Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Olvasó emlékezik: Yooha

2010.11.06. 05:59 - tutuka

Sokszor, de talán nem elégszer kiderült már a blogból, nagyon érdekelnek a legózáshoz, a játékhoz kapcsolódó személyes történeteitek. Eredetileg a blogot is azért hoztam létre 2008-ban, hogy a saját újrakezdésemet dokumentáljam, csak aztán kicsit kinőtte magát a történet. 
 
Rendszeres és lelkes olvasónk (illetve szerzőnk) Yooha a hétfői végigjátszás után döntött úgy, hogy megírja a saját legó-történetét. 
 
Természetesen bárki elküldheti a blognak a sztoriját, vagy akár a régi fényképeit, mi szívesen teret adunk az emlékezésnek. Sőt. Örülünk neki.
A blog végigjátszásait nézegetve/olvasgatva el szoktam révedni a múlton és eszembe jut, hogy „ez a készlet megvan”, „ilyenem is lehetne, ha 10 évvel korábban/később születek”, „ez a vonal sosem tetszett igazán” és hasonlók. A minap hosszabban is elgondolkodtam azon, hogy milyen készleteim is vannak, miért pont ezek vannak meg és most úgy döntöttem ezt megosztom veletek. Nem tudom, ez rajtam kívül érdekel-e bárkit, nekem mindenképp jólesik leírnom ezt és nosztalgiázni kicsit és hátha másoknak is érdekes lehet, hogy egy másik ember „legós” élete hogy alakult:
 
Az első készletek
 
Az első dokumentált emlék 81’ karácsonyából származik, amikor a hiánygazdasággal megvert kis hazánkban édesapám kalandos módon hozzájutott néhány doboz legóhoz. Ez valami ömlesztett készlet volt egy csomó színes kockával, talán a 355-ös, az biztos hogy voltak benne ilyen végtagnélküli figurák, meg olyan sárga kocka, amin szem meg száj volt. Ezekre tudatosan akkorról nem emlékszem, mert még csak 4 hónapos voltam. Ellenben bátyám már 4 éves, a legót elsősorban ő kapta. Emiatt a DUPLO mint olyan, ki is maradt az életünkből, egyből a felnőtt legóval kezdtem én is. Utólag belegondolva kész csoda, hogy nem fulladtam meg, bár a szüleim nyílván vigyáztak rám. Habár néhány elem biztos, hogy a fogaim áldozata lett, a 6683-as hamburgeresből a néni haján a „copf” sokkal vékonyabb lett, a szakács sapkája pedig elveszett örökre.
 
 
Stílus
 
A készleteket elnézve kiderült, mennyiőtöknek voltak viszonylag nagy készletei. Nekünk ilyen sosem volt, bár nem is éreztem, hogy legó terén hiányt szenvednénk. Felnőtt fejjel azt mondanám, hogy volt egy csomó ömlesztett készletünk (pl. a már fentebb említett) egy csomó apró, néhány közepes, meg 1-2 nagy. Na, a nagy sem óriási, talán ez volt a legnagyobb. Jól emlékszem, ehhez hogy jutottam hozzá.
Amolyan „jó volt a bizonyítványod” ajándék volt, ebből az árkategóriából választhattam valamit. Sokat vacilláltam a fenti,  és egy kalózos készlet között – ahogy az eladó néni mondta: „kalózos és vadászos” – végül ez lett, de kijavítottam a nénit, hogy „nem vadászos, hanem robinhúdos”. A másik később osztálytársammal cserélve lett meg, pontosabban a menő elemek belőle.
 
 
Témák
 
City (vagyis akkor town) vonalon volt egy „útkészlet” mindenféle kereszteződéssel és kanyarral, ezekre rengeteg házat fel lehetett húzni, tetők, ablakok, kerekek, ezekből már elég sokmindent lehetett építeni. Meg persze kész járművek, ezek közül a daruskocsi és a helikopterszállító a „nagyágyúk”. Rendőrségem meg benzinkutam sose volt, de a meglévő anyagokból simán meg tudtam építeni.
 
 
Nem tudnám megmondani, hogy van-e kedvenc témám, az biztos, hogy amikor a kalózos készletek megjelentek (89’-ben) akkor nagyon megörültem nekik. Először egy egynapos ausztriai kiránduláson találkoztam velük a játékboltban, a legó-hegy előtt állva úgy éreztem magam, mint a mennyországban! Egyből kaptam is 2 kicsi készletet (egy kalóz, egy katona, így igazságos) és boldogságom határtalan volt! A mai napig fel tudom sorolni mind a 8 készletet, ami ebből a témából megvan.
  
 
 
A másik nagy kedvenc a váras téma volt, még főleg az oroszlános-sasos korszakból. Hihetetlen, de ebből, meg az említett Robin Hoodos várból mennyiféle egyéb kastélyt meg tudtam építeni!
 
A space téma érdekes. Ez sosem vonzott igazán, ezeket főleg bátyám kapta. Persze mire ő kinőtte én vettem gondjaimba őket is . Azért a legó-féle lépegetőre emlékszem. Habár a brickset-nek hála össze tudtam szedni hogy melyik készletek vannak meg, sajnos space-vonalon megkopott a memóriám. Arra biztosan emlékszem hogy classic space figurából sosem volt fekete és kék (ezt egy kicsit sajnálom most, be kellene szerezni) nem tudom felidézni, hogy sárga honnan van. Na mindegy.
 
Általánosságban elmondható, hogy minifig-készletem sok volt, embereim jó része innen, nem pedig drága készletekből van (Tényleg, mostanában mintha nem nagyon lennének ilyen figurakészletek. Egy jedi, vagy Sötét oldal készlet de jó lenne! A battle-packek nagyok a régiekhez képest).
 
Technic: Hát ez sosem vonzott, szintén tesóm vadászterülete volt. A giga-mega készletet  nagyszüleinktől kaptuk/kapta. Ennek (meg a többi Technic készletnek) én is jó hasznát vettem később, amikor transzformeres korszakomat éltem és jól jöttek a mindenféle mozgatható alkatrészek. Na de pénzt adni érte! Amikor annyi jó minifiges készlet van!
 
A minifigek! Ezeket én legóembereknek hívtam (lehet, hogy más is), ezek voltak legóbirodalmam alapvető tagjai, körülöttük forgott minden. Ma is csak azok a készletek tetszenek, amihez van minifig, lehetőleg sok! Mostanában szoktam kockaszám/minifigszámot nézni, 50 alatt menő a készlet, de 150 felett már nagyon nem éri meg (nekem)!
 
 
Napjainkban
 
A készletek ma anyámék pincéjében várják a következő generáció érkezését, kivéve az a 16 db gyűjthető minifig, akik az irodámban a monitoron állnak és figyelnek engem. A gyerekes anyukák és apukák nagy örömére, akiknek mindig feltűnt, amikor először látták, és ekkor mindig jól elbeszélgettünk a legóról. Várom a 3. és 4. szériát, de hogy hova fogom tenni azt nem tudom, a monitor teteje már tele van. Talán az oldalán fognak mászni kétoldali ragasztóval.
 
Egy-egy kék és fekete classic space figurát azért be kellene szerezni. Meg a többit is, nagyon meg vannak rágva. 
 
Ha Yooha összes készletére kíváncsi vagy, nincs más dolgod, mint kattintani

Címkék: retro lego olvasó ír 6683 olvasó emlékezik yooha 6270 355 6361 6357 6235 6245 6062 6876 8020

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr192416056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

siófoki35 2010.11.06. 11:50:35

Nekem az első készletem a kicsi Basic 5+ bőrönd volt. Még a bőröndje is megvan valahol :) Aztán jöttek a mindenféle autók. LEGO-út helyett valami fekete űrhajó-leszállópályát vettünk, mert az olcsóbb volt. Volt egy régi LEGOLAND rendőrkészletem, volt benne egy motor, egy autó, csónak utánfutón és egy helikopter. Nagyon menő volt. Nagyon szerettem legózni. 3 cipősdobozban vannak eltéve a kockák, ebből kettőt találtam meg. Persze, hogy a minifigek a harmadikban vannak :( Öcsémet valamiért nem érdekelte a legó, a duplóvonattal azért sokat játszottunk együtt. Én építettem az elmésnél elmésebb pályákat, ő meg játszott vele :)

Konstans 2010.11.06. 19:00:28

Ehez megjöt a kedvem. yooha a LEGOnál soha ne használj ragasztót, (erre vannak a bütykök és a mélyedések) kreatívan épísd körbe a monitorodat inkább. :)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.11.06. 21:59:23

Nagyon kedves poszt volt, élveztem olvasni.
De az nem fér a fejembe, hogy egy fiúnak hogy nem tetszhet a Technic...?! :)

Ja, a minifig magyarul legóember, ez a tényvalóság!!!

Anak 2010.11.07. 16:16:02

Yeee-ha, yooha.
Megtekintvén a készleteidet el kellett csodálkoznom, hogy mennyi azonos van közte a sajátjaimmal. Ja és ne aggódj, nálunk sem voltak nagy készletek, csupán egy darab...és merő véletlenségből szintén a 6066-os, amiről kritikát is írtam már korábban. Azt kell mondjam jól döntöttél annak idején.

Mellesleg én sem kedvelem a Technic vonalat....talán azért mert soha nem vonzottak az autók és azok működési elvei meg a mechanikai megoldások. Autót persze tudok vezetni.
Kicsit olyan vagyok ilyen téren mint Csodabogár a Kelly hőseiben. Én is csak vezetem a "tankot", de hogy mitől megy nem tudom.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2010.11.07. 16:50:32

@Konstans: Az a helyzet, hogy a monitor tetején és oldalán nincsenek bütykök, hogy a minifighez adott kis "talpak" belemélyedjenek.
RÁJEN: Sajnos nem tudom megmagyarázni. A mitől működik meg mechanika nem vonzott annyira, inkább hogy bizonyos dolgokat hogy lehet megcsinálni legóból.

Konstans 2010.11.07. 17:36:13

@Yooha: Majd egyszer megépítem a monitorom körül azt anmire valóban gondoltam. Asszem nem most, mert holnap suli! talán tél előtt vagy téli szünetben.

Lord Ickenham 2010.11.07. 22:24:34

Legóember mellett inkább legóbácsinak hívjuk a tesómmal. Érdekes, de fiú létünk ellenére, mi sem szerettük annyira a Technicet. Pont, mert nem lehetett legóbácsit tenni bele...

Almaspite 2010.11.07. 23:39:09

@Lord Ickenham: Dehát léteztek kifejezetten Technic emberkék, nagyobb kivitelben!

brickset.com/detail/?Set=8712-1

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2010.11.08. 17:31:07

@Almaspite: Azok nem tetszenek :(
Más: Hétvégén 15 év után elővettem a legókat és
karácsony tiszteletére csináltam egy télapót, plusz lefotóztam utolsó "művemet" egy robotot:
indafoto.hu/yooha

Lord Ickenham 2010.11.08. 22:53:27

@Almaspite: Tudom, de az már később jött, és olyanunk már nem volt.

kroll 2010.11.25. 00:53:05

A classic space-t például simán űrlegónak neveztük. Egyébként van egy korabeli magyar nyelvű katalógusom ahol szintén "űr legolandnak" hívják.
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...