Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Olvasó játszik: 361 Garage

2011.07.17. 08:17 - tutuka

Jogosan panaszoltátok fel, hogy mostanában kevesebb a végigjátszás a blogon. Különösebb oka pedig nincsen, Anak személyében ráadásul kiváló segítségem is akadt az előkészítésben. 

Deer egy korai Town modellel játszott egyet végig. Amilyen csúnya ez a műhely, én annyira imádom. Igaz, miért is kellene szépnek lennie egy garázsnak?

Rendhagyó módon, valamint a legós szekrényben uralkodó kaotikus állapotok miatt, harmadik tesztem is egy nemrégiben beszerzett készlet lesz.

Bevezető

1979-ben folytatódott a LEGO reformja. Ekkor indult útjára a Space sorozat, aminek utódja (bánatomra) a Star Wars franchise lett (párhuzamosan is futhatnának szerintem), az utód nélkül maradt Fabuland világa, amit nem értek, hogy miért tűnt el a termékpalettáról. A figurák felső része végre nem matricás és fokozatosan eltűntek azok a járművek, amikbe nem lehet emberkét ültetni. Itt jegyezném meg, hogy gyerekként ebből nem csináltam ügyet, egyszerűen ráültettem a figurát az autó tetejére.

I. Alapadatok

Neve: Garage
Sorozatszám: 361
Témakör: Town
Altéma: Classic
Kiadás éve: 1979
Kockaszám: 79 (figurával)
Minifig: 1
Ára: Kb 3000 Ft-ért vettem a vaterán doboz és leírás nélkül. Azokkal együtt azért többe kerül.

II. Mi van a dobozban?

A dobozban nem tudom mi volt, mivel anélkül vettem, feltételezem, hogy az útmutató és a kockák. A készlet egy nagy zacskóban érkezett, építési útmutatót a neten kerestem hozzá.

III. Játékmenet

A készlet összerakása kb. 20 percet vesz igénybe. Letesszük a két zöld alapot és arra építkezünk. A figura felsője festett, kapunk hozzá lapátot és seprűt is, ahogy az kell. Szerintem ő amolyan gondnok féle, mivel franciakulcs és hasonló szerszám nincs. Jármű nem jár hozzá, viszont akár úgy is vehetjük, hogy bérelhető garázs. A szélessége 6 egység, ezért a mai divatos járművek nem igazán férnek bele, maximum lapjával.

Ami a két zöld lapot illeti, kár, hogy nem egyben vannak, mert így illesztésnél egy kis rés keletkezik. Nem nagy a készlet, de ahhoz képest elég sok kocka jár hozzá, kisebb házat is lehet belőle építeni. A formája örök, egy nagy téglatest, de épp ezért, szerintem egy mai LEGO városba is gond nélkül betehető, legfeljebb csak kisebb járművek használják. Építésnél figyelni kell rá, hogy a „Garage” feliratú kockát tegyük félre, különben úgy járunk, mint én: sikeresen beépítettem a garázs legalsó sorába, amit akkor vettem észre, amikor a helyére kellett volna tennem. A kapu amolyan faléc utánzatú kétszárnyú ajtó. Autó nélkül nem az igazi, de remek kiegészítő épület és kockabázis.

IV. Értékelés

10/10 a figuráknak, az épülethez elég, végre festett a felsője és jár hozzá két szerszám is.


Fotó: Bricklink

9/10 a kockákért, mivel elég sok van, jó alapot képeznek, van speciális festett kocka, kétszárnyú kapu.

9/10 az árára, mivel nem kerül sokba, ahhoz képest, hogy viszonylag ritka és sok elemet tartalmaz.

Összességében szubjektív módon az értékelésem 9/10, mert nagyon jó és hiánypótló készlet, csúnya módon levontam 1 pontot, mert nincs hozzá jármű (amivel önmagában is játszható lenne, mint pl. a 6369-es készlet).

V. lásd még:

- elemlista
- építési útmutató

|Megszerkesztette: Anak|

Címkék: kritika lego 1979 classic garage 9/10 deer town olvasó játszik 361

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr432739948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.07.17. 08:38:08

Jól látom, h elég porosan kaptad? Én biztosan egy alapos fürdővel kezdtem volna az összerakást.

Amúgy aranyos kis készlet, tetszik és tényleg jó öreg már! :-)

misran 2011.07.17. 09:51:38

Köszi a leírást. Szép, veterán darab.
Az ajtó, a nagy egyszínű felületek a régi, Fabuland-szerű időket idézi. Jó ötlet a kerítés ilyen felhasználása.
Az osztott lapoknak pedig van előnye is: több kombinációs lehetőséget adnak.
Létezik újabb 16x16-os plate, aminek az egyik oldala bütyök nélküli, ill. 1 sor bütyök van a szélen. Azzal kiválthatod a 2 plate-et és az út-lapokhoz is jobban illeszkedik majd a bejárat. Persze akkor már nem az eredeti, döcögős garázs lesz :)

rozsamarci 2011.07.17. 10:40:53

Nekem az ilyen vaterás, nincs meg a doboza, leírása cuccokkal mindig is az volt a bajom, hogy ennyi erővel én is összeszedem a neten található elemlista alapján, kb. mint az eladó. Ettől függetlenül ez egy baromijó készlet, az egyik kedvencem és csónakház vagy éppen szerszámoskamra is lehet belőle egy farmon :)

(Az alaplapokkal nekem is ez volt mindig a bajom, meg az, hogy a sarkai le vannak kerekítve. Pfujj!)

Konstans 2011.07.17. 11:19:24

@rozsamarci: Szerintem kicsivel többe kerülne az ha így kockánként rendelgetnéd össze mint ha az eredetit fizetnéd ki.

zsok 2011.07.17. 13:22:58

@Konstans: 79 elem, simán kijön 3000-ből szállítással és a keresgéléssel töltött órabéreddel együtt. (ha nem ügyvéd vagy adótanácsadó, esetleg lifecoach vagy, azok vastagabban számláznak...)

AtomTej 2011.07.17. 14:53:45

Nem szeretném senki gyerekkori emlékeit tönkretenni, ezért csendben jegyzem meg, hogy az angol garage szó jelent ám autószervízt is...
A csavarkulcs pedig 1980-ban jelent meg először, ha jól látom, kábé itt:
www.peeron.com/inv/sets/6363-1
Mondjuk, ez utóbbi készletet meg Auto Repair Shop-nak keresztelték. Lehet mégiscsak melléképület és nem munkahely? Akkor miért van rajta felirat?!
Várom az érveket, ellenérveket. :D

rozsamarci 2011.07.17. 15:49:38

@Konstans: nem a bricklink-re gondoltam konkrétan, sokkal inkább egy másfél-kétórás piacozásra (pl. pecsa).

Konstans 2011.07.17. 16:29:59

@zsok: Jó igaz, ez a készlet jó formán csak kockákból és kis gyakori kiegészítőkből áll, de mi van ha egy klasszikus space készletett gyűjtögetnél össze? Ott már jóval több a speciális elemek száma.
Lett egy ötletem. Kipróbálom milyen is az ha elemenként kellene össze gyűjtögetni egy készletet. Múltkor megtaláltam a régi kockáim között egy utca seprőnek az elejét:www.peeron.com/inv/parts/2578b Kezdetnek nem akarok nagy készletet csak úgy ismerkedés az online rendeléssel.
Ha minden igaz akkor ez fog kijönni:www.brickset.com/detail/?Set=6645-1

misran 2011.07.17. 17:11:02

@Konstans: Erre kíváncsi vagyok. Persze egy mérés nem mérés, de valamit azért mutatni fog.
Ha minden ok, összerakok egy BL-ből leválogató scriptet :).

Izzycsek 2011.07.17. 18:31:00

Az első fénykép és az összerkási útmutató szerint a figura haja mintha a régi női haj átalakított szerszámával készült volna. A 675-ös készletnél ugyancsak ez a helyzet. Megvan valakinek valamelyik a fentiek közül eredetiben. Régen tényleg ilyen volt a férfihaj?

Konstans 2011.07.17. 19:29:25

@Posi: Nem csak a Town készletek Lego emberkéit díszítette eme hajkülönlegesség, hanem akadt ilyen a Star-Wars szettekben is. (Pesze a kezdeti időkben)

Konstans 2011.07.17. 19:33:01

@misran:" Ha minden ok, összerakok egy BL-ből leválogató scriptet :)." Ez pontosan micsoda is lesz?

Amúgy szerintem egy végigjátszásba foglalom az online keresgeéléseim sikerét/bukásait , egyben magát a készlet főbb infóit! "2 in 1" :)

Longeye 2011.07.17. 19:35:42

Ez a készlet nem tartalmaz azért túl sok speciális elemet. Én nem biztos, hogy BL-ről rendelném be. Nekünk az első Lego készlet egy csupa alapkockából álló készlet volt, amit a Metro-ban vettünk. 1200 db kocka került 7300 Ft-ba. Kizárólag klasszikus kockák, klasszikus színekben (se ajtó, se tető, se kerék, se ablak, se...), tehát nem sok mindent lehetett belőle építeni. De nagy része szerintem meg lenne ebből a készletből és csak a maradékot rendelném meg.

De egyébként aranyos készlet és jó végigjátszás...

Egyébként én is el kezdtem gyűjtögetni egy már nem kapható készletet BL-ről (is), ha meg lesz, majd én is beszámolok, bár ha elárulom mi az...azt hiszem ... meglincseltek ...

misran 2011.07.17. 19:47:12

@Konstans: kezd körvonalazódni bennem, hogy jó lenne egy olyan script, ami egy listából (cvs pl.) megkeresi az alkatrészeket pár feltétel alapján (pl. EU-s boltok, új alkatrészek, stb) és klikkeket hoz létre, hogy minél kevesebb boltból összeszedhessem az alkatrészeket. Persze a postaköltség más és más, de ezt esetleg lehetne paraméterezni (bizonyos megoldásokat vegyen csak figyelembe). A dolog elvileg megoldható, és sokat segítene. A végén meg a listát pl. peeron-ról szedem le, és egész szetteket összevadászna BL-ről, valamelyest minimalizálva az árat.
Persze ez időm miatt lassan fog elkészülni, de terveim szerint ebből leszek milliomos. :)

Konstans 2011.07.17. 19:54:24

@misran: Hm... Akkor hajrá! Már én is elkezdtem nézeget itthoni boltokban a kockákat.

@Longeye: Hagyjuk már! Mi nem vagyunk ilyen erőszakosak azért, nekünk nyugodtan megírhatod mire gyűjtögetsz éppen. ;)

Longeye 2011.07.17. 20:19:20

@Konstans: Hát...az eddig megjelent legnagyobb elemszámú készletet akarom összehozni...: Taj-Mahal.
A feleségem kérte tőlem, ha már annyira oda vagyok a lego-ért, akkor szerezzem meg Neki. Én persze kapásból leráztam, mert ez több mint 100.000,-es készlet, ami kissé megterhelné a családi kasszát...ilyen módon beszerzése lehetetlen, ráadásul ma már nem is gyártják.
Szóval kapásból elvetettem az ötletet, de valahogy az agyamba fúrta magát a gondolat és nem hagyott nyugodni, úgyhogy egyik éjszaka csináltam egy leltárat az itthoni kockákból és meglepően sok alkatrész megvan hozzá (kb 30%-a). Persze főleg az alapszínekből. Világoskék színű kockákból pl. annyi van összesen, hogy kényelmesen elfér két jégkrémes dobozban.
Szóval a tervem az, hogy megpróbálok Karácsonyig havi max. 10.000 Ft-ot beinvesztálni bele és akkor az lesz az ajándéka. Ahogy nézegettem, sok kockát használtan fogok venni és akkor talán beleférek a keretbe.

Konstans 2011.07.17. 21:32:26

@Longeye: hű... Nem vagy kispályás, de sok sikert hozzá! És minden féle színű kockából? A kész Taj-Mahalról azért majd dobsz egy képet? Szívesen megnézném mit hoztál össze. :) Erre mondtad azt, hogy meglincselnénk? Ez azért egy elég nagy Challange Accepted! :DDD Ráaldásul a feleségednek szerzel vele örömöt ez egy szép tett tőled! :D További sikeres kocka gyűjtögetést kívánok!!! :)

misran 2011.07.17. 21:55:33

@Longeye: Én sem láttam még a Taj-Mahal-t színes kockákból.. :)))
Sok sikert! :)

tío · http://legozz.tumblr.com/ 2011.07.17. 22:29:52

Egyszerű, de aranyos készlet.

Kék melós ruhás szaki az lehetett a 80as években, mint a narancssárga szerkós figura az ezredforduló után: minden dömperes, markolós, szerelős készletbe őt rakták. Maximum a fejfedőt variálták. Vagy volt rajta sapka, vagy nem.

zsok 2011.07.18. 08:20:00

@Konstans: Hajrá! ;-D

Hallottam már olyanról, hogy valaki a Halálcsillagot vásárolgatta össze bőven a bolti ár alatt.

@Longeye: szilveszterre kérünk szépen egy képes beszámolót.

Amúgy ennél az egésznél a magyar postát érzem a leggyengébb pontnak. még hála istennek nem volt gondom ezzel, de a statisztikát nézve lesz majd...

Zeon 2011.07.18. 10:15:31

Mivel én már kb egy éve próbálkozom ezzel, megkímélek pár embert a keserves csalódásoktól: Magyarországon nem működik.
Egyrészt a nagy (raktár)készletekkel rendelkező amerikai BL eladók jó része nem vagy nagyon drágán szállít ide, hiába olcsó az alkatrész (kint kb fele ennyi a lego ára). Ezzel el is érkeztünk a fő problémához: ha nem több készletet szemelsz ki (legalább 4-5-öt) akkor több lesz a postaköltség, mint a kockák ára. Egy 80-as évek beli készletet a "speciális" elemek miatt (jellemzően ablakok, 6 osztású ajtó, feliratos kockák, néha slope-ok) legalább 2-3 helyről kell összevadásznod, a postaköltéség kb mindenhol 1-2e ft. Aztán jönnek a drágító tényezők: ritka fa, ritka/drága baseplate, egyéb ritka elemek (szintén jellemzően ajtó, tábla, matrica, különleges szinű elemek mint pl.: trans-clear shield)

Ha valaki finnyás, szomorú lesz amiért (meglepő módon) ésszerű áron csak használt kockákból tudja összerakni a készletet, és itt egy harminc éves kockánál már nincs garancia hogy akár egy eladótól is azonos árnyalatúan érkeznek. (Ez értelemszerűen a BL minőségben árult készleteknél nem áll fenn, mert együtt öregedtek a kockák.)

Másrész ami papíron jól néz ki az a valóságban bukta: vagy horror áron regisztrálva kéred a csomagot, vagy kockáztatod és mondjuk 10-ből 1 nem jön el, az eladó bénázik egy hónapot (BL-en három hét az előírt reakcióidő) és várhatsz az ilyen-olyan kis alkatrészekre. Ez NAGYON bosszantó.

Konklúzió? Összeraktam 4 régi készletet (6365, 6363, 376-2, 361) és néhány kisebb darabot, de a következőt már egyben (használtan) veszem meg a BL-en, esetleg pár hiányzó elemmel. Nyilván megvan a hangulata hogy jönnek a csomagok és ez-az érkezik meg hozzá, de nagyon idegesítő amikor kimarad egy levél és megint kezdheted összevadászni ami abban volt (két helyről).

(flame war megelőzéséért: mindenhova értelemszerűen odagondolandó, hogy "szerintem", továbbá biztosan lehet egy-egy ellenpéldát találni)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2011.07.18. 11:02:51

Én már nem egy készletet szereztem be apránként, főleg vateráról, ebay-ről és persze a pecsa bolháról, de eleddig csak Technic-témában. Jó móka, és akár még sokkal olcsóbb is lehet, mint egy-egy hype-olt készlet dobozosan.

Longeye 2011.07.19. 00:00:29

@Zeon: Igen, igen sajna nekem is hasonló tapasztalataim vannak.

A Taj-Mahal talán azért más egy picit, mert némelyik alkatrészekből akár több százat kell rendelned és ott már jó lehet a postaköltség. Én használt alkatrészekben főleg a nem látható kockákban gondolkodom, mert így van olyan elem, amit kb. 2Ft-ért(!) tudok megvenni. Nekem eddig kifejezetten jó tapasztalataim vannak a használt alkatrészekkel kapcsolatban. Pl. ajtóüveg kifejezetten jó állapotban jött. Egyszer viszont használt vonatajtókat adtak el nekem újként. Ezek sem voltak töröttek, csupán hajszálkarcok voltak rajtuk, csak hát mást vártam...
A legjobban én is a végétől tartok, amikor már csak 1-2 spéci alkatrész fog hiányozni, azokat biztos nem fogom tudni egy helyről beszerezni :(

Meg a leírás az ami még aggaszt, mert találtam ugyan egyet a kockaboltban, de egyrészt nem éri el a minimális vásárlási keretüket az ára, másrészt itthonra csak utánvétel szállítanak,ami nekem kész lebukás lenne.... :(

Szegény Anak....jól szét offoltuk a posztját. Bocsánat érte!

Zeon 2011.07.19. 09:13:22

@Longeye: Ingyen, bérmentve: cache.lego.com/bigdownloads/buildinginstructions/4536802.pdf
cache.lego.com/bigdownloads/buildinginstructions/4536803.pdf
cache.lego.com/bigdownloads/buildinginstructions/4536804.pdf

Több ilyen: brickset.com vagy peeron.com/scans/

@RÁJEN: A magyar bolhapiacokról beszerzett alkalmi jó vétellel biztosan nem lehet versenyezni, ott az érzés is biztos más amikor akad egy jó fogás :)

Konstans 2011.07.19. 09:20:06

@RÁJEN: Pontosan holvan ez a Pecsa bolhapiac? Ez gondolom budapesti lesz... Bezzeg nálunk vidéken csak a legszükségesebb dolgokat adják el, bár már volt nem egyszer, hogy ilyen "vándor boltból" szereztem be 1-2 lego klónt.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2011.07.19. 10:03:37

@Konstans: Pecsa = Petőfi Csarnok, tehát ott ;) A részletek meg itt: bolhapiac.com/informacio.ws

Longeye 2011.07.19. 10:49:10

@Zeon: Ezek már megvannak természetesen, de én nem szeretek monitorról építeni. Bár mégis csinálom, mert az ember nem vehet meg minden készletet vagy csak leírást hozzá. Ráadásul ezek elég nehezek, úgyhogy még a postaköltség is sok...
Másrészt szeretnék teljes karácsonyi ajándékot adni. Az nem baj, ha nem lesz meg a doboza, de a leírás az fontos lenne...
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...