Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

A világ dicsőségéről

2010.07.07. 06:08 - tutuka

Nem is olyan régen emlegettem, hogy nem bánom, de sajnálom a klasszikus tévéantennák eltűnését a LEGO kínálatából. Vasárnap reggel úgy adódott, hogy Sopronból autóztam Keszthely felé, és feltűnt, hogy a városokból szinte teljesen eltűntek a levegőben, oszlopokon, póznákon át, házak között vezetett kábelek, drótok, míg a falvakban még mindig látni őket. Erről eszembe jutott gyerekkorom egyik legkomolyabb legós terve, melyben a városomat akartam bedrótozni. Ha már akkoriban minden a levegőben futott, mi sem lett volna természetesebb, mint hogy a legó-városomban is így menjenek a dolgok. Egy rossz villanymotor tekercséről szereztem is egy csomó hajszálvékony réz drótot, oszlopokat építettem, majd elkezdtem összekötni őket. A nagy "villamosítási" terveknek persze szokás szerint az anyaghiány vetett véget: ha már álltak a házak, autók, egyebek, körülbelül 3 oszlopnyi kockám maradt csak az infrastruktúra megteremtésére. Bezzeg ma már annyit építhetnék és olyan színből, amennyit csak akarnék, mindössze a pénztárcám lenne a gátja, de most meg már minek, ha megváltozott az igazi világ?

Így múlik el a világ dicsősége.

Hasonlóan nagy álmaim közé tartozott - tán már említettem korábban - egy hatalmas videókamera, egy legalább száz lámpával világító kamion, illetve egy élethű kalasnyikov megépítése is. Egyik sem lett meg, leginkább anyagi okokból, ma meg már egyik sem menő, én pedig csak menő dolgokat építek. (Nem.) (Második zárójelben osztom meg veletek, hogy 5-11 éves korom között betegesen vonzódtam a legó-lámpákhoz, legyen az átlátszó, sárga, vörös vagy zöld. Egy jó indexért ölni tudtam, egy frankó hátsó lámpasor összeállításakor pedig csak úgy kalapált a szívem. Mikor aztán 13 lettem, megismertem egy rakás csinos lányt a környező utcákból, így némileg, ha nem is teljesen, enyhült a reflektor-őrület.)

Nektek voltak nagy-nagy gyerekkori legó-álmaitok? (Nem készletekre gondolok!) Esetleg most, hogy csúnya ám gazdag felnőttek lettetek, már meg is építettétek őket? (Nekem például nagy beteljesített álmom a világítós legó, amit egy Power Functions készlet hozott el.) Ha pedig van már akkora gyereked, mint egykor te magad voltál: nyilatkozzatok, a mai kistáskák mit nem tudnak megépíteni elégséges számú kocka híján? 

Címkék: személyes lego

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr772131676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Almaspite 2010.07.07. 08:15:57

Elképzelhető, hogy pont azt nem fogják tudni megépíteni, ami mi még meg tudtunk - mert egy csomó régi fajta kockát kivontak a forgalomból. Ha pedig pont erre vágyik a kisklambó, akkor veheted meg neki egyesével használtan - aranyáron - a Bricklinkről...

:-)

Lehi · www.szinfoltcafe.hu 2010.07.07. 09:06:48

A birtoklasi vagy reszerol most ahogy itt korulnezek magam korul, az osszes olyan szett itt sorakozik amire anno katalogusok folott csorgattam a nyalamat! :)

Masreszrol mindig is nagyon tetszettek a technicsek, de sosem volt. Hat most mar van, es ra is vagyok kattanva! Egy PF-et kell meg beszereznem, es jon az elso taviranyitasu auto!

Epitesbol meg vegulis meg is az volt anno, hogy valami iszonyatosan nagy (megis nimifig scale) urhajot epitsek! Ehhez a kocka megvan, meg a motivacio is, megse vitt meg ra a lelek, hogy a space gyujtemenyemet betorjem jateknak! :))))

bence1998 2010.07.07. 10:31:16

én egy normális méretű,egyszinű klónbázist nem tudok megépíteni...(sehol se kapható külön egy nagyon-nagy rakat fehér vagy szürke elem? :o ,mert én sehol se találok.....)

Anak 2010.07.07. 11:57:20

Tutuka; egy világ és ami mögötte van.

Nyiz · http://szubjekt.blog.hu 2010.07.07. 12:23:37

@bence1998: Bricklinken van annyi, amennyit csak akarsz, persze meg is kell tudni fizetni. www.bricklink.com/

Kit_fisto · http://klikk.blog.hu 2010.07.07. 13:18:44

én a mi házunkat szeretném megépíteni minifig méretarányban, de elég anya, se elég pénz... Még az Általános iskolámban is gondolkodtam, de az sem jött össze.

A fekete-sárga technic super cart szerettem volna megszerezni, de mikor az árára rákérdeztem, 25-30 ezret mondtak, ami elvette a kedvem.

Ami most a vágyam, az egy második világháborús repülőgépgyűjtemény, de ehhez kéne a legtöbb kocka, és pénz.

Hiába; az embernek csorog a nyála, de gyakran teljesen lehetetlen álmai vannak...

mestska · http://cities.blog.hu 2010.07.07. 13:40:43

repülőgép-anyahajó, egy-két repülővel, ez volt az a készlet, amit elfogadtam volna gyerekkoromban, ha kiadta volna a lego :)

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2010.07.07. 14:23:28

A lehető legnagyobb robotot megépíteni, ami a készletemből tellik. Kb. 60 cm-es lett, most is összerakva várja a sorsát egy dobozban.
Előtte a legnagyobb vár építése. Kb. 1-1,2 méter magas lett (a vár elemek nem hasznosíthatok a robotban, ezért nagyobb ez). De folyton átépítésre került, amikor éjszaka véletlenül felrúgtam és sose tudtam pont ugyanúgy visszaépíteni :)

AtomTej 2010.07.07. 14:29:04

@Yooha: Picture Or It Never Happened! ;-)

GergoV 2010.07.07. 15:51:43

8 éves koromtól mániákusan építettem XIII. századi sorhajókat. Nem olyanokat, mint amik a kalóz-szettekben vannak, hanem olyanokat, amik tényleg megközelítőleg akkorák voltak, mint Nelson idejében.

Sajnos már az árbocok elvitték az anyag többségét, a hajótest a váram paneljeiből volt, és bár papírból készítettem hozzájuk szép, nagy vitorlákat, igazából csak nekem, a szőnyegen voltak olyanok, mint az igaziak.

Na egy ilyet még szívesen megépítenék, akár szobadísznek.

Zovits 2010.07.07. 17:34:04

Anno mindig a 8880-as szuperautóval szemeztem a katalógusban, de sosem kaptam meg. Jó, egyszer összejött a 8868-as pneumatikus teherautó, az egy időre feledtette a gondokat, amíg össze nem építettem az összes lehetséges pneumatikus kapcsolást a vele járó anyagokból :)
Tekerjünk előre cirka egy évtizedet.
Egyszer, valahogy, már nem is emlékszem, hogyan, rábukkantam a neten a 8880-as fotóira. És akkor valami bekattant: hiszen miért is ne vehetném meg?
Egy-két hónapon át rendszeresen keresgéltem, nézelődtem, míg a német e-Bay-en meg nem találtam pár készletet, méghozzá hihetetlen árakon. Regisztráció az e-bay.de-n és a paypal.com-on, licitálás, puff, leütnek az utolsó percben. A második alkalommal végülis sikerrel jártam, de kiderült, hogy az illető nem szállít Magyarországra (hogy miért nem, azt nem tudom, nem bonyolultabb Eu-n belül küldeni, mint a szomszéd városba...).
Szerencsére van egy ismerősöm, akinek az apja kint dolgozik, így rajta keresztül sikerült megoldani a szállítást is.
Végeredmény: egy darab 8880-as (igaz, matricák, doboz, útmutató és kipufogók nélkül) 16.000 forintért.

Egyetlen bánatom csupán, hogy összerakva érkezett, de majd megkérem öcsémet, hogy szedje szét nekem :)

bence1998 2010.07.07. 19:50:17

@Nyiz: először is köszi a linket!másodszor,már néha-néha elkerültem a bricklink-re,de annyira sose ástam bele magam.de most igen.szóval köszi!

2010.07.08. 01:03:15

én mindig a train készletekről álmodoztam, mert gyerekként csak katalógusban láttam, senkinek nem volt ilyen cucca...

Sputtid 2010.07.08. 16:46:18

Ezekért az írásokért járok ide. Érdekes, hogy gyerekkoromban nem voltak építéssel kapcsolatos vágyálmaim... Már akkor is inkább gyűjtő voltam.

BorZol 2010.07.08. 21:28:47

Érdekes, hogy gyerekkoromban valahogy mindent meg tudtam építeni amikor amilyen kívánságom volt.
Persze a katakógusokból sokminden kellett volna.
Amikor a castle-t nétük a haverokkal akkor az, amikor pirates akkor az, aztán city és space és technic.....minden.

Aztán leültünk a készleteinkhez és elkottunk.
Egy púposan rakott szaloncukros doboznyi anyagból mindegy már hogyan de minden kihoztam akkor....

Annyi eszünk már akkor is volt, hogy összeálltunk hárman és lásd : közös építésbe fogtunk mindenki beleadott minden kocáját......... mikor összeöntöttük akkor soha nem láttunk annyi lego-t együtt, és csak ámultunk rajta.. talán el is hittem ott magamban egy pillanatra hogy ez álom.

Igen nagy építések voltak azok az idők.
Érdekesség volt, hogy minenki tudta darabra kinek mennyi cucca van melyikből. Nem is vesztek el elemek és veszekedés/csóreszolás sem volt.
Nem kevés készletet tudtam akkor fejből.

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.07.08. 22:23:12

@BorZol: hú, én sosem mertem vola összeönteni senkivel, pedig nem voltam egy félős, vagy akár irigy fiúcska.

Karsus 2010.07.09. 05:11:54

Mindig a kastélyos cuccokat gyűjtöttem, pár kis doboz kivételével meg is volt/van mind (még a sima systemes időkből, legalábbis a dobozokra csak az volt írva). Egy giga nagy várat akartam építeni. 10-12 torony megszórva katapultokkal, igazi várbörtön, trónterem, hálófülkék, medencényi kincseskamrával. Mindez megtámogatva pár száz minifig harcossal és sok-sok pacival. Sajnos a legnagyobb várból is kellett volna vagy húsz hogy a közelébe jussak, de sajnos csak egyre tellett.
Később rászoktam a playstation-re utána meg a nők-ital kombóra. :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.07.09. 07:00:35

én mindig hatalmas harcirobotokat építettem, amiben minifig ült, mozgott keze, lába, de sosem volt elég stabil, ha tesóm hozzányúlt leesett róla vmi.
8 vagy 10 stud széles kocsi volt a másik mániám, ahol elfért egymás mellett két ember.
aztán később meg a lovagos-kalózos legóemberkékből csináltunk asztali táblás stratégiai játékot, oda jó lett volna még egy pár minifig. a legtáposabb a kalózkapitány (falábú minifig) volt két pisztollyal, lovon, mert messzebb lőtt és többet lépett, mint az ellenfelei. ilyet hivatalosan nem csináltak sose? lego SRPG. :)

Almaspite 2010.07.09. 10:48:13

@rrroka: Dehogynem csináltak!

gekkahikou.up.seesaa.net/image/lego_castle_chess.jpg

Ez egy hivatalos LEGO készlet, nem MOC.

Csak éppen a katalógusokba nem kerül be a képe.

(Google keresési javaslat: LEGO CHESS. Több történelmi stílusú készletet fogsz találni.)

bence1998 2010.07.09. 11:03:02

@tutuka: én se merném senkivel se összeönteni(máskérdés ha lenne kivel :P mondjuk van egy valakivel,de ha megyünk egymáshoz,nemhiszem hogy xxx doboznyi legot áthurcolunk)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.07.09. 11:13:27

@Almaspite: a figurák jók, de a játék az csak szabvány sakk, ennél összetettebb sratégiai dolgokra gondoltam.

Karsus 2010.07.10. 05:12:11

@rrroka: Lego Warhammer :) Tök jó ötlet, kicsit érthetetlen h. miért nem csináltak eddig.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.07.10. 19:56:20

@Karsus: ez az új orkos, trollos cucc erősen hajaz a warhammer fantasyre és a wowra, lehetne hozzá házi szabályokat gyártani.

Spielberg 2010.07.11. 22:18:17

a színes LEGO üvegek. a 80-as évek űrállomásainak kék üvegei... az komoly volt... meg a lámpák, tényleg.
én a Robin Hoodot akartam volna, meg már akkor is Star Warsot építettem, amikor még tervben sem volt a gyártása. A lépegetőim, főleg a 2 lábúak zseniálisak voltak...:-)

mestska · http://cities.blog.hu 2010.07.13. 15:35:37

@Zovits:

"(hogy miért nem, azt nem tudom, nem bonyolultabb Eu-n belül küldeni, mint a szomszéd városba...)"

Azért nem szállít/szállított egy időben Magyarországra egy csomó csomagszállító, mert elég sokszor nem érkezett meg a célba a küldemény. A magyar határig megvan, aztán eltünik valahol a posta rejtelmeiben...
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...