Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Végigjátszás: 8097 Slave I

2010.09.26. 18:00 - SevenBB

Az idei év talán legjobban várt készlete. Csalódást csak az ára okozott, ellenben a tartalom majdnem kitűnőre sikerült.

I. Alapadatok

Neve: Slave 1
Sorozatszám: 8097
Kiadás éve: 2010
Kockaszám: 573
Minifig: 3
ára: 29.790 shop.lego.com

II. Mi van a dobozban?

Viszonylag nagy, de nem a legnagyobb dobozban, négy számozott tasak, azokban pedig kisebb tasakok, két füzet, matrica és egy egészen nagy darab, üveg elem a fülkéhez.

III. Játékmenet

Lehet, hogy néha igencsak belassulok, de nekem ez a készlet másfél óra játékot biztosított. Pedig semmi de semmi extra nem volt a készletben, nem értem, hogy mivel totojáztam ennyit.

A dobozhoz három fig jár és egy karbonitkoporsó, amiben, némi túlzással, de teljesen eltűntethető Han kicsiénje. Ha nem veszem meg a készletet, biztosan beszerezem a három fig közül Bobát és a karbonitbörtönt. Esetleg Hant-t. Bosk, nem tudom miért is került bele a dobozba, azon kívül, hogy szerepelt pár másodpercig a filmben, még csak nem is a Bespinen, hanem egy Csillagromboló fedélzetén, nem sok értelmét látom, ettől függetlenül a fig feje tökéletesre sikerült.
De a készlet legjobbja az Boba. Amikor megláttam, hogy jövőre az SW sorozatban megjelenik egy Mandorine battlepack és a képekről Boba új sisakja kacsintot vissza, kissé megszédültem. Persze nem a készlethez kapott összeállítást lehet majd megvásárolni, de nekem ez akkor sem tetszett.

Szóval Boba. A testfestés gyönyörű, az új sisak káprázatos, a tépett vagy szakad köpeny (vagy mi) eddig mindegyikről lemaradt. Bármennyire is érdektelen számomra a Boba Fett vonal, ezt a figet nem tudnám kihagyni.

A Slave építése viszonylag egyszerűbb és nagyobb elemek egymásra pakolgatásával kezdődik, ezzel a résszel, a hajó hasával nem lehet nem gyorsan haladni.

De aztán jönnek a trükkös és szerintem teljesen felesleges rakétavetők. Kérdem én, minek két különböző rakétasiló a készletbe? Minek? Miért nem elég az egyik?
Úgy gondolom, hogy a hajótestbe rejtett "pumpás" ágyú bőven elég lett volna. Nem kell minden zugba egy pöcökágyút, vagy rakétavetőt vagy valami ehhez hasonlót rejteni. A filmben még csak azt sem láttuk, hogy ezek működnének.

A hajó színeinek összeválogatása nagyon jól sikerült, az embernek tényleg az az érzése támad, hogy egy agyonhasznált, ki tudja hány fényévet futott és mennyi csatában, üldözésben részt vett hajóról van szó.

A pilótafülke szánalmasan kicsire sikerült, sőt az igazság az, hogy szánalmasan is néz ki. Azon pedig nagyon fennakadtam, hogy nem füstüveg a kabintető, hanem sima trans.

A terelőlapátokon lévő rudak sem sikerültek a legjobbra, egy része csak úgy szabadon lebeg a nagyvilágba. Viszont nagyon tetszik a hajónak az a része, ahonnan ezek lapátok kiállnak. Az eddigi készletekkel szemben, most tényleg úgy néz ki, mintha a hajó része lenne.

Persze matricázni is kellett a hajót, amit annak és rendje és módja szerint el is toltam, de legalább nem észrevehető a hiba. Legalábbis én nem veszem észre.

Ezek persze nem nagy hibák, matricázni ugyan nem a legkellemesebb, de lassan hozzászokok, hogy muszáj.

A hajó most először kapott tényleges rakteret, aminek funkciója is akad, ami nem más mint Solot karbonitostul elraktározni. A karbonit börtönt becsúszatni még egyszerű, a kiszedéshez azonban egy kis kapirgálás szükséges.
A raktér mind nyitott, mind lezárt pozícióban beleolvad a hajó hátsó részébe, könnyen nyílik és könnyen záródik.

Mindent összevetve, ami első blikkre az év készletének tűnt, összerakás után is az maradt, az idei év legjobb Star Wars-os készlete.

IV. Értékelés

Minifigek: 10/10, Ebben az évben, ezeknél a figeknél jobb biztosan nem jelent meg.

Kockák: 8/10, Ugyan sok matrica, de engem az is összezavart és egy csúnya trans elem a pilótafülkére, kicsit rontja az összhangot.

Ára: 4/10, Nagyon drága. 573 elem és közel 30 ezer forintos vételár sokakat elriaszthat a készlet megvásárlásától.

Játékélmény: 9/10 Egy két trükkös rész, viszonylag hosszabb játékidő, de a végeredmény mindenért kárpótol.

Összesen: 8/10 Amikor nekiültem megírni, azt hittem, hogy ez egy 10/10-es készlet lesz. De tényleg vannak benne hibák, még akkor is ha azok nem bődületesen nagyok. A vételár ellenére is mindenkinek csak ajánlani tudom ezt a készletet. Elkapkodni nem kell a vásárlást, hiszen még egy évig biztosan kapható lesz, de nem érdemes kihagyni szerintem.

V. Lásd még

- az építési útmutató első és második füzete.

| képek: eurobricks.com |

Indulj az építési versenyen és építs birodalmat!

Címkék: kritika star wars lego végigjátszás 8097 star wars hétvége birodalom visszavág hétvége legoblog visszavág

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr322323200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anak 2010.09.26. 18:47:53

Mivel kedvenc SW karakteremről és annak óriás NDK vasalójáról van szó, nem volt kérdés, hogy előbb-utóbb beszerzem.Több hónapnyi spórolgatás után, végre a múlt héten én is kezembe vehettem eme készletet, mellyel ugyan nem maradéktalanul, de elégedett vagyok.
Sokszor bánkódtam amiatt, hogy a 6209-s változatot nem szereztem be, de tudtam, hogy egyszer eljön majd az az idő, mikor egy korrekt Boba Fett figurát fognak LEGOék kitalálni, és az lesz az én időm. Így is lett. Szépen kimunkált és részletes sisakot kapunk végre nem a jetpackel egybeöntve. A köpönyeg is plusz pontot ér. Amin egy kicsit kiütköztem az maga a jetpack. Boba Fett a filmekben nem ezt a változatot használta, ez a fajta az apja és a klónok által viselt variáns. Persze tudom én, hogy sokba került volna új öntőmintát kreálni -és majdnem felesleges is mikor van már egy-, de titkon reménykedtem benne. A fekete sugárvetőjére szerelt technic alkatrészt meg egyáltalán nem értem, legalábbis a szürke színét.
Han Solo figurából is van már egy pár odahaza, de ez az első mely az új divat szerint készült, miszerint (fehér!) pupillája van.
A Bossk figura feje jóval keményebb gumiból készült, mint a Clone Wars széria Yoda figurája. Érdekes adaléka a készletnek amúgy.
Van még egy karbonit tömb, erre lehet alápattintani a Solo figurát...nekem a feje alul picit kilóg belőle.
Magáról a hajóról és az építésről: Sohasem volt még ilyen nagy készletem, rengeteg ideig tartott míg összeraktam. Szó szerint belefáradtam. A pilótafülke sajnos igen szegényes lett, ellenben belerakták ezeket a teljesen felesleges pöckölős és pumpálós kilövőszerkezeteket. Ráadásul úgy bebetonozták őket, hogy alig bírtam szétszedni. Jobban örültem volna, ha a széntömbbe fagyasztott Solot lehetne a helyére betolni, nem pedig a rakodórámpa alá.
Nem értem a füstszínű üvegelem lecserélését sem erre az áttetszőre. Az előbbi jobb volt.
"Matricázni ugyan nem a legkellemesebb, de lassan hozzászokok, hogy muszáj." Miért lenne muszáj? Ezt nem értem, én pl sosem matricázok. A hajó a matricák nélkül is elég impozáns látvány.
Az ára valóban nem gyere be. Idén már biztos nem lesz több készletem.
Érdekesség, hogy a készlethez jár egy komplett klóntiszt felszerelés, szürke színben.

Anak 2010.09.26. 18:55:15

@Seven: Nálam Boba sisakjának két oldalán lévő zöld festés, minta nem az igazi lenne. Kicsit olyan, mintha kevesebb festék jutott volna oda. A gyári képeken nem így látszik, de az is lehet, hogy így kell lennie csak a képek ezt elcsalják.
Szóval arra szeretnélek megkérni, hogy a sisakról tudnál valami olyan képet mutatni -akár a te készletedből- ami segítene ezt eldönteni? Köszönöm

Anak 2010.09.26. 19:09:26

Bocs, hogy még mindig én írok, de nem egyszerre jönnek a gondolataim. Szóval, a két pofalemeznél a zöld festék kicsit szemcsésnek tűnik.

A jövő évi Mandalorian BP megjelenésével fog veszíteni ez a BF figura az értékéből?

SevenBB · http://theclonenews.freeblog.hu/ 2010.09.26. 19:24:08

@Tevildo: nem tudom, hogy mit is nézzek meg még alaposabban, de nekem teljesen jónak tűnik.
csak azért nem veszít az értékéből, mert boba nem lesz a dobozban.

Yellow73 2010.09.26. 20:53:46

@Tevildo: "Érdekesség, hogy a készlethez jár egy komplett klóntiszt felszerelés, szürke színben."
Ez alatt mit értesz?

Anak 2010.09.26. 22:45:45

@Yellow73: Ez a kép a 8097 eurobrickses végigjátszásból való. A konkrét felszerelés a kép a bal alsó sarkában látható.
www.eurobricks.com/forum/uploads//1269931243/gallery_148_88_17489.jpg

Kiss Karcsi · http://www.klikk.info.hu/ 2010.09.26. 23:37:40

A zöld Toy Story figeknél nem tettem, most teszem: 22800,-Ft-ért tudok szerezni bárkinek ilyet.
Még én is gondolkodom azon, hogy megveszek egyet. Ami megdobogtatja a szívemet (annak ellenére, hogy egyetlen Star Wars készletem sincs), az a fejvadász fig, illetve a szárnyak körüli sötétzöld kerek elemek. Jól lehetne őket használni kupolának, tovább építve esetleg a Grand Emporium sötétzöld ablak feletti elemeivel.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.09.27. 12:56:08

Állat ez az új minifig, már be is rendeltem!

sakk01 2010.09.27. 16:54:49

Szerintem nem valami nagy készlet... de hát ízlések és pofonok.
Nekem a 8096 nyerte el leginkább a tetszésemet.

sakk01 2010.09.27. 16:57:11

Na Bosk. Hát életemben egyszer néztem meg egy CW részt és abban pont ez a hüllő (jobb szót nem tudok rá) vezette a Slave 1-et.

CaptainSix 2010.09.27. 18:24:10

@Kiss Karcsi: engem érdekelne a Slave...de csak olyan november környékén
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...