Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Bricklink, 3. rész - Tapasztalatok

2010.09.17. 06:59 - Dornbi

Elérkeztünk a Bricklinkes sorozatunk befejező részéhez. Az előző részekben végignéztük az elemek és színek azonosítását, a keresést és vásárlást, valamint a kívánságlista használatát, a mostani részben pedig néhány gyakorlati dolog következik.


| Erősen tömörített változata az igazinak |

Ha a rendelés megvan, és ráklikkelünk a Checkout, végül a Submit Order gombra, akkor beindulnak a fogaskerekek, nagyjából az alábbi lépésekre lehet számítani:

1. Email megerősítés a Bricklinktől. Ez annyit jelent, hogy a Bricklink rendszer regisztrálta a rendelésünket, de arról nem mond semmit, hogy a kereskedőhöz eljutott volna.

2. Emailt kapunk a kereskedőtől. Ez tartalmazza a végleges költségeket (előfordulhat, hogy a Bricklink nem vett figyelembe valamit), és megtudjuk, hogyan lehet fizetni. Innentől ketyeg az óra, a szabályzatnak megfelelő időn belül fizetnünk kell. Amíg ki nincs fizetve, illetve amíg a rendelés nyitva van, addig adhatunk újabb dolgokat a rendeléshez (ugyanettől a kereskedőtől), de el már nem vehetünk belőle (illetve emailben egyezkedhetünk a kereskedővel). 

3. Ezen a ponton illik fizetni.

4. Hamarosan értesítést kapunk arról, hogy a csomagunk postára került, innen kezdve már csak a postán múlik, mikor kapjuk meg.

A csomag rendeléstől függően egy kisebb vagy nagyobb dobozban érkezik, illetve ha elég keveset rendeltünk, lehet borítékban is. Általában légmentesen lezárható kis zacskókban vannak a kockák, gyakran még buborékos fóliába is be vannak csomagolva. 


| Valami ilyesmi lesz, amikor megérkezik. Fotó: Ricecracker |

Én eddig ezektől a kereskedőktől rendeltem:

Bolt Ország Tapasztalatok
1001bricks Franciao. Hatalmas árukészlet, pontos szállítás, nem a legolcsóbb
Bricks4all Hollandia 1 elem színe nem stimmelt, csak kupont kaptam érte
Rophan's Unque Brick Shop Hong Kong Jelöletlen borítékban simán átjött a határon.
BricksNBitz Nagy-Britannia Minden simán ment.
SimplyBricks Nagy-Britannia Minden simán ment.
A Slim Chance Nagy-Britannia  Minden simán ment.
Yellow Farm Bricks Nagy-Britannia Minden simán ment. 
Brickdreams Németo. Minden simán ment.
Magicbricks Németo. Minden simán ment.
wichtel1000 Németo. Minden simán ment. 
Gelo Új-Zéland 1 elem színe nem stimmelt, de szó nélkül utánamküldte. Borítékban simán átjött.

 

Eddig 10 rendelésből kétszer fordult elő, hogy nem olyan alkatrészt küldtek, amilyet rendeltem - mindkét esetben a színnel volt probléma. Az egyik esetben az volt a megtévesztő, hogy a Bricklink oldalon megjelenő grafika nem olyan színű volt, mint amilyen a szöveges leírásban szerepelt - ilyen esetben érdemes fokozottan figyelni.

A Gelo azonnal, pluszköltség nélkül utánam küldte a helyes színben. Persze bosszantó, hogy megint várni kell, de azt hiszem, ez a lehető legjobb módja a helyzet kezelésének. Sajnos nem minden kereskedő áll így hozzá. A Bricks4all esetében elsőre nem is kaptam választ a reklamációra, másodszorra pedig a kupon vagy visszatérítés közül választhattam. (A kupon lényegében valamennyi engedmény a következő vásárlásból.)

Végül egy megjegyzés a kockák színéről. Eddig majdnem csak új kockákat rendeltem, és a kockák állapota alapján nem is volt okom kételkedni benne... amíg össze nem raktam. Kiderült ugyanis, hogy a különböző helyekről származó "piros" kockák árnyalatában kicsi, de határozott eltérés mutatkozik, az összerakott modell "foltos" lesz. Ugyanígy jártam a sötétszürke ("Dark Bluish Gray") kockákkal is. Más színeknél (pl, fehér, sárga) nem volt ennyire feltűnő a különbség.

Határozott magyarázatom nincs a jelenségre, eddig az alábbi elméleteket állítottam fel:
- különböző időben / különböző helyen készült kockák nem pontosan ugyanolyan színűek (mondjuk a Lego céget ismerve ennek az esélye elég kicsi)
- az újnak eladott kockák egy része látott már napot, pl. egyszer összerakták és kitették a polcra.
- esetleg valahol valaki hamisítja a Lego kockákat? (nem a klónokra gondolok)

Ezzel a Bricklink sorozat végére értünk. Kapcsolódó téma azért lesz, hiszen Nyiz küldött beszámolót a saját egyedi tervezésű autójának megépítéséről.

Címkék: vásárlás lego bolt tapasztalatok bricklink bricklink vásárlás

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr802298971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2010.09.17. 07:29:30

Amelyik boltnál nincs megjegyzés, az gyors, pontos, megbízható? És amelyik "nem a legolcsóbb" az pl. a 2. legolcsóbb, vagy ez eufémizmus, és igazából drága?

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.09.17. 07:43:15

legrosszabb bricklinkben, hogy a kosár tartalmát nem menti el. tegnap telerámoltam, ma meg üres. :/

Almaspite 2010.09.17. 08:33:20

Nem csak addig lehet változtatni a rendelést, amíg ki nincs fizetve. Néhány boltnál van olyan spéci lehetőség, hogy "Nyitva hagyni a rendelést" pár napig, vagy akár egy hétig is.

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2010.09.17. 08:56:49

@Yooha: igen, amelyiknél nincs semmi, ott minden működött (át is írtam egy kicsit). Amelyik "nem a legolcsóbb", az azt jelenti, hogy ha az ár a legfontosabb szempont, akkor találsz jobbat.

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2010.09.17. 08:58:10

@rroka: sajnos sok netes kereskedő van, aki nem menti el a kosarat. Egy ilyen után én is inkább Wanted List-et kezdtem használni :)

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2010.09.17. 08:59:50

@Almaspite: köszi, egy kicsit megváltoztattam azt a részt.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.09.17. 09:11:49

@Dornbi: pedig tök hülyeség, így pontos infója lenne arról, hoyg ki-mit szeretett volna megvenni, és nem is rendelte meg lehet neki személyre szabott spec offert küldeni. :)

Lehi · www.szinfoltcafe.hu 2010.09.17. 09:36:25

En meg hozzatuznem az amugy remek leirashoz a www.brickforge.de/software/brickstore/ programot. A Bricklink adatbazisat hasznalja, es kitunoen lehet keszlet-kocka keresesre hasznalni! En pl ugy csinaltam, hogy ebben betoltottem az elemlistat, es szepen torolgettem belole hogy mi van meg meg mi nincs. Rogton kiadja az arakat is (min, max, vagy atlag) igy lehet is latni hogy kb mennyi lenne egy-egy rendeles azonnal. Amikor kesz van a pakk, at tudja exportalni a cuccot a bricklink "wanted" listajaba, es mehet a vasarlas!

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2010.09.17. 09:44:16

@Lehi: kíváncsi lennék a tapasztalataidra, nem használtam még.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.09.17. 09:46:37

@Lehi: ez tud szűrni shopokra? mert én nem szívesen rendelek többől, és előnyben részesítem a hazai boltokat.

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2010.09.17. 09:53:57

@rrroka: ha jól értem, akkor a Brickstore arra való, hogy az elemeid listáját gyorsabban tudd összeállítani, és wanted list-be tölteni. Aztán a bricklink-en attól rendelsz, akitől akarsz.

tío · http://legozz.tumblr.com/ 2010.09.17. 10:23:28

Szakértő blogkartásakat szeretném megkérdezni, hogy létezik-e olyan szoftver, amibe mondjuk megadjuk készletszámok alapján LEGO gyűjteményünk darabjait, generál belőle egy nagy elemlistát és ezek után ha megadunk neki egy készletszámot (amiről pl. csak álmodozunk), kidobja, hogy mely elemek hiányoznak hozzá, hány százalékban tudjuk megépíteni a meglévő dolgokból, stb.?
Ezer éve van ilyen progi vagy találtam egy piaci rést? :)

zorky 2010.09.17. 12:07:37

Még egy fontos funkcióra felhívnám a figyelmet:
A megrendelések teljes listáját exportálni lehet több különbőző formátumban például excelbe, így az ember megtarthatja a vásárolt áruk teljes leltárját a gépén. A rendszer a 6 hónap után ugyanis tölti az order menüben található listákat! (Én ezt csak némi néhány rendelés adatainak levesztése után vetem észre. :,(

Aztán az Excelben az expertek különböző műveletek hajthatnak végre. Akár összehasonlíthatják a készletüket egy szet tartalmával. ;)

Aztán halottam olyat is hogy valaki bevitte a teljes készletét mintha egy boltot nyitna meg csak nem tetette publikussá így vezeti a letárat.

eckerg · http://eckergabor.blog.hu/ 2010.09.17. 19:17:22

@tío: Én nem találtam ilyet - a SourceForge-on valaki elkezdett írni egy ilyesmi programot, de nincs fenn semmi belőle.

Úgyhogy most éppen írok magamnak egyet. :)

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2010.09.17. 19:59:21

@eckerg - tök jó! Remélem, működni fog Macen :)

Hogy tervezed? Brickset listád fog majd importálni? Lehet majd elemeket egyenként beletenni?

Látod, még el sem kezdted, máris követelőznek a felhasználók :)

Nyiz · http://szubjekt.blog.hu 2010.09.17. 20:00:18

@tío:Peeron tud ilyet, vedd fel oda a készleteidet.

eckerg · http://eckergabor.blog.hu/ 2010.09.17. 20:38:10

@Dornbi: Elkezdtem. Sőt, a legókészletünk legnagyobb részét már ismeri is. Le tudja tölteni az elemek képét is a Bricklinkről. (Ugyanígy a Bricklinken keresztül fog tudni teljes készletet importálni és tetszőleges készletet "illeszteni" az adatbázisra - azaz megnézni, hogy megépíthető-e a meglevő alkatrészekből. De ezek még odébb vannak.)

A megvalósítás... khm... szóval a számomra legkönnyebb környezetet választottam ki, így a nyilvántartó tulajdonképpen egy weboldal. Tehát minden olyan rendszeren megy, amire webszervert tudsz telepíteni (pl. xamppot).

Mondom, hogy saját használatra készült. :) De ha szeretnétek, szívesen közreadom.

2010.09.17. 21:02:26

nem lehet, hogy a különböző színű pirosak különböző időben készültek?

zenei témában példul létezik a "New Old Stock" (NOS) készlet, pl olyan gitár, elektroncső, ami akár már 20 éves is lehet, de egy raktárban állt stb., tehát nem használt - de mégsem új.

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2010.09.17. 21:04:26

@Gibbons: Igen, ez bennem is felmerült mint elmélet. Egyelőre megerősítésre vár. Mondjuk az a furcsa, hogy a gyári készletekben levő ugyanolyan színű kockáknák még nem vettem észre ezt. De lehet, hogy csak figyelmetlen voltam.

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2010.09.17. 21:05:21

@eckerg: Egyébként Nyiz írta feljebb, hogy a Peeron tud ilyet, lehet, hogy már megvan?

eckerg · http://eckergabor.blog.hu/ 2010.09.17. 21:33:47

@Dornbi: Tényleg. Most, hogy kicsit jobban megnéztem, tényleg van ilyen rajta. Eddig a Peeronon nem töltöttem sok időt, inkább a Bricklinket használtam, mert borzasztóan lassú. Nem is adom fel a nyilvántartó megírását. Mert hát oda felvinni ~1000 elemtípust...

Ráadásul az én nyilvántartóm tud kezelni helyeket is - tehát megmondja egy típusról, hogy milyen azonosítójú tároló(k)ban milyen színűből mennyi van belőle. Nem tudom, hogy a Peeron tud-e ilyet, mert ezt kideríteni már végképp nem volt türelmem.

Szóval inkább dolgozom sokat, minthogy várjam, ahogy a Peeron töltődik. :)

Nyiz · http://szubjekt.blog.hu 2010.09.17. 22:50:46

Eljött az idő, hogy én is megosszam a tapasztalataimat.

Bricklinkkel akkor találkoztam először, amikor Dornbi MadPhysicist replikáját építette, majd én is rászorultam a dologra. Nem szeretném a kommentet hosszúra nyújtani (lehet így is hosszú lesz, ha Dornbi jónak látja, esetleg beleszerkesztheti a postba a dolgot, ha itt sok lenne), úgyhogy csak az eladókról írnék, akikkel kapcsolatba kerültem /fizetés mindenhol Paypallal, erre külön ezért nem térek ki/:

1. Brick Shop Denmark (Klaus Thøgersen, Dánia): Az első csomagom innen jött, nagyjából 3 vagy 4 nap alatt a fizetés után meg is érkezett. Új alkatrészeket (plate-ek, kockák) rendeltem nagyrészt, meg 1-2 használtat, amik szintén újszerűek voltak. Minden rendben ment, hiánytalan csomag jött. [ Ajánlott, 10/10 ]

2. 1001brick (Sylvain "valakicsoda", Franciaország): Szerintem az árai nem voltak vészesek, a kapcsolattartása nagyon közvetlen és barátságos, a szállítás meg kifejezetten olcsó (világviszonylatban), de csak pénteken ad fel csomagokat, arra érdemes figyelni. Szintén kockák, csempék, plate-ek jöttek, keddre már itt is volt a pakk, hiánytalanul. [ Ajánlott, 10/10 ]

3. Brick Alby (Alberto Caiola, Olaszország): Na itt voltak problémák. Kommunikáció nulla, szállítás csak figyelmezetetés után (de akkor aztán iziben), viszont a kockák itt is tökéletesek voltak (naná, hiszen újat rendeltem belőlük), az árak nagyon barátságosak. Ha hajlandó vagy várni 1 hónapot a szállítással, csak akkor rendelj. [ Semleges, 5/10 ]

4. Old Bricks and More (Pierre-Pascal Hauer, Németország): Innen a régi Town készleteimből elkallódott alkatrészek 90%-t pótoltam, ebből kifolyólag használt elemekkel és leírásokkal ment a biznisz. 20%-os leértékeléskor vettem az elemeket, de még így is elég költséges mutatvány volt, majd' 40 dollárt kellett szállítással együtt kicsengetnem cirka 100 elemért. Ebből a drágaságok a minifig torzók voltak leginkább, amiből kellett 8 is, meg a tamponnyomott elemek (ezekre a végén még külön kitérek) sem voltak túl olcsók. A kommunikáció okés volt, a szállítás is rendben ment, a 65 különböző tételel ellenére minden pontosan megjött, a kockákon csak 1-2 esetben látszott, hogy valóban használt, a többi az igen jó és az újszerű állapot között mozgott. [ Ajánlott, 8/10 ]

5. Bricks4All (Erik Hammers, Hollandia): Itt is sikerült kifognom egy -20%-os akciót, aminek túl sok jelentősége nem volt, mert az egész rendelésem szállítással is csak 4,5 eurot tett ki. Azok az apróságok jöttek Eriktől, amik nem voltak az Old Bricks kínálatában, meg ami még közben előjött, összesen 15 elem. Itt is minden rendben ment. [ Ajánlott, 10/10 ]

6. Toy Brick Brigade (Egyesült Államok): Jó árban lévő Imperial Guard minifigurákat keresgélve bukkantam az eladóra. A figek, kiegészítői, meg 1-2 egyéb, még mindig hiányzó alkatrész jött. Ár okés, a tranzit viszont több, mint 2 hét volt az Államokból. Ez persze nem a bolt hibája, örültem már 2,5 hét után, hogy egyáltalán megjött a csomag. Egyszer írtam nekik, hogy úgy érzem gáz van a csomaggal, korrekt választ kaptam, szerencsére, mint már kiderült, mégiscsak megjött. [ Ajánlott, 9/10 ]

7. The Breaker's Yard (Sally Maxwell, Egyesült Királyság): Innen is figek jöttek, kis tétel volt, szerencsére semmi rendhagyó nem történt itt sem. [ Ajánlott, 10/10 ]

És akkor a most írnék a beígért tamponnyomott alkatrészekről. Az eddigi tapasztalataim alapján felállítottam az 1/3-os törvényszerűséget. A használt printelt alkatrészek harmada jön csak kifogástalan állapotban, a többin kisebb-nagyobb karc, elmaszatolódás, kopás van, így ha valaki tökéletes állapotú nyomott elemet szeretne, ami csak használtból jöhet, rendelje be a 3x-osát. Nálam ez már 2x is bejött.

Nyiz · http://szubjekt.blog.hu 2010.09.18. 00:12:15

Majd elfelejtettem, reagálnék a cikkre is: Dark Bluish Gray kockák nálam is több árnyalatban vannak jelen! Néztem is nagyokat, hogy ezek meg mitől különbözőek?

Biztosan nem hamisítvány, mert minőségre teljesen ugyanaz, szerintem egyszerűen a festékanyag nem 100% ua mindig. A szabványba, úgy tűnik, ez is, az is belefér még. Érdekes, mert régen ilyen soha nem fordult elő, legfeljebb idővel sárgulni kezdett a szürke, meg a fehér, de új korukban nem lehetett különbséget tenni szürke és szürke között. És mintha az újabb kockák tapintása, érzete is más lenne, mint régen volt...

Yellow73 2010.09.19. 10:30:59

Kezdetben nekem csak gyári bontatlan készleteim voltak, de már azok alkatrészei között is megfigyelhető némi árnyalateltérés. Vagyis A különböző időben és helyen gyártott kockák alapanyag-keverékei nem százszázslékosan egyformák.

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2010.09.19. 21:17:41

@Yellow73: igen, én is erre gyanakszom leginkább. Csak fura, hogy gyerekként (a nyolcvanas évek vége felé) nem tűnt fel.

Longeye 2010.10.20. 09:12:51

Sziasztok!
Én arra lennék kíváncsi, hogy a külföldről rendelt csomagok után kellett-e VÁM-ot fizetni, illetve, hogy milyen járulékos költségekre kell még számítani, amire esetleg egy belföldi vásárlásnál nem gondol az ember.

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.10.20. 09:19:52

@Longeye: én még nem futottam bele vámba tengerentúli csomagnál sem, de mindig benne van a pakliban.

Stefidzsi · http://bringalap.atw.hu 2010.10.20. 09:51:45

@Longeye:
Egy kis szemelvény a softair.hu vonatkozó topikjából:
"Minden csomag elvileg vámköteles ha unión kívülről érkezik, és az értéke meghaladja a 150 Eurót. Nem kell vámot fizetni az unión belülről érkezett csomagokra, és ezeket a csomagokat ÁFA sem terheli. Sokan még mindig azt hiszik, hogy a vám a legnagyobb tétel a megrendeléseken, pedig az ÁFA nagyságrendekkel többet tesz ki.
Jelenleg a vám 3,5%-a, az ÁFA pedig 25%-a csomag teljes árának. Azért fontos kihangsúlyozni, hogy a teljes árnak, mert sajnos a postaköltséget is terheli a vám és az ÁFA."

Longeye 2010.10.20. 10:35:54

Köszönöm a gyors válaszokat.
Én az USA-ban nézegettem boltokat, néhány vonatos cuccot szeretnék rendelni és náluk rendkívül kedvezőek az árak. Az új alkatrészek is olcsóbbak, mint az EU-s üzletekben. De nem tudom nem lesz-e drágább a lé mint a hús.
Azért kipróbálom egy néhány dolláros rendelésen...azt hiszem.
Lenne még egy kérdésem. Fizetési módok közül melyik a legjobb. Gondolom olyan üzletek esetében, amik már több ezres eladással és dicsérettel rendelkeznek, az előre utalástól sem kell tartani. Vagy igen?

Stefidzsi · http://bringalap.atw.hu 2010.10.20. 12:33:25

@Longeye:
Sajna nem lehet egzaktul megmondani hogy mi kerül be a vámra. Általában attól függ mekkora az értéke, a feladótól rendszeresen érkezik-e ide csomag (értsd: a vámosok már ismerik és tudják, hogy a feladó egy bolt), mi van ráírva (elvileg az ajándékok vámmentesek), stb. Szóval azt szokták mondani, hogy számolj a vámköltségekkel, aztán legfeljebb annyival jobban jársz, ha átcsúszik.
Egyébként a kis értékű és kisméretű dolgok elég simán átjönnek vám nélkül.

Nyiz · http://szubjekt.blog.hu 2010.10.20. 14:25:57

Én már rendeltem az USA-ból is csomagot, semmi extra költségem nem volt, de elképzelhető, hogy a vámon azért megnézegették, mert több, mint 2 hét alatt ért csak ide. Fizetni legegyszerűbben (és leggyorsabban) paypallal lehet, azt az eladók 99%-a elfogadja (sőt, ajánlja!).

Longeye 2010.10.27. 19:43:15

Na! Belevágtam.
1. regisztráltam magam. Eladóként, mert úgy gondoltam eladom a számomra felesleges technic elemeket és minifigeket, stb.
2. Rendeltem. Először magyar bolttól. Vonatajtót és ablakot hozzá, meg egy-két kerítéselemet, stb. Előre utaltam, egy héten belül megjött a portéka.
3. Mivel magyar boltokban nem volt vonatablak, ezért USA-ból rendeltem ilyen és ritkább alaktrészeket. Na ez érdekesebb:
A rendelés feladása után 3 nappal, amikor még mindig nem került READY állásba a rendelésem, ráírtam a tulajra, hogy mi újság. Görcsöltem egy sort, hogy illedelmesen szólítsam meg, és ne legyek tolakodó. Még egy kolléganőmet is megkértem nézze át, mert ő legalább tud angolul.
Hát a válasz kőbunkó amerikai volt. Fizess ide és ide ennyit, meg ennyit. És akkor még bőbeszédűen fogalmaztam meg a tartalmát...
Ezután létrehoztam egy PayPal-os accountot.
Nekem Visa Electron kártyám van és ezzel elvileg nem lehetne fizetni, ennek ellenére a rendszer elfogadta, sőt le is ellenőrizte, ahogyan már írtátok is, egy 400 Ft-os próbaterheléssel. Egy ellenörző kód megadása után (ez a kód a terheléssel együtt érkezett) jóváírta a PayPal-os számlámon a 400 Ft-ot. Ezután, mivel minden úgy ment, mint a karikacsapás, felbátorodtam. Van lehetőség bankszámláról is a PayPal-os számlára utalni. Átutaltam a bankszámlámról annyi pénzt, amennyibe a rendelésem kerül, a PayPal-ra.
Ez tegnapelőtt este történt, azóta csak annyit vettem észre, hogy a bankszámlámról eltűnt a pénz, de a PayPal-on még nem jelent meg. A nyugtatók már elfogytak itthon és a kezem is tövig rágtam, de még várok és reménykedem, mert 2-4 munkanapot írt. Bár amilyen az én formám...
Na majd meglátjuk, ha lesz valami jelentkezem és gazdagítom a tapasztalataitokat.

Ha egy rendelés Rady-be kerül, akkor mennyi időn belül kell kifizetni a Bricklink-en? Gondolom nem vár a végtelenségig. Merthogy bennem megvan a jó szándék, de igazán nem rajtam múlik. Írjak neki megin levelet, hogy várjon?

Greg36 2010.10.27. 20:00:16

@Longeye: Szerintem ha ráírsz még egyszer, talán nem fog felháborodni. Bár az amerikaiak között is embere válogatja.

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2010.10.27. 20:49:02

@Longeye: boltja válogatja, de onnantól kezdve, hogy "Ready", általában egy heted van.

A PayPal utalásnál sajnos tényleg 2-3 nap, mire megjelenik a PayPal számlánkon a pénz.

Én szólnék az eladónak, hogy emiatt csúszás van.

ph34rb0t 2010.10.27. 21:03:41

nem ertem, milyen paypal szamlatok van nektek hogy utalgattok ra penzt meg ilyenek?
Nekem azota van (ketto) amiota magyarorszagi bakkartyat hozza lehet adni, ez kb 7 evet jelent es sosem volt ilyen gondom, pedig gyakran hasznalom. Visa Electronnal sem volt gond. Egyszer nem raktam penzt az ottani szamlara.
Valaki vilagositson fel legyen szives mert nem ertem es ilyenkor ideges leszek mint Sheldon Cooper PhD :)))

Longeye 2010.10.28. 08:36:13

Hurrá! Megjelent a pénz a számlámon (0:58-kor) és azon nyomban ki is fizettem az amerikai fickót. Most már csak várom a csomagot.

Ti milyen szállítással szoktátok kérni? Én légipostát választottam biztosítással. Így kb. 30%-kal lett drágább a cucc.
Ez nekem soknak tűnik. Biztosan van olcsóbb megoldás. No mindegy, tanulópénznek fogom fel és örülök, hogy csak ennyi tanulópénzt fizettem :-(

@ph34rb0t: Először is nyugodj, le... Azután meg higgadtan próbáld elmagyarázni, hogy mit nem értesz. Nekem csak kb. 2-3 napja van PayPal, nem sokat tudok róla.

1. A bankban nekem azt mondták, hogy a PayPal csak dombornyomott kártyákkal működik. A Visa electron nem az és azzel nem fogom tudni használni. Én meg kipróbáltam és tudtam használni. Azóta visszaszóltam az ügyintézőmnek, akivel kapcsolatban állok és tökre ledöbbent, mert nekik a banki továbbképzésen nem így tanították.

2. Amikor regisztráltam, akkor nem adtam meg bankkártyát és a rendszer kiírt néhány információt hogyan tudok a bankszámlámról a PayPal-os számlára utalni. Ezt ki is próbáltam, mert akkor még azt hittem, hogy a Visa electronnal nem fog működni. De most már tudom, tapasztaltam, működi így is úgy is.

Ja! Még valami! A banki átutalásos oldalon, alul hatalmas betűkkel ki van írva, hogy elektronikus átutalást a PayPal nem fogad el. Ráadásul ez kivételesen magyarul van kiírva! Hát elfogad... Most már ezt is tudjuk :-)

Igazából azért aggódtam, mert az átutalásnál azt írták, hogy csak akkor írják jóvá a PayPal-os számlámon a pénzt, ha a PayPal-os nevem megegyezik a bankszámlámon szereplő névvel. A PayPal meg fordítva írja ki a nevemet, merthogy tőlünk nyugatabbra ezt így szokták (szerintem hüle szokás).

pragmaP 2010.10.28. 12:27:54

@ph34rb0t: Kétféleképpen lehet használni a PayPalt:
1) bankkártyával - megadod a kártyaszámot, és innentől kezdve a PayPal akkor húz le róla pízt, amikor ő akar. (Nyilván csak akkor és annyit, amikor te fizetsz vele, de az ember bizalmatlan...)

2) "feltöltőkártyás" módszerrel: az ember utal egy _magyarországi_ bankszámlára forintot, az megjelenik a PayPal-számláján, ott át lehet konvertálni a megfelelő idegen pénznemre, majd erről a "PayPal-számláról" lehet fizetni.

Ízlés kérdése, hogy ki melyiket használja. (Valamint az 1. változatot nem minden kártyával lehet használni.)

ss26 2010.11.24. 18:12:12

Ma jött meg a STARBUG nevű boltból egy rendelésem, gyors volt, pontos, minden rendben volt.
Írországból jött a cumó, pénteken adta fel, szerdán kaptam meg.

ZOlien 2011.01.18. 12:13:45

Sziasztok !

Nem annyira bricklink, de jobb helyet nem találtam...

Egy érdekes, és talán hasznos dologra lettem figyelmes.
Ha feltöltöd a készleteidet a bricksetre, át tudod tölteni az elemeket a peeron-ra is (persze regisztrálás után).
Ezután, ha egy készletre rákeresel a peeron-on, lesz egy " try to buid " lehetőséged. Katt után néhány másodperccel kilistázza, hogy mennyi alkatrész van meg, mennyi van más színben, és mennyi hiányzik az adott készletből.
Konkrét készletazonosságot sajnos nem tudok leírni, de szerintem nagyon jó ez az opció.

tío · http://legozz.tumblr.com/ 2011.01.18. 13:40:46

@ZOlien: Ezt a funkciót hiányoltam eddig. Nagyon király, ha ez tényleg működik! Alkalmasint kipróbálom. Kösz a tippet!

orangyal007 · http://mindennapilego.blogspot.com/ 2011.01.18. 19:43:53

@ZOlien: EZ REMEK! nagyon jó funkció. Kösz, hogy megosztottad!

ZOlien 2011.01.18. 20:36:07

@tío:
@orangyal007:

Srácok ! Nagyon szívesen ! Lehet mindenkinél ott lapul egy emporium vagy a falcon, csak nem tudunk róla? :)

tío · http://legozz.tumblr.com/ 2011.01.18. 23:12:59

@ZOlien: Mill.Falconhoz 3346 elem hiányzik, Gran Emporiumhoz csak 788 db :)

Mondjuk szegény peeron.com elég fapados, mondhatni retro.

Llew 2011.01.19. 10:23:30

Találtam egy boltot, ahol van egy általam keresett MISB készlet a többi olcsó bolthoz képest is ~25-30%-al jobb áron.
Viszont csak ezt az egy készletet árulja és eddig 0 üzletet jelöl neki a rendszer. Jól gondolom, hogy így a megbízhatóság visszaigazolhatósága nélkül rizikós lenne a vásárlás?
Valakinek van tapasztalata kis raktárkészletű, kevés üzletet bonyolító felhasználókkal?

Longeye 2011.01.19. 12:18:06

Én intenzíven Bricklinkezek, eddig még nem találkoztam csalókkal. Minden rendelést megkaptam, néha lassabban, de a legtöbb ember nem ebből él - mint pl. én sem - csak hobbiként csinálja. Ezért van az pl., hogy csak egy bizonyos napon postáznak.
Rendszeresen vásárolok kis üzletekből is, akár 20 üzletet kötött eladótól is. Nem volt gond velük. Sőt, a kisebbek lelkesebbek, gyorsabbak, mert még új nekik.
Mondjuk olyannal, aki kifejezetten csak egy készletet árul, még nem találkoztam... Szerintem ha engedélyezve van nála a levélküldés, akkor próbálj meg érdeklődni.
Megrendelés után mindenképpen felveheted ugyan vele a kapcsolatot, de ha meggondolod magad, akkor lehet úgy törli a megrendelésed, hogy kapsz egy "nem fizető vevő" (npb) jelzőt, az meg nem jó.

pragmaP 2011.01.19. 12:31:29

@Llew: Pár jó tanács:

1. Nézd meg a postaköltséget, nehogy elveszítsd a réven, amit nyertél a vámon
2. Keress rá az üzlet és a felhasználó nevére, hátha mondjuk e-bayen aktívkodik
3. Én egyetlen egyszer vásároltam 0-s eladótól (mondjuk az Vatera volt, nem BL), egy hétig stresszeltem fizetés után, aztán megjött a csomag. Nem biztos, hogy jó ötlet - mindenképpen van kockázata.

Llew 2011.01.19. 12:48:01

@Longeye: @pragmaP: kösz a tanácsokat, észrevételeket, úgy tűnik megoldódott a kérdés, mert eltűnt a tétel, és az eladót sem találom (nem mentettem el, az adatok alapján, amikre emlékszem, meg nem találom)

ZOlien 2011.01.29. 20:13:05

Bricklink forumot szoktátok nézegetni?
Megy az őrült felajánlás verseny a boltok részéről, 2 000 000. ( kétmilliomodik) rendelés elnyerésére.
Néhány példa:
www.bricklink.com/message.asp?ID=511050
www.bricklink.com/message.asp?ID=511008
www.bricklink.com/message.asp?ID=510056

stb.....

Micsoda presztízsdolgot csinálnak belőle...

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.06.05. 17:29:32

Namegegyszer. A bolt melletti kockaikon szine mit jelent?
Blogmotor, fulladj meg!

Stefidzsi · http://bringalap.atw.hu 2011.06.05. 17:41:22

@Yooha: Ha jól értem a kérdésedet, akkor a piros azt jelenti, hogy nem szállít az országodba, a zöld pedig azt, hogy igen.

Stefidzsi · http://bringalap.atw.hu 2011.06.05. 17:50:35

@Yooha: De ha az eladó neve melletti többféle színű 1x1 kocka jelentésére vagy kíváncsi, akkor itt a válasz:
www.bricklink.com/help.asp?helpID=54

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.06.09. 19:43:25

@Longeye: Hű, nekem a terheléssel egy 2 jegyű kód jött 4 jegyű helyett, amit nem fogad el a paypal :S

senki997 2012.08.19. 10:27:53

Üdv mindenkinek! Az van hogy nagyon szeretnék rendelni rendszeresen az oldalról de még soha nem csináltam. Ja és mamámék (akikkkel élek) nem nagyon akarna külföldi üzletekkel üzletelni. Ezért gondoltam hogy megkérdezem hogy van-e valaki aki segitene nekem mondjuk azzal hogy megrendelné nekem majd elküldené nekem (persze az összes kölcséget állom). Várom a válaszokat is remélem valakinek megesik rajtam a szíve. :( Előre is köszi.

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2012.08.19. 10:57:54

@senki997: Először is, vannak magyar boltok is a bricklinken:
www.bricklink.com/browseStores.asp?countryID=HU&groupState=Y

Amúgy pedig még sosem volt rossz tapasztalatom külföldiekkel, én nem sok kockázatot látok. A fizetés Paypal, tehát nem kell megadni a boltoknak hitelkártyaszámot, és eddig még minden bolt rendben szállított.

senki997 2012.08.19. 11:07:29

Én ezt mind értem de PayPal stb. ez bonyolult. Még csak 15 vok! :D De ezek szerint nekem kell boldogulni nem?

Stiel 2012.08.19. 12:53:30

@senki997: esetleg regisztálj Malug fórumra ( malug.hu ), ott viszonylag rendszeresen szerveznek közös rendelést külföldi BL boltokból. Szerintem te ilyesmire gondoltál.
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...