mert a kész járműtől kicsit többet vártam, azt hittem ez egy világreform lesz, mégis vannak apró hibái, például forgáskor icipicit megy előre is, mert a lánchajtó tengellyel együtt fordul el a felépítmény, így kicsit hajtja a láncokat. Másrészt nem nagyon szeretem a kábeleket határukig elfordítania motortól, mert félek, hogy egyszer elszakad, vagy érintkezési hiba lesz, vagy akármi. És nem is nagyon szeretem őket összehajtva összenyomni, mert jót biztosan nem tesz neki, muszáky volt viszont, mert máképpen nem ment rá a burkolat (a panelek oldalt). Mégis nagyon tetszik!

Ár: 7/10 Ez erősen tippszerű, mert nem nagyon tudok konkrétumot, ami behatárolja, hogy mi legyen. Én így gondolkozom: Ez a készlet kegyetlenül drága tekintve, hogy csak 1123 elemet tartalmaz. 50’000 Ft egyszerűen túl sok. Akkor inkább vehetnék két elektronika nélküli 800 elem körüli szettet 50’000-ért. DE! Mégiscsak 4 db M-motor, 2 antenna, két távirányító és egy elemtartó doboz van benne, ez korlátlan fantáziát ígérnek. Gondoljunk csak bele hol lenne ma a sariel.pl oldal, ha nem lenne legóból motor, hát még távirányítás! Lehet hogy 5 méteres pneumatikus gumicsövekkel próbálkozna kirakni valamiféle pneumatikusan meghajtott autót és kormányzást összedobni. Ráadásul ha megvesszük a Power-Functions készletet, akkor csak 1 db M-motort, kapcsolót, és lámpát (meg elemtartót) kapunk. És akkor hol tartunk ehhez képest?! Nekem szerencsém van, mert ajándékba kaptam, így nekem nem nem igazán tudott csalódást okozni ez a készlet semmiképpen sem.

Összesen: 9/10 Ez a készlet a híres 8275 Bulldózer után is nagy hírnevet tudott szerezni, és nemcsak azért, mert rosszul volt kialakítva a kanál mozgatása, hanem azért is, mert sok reformot hozott a bulldózerhez képest. Nem kezdeném el sorolni, mert kis gondolkodással meg lehet nevezni párat. Mégis nagyszerű befektetés bárkinek, aki távirányításban gondolkozik, és ágyban fekve akar rendet rakni az asztalon.
Most már nem írom újra, de ha lenne pontszám a „Lehetőségek” –re, akkor így nézne ki:

Lehetőségek: 10/10 Szenzációs megoldások, ötletek, kihívások és megvalósítások vannak benne. Nem azért maximális pontszám, mert lego, hanem mert ezen egyszerűen nem is kellene gondolkoznom. Az egész jármű tömör és csupa technika, mintha fogaskerekekből és kardán-tengelyekből épülne. Az elektronika pedig mintha bele lenne tömve, és nem is lóg ki belőle semmi. A markolókaron kívül minden átlátszatlan, pont úgy, ahogyan mi technic-rajongók azt szeretjük. Tökéletes. Az „Összesen” így sem változna.

V. lásd még

- az építési útmutatóhoz vezető legáltalánosabb oldal

Címkék: kritika olvasó lego játszik 2010 technic 9/10 zafira 8043 motorized excavator

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr1002699272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.09.26. 15:31:54

Jééé, most magmra ismertem. Csak nálunk hetente jár a takarítónő :(

Jockos 2011.09.26. 17:50:50

nem csak te vagy az egyedüli fiatalkorú a blogon. Én mondjuk 2 évvel fiatalabb vagyok. ugyanígy szoktam én is, ránézésre megállapítani, hogy mi milyen hosszú persze azért néha-néha leellenőrzöm. Még valami: ha érdekel az Unimog, Merecedes benz szalonokban talán már hozzá lehet jutni röpke 50-55 e ft- ért.

2011.09.28. 12:38:43

hú, ebből milyen jó terminátoros lánctalpas robotot lehetne építeni :)

zafiruveg 2011.09.28. 21:11:26

(Zafira vagyok)
egyszer összedobtam egy felfüggesztéses lánctalpas valamit, aminek elől volt egy olyan karmos karja, amivel kerekeket, teniszlabdákat, meg poharakat tudtam megemelni 5 centire, meg forgatni, Sariel Moon-Roverje inspirált, és a karmokat onnan koppintottam. Az enyémben az volt a jó, hogy erős és robusztus volt.

Mondjuk nincs elég pneumatikus elemem, de a szorítást úgy kéne megoldani, és az Unimog meg gyenlőre túl drága, a szhülinapom meg hátravan, és egyre kevésbé akaródzik a szüleimnek LEGOt adni ajándékba...

De azért jó látni a saját művemet a lego.hu -n :)
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...