Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

A legméltóbb emberi tevékenység

2010.08.02. 06:42 - tutuka

Több posztban is foglalkoztunk már a készletek, kockák tárolásával, válogatásával, megóvásával. Érdekes kapcsolódó kérdés a készletek dobozainak megőrzése, illetve az előbb-utóbb tekintélyes dobozhegyek tárolása.

Gyerekkoromban gyakorlatilag egyetlen dobozt sem őriztem meg tudatosan, kizárólag a 6357-em doboza élte túl az elmúlt 22 évet, de az is csak azért, mert ősidők óta abban tárolom a kerekeket. (A 6374 is megmaradt, igaz, egy fadobozra applikálva.) A dobozok elvesztésének borzasztó egyszerű oka volt: egész egyszerűen elhasználódtak. Érdekes, hogy két nagyon régi készletem nagyon sokáig húzta, az 555 és 912-es dobozai majdnem a kilencvenes évekig szolgáltak. Ezek a masszív dobozok rendes tároló rekeszekkel, nagyon komoly belső kialakítással bírtak. Emlékeim ez a fajta fakkos kialakítás a nyolcvanas évek elején tűnt el. Hiányozni hiányzik, de sírni nem feltétlenül fogok utánuk. Valószínűleg jócskán drágítaná a mai készleteket. (Drágább az alapanyag maga, körülményesebb, hosszabb a csomagolás folyamata. Mondjuk lehetnének limited editionök, vagy mint a könyveknél, puha- és keményfedeles kiadások.)

Amíg el nem kezdtem újra legózni, nem is gondoltam volna, hogy valaha is hiányozni fognak ezek a régi dobozok. Pedig. 

Ha megnézitek a használtlegós oldalakat, az eredeti csomagolású készletek mindig (és általában jóval) drágábbak, mint a pőre szettek. A doboznak értéke van. (Ami engem mondjuk pont nem érdekel, én játszani veszem a készleteket, nem pedig dobozban elrakni, vagy befektetési céllal.)

Ettől függetlenül az elmúlt 3 évben vett új készleteim dobozait egytől-egyig megőriztem, a közelmúltig gondosan gyűjtögetem őket az egyik szekrényem tetején. Ez talán az előző zárójeles megjegyzésem fényében érthetetlen, hiszen az új jövevényeket sem akarom eladni, vagy a dobozukban tárolni. Ráadásul a dobozok többsége jócskán túlméretezett, mondhatnám böszme, ha nem használták volna ezt a szót az elmúlt években valami egész másra, így már alig férnek el a nekik kijelölt sarokban. 

Egyelőre nem tudok dönteni, kidobjam-e őket. Pár héttel ezelőtt a csajomnak kartonpapírra volt szüksége, és én csont nélkül beáldoztam a 4956 dobozát, még csak nem is fájt a szívem érte. (Egyébként megérte: a kartonból prototípus lett, a prototípusból meg nyertes és két ingyenjegy a Szigetre.)

Ti elteszitek a dobozokat? Ha igen, miért? Ha nem, mi végett kerülnek kukára? Továbbmegyek: olyan szettetek van-e, ami egyáltalán nincs kibontva, és nem azért mert még nem volt időd rá, hanem azért, mert örökké bontatlan szettként akarod magadénak tudni. Ha már így, szerintetek ez utóbbi módszer belefér a normalitás kereteibe?

Címkék: lego doboz tárolás storage

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr412163777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Almaspite 2010.08.02. 07:48:47

Ahogy az már korábban is elhangzott: a régi készletek dobozainak hátulján TÖBB alternatív modell képe is látható volt, amit csak úgy tudott az ember megőrizni az örökkévalóságnak, ha eltette a dobozt is... Pedig tényleg nagyok. Nekem speciel szintén megvan a 912-es doboza, vagy pld. az 50 számú szetté. Jól elvannak az egyik ágyneműtartóban, nem kérnek enni.

Említést érdemel, hogy ezeknek a dobozoknak még van tartása, nem csupán kartonpapír, hanem poliuretánhab váz, azon belül átlátszó műanyag fakkok.

Ekkoriban még az volt a divat, hogy a készletek teteje felhajtható volt, a boltban is megcsodálhattad a tartalmát, a fakkokat egy átlátszó fólia védte.

A lényeget elmondtad. Én sem szándékozom eladni a legóimat, de ha ne adj' Isten valaha rákényszerülnék, akkor tudom, hogy magasabb árat ér, ha megvan az eredeti doboz és az összerakási útmutató LUKASZTÁS NÉLKÜL.

:-)

Chunky 2010.08.02. 08:59:47

A régi készletek dobozának helyigényét anyám anno úgy oldotta meg, hogy levágta az elejét és a hátulját (Almáspite által is említett alternatív modellek miatt), bal felső sarokba generált egy lyukat, és szépen felfűzte őket. A lényeg megmaradt, és jóval kevesebb helyett foglalt. Ezek jelenleg is így vannak meg (bár amikor eljött az idő, és úgy gondolta, hogy már nagy vagyok hozzá, az egészet odaajándékozta az unokaöcsémnek, aki folytatta eme hagyományt. így most hogy visszaszereztem őket, az ő készleteinek a "doboza" is megvan)

Az új dobozokat én sem dobom ki. Nem tudom miért. De a kisebbeket a nagyobbakba rakom, mert szűkös a hely. Egyedül a Creator készleteknél van értelme a hátlapnak. Unokaöcsém innen dönti el, hogy mit kell neki megépítenem. :-)

Llew 2010.08.02. 09:30:48

Nekem csak a nagyon régi 5-7 éves koromból származó készletek nincsenek meg, amit utána kaptam azok közül még a kisebbek is meg vannak. Nem tudom miért raktam el őket, de örülök neki. Nem mintha el akarnám őket adni. Új LEGO-m nincs, de ha vennék, annak is elraknám a dobozát. Minden cuccnak a dobozát elrakom, amíg van hely.
Bontatlan szettem nincs, nem is valószínű, hogy lesz. Utóbbinak nem is látom értelmét, ha csak nem kimondottan befektetésnek gyűjt az ember. Hagyományos értelemben gyűjteni így szerintem nincs értelme (tudom nem azért gyűjt az ember), mert ez nem olyan, mint pl. a mindenféle akciófigurák, amik egyben vannak egy műanyag fedő alatt és úgy is látszik, hogy milyenek. A bontatlanul gyűjtés szerintem nem sokban különbözik attól, mintha valaki alkatrészeket gyűjtene.

Anak 2010.08.02. 09:33:54

Az Isten hozta őrnagyúr jelenet telitalálat, ezért jár egy külön pacsi!
Én nagyjából az '90-s évek elejétől kezdve valamilyen szentimentális okból kifolyólag elraktam a készleteim dobozát. A legfőbb okot persze a hátoldali alternatívák szolgáltatták. Mikor kis srác voltam a szekrény tetején kaptak helyet, ám ott nagyon porosodtak s így egy szép napon egy nagy zsákban felkerültek a padlásra. Nagyjából egy hónapja volt, hogy lehoztam őket. Arányaihoz mérten mennyivel kisebbek a mai dobozokhoz képest. A felnyithatós dobozok meg nagyon hiányoznak.

Anak 2010.08.02. 09:37:22

Akárcsak Llewnak nekem is csak a nagyon pici koromból származó készleteknek nincs meg a doboza.
Kibontatlan doboz pedig sose nincsen otthon. Ha veszek azért veszem, hogy kibontsam, de ma már odafigyelek, minél kevesebb kárt okozzak a doboz felnyitása során.

Kit_fisto · http://klikk.blog.hu 2010.08.02. 11:05:04

Nemrég elkezdtem dobozokat gyűjteni, méghpzzá olyan készletek dobozát is, amit valamelyik barátom, rokonom kapott/vett meg. Valahogy ez engem gyönyörűséggel tölt el. Mármint, ahogy nézem a felső polcot, és egymás hegyén-hátán állnak a obozok. Az egyetlen doboz amit használok is, az 6117-es doboz, ebben tartom a nyílászárókat. Sajnos rengeteg dobozom elsorvadt az idő vasfogai közt, pedig lett volna érdemes elrakni kategóriájú dobozom is. :(

hGabesz · http://topgearhungary.blogspot.com/ 2010.08.02. 12:21:17

Nekem szerencsére minden doboz megmaradt, amúgy nem tudom hol voltak kiskoromban, talán szekrény tetején - mert csak pár éve jött rám, hogy megkeresem őket és mindegyikbe beleteszem az elemeket, most is mindegyik külön benne van a sajátjában, vagy darabokban vagy egyben, ha meg kell valami egy saját dologhoz akkor kiveszem.

Amúgy a mai dobozok szerintem is feleslegesen nagyok, múltkor tuskóban néztem az új benzinszállító kamiont és ekkora doboza még a régi technic-emnek sincs amiben kb. 3x annyi elem van.

bence1998 2010.08.02. 13:44:52

hát én valahogy mindig is eltettem a dobozaimat,csak még egy olyan 5 éve a nagyon piciket dobtam ki,mostmár azokat se,de ez valami jó családi szokás,mert anyám nővérének a fabuland doboza,és régi kék ház doboza is ott kallódik a többi dobozom között,amiket a pincében nagy fekete zsákokban tartunk,de mivel hamarosan költözés előtt állunk(előbb talán kész kéne lennie az új háznak...),ezért a dobozok nagyja már az új házban van.
amúgy én olyat el se tudnék képzelni hogy nem bontok ki egy dobozt,és nem rakom össze azonnal.
nekem amit úgy istenigazából tudok,két doboz van ami rossz állapotban van.a 4482-es AT-TE,a doboza szakadt,de szerintem nem miattam,a másik a 4504 millenium falcon,viszont arról teljes mértékben én tehetek,hiszen az ilyen "duplafedelű" doboz volt,és a tetejét levágattam az apukámmal.
@hGabesz: hogyha már arról a tartály kocsiról beszélünk,a 4502-es yoda kunyhós x szárnyúnak nem sokkal nagyobb a doboza....

Nyiz · http://szubjekt.blog.hu 2010.08.02. 20:31:42

Nekem sajnos már nincsenek meg a dobozaim, pedig az alternatív okosságok miatt szívesen megtartottam volna. A dobozok hiányának oka anyum. Ő úgy gondolta anno, hogy nekem ezekre nem lesz szükségem és csak feleslegesen foglalják a helyet, ezért kidobálta őket. Mondanom sem kell, hogy a 4 - 12-13 éves korom közt ebbe sok beleszólásom (utána meg új Legom) nem igen volt, úgyhogy így jártam. Sőt, az első néhány készletem leírása is erre a sorsra jutott, de ez elvileg csak a véletlen műve, nem szándékosan történt. A Bricklink azóta már a barátom, úgyhogy a pótlás úton van.

Néhány dobozom azért van mégis, de azok műanyagok: 2 mini Star Warsos, egy kis Creator készlet, meg 3 kis Racer autó doboza.

Nyiz · http://szubjekt.blog.hu 2010.08.02. 20:33:52

Bocs a duplapostért, de eszembe jutott a dobozokhoz hasonló post téma (ha még nincs körüljárva a téma): Kinek mi volt az első készlet Legoja? Emlékszel még rá? Milyen érzés rá gondolni? Szerintem ez is egy olyan dolog, amiről az ember szívesen mesél, jó érzéssel tölti el, remek témaindító lehetne (legalábbis szerintem).

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.08.02. 20:58:04

@Nyiz: közvetve volt már ilyen poszt. ennél érdekesebb jön majd augusztus 16-án.

BorZol 2010.08.03. 08:09:33

Szerintem a dobozoknak van valami bűvös "köre". Valamivel szebben és jobban van ábrázolva a készlet rajta mint amilyen majd a szőnyegen lesz. Persze, hogy a háttér. A space készleteknek a felszín meg valami térhálós űr, meg mindegyiknek valami beállított jelenet az adott készletből. A bionicle is épp ahogy előtör vagy megérkezik a kapszulával...

Ezek a képek az ötletfotók mellett már kissrác koromban is a hatalmukba kerítettek.....
El is tettem a dobozaikat, és láss csodát, soknak rajta az ára!!!
Jó is lenne ma közepes dobozméretet 880Ft-ért :))

Van olyan ,hogy a doboz megvan olyan gondosan eltettem óvatosan kibontva, míg a belevaló már nincsen meg :((

Ma odáig fajult a dobozimádatom, hogy a cimborám aki a LEGO-nak beszállító dobozgyárban dolgozik "mintákat" ad nekem újakból,újabbakból és prototípusokból, hogy lassan családi konfliktus a több száz darab és féle doboz tárolása itthon :D
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...